Zobacz pełną wersję : Wasza opinia nt jakości fitrów Simota
wojtus1199
04-01-10, 15:16
Witam
chciałem was drodzy koledzy zapytać(najlepiej użytkowników) jaką macie opinie nt filtrów Simota?
Mam ochotę kupić sobie ich parówę z filtrem. Jako że do parówy obaw nie mam to zastanawia mnie natomiast jakie są te ich filtry?
Z tego co widziałem to można założyć na parówę:D Filtr Fujita lub inne o rozmiarze otwory 114mm, ale jednak są one drogie.
Czy niska cena Simoty idzie na równi z jakością? Czy może jest to dobre i w miarę tanie rozwiązanie?
z góry dzięki
pozdrawiam
TOMEK840123
04-01-10, 15:41
Ja śmigam na filtrze Simota.
Moja przygoda ze stożkami zaczęła się od filtra firmy Jacky - kiedy był pod maską nie wyglądał źle, dopiero gdy założyłem CAI dostał trochę wilgoci. Od razu na metalowych częściach filtra i siateczce pojawiła się rdza !!! Poszedł więc do kosza.
Potem wpadł mi w ręce za darmo stożek od AOMA. Też zamontowany w CAI'u... zardzewiał w ****u!!!
Teraz jest Simota. Nie rdzewieje, dobrze się czyści, elementy gumowe bardziej elastyczne od w/w. Przez chwile miałem jakiś mały stożek od K&N i jakość wykonania porównywalna z Simota, lecz co do trwałości to nie wiem.
Jakosc filtra zależy od tego jak czysci powietrze,a nie nie czy rdzwieje. Lepiej dołozyc pare zł i kupić K&N, a simota to sobie na odme mozna załozyc.
A potwierdzone to jest jakimis badaniam, ze simota slabo czysci i sie nadaje tylko na odme:eek:
załóz sobie filtr AOMA/ SIMOTA,pojezdzij z pół roku i zobacz sobie jak wyglada przepustnica
wojtus1199
05-01-10, 15:17
Czyli widze ze te filtry to rewelacyjne nie sąm w sumie patrząc na cene Simota 86zł a Fujita 260 to skądś ta różnica musi byc. K&N nie znalazlem o takim rozmiarze. Czy Fujita jest na takim samym poziomie jak K&N?
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RU-3480
Fujita jest filtrem suchym, K&n raczej trzeba nasączać, o Simocie nie słyszałem niczego złego.
Simote ktora daja w zestawie do parowy tez trzeba nasaczac... i jesli sie robi to regularnie wraz z myciem filtra to wszystko bedzie ok..
Niestety większość osób kupujących filtr Simota nie jest zainteresowanych zestawem olej/szampon
Producent nie podaje, że oliwienie tych filtrów jest obowiązkowe, ale na pewno wpływa pozytywnie na utrzymanie filtra i filtrację, która wtedy nie sądzę aby odstawała od stożków uznanych marek.
Niestety większość osób kupujących filtr Simota nie jest zainteresowanych zestawem olej/szampon
Producent nie podaje, że oliwienie tych filtrów jest obowiązkowe, ale na pewno wpływa pozytywnie na utrzymanie filtra i filtrację, która wtedy nie sądzę aby odstawała od stożków uznanych marek.
otóż to;)
a ludziom nie chce się dopłacać kupując te olejki i szampony. a firma wypuszczając na rynek tańszy filtr odbija sobie cenę na dodatkach do jego czyszczenia, które są konieczne do poprawnej eksploatacji.
[H] Dylu [H]
06-01-10, 21:14
kupiłem parówę z filtrem Simoty i zmieniłem go na filtr K&N...jakoś mnie nie przekonał jakością.
wojtus1199
06-01-10, 22:28
Kolego [H] Dylu [H] a ile ten filterek cie kosztował?
dylu a jezdziles na nim czy takie widzimisie miales, ze Ci sie nie widzial?
ja nie bronie simoty, bo K&N na pewno lepszy, ale simoty to znowu nie jest jakis syf jak czesc pisze...
[H] Dylu [H]
07-01-10, 07:49
Kolego [H] Dylu [H] a ile ten filterek cie kosztował?
ja akurat trafiłem go w cenie mocno okazyjnej...normalnie kosztuje ok 250 pln
dylu a jezdziles na nim czy takie widzimisie miales, ze Ci sie nie widzial?
ja nie bronie simoty, bo K&N na pewno lepszy, ale simoty to znowu nie jest jakis syf jak czesc pisze...
pojeździłem dwa dni i kupiłem K&N, bo jak wspomniałem wyżej trafiłem okazję...ja nie mówię, że Simota robi złe filtry, ale jakoś od zawsze na dolotach miałem K&N i nie było problemów...
Po za tym jak, już pisałem wcześniej, niestety Simota robi wrażenie mocno chińskiego produktu, jak trzyma się w ręku ten stożek...także leży sobie w piwnicy prawie nówka, która będzie zakładana na czas cosezonowej regeneracji K&N ;)
daniel 18sw
07-01-10, 14:12
Ja mam simote od prawie roku i jestem zadowolony a zapłaciłem za niego 200zł
a co powiecie o wkładkach sportowych simoty?
Ktoś wspominał o pielęgnacji tych filtrów.
Możecie napisać, gdzie kupić jakiś specjalny olej do konserwacji? i mowa była o szamponie- musi to być jakaś równie specjalnie odżywka?
Ktoś wspominał o pielęgnacji tych filtrów.
Możecie napisać, gdzie kupić jakiś specjalny olej do konserwacji? i mowa była o szamponie- musi to być jakaś równie specjalnie odżywka?
tu masz zestawy do czyszczenia i nasączania http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=16&Treeid=29&Itemid=1
tak z ciekawosci spytam a nie mozna simoty czyścić i nasączac zestawem do K&N?
pewnie że można skład jest taki sam
Na tej stronie Simoty widnieją dwa preparaty do czyszczenia :blue i red.
To się czym charaktertystycznym różni?
To i ja cos powiem o filtrach simoty.
Wczesniej mialem stozek a od ok 1,5roku mam wkladke simoty i co wymieniam filtry lpg to sciagam rure od przepustnicy do puszki i tam na sciankach jest sporo pyłu tzn. syfu, filtr co jakis czas prany i oliwiony.Dodatkowo puszka seryjna jest przerobiona i ciagnie powietrze z miejsca na halogen.
Wyczyszczona przepustnica po ok 20tys dosyc mocno zapaprana i teraz zastanawiam sie czy nie poszukac jakiejs innej wkladki lub wsadzic seryjna papierowa (tylko nie wiem czy odczuje sie to na mocy auta)
Podsumowujac, dla mnie wkladki simoty bardzo srednio filtruja.
Mam parówę Simoty, po dwóch sezonach nie zauważyłem brudnej przepustnicy itp :) Od razu po zakupie stożek nasączyłem dodatkowo olejkiem K&N.
Wcześniej miałem ponad 2 sezony wkładkę K&N i w sumie stwierdzam że stożek Simoty ma co najmniej porównywalną jakość wykonania- jak nie lepszą.
Główną rolą filtra powierza w samochodzie jest filtracja powietrza dostającego sie do komory spalania. -najlepiej do tego nadaja sie filtry papierowe poniewaz pory znajdujace sie w medium filtracyjnym -papierze są malutkie przez co sie zatykaja i filterek nalezy wymienic co 10000km. Gaza, bawełna czy gąbka znajdujaca sie w stozkach , wkładkach nie spełnia tej funkcji w 100% ( zwyczajnie pory znajdujace sie w medium filtracyjnym w przypadku stożków, gąbek wkładek są o wiele większe niż w przypadku filtrow papierowych) pare testów z sieci:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest2.htm
http://www.youtube.com/watch?v=4r8NajjYkFA
Jak widac zachwalane w watku filtry k&n nie są w cale takie super. Sam przez jakis czas uzywałem wkładki k&n'a i po 2 myciach bawełna stanowiaca medium filtracyjne zrobiła się delikatnie mówiąć przezroczysta a rura dolotowa brudna od wewnatrz - oczywiscie oliwiłem kazdorazowo olejkiem a mylem preparatem z zestawu czyszczacego. Tak czy inaczej stosowanie filtrow bawełnianych jest poprostu niezdrowe dla silnika i napewno powoduje szybsze jego zuzycie. Dlatego niewazne czy założysz stozek simoty czy k&n bo i tak filtracja powietrza bedzie słaba za to dzwięk silnika na stozku bezcenny
Planuję zakup tego kompletu (parówa Simota wraz ze stożkiem), dowiedziałem się co nieco z poprzednich stron, ale nie wiem jeszcze co ile powinno się prać i nawilżać filtr? Patrzeć na oko kiedy jest przybrudzony czy systematycznie co x kilometrów?
Ja posiadam na parówie filtr Fujita i naprawdę jest oki. Jest filtrem suchym ale sporo kosztuje ale warto zadbać o serducho.
To i ja cos powiem o filtrach simoty.
Wczesniej mialem stozek a od ok 1,5roku mam wkladke simoty i co wymieniam filtry lpg to sciagam rure od przepustnicy do puszki i tam na sciankach jest sporo pyłu tzn. syfu, filtr co jakis czas prany i oliwiony.Dodatkowo puszka seryjna jest przerobiona i ciagnie powietrze z miejsca na halogen.
Wyczyszczona przepustnica po ok 20tys dosyc mocno zapaprana i teraz zastanawiam sie czy nie poszukac jakiejs innej wkladki lub wsadzic seryjna papierowa (tylko nie wiem czy odczuje sie to na mocy auta)
Podsumowujac, dla mnie wkladki simoty bardzo srednio filtruja.
Moje zdanie jest IDENTYCZNE. Parówa w środku miała pełno pyłu itd. Nigdy więcej simoty.
PS - prałem i oliwiłem częściej niż trzeba - 2 razy na rok czyli co okolo 5tys.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.