Zobacz pełną wersję : Katalizator pytanie
thompson17
09-01-10, 15:36
Witam.
Wiem że jest dużo tematów o katalizatorach i ich wycinaniu ale tam piszą ludzie tylko o koniach które niby przychodzą:D mnie interesuje coś innego.
Mam w swoim d15b2 kolektor4-2-1 od d16z6 i wyciąłem kata i zastąpiłem go rurką zwykłą.
tutaj moje pytanie: czy ma to jakieś ujemne skutki dla silnika? bo spotkałem sie z dwoma opiniami: na forum ludzie piszą że wystarczy kata zastąpić rurką, a doszły mnie też słuchy że może to być szkodliwe dla silnika bo niby spaliny za szybko wydostają sie i tłoki mają "za dużo roboty":D
tak... spaliny za szybko sie beda wydostawac i nie daj boze moc wzrosnie...
ciekawe jak ludzie sobie radzili jak nie bylo katalizatorow?
Proszę Cie nie pisz takich rzeczy. Jak Tłoki mogą nie wyrabiać? Przecież ponad połowa userów tego forum ma całkowity przlot i tłoki wyrabiają. A gdyby miały nie wyrabiać to każdy by miał wspawanych po 5 katalizatorów aby silnik długo sprawnie działał.
Chodzi oto że nie możesz dać zbyt dużej średnicy bo wtedy cały misterny plan z podniesieniem mocy odwróci się w drugą stronę.
łooo to kazdy kto mialby przelot mialby silnik na wykonczeniu...
daj se spokoj, wytnij kata, wspawaj rure i po klopocie... kata sprzedasz i szafa gra.
Panowie a gdzie można sprzedać wnętrzności katalizatorów? Mam w pracy kartonik pełen tego siuwaxu. Waga to ok. 7,5 kilo chyba ze ta waga zrąbana była :)
Tak jak napisał ziomek na górze wspawaj rurę ale broń boże nie zostawiaj u tłumikarza katalizatora. bo cwaniaki wiedzą że na tym można zarobić a pomimo to biorą jeszcze pieniądze za spawanie.
thompson17
10-01-10, 12:49
Panowie słuchajcie to nie ja wymyśliłem taką teorie:) ja już mam wycięty kat i wspawaną rurke i odczułem różnice na plus:)
znajomy mechanik mówił mi to samo co Wy, tylko taki szczyl który ma dopiero praktyki sieje takie ploty zapewne usłyszane od innych równie niemądrych kolegów:mad:
A co do tych katów Budziniak jak masz cały karton to ładna kapucha będzie z tego bo ja np za swojego kata 100dostałem;)
a co sadzicie o strumiennicy łuskowej? warto sie w to bawić i wspawywać??
JulekCIVIC
10-01-10, 13:41
Jesli po wspawaniu rurki(za kata) nie masz brzeczacego dzwieku tlumnika ktory ci przeszkadza, to strumienica jest zbedna, a jesli chcesz strumienice z prawdziwego zdarzenia detykowana do swojego silnika i wydechu to koszt takiej przyjemnosci 300-600zl :) chyba ze masz kogos kto ci to taniej wyliczy i zrobi :D
p.s te z allegro za 40zl to jest shit...
thompson17
10-01-10, 13:53
czyli zbędna rzecz ta strumiennica, bo to taka co mówisz o niej, co prawda nie z allegro ale jeden ch*j:D
może oddam to cholerstwo do sklepu i gitara:) bo szkoda roboty z tym...
JulekCIVIC
10-01-10, 13:58
może oddam to cholerstwo do sklepu i gitara:) bo szkoda roboty z tym...
uuu czyli kupiles a nie spytales...
thompson17
10-01-10, 14:02
no dokładnie... bo jeśli ona naprawde nic nie daje to może uda sie to oddać albo sprzedać, bo szkoda roboty...
JulekCIVIC
10-01-10, 14:09
mogles na forum poczytac bylo juz o tym wiele razy...
ale nauczka na przyszlosc :) pozdr
thompson17
10-01-10, 14:11
no wiem wiem, dzieki za rade;)
temat do zamkniecia jak mysle:)
kiedys byla mowa o tym ze przy wstawianiu rurki pojawia sie brzeczacy dzwiek przy schodzeniu z obrotów, i lekarstwem na to podobno sa wlasnie najtansze strumienice z allegro. ale ja mam takową rurke i jakos nie narzekam, zrobilo sie tylko troche glosniej, ale i szybciej. wiec w praktyce to oddaj do sklepu spowrotem i bedzie dobrze :)
maciek070188
12-01-10, 09:50
wyciety kat wspawana rurka od poł roku jest dobrze hahah i 70 zl do przodu plus dali rurke i ladnie wspawali;d
no ale chyba mimo wszystko strumiennica weszla do thomsona
thompson17
17-01-10, 12:10
zgadza sie
i dobrze że weszła:) jest ciszej i nie żałuje ;)
JulekCIVIC
17-01-10, 14:36
a pewnie, w ktoryms z tematow polecalem wlozenie strumienicy zeby uniknac dzwieku muchy w tlumiku, ale o to nie pytales :P
thompson17
17-01-10, 15:00
No wiem:) w pewnych obrotach brzęczało jak szlifierka :p i ze względów akustyczno-represyjnych(czyt. sprzeciwy kobiety:D ) -z naciskiem na to drugie bo mi to nie przeszkadzało nawet tak bardzo:p musiałem zniwelować ten dzięk wydobywający sie z okolic układu wydechowego oraz wibracje wkradające sie w podłoge:D
Mi też nie przeszkadza głośny wydech ogólnie to lubie jak najpierw słychać a potem dopiero widac samochód. dlatego ubolewa że jednak nie kupiłem czegoś przelotowego. Co prawda mój ulter też nie jest ultra cichy ale jednak mogło by być głośniej
Ja jestem zadowolony z wyciecia kata poniewaz:
100zl wplynelo
do 2tys jest cicho powyzej juz glosniej a ja tak wlasnie lubie
no i zawsze przepchany nieco wydech:D
WhIsTlEr a powiedz co wstawiles za niego???
rureczka weszla taka ładna:D
skoro juz mowa o wycinaniu kata to ja mam tez pytanie. mam u siebie katalizator i zastanawiam sie nad jego usunieciem gdyż nie wiem czy jest on sprawny to znaczy czy nie jest przypadkiem balastem dla silnika. jak sprawdzić czy katalizator jest w pełni sprawny? czy badanie emisji spalin powie mi wszystko na ten temat?
thompson17
01-02-10, 22:36
lar, ja Ci mówie, wywal gada:D
fastfurious1
02-02-10, 11:46
a skad te rurke sobie zalatwic, a i jak na przyklad jest z przegladem,
a skad te rurke sobie zalatwic, a i jak na przyklad jest z przegladem,
ze sklepu z rurami albo od dilów z forum,
z przeglądami różnie - ale w większości przypadków mają to w d... i puszczają.
fastfurious1
02-02-10, 12:00
ok a na przyklad lepiej wspawac ja na stale, czy z szyldami( i wtedy na przeglad sobie tylko wymieniam, takie plug&play), widzialem gdzies takie na forum, jak koles opylal razem z rurami z kwasowki,
ok a na przyklad lepiej wspawac ja na stale, czy z szyldami( i wtedy na przeglad sobie tylko wymieniam, takie plug&play), widzialem gdzies takie na forum, jak koles opylal razem z rurami z kwasowki,
jak sie boisz możesz tak zrobić, czemu nie...
hmm a co myslicie o tłumiku przelotowym (http://moto.allegro.pl/item886242335_tlumik_przelotowy_z_nierdzewki_awg.h tml) w miejscu kata, czy efekt bedzie lepszy tzn czy nie bedzie zamulać i czy nie bedzie głośniej? moze nawet na przegldzie sie nie kapną ze nie ma kata tam :P
hmm a co myslicie o tłumiku przelotowym w miejscu kata
najczęściej spotykane rozwiązanie i chyba najlepsze :)
skolopendra
02-02-10, 15:45
hmm a co myslicie o tłumiku przelotowym w miejscu kata,
można kupić kata do sportu i działa on bardzo dobrze
np takie
http://www.e-tlumiki.pl/products.php?id=12
wstaw przelot, najlepsze, najoptymalniejsze bez brzęczące
albo taki catconverter xD
Jeśli przelot w miejscu kata to przy 3 tys obrotów będzie metaliczny dźwięk... Żeby się go pozbyć trzeba wstawić przelotowy kat np awg dostępny na allegro...
A mnie końcowy tłumik odpadł z przepalenia, katalizator mam w dalszym ciągu, a jak się odpala silnik to brzmi jak subaru, dodatkowo co zauważyłem to że lepiej się zbiera autko.
Wadziłem kolek od d16z6 ( czyli brak kata ) I ten metaliczny dźwięk miażdży cyce. Obecny dźwięk wydechu bardzo mi odpowiada nie jest za głośny ale słychać każde raptowne dodanie gazu i pracę silnika w pełnym zakresie obrotów.
a jeździł może ktoś na tych atrapach katalizatora? dla nie wtajemniczonych: wygląda identycznie jak katalizator ale jest puste w środku i na przeglądzie się nie uczepią że nie ma katalizatora:P.
Jeśli chodzi Ci o te tanie badziewie z allegro to w większości przypadków to jest to strumiennica w obudowie kata.
Dobry pomysł jeśli nie chcesz dużo wydać a chcesz bez problemu przejśc badanie techniczne
Jeśli chodzi Ci o te tanie badziewie z allegro to w większości przypadków to jest to strumiennica w obudowie kata.
Dobry pomysł jeśli nie chcesz dużo wydać a chcesz bez problemu przejśc badanie techniczne
są jeszcze tłumiki przelotowe w obudowie kata ;) za 50 zł.
i takie coś najlepiej wsadzić jeśli chcesz max tanio...
chodzi mi własnie o ten przelot w obudowie kata. i własnie pytam jak to chodzi w d15? czy głośno czy jest metaliczny odgłos? no i najważniejsze czy czuć różnicę w mocy?
Ale co wam da ta obudowa kata? Unormuje wam mieszanke spalin? Jak ktos ogarniety to sie pokapuje. Zreszta sprawdza sie spaliny a nie budowe ukladu. Czuc przyrost mocy ale bez szalenstwa. Jesli koncowy przelot to wiele glosniej juz nie bedzie;p
Gąsior kilka postów wyżej ktoś napisał że aby zniwelować brzęczący dźwięk po wycięciu kata należy wspawać w to miejsce przelot tłumik czyli w Twoim wypadku ten w obudowie kata. Ale to prawda jeden diagnosta obsra brak kata i podbije inny karze Ci wspawać katalizator :(
podepne sie pod temat.. Mam problem Panowie.. kupiłem civica d15b7 niedawno.. i okazalo sie że mam jakby dwie 'przelotowki' jedna w miejscu kata i druga dalej... na przeglądzie powiedzieli mi że zawartość.. hmm chyba co2 jest 2razy tyle ile powinna.. i ze musze katalizator zamontować.. bo są nowe przepisy teraz o ochronie srodowiska itp.. A dowodu mi tylko dlatego nie zatrzymali, bo to znajomy tam pracuje.. co robić? kupować katalizator? czy na lewo załatwić przegląd? jaka może być kara jeśli sprawdzą to na drodze? bo mi powiedzieli dziś na stacji że mają pare takich analizatorow spalin w polsce i że sprawdzają to czasem.. szczególnie głośne wydechy z podejrzeniem że to przelot..
JulekCIVIC
25-02-10, 16:16
jesli masz cichy to nie masz czego sie bac, jak by mieli kazde auto spr to by pol samochodow z polskich drog zniknelo...
skolopendra
26-02-10, 16:18
co robić?
jechać na inną stacje i zrobić przegląd
obawiałem się o spadek mocy itp.. ale jednak wstawiłem katalizator awg za 180 zł nowy.. i powiem że na benzynie nie odczuwam zmian, a na gazie jeździ jeszcze lepiej.. z analizatora spalin dowiedziałem sie że wcześniej nie było przepalane ok 60 jednostek czegoś tam.. a teraz wykazało 40.. no i przyjazny środowisku niby teraz :)
dodam że miałem wstawioną jakąś strumienicę, nie wiem skąd.. zastąpiłem katalizatorem i jestem zadowolony.. po wakacjach i tak swap i przelot.. ale czasem lepszy katalizator niz strumienica;) przynajmniej na moim przykładzie.
skolopendra
28-02-10, 17:52
ale czasem lepszy katalizator niz strumienica przynajmniej na moim przykładzie.
w innych przypadkach jest tak samo ;)
szczwanyhenio
06-03-10, 01:40
Witam. Wczoraj wycięty kat, w miejsce zwykła rurka choć spec w warsztacie tłumikowym namawiał mnie usilnie na strumiennice (140 u niego z montażem) jednak podziękowałem. D15b7 ponad 200tyśkm już nalatane więc kat z pewnością nie działał już odpowiednio drożnie. Wrażenia- jak narazie całkiem na plus- zważywszy że ten 'mod' w zasadzie zasila a nie obciąża kieszeń:D nasz kat przy odsprzedaży= od 100pln, minus rurka i robocizna(ja zapłaciłem 50pln-chyba ciut dużo). Auto lepiej ciągnie, jest żywsze, brzęczenie z okolic kolektora ustało po jakiś 15km jazdy, za to tłumik tył zaczął głośniej pracować i brzęk tak jakby tam się przeniósł, ale wszystko w normie nie przeszkadza to nadmiernie; bardziej niż na mocy zależy mi na obniżeniu spalania i liczę że tu coś się poprawi
Jedno ALE- zauważyłem że auto wyraźniej zaczęło kopcić, puszcza wyraźniej biały dymek,wcześniej na ciepłym silniku spaliny były niewidoczne, teraz tak. Jaka przyczyna? czy końcowy się wypala i dymek sam ustanie?silnik nie dopala mieszanki? sonda sie wali?spawane na nie zdjętych klemach aku ale był w tym czasie podpięty tam jakiś magic box który chyba odpowiada żeby nic w elektryce nie jebło
mam pomysła może głupi- reset kompa i uczenie?coś zaradzi?
dodam że silnik ok1000km temu po wymianach rozrząd olej świece filtry, regulacje. przed i po grama do tej pory mi nie wypijał, liczę że będzie tak dalej. chyba nie zaczął po wypieprzeniu kata?? czy też kat do tej pory to ukrywał?ma coś piernik do wiatraka:)? miał ktoś takie objawy?
przewrazliwiony jestes:D po wycieciu kata to normalny objaw u kazdego, bo po prostu kat "dopala" ci wszystkie syfy: NO, CO, CH i dlatego nie kopci i nie wali wacha.
hmm ciężko sie połapać w tych waszych opiniach na temat zastąpienia katalizatora, jedni mówią ze najlepiej zwykła rurką wspawać bo nie ma metalicznego dźwięku jak w tłumiku przelotowym a inni zeby dać przelotowy bo inaczej brzęczy mucha w tłumiku. To co w końcu mam wspawać zeby było najbardziej optymalnie względem mocy i dźwięku?
tak czytam i czytam az cos napisze. Ja mam koncowy tlumik Walkera. I jak to chodzi hmm do okolo 3 tyś chodzi jak seria powyzej zaczyna chodzic jak komar bzzzzzzzzzzz. Wiekszosc znajomych lasek sie smieje a chloaki ktorzy nie wiedza ze mam d14 mysla ze to V-tec <lol> Ale to jest nie w porownaniu z tym co przerabialaem 2 tyg temu. Przepalila mi sie rura do ostatniego tlumika. Odkrecilem go i pojechalem do znajomka pospawac. Jechalem na samym katalizatorze a wydech konczyl sie przed tylnim wachaczem. Czyli katalizator i kawalek rury, nic wiecej. Napisze tak, wjezdzajac na tor F1 z takim wydechem bym sie wogole nie wstydzil :]. Jadac po krajowej E40 inni kierowcy zjezdzali na prawy pas puszczajac mnie przodem. Przy okolo 4 tyś w gore, byl taki grzmot ze sie w pale nie miesci. Super mi sie podobal ten dzwiek tylko bylo w cholere za glosno. Po zalozeniu pospawanego tlumika czasem slychac jakies przebrzeczanie dlatego postanowilem wywalic katalizator i zostawic sam koncowy tlumiczek. Ciekawy jestem co to wyjdzie ;)
JulekCIVIC
10-03-10, 23:23
nic specjalnego... tak jak by seria lecz kapke glosniej i bedzie brzeczalo pewnie ci w okolicach 2200-3000rpm, ja u siebie jak zdejme koncowy a mam tylko kolektor 4-2-1 i koncowy po drodze nic ju nie tlumi to jest dopiero szal macicy :D ale na odcinku 2-3km potem juz urywa leb
hmm ciężko sie połapać w tych waszych opiniach na temat zastąpienia katalizatora, jedni mówią ze najlepiej zwykła rurką wspawać bo nie ma metalicznego dźwięku jak w tłumiku przelotowym a inni zeby dać przelotowy bo inaczej brzęczy mucha w tłumiku. To co w końcu mam wspawać zeby było najbardziej optymalnie względem mocy i dźwięku no i w miare tanio
rosiniak99
12-03-10, 21:05
wspawaj najlepiej turbinkę z allegro :D a tak poważnie - najlepszym rozwiązaniem jest tłumik przelotowy albo katalizator sportowy "prawdziwy"
Ja u siebie mam cat converter i muchy nie słyszę za to całą chmarę much mam pod maską od kolektora z kwasówki - dla mnie osobiście się to strasznie podoba :cool:
skolopendra
13-03-10, 16:16
hmm ciężko sie połapać w tych waszych opiniach na temat zastąpienia katalizatora, jedni mówią ze najlepiej zwykła rurką wspawać bo nie ma metalicznego dźwięku jak w tłumiku przelotowym a inni zeby dać przelotowy bo inaczej brzęczy mucha w tłumiku.
każde auto inaczej reaguje na powyższe mody
o co w końcu mam wspawać zeby było najbardziej optymalnie względem mocy i dźwięku no i w miare tanio
tłumik przelotowy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.