Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Montaż sekwencji



Jacobs34
13-01-10, 14:52
Witam. Chciałem się zapytac czy ktoś podejmował się takiego zadania i montował samodzielnie instalacje sekwencyjną do swojego auta? Tzn sprawa wygląda tak że posiadam juz instalację pod gaźnik ale w związku ze zmianą na pełen wtrysk chciałbym założyć sekwencję. A widziałem na Allegro takie zestawiki bez reduktora za 700zł. I patrząc na schemat to chyba taka operacja nie jest za skomplikowana:p Po prostu wywalam wszystko ze starej poza zbiornikiem, reduktorem i filtrem a resztę pakuję z takiego zestawu? A i jak to wyglada z przepisami czy wszystko byłoby nadal ok? Pozdr

artek0903
13-01-10, 15:12
Reduktor tez chyba musisz wymienic, z tego co sie dowiadywalem to zostaje Ci butla i przewody a wszystko co pod maska do wymiany

Jacobs34
13-01-10, 20:00
Reduktor chyba zostaje, nie powinno się to zbytnio różnić ponieważ mam mocniejszy taki do 150KM. A jeśli chodzi o montaż wtryskiwaczy to rozumiem że wiercę otwory w kolektorze dolotowym?

sivy
13-01-10, 22:23
napisz jaki masz reduktor a ja ci napisze czy sie nada jeśłi chodzi o kwestie prawną wszystko ok jeśli ci samochód wybuchnie nie licz na ubezpieczalnie ;)
tak wiercisz otwory w kolektorze dolotowym
a tak od siebie dodam ze jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej nie rób bo to nie jest zabawa w klocki lego tylko powazna rzecz a tak na marginesie schemat to można sobie spalić.
jest jedna ważna rzecz i nie pisana zasada: to instalator jest twórca instalacji

OSCAR
14-01-10, 07:37
reduktor nie bedzie pasowal do sekwencji, a co do samodzielnego montazu ze schematem w reku to lepiej sie z tego wylecz - sivy ma racje.

zamontowac to moze i zamontujesz, ale jezdzic to to nie bedzie nie wspominajac o bezpieczenstwie uzytkowania.
wiem, ze gaz sie zaklada po to zeby oszczedzac ale bez przesady. instalacje nich ci zaloza fachowcy, masz gwarancje, regulacje i pomoc w razie jakis problemow przez dwa lata.

pozbieraj kase, albo na raty wez, ale zrob to w warsztacie jak nalezy - dla swojego i auta - zdrowia ;)

pozdrawiam

szczepan358
14-01-10, 07:55
jak masz instalacje pod gaznik to reduktor nie bedzie pasowal, co do samodzielnego montarzu to jesli masz troche pojecia o elektryce, znajomego gazownika co mozesz dopytac w razie watpliwosci to zakladaj sam, jesli nie to odradzam, sam sie zabieram za przerobke na sekwencje mojej gazowni, jak zakladalem poprzednia instalacje to tez mi wszyscy odradzali, potem 2 tygodnie nikt nie chcial ze mna jezdzic bo sie bali :D tylko pamietaj zeby dobrac dobrze graty bo jesli tutaj zaoszczedzisz to bedziesz tego zalowal na 100%


instalacje nich ci zaloza fachowcy, z tymi fachowcami to jest roznie,

OSCAR
14-01-10, 13:02
z tymi fachowcami to jest roznie,

dokladnie, przyznam szczerze, ze nie spotkalem jeszcze fachowca od lpg w dos sporym miesie jakim jest wrocek. kazdy cos tam wie, zaklada instalacje tak jak go ktos tam nauczyl (np. 80% monterow zle montuje butle !) i zazwyczaj nie potrafia sobie poradzic z nietypowym autem.

mialem d15b2 za 2gen. 2 lata sie meczylem z problemami, naszczescie sie sprzedalo, palilo wiecej niz 400kg ciezsze kombi z b18 !!! nie wspominajac o tym, ze gaslo i nie jechalo :confused:
potem przez dlugi czas nikt nie potrafil dobrze ustawic mojego vti na sekwencji i musialem wziac sprawy w swoje rece.

mowiac o "fachowcach" mialem na mysli zeby zalozyl to ktos z glowa, zeby bylo bezpiecznie i jakos jezdzilo, mialo gwarancje i jakis papier, homologacje. potem dopieszczal bedzie sobie juz sam ;)

oczywiscie graty musza byc dobre i nie ma co tu oszczedzac na reduktorze, wryskach i elektronice - bo sie zemsci. niby silnik nie za mocny ale to honda, ma krotkie czasy wtrysku, wysoko sie kreci, jesli bedzie vitek to juz w ogole musi byc wydajny reduktor i wtryski.

pozdrawiam

artek0903
14-01-10, 13:13
potem dopieszczal bedzie sobie juz sam

jesli sam sobie bedzie dopieszczal to i tak straci gwarancje :)

Jacobs34
14-01-10, 15:40
Tzn narazie posiadam BLOSA i to będzie na początku zamontowane i gwarancja pewnie też poleci:( Ale zastanawiam się nad sekwencją jeżeli BLOS nie spełni swojego zadania. Elektronike bym samodzielnie ogarnął, sądze że z resztą też nie byłoby juz tak wielkiego problemu.

OSCAR
15-01-10, 07:11
Elektronike bym samodzielnie ogarnął, sądze że z resztą też nie byłoby juz tak wielkiego problemu.

jesli uparles sie, ze bedziesz jednak sam montowal, to poczytaj jak sie nawierca kolektor pod wkretki, w ktorym miejscu najlepiej i pod jakim katem, to jest w sumie kluczowa sprawa, pozniej zadbaj zeby wszystkie wezyki od wtryskow byly maksymalnie krotkie i rowne, przewody doprowadzajace gaz tez mozliwie krotkie, dobry filtr fazy lotnej, dobry reduktor i wtryski i powinno jezdzic. w sumie moc nie duza wiec nawet pospolity gaziarz by to ogarnal zeby jezdzilo na 4+ ;)

pozdrawiam i zycze powodzenia, bardzo bym poprosil o fotki z montazu i po montazu, do oceny i dla potomnych ;)