Zobacz pełną wersję : Koszt "zrobienie geometrii"
Witam.
W Sandomierzu w jednym z warsztatów , fachowiec od zawieszenia (podobno jeden z lepszycz w okolicy) , powiedział mi 300zł + koszty częsci za zrobienie "geometrii". Operacja miała by polegać na ustawieniu wszystkich zbieżności (podobno jest ich 7 ) , kątów oraz jeżeli będzie potrzeba to wymiana silentbloków , sworzni itp
Trochę przeraziła :eek: mnie ta kwota, więc chcialbym się dowiedzieć ile kosztuje taka operacja w innych warsztatach.
za samo ustawienie zbieznosci przod 50 a tylu 40zl. katy w civicu sa stale wiec ich nie ustawiasz. a co do wymiany jakis elementow to wypadaloby najpierw spr w jakim stanie jest zawieszenie i wszystkie tuleje.
u mnie przód z pomiarem tyłu 90, z regulacją tyłu 180. W civikach często jest tak że śruby od zbieżności na tyle są zapieczone i nie ma szans żeby je ruszyć, tak więc z regulacją tyłu cena moze rosnąć bo w ekstremalnych przypadkach trzeba ściągać tylną kanapę, ciąć podłogę itd żeby się dostać do części śrubu. Niektórzy też stosują klucze indukcyjne, chociaż one lepsze są do nakrętek
klucze indukcyjne
co to takiego?
to cos takiego jak hmm spawarka... doprowadzasz + i - i robisz tak jakby zwarcie i sie to nagrzewa do czerwonosci cos takiego jakbys grzal srube palnikiem :)
kuba_guzik110
11-01-10, 09:46
u mnie to koszt albo 90 albo 100zł
U mnie 70zł przód. Przód + tył 120zł.
jeśli by ci typ powymieniał wszystkie gumy w zawiasie plus sworznie (pod warunkiem że kwalifikowały by się do wymiany) to cena jak dla mnie ok
a u mnie jest jeden zakład co zbieżność robi za 30 zł za obie osie ... z resztą obie osie zawsze robią. Mają kompa do tego. I rożni już tam robili i jest ok. Nie wiem skąd taka cena bo wszędzie dookoła to chcą koło 100 zł lub więcej a tu 30 zł :)
zakład mają też ładny i porządny.
jeśli by ci typ powymieniał wszystkie gumy w zawiasie plus sworznie (pod warunkiem że kwalifikowały by się do wymiany) to cena jak dla mnie ok
jeden drążek kierowniczy jest napewno do wymiany, reszta ma się okazać jak zacznie robote
ja placilem
80kpl - znizka = 60 kpl :p
z tym ze tyl prawie wogole nie ustawiany...
jeden drążek kierowniczy jest napewno do wymiany, reszta ma się okazać jak zacznie robote
To co jest do wymiany powinni Ci powiedzieć przed ustawieniem czegokolwiek, po co masz teraz ustawiać skoro po wymianie końcówki drążka będziesz musiał to znowu zrobić, tak samo z innymi elementami zawieszenia. Lepiej zmień ten warsztat.
To co jest do wymiany powinni Ci powiedzieć przed ustawieniem czegokolwiek
Kolego trochę nie zrozumialeś , ma zacząć od dokładnego sprawdzenia zawieszenia, zdiagnozowania co jest do wymiany (oprócz tego drążka), potem wymiana tych elementów i na końcu ustawienie geometrri.
Dziś w pracy dowiedzialem sie , że to pasjonat geometrii zawieszeń i ukladów kierowniczych. Podobno jest też uczciwy.
jeśli chodzi o samo sprawdzenie to z tego co kojarzę to jest chwila .. patrzysz na sworznie czy nie rozwalone osłony i czy nie wycieka smar, to samo z końcówką, drążek łapiesz i szarpiesz w poszukiwaniu luzów a na gumy lukasz w jakim są stanie tyle z diagnozy ... to powinien ci to w 10 minut sprawdzić i powiedzieć jaki ewentualny koszt robocizny i wtedy można dyskutować czy drogo tanio czy w sam raz
Wczoraj byłem na diagnozie w sprawie zawieszenia, miałem zrobić zbieżność i geometrię. Co się okazało, do wymiany dwa górne wahacze przednie, luz na sworzniu (sworzeń jest wymienny, ale myślę, że lepiej kupić cały wahacz), do wymiany dwa wahacze z tyłu do regulacji zbieżności ( swoją drogą gość nie mógł namierzyć tych wahaczy na stronie IC - i nie wiem czy je dostanie). Przy okazji się okazało, że mam pękniętą gumę przegubu i też będzie wymiana. A koszt tego wszystkiego: robocizna, czyli wymiana dwóch wahaczy z przodu, wymiana dwóch wahaczy z tyłu ( o ile dostanie?) oraz zmiana gumy na przegubie i wiadomo zbieżność+geometria= ~200 zł i części w granicach 400-500zł, czyli w sumie 600-700zł.
Dzisiaj oddałem autko mechanikowi, ma dać znać co i jak. Jak już będzie po wszystkiemu dam znać ile dokładnie wyszło:)
Odebrałem autko od mechanika i:
Robocizna wyszła 150zł razem z ustawieniem zbieżności (geometrii nie ustawił bo się nie da w tym zawieszeniu co mam), koszt części to 300 zł - dwa wachacze przednie górne "555" po 137zł i guma przegubu ok 35zł. Nie mógł dostać wahaczy na tył do regulacji zbieżności i tego mi nie wymienił.
Razem cała zabawa kosztowała 450zł, czyli nawet przyzwoicie:)
Witam. Odgrzeję troszkę kotleta..
Pytanie mam również z zakresu geometrii kół ale nie o koszta się rozchodzi a bardziej o zapieczone śruby...
ostatnio jak ustawiałem geometrie gość mi powiedział , że przy ustawianiu zbieżności kół tylnych nie mógł poradzić sobie z odkręceniem śruby od wahacza- bał się że ją urwie i bym był uziemiony. Moje pytanie brzmi jak poradzić sobie z odkręceniem , poluzowaniem takiej śruby żeby jej nie zerwać , a jeśli nawet się ją zerwie jakie to konsekwencje za sobą niesie?
Mi pomogło grzanie palnikiem. Zacznij od tego. Jak się zerwie to cięcie i spawanie, niestety.
U mnie bo dobrym polaniu wd40 i paru mocniejszych uderzaniach mlotkiem sruby od zbieznosci odkrecily sie w miare swobodnie. Choc byly mocno skorodowane. Jesli urwiesz, no to niestety czeka Cie ciecie i spawanie, tak jak napisal to kolega wyzej.
ale co konkretnie trzeba będzie ciąć? bo jakoś nie mogę sobie dokładnie wyobrazić na jakiej zasadzie to wszystko jest skręcone?
podloge pod kanapą tylną. to trzeba bedzie ciąć, zeby sie dostac do nakretki potem.
to jednak mam nadzieję że odkręcę tą śrubę.. Tylko jak zlokalizujesz obszar w którym należy dokonać ciecia...?
podloge pod kanapą tylną. to trzeba bedzie ciąć, zeby sie dostac do nakretki potem.
a na uj
3 ciecia w tej skorupie na dole odegnij zrob swoje potem zagnij zaspawaj i po robocie
biorac pod uwage jak dziadowsko jest zamontowany ten wachacz w tej suwnicy to naprezenia musza byc minimalne
a na uj
3 ciecia w tej skorupie na dole odegnij zrob swoje potem zagnij zaspawaj i po robocie
biorac pod uwage jak dziadowsko jest zamontowany ten wachacz w tej suwnicy to naprezenia musza byc minimalne
x2
U siebie mam tak samo , gość u którego będę robił geometrie pytał się nawet czy te miejsca były cięte bo w każdym takim civicu bez tego się nie obchodzi.
Tniesz tą wypukłą wnękę pod wachaczem z dziurą , odginasz , skręcasz , zaginasz , 3 cyknięcia migiem i finito.
No to troszkę kamień z serca.. :) Ale cały czas modlę się ,żeby ta śruba jednak odkręciła się :P nowe tuleje zamówione, nawet oem śruby do mocowania tych wahaczy.. Mam nadzieję że wtedy przez następne kilka lat nie będzie problemu z nimi :)
Ale cały czas modlę się ,żeby ta śruba jednak odkręciła
ja jak miałem kiedyś mocno zapieczoną śrubę i WD40 nie pomagało... to 'mój' mechanik powiedział że lepiej 'namoczyć to w ropie'.
Podlał śrubę ropą kilka razy w ciągu paru godzin i zostawił na noc. Rano rdza puściła i poszło gładko :-)
ropą:d? w sensie olej napędowy do silników diesla? :P ale jeśli konserwacja auta będzie miała stycznośc z tą ropą nie spowoduje jej naruszenia?
dokładnie tak ON. Co do konserwacji to nie mam pojęcia...
ON wcale nie jest najlepszy. Wez mlotek, nafte i szczotke druciana. Oczysc to drucianka, potraktuj ta srube kilka razy dobrym mlotkiem, sprobuj odkrecic ale bez przesady, zapewne nie pusci wiec oczysc jeszcze raz dokladnie i odtlusc benzyna mocz to dobrych kilka razy naftą na zmiane z kilkoma mlotkami w srube i proba odkrecenia. Nie ma szans ze nie pusci po kilku takich podejsciach musisz tylko rozlozyc to w czasie, moczenie tego po kilka minut nie ma najmniejszego sensu... tym bardziej syfiastym WD40. Jak bedzie uparta to masz jeszcze jedno kolo ratunkowe, palnik.
P.S Mylisz pojecia ropa naftowa to nie jest olej napedowy.
Wezmę wszystkie rady pod uwagę , szczególnie te od użytkowników lukashh i Cywa . Dzięki Wam wszystkim.
Ja jak mam zamiar dłubać coś przy zawieszeniu , dzień lub pare dni wcześniej strzykawka setka , gruba igła , płyn hamulcowy i nastrzykuje śrube srogo płynem , kiedyś przypadkowo gdzieś to wyczytałem miałem stary płyn , spróbowałem i stosuje tą metode - zawsze skutkuje.
polej na lakier to dowiesz sie dlaczego:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.