Zobacz pełną wersję : Lampka rezerwy :)
tak jak w temacie czy lampka rezerwy nie powinna się zapalić ????
http://img157.imageshack.us/img157/5610/zdj281cie0223xr.jpg (http://imageshack.us)
kiedy wam się zapala ta lampka
wiem ze Tomek już pisał że w jednym sie zapala wczesnie a w innym pożniej ale jest chyba jakaś granica???? i ciekawi mnie czy coś z lampką nie tak czy jej nie ma ?? a nie chce chyba sie zatrzymac na środku drogi bo mi sie paliwo skończyło:)
a moze ci sie zarowka przepalila 8)
Mi np długo się jeszcze po położeniu się wskazówki w poziomie nie swieci sie lampka, dopiero po kilkudziesieciu km się zapala. Myśle, ze trzeba zrobic test łosia. Upewnic się czy to nie żarówka co również jest prawdopodobne.
mi zapala sie,tak jeszcze wskazowka - pol nizej(pamietaj ze ostatnia kreska to nie 0, bo ono jes nizej :grin: a jak wlewasz paliwa w tym momencie to ile ci wchodzi?? bo u mnie przy takim polozeniu wskazowki, wchodzi 42-44l, wiec do 55 jeszcze daleko :D
Ja zazwyczaj tankuje do pełna jak mam na równi z najniższą kreską i wchodzi 43-45 litrów -czyli około 10 jeszcze zostaje i rezerwa nie pali się jeszcze.
Natomiast jak mam taki poziom paliwa i wjeżdżam do garażu - nachylenie około 45 stopni do dołu - to świeci mi się wściekle pomarańczowo. :smile:
Myślę więc jakbym miał może z 5 litrów to byłaby szansa, że lampka rezerwy by świeciła .... , ale staram się nie schodzić poniżej poziomu tej dolnej kreski i jest OK.
Pzdr.
to widze ze nie tylko mi sie nie zapala kontrolka rezerwy ;/ ehh jaka tam jest zarowka ?
Civic 99 opcja jest prosta... czy to zarowka to okaze sie jak rozkrecisz zegary i np ta arowke przelozysz na kontrolke awaryjnych albo cos... to wtedy bedziesz wiedzial czy to zarowka czy to moze po prostu wskaznik ma zejsc nizej....
u mnie na 100% zarowka bo wskaznik raz zszedl mi praktycznie lekko ponizej czerwonego juz... a dalej nie swiecilo ;/
heh czyli widze ze ta lampka rezerwy to jest bo jest i zapala sie /albo i nie/ w ostateczności:)
Natomiast jak mam taki poziom paliwa i wjeżdżam do garażu - nachylenie około 45 stopni do dołu - to świeci mi się wściekle pomarańczowo.
dzieki za pomysł na sprawdzenie jutro pojade gdzies gdzie jest duze nachylenie i sprawdze :)
opcja jest prosta... czy to zarowka to okaze sie jak rozkrecisz zegary
heh czy taka prosta to nie wiem bo jestem za leniwy zeby rozkrecić zegary :) i sie przekonać chyba juz pozostane w nieswiadomiści jak inne sposoby zawiodą
dzięki wszystkim za cenne wskazowki :)
[ Dodano: Sob 15 Lip, 2006 ]
Dziś pojechałem sprawdzić na podjeżdzie i niestety nie zaświeciło się potem pojechalem na stacje i weszlo 46 l ale jeszcze by sie coś zmieściło bez problemu więc raczej lampka sie przepaliła :( ale to sprawdze jak bedę bawił sie z podświetlaniem środka :)
mi sie zapala jak jest wskazowka w polowie miedzi kraska a "0", lub jak jest wtakim polozeniu jak na zdjeciu jest pokazane i zjezdzam z gorki dosc stromej
Dziś pojechałem sprawdzić na podjeżdzie i niestety nie zaświeciło się potem pojechalem na stacje i weszlo 46 l ale jeszcze by sie coś zmieściło bez problemu więc raczej lampka sie przepaliła :( ale to sprawdze jak bedę bawił sie z podświetlaniem środka :)
bak ma 55 litrow, ty zalales 46 wiec 9 litrow jeszcze by weszlo - moim zdaniem kontrolka sie po prostu nie zapalila. Watpie ze zarowka jest przepalona - ona sie swieci raz na ruski rok! :)
Ps. kto zalal najwiecej do baku? Niby ma 55 litrow ale ja kiedys jechalem na rezerwie juz z 50 km i wlazlo 49 litrow pod korek! :oops:
Ps. kto zalal najwiecej do baku? Niby ma 55 litrow ale ja kiedys jechalem na rezerwie juz z 50 km i wlazlo 49 litrow pod korek! n
ja wlalem kiedys 50,23l(z dusza na ramieniu)
Dziś pojechałem sprawdzić na podjeżdzie i niestety nie zaświeciło się potem pojechalem na stacje i weszlo 46 l ale jeszcze by sie coś zmieściło bez problemu więc raczej lampka sie przepaliła n ale to sprawdze jak bedę bawił sie z podświetlaniem środka n
sprawdz te zarowke, przeciez do tego jest potrzebny srobokret i doslownie 15min wolnego czasu :)
doslownie 15min wolnego czasu n
o właśnie tego brakuje
bak ma 55 litrow, ty zalales 46 wiec 9 litrow jeszcze by weszlo
no tak ale czasmi jak wleje pod korek to jak przejade 100km to wskazowka dopiero się zaczyna ruszać a teraz po przejechaniu 30 km jesy wychylw w dół wiec zastanawiam sie ile tam by jeszcze weszło
aż dla ciekawośći jutro pojadę dolać po korek zobaczymy ile wejdzie
doslownie 15min wolnego czasu no właśnie tego brakuje
to nic nie rob i siedz i jecz ze nie dziala.. :twisted:
a powaznie - mi kiedys rezerwa zapalala sie 3-4mm powyzej dolnej kreski.. potem ten poziom sie obnizal.. od 4-5lat kontrolka zaswiecila mi sie moze z 5 razy, przy czym czesto wyjezdzam wache na 1-2mm ponizej dolnej krechy... ostatnio mialem wrazenie ze za kazdym razem (2 razy) zaswiecila sie 1mm ponizej minimum. moze pomoglo wymienianie glownych zarowek podswietlenia deski i sprawdzenie zamocowania zarowki od rezerwy..
Moze to glupie pytanie...ale nigdy nie tankowalem do pelna, wiec jesli zatankowac full to wkazowka pokazuje cyferke 1 ? czy tez ostatnia kreske przed 1 ? A co z rezerwa? czy wskazowka na zero czy na ostatniej kresce na przed zero ?.....nigdy nie mialem mniej niz na ostatniej kresce i nie widzialem nigdy aby rezerwa sie zapalila....przepraszam za byc moze głupie pytanie. :oops:
Kupiłem Honde jakieś 3 tygodnie temu.
I też mam ogromny problem z żarówką, bo się nie pali (chyba).
Zalałem teraz go do pełna (weszło 47 l).
W salonie powiedzieli mi że wiele Civiców nie ma zarówek, ale nie byli pewni czy moja ma. jedyne wyjście to wlac pare literków do baku i wyjechać bak do "0"
Kupiłem Honde jakieś 3 tygodnie temu.
I też mam ogromny problem z żarówką, bo się nie pali (chyba).
Zalałem teraz go do pełna (weszło 47 l).
W salonie powiedzieli mi że wiele Civiców nie ma zarówek, ale nie byli pewni czy moja ma. jedyne wyjście to wlac pare literków do baku i wyjechać bak do "0"
Kupiłem Honde jakieś 3 tygodnie temu.
I też mam ogromny problem z żarówką, bo się nie pali (chyba).
Zalałem teraz go do pełna (weszło 47 l).
W salonie powiedzieli mi że wiele Civiców nie ma zarówek, ale nie byli pewni czy moja ma. jedyne wyjście to wlac pare literków do baku i wyjechać bak do "0"
Sam sobie odpowiedziales na pytanie.
Podpowiedź - powiedzieli Ci to w salonie.
Kupiłem Honde jakieś 3 tygodnie temu.
I też mam ogromny problem z żarówką, bo się nie pali (chyba).
Zalałem teraz go do pełna (weszło 47 l).
W salonie powiedzieli mi że wiele Civiców nie ma zarówek, ale nie byli pewni czy moja ma. jedyne wyjście to wlac pare literków do baku i wyjechać bak do "0"
Sam sobie odpowiedziales na pytanie.
Podpowiedź - powiedzieli Ci to w salonie.
hm.. chyba cos sie u mnie naprawilo, bo juz ktorys raz rezerwa zadzialala tak jak powinna.. tylko dlaczego po 5 latach niedzialania? :570: :
http://img490.imageshack.us/img490/4371/mb2rezerwase0.th.jpg (http://img490.imageshack.us/my.php?image=mb2rezerwase0.jpg)
Widze ze wiekszosc naszych autek ma podobna przypadlosc.Mi jakis czas temy wchodzilo 45 litrow w chwili zapalenia rezerwy z miesiac temu jak mi sie rezerwa zapalila wlalem 51 litrow a dzis o malo co nie stanalem na ulicy z braku benzyny i wlalem 54.34litra a zarowka jest dobra.Wydaje mi sie ze jest to zwiazane z czujnikiem w baku.
też myslalem ze mi sie żarówka popsuła.. ale jest! w końcu sie zapaliła a wskazówka poniżej kreski.. nastepnym razem będe woził troche benzynki ze sobą i zobacze ile przejade na rezerwie :)
hm.. chyba cos sie u mnie naprawilo, bo juz ktorys raz rezerwa zadzialala tak jak powinna.. tylko dlaczego po 5 latach niedzialania? n :
ziom to jakis taki czas jest... bo moja tez zaczela swiecic ladnie ... w szoku jestem !
Witam!
Rezerwa w Hani się powina zapalać poniżej dolnej kreski,mimo ze zależy to od ustawienia pływaka.Mi często zdaża się, że wyjeżdzam paliwo do rezerwy.Kiedyś też myslałem że może żaróweczka się spalila ale ona świeci porównywalnie tak żadko że raczej nie wchodzi to w grę. ;) Sprawdziłem ze znajomym w aerodecku ma podobnie ..rezerwa poniżej dolnej kreski (1-3mm) i nie świeci ciągle tylko zapala się i wygasa powoli raz na 5-10 minut . Rezerwa w mojej Hance to 6-7 L (czyli o 100km) ale nie probujcie wyjeżdzac paliwa do końca aż zgaśnie dziwie się że nie jest to tu oczywiste. Pozdrawiam! :smile:
heh u mnie ostatnio tez sie nie zapaliła :( a na stacji wlałem 54 litry wiec albo nie ma albo sie przepaliła albo coś jeszcze innego
Rezerwa w mojej Hance to 6-7 L (czyli o 100km)
Dla mnie taka ilosc to szansa na dojechanie do najblizszej stacji , zazdroszcze takich wynikow.
Lampka rezerwy (jak wszystko jest dobrze )zapala sie w momecie kiedy wskazowka przeslania idealnie ostatnia kreske i w tym momecie jest jeszcze ok 10 litrow paliwa.Tak bylo u mnie przez rok teraz juz nie patrze na lampke bo sie moge" przejechac na holu"
Windykator
27-08-06, 20:46
U mnie działa :) Postanowiłem ją sprawdzić za waszymi namowami i po roku czasu okazało się,że działa :) W książce Hani jest napisane,że powinna się zapalac gdy zostaje 8 l.
Edit: u mnie chyba jest jednak coś nie halo,bo na rezerwie przejechałem ok 20 km, strzałka była dawno poniżej 0, rezerwa się paliła co jakiś czas,a weszło niecałe 44 litry, to do 55 jeszcze sporo brakowało :(
mam pytanie czy przy sprawdzaniu zarówki rezerwy trzeba odłączać akumulator.chodzi mi oto czy jak bede podnosil deske rozdzielcza to czy mam odlaczyc akumulator czy to ma jakis wplyw.jak zarowka na wymiane ma byc.czy to jest jakis problem ewentualnie z wymiana zarowki?? honda civic 97 rok 5D mb27
ja nie odalnczalem akumulatora, ale zeby dostac sie do zarowki musialem odlaczyc przewody do zegarow, wiec po problemie.
U mnie jest tak jak pisze -ASQ-. Rezerwa zapala się jak wskazówka jest poniżej dolnej kreski(ok 2mm). Najpierw świeci się i gaśnie (w zależności od położenia samochodu) a później już cały czas świeci. Zawsze tankuję do pełna i jeżdżę do zapalenia się rezerwy, żeby sprawdzać spalanie. Wchodzi wtedy do baku ok 43-45L. Pozdrowionka
moze ktos mi opisze mniej wiecej jak sie zabrac do wymiany tej zarowki .jestem kompletnym laikiem i nie wiem jak to zrobic a boje sie cos uszkodz podczas zdejmowania tych plastikow.jeseli moze mi ktos pomoc to bardzo prosze co podpowiedziec co mam zrobic pokolei
po pierwsze poczytaj manual, lub sam naprawiamtam jest wszystko.
nie musisz sie niczego bac, musisz tylko od dolu tych wlacznikow(lub zaslepek) wlozyc cienki srubokret i podwazyc do dolu(naj prawdopodobniej sam odskoczy) tam wewnatrz masz 2 srobki, kolejne 2 przed szybka u gory, zdejmujesz ta pierwsza oslone i masz do dokrecenia 3 robki jedna u gory i 2 pod zegarami(dasz rade)
pozniej przecylasz zegary gora do siebie i odlaczasz przewody(bo chyba bez odlaczasnia sie nie da wymienic tej zarowki-ja nie probowalem bo latwiej mi bylo to odlaczyc)
po pierwsze poczytaj manual, lub sam naprawiamtam jest wszystko.
nie musisz sie niczego bac, musisz tylko od dolu tych wlacznikow(lub zaslepek) wlozyc cienki srubokret i podwazyc do dolu(naj prawdopodobniej sam odskoczy) tam wewnatrz masz 2 srobki, kolejne 2 przed szybka u gory, zdejmujesz ta pierwsza oslone i masz do dokrecenia 3 robki jedna u gory i 2 pod zegarami(dasz rade)
pozniej przecylasz zegary gora do siebie i odlaczasz przewody(bo chyba bez odlaczasnia sie nie da wymienic tej zarowki-ja nie probowalem bo latwiej mi bylo to odlaczyc)
masz może manual to bardzo bym prosił albo to drugie o ktorym piszesz sam naprawiam nie wiem co to jest masz moze to ??? probowalem odkrecic dwie srobki ktore sa od spodu w tym daszku ktory nakrywa cala deske i gora tego plastiku mi schodzila ladnie tylkoi dol czyms trzyma i nie moglem dojsc gdzie sa te srobki ktore trzymaja na nich jest miedzy innymi wlacznik przecich mgielnych.nie wiem jak z tym ruszyc prosze o pomoc jak mozesz zeby tto troche jasniej i prosze o cierpliwosc.Moj pierwszy samochod za moje pieniadze takze wiesz dmucham hucham jak dialbi.
sam naprawiam:
http://pirus.pop.e-wro.pl/$
swoja droga to jak bys chcial to bys sam to znalazl na forum
tak jak pisalem musisz wyjac ten wlacznik halogenow i ten drogi(po obu stronach kierownicy. w kazdym z tych wlacznikow masz taka szczelinke sa dolnej krawedzi, tam wkladasz srubokret i podwazasz do gory.
Na szczescie sie okazalo ze rezerwa dziala tylko ze jest problem bo zaczela sie na stale palic 5 kilometrow przed zabraknieciem paliwa w samochodzie takze nie wiem czemu sie tak zrobilo przedtem bylo wszystko okey .czyli na rezerwie robilem jeszcze okolo 50 kilometrow albo mniej albo iecej takze nie wiem mozna cos z tym zrobic ??? i przedtem ona pulsowala a teraz odrazu sie zapalila stala przejechalem 5 kilometrow i stop .wczesniej bylo tak ze najpierw pulsowala i do piero na stale sie zapalala.i nigdy nie mialem tak ze jak naprzyklad mialem rezerwe i przekrecalem kluczyk to ona sie nie palila tylko musialem przejechac pare kilimetrow i dopiero tak jest w tych modelach ?????.a moze tam sa dwi zaroweczki odpowiedzialne za ta rezerwe??
Tam jest jedna zaroweczka. I z moich obserwacji wynika, ze z wiekiem auta zapala sie coraz pozniej. U mnie jak zaczyna migac zostaje w baku ok 6-8 litrow, kiedys ponad 10.
dobra dziala jest okey. mam pytanie jak macie rezwerwe to jak przekrecacie kluczyk to czy ona wam sie odrazu pali czy musicie przejechac pare kilometrow zeby sie zapalila
trzeba przejechac pare kilometrow - a przynajmniej tak jest u mnie :) ( w ten sposob kiedys prawie wypalilem caly bak, myslac ze mi jeszce lampka mryga ;) )
Może wprowadze jakiś przełom w ten dialog.
Mój Civic jest w rodzinie od nowości, po około dwóch/trzech latach przestała zapalać się kontrolka rezerwy. Przy wizycie w ASO poprosiłem o wymianę żarówki. Okazało się że żarówka jest ok, ale hondy mają problem z rdzewiejącymi czujkami na pływaku. Wymana czujników jest kosztowna gdyż trzeba wymienić cały pływak. Według ASO to koszt 400 zł - za świcącą rezerwę to raczej zbędne.
Może wprowadze jakiś przełom w ten dialog.
Mój Civic jest w rodzinie od nowości, po około dwóch/trzech latach przestała zapalać się kontrolka rezerwy. Przy wizycie w ASO poprosiłem o wymianę żarówki. Okazało się że żarówka jest ok, ale hondy mają problem z rdzewiejącymi czujkami na pływaku. Wymana czujników jest kosztowna gdyż trzeba wymienić cały pływak. Według ASO to koszt 400 zł - za świcącą rezerwę to raczej zbędne.
Może zamiast wymieniać, wystarzczy to wyciągnąć i przeczyścić.
No więc wyciągnąłem czujnik i było tak zżarte że nie ma co czyścić. Wg mnie można wymienić. Ale czujki nie kupisz bez pływaka, a jak da rade kupić oddzielnie to niech ktoś da znać za ile bo nie moge nigdzie znaleźć
Boje sie to mowic ale chyba i umnie to sie stalo, dzis jechalem po centrum i tak sie dziwilem ze wskazowka dawno poniezej czerwonej kreski i jeszcze sie rezerwa nie swieci a tu nagle na poniatowskim cos szarpnelo i obrotomierz w dol ... :shock: Redukcja z 4 na 2 i dalej nic :( Po dwoch minutach czlapania sie na awaryjnych dalem po gazie i prosze JEDZIE :D Zalaczylem wiec ekonomiczny tryb rencisty i dojechalem jakos na stacje dolac paliwka. Najwazniejsze ze mnie Hondzia nie zawiodla i niezostawila na moscie :) a grzecznie dowiozla pod dystrybutor. Teraz pytanie jak to wymienic/naprawic czy cokolwiek by znow sie palilo ?!
Temat przerabiałem w lecie.
Trzeba zrobić tak.Odłączyć wtyczkę od czujnika paliwa-w bagażniku za tylnym siedzeniem. Z istniejących trzech wyprowadzeń zewrzeć dwa skrajne- na włączonym zapłonie powinna zapalić się lampka rezerwy. Jeżeli nie pali się -to żarówka, jeżeli się pali to czujnik jest zwalony. Czujni rezerwy to taki walec do krórego dochodzi jeden kabel, a obudowa jest przylutowana do masy, zatopiony w benzynie. Trzeba go wymienić. Kupić się go nie da. Trzeba kupić kompletny czujnik poziomu paliwa wraz ze wskażnikiem rezerwy np. od Daewoo Matiz- przystępna cena. Wylutować czujnik i wlutować do hondowskiego. U mnie działa.Można sprawdzić na sucho.
Dla bardziej ambitnych. W środku tego walca znajduje się termistor ok.600 ohm- cena ok.5.-zł. Można go wymienić i też powinno działać - lepiej lub gorzej w zależności od oporu.
Powodzenia
U mnie tez ostatnio prawie sie nie zapala. Musze pomyslec nad naprawa...
chomik_vet
20-11-06, 21:26
Kontrolka rezerwy... Ja jezdze od niedawna ok 2 mies D14A8 i kontrolka nie palila mi sie wcale do momentu kiedy w ostatni weekend wymienilem podswietlanie zegarow na kolor czerwony i od tej pory ta cholerna kontrolka pali sie non stop i to na czerwono
Zastanawiam sie czy nie wymienilem przypadkiem zarowki podswietlenia tej kontrolki na kolor czerwony za ciosem:) czy komputer wykryl blad i to w ten sposob manifestuje czy poprostu cos sie spierdzielilo. W kazdym razie cieszy mnie fakt ze pali sie na czerwono bo pasuje do calosci
Pozdrawiam
Tomek
czy komputer wykryl blad i to w ten sposob manifestuje czy poprostu cos sie spierdzielilo
coś się spierdzieliło :twisted:
siwykrzych
04-12-06, 23:51
u mnie tez sie nie zapala , jest na kresce 0 i lipa nie swieci sie kontrolka.
Niewiem co jest moze nie ma zarówki
Pozdrawiam
u mnie tez sie nie zapala , jest na kresce 0 i lipa nie swieci sie kontrolka.
Niewiem co jest moze nie ma zarówki
Pozdrawiam
poczytaj temat od poczatku
siwykrzych
05-12-06, 09:23
u mnie tez sie nie zapala , jest na kresce 0 i lipa nie swieci sie kontrolka.
Niewiem co jest moze nie ma zarówki
Pozdrawiam
poczytaj temat od poczatku
Sam se poczytaj widać ze nie kumasz czaczy.Pozdrawiam
czacczy to może nie kumam, ale z lampką rezerwy to akurat wiem jak civicu wygląda a tym bardziej w 5d to wszystko jest opisane w temacie.
Więc zamiast sie wymoadrzac wykonaj polecenie.
u mnie tez sie nie zapala , jest na kresce 0 i lipa nie swieci sie kontrolka.
Niewiem co jest moze nie ma zarówki
Pozdrawiam
przeczytaj temat od pierwszej strony bo widac ze malo wiesz...
co do tej chamskiej zarowki... to chwile mi swiecila... teraz znow sie nie zapala... a paliwa mam tyle ze dopiero przy 2gim przekreceniu kluczyka lapie pompa
... a paliwa mam tyle ze dopiero przy 2gim przekreceniu kluczyka lapie pompa
uwazaj, abys niezatar pompy :D
siwykrzych lampka sie powina zapalic dopiero ponizej kreski "0" :!:
uwazaj, abys niezatar pompy n
no wlasnie juz zatanowalem :P ciezkie zycie bezrobotnego studenta zaocznego ;P
uwazaj, abys niezatar pompy n
no wlasnie juz zatanowalem :P ciezkie zycie bezrobotnego studenta zaocznego ;P
To się chłopie weź do roboty, a nie narzekaj że życie ciężkie 8)
siwykrzych lampka sie powina zapalic dopiero ponizej kreski "0" :!:
Niby dlaczego? U mnie w MB2 zapala sie jakies 2mm przed ta kreska.
siwykrzych lampka sie powina zapalic dopiero ponizej kreski "0" :!:
Niby dlaczego? U mnie w MB2 zapala sie jakies 2mm przed ta kreska.
No to Gruszka dowodzisz, że różnie to jest. Bo u mnie i w MB1 zapalała się poniżej jak i w MB6 zapala mi się też pod nią, a zostaje wtedy jeszcze 10l.
Dawno temu pisalem, ze roznie bywa z ta rezerwa i nie ma reguly :)
roznie bywa z ta rezerwa i nie ma reguly
zgadza się :twisted:
wiecie co? czytałem ze dwa razy ten temat i tak się nakręciłem że chciałem sprawdzić tą rezerwe. Jeździłem i jeździełem ... i jeździełem wreszcie wskazówka na dole czerwonej kreski i... qrcze nic. Dalej odwagi i sumienia nie miałem aby hanie bez wahy zostawić. Nie wiem jak to u mnie jest ale strasznie mnie to gryzie. Zresztą co to za różnica czy zatankuje jak wejdzie na czerwoną kreskę czy jak z niej zejdzie? i tak tyle samo wleje a przynajmniej dusza będzie spokojna że pompa troche pochodzi.
U mnie rezerwa to ok. 40-50 km :)
U mnie rezerwa ok. 40-50 km :)zapala się po zatankowaniu do pełna :D
Gdzies kots kiedys pisal ze bak w VTi ma 55l jakso neimoge w to uwierzyc bo jeszcze nigdy nieweszlo mi nawet 50 litrow, nawet gdy wskazowka byla dawno pod czerwona kreska wlazlo mi max niecale 48l.
Gdzies kots kiedys pisal ze bak w VTi ma 55l jakso neimoge w to uwierzyc bo jeszcze nigdy nieweszlo mi nawet 50 litrow, nawet gdy wskazowka byla dawno pod czerwona kreska wlazlo mi max niecale 48l.
nie tylk w vti bo w mazdym 5D i Aerodeck. twoja wiedza bieze sie z hondapl.ogr a tam jest cholerny blad i kazdy go powiela. w kazdej ksiazce obslugi jest napisane ze jest 55l(nawet w tej niemienckiej :razz: )
mi udalo sie zalac 51l
Chłopaki nie ma żadnego błędu!!!
Mam tak samo jak mystek, max 50l zalałem do vti,
ale w poprzedniej udało mi się wcisnąć sporo ponad 50l. i myśle, że ten bak ma rzeczywiście 55l.
Chłopaki nie ma żadnego błędu!!!
piszac o bledzie mam na mysli to:
http://hondapl.org/civic5d/danetech/5D96-98.gif
a nie dokonca rozumiem co masz na mysli? rezerva sie zapala dosc wczesanie i tyle, ja jak jade na stacje zaraz po tym jak sie zapali to wchodzi 44-46l, a juz nie raz przetrzymalem i wchodzilo 51l wiecej nie jezdzilem bo troche strach :?
chyba niedlugozaryzykuje i w poblizu czerownej kreski zaczne jezdzic od stacji do stacji w kolo az bede musial auto dopchac pod dystrybutor i jestem ciekawe czy wejdzie te 55l ...
bez ryzyka nie ma zabawy :)
Po wymianie żarówki kontrolka rezerwy cały czas świeci i nie gaśnie nawet po zatakowaniu. Czy mam się tym przejmować ??
Windykator
12-11-07, 10:39
Czy mam się tym przejmować
jeżeli nie przeszkadza Ci, to ,że lampka rezerwy nie działa, to się nie przejmuj :)
mój szwagier ma civica z 96, 3d , wersja 'is' i jemu się nie pali ta lampka rezerwy.
zdarza się ze auto dusi sie, dlawi ale rezerwa się nie zapali.
ja mam wersje 98, wersja 'i', tez 3d. i lampka mi się zapala. ale juz dawno sie nie palila bo tankuje zawsze jak wskazowka jest nad czerwona kreska.
chyba tym razem poczekam na zapalenie sie rezerwy ;) Zmieniałam miesiąc temu podswietlenie zegarow i teraz to juz nie wiem czy mi dziala ta rezerwa:|
jak tankuje to wchodzi mi do baku cos ok 30 litrow. Jak piszecie ze w civic jest bak 45 tzn ze az 15 litrow wciaz mam w baku:| choc ja nie wiem, moze moj civik ma mniejszy bak? to hatchback. poprawcie mnie ;)
w kazydm razie pamietam ze jak w zeszlym roku zatankowalam na rezerwie to jesli mam bak 45 litrow to zostalo mi w baku jeszcze 10 bo chyba wchodzilo wtedy 35 litrow. chyba ze mam bak 35 litrow to nieciekawie;)
generalnie przejezdzam moja hanka tylko 420 km:( ale wychodzi na to ze mam jeszcze 15 litrow wiec pewnie jakies 100-150 wiecej bym przejechala;)
Windykator
14-11-07, 12:10
mika, ale to jest dział 5D :/
a rezerwa powinna się zapalić jak w baku jest ok 8l
ach racja, nie zauważyłam hehe ;)
Bassmaster
15-11-07, 10:29
Po wymianie żarówki kontrolka rezerwy cały czas świeci i nie gaśnie nawet po zatakowaniu. Czy mam się tym przejmować
Jeśli zmieniłeś podświetlenie na diodowe, to wyjmij i przekręć w oprawce diodę o 180 st. w stosunku do obecnego położenia.
Kurcze dzieki stary. Bo wlasnie dalem zarowke diodowa bo tamta byla chyba spalona. Tylko jedno mnie ciekawi dlaczego dioda swieci przy tym ustawieniu, ale chyba W5W tez powinna swiecic. Jak obroce o 180 stopni to napewno zgasnie, ale czy przy rezerwie sie zaswieci?
Bassmaster
15-11-07, 13:19
ale czy przy rezerwie sie zaswieci?Wszelkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na to , że tak ;)
ale czy przy rezerwie sie zaswieci?Wszelkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na to , że tak ;)
Zaraz zaraz, powoli,
Dlaczego twierdzisz ze sie zapali?
Dioda swieci tylko przy jednej polaryzacji, i skoro swieci teraz tzn ze jest dobrze podlaczona i tak powinna zostac. Jezeli bylby jakikolwiek system odwracania polaryzacji dla rezerwy to zwykla zarowka swiecila by caly czas.
Moim zdaniem wina lezy w uszkodzonym czujniku rezerwy - poprzednia zarowka sie spalila bo sie swiecila ciagle.
Pozdrawiam,
Bassmaster
15-11-07, 14:57
Po wymianie żarówki kontrolka rezerwy cały czas świeci i nie gaśnie nawet po zatakowaniu
Moim zdaniem chodzi o to, że po wymianie żarówki na diodową gdy bak jest pełny świeci ona ciągle, co wskazywałoby na złe osadzenie diodki (zła polaryzacja).
Miałem tak podczas wymiany podświetlenia na diodowe, wystarczyło inaczej osadzić diodę w oprawce.
Najlepiej sprawdzić to wyjeżdżając bak benzyny do momentu aż rezerwa powinna się zapalić, będzie to chwila prawdy i jednocześnie odpowiedź na pytanie.
Moim zdaniem chodzi o to, że po wymianie żarówki na diodową gdy bak jest pełny świeci ona ciągle, co wskazywałoby na złe osadzenie diodki (zła polaryzacja).
Dioda zle spolaryzowana nie swieci wogole. A jezeli w tym przypadku dioda swieci tzn ze jest napiecie i jak wsadzisz tam zarowke to tez zaswieci - a bak pelny.
Miałem tak podczas wymiany podświetlenia na diodowe, wystarczyło inaczej osadzić diodę w oprawce.
W ktorej oprawce konkretnie tak miales? W rezerwie?
Najlepiej sprawdzić to wyjeżdżając bak benzyny do momentu aż rezerwa powinna się zapalić, będzie to chwila prawdy i jednocześnie odpowiedź na pytanie.
W takim wypadku oznaczało by to, że w momencie zapalania rezerwy następuje zmiana polaryzacji zasilania żarówki. Tylko ze normalnie dla zarowki polaryzacja nie ma znaczenia - swieci tak czy tak. No chyba ze standardowa zarowka w rezerwie jest wyposazona w diode i swieci tylko "w jednym kierunku" - w co watpie.
Moim zdaniem czujnik...
Pozdrawiam,
Bassmaster
15-11-07, 15:54
W ktorej oprawce konkretnie tak miales? W rezerwie?
Dokładnie.
W takim wypadku oznaczało by to, że w momencie zapalania rezerwy następuje zmiana polaryzacji zasilania żarówki. Tylko ze normalnie dla zarowki polaryzacja nie ma znaczenia - swieci tak czy tak.
Zgadzam się.
No chyba ze standardowa zarowka w rezerwie jest wyposazona w diode i swieci tylko "w jednym kierunku" - w co watpie.
Standardowo jest tam normalna żarówka W5W, ja zmieniłem u siebie na diodę.
Przydałoby się zrobić najprostszy test wsadzając w to miejsca nie diodę ale żarówkę W5W i sprawdzić, czy świeci się ciągle, wtedy wszystko się wyjaśni.
A mnie się zdaje że twój cały problem polega na tym że założyłeś diodę. Ponieważ rezerwa nie zapala się i gaśnie gwałtownie tylko stopniowo. Jest to spowodowane tym że czujnik steruje natężeniem prądu a dioda niestety nie działa w ten sposób. Wystarczy jej dużo mniejsze natężenie by się zapalić. Włóż zwykłą żarówkę i wszystko będzie jasne.
A tak w ogole to ta zarowka W5W to wygladala inaczej niz zwykla. Ale przy tym moim ustawieniu to dioda powinna zgasnac przy rezerwie.
Również uważam, że jest to spowodowane tym, że dioda potrzebuje duzo m,niejsze napięcie by zaswiecić. Po obróceniu diody nie zaświeci Ci się wogóle. Nie wierze, żeby czujnik zmieniał polaryzacje bo po co?
Włóż zwykłą żarówkę i będzie git!!
Bassmaster
16-11-07, 10:11
To w takim razie zwracam honor i też zmienię diodę na zwykłą żarówkę W5W.
Sorki za zamieszanie.
Jest to spowodowane tym że czujnik steruje natężeniem prądu
raczej steruje poziomem napiecia.
Niestety nie wiem jak ten czujnik jest zbudowany ale jezeli jest to prosta konstrukcja oparta na potencjometrze (a pewnie tak jest) to faktycznie juz niewielkie napiecie z czujnika (przy ktorym zarowka nie swieci) spowoduje zaswiecenie sie diody.
Wlasnie dioda cos mi tak slabo swieci. To moze sie silniej zaswieci przy rezerwie? Narazie jej nie wyjmuje.
Dioda może słabiej świecić bo daje inne światło (punktowe) niż żarówka co za tym idzie nie zawsze przy kontrolkach się sprawdza, a czujnik rezerwy działa na zasadzie stopniowego przepuszczania masy czyli im pływak niżej tym więcej prądu przepuszcza (faktycznie napięcia) dioda nie będzie się tam sprawdzać na 100%.
Hmm to chyba nie pozostaje nic innego jak wstawic nowa W5W.
Bassmaster
19-11-07, 10:58
Hmm to chyba nie pozostaje nic innego jak wstawic nowa W5W.
Ja też już wymieniłem, myślałem że z diodą to będzie dobry pomysł, niestety nie przewidziałem niektórych rzeczy.
Cóż, indyk też myślał... :/
DamianPietras
16-01-08, 18:58
u mnie kontrolka rezerwy pojawiła sie gdy jeszcze miałem w baku 14 l czyli weszło mi na stacji 41 l. Pojemna ta rezerwa (wystarczy na przejechanie 250 km :)
Witam
A w moim Civicu z 95r 5D rezerwa zapala sie wlasnie przy 8l benzyny w baku, czyli tak jak podaje instrukcja.
Mam jednak taki problem... jechalem na rezerwie, dojechalem do domu bez zadnych szarpniec ani zadnych oznak braku paliwa...
Na drugi dzien probuje odpalic Hanie i nic, z 8 razy probowalem w dlugich odstepach czasu, w koncu wzialem kanister i dolalem tak z 1l benzyny i odpalila od razu...
Pojechalem na stacje 1km ode mnie i zatankowalem do pelna, weszlo 51,7 l czyli moja hania majac bak 55l nie mogla zapalic majac w baku 4,3l benzyny
Moje pytanie do Forumowiczow: Jak to mozliwe ze majac w baku ponad 4l auto nie moze zapalic. Czy mam za slaba pompe, czy moze jakis "syf" siedzi na filtrze? Prosze o odpowiedz dla "nie mechanika" ;-)
Patrzę, że temacik jest trochę długi, a nie bardzo uśmiecha mi się wszystko czytać, więc tak szybkie pytanie: czy w moim Civicu jest gdzieś w ogóle lampka od rezerwy, bo jak ją mam tak jeszcze nigdy się nie świeciła, a na pewno nie raz już powinna?
DamianPietras
23-01-08, 22:10
świeci sie na pewno ................... leniu :)
Wcale że się nie świeci ;) i co wtedy, bo jeżdże na czuja, wskazówki i przebieg :D
Ja staram się zaraz po zapaleniu rezerwy tankować i mam tak że za każdym razem wchodzi mi zupełnie inna ilość wachy. Dziwna sprawa a dodam że tankuję na tej samej stacji (po drodze do pracy). Zauważyłem też ze strzałka bywa w minimalnie innych położeniach w momentach zapalania sie rezerwy (czasem bardzo nisko). Raz, ale to w czasie mrozów, kiedy "bieda" zapaliła się na stałe, wlałem 52,5 litra! Ale miałbym skuchę gdybym sobie chciał jeszcze trochę pośmigać na "biedzie"... Dodam że w mrozy H kotłowała jakieś dzikie ilości wachy. Ale podobno to normalne...
Marcinie ja na twoim miejscu to bym się zapytal lub poszukal w dziale
http://www.civicklub.pl/fi/viewforum.php?f=1
to jest temat odnośnie 5D
Mam dziwny problem z Hanka, otoz pare dni temu podjechalem pod dom elegancko - wskazowka poziomu wachy byla na ostatniej kresce (lampka rezerwy u mnie sie nie zapala). Za dwa dni chce odpalic woz a tu nic. Dziwne bo kiedys przeciez normalnie jeszcze jezdzilem jak wskazowka byla lekko pod ostatnia kreska a teraz byla na niej. Nic to, wieczorem dolalem 4l benzyny i pojechalem na stacje. Weszlo 46L + 4L z kanistra = 50L stad moje pytanie: Gdzie sie podzialo 5L?? i dlaczego Hania nie mogla odalic skoro miala jeszcze benzynke...? Wie ktos na jakim polozeniu strzalki w baku jest suchutko?
Nasze Hondy tak mają że ciężko im idzie odpalenie jak wskazówka jest poniżej 0 czyli jak w baku masz ok 5 L benzyny
a u mnie nawet nie dochodzi do zera i zaczyna szarpać i o co tu smiga :/
tak to jest że jak jest mało to jakoś tak pompa nie zasysa, zwłaszcza jak samochód jest przechylony lekko na prawą stronę bo pompa jest po lewej. i teraz magia polega na tym że żyd jest po drugiej stronie jak pompa czyli poziom który pokazuje paliwowskaz + moment zapalenia się żyda jest różny z poziomem paliwa po stronie pompy, zwłaszcza że pompa jest w takim plastikowym korytku jakby. dodatkowo jest kwestia, że paliwowskaz jest celowo obarczony pewną bezwładnością (elektrycznie) żeby na dziurach wskazówka nie latała jak w maluchu. u mnie żyd sie zapalił w mojej 3,5 letniej karierze z tym samochodem 2 razy, raz po 2 latach, kiedy to stwierdziłem że jednak działa i drugi raz kiedyś tam. a teraz w święta się nie zapalił, a ja zostawiłem samochód lewymi kołami na chodniku i w wigilie wieczorem już nie odpalił. zepchnąłem go na ulicę z chodnika i zapalił bez problemu.
descanting
30-01-08, 19:09
ja mam w MB6 miejsce na okolo 10 l gdy zaczyna sie swiecic.
Generalnie wskaznik paliwa jest "nieliniowy" - zlapalem sie juz kilka razy ze w momencie gdy pokazuje mi 3/4 zuzycia (od pozycji MAX) i mam wrazenie ze lada moment wyjezdze paliwo to na stacji wchodzi 26 litrow wiec w baku jest jeszcze okolo 30 litrow !
Mam w powyzszym na mysli pozycje wskazowki gdy od MIN jest cwiartka w gore. W efekcie w baku jest wiecej niz polowa a wyglada jak "za 10 km rezerwa"
ja mam w MB6 miejsce na okolo 10 l gdy zaczyna sie swiecic.
"
dokladnie lampa rezerwym zaswieca sie po przekroczeniu czerwonej kreski MIN, czyli jeszcze w baku okolo 10l.
Nasze Hondy tak mają że ciężko im idzie odpalenie jak wskazówka jest poniżej 0 czyli jak w baku masz ok 5 L benzyny
_________________
uff a myslalem ze to tylko u mnie
Ogolnie trzeba uwazac z ta rezerwa, ona raz sie pali raz nie w moim wypadku.
Zauwazylem tez ze nei zapala sie odrazu po odpaleniu tylko po przejechaniu ok 5-8 km nawet jesli paliwa praktycznie nie ma. swoja droga ze nie zapala sie moemntalnie jasnym swiatlem tylko na poczatku sie lekko zarzy zeby zablysnac pelnym swiatlem p o okolo minucie.
ostatnio jadac z gorki braklo mi paliwa auto stanela a rezerwa nawet nie mignela,
tak samo ma sie wskazywanie poziomu, raz gdy kreska jest ponizej 0 weszlo mi 43 litry drugi raz 51.
Wniosek? trzymac poziom paliwa powyzej poziomej kreski minimum (0) jesli nie chcesz sie zdziwic. a zupe i tak trza wlac i tak zeby jechac.
Mam prosbe czy jest tutaj osoba ktora ma honde od samego poczatku i zaobserwowala czy takie tendencje byly od nowsci czy to moze cos w lini plywak-wskaznik jest nie tak po ttych 10 latach...
descanting
01-02-08, 14:52
stary patent z tym nachyleniem: jak jezdzisz na oparach zawsze bedzie Ci brakowalo przy pochyleniu auta do przodu natomiast by odpalic w dramatycznej sytuacji trzeba przod uniesc do gory (kraweznik itp.) - wynika z miejsca ssania benzyny do pompy w zbiorniku paliwa
stary patent z tym nachyleniem: jak jezdzisz na oparach zawsze bedzie Ci brakowalo przy pochyleniu auta do przodu natomiast by odpalic w dramatycznej sytuacji trzeba przod uniesc do gory (kraweznik itp.) - wynika z miejsca ssania benzyny do pompy w zbiorniku paliwa
hehe mi jak mam malo paliwa i nei chce pociagnac to poskocze pare razu na fotelu zeby sie tyl zakiwal i to pomaga ;) i z 30 km zrobie. ostanio tak mialem nie moglem odpalic, poruszalem autem, lapnelo paliwo i z pracy 30 km do stacji dojechalem :D ale to juz extremum
Witam,
Na forum jestem juz od jakiegos czasu, to moj pierwszy post.
Do tematu, odkrecając w sobote licznik (wymieniłem kilka żarówek od podświetlenia zegarów) zauważyłem, że w miejscu gdzie jest wskaźnik rezerwy nie ma żarówki ani tym bardziej gniazda, w którym powinna byc osadzona, oczywiście rezerwa mi się nie zapala, ale być może to jest przyczyną, jak skombinuję gniazdo to sprawdzę co i jak.
Z drugiej zaś strony, na aukcji licznika od Rovera 400 też nie ma tego gniazda.
link: http://www.allegro.pl/item315431646_rover_400_civic_licznik_bcm.html
pozdrawiam
skolopendra
25-02-08, 17:34
oczywiście rezerwa mi się nie zapala,
nie wszystkie wersje ja mają
nie wszystkie wersje ja mają
własnie, na fotce licznika z aukcji obszar gdzie jest lampka rezerwy nie jest połączony z pozostałymi, u mnie też tak jest, wiec może nie mam rezerwy, z drugiej strony to troche lipa :/
skolopendra
25-02-08, 17:46
troche lipa
tak to bywa u mnie też jej nie ma :/
milosh_one
25-02-08, 18:06
To skorzystam z okazji ze jest taki temat bo nie bede nowego zakladal.
Wyjezdzam paliwo prawie do zera ( wskazowka jest juz na samym dnie) robie jeszcze jakies 10-15 km i dopiero zapala sie rezerwa. I teraz mam pytanie po zapaleniu sie tej kontrolki od rezerwy ile jest jeszcze paliwa w zbiorniku???
Mocno indywidualna sprawa - ja jakiś czas temu jeździłem na rezerwie 2 dni po Bydgoszczy, podjechałem na stacje, zalałem do pełna pod korek i weszło 46 litrów, czyli teoretycznie jeszcze 9 było. Idąc tym tropem można dojść do wniosku, że D16Y2 po mieście na rezerwie zrobi dobrze ponad 100 kilometrów.
To skorzystam z okazji ze jest taki temat bo nie bede nowego zakladal.
Wyjezdzam paliwo prawie do zera ( wskazowka jest juz na samym dnie) robie jeszcze jakies 10-15 km i dopiero zapala sie rezerwa. I teraz mam pytanie po zapaleniu sie tej kontrolki od rezerwy ile jest jeszcze paliwa w zbiorniku???
Zakładając że pływak w zbiorniku działa prawidłowo (nie jest przyrdzewiały itp.), rezerwa zapala sie przy około 10-11 litrach w baku.
zauważyłem, że w miejscu gdzie jest wskaźnik rezerwy nie ma żarówki ani tym bardziej gniazda, w którym powinna byc osadzona, oczywiście rezerwa mi się nie zapala, ale być może to jest przyczyną, jak skombinuję gniazdo to sprawdzę co i jak.
Z drugiej zaś strony, na aukcji licznika od Rovera 400 też nie ma tego gniazda.
Przyjrzyj sie dokladnie, 1-to jest miejsce na jakas dodatkowa kontrolkę, która pewnie występuje w wyższych modelach 2-to jest właśnie kontrolka rezerwy w ktorej nie wiedziec czemu jest żarówka W5W może to cie zmylilo i myslałeś że to od podświetlania zegarów. Jeżeli masz wszystko dokladnie tak jak na tych zdjeciach to znaczy ze jest OK ewentualnie sprawdz gniazdo i żaróweczkę. Pozdr :)
http://images25.fotosik.pl/164/83ed90e8135e52eem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=83ed90e8135e52ee)
http://images26.fotosik.pl/165/d605ee9fd56019c0m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d605ee9fd56019c0)
u mnie jak juz pisalem raz rezerwa sie pali jak ma manwet dobre 10 litrow ostatnio mi sie zapalila jak mi zostalo 4 litry (leje do pelna) a ostatnio to sie wogole nei wlacza i to mnie zmylilo bo braklo mi paliwa na trasie
Zbiornik ma 55 litrów. Zalej do pełna wyjeździj paliwo aż zapali się kontrolka wtedy zalej ponownie i ilość wlanych litrów odejmij od 55 i wyjdzie ci ile masz w zbiorniku gdy zapala się rezerwa. Pozdro
michalk, no ten system to kazdy zna ale chodzi o to ze rezerwa nie zapala sie zawsze w tym samym momencie:)
System kontrolki rezerwy nie jest mocną stroną Hondy więc trzeba to sprawdzić indywidualnie, powinno być 10 l po zapaleniu kontrolki a jak jest to każdy wie
witam
Ja w swojej Hondziawce mam tak ze zapala mi sie rezerwa ok 2-3 mm ale powyzej kresek na mierniku. Wkurza mnie tez to ze gdy hamuje lub wchodzę w zakręt to miernik od razu gwałtownie spada a później powoli leniwie poziom wraca. Moze tez sei spotkaliście z takim przypadkiem. mam wrażenie ze bardzo oszukuje z tymi wskazaniami. Czy może byc to cos z pływakiem itd????? ??
Pozdrawiam
A ja wiem, że jak od tankowania przejechałem 600km to znak, ze zanim pęknie kolejna stówka trzeba zatankować (jednocześnie mniej więcej koło tych 630-650 km zapala się kontrolka rezerwy zawsze :D ). Wystarczy jeździć równo i wskaźnik poziomu paliwa niepotrzebny :D ;)
witam
Ja w swojej Hondziawce mam tak ze zapala mi sie rezerwa ok 2-3 mm ale powyzej kresek na mierniku. Wkurza mnie tez to ze gdy hamuje lub wchodzę w zakręt to miernik od razu gwałtownie spada a później powoli leniwie poziom wraca. Moze tez sei spotkaliście z takim przypadkiem. mam wrażenie ze bardzo oszukuje z tymi wskazaniami. Czy może byc to cos z pływakiem itd????? ??
Pozdrawiam
Wszystko jest ok bo pływak jest położony przy tylnej ścianie baku chyba. Jak hamujesz to paliwo przelewa się w baku i to stąd.
W skodzie miałem na odwrót. Hamowanie powodowało wzrost poziomu paliwa (tylko w przypadku stanu poniżej połowy)
W Hance mam tak że hamowanie i jazda w dół powoduje opadanie poziomu a jazda pod górę powoduje przyrost poziomu paliwa.
Wiąże się z tym jarzenie się lub przygasanie kontrolki rezerwy. Bo mi nie świeci się zero jedynkowo ale potrafi się jarzyć leciutko i tp
dołączam się do tematu.
mam taki problem, że od pewnego czasu rezerwa przestała się u mnie w ogóle zapalać. :/
pierwsza myśl - może przepalona żarówka; ale 'niestety' po rozkręceniu zegarów okazało się, że wszystko z nią w porządku. w ASO oczywiście usłyszałem, że cały czujnik rezerwy (czy jak to tam się nazywa ;) jest do wymiany - o kosztach chyba nawet nie trzeba wspominać. zastanawiam się czy przyczyną nie jest po prostu jakiś brud na tym czujniku (np. patyna na elektrodach - tak miałem na czujnikach otwartych drzwi; wystarczyło przetrzeć i wszystko śmiga), albo jakiś kabelek szlag trafił, lub jakaś inna prozaiczna przyczyna. ktoś z Was próbował naprawiać kiedyś ten czujnik? i jeśli tak - to powiedzcie proszę, gdzie dokładnie on się znajduje i jak się do niego dobrać. z góry dzięki za pomoc. :)
dołączam się do tematu.
mam taki problem, że od pewnego czasu rezerwa przestała się u mnie w ogóle zapalać. :/
pierwsza myśl - może przepalona żarówka; ale 'niestety' po rozkręceniu zegarów okazało się, że wszystko z nią w porządku. w ASO oczywiście usłyszałem, że cały czujnik rezerwy (czy jak to tam się nazywa ;) jest do wymiany - o kosztach chyba nawet nie trzeba wspominać. zastanawiam się czy przyczyną nie jest po prostu jakiś brud na tym czujniku (np. patyna na elektrodach - tak miałem na czujnikach otwartych drzwi; wystarczyło przetrzeć i wszystko śmiga), albo jakiś kabelek szlag trafił, lub jakaś inna prozaiczna przyczyna. ktoś z Was próbował naprawiać kiedyś ten czujnik? i jeśli tak - to powiedzcie proszę, gdzie dokładnie on się znajduje i jak się do niego dobrać. z góry dzięki za pomoc. :)
Witam
temat rezerwy jest powszechnie wałkowany. W moim przypadku zauwazylem jakis czas temu (ze dwa lata) ze rezerwa nie zapala sie. Wczesniej zapalala sie gdy wskazowka zchodzila ponizej 1/4 skali najpierw sygnalizujac pojedynczymi blyskami az w pewnym momencie zapalala sie na stale. Podobno powodem jest wspominany juz przez kolegow rdzewiajacy czujnik w baku. Wszystkim ktorzy maja ten problem polecam najpierw odkrecenie blaszanej zaslepki pod mata bagaznika odpiecie wtyczki i zwarcie dwoch przewodow (dokladna instrukcja w manualu na stonie civic klubu) To pozwoli latwo i szybko upewnic sie czy aby na pewno jest zarowka i czy dziala. Jesli bedzie swiecic (tak jak u mnie) to walniety jest czujnik w baku. Pozostaje albo kupno uzywanego, (nowy ponad 500pln w serwisie) albo przyzwyczajenie sie do braku lampki. W przypadku aut do 98 roku opcja z uzywanym moze przejsc. Ja mam niestety auto po malych modyfikacjach i okazuje sie ze mam inny sposob mocowania calego plywaka. jak dotad mim wizyt na wielkich zlomowiskach nie znalazlem takiego co by pasowal.
Osobiscie przyzwyczailem sie do braku sygnalizacji a pomiar na wskazniku jest dosc precyzyjne wiec mozna na nim polegac.
pozdrawiam
A ja dzisiaj przetestowałem kontrolkę i nie dizała :) Wskazówka paliwa leniwie przesłaniała dolną kreskę, zahamowałem i zgasła :) Spróbowałem odpalić i nic nie wychodziło,, karnisterek w łapkę, spacer na cpn, wlałem paliwko, przepompowałem kilka razy i zapaliło :) PS mam 5d i za chiny ten bak nie ma 55 l, zobaczymy ile dzisiaj zaleje, ale jak do tej pory nie weszło nigdy powyżej 39l
Jak wyczytałem w instrukcji obsługi do Civica kontrolka rezerwy powinna zapalić się gdy w baku zostało 8 litrów paliwa :)
Pzdr. i jak najrzadszych pieszych podróży z kanisterkiem w ręku ;)
U mnie kontrolka zapala się jak wskazówka opada jakieś 2-3 mm poniżej czerwonej kreski, ale występuje u mnie także taka przypadłość że jak zatankuje do pełna ( co rzadko się zdarza :) ) to wskazówka pokazuje jakby było około 8/9 baku.
U mnie kontrolka zapala się jak wskazówka opada jakieś 2-3 mm poniżej czerwonej kreski, ale występuje u mnie także taka przypadłość że jak zatankuje do pełna ( co rzadko się zdarza :) ) to wskazówka pokazuje jakby było około 8/9 baku.
u mnie jest bardzo podobnie, wskazówka paliwa zejdzie poniżej poziomej kreski wtedy lampka zaczyna mrugać:)
No u mnie zapala się chyba właśnie jak zostaje około 8 litrów, ostatnio zapaliła się, zrobiłem jeszcze ze 40km w tym prawie dwie godziny w korku na odcinku jakichś 5km, i do baku nalałem ponad 50 litrów.
Dziwne jest to, że jak się wyłączy silnik gdy pali się już lampka rezerwy, to po uruchomieniu przez jakiś czas się nie pali.
Nie pamiętam dokładnie, ale w instrukcji jest opisana procedura sprawdzania dokładności pomiarów przy lampce braku paliwa.
Związane jest to z tym, co napisane jest wyżej. Dopiero 4 min po uruchomieniu silnika, na dodatek na płaskim terenie, będzie wskazana odpowiednia wartość. Nie pamiętam dokładnie, ale było chyba napisane, że lampka zacznie się palić jak zostanie w baku 8 litrów, a przestanie jak dopiero zostanie dolane do 12.
Pozdrawiam.
... Dopiero 4 min po uruchomieniu silnika, na dodatek na płaskim terenie, będzie wskazana odpowiednia wartość. Nie pamiętam dokładnie, ale było chyba napisane, że lampka zacznie się palić jak zostanie w baku 8 litrów, a przestanie jak dopiero zostanie dolane do 12.
Pozdrawiam.
dziwna teoria, ale znając pomysłowość "skośnookich" konstruktorów wydaję się jak najbardziej prawdziwa, zreszta tak samo mam jak kolega wyżej wspomniał:)
W zasadzie mam też pytanie pokrewnie związane z tematem.
Nasze autko jeździ na gazie, ale cały czas zastanawia mnie, czemu kiedy odłaczony jest dopływ benzyny wskaźnik stanu paliwa pracuje. Zdarza się, że kiedy zostaje już mniej PB95 w baku, to nawet po dłuższej jeździe na LPG (np: w trakcie trasy) zacznie palić się rezerwa benzyny.
Początkowo podejrzewałem, że podlewa autko trochę benzyną, ale sprawdzane były wtryskiwacze i nie mają w ogóle napięcia podczas przełączenia na gaz.
Zastanawiające o tyle, że Honda bierze bardzo dużo paliwa na rozruch. Co prawda, w większości to krótkie odcinki po 7-15km, ale 2-3 litry benzyny na 100km ( w tym przejechane max 15km) na sam rozruch to jednak trochę za dużo.
Ostatnim wnioskiem, do jakiego doszedłem, to po prostu uzależnienie wskazań rezerwy od pomiarów czujników prędkości, przyśpieszania, itd.
Sam nie wiem, czy grzebać dalej w tym temacie, czy zaklasyfikować jako "ten typ tak ma"
Z góry dziękuję za pomoc.
zieliniaczek
28-01-09, 01:29
tez tak mam heheeh jeszcze sie nie zapalila:)
U mnie to wygląda tak (sorki za jakośc):
http://img218.imageshack.us/img218/2857/28012009831ws7.th.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=28012009831ws7.jpg)
http://img218.imageshack.us/img218/8305/28012009830lc2.th.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=28012009830lc2.jpg)
A u mnie z kolei lampka rezerwy swieci sie CALY CZAS nezaleznie czy bak pelny czy pusty.
Jakas rada?
To moja pierwsza Honda wiec jeszcze dochodze co i jak...
P/S - sorki za pisownie ale w pracy nie mam polskiej czcionki... :)
ja zadam może głupie pytanie ale ile mój bak ma litrów bo już sam nie wiem gdzieś przeczytałem ze 45 l inni mówia ze 55 litrów a nie lubię jeździć koło kreski nie zdrowe dla pompy paliwa
Nadmienie ze mam moją hanie 4 tygodnie jest to edycja 5D z 1997 roku wersja MB 1,4is 90 KM
a szukales na forum?
nie masz instrukcji obslugi do swojej hani?
w 5D masz 55L
właśnie problem jest ze nie mam manuala i muszę się wszystkiego domyślać a napisałem takie pytanie na innym forum i usłyszałem ze mam 45 litrów dlatego moja konsternacja ze tu wszyscy piszą ze mają 55 litrów ( chyba muszę zainwestować w kanister 5 litrów :) i sprawdzić to organoleptyczne
U mnie jest tak, że po zapaleniu kontroli rezerwy, mogę do baku wlać ok. 45l. Też się bałem że diodka rezerwy jest spalona, ale u mnie zapala się jeszcze jakiś krótki czas po zejściu poniżej zera - ze świecącą się kontrolką zrobiłem 20km i więcej nie testowałem ;)
mi sie zapalila po zrobieniu 480 kilometrow po czym zatankowalem przy 490 km 43l heh
A u mnie od momentu zapalenia się rezerwy dotankowuję jakieś 40l, czyli wychodzi na to, że mój zbiornik ma 48(?)l.
Sam już tego nie rozumiem. W każdym razie staram się nie dopuszczac do zapalenia kontrolki;)
Nie bójcie się palącej kontrolki :D Ona zgaśnie i się znów zapali. Pływaczek sobie pływa.Baki macie 55L i jeżeli przy zapaleniu sie kontrolki wlewacie po 40-45L to spokojnie zostakje wam w baku jeszcze 10-15L :D Można spokojnie 100 klocków zrobic.Jeździłem już grubo poniżej kreski. Przy pierwszym zapaleniu lampki rezerwy ustawiamy licznik kilometrow na 0 i jedziemy w miare rozsadku .Do 100km spokojnie:D
Ja moim VTI zrobiłem na maxa 585 km.A spala mi około 9,0L/100km. Czyli w baku zostało około 3litry :D
Według moich wyliczeń na baku mogę zrobić 611km do suchego :)
Wczoraj śpieszyłem się strasznie, i jechałem na rezerwie z duszą na ramieniu, dojechałem (jakieś 30km) , załatwiłem co miałem, wsiadam a tu lampka się nie pali już :) dziwna ta rezerwa.
skolopendra
19-03-09, 16:09
załatwiłem co miałem, wsiadam a tu lampka się nie pali już dziwna ta rezerwa.
kontrolka nie jest zbyt dokładna
Najlepsze jest to gdy podczas jazdy sie nie pali, a wystarczy na swiatlach stanac i po chwili sie zapala :)
Bo jak stajesz, to w zbiorniku robi się fala i czujnik się podnosi, a ma on chyba (w innych samochodach tak bywa) układ, który go załącza na stałe po zaświeceniu przez dłuższą chwilę - żeby nie mrugał, tylko się palił cały czas jak jest mało paliwa. Nie wiem, tak sobie teoretyzuję...
Miałem ten sam problem - myślałem że żarówa padła - jednak po małym teście (jeździć do upadłego) zauważyłem że kontrolka zapaliła się dopiero na grubość wskazówki pod kreską. Na stacji weszło 49,82 litra.
Miałem ten sam problem - myślałem że żarówa padła - jednak po małym teście (jeździć do upadłego) zauważyłem że kontrolka zapaliła się dopiero na grubość wskazówki pod kreską. Na stacji weszło 49,82 litra.
czyli maiłeś jeszcze w baku 5,18 litra:D
Wiem że temat wałkowany wiele razy ale mi nie daje to spokoju odkąd mam Hondę, czyli już ponad półtorej roku. Jeszcze nigdy nie udało mi się zatankować pod korek. Próbowałem już metod z obracaniem pistoletu w różnych kierunkach, lecz jak do tej pory nie znalazłem idealnej pozycji. Teraz już sobie odpuściłem i tankuję do pierwszego odbicia, a jak mam czas i nie ma kolejek to po odbiciu zaczynam zabawę z tankowaniem po 0,1 litra :) I tak się złożyło że właśnie w czwartek miałem czas, więc postanowiłem się zabawić przed wyjazdem na weekend majowy. Jak podjechałem na stację, wskazówka wskaźnika paliwa była ponad ostatnią kreską, mniej więcej o swoją grubość. Pistolet odbił po zatankowaniu 40 litrów, tak więc go wyciągnąłem z przewodu i zacząłem powoli lać paliwo. I tak lałem że nalałem jeszcze 10 litrów i mi się*znudziło, no i obsługa stacji coś dziwnie patrzyła. Zresztą możecie sobie wyobrazić ile czasu zajmuje nalanie 10 litrów, gdy leje się po 0,1 litra. Tak więc do baku nalałem 50 litrów benzyny, a najlepsze jest to że jak wsiadłem do auta to wyraźnie słyszałem jak paliwo chlupocze w baku, czyli wychodzi na to że bak jednak i tak nie był pełen bo gdyby tak było to by chyba nic nie chlupotało. U was chlupocze jak zatankujecie pod korek? A kolejne zdziwienie przyszło następnego dnia na trasie. Wskazówka wskaźnika ilości paliwa stała jak zaczarowana przez 150 km zanim zaczęła opadać. Po przejechaniu 320 km pokazywała 3/4 baku. Dzisiaj wracałem do domu i proszę zobaczcie na zdjęciu (http://img140.imageshack.us/img140/9025/zdjcie001tep.jpg) jak wygląda pozycja wskazówki po przejechaniu ponad 570 km. Jak dla mnie to jakaś dziwna sprawa bo oszczędnie nie jechałem. Już zgłupiałem co do pojemności baku. Wskaźnik paliwa raczej jest sprawny, bo jeżdżąc po mieście robię tak około 550 km zanim zapali się*rezerwa.
No to idziesz chyba na jakiś rekord spalania. Ja po przejechaniu takiego dystansu raczej oglądam wskazówkę bardziej w poziomie. Tak czy inaczej masz coś nie tak z tankowaniem. Do baku powinno wejść na maxa 55 litrów.
Może masz zdeformowany dolot do baku lub coś nie tak z odpowietrzeniem ?
Wiesz, ja też obstawiam że coś z odpowietrzaniem baku może być nie tak, ale jakim cudem wlewam do baku 50 litrów skoro w baku jest co najmniej 10-15 litrów i jeszcze paliwo chlupocze? Nie mówiąc już o tym co pokazuje wskaźnik na zdjęciu jakie zamieściłem wcześniej, a naprawdę większość drogi przejechałem z prędkością 100 - 130 km/h, a dzisiaj dodatkowo całą trasę jechałem z włączoną klimatyzacją.
Co ja bym dał za taki widok jak na fotce - 580km i jeszcze tyle w baku :) Nie wiem co jest grane, bo jeśli Twój pokazuje tak jak mój to wyszło Ci spalanie jakieś 4,5 l/100km :D może coś sie przycieło?
Jakoś niedawno wlałem 49 litrów bez specjalnej gimnastyki ale sporo jeździłem na palącej sie rezerwie czyli wskazówka sporo pod ostatnią kreską. Zwykle tankuje gdy wskazówka jest równo z kreską, wtedy wchodzi około 42 litry, taką powtarzalność zauważyłem ;) Paliwo mi zawsze chlupie ale leje do odbicia pistoletu + jeszcze troche bez specjalnych starań ;)
No właśnie, do pierwszego odbicia. Mi też najczęściej wchodzi do odbicia 40-45 litrów, tylko że zawsze próbuję zalać pod korek no ale jak już pisałem jeszcze mi się*to nie udało. Mam taką swoją teorię że bak ma pojemność większą niż*55 litrów, a te 55 litrów to jest do jakiegoś tam poziomu w baku, natomiast jakbyśmy chcieli lać pod sam korek to kto wie ile faktycznie wejdzie. Po prostu wydaje mi się że skoro bak jest pełen to paliwo nie powinno chlupotać, a skoro chlupocze to znaczy że jeszcze jest miejsce. Zresztą ja już chyba w minione wakacje pisałem jak to na jednym baku, bez zapalenia się rezerwy pokonałem trasę Trójmiasto-Zakopane w cztery osoby w aucie.
Zobaczymy jak długo na tej reszcie paliwa pojeżdżę po mieście. Jeżeli wszystko dobrze wskazuje to powinienem zrobić coś około 200 km.
Zresztą ja już chyba w minione wakacje pisałem jak to na jednym baku, bez zapalenia się rezerwy pokonałem trasę Trójmiasto-Zakopane w cztery osoby w aucie.
W takim razie masz bardzo ładne spalanie. Moja szamie więcej. Ostatnio udało mi się bez problemu zalać pod korek, tak że paliwo stało już we wlocie zaraz przy tej klapce co zasłania dziurę na pistolet. Co do chlupania to postaram się po zalaniu na maxa zwrócić uwagę na ten dźwięk (czy występuje).
http://img91.imageshack.us/img91/5879/zdjcie001j.jpghttp://img91.imageshack.us/img91/7687/zdjcie002p.jpg
Jak już wcześniej pisałem w moim aucie dzieją się cuda ;) Pierwsza fotka pokazuje stan paliwa w baku po przejechaniu 579 km w trasie, natomiast druga pokazuje ile zrobiłem jeszcze kilometrów tylko po mieście zanim wskazówka znalazła się na równi z dolną kreską. Dzienne odcinki nie większe jak 10 km. Wychodzi że po mieście zrobiłem 152 km. Pewnie gdybym chciał*wyjeździć bak do zera dobiłbym do 800 km na jednym baku :) Pytanie tylko jakim cudem, skoro bak ma podobno 55 litrów pojemności.
kolego... rezerwa zapala sie w hondach jeszcze nizej niz na drugiej fotce... wychodzi ze po prostu umiesz jezdzic ekonomicznie..
zaloze sie ze raczej nie zdarza ci sie przekraczac 4tys obr/min
Moim zdaniem 800 zrobisz spokojnie, wg wskaźnika masz jeszcze ok. 10 litrów w baku :) U mnie przy takim przebiegu paliła sie już lampka rezerwy i zalałem wspomniane wcześniej 49 litrów, ale 4000rpm to ja dość często przekraczam ;) w sumie nawet częściej na trasie niż w mieście (nie lubie monotonii podróży :D więc pracuje kończynami, przy okazji jadąc nieco sprawniej)
No i tu Was koledzy zaskoczę. Na trasie przy rozpędzaniu auta biegi zmieniałem dopiero tak koło 5000 obr/min, a po mieście jak jeżdżę to w zakresie od 3000-4000 obr/min. Nie jest to raczej ekonomiczna jazda.
Te zdjęcia i opis zamieściłem dlatego iż wydaje mi się*że do naszych baków wchodzi więcej aniżeli te katalogowe 55 litrów. Zawsze myślałem że nie potrafię zatankować Hondy, bo ilekroć próbowałem do pełna to przy 40-45 litrów pistolet odbijał, a potem to już musiałem lać ciurkiem a mimo to jak do tej pory nigdy nie nalałem jeszcze pod sam korek. Myślałem też że na stacjach być może kantują, ale sprawdzałem już na różnych i zawsze jest tak samo. Gdyby nie to że ostatnio nie miałem tyle kasy przy sobie jak i ta tworząca się kolejka, to pewnie bym tak długo nalewał*aż paliwo stało by przy korku. No ale nic, może po następnej wypłacie zajadę na stacje wieczorową porą i spróbuję nalać pod sam korek.
jakim cudem wlewam do baku 50 litrów skoro w baku jest co najmniej 10-15 litrów i jeszcze paliwo chlupocze?
To proste. Jesli spojrzymy na budowe baku w civicu 5D
naprzykład na tej aukcji http://www.allegro.pl/item623646579_honda_civic_5d_i_aerodeck_zbiornik_p aliwa_bak.html
Z tego co widzę to posiada niejako 2 górki - mniejsza i wieksza, tymsamym, nalewając pod korek powietrze gromadzi sie pod ta mniejsza gorka i niema jak uciec :), stąd chlupot bo troszkę wolnego miejsca pozostaje.
http://img190.imageshack.us/img190/251/zdjcie0011x.jpg
Przy takim stanie paliwa w baku pojechałem na stację benzynową. Lampka rezerwy paliła się już na stałe.
Do odbicia wlałem 47 litrów, a do momentu aż zabrakło mi kasy :( , ilość wlanych litrów dobiła do 60 :eek:
Następnym razem muszę zabrać więcej pieniędzy, to może w końcu zatankuję pod sam korek.
Może Ty masz bak z gumy... :D
Albo stacje która ostro kantuje... :D
U mnie zalać pod korek, tak żeby sie przelało, to nie problem i nie trzeba do tego 60 litrów ;) a paliwowa wskazówka może opaść jeszcze niżej niż na fotce... tak jak ta od temperatury na zimnym silniku. Podejżewam że przepływomierze na stacjiach nie są dokładne przy kapaniu do baku po kilkadziesiąt mililitrów ciągle odbijającym pistoletem... :rolleyes: ale to tylko moja niczym nieuzasadniona teoria.
Czyli jak zatankujesz pod korek, to paliwo cały czas stoi a nie spływa do baku? Po za tym ja nie nalewam ciągle odbijającym pistoletem. Po pierwszym odbiciu, wkładam go ledwo co za klapkę i delikatnie naciskam spust.
Co do stacji kantującej , to raczej niemożliwe. Sprawdziłem już różne w swojej okolicy i zawsze jest tak samo.
No ale nic, za miesiąc kolejne tankowanie i wyjazd do Zakopanego. Zobaczymy czy powtórzę wyczyn z minionego roku i dojadę na jednym baku.
może kupiłeś auto z okolic przygranicznych z Rosją albo Ukrainą? Tam sztuczki robili ze zbiornikami żeby więcej paliwa wchodziło a i "skrytka" na drobiazgi może jakaś jest dorobiona ;)
Czyli jak zatankujesz pod korek, to paliwo cały czas stoi a nie spływa do baku?
Nie zauważyłem żeby spływało, chyba że to proces długotrwały - zwykle po pierwszym odbiciu dolewam jakiś litr, dwa pod krawędź wlewu, odkładam pistolet, rozglądam sie gdzie do cholery położyłem korek :D znajduje korek i w momencie zakręcania paliwo nadal jest pod krawędzią tak jak było, jedno kapnięcie więcej i by sie przelało ;)
No to u mnie tak nie jest.
Ostatnio na palącej się rezerwie podjechałem na stacje, zatankowałem do pełna i weszlo 40 litrów, więc sądze że pojemność powinna być około 45 litrów?Więc gdzie tu do 55 może wychodziły dwa rodzaje zbiorników?
55l nie mniej nie wiecej, (bez przerobek) to 45l to strasznie stara plotka jeden blad na dosc znanym forum(hondapl.org) na tabeli nei zmienili po prostu danych i ten blad poszedl w swiat.
nie widzialem zeby jakas wersja 5d miala mniejszy bak... moze przed liftem, ale po raczej nie...
te wskazniki rezerwy nie sa dokladne i nie ma co na nie patrzec i brac sobie do serca ich wskazan. z drugiej stronu znow, nasze daki dosc szybko sie zapowietrzaja i czesto trtudno jest zatankowac je do pelna, bo powietrzew sie gromadzi.
a i tak dla tych co dolewaja pod korek - jak wkldacie pistolet, proponowal bym wlewac z powietrza, tak by nie otwierac tej blaszki, wol;niej sie nalewa, ale mozna przelac delikatnie za ta rurke wewetrzna i nalewa sie szybciej.
ja niestety troche pofolgowałem z żaróweczką. Jakoś teraz o wiele mniej kilometrów przejechałem ze świecącą. Dojechałem normalnie pod dom a potem jak wyszedłem to juz nawet odpalić nie chciała... Znaczy się dojechałem na styk i się paliwko skończyło...
Koledzy, problem z kontrolką rezerwy dopadł i mnie. Przy poprzednich testach lampka zapalała się gdy w baku zostawało ok 10l paliwa. Ostatnio postanowiłem wyjeździć paliwo i zalać cały bak świeżego. Jeździłem i czekałem na zapalenie się kontrolki. I tak jeździłem i jeździłem aż w końcu mi się znudziło i zajechałem zatankować... wlałem 50l a rezerwa nie świeciła się jeszcze. Dzisiaj sprawdzę żarówkę ale obstawiam, że jest dobra.
Powiedźcie mi jak dobrać się do pływaka w baku. Może coś tam się zawiesza albo nie styka...
No i tak jak myślałem żarówka jest dobra, więc problem leży gdzie indziej. Może ktoś doradzi co i jak sprawdzić.
Po zapaleniu rezerwy zrobiłem ok 50 km i zalałem pod korek. Weszło równe 45 L.
Wersja 5D.
Po zapaleniu na stałe rezerwy zrobiłem 60km w mieście ( wskazówka była cała poniżej ostatniej kreski) i wlałem pod korek 51,43l
no to jak to jest ile wreszcie maja baki w aero vti 50L czy 55L ???:confused:
Ja mam wskazówkę mniej więcej takim poziomie jak na zdjęciu z 16 str., rezerwa jeszcze nie świeci (nigdy wcześniej tyle nie wyjeździłem więc nie wiem czy w ogóle jest żarówka) i zastanawiam się czy dojadę do najbliższej stacji (właśnie jestem w pracy) ok 7-8 km. Jak myślicie? Ile przy takim poziomie wskazówki jest paliwa w zbiorniku?
Powinieneś dojechać. Wskazówka może jeszcze trochę opaść.
Mam nadzieję bo kanistra nie wożę:D
ja tez mam problem chcialem sprawdzic kontrolke rezerwy i tak jezdzilem az stanol i juz nie zapalil wskazowka byla ze 2 mm pod zerem wykrecilem licznik ale zarowka jest ok i dla pewnosci wymienilem ta zarowke ze 3 razy i nic a do tego czujnika rezerwy to jak sie dobrac i gdzie go moge znalesc
Musisz złożyć oparcie tylnej kanapy. Po prawej stronie (tej od pasażera) na podłodze jest aluminiowa przykrywka mocowana na 3 skręty. Zdejmujesz ją i masz dostęp do wykręcenia pływaka.
Jak chcesz sprawdzić obwód kontrolki rezerwy to odłącz wtyczkę i zewrzyj ze sobą skrajne styki, oczywiście kluczyki w stacyjce w pozycji zaświeconych kontrolek. Jeśli wszystko jest dobrze powinna się zapalić.
Wyciągnięcie pływaka w zasadzie nic Ci nie powie ponieważ czujnik odpowedzialny za zapalenie kontrolki jest nierozbieralny.
po zwarciu tych skrajnych stykow sie palila wiec jak to teraz mozna naprawic zeby normalnie dzialalo
po zwarciu tych skrajnych stykow sie palila wiec jak to teraz mozna naprawic zeby normalnie dzialalo
wymień pływak
Jeśli kontrolka podczas testu nie zapaliła się to masz kilka opcji:
1. spalona żarówka
2. spalony bezpiecznik
3. przerwany przewód (chyba żółto-zielony o ile dobrze pamiętam)
4. słaba masa tego obwodu
podczas testu zarowka sie zapalila
Aj sorki. Nie wiem jak ja to czytałem... Niestety chyba będziesz miał pływak do wymiany (ja pewnie też :( ).
Jak trafisz na jakiś zamiennik to daj znać, nie wiem czy warto pchać się w używki. Mam wrażenie, że są jakieś trefne. Sporo osób ma z nimi problem.
Powiem tak mam swoja hanie od 7 miechów i dopiero wczoraj byłem odważny żeby zobaczyć rezerwę ( raczej staram się jeździć do połowy baku i tankować ale w końcu się na chwile zapaliła ( stałem przodem w dół dość sporej skarpy ) Co do pojemności baku to ostatnio udało mi się znaleźć manuala do mego auta i powiem ze tam pisze 55l a 5 l rezerwa silnik to d14a8 model z 1997 po lifcie
U mnie kontrolka zapala sie gdy w baku jest srednio jeszcze 10l paliwa. Prawie zawsze tankuje w momencie zapalenia rezerwy i leje do pelna, wtedy wchodzi do baku ok 45-46 l paliwa
Ja ostatnio wykręciłem zegary i okazało się, że nie mam w ogóle tam żarówki od rezerwy. Teraz nie wiem, czy warto jeszcze raz rozkręcać i założyć żarówkę, czy i tak nie będzie to działało.
Brak zarowki od rezerwy to taka jakby usterka troche, wiec wkrecaj nowa:)
plawniak@wp.pl
06-02-10, 14:27
witam. mam pytanko moze mi ktos pomoze. mianowicie mam taki problem ze kontrolka od paliwa (rezerwy) pali sie caly czas... nawet gdy zalalem do pelna kontrolka sie swieci... :( i jesli ktos wie to do kad schodzi da wskazowka od paliwa?? czy do samego zera czy troche ponizej ostatniej kreski, jest to civic 97r po lift. 5d. hatchback. to jest dla mnie problem bo nawet nie moge sprawdzic ile mi pali?? a jak chodzi mi delikatnie ponizej ostatniej kreski to zalewam paliwo bo nie wiem do kad schodzi i wyszlo mi mniej wiecej ze pali 11 litrow silnik 1.4 to chyba nie mozliwe?? pomozcie?? co poglo sie zepsuc ze pali sie caly czas:(
mi w mb3 d15z8 (civic 5D z 2000 roku) schodzi wskazówka poniżej zera... sporo poniżej zera
plawniak@wp.pl
06-02-10, 15:15
a odpowie mi ktos na reszte pytan:(? mowisz ze schodzi ponizej zera?? to chyba nie mozliwe...
Schodzi poniżej zera i nawet wtedy w niektórych 5D nie zapala się rezerwa. Jeśli chodzi o problem z ciągłym paleniem się rezerwy, przy prawidłowym wskazywaniu stanu paliwa w baku podejrzewam jakieś zwarcie. Wydaje mi się, że lampka współgra ze wskazówką (a raczej jestem tego pewny). Pasowałoby rozebrać zegarki i tam luknąć czy coś nie gra. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. (btw: możliwe jest obrócenie wskazówki stanu paliwa "do tyłu" o 360 stopni? może tu leży przyczyna... hehe)
plawniak@wp.pl
06-02-10, 19:27
dzieki:) sprawdze t... czyli jak mam minimalnie ponizej ostatniej kreski wskazowke duzo brakuje do zera to jeszcze moge jezdzic?? zejdzie do zera?? mam takie zegary jakie sa na pierwszej stronie tego postu...
a jak chcesz na podstawie wskazowki wyliczac spalanie?
plawniak@wp.pl
06-02-10, 20:29
nie chodzi mi o wyliczenie ile. ale chce wiedziec dokad schodzi czy do samego zera. i wiedzialbym mniej wiecej ile pali.
Tak się nie dowiesz na pewno ile pali bo każdemu i tak pokazuje co chce:p Zalej do pełna, wyzeruj licznik km, po jakimś czasie zalej z powrotem max i będziesz dokładnie wiedział ile spaliła:p Możesz próbować orientacyjnie np zatankować jak będzie na równo na zerze i jak spadnie z powrotem to wyliczyć, ale to nie będzie już tak dokładne jak pierwszy sposób:)
plawniak@wp.pl
07-02-10, 16:08
tak jmuz robilem i potem weszlo mi 11 litrow benzyny wiec to dziwne na motor 1.4;/ a wszyscy mowia ze wskazowka schodzi do zera, a wczoraj mialem lekko ponizej ostatniej kreski i nie chciala mi odpalic ;/
Kurde ja w EJ9 tez mam niby na konsoli rezerwe ale nigdy mi sie nie zapaliła a czasem mam paliwa tak mało ze słabo zapal. Myslalem ze nie ma kontrolki paliwa bo w zadnej mojej Hance sie nie swieciło...
słabo zapala ??
Ja mam MB2 i powiem ze mam kontrolkę i niestety się czasem zapala :( ( szkoda ze trzeba tankować chyba ze przerobię bestie na uran ) A całkiem poważnie ja zrobiłem test kanistrowy. Nie mam tendencji jeździć na oparach (szkoda pompy) ale chiałem wiedzieć czy działa kontrolka.
1. krok wlałem taki płyn by się pozbyć wilgoci z baku
2. jeździłem z uśmiechem na twarzy i kanistrem w bagażniku
3. Po pewnym czasie gdy wydawało się ze stanę na poboczu ( wskazówka poniżej zera ) rezerwa się zapaliła i tu uwaga ten wskaźnik jest mega nie dokładny. W moim przypadku rezerwa się zapala poniżej zera a jeszcze mam jakieś 5 literków soczewicy w baku
sory źle to napisałem :p. Jak mam mało paliwka już poniżej czerwonego pola to po prostu musze dłużej kręcić żeby zaskoczył. A raz miałem nawet taka ilość paliwka ze jak stanąłem na górce musiałem się stoczyć z niej żeby zaciągnął z baku. A kontrolka rezerwy nic, jak nie świeciła tak nie świeci :o...
Panowie przeczytałem ten post od początku do końca i nadal nie ma odpowiedzi na Nasze pytanie;
co jest z tą kontrolką od rezerwy????
Wydaje mi się a nawet mógłbym powiedzieć że jestem pewien że wszystkiemu winien jest czujnik (pływak).Jak wszystkim wiadomo paliwo na naszych stacjach benzynowych zostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o skład,mam na myśli wodę w benzynie.A wiadomo wilgoć i powietrze równa się korozja(to są moje domysły bo ktoś wyżej napisał że czujnik jest nie rozbieralny).W większości aut czujnik położenia wskazówki sterowany jest oporem czyli jakimś tam potencjometrem zamontowanym na drugim końcu ramienia pływaka.Do czego zmierzam, nie ma co bardzo liczyć na naszą"żebraczkę" gdyż jest to czysta elektryka no może i nawet elektronika skoro czujnik jest nie rozbieralny.Jestem pewien że dolna granica potencjometru czyli naszej wskazówki jest połączona z kontrolką i teraz jeden z kolegów pisze że zalał tyle do pełna drugi tyle po zapaleniu kontrolki rezerwy albo i nie i nie jest to wina baku czy może i nawet odpowietrzenia po prostu oszukuje NAS POTENCJOMETR im bardziej skorodowiały tym dziwniejsze będzie zachowanie wskazówki.Ktoś napisał wcześniej że układ sterowany jest napięciem to chyba normalne bo aby wskaźnik działał potrzebny jest i "+" i "-" wchodzący na cewkę wskaźnika paliwa do tego dochodzi jeszcze przewód z tzw.impulsem sterującym położeniem wskaźnika.
Mam nadzieję że bardzo nie skomplikowałem swojej wypowiedzi.Dziwi mnie jednak że producent tego nie przewidział...
Generalnie nie masz racji. Czujnik nie zardzewieje bo jest zatopiony w benzynie. Mój po 10 latach wygląda jak nowy. Opornik odpowiedzialny jest jedynie za wskazówkę (i można go rozebrać), lampkę zapala inny czujnik, który jest nierozbieralny. Znajduje się na cienkim pręciku obok potencjometru. Jeżeli przeczytałeś cały temat to nie muszę pisać jak testuje się obwód wskaźnika paliwa. Wina leży po stronie tego "*******nika" na pręciku.
Witam wszystkich, u mnie kontrolka zapala się dopiero gdy wskazówka" dotknie" zera, a i tak około 100 km można zrobić
Od zakupu samochodu, czyli ponad 2 miesiące kilka razy zjechałem z paliwem poniżej dolnej kreski, lampka rezerwy się nie zapaliła. Wyjąłem zestaw zegarów i w miejscu lampki rezerwy nie było żarówki (oprawki także nie było). Na razie przełożyłem tam inną żarówkę i będę sprawdzał czy coś się zacznie palić jak zjadę z benzyną do zera.
Proszę o taką informację, czy fabrycznie samochody na polski rynek nie miały tej lampki? Czy jest szansa że po wsadzeniu tylko żarówki zacznie to działać, tzn czy jest wiązka i czujnik w baku, czy raczej jest to bieda wersja i nie ma ani żarówki, ani kabla, ani czujnika?
skolopendra
07-03-10, 15:17
czy raczej jest to bieda wersja i nie ma ani żarówki, ani kabla, ani czujnika?
bym się tego trzymał
skolopendra, masz rację drogi kolego, już sprawdziłem, nie ma ani lampki, ani wiązki, ani czujki.
Koledzy zakupiłem na aukcji, którą podawał jakiś forumowicz termistor od Daewoo. Pasuje idealnie, wymiana banalnie prosta. Stary odlutować nowy przylutować i gotowe. Niestety mam jeszcze pół baku więc nieprędko przekonam się czy kontrolka działa.
Jedno co sprawdziłem to oporności starego i nowego. Stary w temp 20st. ma ok 5kOhm a nowy ok 1kOhm. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem z nie świecącą kontrolką.
skolopendra
11-03-10, 19:00
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem z nie świecącą kontrolką.
pod warunkiem że rezystancja dobra będzie
Jeżeli w Daewoo działa to może i u nas zadziała. Rezystancja powinna spaść do jakiś 30 Ohmów żeby zapalić żarówkę z pełną mocą. Nie wiem jaką charakterystykę mają te termistory ale tak na oko wydaje mi się, że szybciej spadnie do tych 30 z 1k Ohma niż z 5k.
witam!
mi sie dzis zapaliła kontrolka po raz pierwszy od kiedy kupiłem hanie...
zapaliła sie jak dojechałem do skrzyżowania.. stałem 1min na czerwonym i w ostatnich 10s zapaliła sie kontrolka, aż nie ruszyłem... wskazówka troche ponad kreske.. mysle ze bedzie jeszcze z 10l. i teraz pytanie... przez ile sie pali kontrolka rezerwy jak jest mało paliwa? non stop czy co jakis czas sie zapala?
pozdro!
kamil-wawa
21-03-10, 00:19
pod warunkiem że rezystancja dobra będzie
ja tez mam termistor od Dajewo - przy okazji wymienilem zarowke na 3w w manualu napisane jest ze powinna byc 3.4w - u mnie byla wsadzona 5w moze dlatego poleciał termistor w instrukcji Dajewo tez napisane jest ze zarówka powinna byc 3.4w
specjalista
03-05-10, 17:06
Moglibyście napisać czy zdalo to efekty i zapala się Wam lampka ? Bo chce zrobić coś u sibie żeby świeciło ;)
U mnie działa po wymianie termistora.
Panowie a jak wlasciwie wyjąć ten pływak?
bo odkreciłem ta klapke w bagazniku i nic tam wlasciwie nie widze oprocz wtyczki zasłoniętej gumą i kupa kurzu :D
U mnie kontrolka zapala się przed dolną kreską - pojawia się na kilkadziesiąt sekund co jakiś czas.
Przy tankowaniu wchodzi wtedy 43 l do pierwszego odcięcia.
Gdy stanę prawą stroną na krawężniku - zapala się jeszcze wcześniej.
http://wstaw.org/m/2010/11/06/1010018.jpg
U mnie kontrolka rezerwy pali sie cały czas...niezależnie ile jest paliwa. Jak wypinam kostkę z pompy to dopiero gaśnie, nie wiem co z tym zrobić.
kamil-wawa
06-11-10, 15:30
pewnie termistor ma zwarcie do masy,,,kup ten od Dajewo za chyba 7 zł i bedzie ok;)
poprawka za 8zł :)
http://allegro.pl/termistor-czujnik-rezerwy-lanos-nubira-matiz-nowy-i1264903994.html
u mnie w tym położeniu wskazówki też się jeszcze nie zapala rezerwa, musi być 1-1,5mm niżej
Macie moze jakies fotki pompy zeby pokazac jak wymienic termistor?:) Albo moze ktos chociaz opisze o co chodzi :)
kamil-wawa
07-11-10, 12:07
a może sam poszukasz na forum ?? jest w przyklejonym temacie....
Macie moze jakies fotki pompy zeby pokazac jak wymienic termistor?:) Albo moze ktos chociaz opisze o co chodzi :)
A coś Ty się uparł na tę pompę. Pływak jest oddzielnie z prawej (pasażera) strony baku. Dostęp po złożeniu oparć. Resztę poszukaj, było wałkowane milion razy.
Ja dziś po 10mc zobaczyłem jak się lampka zaświeciła pierwszy raz :) na początku pomyślalem WTF..az zobaczylem ze to rezerwa..uff :D
Choć wiem, ze tam jest o wiele mniej niż 9L :) ostatnio tankowalem jak byla w srodku gdzies szklanka paliwa ;] i rezerwa sie nie swiecila.
Odnośnie rezerwy trzeba mieć dystans do wskazań. Dużo jest składników które wpływają na jej pojawienie.
- Przede wszystkim trzeba dać jej się zapalić, ziomek w 5D 1.4 chwilę po zapaleniu stracił możliwość poruszania się dalej. Z oczywistego względu.. Wcześniej, kilka razy po mieście zapaliła się, ale zaraz gasił i znowu odpalał, i tak używał hondkę i trzymał w garażu. [widać kontrolka potrzebuje troche czasu zanim zakmini czy sie zapali] i w którymś momencie chwilę po zapaleniu zgasł (samochód - nie kontrolka) :/
- Z automatu widać ze w mieście wskaźnik spada w *****istym tępie chyba ze unormujesz jazdę.. wtedy potrafi się podnieść (dostosowuje się).. Nie ma co mu wierzyć.. :/
Wnioski:
-Rezerwa jest ch**j warta bo zanim się zapali może Ci zabraknąć wachy...
-Nawet jak masz "D15 vtec eco super małe spalanie" przy 700km krótkiego przebiegu nie oczekuj cudów i jedź na stacje :) ( pomijam kwestie wakacji, podróży i laboratoryjnych badań spalania.)
-Co do D14 jak nie masz w bagażniku zapasu waszki nie kombinuj, bo spalanie 4L/100km jest mocno naciągane robieniem 100km przy 80km/h gdzie wyprzedzają Cię autobusy...
Pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.