Zobacz pełną wersję : D15Z6 EK3 - zwiększenie mocy?
Witam!
Posiadam Civic`a 96r HB, EK3 silnik D15Z6 114 KM
Chciałbym zwiększyć moc poprzez układ dolotowy, wydechowy i chip tuning.
Do ilu koni moge zwiekszyc moc silnika bez jego wewnętrznych modyfikacji, tak żeby go nie zajechać np. po 10.000 kilometrów?
Jak zrobisz dolot i wydech to pewnie dostaniesz 10-15KM i nie wplynie on znaczaco na awaryjnosc, chip tuning nie da Ci nic.
zły dział - przenoszę na odpowiedni
Dlaczego chiptuning mi nic nie da?
Ponieważ masz małolitrazową jednostkę wolnossącą, a w takich samochodach chiptuning daje mizerne efekty. Z dawek paliwa i lekkiej korekty zaplonu nie uzyskuje się praktycznie żadnych naprawdę odczuwalnych przyrostów. Mowię to jako pracownik firmy zajmującej się chptuningiem na codzień.
dodatkowo jeszcze to obd2 więc ciężko sczipować
CMQ,
THX za info.
Więc tak naprawde oprócz swapa, co mi pozostaje zeby zrobić z niej małą bestie? :twisted:
Wiadomo ze zmienie dolot, strumienica zamiast Kat`u i wydech. To może mi da 15 KM.
Oszukiwanie IAT`u jest chyba bez sensu, no chyba,że ktoś mnie przekona?
Chciałbym uzyskać 150 - 160 KM. Jak najlepiej do tego dojść, oczywiscie odrzucając opcje Podtlenku Azotu?
CMQ,
THX za info.
Więc tak naprawde oprócz swapa, co mi pozostaje zeby zrobić z niej małą bestie? :twisted:
Wiadomo ze zmienie dolot, strumienica zamiast Kat`u i wydech. To może mi da 15 KM.
Oszukiwanie IAT`u jest chyba bez sensu, no chyba,że ktoś mnie przekona?
Chciałbym uzyskać 150 - 160 KM. Jak najlepiej do tego dojść, oczywiscie odrzucając opcje Podtlenku Azotu?
Co to jest IAT?
A co z opcja turbo?
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature
odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)
Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)
Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)
zmień skrzynię na krótszą to sobie poprawisz osiągi, albo zmień fd
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature
odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)
Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)
Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)
Ale on ma glowice z VTEC'iem, wiec mysle, ze 140 KM nie jest duzym problemem. Poza tym w EK3 bardzo pomaga zmiana skrzyni bo fabryczna jest mega dluga,
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature
odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)
Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)
Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)
Ale on ma glowice z VTEC'iem, wiec mysle, ze 140 KM nie jest duzym problemem. Poza tym w EK3 bardzo pomaga zmiana skrzyni bo fabryczna jest mega dluga,
poczekamy zobaczymy, jeszcze nie widzialem zadnego wykresy w PL z mini-me w granicach 140KM :)
furious a co proponujesz zrobic ze skrzynia, na jaka wymienic, szukac takiej jaka szuka kasik?? Da rade zmienic 1,2,-bo sa strasznie dlugie a reszte zostawic w spokoju??Co polecasz ??
Ja też mam D15Z6 i uważam że napewno trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić ..... ale za to przynajmnie mam oszczędny silnik(7-8l w lato, do 10l w zimę)....
Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....
Ja też mam D15Z6 i uważam że napewno trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić ..... ale za to przynajmnie mam oszczędny silnik(7-8l w lato, do 10l w zimę)....
Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....
Skrzynia to podstawa do modow w tym silniku. Jaki dolot masz? Mierzyles na hamowni?
a Remek ile ma?
nedzne 144konie..... :wink:
poczekamy zobaczymy, jeszcze nie widzialem zadnego wykresy w PL z mini-me w granicach 140KM
gul dawal kiedys wykres chyba na 165....
Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....
zapraszam :)
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń
Dlaczego nie strumienica?
sajmon1100
25-07-06, 01:59
Jak zrobisz dolot i wydech to pewnie dostaniesz 10-15KM i nie wplynie on znaczaco na awaryjnosc, chip tuning nie da Ci nic.
chiptuning nie da ci nic :570: Furia troche przesadziłes..że ty nic z elektoniki nie wykrzesasz to nie wprowadzaj chłopaka w bład
\ trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić .....
5 bieg nie sluzy do rozpedzania, malo samochodow ciagnie na 5.
w seryjnym aucie da niewiele. jak sie cos podlubie mechanicznie to mozna elektronika wyciagnac wiecej.
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń
Dlaczego nie strumienica?
A po co? Robisz normany wydech na 2 przelotach i gra gitara
Skrzynia to podstawa do modow w tym silniku. Jaki dolot masz? Mierzyles na hamowni?
Mam dolot V2... tylko że niestety od integry i trochę było trzeba przekombinować z montażem(było trzeba wyciąć połowę poduszki od skrzynii i wzmocnić drugą połowę ażeby ten wielki dolot się jakoś zmieścił i się jakoś trzymał)... jęsli się pytacie czemu kupiłem AEM V2 od integry od odpowiedz jest taka że dolot był w bardzo dobrej cenie więc go wziałem za 200zł :grin: (tylko że bez filtra którego musiałem dokupić).... Jeśli chodzi o hamownię to mam zamiar w przyszłym tygodniu do grabowskiego podjechać i zmierzyć moc przed dalszymi modyfikacjami
[ Dodano: Czw 27 Lip, 2006 ]
5 bieg nie sluzy do rozpedzania, malo samochodow ciagnie na 5.
Jeżdziłem w życiu paroma samochodami i tak słabej 5-tki jeszcze nie mialem jak w tym civic'u(oczywiście nie licząc jakiśch maluchów czy polonezów).... piątka w d15z6 jest taka że ledwo ciągie a pod górkę to może się utrzyma prędkośc.... w integrze type-r to piątka porządnie ciągnie :lol:
Założyłem dedykowany dolot wraz ze stożkiem firmy AOMA i wydaje mi się że mój Civiczek stał sie słabszy?Dlaczego? Pomóżcie prosze... :(
Założyłem dedykowany dolot wraz ze stożkiem firmy AOMA i wydaje mi się że mój Civiczek stał sie słabszy?Dlaczego? Pomóżcie prosze... :(
odizoluj stożek od ciepłego powietrza, może go zasysa.
odizoluj stożek od ciepłego powietrza, może go zasysa.
skrzynia każda inna będzie lepsza dla poprawy osiągów, szukaj od Z6 albo D13 z 94-95
skrzynia każda inna będzie lepsza dla poprawy osiągów, szukaj od Z6 albo D13 z 94-95
a skrzynia od d14a4?? co myslicie?
2 krotsza, 4 dluzsza przelozenie glowne troche krotsze. Uzyj tabelki zrobionek przez Rema to zobaczysz co i jak
Uzyj tabelki zrobionek przez Rema
Furiousa :P
Uzyj tabelki zrobionek przez Rema
Furiousa :P
Sorry Ziom :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.