Zobacz pełną wersję : Dolot, wydech i co jeszcze...????
marcin001984
07-06-15, 12:08
nie byłem wcześniej na hamowni
wynik jest niezly przy tych modyfikacjach zakladajac wyjsciowo 143 seryjne, ale z tego co widzialem w IX seryjne 140 na hamowni ma 150 dlatego pytam
marcin001984
07-06-15, 12:54
IX gen ma seryjnie 142 KM, a ten co był na zlocie miał zdaje się inny dolot
Moje modyfikacje to układ dolotowy CAI Injen, wywalony seryjny katalizator i w jego miejsce założony kolektor z wspawanym katalizatorem o większej przepustowości spalin Magnaflow 200 CPSI (kupiony na allegro) i końcowy tłumik MG Motorsport.
Wykres z hamowni na zlocie:
http://images69.fotosik.pl/937/d5bdcb9c2becd805gen.jpg
TA hamownia zazwyczaj zaniża wyniki
Dlatego pomiar bez punktu odniesienia jest mało sensowny... W praktyce nie uzyskujemy informacji jak zmiany wpłynęły na osiągi, a co do oceny samej mocy to wystarczy pojechać do innej hamowni i wynik zapewne będzie inny.
Moje modyfikacje to układ dolotowy CAI Injen, wywalony seryjny katalizator i w jego miejsce założony kolektor z wspawanym katalizatorem o większej przepustowości spalin Magnaflow 200 CPSI (kupiony na allegro) i końcowy tłumik MG Motorsport.
Wykres z hamowni na zlocie:
http://images69.fotosik.pl/937/d5bdcb9c2becd805gen.jpg
fajny pomysł z tym sportowym katalizatorem :)
intryguje mnie tylko jedna rzecz a mianowicie przeglad i badanie spalin, ufo według specyfikacji ma spełniać EURO5 a ten kat spełnia tylko Euro3. Nie będzie problemu na przeglądzie czy podczas kontoli policji z badaniem toksyczności spalin?
w razie kontroli zapewne bedzie..
marcin001984
09-06-15, 19:51
Przeglądy robi diagnosta z pracy :p Gorzej może być z policją. Tyle osób na forum nie ma w ogóle kata i czy się tym przejmują?
EDIT: Właśnie sprawdziłem i w dowodzie rejestracyjnym mam poziom emisji spalin EURO 4
Ja tam mogę ostatecznie zrozumieć Kolegów którzy usuwają DPF, rozwiązanie niedopracowane i drogaśne w wymianie, ale przeróbki w benzynie i śmiecenie spalinami żeby osiągnać te kilka KM więcej uważam za karygodne. Mam nadzieję, że kiedyś się za to wezmą na przeglądach i wyłapią auta zaśmiecające powietrze, którym WSZYSCY oddychamy.
Ach czyli syfienie bez DPFu jest okey a montaż trochę bardziej przepustowego kata 200ki jest karygodne?
Pseudo-Ekolog się znalazł :D
Tak dla ciebie jako info: z takim katem zdałem bez problemu kontrolę spalin w niemieckim TÜV :) Więc całe szczęście mogę spać spokojnie wiedząc, że nie zasyfiam powietrza którym odddychasz :D
marcin001984
09-06-15, 22:47
To zapraszam do mnie pod rury wydechowe. Jak wspomniałem - mam katalizator i mimo większej przepustowości spalin nie czuć. Owa przeróbka sprawiła że auto się nie dławi jak wcześniej. Na seryjnym katalizatorze jak jechałem na drugim biegu przy niskiej prędkości i wcisnąłem gaz to auto się zdławiło, a teraz tego nie ma.
Na zlocie słyszałem wydech Silenta i powiem że jest klasa i nawet brak katalizatora tutaj nie przeszkadza :)
Już nie bądź taki pro ekologiczny. Jak przez całą Rosję zapie*dala towarowy pociąg długi na trzy kilometry, a za nim tumany dymu to tym nie oddychasz?
sam jeżdżę bez katalizatora :) i tak kombinowałem co by tu zrobić żeby za niewielkie pieniądze dokupić sportowy katalizator aby nie mieć problemu z przeglądami czy policją a zachować dynamikę podobną tej którą mam teraz bo seryjny kat strasznie zamula. katalizatory sportowe metaliczne Magna flow niestety spełniają tylko euro3 :( ja u siebie w dowodzie nie mam wpisu na temat euro4.
sprawdzałeś tak z ciekawości jak z emisją spalin w przypadku twojego setupu?
ale przeróbki w benzynie i śmiecenie spalinami żeby osiągnać te kilka KM więcej uważam za karygodne. Mam nadzieję, że kiedyś się za to wezmą na przeglądach i wyłapią auta zaśmiecające powietrze, którym WSZYSCY oddychamy.
30km wiecej to te kilka koni? do tego dolot i jest prawie 50koni wiecej .. wiec warto
a co do powietrza jak widze stare diesle i pascie dymiace olejem to moj ufok w tym wszystkim jest chyba najmniej winny :cool:
No proszę ilu obrońców się znalazło hehe... Ale prezentujecie logikę typu, skoro inni trują, to nam też wolno. A jak inni kradną, to nam też wolno?
Nie będę się więcej wypowiadał w tej kwestii, ani nikogo przekonywał.
wychodzę z logiką typu, skoro codziennie poruszam się metrem i tramwajem do pracy (czytaj ekologicznie) to jak raz na jakiś czas przejadę się bez kata to nic się stanie :)
Ale dyskusja hehe sportowy kat niewiele odbiega od fabrycznego więc spina kolegi pro eko trochę niezrozumiała. Wywalenie kompletne...to już inna sprawa.
ale i tak chwała tym co wywalają DPF- przecież to zrozumiale i tak należy :) niech kopci jak jelcz. Softa mu zmienić i niech dymi wściekle. To należy szanować i uznawać.
1.8 benzyna, tym bardziej hondowska ze sportowym! katalizatorem to rozbój. Psami właścicieli poszczuć.
A teraz przepraszam ale idę ze śwagrem wyciąć filtr DPF :)
Rozbój w biały dzień cyborg, jak można :D
No dobra, ale jak w temacie:) co mozna jeszcze zrobic dla wiekszej mocy przy tym silniku?
Wersja gta u Chojnackiego? Na wykresie ze 126km i 143 nm zrobił 142km i 170 nm. Dołożyć dolot i pozbyć się kata ew jakiś zamiennik z większą przepustowością Później ew strojenie w vtechu. Ciekawe ile udałoby się uzyskać
No dobra, ale jak w temacie:) co mozna jeszcze zrobic dla wiekszej mocy przy tym silniku?
To co robią wszyscy przy modzeniu N/A gdy przeszli etap dolotu i wydechu:
Doprężyć--> port głowicy--> zmiana wałka --> np EMU i strojenie :)
marcin001984
11-06-15, 22:31
To co robią wszyscy przy modzeniu N/A gdy przeszli etap dolotu i wydechu:
Doprężyć--> port głowicy--> zmiana wałka --> np EMU i strojenie :)
Możesz rozwinąć z tym doprężaniem i głowicą?
Możesz rozwinąć z tym doprężaniem i głowicą?
Także tego... Nie jestem ekspertem, żeby nie było, że wprowadzam w błąd.
W silnika N/A dąży się do zwiększenia stopnia kompresji. Większa kompresja, można więcej dolać oraz dodać powietrza. Czyli więcej konia. Można to zrobić poprzez montaż tłoków doprężających. Drogie rozwiązanie. Można splanować głowicę (zwykle ok 1mm). Można zamontować głowicę na 2óch uszczelkach pod głowicę, usuwając jedną z trzech (w 7genie uszczelka była z 3ech części) i urwie 0,5mm.
Jak już głowica jest zdemontowana to można zrobić tzw "porting" w zakładzie który się tym zajmuje. Prosi potrafią zrobić wiele - powiększenie gniazd zaworowych, szlif kanałów dolotowych, pasowanie kolektora wydechowego względem głowicy itd. Profi zakład potrzebuje do tego dwie głowice. Kosztuje to sporo ale efekty są całkiem całkiem.
Ale....po tych wszystkich zabiegach silnik musi zostać wystrojony. A i tak takie zabiegi bez zmiany wałka rozrządu są o kant rozbić.
Przechodziłem tą drogę 7genie z silnikiem 1.6 - moja fatalna pomyłka i nauczka żeby tak nie dłubać :) Teraz mam FN2 - owoc doświadczeń z epką hehe ;)
Tak, tak, to świetna recepta aby wybulić kasę, a później oddać silnik na szrot.
marcin001984
12-06-15, 22:33
Jak trzeba będzie stroić to cały ten wysiłek można o dupę roztrzasnąć bo do tego silnika jest tylko gotowiec a nie strojenie względem modów
Korci mnie naszą R18ke wystroić na EMU :p
Nie potrzeba żadnych kombinacji z US-ECU + Hondata, przez co EMU wychodzi znacznie taniej.
Tylko speca znaleźć który porządnie ogarnie EMU i naszego i-Vteca nie będzie łatwo...
marcin001984
13-06-15, 00:19
Niuton podobno ogarnia EMU bardzo dobrze. Dj Hammer'owi stroił jego 540 konny bolid. Ale czy da radę tym wystroić R18A2?
Jak ktoś naprawdę ogarnia to nawet traktor wystroi :p
Jakbym już gdzieś miał stroić R18 na EMU to raczej w Ecumasterze w Krakowie. Kisiel by to ogarnął i od razu na bieżąco Ecumaster by ogarniał problemy. A tak to bujaka od drzwi do drzwi.
Ale...jeśli R18 jest za wolne to macie nie te wózki :) Przechodziłem ten temat z ep2 1.6 i gdyby nie mody silnika, już pewnie wcześniej miałbym fn2 :)
Za dwa miesiące jestem w Krakowie, hmmmm... :D
marcin001984
13-06-15, 21:44
Jakbym już gdzieś miał stroić R18 na EMU to raczej w Ecumasterze w Krakowie. Kisiel by to ogarnął i od razu na bieżąco Ecumaster by ogarniał problemy. A tak to bujaka od drzwi do drzwi.
Ale...jeśli R18 jest za wolne to macie nie te wózki :) Przechodziłem ten temat z ep2 1.6 i gdyby nie mody silnika, już pewnie wcześniej miałbym fn2 :)
Ma być R18 bo mało pali :) a miesięcznie robię ok 1200 km
Napisałem do nich w sprawie strojenia. Czekam na odpowiedź :p
Ma być R18 bo mało pali
Mało tzn ile? A po modach i strojeniu spalanie pewnie wzrośnie o ok 1 litr.
Mi w fn2 spalanie stoi na poziomie 8,5-9l na baku przy jeździe mieszanej.
marcin001984
14-06-15, 10:50
Przy dynamicznej jeździe (pośpiech do pracy :p) 80% miasto spalanie ok. 8,5 litra. Na liczniku pokazuje 8 litrów.
Przy dynamicznej jeździe (pośpiech do pracy :p) 80% miasto spalanie ok. 8,5 litra. Na liczniku pokazuje 8 litrów.
Czyli ok litr mniej niż w moim fn2. A EMU kosztuje 2 tyś zł. Strojenie min tyś zl. Jest na czym oszczędzać :)
marcin001984
14-06-15, 13:46
Z pewnością FN2 w moich rękach nie paliło by 9 litrów. Chyba, że miałbym cegłę pod pedałem gazu
Pamiętaj że żeby w fn2 jeździć z taką dynamiką jak 1.8, nie trzeba kręcić silnika nie wiadomo jak. Nie żałując silnika ten nie spala dużo a i tak jeździ się żwawo. Wojtek też się załącza i nie śpi :)
Daj znać co tam w Ecumasterze. Byłem u nich na strojeniu. Zawaleni robotą więc roznie bywa z dostępnością.
scoobany111
14-06-15, 15:32
Jezdzac dynamicznie FN2 pali 11.5L..(miasto + autostrada z prędkościami 150-180km/h)
Jadąc tak samo FN1 spali jakies 8.5L...
9L w FN2 to jazda przepisowa bez gwałtownych przyspieszeń...(2 wyprzedzania na 100km na vtecu to nadal jazda emerycka)
Czy ktoś jeździ na wkładce K&Na w R18A2?
W internecie tylko info o całych dolotach K&Na natomiast brak info o tym co dają i czy cokolwiek coś dają wkładki K&N.
W D14 w MB2 mam i sobie chwalę.
Jakieś doświadczenia jak będzie w R18? Warto / niewarto?
A ja z innej beczki - jak osoby które nie mają kata radzą sobie z przeglądem? Poza tym czy jak założę kata o większej przepustowości ale będzie spełniał np normę euro3 a nie taka jak powinno to przejdzie przegląd czy będzie problem?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
A ja z innej beczki - jak osoby które nie mają kata radzą sobie z przeglądem? Poza tym czy jak założę kata o większej przepustowości ale będzie spełniał np normę euro3 a nie taka jak powinno to przejdzie przegląd czy będzie problem?
W Polsce póki co nie ma obowiązku sprawdzania składu spalin. Ze sportowym katem i tak skład spalin powinien być ok.
marcin001984
19-09-15, 09:16
Ja zamontowałem u siebie kolektor wydechowy który nie miał w ogóle kata i smród spalin był straszny, ale to nie była tylko jedna niedogodność. Kolektor zdemontowałem i po jakimś czasie zawiozłem go do speca od wydechów i został tam wspawany katalizator Magnaflow 200cpsi. Delikatnie czuć spaliny dlatego że nowy katalizator nie filtruje i nie zapycha wydechu tak bardzo jak seryjny i spaliny mają lepszy przepływ. W każdym razie jak jadę za jakimś starym trupem bez kata to czuć od razu. U mnie aż tak nie śmierdzi. Przegląd mam w lutym, ale myślę że problemów nie będzie. Diagnosta z pracy :)
Czy ktoś jeździ na wkładce K&Na w R18A2?
W internecie tylko info o całych dolotach K&Na natomiast brak info o tym co dają i czy cokolwiek coś dają wkładki K&N.
W D14 w MB2 mam i sobie chwalę.
Jakieś doświadczenia jak będzie w R18? Warto / niewarto?
Ja jeżdżę - różnica na poziomie efektu placebo :).
Ja jeżdżę - różnica na poziomie efektu placebo :).
W k20 podobne odczucia ;)
Ja zamontowałem u siebie kolektor wydechowy który nie miał w ogóle kata i smród spalin był straszny, ale to nie była tylko jedna niedogodność. Kolektor zdemontowałem i po jakimś czasie zawiozłem go do speca od wydechów i został tam wspawany katalizator Magnaflow 200cpsi. Delikatnie czuć spaliny dlatego że nowy katalizator nie filtruje i nie zapycha wydechu tak bardzo jak seryjny i spaliny mają lepszy przepływ. W każdym razie jak jadę za jakimś starym trupem bez kata to czuć od razu. U mnie aż tak nie śmierdzi. Przegląd mam w lutym, ale myślę że problemów nie będzie. Diagnosta z pracy :)
Jak sobie poradziłeś z 2-gą sonda jak nie było katalizatora ?
Jak sobie poradziłeś z 2-gą sonda jak nie było katalizatora ?
Sprzedał auto i po problemie :p
Ale jak świeciła się kontrolka silnika pewnie nie tak łatwo było.
Chodzi mi czy wystarczy tulejka z otworem żeby sondę oszukać. ?
marcin001984
28-09-15, 23:49
Już wyjaśniam. Jak założyłem kolektor bez kata to był też założony emulator oddalający 2 sondę od strumienia spalin. Są dwa rodzaje emulatorów; prosty i w kształcie litery "L". U mnie był prosty i nie zdał egzaminu bo błąd wyskoczył. Jak pisałem wyżej po kilku dniach zdjąłem ten kolektor i założyłem z powrotem seryjny katalizator. Później po jakimś czasie jak w ten kolektor został wspawany katalizator Magnaflow to tym razem emulator prosty dawał radę i błąd ani razu nie wyskoczył.
Rozumiem teraz. W sumie podobną sytuację miałem w poprzednim samochodzie, ale zamiast sportowego katalizatora wystarczył tłumik przelotowy.
Witam! Jestem tutaj nowy! Przejrzałem cały temat jednak konkretnej odpowiedzi niestety nie znalazlem. Mianowicie, posiadam Civica FN1 1.8 i planuje wymienić w nim dolot. Nie ukrywam ze chodzi mi głownie o kwestie dźwiękowe. Pytanie moje jest wiec takie, czy wymiana standardowego filtra na filtr stożkowy K&N 57i seria wystarczajaco wpłynie na zmianę dźwięku?
Tak, dzwiek bedzie, minusem jednak jest zamulanie w lecie przez gorace powietrze wciagane przez filtr z pod maski.
Najlepsza opcja jest Cold Air Intake n.p. Injena, dzwiek jeszcze lepszy i zasysa zimne powietrze z pod nadkola.
Winni, pod maską zawsze jest gorąco. Czy zimą czy latem temperatura w komorze silnika jest podobna jak silnik się rozgrzeje. To właśnie Cold Intake zasysa powietrze z zewnątrz i jest bardziej uzależniony od temp zewnętrznej! Choć oczywiście masz rację, że Cold Intake będzie lepszy, w zasadzie w każdych warunkach od Short Rama bo nawet jak mamy 50st upał na zewnątrz, to i tak jest chłodno w porównaniu do komory silnika (nawet zimą).
Winni, pod maską zawsze jest gorąco. Czy zimą czy latem temperatura w komorze silnika jest podobna jak silnik się rozgrzeje. To właśnie Cold Intake zasysa powietrze z zewnątrz i jest bardziej uzależniony od temp zewnętrznej! Choć oczywiście masz rację, że Cold Intake będzie lepszy, w zasadzie w każdych warunkach od Short Rama bo nawet jak mamy 50st upał na zewnątrz, to i tak jest chłodno w porównaniu do komory silnika (nawet zimą).
Latem temperatura w komorze jeszcze bardziej wzrasta przez co na K&N naprawde zamula, spytaj sie innych uzytkownikow tego systemu :)
A ze powietrze z zewnatrz zawsze bedzie zimniejsze niz z komory silnika to raczej logiczne ;)
marcin001984
01-12-15, 21:46
Miałem K&N i potem Injen. Różnica po zamianie na duuuży plus. Dźwięk jest o wiele lepszy, a banan na paszczy jeszcze większy :)
Od kilku dni mam założony dolot CAI Injen + Hydroshield. Nie jestem w stanie ocenić przy obecnej pogodzie, czy zmieniły się osiągi, ale na pewno zmienił się dźwięk silnika. Zdecydowanie na plus, bardzo rasowo, głośniej.
Do miasta OK, ale osoby jeżdżące dużo w trasie powinny się nad taką zmianą zastanowić, bo może to być męczące.
Od kilku dni mam założony dolot CAI Injen + Hydroshield. Nie jestem w stanie ocenić przy obecnej pogodzie, czy zmieniły się osiągi, ale na pewno zmienił się dźwięk silnika. Zdecydowanie na plus, bardzo rasowo, głośniej.
Do miasta OK, ale osoby jeżdżące dużo w trasie powinny się nad taką zmianą zastanowić, bo może to być męczące.
przy 130/140 jest dużo głośniej niż oem ?
przy 130/140 jest dużo głośniej niż oem ?
Ma to związek raczej z obrotami. Zabawa zaczyna się powyżej 3500 rpm. Powyżej 4000 rpm jest fajnie, powyżej 5000 rpm jest już głośno. Powyżej 6000 rpm jak w śmigłowcu. ;)
Odświeżę trochę wątek, bo w Hance pojawił się dedykowany sportowy wydech firmy Ulter. Jeżdżę dopiero drugi dzień, ale banan z twarzy nie schodzi. Wydech nie jest głośniejszy niż OEM, ale brzmi bardzo rasowo, dokładnie tak, jak oczekiwałem - basowo, ale bez pierdzenia.
Podobno był problem z jego montażem, a montowałem go u partnera firmy Ulter, w firmie zajmującej się głównie tłumikami. Generalnie, jak na razie nie żałuję wydanych pieniędzy, podobnie jak tych na CAI Injen.
marcin001984
08-03-17, 19:58
To teraz jeszcze katalizator 200cpsi i powinieneś mieć 155KM.
A ile taki wydeszek kosztuje i gdzie można go kupić ??
A ile taki wydeszek kosztuje i gdzie można go kupić ??
Tłumik kosztuje 620 zł i można go zamówić tu: http://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated/honda/civic-viii-hatchback_2006/hatchback/1-8i_103kw/m/173/2876
Widzę, że po perypetiach z montażem w moim aucie pojawił się na stronie dopisek o wersji 5-drzwiowej.
A możesz nagrać filmik jak to gra?
Witam poszukuje dolotu Cai lub short do r18 czy tylko firmowe sa sprzedawane szukam raczej cos taniego co bedzie dawalo fajny dziwiek nie licze na przyrosty km . Moze ktos sam cos zmodzil i moze podzielic sie informacja
marcin001984
26-05-17, 23:30
Witam poszukuje dolotu Cai lub short do r18 czy tylko firmowe sa sprzedawane szukam raczej cos taniego co bedzie dawalo fajny dziwiek nie licze na przyrosty km . Moze ktos sam cos zmodzil i moze podzielic sie informacja
Najlepszy będzie Injen. Albo chcesz dobrze, albo tanio.
http://jarusnet.pl/sp1569p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.