PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z6 EK3 - zwiększenie mocy?



Filon
17-07-06, 02:23
Witam!

Posiadam Civic`a 96r HB, EK3 silnik D15Z6 114 KM
Chciałbym zwiększyć moc poprzez układ dolotowy, wydechowy i chip tuning.
Do ilu koni moge zwiekszyc moc silnika bez jego wewnętrznych modyfikacji, tak żeby go nie zajechać np. po 10.000 kilometrów?

Furious
17-07-06, 05:06
Jak zrobisz dolot i wydech to pewnie dostaniesz 10-15KM i nie wplynie on znaczaco na awaryjnosc, chip tuning nie da Ci nic.

ppm702
17-07-06, 10:02
zły dział - przenoszę na odpowiedni

Filon
22-07-06, 13:46
Dlaczego chiptuning mi nic nie da?

CMQ
22-07-06, 13:57
Ponieważ masz małolitrazową jednostkę wolnossącą, a w takich samochodach chiptuning daje mizerne efekty. Z dawek paliwa i lekkiej korekty zaplonu nie uzyskuje się praktycznie żadnych naprawdę odczuwalnych przyrostów. Mowię to jako pracownik firmy zajmującej się chptuningiem na codzień.

emg
22-07-06, 20:15
dodatkowo jeszcze to obd2 więc ciężko sczipować

Filon
22-07-06, 22:36
CMQ,
THX za info.
Więc tak naprawde oprócz swapa, co mi pozostaje zeby zrobić z niej małą bestie? :twisted:
Wiadomo ze zmienie dolot, strumienica zamiast Kat`u i wydech. To może mi da 15 KM.
Oszukiwanie IAT`u jest chyba bez sensu, no chyba,że ktoś mnie przekona?
Chciałbym uzyskać 150 - 160 KM. Jak najlepiej do tego dojść, oczywiscie odrzucając opcje Podtlenku Azotu?

damios
22-07-06, 22:48
CMQ,
THX za info.
Więc tak naprawde oprócz swapa, co mi pozostaje zeby zrobić z niej małą bestie? :twisted:
Wiadomo ze zmienie dolot, strumienica zamiast Kat`u i wydech. To może mi da 15 KM.
Oszukiwanie IAT`u jest chyba bez sensu, no chyba,że ktoś mnie przekona?
Chciałbym uzyskać 150 - 160 KM. Jak najlepiej do tego dojść, oczywiscie odrzucając opcje Podtlenku Azotu?
Co to jest IAT?
A co z opcja turbo?

Furious
22-07-06, 23:38
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature

odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)

Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)

Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)

emg
23-07-06, 11:03
zmień skrzynię na krótszą to sobie poprawisz osiągi, albo zmień fd

CMQ
23-07-06, 11:32
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń

Prezesiak
24-07-06, 00:11
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature

odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)

Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)

Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)

Ale on ma glowice z VTEC'iem, wiec mysle, ze 140 KM nie jest duzym problemem. Poza tym w EK3 bardzo pomaga zmiana skrzyni bo fabryczna jest mega dluga,

Furious
24-07-06, 06:15
Co to jest IAT?
Intake Air Temperature

odpusc sobie lepiej te chip-rezystorki z allegro kolego :)

Mozesz zawsze zmienic głowice i ją obrobić ale na 150KM w N/A to nie licz :)

Mi z 1.5 N/A udało sie wykrzesać 137KM i z tego co wiem jestem rekordzistą... (nie chwaląc sie :P)

Ale on ma glowice z VTEC'iem, wiec mysle, ze 140 KM nie jest duzym problemem. Poza tym w EK3 bardzo pomaga zmiana skrzyni bo fabryczna jest mega dluga,

poczekamy zobaczymy, jeszcze nie widzialem zadnego wykresy w PL z mini-me w granicach 140KM :)

Prezesiak
24-07-06, 07:24
Czekamy na Kasik :)

Pati
24-07-06, 12:04
a Remek ile ma?

MARIOpl
24-07-06, 12:21
furious a co proponujesz zrobic ze skrzynia, na jaka wymienic, szukac takiej jaka szuka kasik?? Da rade zmienic 1,2,-bo sa strasznie dlugie a reszte zostawic w spokoju??Co polecasz ??

avishon
24-07-06, 15:19
Ja też mam D15Z6 i uważam że napewno trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić ..... ale za to przynajmnie mam oszczędny silnik(7-8l w lato, do 10l w zimę)....

Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....

damios
24-07-06, 19:44
Ja też mam D15Z6 i uważam że napewno trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić ..... ale za to przynajmnie mam oszczędny silnik(7-8l w lato, do 10l w zimę)....

Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....
Skrzynia to podstawa do modow w tym silniku. Jaki dolot masz? Mierzyles na hamowni?

rem36
25-07-06, 00:53
a Remek ile ma?

nedzne 144konie..... :wink:


poczekamy zobaczymy, jeszcze nie widzialem zadnego wykresy w PL z mini-me w granicach 140KM

gul dawal kiedys wykres chyba na 165....


Ja jak narazie wymieniłem dolot CAI a następną rzecz jaką planuje zrobić to skontaktować się z Remkiem ażeby przełożenia zmienić....

zapraszam :)

Filon
25-07-06, 00:57
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń

Dlaczego nie strumienica?

sajmon1100
25-07-06, 01:59
Jak zrobisz dolot i wydech to pewnie dostaniesz 10-15KM i nie wplynie on znaczaco na awaryjnosc, chip tuning nie da Ci nic.
chiptuning nie da ci nic :570: Furia troche przesadziłes..że ty nic z elektoniki nie wykrzesasz to nie wprowadzaj chłopaka w bład

MARIOpl
25-07-06, 07:20
\ trzeba zmienić 2,3,4 bieg....
Drugi bieg jeszcze jakoś tam ciągnie ale z 3,4 to ciężko już.... a o piątym biegu wogóle nie ma co mówić .....

5 bieg nie sluzy do rozpedzania, malo samochodow ciagnie na 5.

Pati
25-07-06, 09:49
w seryjnym aucie da niewiele. jak sie cos podlubie mechanicznie to mozna elektronika wyciagnac wiecej.

damios
25-07-06, 18:56
Z opcji power: kolektor, wydech , NIE strumienica, dolot, nie wiem co jeszcze
Z opcji skrzynia: zmiana przełożeń

Dlaczego nie strumienica?
A po co? Robisz normany wydech na 2 przelotach i gra gitara

avishon
26-07-06, 23:56
Skrzynia to podstawa do modow w tym silniku. Jaki dolot masz? Mierzyles na hamowni?


Mam dolot V2... tylko że niestety od integry i trochę było trzeba przekombinować z montażem(było trzeba wyciąć połowę poduszki od skrzynii i wzmocnić drugą połowę ażeby ten wielki dolot się jakoś zmieścił i się jakoś trzymał)... jęsli się pytacie czemu kupiłem AEM V2 od integry od odpowiedz jest taka że dolot był w bardzo dobrej cenie więc go wziałem za 200zł :grin: (tylko że bez filtra którego musiałem dokupić).... Jeśli chodzi o hamownię to mam zamiar w przyszłym tygodniu do grabowskiego podjechać i zmierzyć moc przed dalszymi modyfikacjami

[ Dodano: Czw 27 Lip, 2006 ]

5 bieg nie sluzy do rozpedzania, malo samochodow ciagnie na 5.




Jeżdziłem w życiu paroma samochodami i tak słabej 5-tki jeszcze nie mialem jak w tym civic'u(oczywiście nie licząc jakiśch maluchów czy polonezów).... piątka w d15z6 jest taka że ledwo ciągie a pod górkę to może się utrzyma prędkośc.... w integrze type-r to piątka porządnie ciągnie :lol:

Filon
05-08-06, 11:25
Założyłem dedykowany dolot wraz ze stożkiem firmy AOMA i wydaje mi się że mój Civiczek stał sie słabszy?Dlaczego? Pomóżcie prosze... :(

Filon
05-08-06, 11:25
Założyłem dedykowany dolot wraz ze stożkiem firmy AOMA i wydaje mi się że mój Civiczek stał sie słabszy?Dlaczego? Pomóżcie prosze... :(

mighty
05-08-06, 12:15
odizoluj stożek od ciepłego powietrza, może go zasysa.

mighty
05-08-06, 12:15
odizoluj stożek od ciepłego powietrza, może go zasysa.

emg
05-08-06, 20:10
skrzynia każda inna będzie lepsza dla poprawy osiągów, szukaj od Z6 albo D13 z 94-95

emg
05-08-06, 20:10
skrzynia każda inna będzie lepsza dla poprawy osiągów, szukaj od Z6 albo D13 z 94-95

Ramzes
25-09-06, 21:08
a skrzynia od d14a4?? co myslicie?

damios
25-09-06, 22:10
2 krotsza, 4 dluzsza przelozenie glowne troche krotsze. Uzyj tabelki zrobionek przez Rema to zobaczysz co i jak

Furious
25-09-06, 22:22
Uzyj tabelki zrobionek przez Rema
Furiousa :P

damios
25-09-06, 22:54
Uzyj tabelki zrobionek przez Rema
Furiousa :P
Sorry Ziom :)