Zobacz pełną wersję : Różnica między vtec-e, a vtec d16z6
Witam
mam pytanie. Czym się różnią silniki vtec-e od vtec z d16z6. Oprócz bloków - bo wiadomo pierwszy ma pojemność 1.5, a drugi 1.6.
Patrzac na zdjecia silnikow maja taka sama glowice, kolektor ssacy.
Jakie sa sposoby na modyfikacje vtec-e zeby uzyskac wiecej mocy??
Tak np. Ze 125 km..
Kazik_h9w3
13-01-10, 21:15
Jakie sa sposoby na modyfikacje vtec-e zeby uzyskac wiecej mocy??
Tak np. Ze 125 km..
Mini-me
Nie mam econo, więc moja wiedza na temat tego silnika nie jest jakaś duża. Wiem tylko tyle, że do pewnych obrótów i przy pewnym otwarciu przepustnicy silnik pracuje na 12 zaworach - wtedy świeci się lampka Econo. Kiedy Econo się nie świeci silnik działa w trybie 16v. Nie ma tu vteca znanego z SOHC VTEC D16, bo wałek nie ma agresywniejszej krzywki, która jest aktywowana po przekroczeniu danej prędkości obrotowej, powodująć dłuższe otwarcie zaworów ssących.
W japońskich wersjach były silniki D15B z 3-stopniowym Vteciem, czyli połączenie Econo z D15Z6/8 i Vteca z D16Z6 i podobnych. Do pewnych obrotów Econo, potem zwykłe 16v, a po przekroczeniu iluś rpm załączała się agresywniejsza krzywka - prawdziwy VTEC
Tyle wiem, ale zaznaczam, że mogę się mylić :P
Tak więc wałek na pewno inny, ssak na 100% inny, kolektor wydechowy inny, głowica inna...
Te silniki nie mają za wiele wspólnego ;d
Patrzac na zdjecia silnikow maja taka sama glowice, kolektor ssacy.ze zdjec mozna wywnioskowac, ze np. kol dolotowe d15b7 i d16z6 sa identyczne, a jednak nie sa
mysle ze nieprawda jest, ze d15z6 i d16z6 maja te same glowice i kolektory ;)
Nie mam econo, więc moja wiedza na temat tego silnika nie jest jakaś duża. Wiem tylko tyle, że do pewnych obrótów i przy pewnym otwarciu przepustnicy silnik pracuje na 12 zaworach - wtedy świeci się lampka Econo. Kiedy Econo się nie świeci silnik działa w trybie 16v. Nie ma tu vteca znanego z SOHC VTEC D16, bo wałek nie ma agresywniejszej krzywki, która jest aktywowana po przekroczeniu danej prędkości obrotowej, powodująć dłuższe otwarcie zaworów ssących.
W japońskich wersjach były silniki D15B z 3-stopniowym Vteciem, czyli połączenie Econo z D15Z6/8 i Vteca z D16Z6 i podobnych.
D15Z7 mialo 3 fazy! a nie z6,
czym sie rożnią? wlasnie jak napisał kolega, vtec-e to praca na 12v a zwykly vtec to dluzsze otwarcie zaworow, oczywiscie w trybie 16v.
3 stopniowy vtec byl polaczeniem vteca-e i vtec. najpierw tryb 12v, potem zwykle 16v, a potem dluzsze otwarcie 16v.
Econo to d15z1 (eg) d15z6 (EK) albo d15z3/8 (MB). Nie napisalem nigdzie o 3-fazowym z6.
doba, sorki, pomyleczka :) juz zamulony jestem o tej godzinie :) myslalem ze napisales ze d15z6 ma 3fazy :)
pwl ma racje.
VTEC-E i prawdziwy VTEC nie maja ze sobą nic wspólnego. Tak naprawde silnik D15Z6 i pochodne nie powinny miec w nazwie 'vtec-e' tylko samo 'eco' bo to wprowadza większość niedoinformowanych ludzi i posiadaczy Hond z tymi silnikami w błąd.
Działa to tak jak opisali wyżej czyli:
*D15Z6 ma przejscie z 12v(eco) na -> 16v(i to jest tam "VTECiem" wg.Hondy i nie ma rzadnej ostrej krzywki czyli VTECa)...
* D15B JDM 130KM 3-stage vtec ma przejście 12v(eco)->16v->VTEC (ostra krzywka). (wczesniej byl chyba takze D15B jdm 'zwykly" tzn. bez 'eco' tylko z samym 'vtec'iem' jak w EDM D16Z6)
*D16Z6 125KM 16v -> VTEC(ostra krzywka).
Pisanie, że D15Z6 nie ma VTEC'a mija, się z prawdą bo go ma -wystarczy pojąć "dobrze zrozumieć" pojęcie VTEC, VTEC-E oraz zapoznać, się z specyfikacją owego silnika. Zresztą tematów była o tym masa ale widzę, że wraca jak bumerang ;)
w takim razie wytlumacz jak działa "VTEC" w D15Z6 ?? bo juz nie raz zostało napisane ze jedyne co tam się zmienia to ilosc pracujacych zaworów z 12 na 16.
Tam nie ma VTEC'a- w tym wypadku na ten przykład wikipedia kłamie/wprowadza ludzi w bład.
vtec to system zmiennych faz rozrządu
zmieniają się ? tak
to jest vtec
co nie zmienia faktu, ze ten silnik nie ma za wiele wspolnego z VTEC SOHC.
VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika.(czyli fazy rozrzadu) Vtec-e jest IMPLEMENTACJA tego systemu służącą do jazdy ekonomicznej (12v ->16v).
dodam tylko :
VTEC-E - działanie tylko na zaworach dolotowych, polega na pełnym otwieraniu tylko jednego z zaworów ssących przy niskich obrotach, czego efektem jest bardzo zmniejszone zużycie paliwa.
chyba jaśniej się nie da.
co nie zmienia faktu, ze ten silnik nie ma za wiele wspolnego z VTEC SOHC.
a z czym ma wiecej wspolnego...??!! skoro ma jeden walek i zmienne fazy rozrzadu?
ludzie to wy macie jakis problem... czy slowo VTEC musi oznaczac ze hanka bedzie zapi....lac?
dla was jest to wlasnie E po slowioe VTEC dla rozpoznania dzialania VTECa (samego systemu zmiennych faz rozzadu ktory tak sie po prostu nazywa), to samo tyczy sie VIIgen czy chcesz powiedziec ze K20a2 nie ma VTECa? bo ma VTEC-i on tez nie dziala jak VTEC z d16z6!!
*D15Z6 ma przejscie z 12v(eco) na -> 16v(i to jest tam "VTECiem" wg.Hondy i nie ma rzadnej ostrej krzywki czyli VTECa)...
Tak, bo wszyscy wiedzą, że VTEC to ostra krzywka. Jak miałem wałek rozrządu z ostrzejszymi krzywkami w Skodzie Felicji 1.3 MPI, to miałem VTEC, co nie?
VTEC to SYSTEM zmiany faz rozrządu. A fazy w VTEC-E się zmieniają. Tyle tylko że nie ze zwykłych na ostre przy wysokich obrotach, ale z bardzo łagodnych - takich, że silnik pracuje PRAWIE jak 12-zaworowy (prawie, bo muszą się uchylać żeby się nie przegrzewać, więc tak naprawdę pracuje jak 16-zaworowy), na zwykłe przy stosunkowo niskich obrotach. No teraz to już się naprawdę jaśniej nie da... W błąd to wprowadzają forumowi specjaliści od naprawy wszystkiego czyszczeniem silniczka krokowego.
W błąd to wprowadzają forumowi specjaliści od naprawy wszystkiego czyszczeniem silniczka krokowego.
:D
albo tacy co piszą o sondzie lambda w misce olejowej ;)
Panowie jaśniej się już nie da wytłumaczyć tego zagadnienia !!! Proponuję aby jakiś porządny mod prze kleił to w odpowiednie miejsce i tytuł podkreślił aby nikt więcej oto nie pytał. Chodź powiem szczerze że dzieki temu tematowi i ja zrozumiałem zasadę działania vtec-e w moim motorze. Dzię-ku-je-my :D
kim wy jesteście, że podważacie wiedzę japońskich inżynierów, nazwali VTEC-E to jest "coś " bardzo spokrewninone z VTEC i tyle na temat. jak ktoś piszę że D15Z6 nie ma nic wspólnego z VTEC to jest mądrzejszy od całej ekipy inżynierów hondy, albo jest po prostu idiotą
Tu nie chodzi o to, że nie ma nic wspólnego z VTEC, ale, że w sumie nie daje tego co myśli zwykły zjadacz chleba słysząc o fałteku. :P Jest zmienna faza, ale nie daje ona kopa jak ma to miejsce w D16 tylko jest zrobiona w kierunku niższego spalania.
idiotą moze byc tez kto mysli ze d15z6 to prawdziwy vtec(wg. mnie)
moze sie źle wyrazilem wczesniej bo rzeczywiscie "cos" sie zmienia...wiec jakies tam zmienne fazy rozrządu d15z6 posiada.
chodzilo mi bardziej ze nie jest to typowy system vtec jaki wystepuje w mocniejszych motorach.
kolega wyzej dobrze to okresil " cos bardzo spokrewnionego z vtec".
jakby nie bylo ten temat juz wyjasnil kazdemu jak działa VTEC-E a jak działa VTEC.
skoro Honda nazwala go VTEC-E niech tak oczywiscie zostanie ale to ze jest mylony z Vtecami (moze celowo czasami przed sprzedawców) to juz nie moja wina.
Kolego barti88 tylko laicy motoryzacyjni mysla , ze vtec słuzy tylko i wyłącznie do zwiekszenia mocy w silniku wolnosacym - .Jak koledzy wyzej napisali w d16 czy b16,18 słuzy on do generowania wiekszej mocy przykładowo d16 bez vteca dysonuje 105 hp natomiast b18 140 hp. Natomiast w innych jednostkach( zwyczajnych dupowozach) vtec słuzy do tego aby samochod był ekonomiczny a zarazem jezeli kierowca tego potrzebuje posiadał całkiem fajna dynamike vtec-e , i-vtec ( za wyjatkiem type-r):). Nie tylko honda przeciez stosuje zmienne fazy rozrzadu toyota w silnikach vvti bmw sytem Vanos i wiele innych .
Prosiłbym moderatora o zamkniecie tego tematu poniewaz wszystko zostało juz wyjasnione a dalsza dyskusja na ten temat jest bzsensowna
peace!!
idiotą moze byc tez kto mysli ze d15z6 to prawdziwy vtec(wg. mnie)
Idiota to człowiek który obraża innych a sam nie jest w porządku. Ze wszystkiego taki bystrzak jesteś? nie uważam się za idiotę a to że uważałem tak a nie inaczej to jest qrwa mać zwyczajna nie wiedza.
idiotyzm – termin medyczny oznaczający niedorozwój umysłowy znacznego stopnia to jest fragment z wikipedia.pl jeżeli potrafisz to wejdź w rozwinięcie niedorozwój umysłowy i zrozum znaczenie słowa którego urzyłeś a chyba nie wiesz co oznacza...
WOW pięknie, się temat rozgrzał :)
Tu nie chodzi o to, że nie ma nic wspólnego z VTEC, ale, że w sumie nie daje tego co myśli zwykły zjadacz chleba słysząc o fałteku. :P Jest zmienna faza, ale nie daje ona kopa jak ma to miejsce w D16 tylko jest zrobiona w kierunku niższego spalania.
czyli mamy myśleć to co zwykły zjadacz chleba?:confused:
zmienna faza to zmienna faza a VTEC to VTEC (niezależnie czy iVTEC, czy VTEC-E)
to, ze rożni je zasada działania to inna sprawa i dla inteligentnych ludzi powinno być to jasne bo gdyby nic je nie różniło nie musiałby mieć innej nazwy chociażby.
ładnie rozkręciła się dyskusja, Wszystkim za informację i za chęci wzięcia udziału serdecznie dziękuję.
mam teraz takie pytanko.
mając vtec-e jak można sprawnie wzmocnić maksymalnie ten silnik zeby zwiekszyc moment i ilosc kucyków
Idiota to człowiek który obraża innych a sam nie jest w porządku. Ze wszystkiego taki bystrzak jesteś? nie uważam się za idiotę a to że uważałem tak a nie inaczej to jest qrwa mać zwyczajna nie wiedza.
rozmowe na ten temat zakończyłem a ty dalej usilujesz podkrecac ten teman Bóg wie dlaczego, jesli boli cie(na to wskazuja twoje posty) to ze wg. kogos zmienna faza rozrzadu w d15z6 dziala inaczej i "ubogo"(tak producent mial takie zalozenie ale to nie znaczy ze nie mozna tego napisac bo nie wszyscy o tym wiedza) to prosze cie ale kazdy moze mic swoje zdanie a to ze nazywa sie to vtec-e i tak zostanie bo honda to wymysila to juz napisalem.
nie obrazilem nikogo, jestem w porządku wiec nie jeste idiotą-dzieki za info. natomiast co do mojej bystrosci to nic ci do tego. nie bede juz rozmawial z typem nie na moim poziomie, ktory w ostatnim poscie wykazał sie chamstwem (nie idiotyzmem). dziekuje skonczylem rozmowe juz w tym temacie. nie ciagnij dalej tego ot bo i tak na tym forum jest tego za duzo.
mając vtec-e jak można sprawnie wzmocnić maksymalnie ten silnik zeby zwiekszyc moment i ilosc kucyków
to pytanie było już milion razy poruszane, poszukaj.
wszystko zostało powiedziane i zaczyna się bezsensowna dyskusja. zamykamy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.