PDA

Zobacz pełną wersję : czy to jest silniczek krokowy?



meltoner
06-01-10, 13:15
witam, mój silnik zaraz po rozruchu gaśnie, więc muszę lekko nacisnąć na gaz, dosłownie ok 5mm. Po rozgrzaniu wolne obroty są ok 750, nie gasnie i działa zadowalająco. Jedyny problem to przy zimnym silniku. Radzę sobie w ten sposób że podgrzewam silnik na 2-3 tys. obrotów, przez ok. 1 min.powoli zwalniając obroty. Czy winą tego jest silnik krokowy? jesli tak , to czy mam go wymienić, czy wyczyścić, i czy to zaznaczone na obrazku to właśnie silnik krokowy?

]

ps to mój pierwszy załozony temat , więc proszę jedynie o kostruktywne uwagi i komentarz

taif1991
06-01-10, 14:10
To nie jest silniczek krokowy. Jesli masz D14Z4 silniczek krokowy znajduje sie pod przepustnica, musisz wykrecic przepustnice zeby miec dostep do niego, nastepnie sam silniczek od przepustnicy. Przy okazji wyczyscisz sobie przepustnice.

Tutaj instrukcja jak to zrobic: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7624

A tak nawiazujac do tematu, nie wydaje mi sie zeby to byla wina krokowego... Bardziej cos ze ssaniem, ale o tym niech juz sie wypowie ktos inny, ja niestety nie wiem.

skolopendra
06-01-10, 15:44
nie wydaje mi sie zeby to byla wina krokowego

i nie będzie .a początek pasuje zacząć od ustawienia zaworów ,wymiany filtrów ,sprawdzenia zapłonu .etc

wojti
06-01-10, 15:54
witam, mój silnik zaraz po rozruchu gaśnie, więc muszę lekko nacisnąć na gaz, dosłownie ok 5mm. Po rozgrzaniu wolne obroty są ok 750, nie gasnie i działa zadowalająco. Jedyny problem to przy zimnym silniku. Radzę sobie w ten sposób że podgrzewam silnik na 2-3 tys. obrotów, przez ok. 1 min.powoli zwalniając obroty. Czy winą tego jest silnik krokowy? jesli tak , to czy mam go wymienić, czy wyczyścić, i czy to zaznaczone na obrazku to właśnie silnik krokowy? http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/c2M4NUnSIZHzmdmmQuC56Q?authkey=Gv1sRgCNzzlfWqrZugY g&feat=directlink


ps to mój pierwszy załozony temat , więc proszę jedynie o kostruktywne uwagi i komentarze

mam to samo i za niedługo jadę na diagnostykę. Jeśli wykaże mi jakiś czujnik to podpowiem natomiast na pewno też musze wyregulować zawory bo one też mogą mieć spory wpływ na to...filtry u mnie odpadają bo są wszystkie od września więc nie wydaje mi sie zeby były zawalone syfem. Krokowy też raczej to nie jest bo czyściłem i nadal to samo.

meltoner
07-01-10, 01:46
i nie będzie .a początek pasuje zacząć od ustawienia zaworów ,wymiany filtrów ,sprawdzenia zapłonu .etc

Dzięki skolopendra, tak właśnie zrobię. To auto kupiłem bardzo niedawno i to bardzo przypadkowo. Dopiero po jego zakupie zacząłem się nim (i modami w ogóle) trochę interesować bardziej, zaglądać na fora itp. Na marginesie dodam, że twoją ,,modyfikacje silnika d14a3'' przeczytałem z zapartym tchem. Nie każdy tak potrafi, umie, lubi przekazać informacje jak ty to zrobiłeś. Jeśli o mnie chodzi to taki człowiek ja ty powinien wygrać ``MamTalent' (ale byś miał kaski na mody)', Wielki szacun.

MrUkAs
16-01-10, 22:03
A co moze byc przyczyna przerywania podczas jazdy? Jak jade okolo 100km/h to auto cale sie czesie i kierownica sie czesie. A na wolnych obrotach slychac jakby cos strzelalo z rury wydechowej. Obroty w normie ale to takie strzelanie i prykanie :/

skolopendra
17-01-10, 14:17
A co moze byc przyczyna przerywania podczas jazdy?

np zapłon

qba1983
17-01-10, 21:01
a jak ci sie kierownica trzesie to raczej masz nie wywazone kola... moze lod osadzil ci sie na feldze, ostatnio mialem takie przygody u siebie. a jesli chodzi o prykanie i strzelanie to albo zaplon, albo nie szczelnosc wydechu.

MrUkAs
18-01-10, 09:14
a jak ci sie kierownica trzesie to raczej masz nie wywazone kola... moze lod osadzil ci sie na feldze, ostatnio mialem takie przygody u siebie. a jesli chodzi o prykanie i strzelanie to albo zaplon, albo nie szczelnosc wydechu.

Mozliwe z tym lodem, bo pelno go mam na calym aucie. Kola mialem wywazane przed zima gdy opony zmienialem. Ale jakby wydech byl nie strzelny to raczej auto by nie przerywalo i nie skakalo. A moze to byc przyczyna zaworow?? Nie regulowalem odkad auto mam a zrobilem niecale 30 tys. km. Co sprawdzac??

4mell
18-01-10, 10:52
jeśli przejechałes te 30tys km to zawory i tak do regulacji. Sprawdzic ustawienie zapłonu i kable WN, filtr powietza

meltoner
06-02-10, 19:07
i nie będzie .a początek pasuje zacząć od ustawienia zaworów ,wymiany filtrów ,sprawdzenia zapłonu .etc


No więc tak, przewody WN wymienione (NGK), świece wymienione (NGK), filtr powietrza(K&N) i paliwa - wymienione. Silnik (tylko zimny) ciągle gaśnie natychmiast po starcie, po rozgrzaniu - wszystko jest w porządku.. Wg. mnie ewidentnie nie włącza się ssanie. I teraz może ktoś mnie oświeci co włącza/wyłącza ssanie? I jak to naprawić?
Aha, jeszcze jedno.
Byłem wczoraj u mechaniora w tutejszym ASO i pan stwierdził, że cytuję: ,,possible air control valve - needed Ł446,25''. Pytałem 3x czy nie pomylił się z ceną, ale nie (mam to na piśmie).Nie pytałem już czy ta cena obejmuje koszty robocizny, ani jaki procent prawdopodobieństwa w ich mniemaniu oznacza ,,possible''. . Dla porównania podaję niektóre ich ceny wymiana paska rozrządu Ł275, pompy wodnej Ł49, płynu hamulcowego Ł45.
Tak czy inaczej żadnych postępów w rozwiązaniu mojego problemu.
Co o tym myślicie? I co to jest ten zawór kontrolny powietrza, gdzie to jest?

skolopendra
08-02-10, 17:20
Silnik (tylko zimny) ciągle gaśnie

czujnik temperatury w głowicy odpowiada za ssanie

teg
09-02-10, 20:03
Czujnik temp w głowicy można sprawdzić łatwo - odłączyć, powinien mieć cały czas wysokie obroty, zimny czy ciepły. Jak tak będzie, to podmienić czujnik. Albo najlepiej go zmierzyć, jakie rezystancje ma dla jakiej temp masz podane w manualu, dostępnym na forum - będzie wszystko jasne. Ale mnie się wydaje, że ECU zgłaszałby błąd w tym wypadku.

Właśnie - samodiagnostykę robiłeś??? Wyreguluj luzy zaworowe! To też typowy objaw. I nie kieruj się słuchem że nie klepią...

W ASO chodziło mu o IACV - Idle Air Control Valve, mylony do bólu z silniczkiem krokowym, którego nie ma. Nie ma sensu kupować nowego....

IACV, przepustnicę i bypass możesz sprawdzić (no powiedzmy) robiąc procedurę regulacji wolnych obrotów, też jak manual nakazał. Jeśli cokolwiek będzie się działo inaczej niż manual opisuje - będzie gasł/miał za wysokie/falujące obroty z odpiętym IACV, to problem tkwi gdzieś w układzie regulacji powietrza, gdzie - to wyjdzie po objawach. Wtedy albo przepustnica do czyszczenia (ekstremalnie do wymiany), albo IACV skopany, albo nieszczelność, np. przez uszczelkę przepustnicy czy bypassu.

IACV można też sprawdzić sobie tak: wyjąć, sprawdzić czy przypadkiem nie ma przejścia powietrza z jednej komory do drugiej (wiem że to śmieszne, ale trzeba szczelnie przyłożyć usta i sprawdzić czy nie da się przypadkiem dmuchać powietrza z jednej dziurki do drugiej... i się upewnić, że szczelnie przyłożyliśmy usta - lepszej metody nie znam :) ). Potem obejrzeć tak: odkręcić, ale nie odłączać wtyczki, kolega przekręca kluczyk w stacyjce i obserwujesz, czy bolec w środku pracuje, czy się cofnie i ustawi. Ale to nie wyklucza, że sterowanie IACV nie nawala. Wtedy trzeba procedury z manuala zrobić, tam jest taki algorytm...

k0zik
10-02-10, 09:56
Cześć

Mam bardzo podobne objawy : silnik D14A2

Aby uruchomić zimny silnik muszę dodać gazu. Jak tylko silnik odpali i puszczę gaz, natychmiast gaśnie. Jeśli chwilę potrzymam gaz, delikanie przygazuję - około 2 - 3 sekund - silnik działa.

Dodatkowo:
- na 3 uruchomienia tylko raz bardzo delikatnie obroty mi skakały - tak na grubość wskazówki
- wydaje mi śie że delikatnie zaczeło mi tam coś klekotać w okolicach silnika, być może w silniku ?
- zawory nie były regulowane podejrzewam że przynajmniej kilka lat, to samo kable, świece
- silnik ma 225 000 przebiegu - tyle wskazuje licznik
- jeżdzę na gazie - II generacja

- Podobno silniczek krokowy miałem wymieniany jakieś 9 miesięcy temu, a filtr powietrza jakoś w październiku - ale jakoś specjalnie w to nie wierze. W tamtym okresie moje pojęcie o mechanice było kompletnie żadne.
- Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam dziurawy wydech - jakoś na dniach usłyszałęm wyraźne objawy :)

Poradzcie co robić ? Czy można tak go odpalać póki jakiś mechanik tego nie naprawi ? Jakieś 2 - 3 tygodnie ?

Z góry dzięki.

czara
10-02-10, 12:28
no chyba nie masz wyjścia, uważaj tylko żeby za bardzo go nie gazować na dużych mrozach przy rozruchu i te 2 tyg powinieneś dać rade :D

meltoner
12-02-10, 01:30
Czujnik temp w głowicy można sprawdzić łatwo - odłączyć, powinien mieć cały czas wysokie obroty, zimny czy ciepły. Jak tak będzie, to podmienić czujnik. Albo najlepiej go zmierzyć, jakie rezystancje ma dla jakiej temp masz podane w manualu, dostępnym na forum - będzie wszystko jasne. Ale mnie się wydaje, że ECU zgłaszałby błąd w tym wypadku.

Właśnie - samodiagnostykę robiłeś??? Wyreguluj luzy zaworowe! To też typowy objaw. I nie kieruj się słuchem że nie klepią...

W ASO chodziło mu o IACV - Idle Air Control Valve, mylony do bólu z silniczkiem krokowym, którego nie ma. Nie ma sensu kupować nowego....

IACV, przepustnicę i bypass możesz sprawdzić (no powiedzmy) robiąc procedurę regulacji wolnych obrotów, też jak manual nakazał. Jeśli cokolwiek będzie się działo inaczej niż manual opisuje - będzie gasł/miał za wysokie/falujące obroty z odpiętym IACV, to problem tkwi gdzieś w układzie regulacji powietrza, gdzie - to wyjdzie po objawach. Wtedy albo przepustnica do czyszczenia (ekstremalnie do wymiany), albo IACV skopany, albo nieszczelność, np. przez uszczelkę przepustnicy czy bypassu.

IACV można też sprawdzić sobie tak: wyjąć, sprawdzić czy przypadkiem nie ma przejścia powietrza z jednej komory do drugiej (wiem że to śmieszne, ale trzeba szczelnie przyłożyć usta i sprawdzić czy nie da się przypadkiem dmuchać powietrza z jednej dziurki do drugiej... i się upewnić, że szczelnie przyłożyliśmy usta - lepszej metody nie znam :) ). Potem obejrzeć tak: odkręcić, ale nie odłączać wtyczki, kolega przekręca kluczyk w stacyjce i obserwujesz, czy bolec w środku pracuje, czy się cofnie i ustawi. Ale to nie wyklucza, że sterowanie IACV nie nawala. Wtedy trzeba procedury z manuala zrobić, tam jest taki algorytm...

Sprawdzałem rezystencję ECT ( czujnika temp silnika)oraz czujnika temp. powietrza na dolocie i mniej więcej się zgadza tzn zmniejsza się przy wzroście temp. IACV testowałem wg. manuala, który podaje , że należy podłączyć bezpośrednio napięcie akum. do gniazda zaworu. i powinno być słychać klikanie - takie klikanie występuje. Oczywiście mówię o tym zaworze
http://lh3.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S4lcHwRiDCI/AAAAAAAAMcY/A6hwvlW8qcU/s512/przepustnica.JPG

Nie wiem dlaczego teg piszesz ,że silniczka krokowego ''nie ma'' skoro taif1991 pisze, że jest on pod przepustnicą. I wg mnie ma rację. To coś pod przepustnicą wg manuala, którego posiadam nazywane jest Fast Idle Thermo valve , co pewnie po polsku określane jest silniczkiem krokowym. Będę się pewnie musiał zająć jego czyszeniem a to sie wiąże z demontażem przepustnicy. I będę to musiał zrobić sam , bo naprawa tego u mechanika wygląda tak jak to wspomniałem wcześniej....cdn...

No się zająłem. Po wyciągnięciu krokowca okazało się, że nie posiada on żadnej sprężynki, ani nic w tym rodzaju. Niestety o tym, że tam powinna być sprężynka (bimetal, czy jakoś tak) dowiedziałem się dopiero jak zdobyłem drugi silniczek (ze scrapu). Po oczyszczeniu włożyłem z powrotem taki jaki był, czyli bez sprężynki. Oczywiście czyszczenie nie przyniosło żadnych rezultatów, no może poza tym, że dowiedziałem się czym ustawić biegu jałowego zimnego silnika.
Wówczas udało mi się zakupić używany silniczek. Był jeszcze bardziej zasyfiony niż mój, ale najważniejsze że miał tę sprężynkę,która zamyka i otwiera przesłonkę powietrza. Po jego wyczyszczeniu i zamontowaniu wszystkie problemy z gasnącym silnikiem odeszły w niepamięć.

Nie mam pojęcia, dlaczego w starym silniczku nie było sprężynki.