PDA

Zobacz pełną wersję : Gwint do 4kzl



doli22
12-01-10, 18:30
Witam tak wiec jak w temacie poszukuje jakiejs alternatywy zawieszenia gwintowanego do mojej Hanki Ej6. Szukalem, czytalem i tak do konca nie wiem co wybrac. Pod uwage biore Tein SS, koni1150, D2 Racing i K-Sport. Chodzi o to by posiadala ta zawieszka reg twardosci i wysokosci wiekszej niz -35mm i tyl i przod. Tein SS ma na stronie podane mozliwe max reg wysokosci -30mm przod i -45mm tyl, jezeli to prawda to troche skromne pole manewru :( lecz dobre opinie na jego temat. Koni z kolei juz troche lepiej pod wzgledem reg wysokosci bo na stronie podaja -60mm Przod i -60mm tyl lecz nie znalazlem jakis obszerniejszych opini na temat tego zawiasu, D2 Racing niby szybko pada na naszych drogach a K-Sport to nawet nie wiem czy jest cos wart... Dlaczego gwint? otuz mam springi o charakterystyce -35mm przod tyl i raz ze auto stoi mi jak taczka :mad: tzn tyl wyzej przodu i do tego wyzej prawa strona od lewej :confused: W zwiazku z tym chce miec mozliwosc pelnej reg wysokosci zeby to stalo jak nalezy i zeby odpowiadalo moim wymaganiom. Wymagania to tak jak wyzej napisalem
Co najmniej -35/40mm reg wysokosci z naciskiem na wieksza regulacje tylu bo nie mam pojecia czemu tak mi wysoko to dupsko stoi teraz
Chcial bym polozyc auto tak aby opona chowala sie minimalnie w nadkole ewentualnie byla na wysokosci nadkola
Zawieszenie ma wybierac dobrze te nasze kochane drogi wiec mocno twarde odpada bo nie mam zamiaru latac na ulicy na tych nierownosciach.
Powaznie mysle nad Tein lub koni z tym ze Tein wg. danych producenta ma dosc maly i nie wiem czy nie za maly zakres reg wysokosci ale dobre opinie a Koni z kolei duzy zakres reg ale opini zbytnio nie znam na temat tego zawaisu
Prosil bym opinie tych osob co posiadaja takie zawieszenie lub mieli okazje porownywac czy jezdzic na tych sprzetach Co do tych 4tys jest godne uwagi?
Pozdr

Pati
12-01-10, 18:39
da sie mocno opuscic 6gena na teinie ss. przy max w dol tylne kolo jest lekko schowane w nadkole a przod ciezko sprawdzic bo nie schodzi z podnosnika... ;)
kupując drugi raz poszedłbym w BuddyClub, Function/Form albo PIC. te gwinty maja osobną regulację wysokości i napięcia sprężyny.

doli22
12-01-10, 19:02
Pati a dostepne u nas coklowiek z tych marek?:) poszukam z tego co mowisz no i poczekam na jeszcze jakies opinie :)

Pati
12-01-10, 19:34
buddyclub byl dostepny. reszta jest bez problemu do sciagniecia.

spychu
12-01-10, 20:02
Tein SS z tego co slyszalem jak o niego nie zadbasz to ma tendencje to rdzewienia az milo.

Sam jestem na tym smamym etapie co Ty, ze chce zmienic swoje koni sporty na gwint i coraz bardziej sklaniam sie ku koni 1150 albo KW Inox Var.2

doli22
12-01-10, 20:36
hehe wlasnie przed chwila myslalem na ten temat zeby znalezc cos co by popsikac na ten gwint caly przeciw korozji :) 2 sprawa jest taka ze ja nie mam okazji czesto samochodu uzytkowac (czyt. nie ma takiej potrzeby) wiec jezdze kiedy chce i przewaznie jak pada to autko stoi w garazu... nawet nie mam opon zimowych bo i tak nie mam potrzeby nigdzie jezdzic w tym okresie wiec kontakt z sola i blotem posniegowym odpada :) jakis atut jest bo auto stoi pod dachem ale wiadomo ze nie musi padac zeby korozja zdzarla skutecznie to do czego ma dostep bo wystarczy wieksza wilgotnosc powietrza i juz :) Generalnie obstawiam opcje tylko sprzetu do ktorego mamy dostep u nas w Pl z racji tego ze nie mam zamiaru pozniej w razie czego wysylac na gwarancje (jezeli bedzie obejmowac) jakiejs czesci tego zawieszenia i uziemic sie na pare tyg badz wogole nie miec okazji skorzystac z gwarancji

spychu
12-01-10, 23:12
Jeśli ma być w PL to ceny są takie oczywiście od dystrybutorów z gwarancją itd

Tein SS - 3760zł
Koni 1150 - 4070zl
BuddyClub N+ - 3870zł
KW stal Var.2 - 3650zł
KW inox Var.2 - 4100zł

Ja po tym co się nasłuchałem o SuperStreecie będę wybierał między koni, kw a bc. Chyba jednak z naciskiem na Koni bo miałem okazje jeździć na 1150 i jestem mega zadowolony z moich Koni Sportów i wiem czego się spodziewac.

Chociaż na KW też jeździłem nie Hondą i tylko na Var.1 bez regulacji tłumienia ale uważam, że zawias robi mega robotę i też się bardzo skłaniam ku KW Inox Var.2

zakit
13-01-10, 00:59
whoytas ma u siebie k-sporta i mowi ze tez robi swoje, ja w sumie sie zaczynam rozgladac bo to i tak pewnie dopiero na przyszly sezon, ale jednak czytam sobie o tym :)

Pati
13-01-10, 17:51
ja mam teina SS i poza tym, ze jest wg mnie za mientki (8kg/4kg) oraz nie ma osobnej regulacji wysokosci i napięcia sprężyny to tak to jest dobry. nie rdzewieje, regulacja prosta, kompatybilny z edfc.

spychu
13-01-10, 19:40
Tylko, ze liczac cene za nowke Teina SSa z gornymi mocowaniami plus doliczyc koszt EDFC wychodzi tyle samo co za KW Inoxa Var.3.

Zamiast Teina z edfc wolal bym miec to KW, ktore ma chociazby osobna regulacja dobicia i odbicia i bije Teina na glowe

Pati
13-01-10, 21:23
z oczywistą oczywistością nie ma co polemizować. Poważny tein wg mnie zaczyna się od flexa a w tym przedziale cenowym jest dużo innych do kupienia.

doli22
13-01-10, 22:08
Bralem pod uwage flexa ale po pozniejszym zastanowieniu i przespaniu sie z tym stwierdzam ze nie warto inwestowac tyle w zawieszke na nasze polskie drogi, wiec odpuscilem ta opcje. auto bedzie smigac po normalnych trasach w umiarkowany sposob czyli bez zadnych udziwnien z wypadami na tor czy cos podobnego. Dlatego moim zdaniem w takich celach taka inwestycja mija sie z celem :)

Pati
13-01-10, 23:01
jak potrzebujesz tylko taki zeby auto obnizyc to w sumie nie masz co wydawac 4k

spychu
13-01-10, 23:14
jak potrzebujesz tylko taki zeby auto obnizyc to w sumie nie masz co wydawac 4k
Popieram Patiego.

Olej gwint i kup sobie np Koni 1130 za polowe tej ceny

doli22
14-01-10, 00:48
No wlasnie ze musze miec cos co posiada pelna/plynna reg wysokosci a nie mozliwosc przestawienia o 2 wyzlobienia taleza od sprezyny w amortyzatorze. Tak jak pisalem na poczatku po wymianie springow gdzie auto teoretycznie powinno stac rowno stoi dupskiem do gory i jednym bokiem wyrzej od drugiego o ponad 1cm. Nie mam pojecia czemu tak jest a nie chce wydac kasy i pozniej sie rozczarowac. I tym sposobem jezeli gwint to tylko dobry a nie allegrowe sprzety za pare zl :) (bez urazy dla koni) zawieszenie to podstawa wiec wole wydac troche w miare przyzwoitych pieniedzy za w miare dobry zawias :) Ogolnie rozmawialem z pewnym dystrybutorem teina na polske i sprzeda mi za bardzo okazyjna cene super street'a:) zawiasik juz do mnie jedzie tak ze temat z mojej str uwazam za zakonczony :) Dziekuje oczywiscie za wasze sugestie chlopaki Pozdrawiam

Pati
14-01-10, 11:43
to mogłeś kupić wersję basic - tańszy o regulacje twardości.

Barti88
14-01-10, 14:11
po wymianie springow gdzie auto teoretycznie powinno stac rowno stoi dupskiem do gory i jednym bokiem wyrzej od drugiego o ponad 1cm

jakie sprezyny zakladales? i na jakie amortyzatory? bo jak "tanie" sprezyny na seryjny amor to ja bym sie wcale nie ździwił ze to nie rowno stoi i dupa wysoko.

doli22
14-01-10, 16:12
amortyzatory seria a springi juz nawet nie pamietam firmy, gdzies mam pudlo od nich ale nie byly to zadne jamexy itp :) obnizenie teoretycznie dawaly -35mm. Kupujac patrzylem na cene z wiadomego wzgledu "tanie to badziew" i z tego co pamietam dawalem za caly komplet cos kolo 500zl (chcial bym zaznaczyc ze byl to moj 1 mod przy tym samochodzie i jeszcze tak do konca nie kumalem o co chodzi :D) i tak samo jestesm na 90% pewien ze to wina tych sprezyn, natomiast pozostaje jeszcze kwestia roznicy wysokosci w stosunku lewej do prawej strony i to pewnie tez przez te sprezyny ale pewien nie jestem bo jak siegam pamiecia gdy je zakladalem to bylo w pozadku z wypoziomowaniem na strony a tyl od poczatku stal wyzej. Kaplikacje zaczely sie w momencie kiedy zakladalerm nowe uszczelniacze od polosi przy skrzyni i auto dlugo stalo na lewarku... od momentu spuszczenia i zwolnienia recznego hamulca auto prawie nie siadlo ta strona ktora bylo podniesione, z biegiem czasu troche zeszlo ale roznica byla i jest nadal okolo 1-2cm i z przodu i z tylu. Sprawa bynajmniej jest juz zalatwiona bo dzisiaj dostarczono mi SS tak ze jak zejda sniegi i bedzie cieplo to zaraz je montuje :D

doli22
24-01-10, 21:23
orientuje sie ktos moze czy jest mozliwosc wymiany springow przy tein ss na krotsze? szukalem i nie moge nic znalezc :( nie chodzi o wiele ale zeby ze 2 cm chociaz nizej zeszlo. Ktos sie spotkal z takim czyms? Pozdr

Nemereth
24-01-10, 22:49
kupując drugi raz poszedłbym w BuddyClub, Function/Form albo PIC. te gwinty maja osobną regulację wysokości i napięcia sprężyny.

A jak jest z Bilsteinem ?

Pati
25-01-10, 07:11
tein posiada duzy zakres sprezyn do wymiany. podajesz srednice zewnetrzną, wysokosc w stanie spoczynku i dobierasz twardosc. i po to sie je zmienia - dla twardosci. jak zalezy Ci tylko na obnizeniu to nie kupuje sie teina. a przynajmniej nie model ss - dasz krotsza sprezyne i obnizysz do konca to zabijesz amortyzator.