Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stuki



jarciu
21-02-05, 12:14
Słuchajcie !
Wspominałem już kiedyś ze silnik mi klepie jak jest zimny jak równiez wspomianłem ze mialem planowana glowice i wymieniana uszczelke pod glowica
Pytanie moje jest krotkie!
Czy jest mozliwosc ze gdy gosc planowal mi glowice to z planowal ja za bardzo i teraz przy zimnym silniku zawory klepia o denko tloka?
dodam tylko ze przejechane juz tak mam ok 5000 km. i nic sie nie dzieje poza tym stukaniem.( silnik to d15b2 1.5 16V z 1991 roku, stara buda)

GoorY
21-02-05, 13:42
wontpiem ze mozna zrobic 5000 przy zaworach klepioncych o denka tuoka... :?

Pati
21-02-05, 14:02
starczyloby kilka klepnięć o denko tłoka i silnik przestałby chodzić. tak więc niemożliwe. sprawdź luzy zaworowe. ewentualnie masz słabe smarowanie i na zimnym gęsty olej nie dociera wszędzie tam gdzie powinien.

jarciu
22-02-05, 06:20
jeżlei mam słabe smarowanie to co zrobić zeby bylo lepsze
a może to panewki???

Furious
22-02-05, 07:57
moze olej zmień? :P

rem36
22-02-05, 13:16
sprawdź luzy zaworowe

To przede wszytkim :!: a jesli nie pomoze to sie bedzie szukac dalej

jarciu
22-02-05, 14:17
luzy zaworowe byly ustwiane juz dwukrotnie

SAJENS
22-02-05, 16:12
To w tym wypadku sprawdzil bym paneweczki.
SAJENS

jarciu
22-02-05, 18:21
tylko korbowodowe ?
czy może głowne też?

GoorY
23-02-05, 10:45
moze glowne tez... :?
dopuki nie sciagniesz to mozna dlugo gdybac...

SAJENS
23-02-05, 11:29
Dokladnie tak jak napisal gory jak nie rozbierzesz to mozna sobie domniemac. Poszukaj osoby ktora sie na tym zna przy rozbieraniu bo slyszalem wiele dobrych opowioesci na temat domoroslych mechanikow co nie umieli zlozyc silnika do kupy pozniej. Ablo po zlozeniu okazalo sie ze czesci na blacie zostaly :)

SAJENS

badyl
23-02-05, 13:51
jak ja miałem 4g 1,4 na 2 gaznikach to tez cos stukało jak spadał z obrotów i jak sie wkrecał ale tylko w przedziałe 1500-2000 obr. albo i nizej troche,wydawało mi sie wtedy ze to moze byc albo na swozniu tłoka lub główce korbowodu.nic nie robiłem samochód sprzedałem sasiadowi i jezdzi dalej ma na szafie juz 330000km.i nic sie nie dzieje a stuki nadal słychac.

Lord_ZED
23-02-05, 21:24
Badyl takie podejście mi się podoba :D.
Możesz jeszcze wymienić wydech na taki co zagłuszy odgłos klepania. Może masz prowadnice wyrobione albo coś wq tym stylu. Luzy to na bank w 1 kolejnoci trzeba sprawdzić.

mufaz
23-02-05, 21:42
Pytanie moje jest krotkie!
Czy jest mozliwosc ze gdy gosc planowal mi glowice to z planowal ja za bardzo i teraz przy zimnym silniku zawory klepia o denko tloka?
dodam tylko ze przejechane juz tak mam ok 5000 km. i nic sie nie dzieje poza tym stukaniem.( silnik to d15b2 1.5 16V z 1991 roku, stara buda)
No jak nie mozliwe jak jest zimno to material sie kurczy...powinien Ci stukac na cieplym silniku.

rem36
23-02-05, 21:52
No jak nie mozliwe jak jest zimno to material sie kurczy...powinien Ci stukac na cieplym silniku.

a to a propo czego bo zawory o tloki to nie sadze zeby wogole mogly stukac i silnik dalej jezdzi, jesli panewki to beda stukac na zimnym i na niskich obrotach bo wtedy jest male cisnienie oleju.

mufaz
23-02-05, 21:57
No jak nie mozliwe jak jest zimno to material sie kurczy...powinien Ci stukac na cieplym silniku.

a to a propo czego bo zawory o tloki to nie sadze zeby wogole mogly stukac i silnik dalej jezdzi, jesli panewki to beda stukac na zimnym i na niskich obrotach bo wtedy jest male cisnienie oleju.
Dokladnie tak....

jarciu
22-03-05, 20:37
panewki wymienione na nowe a nadal cos stuka
czy to może byc wtrysk?
i auto przez to glosniej chodzi

Dominik_bb
22-03-05, 22:03
spóbuj wyciągac przewody wysokiego napiecia z swiec ( jak odpalisz silnik i wystepuje stuk to zdejmuj po koleji przewody ze swiec znaczy sie taki sposób ze :wink: zdejmujesz np 1 i słuchasz, jak stuka dalej to włóz go z powrotem i nastepny sciągaj itd :D a napewno znajdziesz na którym cylindrze stuka przynajmniej powinieneś

rem36
22-03-05, 23:12
panewki wymienione na nowe a nadal cos stuka
czy to może byc wtrysk?
i auto przez to glosniej chodzi

Mojemu koledze kiedys po wymianie uszczelki pod glowica zostawili nakretke w komorze spalania :D i tez stukalo :D :D :D potem raptem przestalo a 2 tygodnie pozniej przestal jezdzic bo sie dziura w tloku zrobila :roll:
wiec uwazaj, bo nie wiadomo co u Ciebie sie kryje :P