PDA

Zobacz pełną wersję : obroty zerowe



Skoti
07-01-10, 16:27
http://img194.imageshack.us/img194/1991/20091223001.jpg (http://img194.imageshack.us/i/20091223001.jpg/)
Co najlepsze silnik dalej chodzi i nawet nie trzesie buda.
Dodam że występuje to przy max obciazeniu-Radio+ ogrzewanie tylniej szyby + nawiew+ światła. w momencie wyłączania każdej rzeczy obroty się lekko dzwigają i dochodzą do 600.
Dzwignięcie obrotów to nie problem ale pytanie dlaczego nie trzesie autem. Możliwe że obrotomierz uszkodzony ?
Wkręca się normalnie

tomiek
07-01-10, 16:32
Moze pożycz od kogoś zegary i podmień. Wtedy będzie wiadomo co dalej robić...

falek84
07-01-10, 19:18
wyglada jakby pradu brakowalo, moze jakies zwarcie

skolopendra
07-01-10, 19:25
przeglądnij złącze ,boże to tylko brak styku

Skoti
07-01-10, 23:31
złącza sprawdzałem i czyściłem. zegary normalnie działają. Obecnie trochę zimno i nie mam jak się zabrać za gaźnik- może szlak trafił jakieś podciśnienie ? Problem wyskoczył teraz w czasie tych mrozów. Zegary to dobra myśl. mam kumpla z civikiem ale nie pamietam czy ma zegary

Nemereth
11-01-10, 04:04
mam kumpla z civikiem ale nie pamietam czy ma zegary

Jak można nie mieć zegarów w samochodzie?


Dzwignięcie obrotów to nie problem ale pytanie dlaczego nie trzesie autem

Bo to nie problem silnika tylko elektryki... może gdzieś kabelek sie przetarł albo do innego styka i podjada coś mu moc ?

Skoti
11-01-10, 09:52
nie pamiętam czy ma zegary z obrotkiem :)
Przyjdzie lato będę sprawdzał instalacje elektryczną.
Teraz mi się radio resetuje lecz zegarek nie, więc bezpiecznik 7,5A od razu odpada
Wina musi lezec po stronie radia lub zasilania podtrzymania pamięci

bladyjg
11-01-10, 13:41
u mnie w d16 zaczelo sie podobnie ostatnio dziac obroty spadaja do zera a buda nie trzesie i tez sie zastanawiam co sie dzieje...co prawda wyciagalem ostatnio licznik bo robilem kontrolke vteca i to tyle , zadnej innej ingerencji nie bylo...

Nemereth
11-01-10, 21:17
Wina musi lezec po stronie radia lub zasilania podtrzymania pamięci

Jeśli tak by było to dlaczego pisałeś, że im więcej masz włączonych rzeczy tym mniej na obrotku ?

karpik85
11-01-10, 22:51
Obroty Ci spadają po włączeniu różnych rzeczy, bo alternator mocniej obciąża silnik.
Radio się resetuje bo jest źle podłączone. Podłącz na stałe czerwony i żółty przewód od radia do zasilania 12V i nie będzie się resetować.

Nemereth
11-01-10, 22:58
Obroty Ci spadają po włączeniu różnych rzeczy, bo alternator mocniej obciąża silnik.

Spadają mu do zera? to tak jakby wogóle silnik nie pracował... dziwne.

karpik85
11-01-10, 23:10
No skoro silnik pracuje i jeszcze nie zaczyna się cały telepać to obroty są i to nawet dość wysokie. Ja bym tak dosłownie tych wskazań nie odczytywał, bo wiadomo, że licznik ma jakiś błąd, a może być też uszkodzony.

Nemereth
11-01-10, 23:12
Hmm, tak jakby gdzieś impuls z czujnika w skrzyni ginął... Może wilgoć na obwodzie gdzieś i ściąga napięcie ?

karpik85
11-01-10, 23:15
Obrotomierz nie bierze sygnalu ze skrzyni tylko albo z komputera albo z aparatu zapłonowego, chociaż tego dokładnie nie wiem.

Nemereth
11-01-10, 23:32
no to doszła opcja bo komputer skądś sygnał też musi wziąść czy się mylę ?

karpik85
11-01-10, 23:42
Ze skrzyni nie może obrotomierz brać sygnału, bo jakbyś wcisnął sprzęgło to obtory spadałyby na zero.
Czujnik może być w aparacie zapłonowym, tak jak w innych autach, albo może to czujnik położenia wału za to odpowiada.

Nemereth
11-01-10, 23:59
Ze skrzyni nie może obrotomierz brać sygnału, bo jakbyś wcisnął sprzęgło to obtory spadałyby na zero.

Sprzęgło odpowiada jedynie za przełożenie obrotów skrzyni na ośie... więc chyba nie masz racji.... W działającym poprawnie samochodzie na luzie także wskazuje obroty więc raczej napewno bierze impuls ze skrzyni. Ale czy przechodzi to najpierw przez komp czy od razu na obrotek to nie powiem.

karpik85
12-01-10, 00:09
Zrozum:
Wciskając sprzęgło rozpinasz połączenie skrzyni z silnikiem, mechanizmy w skrzyni przestają pracować. Czyli jeśli impuls na obrotomierz byłby brany ze skrzyni, to po wciśnięciu sprzęgła obroty na obrotomierzu spadały by całkiem do zera.

Nemereth
12-01-10, 00:17
Przypadkiem wciskając sprzęgło nie rozpinasz tylko przełożenia na koła ?

karpik85
12-01-10, 00:21
Znajdź sobie w Internecie dowolny schemat budowy silnika, układu napędowego w samochodzie. I zobacz jak to wygląda, bo z całym szacunkiem, ale dużo piszesz a mało wiesz.

Nemereth
12-01-10, 00:31
Masz rację. Przepraszam, spojrzałem na trakcję i zapomniałem o umiejscowieniu elementów. Tak sprzęgło rozpina silnik ze skrzynią.

Spinak
12-01-10, 09:21
Ja miałem coś podobnego po przejechaniu 4 km ja stałem pod mcdonaldem to obroty 0 i silnik elegancko pracował. Oddałem samochód do mechanika kolegi i wymienił mi termostat silnik KROKOWY wyczyścił (ponoć był tak zagnojony że takiego to w życiu nie widizał) wyregulował linkę gazu wyczyścił czujniki temperastuiry cieczy i powietrza i zrobił reset i pomogło teraz obroty mam 750-800 jak stoje i nie falują a przed tem mialem 0 lub 100-200.

Skoti
12-01-10, 12:07
Wczoraj obroty znowu działały jak mają.
Karpik85 radio działało przez 3 lata bez problemu. teraz to się nagle stało.
Jak przyjdzie sezon będzie trzeba elektrykę ogarnąć na nowo

karpik85
12-01-10, 18:16
Karpik85 radio działało przez 3 lata bez problemu. teraz to się nagle stało.

To niestety nic mi do głowy więcej nie przychodzi :confused:

Nemereth
12-01-10, 18:37
A mi przychodzi jedynie przebicie na kablu tylko to raczej pod maską niż w kabinie.

Skoti
12-01-10, 21:59
wyczaiłem że radio się resetuje tylko gdy wyjmę panel.
Pewnie kondensator od podtrzymania pamięci siadł

Nemereth
12-01-10, 22:08
A jak to ma wpływać na obrotomierz skoro jest to część wewnętrzna radia?

Skoti
12-01-10, 23:37
obroty nie maja nic do radia, problem z obrotami był najpierw. reset radia pojawił sie później,
mam już dość tej zimy

dj-napster
23-03-10, 04:12
U mnie po zmianie licznika na seryjny (wcześniej miałem licznik z 6 gen VTi) wygląda następująco:

- obroty na ciepłym silniku spadają do zera, czasami wskazówka ledwo się oderwie
- lubi szarpać przy ruszaniu i zmianie biegów ale jak podłapie powyżej 1 tyś obr. to jedzie poprawnie
- przy prawie zerowych obrotach nie trzęsie budą
- przy prawie zerowych obrotach po wciśnięciu gazu normalnie się wkręca (ale na biegu bez gazu szarpie)
- nigdy nie zgasła
- nie brakuje mocy

Dziwi mnie że akurat po zmianie licznika tak zaczęła Hania świrować, dzień wcześniej miała też dany nowy rozrząd u dobrego mechanika ale nie pamiętam żeby szarpała po wymianie zanim założyłem licznik.

Pewnie czeka mnie żmudne czyszczenie krokowców i innych bejerków a na końcu się okaże że to wina całkiem czego innego/małego "gówienka"


Mój silnik to D15B2 + MPFI z B7 czyli praktycznie D15B7. Bez LPG(powinno być dodatkiem do agrotuningu w golfie II itp).