Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Uszczelka pod głowicą odcinek IV HELP



lightoman
06-01-10, 21:57
Witam
Nie bez przyczyny taki mam tytuł ponieważ już IV razy wywiało mi uszczelkę pod głowicą.
Objawy:
-Powietrze w chłodnicy
-przy otwartym korku wywala płyn podczas gazowania
- bombluje przy wyłączonym silniku powietrze do zbiorniczka wyrównawczego

Silnik jaki posiadam to połączenie d15b2 (bloku) z głowicą vtec'a od d16z6. Głowica przeszła remont generalny oraz planowania tuż przed założeniem. Wykręcana była zawsze według zleceń z książki aby uniknąć jej wykrzywienia. Po ostatnim planowaniu gość stwierdził że w sumie zebrał tyle że można by było w ogóle nie planować. Ponieważ postępowanie książkowe nie dawało rezultatów dokręceni głowicy zostało wykonane nieco mocniejszym momentem bo 90-tką.
-Uszczelka jaką użyłem była od d16z6 metalowa Erlinga
- Szpile pochodzą od d15b2 ponieważ okazały się krótsze od d16z6 co automatycznie wykluczało dojście szpilki do dna otworu

Uszczelka zawsze się poddawała po większym wysiłku.
Dokręcanie głowicy jest przeprowadzane wg podręcznika
Jakie macie zalecenia?
Wstawiać Kewlar? zawsze miększy może uszczelnić bardziej, gorzej jeśli chodzi o odporność na wywianie (ale w moim przypadku heheh 1 miech na uszczelce metalowej latałem :]
Co może być nie tak ??

Blok silnika na 100% jest prosty
Czy macie jakieś pomysły ??
Jeśli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie cynk bo naprawdę zaczynam mieć koszmary jak poczuję słodki zapach płynu ?

PeJot
06-01-10, 22:07
Uszczelka Elringa (zamiennik do Hondy ???) do tego stare szpilki, ile razy można powtarzać ?
Bosszze ...

lightoman
06-01-10, 22:19
Uszczelka Elringa (zamiennik do Hondy ???) do tego stare szpilki, ile razy można powtarzać ?
Bosszze ...

Dobra Misiu Kolorowy a od czego szpile d15b2/d15b7/d16z6 ??

arekgr
06-01-10, 22:25
A czego brakuje Erlingowi? Sam mam w Z6 i już ~7tyś bez zarzutów.

Człowiek który robi głowice od... A chyba 20lat, powiedział, żebym nie świrował i żebym śmiało Erlinga założył. No i jeździ...

lightoman, a to może problem z krzywizną bloku?

muzammil
06-01-10, 22:29
Uszczelka Elringa (zamiennik do Hondy ???)

masz jakies dowody na swoja wypowiedz(oprocz tego ze nie jest to japonski wyrob i "nie ma prawa" dzialac w japonskim aucie???)?? zlozylem na elringu 3 silniki, ostatni z CR grubo ponad 11 i jest idealnie.


Blok silnika na 100% jest prosty
skad wiesz???jesli nie byl rowniez planowany to jest NIEMOZLIWE ze po 4 wymianach uszczelki jest prosty. To wlasnie tutaj lezy Twoj problem(tym bardziej na cienkiej metalowej uszczelce-bylo kilka przypadkow ze wlasnie wywalalo metalowa uszczelke przez krzywizne bloku). Zawiez blok do planowania oraz glowice i dopiero to skladaj, inaczej bedzie czesc 5. Twojego problemu.
Aha no i przy tylu planowaniach zastanawialbym sie nad ta metalowa uszczelka... moze bezpieczniej dac zwykla teflonowa?? przy zestawieniu dolu d15 i gory d16z6 i tylu planowaniach moze byc tam naprawde ciasno i niebezpiecznie. JA bym zorbil tak: liznac dla pewnosci glowice(na pewno tez sie torche wykrzywila przy demontazu), SPLANOWAL BLOK, dal nowe sruby oraz teflonowa uszczelke.

lightoman
06-01-10, 22:45
a jak spreżanie nie wykonczy teflonu za szybko ? Pamiętajcie że tłoki są efektywniejsze niż w d16z6

muzammil
06-01-10, 23:03
nie ma tam az tak duzego CR, teflon spokojnie pociagnie duzo wiecej niz masz teraz, splanuj dobrze blok i lekko glowice i powinno byc bardzo podobnie na grubszej uszczelce( z ta roznica ze duzo bezpieczniej jesli chodzi o ewentualnosc nieszczelnosci pod uszczelka).

lightoman
07-01-10, 08:35
:) Dzięki :)

PeJot
07-01-10, 14:00
Ori uszczelka dla D15Z1/D16Z6 "12251-P08-004" plus nowe szpilki D15B2/B7, delikatny szlif bloku i nie ma bata żeby były więcej jakieś problemy.

skolopendra
07-01-10, 19:37
A czego brakuje Erlingowi? Sam mam w Z6 i już ~7tyś bez zarzutów.


nie od dziś wiadomo że uszczelki głowicy kupuje się w ASO temat stary jak i forum .nie wymagający zbędnych wyjaśnień

muzammil
07-01-10, 19:48
nie od dziś wiadomo że uszczelki głowicy kupuje się w ASO temat stary jak i forum .nie wymagający zbędnych wyjaśnień

no a jednak wymagajacy bo sa uzytkownicy(min ja) ktorzy jezdza na zamiennikach i sie nic zlego nie dzieje. moze kwestia umiejetnosci zlozenia??? jesli sie rozbiera silnik i wymienia tylko uszczelke to nic dziwnego. W hondach lubi sie wykrzywiac blok i trzeba go planowac. w polaczeniu z nowymi srubami oraz planowaniem glowicy nie ma sily zeby cos zlego sie dzialo.

skolopendra
07-01-10, 19:54
ktorzy jezdza na zamiennikach i sie nic zlego nie dzieje.

chłopie pomyśl za nim coś napiszesz
a nie wiozłeś pod uwagę że są użytkownicy, a jest ich wielu co się zamienniki wysrały
dopiero uszczelki ASO pomogły ?

że tobie nie wysrało j jeszcze 10 innym nie to raczej nie oznacza że można je komuś polecić

ehh:rolleyes:

muzammil
07-01-10, 20:41
że tobie nie wysrało j jeszcze 10 innym nie to raczej nie oznacza że można je komuś polecić
ze Tobie wysraly i 10 innym to nie znaczy ze ich nie mozna polecic.
glupia dyskusja, ani Ty nie masz dowodow ani ja; kazdy przyapdek jest indywidualny i inny.

Generalnie teflonowa uszczelka wiecej "wybacza" i tu raczej nie ma roznicy kto ja produkowal. jesli chodzi o metalowa uszczelke to musi byc splanowana glowica oraz BLOK; wtedy nie bedzie sie nic zlego dzialo(oczywiscie tez nowe sruby). Jesli ktos cos robi na odwal lub niepelnie, tak tez bedzie mu sie sprawowal zlozony silnik. Fajnie miec oryginal ale nie popadajmy w skajnosc.
Przedostatni swoj silnik zlozylem na metalowej uszczelce wlasnie Hondy, niestety nie splanowalem bloku i praktycznie od razu przepuszczala olej. obecny silnik jest zlozony poprawnie, glowica i blok planowane, nowe sruby oraz uszczelka teflonowa wlasnie Elringa( nie dalem metalowej bo CR byloby zbyt duze, nawet na teflonie jest 11.7 :D). Smiga bez problemow, zadnych oznak wywalenia uszczelki a juz troche km zrobilem. niedlugo mam zamiar wlozyc jednak metalowa uszczelke(a co tam, bez ryzyka nie ma przyjemnosci:P) wiec przy demontazu z ciekawosci dokladnie sie przyjze obecnemu Elringowi.

PeJot
07-01-10, 22:00
Pisząc teflonowa masz chyba na myśli uszczelkę grafitową dla 5.gen bez VTEC'a ...

skolopendra
08-01-10, 15:24
glupia dyskusja, ani Ty nie masz dowodow ani ja; kazdy przyapdek jest indywidualny i inny.


jakie dowody . :rolleyes:to nie sąd :D

po prostu tysiące ludzi już zmieniało uszczelki i wspólnie oceniło(poprzez fora i nie tylko ) że tak właśnie bywa z zamiennikami

dotarło ?

w razie problemów ze zrozumieniem ,czytaj wyżej

muzammil
08-01-10, 20:36
tysiace ludzi tez jezdzi na zamiennikach i jest ok. Niestety tak to jest jak np kucharz albo listonosz bierze sie za mechanike. nie potrafisz to nie rob bo pozniej sie rodza takie bzdurne stereotypy.
Zauwazylem ze strasznie sie rozbijasz po forum, jaki to Ty madry jestes i wiesz wszystko najlepiej. Masz jakies wyksztalcenie chociaz mechaniczne ze tak na wszystkich z gory patrzysz?? robisz to na codzien ze wszystko wiesz?? Troche pokory ziomus bo sa na swiecie ludzie ktorzy wiedza troche wiecej od Ciebie o samochodach i silnikach wiec nie ciskaj sie tak. Masz swoje jakies tam racje-ok, zyj dalej w takim przekonaniu ale nie wmawiaj kazdemu ze jego racje sa glupie i ze wiesz lepiej.

pwl
08-01-10, 23:25
Akurat skolopendra ogarnia te tematy i jako jeden z niewielu udzielających się w technicznym jest w pełni kompetentną osobą.

muzammil
08-01-10, 23:31
widac nie na tyle, skoro twierdzi ze zamienniki nie moga jezdzic w Hondach na rowni z oryginalami.

PeJot
09-01-10, 18:54
Przez kilka czy kilkanaście tysięcy km będą jeździć na równi z oryginałem, wolny wybór ... ;)

skolopendra
11-01-10, 16:07
ze zamienniki nie moga jezdzic w Hondach na rowni z oryginalami.

takie rzeczy to tylko w erze :D

lightoman
16-01-10, 20:00
Potrzebuje namiar do szpilek od D serii
I czy do planowania bloku potrzeba wyjmować tłoki czy ogólnie wymaga jakiegoś demontażu

pako7
16-01-10, 22:59
uszczelka była miękka i bombluje może głowica jest pęknięta??

PeJot
17-01-10, 10:29
Sprawdziłem w katalogu i do D-serii SOHC (z VTEC i bez VTEC) do 95r. jest jeden rozmiar szpilek głowicy - M10/1.25/140mm - 10 sztuk.

Po 95r. w D-serii szpilki są krótsze - 120mm.

lightoman
17-01-10, 13:54
a skąd je wziąść ??
ogólnie zastanawiam się czy to planowanie (nowego bloku który posiadał jeszcze oryginalną uszczelkę)da rezultat , szpile musze znaleźć to na bank tylko zastanawiam się czy tak jak pako mówi czy nie jest gdzieś pęknięta. Jak to sprawdzić ??
Może jeszcze gdzieś dawać ciśnienie do obiegu chłodzenia? Na bank zorbie uszczelke OEM i nowe szpile ale jeśli to nie wyjdzie to bedzie porażka na maxa i kupe siana w dupę

skolopendra
17-01-10, 14:08
a skąd je wziąść ??

niedawno widziałem w dziale giełda

lightoman
17-01-10, 18:24
Pozwolę wam nieco przybliżyć jak dokładnie wygląda sprawa z moją głowicą.
Wszystko zaczeło się od mini me kupiłem cały silnik d15b2 z głowicą. Moje autko musi być non stop na chodzie bo nim dojeżdżam do pracy. Z bloku głowicę sam zdejmowałem i wiem że posiadała jeszcze oryginalną uszczelkę seryjną. Blok silnika pochodził od gościa który niestety miał dacha. Silnik był w super stanie. Blok doprowadziłem do porządku (panewki, pierścienie itp). Głowica za to pochodzi od gościa którego nie znam i możliwe że miał problemy z nią (oczywiście są to domniemania) przed założeniem był przeprowadzony remont generalny tej głowicy (gniazda, uszczelniacze, planowanie itp)
Za pierwszym razem na blok poszła uszczelka metalowa Erlinga. Wysrało ją
Przy wymianie uszczeli z kumplem zauważyliśmy że szpilki które były zamontowane od d16z6 są dłuższe o 2-3 mm i możliwe że przy dokręcaniu sięgnęły dna i nie docisnęły głowicy
Oczywiście planowanie głowicy
Za drugim razem też był Erling. Tym razem szpilki które wrzuciliśmy,y już od d15b2 te krótsze. A moment którym dokręcaliśmy daliśmy nieco większy.
Wysrało przy małym kacie na śniegu (ale nie był to prawdziwy kat tylko jazda na Vtecu po mieście)
Oczywiście planowanie gość który planował powiedział że nie trzeba było jej dawać bo nic nie zebrał właściwie.
Z trzecim razem brałem już uszczelkę grafitową. Znacznie grubsza! Podobno wybacza więcej nierówności.
Wszystko było OK ale nie katowałem auta. Non stop obserwowałem stan płynu i czy nie bomblował do układu powietrza.
Szpile były poprawiane dokręcaniem po rozgrzaniu i wystygnięciu. Uszczelkę tą mi właśnie też wysrało . To samo przejażdżka na Vtecu.
I teraz mam dylemat. Wstawiłem miększą uszczelkę powinna skorygować nierówności i zmniejszyć stopień sprężania.
A zabomblował mi do układu.
Na logikę powinno wywalić mi ją cała ta uszczelkę prawda ? A bombluje dokładnie tak jak na metalowej. Jest to nieduże bomblowanie! Normalnie mogę autkiem latać troszkę podbije ciśnienie w układzie robi lekką poduszkę powietrzną przy chłodnicy ale ciśnienie z korka wypuszcza równomiernie! Może to jednak głowica ma pękniecie gdzieś na gniazdach. W każdej zdejmowanej uszczelki na bloku na głowicy było brak miejsc w których można było śmiało powiedzieć którędy mogło to się odstawać powietrze do układu.
Miał już ktoś z was pęknięta głowicę ??
Jaka jest charakterystyka tego typu uszkodzenia??
Co myślicie o tym ??

skolopendra
17-01-10, 18:35
a sprawdzał ktoś blok czy jest równy?

lightoman
17-01-10, 18:46
Nie bo jak pisałem blok pochodził od silnika sprawnego na oryginalnej hondowskiej uszczelce. On był sprawny ale go rozmontowałem osobiście bo czapka weszła od z6. Blok był nieruszany

skolopendra
17-01-10, 18:50
Blok był nieruszany

a masz gwarancje że pod głowicą jest równo?

lightoman
17-01-10, 19:50
Tak głowica na pewno jest robiona u dobrego gościa. Na tym właśnie polega ten zonk. niby powinno śmigać :/

pako7
17-01-10, 20:04
hmm moim zdaniem jak by był blok krzywy to przy metalowej uszczelce by się głowica wygięła przy skręcaniu.
po drugie jak sprawdzałem blok to żaden szczelinomierz nie wszedł pod stopę jaką kładłem na blok nawet 0.05mm.
więc metalowa powinna być ok a na pewno miękka bo jest grubsza.
ale to jest tylko moje spostrzeżenia.

lightoman
17-01-10, 20:25
Zastanawia mnie tylko fakt że dopiero po jakimś bucie zaczyna się to rozszczelnić. Nie wiem jaka jest charakterystyka pękniętej głowicy. Najgorsze że elementów tej układanki jest dużo. Na pewno uszczelka tu nie zawiodła, szpile były dwa rodzaje. Zostaje blok (który nie powinien mieć wad) , bądź głowica.

muzammil
17-01-10, 23:15
pprzeczytaj dokladnie temat od poczatku, bylo napisane ze wina lezy po stronie bloku. co to znaczy ze blok jest z pewnego zrodla?sprawdzany po zdjeciu glowicy-bo tylko to jest pewne zrodlo.
chces miec dobrze- daj do planoania blok i glowice i nie kombinuj bo bedzie znow to samo.

skolopendra
18-01-10, 15:05
hmm moim zdaniem jak by był blok krzywy to przy metalowej uszczelce by się głowica wygięła przy skręcaniu.

to po co cokolwiek planować? :rolleyes: skoro przy metalowej uszczelce wygnie się w każda ze stron? :cool:

pako7
18-01-10, 18:42
nie chodzi mi o to że wygnie się każda ze stron i sama się dopasuje tylko chodziło mi o to że tyle razy poszła uszczelka a głowica i tak była prosta.

muzammil
18-01-10, 21:40
glowica byla prosta ale blok nie. stad nieszczelnosc na uszczelce.

lightoman
18-01-10, 21:50
Jak sprawdzić czy blok jest krzywy da rade bez planowania ??
Bo z tego co się dowiedziałęm trzeba go wyjmowac i najprawdopodobniej bebeszyć :/

muzammil
18-01-10, 22:39
sprawdzic mozna tylko jak sie ma narzedzia pomiarowe(a wiec w zakladzie ktory zajmuje sie obrobka i naprawa silnikow i glowic). bez rozbrojenia i wyjmowania sie nie obedzie. zastanow sie 3 razy czy wolisz znow miec za miesiac to samo(po raz 5ty chyba juz?)) czy poswiecic na spokojnie 2 dni na rozlozenie/zlozenie silnika.

Nemereth
19-01-10, 12:10
Prześwietlenie bloku i głowicy też by się przydało dla spokoju zrobić.

skolopendra
19-01-10, 19:20
glowica byla prosta ale blok nie. stad nieszczelnosc na uszczelce.



tylko chodziło mi o to że tyle razy poszła uszczelka a głowica i tak była prosta.

JW:rolleyes:

lightoman
30-07-10, 11:24
Minęło sporo czasu a ja nie wyjaśniłem co zaszło...

Ponieważ nie chciało mi się wierzyć że to wina bloku, bo pochodzenie jego znałem i wierzyłem w słowo sprzedawcy - postanowiłem drogą eliminacji dochodzić co jest przyczyną.
- to że to elrnig metalowy czy miękka grafitowa uszczelka (jeden grzyb)
- czy nowe szpile czy stare (jeden grzyb) bąbel jest
Stwierdziłem że nie zaufam wam i nie będę planował bloku ani nawet go dotykał. Grzebanie przy nim to byłby bezsens ponieważ dopiero co wymieniłem w nim pierścienie panewki i gdyby wyszło że to blok to zakupiłbym wtedy i tak nowy i tak.
Postanowiłem kupić nową głowicę. Jakby się okazało że to wina bloku bym miał przynajmniej pewność że mam dwie zdrowe głowice i mogę spokojnie ją sprzedać czyli stratny specjalnie bym nie był.
Głowica przeszła generalkę czyli: Nowe uszczelniacze, planowanie, miały być prowadnice wymienione ale nie było takiej potrzeby , oraz czyszczenie zaworów oraz gniazd.
Po setupie do dziś mam spokój. OKAZAŁO SIĘ DRODZY KOLEDZY ŻE TO NIE WINA BLOKU.

Chciało by się krzyknąć a nie mówiłem hehe ale temat ten był po to aby sprawdzić czy wykluczyłem wszelkie ewentualności.
Głowica z pęknięciem została wystawiona na allegro za 200 Ziko jak uszkodzona na części i bardzo szybko poszła
TYLE MOŻNA TEMAT ZAMKNĄĆ

jasiek09
30-07-10, 12:40
przeczytałem sobie ten temat od początku i dziwi mnie bardzo fakt że gdy po zmianie uszczelki było to samo nie sprawdziłeś głowicy na szczelność.....