Zobacz pełną wersję : obroty zerowe
http://img194.imageshack.us/img194/1991/20091223001.jpg (http://img194.imageshack.us/i/20091223001.jpg/)
Co najlepsze silnik dalej chodzi i nawet nie trzesie buda.
Dodam że występuje to przy max obciazeniu-Radio+ ogrzewanie tylniej szyby + nawiew+ światła. w momencie wyłączania każdej rzeczy obroty się lekko dzwigają i dochodzą do 600.
Dzwignięcie obrotów to nie problem ale pytanie dlaczego nie trzesie autem. Możliwe że obrotomierz uszkodzony ?
Wkręca się normalnie
Moze pożycz od kogoś zegary i podmień. Wtedy będzie wiadomo co dalej robić...
wyglada jakby pradu brakowalo, moze jakies zwarcie
skolopendra
07-01-10, 19:25
przeglądnij złącze ,boże to tylko brak styku
złącza sprawdzałem i czyściłem. zegary normalnie działają. Obecnie trochę zimno i nie mam jak się zabrać za gaźnik- może szlak trafił jakieś podciśnienie ? Problem wyskoczył teraz w czasie tych mrozów. Zegary to dobra myśl. mam kumpla z civikiem ale nie pamietam czy ma zegary
mam kumpla z civikiem ale nie pamietam czy ma zegary
Jak można nie mieć zegarów w samochodzie?
Dzwignięcie obrotów to nie problem ale pytanie dlaczego nie trzesie autem
Bo to nie problem silnika tylko elektryki... może gdzieś kabelek sie przetarł albo do innego styka i podjada coś mu moc ?
nie pamiętam czy ma zegary z obrotkiem :)
Przyjdzie lato będę sprawdzał instalacje elektryczną.
Teraz mi się radio resetuje lecz zegarek nie, więc bezpiecznik 7,5A od razu odpada
Wina musi lezec po stronie radia lub zasilania podtrzymania pamięci
u mnie w d16 zaczelo sie podobnie ostatnio dziac obroty spadaja do zera a buda nie trzesie i tez sie zastanawiam co sie dzieje...co prawda wyciagalem ostatnio licznik bo robilem kontrolke vteca i to tyle , zadnej innej ingerencji nie bylo...
Wina musi lezec po stronie radia lub zasilania podtrzymania pamięci
Jeśli tak by było to dlaczego pisałeś, że im więcej masz włączonych rzeczy tym mniej na obrotku ?
Obroty Ci spadają po włączeniu różnych rzeczy, bo alternator mocniej obciąża silnik.
Radio się resetuje bo jest źle podłączone. Podłącz na stałe czerwony i żółty przewód od radia do zasilania 12V i nie będzie się resetować.
Obroty Ci spadają po włączeniu różnych rzeczy, bo alternator mocniej obciąża silnik.
Spadają mu do zera? to tak jakby wogóle silnik nie pracował... dziwne.
No skoro silnik pracuje i jeszcze nie zaczyna się cały telepać to obroty są i to nawet dość wysokie. Ja bym tak dosłownie tych wskazań nie odczytywał, bo wiadomo, że licznik ma jakiś błąd, a może być też uszkodzony.
Hmm, tak jakby gdzieś impuls z czujnika w skrzyni ginął... Może wilgoć na obwodzie gdzieś i ściąga napięcie ?
Obrotomierz nie bierze sygnalu ze skrzyni tylko albo z komputera albo z aparatu zapłonowego, chociaż tego dokładnie nie wiem.
no to doszła opcja bo komputer skądś sygnał też musi wziąść czy się mylę ?
Ze skrzyni nie może obrotomierz brać sygnału, bo jakbyś wcisnął sprzęgło to obtory spadałyby na zero.
Czujnik może być w aparacie zapłonowym, tak jak w innych autach, albo może to czujnik położenia wału za to odpowiada.
Ze skrzyni nie może obrotomierz brać sygnału, bo jakbyś wcisnął sprzęgło to obtory spadałyby na zero.
Sprzęgło odpowiada jedynie za przełożenie obrotów skrzyni na ośie... więc chyba nie masz racji.... W działającym poprawnie samochodzie na luzie także wskazuje obroty więc raczej napewno bierze impuls ze skrzyni. Ale czy przechodzi to najpierw przez komp czy od razu na obrotek to nie powiem.
Zrozum:
Wciskając sprzęgło rozpinasz połączenie skrzyni z silnikiem, mechanizmy w skrzyni przestają pracować. Czyli jeśli impuls na obrotomierz byłby brany ze skrzyni, to po wciśnięciu sprzęgła obroty na obrotomierzu spadały by całkiem do zera.
Przypadkiem wciskając sprzęgło nie rozpinasz tylko przełożenia na koła ?
Znajdź sobie w Internecie dowolny schemat budowy silnika, układu napędowego w samochodzie. I zobacz jak to wygląda, bo z całym szacunkiem, ale dużo piszesz a mało wiesz.
Masz rację. Przepraszam, spojrzałem na trakcję i zapomniałem o umiejscowieniu elementów. Tak sprzęgło rozpina silnik ze skrzynią.
Ja miałem coś podobnego po przejechaniu 4 km ja stałem pod mcdonaldem to obroty 0 i silnik elegancko pracował. Oddałem samochód do mechanika kolegi i wymienił mi termostat silnik KROKOWY wyczyścił (ponoć był tak zagnojony że takiego to w życiu nie widizał) wyregulował linkę gazu wyczyścił czujniki temperastuiry cieczy i powietrza i zrobił reset i pomogło teraz obroty mam 750-800 jak stoje i nie falują a przed tem mialem 0 lub 100-200.
Wczoraj obroty znowu działały jak mają.
Karpik85 radio działało przez 3 lata bez problemu. teraz to się nagle stało.
Jak przyjdzie sezon będzie trzeba elektrykę ogarnąć na nowo
Karpik85 radio działało przez 3 lata bez problemu. teraz to się nagle stało.
To niestety nic mi do głowy więcej nie przychodzi :confused:
A mi przychodzi jedynie przebicie na kablu tylko to raczej pod maską niż w kabinie.
wyczaiłem że radio się resetuje tylko gdy wyjmę panel.
Pewnie kondensator od podtrzymania pamięci siadł
A jak to ma wpływać na obrotomierz skoro jest to część wewnętrzna radia?
obroty nie maja nic do radia, problem z obrotami był najpierw. reset radia pojawił sie później,
mam już dość tej zimy
dj-napster
23-03-10, 04:12
U mnie po zmianie licznika na seryjny (wcześniej miałem licznik z 6 gen VTi) wygląda następująco:
- obroty na ciepłym silniku spadają do zera, czasami wskazówka ledwo się oderwie
- lubi szarpać przy ruszaniu i zmianie biegów ale jak podłapie powyżej 1 tyś obr. to jedzie poprawnie
- przy prawie zerowych obrotach nie trzęsie budą
- przy prawie zerowych obrotach po wciśnięciu gazu normalnie się wkręca (ale na biegu bez gazu szarpie)
- nigdy nie zgasła
- nie brakuje mocy
Dziwi mnie że akurat po zmianie licznika tak zaczęła Hania świrować, dzień wcześniej miała też dany nowy rozrząd u dobrego mechanika ale nie pamiętam żeby szarpała po wymianie zanim założyłem licznik.
Pewnie czeka mnie żmudne czyszczenie krokowców i innych bejerków a na końcu się okaże że to wina całkiem czego innego/małego "gówienka"
Mój silnik to D15B2 + MPFI z B7 czyli praktycznie D15B7. Bez LPG(powinno być dodatkiem do agrotuningu w golfie II itp).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.