PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z1 - niby nie modyfikowalny :)



Aśka
13-07-06, 11:35
Chciałabym pochwalić się wszystkim niepocieszonym użytkownikom D15Z1, którego to osiągów niby nie da sie poprawić bo to "eko", że jednak da się troszkę :)

Pierwszy problem z tym silnikiem jest taki, że dostaje za mało powietrza, a ciężko założyć mu dolot na przepustnicę o średnicy zaledwie 35 mm; problem ten został rozwiązany tanio i skutecznie poprzez założenie kolektora ssącego od d15b7 :) wszystko idealnie pasuje a EGR został po prostu odłączony, komputer po resecie nie wykazał żadnych błędów.
Skoro silnik dostał więcej powietrza, to trzeba mu było też umozliwić lepsze pozbywanie się spalin, w tym celu został założony kolektor wydechowy 4-1.
Efekt po tych małych modach był odczuwalny jako większa elastyczność pracy silnika, szybsze reagowanie na dodawanie gazu, no i ten piękny dźwięk :grin: a, no i skończyło się nieprzyjemne szarpanie przy załączaniu "vteca". A, i spalanie miło mnie zaskoczyło - przy spokojnej jeździe nadal mam ekonomiczne wozidło, bo ok. 6,5l po mieście mnie zadowala :)
Kolejny kroczek to wymiana kompa na P28 od D16Z6 i sondy na 4-żyłową. I teraz jest dopiero zabawa, bo vtec załącza się przy 4,5-5 tys. i jedzie prawie jak D16Z6 ;) mimo że to nadal tylko D15Z1 :)
Kolejny mod (już za parę dni) to oczywiście głowa od D16Z6 z polerowanymi kanałami - o efektach powiadomię, mam nadzieję że wykres z hamowni nie rozczaruje mnie ;)

Pozdrawiam wszystkich użytkowników d15z1 ;) i innych cifów też :)

pirus
13-07-06, 11:59
w tym celu został założony kolektor wydechowy 4-1
ale z jakiego modelu? bo u siebie tez mialas 4-1

havok
13-07-06, 12:00
No właśnie tak się zastanawiam, jak to - niemodyfikowalny? Skoro d15b VTEC (JDM) to dół d15z1 i góra d16z6? Jeszcze do tego skrzynia z z6 i idzie jak burza. A i ten kolektor ssący też od z6 by się przydał.
Także po zmianie głowicy masz realne szanse na 130hp, a może i więcej.

Aśka
13-07-06, 12:15
no z kolektorem 4-1 i porządnym dolotem mam nadzieję na ciut więcej niż 130KM ;) dlatego nie mogę doczekać się hamowni!!
a kolektor ssący od z6 jak najbardziej by się przydał, tyle że zaczęło się tak niewinnie od tego, który pierwszy się nawinął, a dolot juz czekał i trzeba było jakoś go założyć :grin:
a skrzynia ponoć najlepsza do mini-me jest właśnie od d15z1, nie wiem, czy tak jest naprawdę?

P.S. kolektor sportowy ze Stanów ściągany, mama fotki ale za duże i nie mogę wstawić :cry:

ppm702
13-07-06, 12:28
gratulacje pomysłu, ale dział zły :? Jest odpowiedni do takich opisów, gdzie przenoszę z technicznego

Furious
13-07-06, 12:34
a skrzynia ponoć najlepsza do mini-me jest właśnie od d15z1, nie wiem, czy tak jest naprawdę?
to jest chyba najdłuższa skrzynia jaka wystepuje w Civicu... jest najgorsza :) zmieniaj ją co prędzej :)

itr
13-07-06, 12:39
Aska wszystko fajnie, tylko czy moglabys skoczyc na hamownie i wkleic tu wykres. Porownalibysmy wtedy z seria jakas i zobaczyli czy to twoje subiektywne odczucia czy nie i w jakim stopniu poprawilo sie :)

Aśka
13-07-06, 13:05
Pewnie że skoczę na hamownię - jak tylko głowica będzie założona, bo teraz to może faktycznie moc wiele się nie zmieniła, tylko przyjemniej silnik się wkręca.

A ze skrzynia pomyśli się - jak w Pruszczu dostanę za bardzo w dupę, to od razu zacznę szukać :D

ppm702 czujny jak zawsze!! ;) THX

rem36
13-07-06, 13:33
Kolejny kroczek to wymiana kompa na P28 od D16Z6 i sondy na 4-żyłową. I teraz jest dopiero zabawa, bo vtec załącza się przy 4,5-5 tys. i jedzie prawie jak D16Z6 mimo że to nadal tylko D15Z1

ale komp z6 ma 2 stopniowego vteca a glowica z1 3stopniowego.....jak to teraz dziala? tryb bez vteca to ten gdzie chodzi 1 zawor czy ten z 2 zaworami? To chyba nie jest dobra modyfikacja do tego silnika, o ile sie nie planuje zmiany glowicy.



A ze skrzynia pomyśli się - jak w Pruszczu dostanę za bardzo w dupę, to od razu zacznę szukać

ta skrzynia to mega kibel, niemilosiernie zabija osiagi, wiem ze nie daje to cyferek na hamowni ale po zmianie odczujesz wiekszy przyros mocy niz po wszytkich modayfikacjach.

Aśka
13-07-06, 14:00
rem36: co masz na myśli pisząc "3-stopniowy v-tec"?? jak tutaj to będzie OT to proszę na GG lub prv :)

P.S. to jaką skrzynię polecacie?? bo jak robić, to po całości ;)

Pati
13-07-06, 14:09
hybrydową - taką jakie robi wlasnie Remek

swoją drogą: D15Z1 byl juz 3 stopniowy, czy dopiero po 96 zrobili 3 stopniowego vteca?

rem36
13-07-06, 14:18
z1 byl juz 3 topniowy.


co masz na myśli pisząc "3-stopniowy v-tec"??

na niakich obrotach dziala 1 zawor ssacy, pozniej vtec przelocza sie pierwszy raz i dzialaja dwa zawory ale otwieraja sie na rozne wysokosci, pozniej vtec przelacza sie 2 raz i dzialaja dwa zawory na najwiekszej krzywce, w sumie daje to 3 stopnie pracy a w z6 jest tylko jedno przelaczenie i tymsamym komp wysyla tylko jeden sygnal do jednego zaworu ( w z1 sa dwa w z6 jeden).

Aśka
13-07-06, 14:47
hmm, a przy jakich obrotach nastepuje to przełączanie vteca?? czy to jest jakoś odczuwalne?? bo dotąd czułam tylko dławienie/szarpanie przy ok. 2200
A teraz przy ok. 4500-5000 normalnie zaczyna chodzić prawie jak vtec!! nic nie szarpie tylko zaczyna w końcu jechać! no i odcięcie oczywiście przesunęło się z ok. 6200 na ponad 7 tys. (nie wiem dokładnie ile, bo wczoraj w nocy dopiero był robiony i dziś będzie odpowiednio testowany ;)
na razie check-engine siedzi cicho :D
Z tą skrzynią to mnie zmartwiliście, bo myślałam ze chociaż ten element mojej hanki est OK :(

MartinS
13-07-06, 21:41
Z tą skrzynią to mnie zmartwiliście, bo myślałam ze chociaż ten element mojej hanki est OK
no miałaś wersje eko wies wszystko było przystosowane raczje do spokojnej jazdy
ale gratki za chęci i modyfikacje czekam an ten wykresik :)

Kras
14-07-06, 07:32
z1 byl juz 3 topniowy.

Oj, chyba nie...nawet jestem praktycznie przekonany że nie. Coś takiego to D15B...ale Z1 bankowo ma tylko przełączenie zaworów. Wysokiej krzywki niet.

Aśka: wiedziałem, że to tylko kwestia czasu aż się "zarazisz"...zwłaszcza że części od bena i prawie wszystko podchodzi plug&play :mrgreen:

Skydiverek
14-07-06, 08:10
D15z1 ma jednostopniowy vtec...gratuluje pomysłu i pracy włożonej w mody.

co do kolektora dolotowego to jest taki problem ze glowica w z1 ma bardzo male przekroje kanalow dolotowych (by wiecej wirow sie tworzylo) i zalozenie innego kolktora codow nie zdziala. Napewno poprawi wyniki ale zdecydowanie polecam podmianke glowicy na d16z6

Dobry projekt :)

rem36
14-07-06, 10:09
Oj, chyba nie...nawet jestem praktycznie przekonany że nie. Coś takiego to D15B...ale Z1 bankowo ma tylko przełączenie zaworów. Wysokiej krzywki niet.

Sprawdzilem i faktycznie ma 1 stopniowy, dopiero w nastepnym genie mialo 3 stopniowy.... sory za wprowadzenie w blad, myslalem ze od poczatu VTEC-e schodzil jako 3 stopniowy.

Aśka
14-07-06, 10:16
Dzięki za wsparcie :)
z pochwał szczególnie cieszy się moje kochanie - to jego pomysły, ja tylko zatwierdzam i pomagam w realizacji :d

co do skrzyni - wystarczy zmienić tylko FD?? od z6 właśnie?? (nie ma teraz czasu udać się do Remka... )

głowica Z6 wczoraj odebrana- splanowana, sprawdzona szczelność, przefrezowane gniazda zaworowe itd. itp. ;) zakładamy w przyszłym tyg. i zaraz po dotarciu na hamownię :D

Pozdrawiam

havok
14-07-06, 13:19
Najlepiej zmienić całą skrzynię, bo ze zmianą FD będzie niemal tyle samo roboty, jakby zmienić na hybrydową skrzynię.

ArturVF500
14-07-06, 16:16
No właśnie tak się zastanawiam, jak to - niemodyfikowalny? Skoro d15b VTEC (JDM) to dół d15z1 i góra d16z6? Jeszcze do tego skrzynia z z6 i idzie jak burza. A i ten kolektor ssący też od z6 by się przydał.
Także po zmianie głowicy masz realne szanse na 130hp, a może i więcej.

ni ma bata na Mariole; D15B ma calkowicie inna glowice, ktora nie ma nic wspolnego z D15(16)Z6; notabene tylko D15B ma 3 stage (2 elektrozawory do sterowania VTEC'em)

pozdrawiam
Artur

Aśka
14-07-06, 16:24
skubane żółtki zawsze dla siebie wymyślą coś lepszego :evil:

ale 130hp i tak będę miała :P

havok
14-07-06, 16:55
No właśnie tak się zastanawiam, jak to - niemodyfikowalny? Skoro d15b VTEC (JDM) to dół d15z1 i góra d16z6? Jeszcze do tego skrzynia z z6 i idzie jak burza. A i ten kolektor ssący też od z6 by się przydał.
Także po zmianie głowicy masz realne szanse na 130hp, a może i więcej.

ni ma bata na Mariole; D15B ma calkowicie inna glowice, ktora nie ma nic wspolnego z D15(16)Z6; notabene tylko D15B ma 3 stage (2 elektrozawory do sterowania VTEC'em)

pozdrawiam
Artur

Hmm, jak bardzo mogą się od siebie różnić głowice, mające w końcówce inny kod?


D15B1
1990 Std D15B1 4sp------PM9-5
1991 Std D15B1 4sp------PM9-3

D15B2
90 LX D15B2 5sp--------------PM3-9 (9/0) stamped rs of code
91 DX D15b2 5sp---------------PM8-12
93 EG4(EDM) D15B2 5sp-------PM3-8 (9/4) stamp

D15B7
94 DX D15B7 5sp-------PMS-1
95 DX D15b7 5sp-------PM9-5

D15B (JDM)
92 VTi D15B Auto--- -- P08-1 (9/1)<-- RS of Code

D15Z1
92 VX D15Z1 5sp------P07-1

D16A6
88 RT D16A6 Auto------PM3-7
90 Si 5spd---------------PM3-1
90 Si D16A6 5sp--------PM3-4

D16Z6
92 Si D16Z6 5sp------- P08-2 (9/2) stamped on RS of code.
93 Si D16Z6 5sp-------P08-4 (9/3) stamped on rs of head
93 EX D16Z6 5spd----- P08-4
93 EX D16Z6 5sp-------P08-3
94 EX D16z6 5 spd---- PO8-2
94 Si D16z6 5sp-------- P08-3
94 EX D16Z6 5sp--------P08-4
94 SI D16z6 5sp -------P08-5
95 EX D16Z6 Auto------P08-2

D16Y4
96 GLi D16Y4 5sp........P2A-2 "96" stamped on right

D16Y7
97 LX D16Y7 5sp-------P2F-HA-2
97 LX D16Y7 Auto------P2F-HA-4 also had USA and (9/6) stamped on it
98 DX D16Y7 5sp------P2F-HA-3 also has USA and (9/7) stamped on it
00 DX D16Y7 Auto -----P2F-HA-7

D16Y8
96 EX D16Y8 Auto------P2J-2 stamped 95 on rs of head
97 EX D16y8 5spd-----P2J-4 --- "97" stamped on the right
97 EX D16Y8 Auto-----P2J-6 "97" stamped on rs of head
97 EX D16Y8 Auto-----P2J-7
97 EX D16Y8 5sp-----P2J-6 "96" stamped on right side
98 EX D16Y8 Auto-----P23-2
99 EX D16Y8 5sp------P2J-4
00 EX D16Y8 5sp------P2J-3 "99" stamped on right side

W środku d15b VTEC jest agresywniejszy wałek i to robi różnicę (niewielką, ale zawsze), dodatkowo wyższa kompresja.
A wspomniany czujnik VTEC to zupełnie odrębna kwestia, bo dotyczy tylko EK3 (czyli 6 gen z OBD2).
Zalecane info do poczytania o d15b VTEC: http://asia.vtec.net/article/d15b/
Tam też są fotki zarówno głowicy od EG5, jak i od EK3 - dla porównania podwójnego grzybka VTEC w tym ostatnim.

Aśka
18-07-06, 13:45
Oj Havok, za dużo tych mądrości, ja chcę tylko szybko jeździć ;)

a może ma ktoś tanio skrzynię odstąpić?? d13b2 po 94r. lub d16z6

pozdrówka

P.S. auto wczoraj odpalone - chodziło zarąbiście, aż tu nagle zgrzyt i zgasł... przytarł się wałek rozrządu... :(
dziś wieczorem c.d. ....

sajmon1100
20-07-06, 16:38
Oj Havok, za dużo tych mądrości, ja chcę tylko szybko jeździć ;)

a może ma ktoś tanio skrzynię odstąpić?? d13b2 po 94r. lub d16z6

pozdrówka

P.S. auto wczoraj odpalone - chodziło zarąbiście, aż tu nagle zgrzyt i zgasł... przytarł się wałek rozrządu... :(
dziś wieczorem c.d. ....
hehe mi tez sie zatarł po minime ale po 2kkm "dopiero"

Furious
20-07-06, 18:35
Oj Havok, za dużo tych mądrości, ja chcę tylko szybko jeździć ;)

a może ma ktoś tanio skrzynię odstąpić?? d13b2 po 94r. lub d16z6

pozdrówka

P.S. auto wczoraj odpalone - chodziło zarąbiście, aż tu nagle zgrzyt i zgasł... przytarł się wałek rozrządu... :(
dziś wieczorem c.d. ....
hehe mi tez sie zatarł po minime ale po 2kkm "dopiero"

to co wy nie smarujecie tych walkow przed wlozeniem czy co???

Aśka
20-07-06, 20:05
RATUNKU!!!
jaki pasek rozrządu ma być?? bo napinacz i koło rozrządu w d15z1 i d16z6 są identyczne, ale pasek nie wiemy od czego!! zostawiliśmy pasek od d15z1 ale coś nie halo jest :sad:
szybko piszcie, please!! :)

P.S. wałeczek był oczywiście smarowany, olej też wlany ;)

P.S.2 właśnie czas zmierzony g-techem: najlepszy przejazd 17s. - żenada... coś jest nie tak :sad:

Furious
21-07-06, 14:19
pasek musi miec 104zęby czyli od D16Z6, jak nie jezdzi to sprawdz rozrzad i zaplon bo to standard, przy mini-me znaki sie nie zgadzaja i latwo go przestawic o 1 zab nie tam gdzie trzeba

Aśka
21-07-06, 14:55
DZIĘKI FURIOUS!!
właśnie tak drogą dedukcji doszliśmy do tego, że raczej ten dłuższy pasek (bo od d15z1 ma 103 zęby) i w tym momencie jest zmieniany. Zapłon też już ćwiczyliśmy, ale na nowym pasku trzeba będzie jeszcze raz sprawdzić.
Ufff, fajnie że w końcu ktoś obeznany z tematem dał jednoznaczną odp. !! :)
dziękować
pa

Furious
21-07-06, 18:40
(bo od d15z1 ma 103 zęby)
hmm... opieralem swoje dane na zagraniczych forach gdzie do D15B7 i glowicy D16 daja paski ktore maja 104zeby bo sama glowica jest nizsza od tej w B7... i sam u siebie tez taki dac musialem bo moj z kolei byl za dlugi...
w D15B7 jest 106 zebow, w D16Z6 104 zeby.... w D15Z1 jak jest 103.... to nie wiem czy nie bedzie potrzebne jakies regulowane kolko.... pogadaj moze z rem36 on jakos ogarnia te rozrzady :)
P.S.
a wsadzilas kolko rozrzadu od D16Z6 czy D15Z1?

elmer
22-07-06, 20:04
Pasek mógłby mieć nawet milion zębów i nie będzie to miało wpływu na fazy rozrządu.

Furious
22-07-06, 20:28
Pasek mógłby mieć nawet milion zębów i nie będzie to miało wpływu na fazy rozrządu.
no tak... zaskoczyla mnie Aska z ta iloscia zebow w D15Z1 i sie zamotalem z lekka....
skoro napinacz ogarnial naciag w seryjnym pasku to moze tylko rozrzad byl przestawiony o 1 zab

Aśka
24-07-06, 09:45
no dzięki chłopaki za wypowiedzi ;)
ale chyba Was zdziwie, co trzeba było zrobić z nierządem:
pasek 104 ząbki okazał się dużo za długi i nie dało się go w ogóle naciągnąć i odpalić auta, więc został 103-zębny od d15z1, ALE napinacz zmieniliśmy na większy od d15b2 i dopiero teraz jest dobrze :)
Tzn. jest lepiej, tych co przewiozłam to mówią, że ładnie się zbiera, ale jak dla mnie jest jeszcze jakoś mało szałowo.. (może za dużo jeździłam b16a2...) w sumie to słabo czuć v-teca, nie dostaje jakiegoś odczuwalnego przyspieszenia, jak w b16, ale to w końcu tylko "pół-vtec"...
no i kolektor ssący od d15b7 też psuje trochę osiągi, więc NA GWAŁT POTRZEBUJĘ OD D16Z6!!
pozdrówka

Kras
24-07-06, 09:49
ale jak dla mnie jest jeszcze jakoś mało szałowo.. (może za dużo jeździłam b16a2...) w sumie to słabo czuć v-teca, nie dostaje jakiegoś odczuwalnego przyspieszenia, jak w b16, ale to w końcu tylko "pół-vtec"...
Dwie rzeczy:
- to nigdy nie będzie miało nagłego kopa DOHC VTEC
- zrób porządek ze skrzynią to zacznie być dużo bardziej szałowo

Aśka
24-07-06, 09:57
wiem Kras... następnym razem lepiej zastanowię się zanim kupię auto/silnik ;)
a skrzynia już jedzie do mnie :D

Kras
24-07-06, 10:08
wiem Kras... następnym razem lepiej zastanowię się zanim kupię auto/silnik ;)
Ktoś Ci kiedyśtam chyba coś mówił o silnikach...nawet polecał inny, a odradzał Z1... :mrgreen: :mrgreen:

Aśka
24-07-06, 10:25
:oops:
zgadza sie, Kras...

Prezesiak
24-07-06, 17:29
ale jak dla mnie jest jeszcze jakoś mało szałowo.. (może za dużo jeździłam b16a2...) w sumie to słabo czuć v-teca, nie dostaje jakiegoś odczuwalnego przyspieszenia, jak w b16, ale to w końcu tylko "pół-vtec"...
Dwie rzeczy:
- to nigdy nie będzie miało nagłego kopa DOHC VTEC
- zrób porządek ze skrzynią to zacznie być dużo bardziej szałowo

Bez przesady, DOHC VTEC tez nie ma jakiegos strasznego kopa po zalaczeniu VTECA, to nie turbo

Aśka
25-07-06, 09:11
Bez przesady, DOHC VTEC tez nie ma jakiegos strasznego kopa po zalaczeniu VTECA, to nie turbo

Oj, to chyba jeździłeś jakimiś słabszymi egzemplarzami :D

Kras
25-07-06, 09:20
Bez przesady, DOHC VTEC tez nie ma jakiegos strasznego kopa po zalaczeniu VTECA, to nie turbo
Faktycznie w cięższych autach tak nie czuć...np. w 5D VTI albo EK4 Type-S...

Prezesiak
25-07-06, 10:14
Takimi jezdzilem i to wlasnie mialem na mysli :) . Ale zdrowiutkim B16 w budzie EG tez mialem okazje sie przejechac i bylo widac wyraznie, ze powyzej 5,5 tys. duzo szybciej rosna obroty, ale nie jest to tzw. kop. Moim zdaniem nie ta pojemnosc. EP3 nie jezdzilem wiec sie nie wypowiadam :)

Kras
25-07-06, 11:41
Akurat EP3 to też kiepski przykład, bo na serii też słabo czuć. Dopieo po wydechu/dolocie zaczęło być wyraźniej, podobnie do ATR...ale do kopa przełączenia ITR to mu nadal brakuje.

A EP3 po Hondacie w ogóle tracą to zjawisko.

Aśka
27-07-06, 10:01
Mam juz skrzynię d13b2 FD 4.437 :D ALE WYPAS!! :grin:

lukasjuve
30-07-06, 11:27
Gdzie zakupiona i jaki koszt skrzyni? Może być PW.

Jak z taką skrzynią zmieni się przyspieszenie i Vmax?

Furious
01-08-06, 18:06
Gdzie zakupiona i jaki koszt skrzyni? Może być PW.

Jak z taką skrzynią zmieni się przyspieszenie i Vmax?

a opcji szukaj uzywać nie potrafimy?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823

kenny
02-08-06, 00:38
tzn. że jechałaś w Pruszczu na tej skrzyni?

kenny
02-08-06, 00:38
tzn. że jechałaś w Pruszczu na tej skrzyni?

Furious
02-08-06, 07:50
Strasznie Ci dymi Aśka... i co jest z tą furą ze tak... nie jezdzi ze tak powiem?
Ogolnie w Pruszczu mielismy beznadziejne warunki pogodowe i nawierzchnie rowniez... ale tak cif po mini-me nie powinien jezdzic... :(

Furious
02-08-06, 07:50
Strasznie Ci dymi Aśka... i co jest z tą furą ze tak... nie jezdzi ze tak powiem?
Ogolnie w Pruszczu mielismy beznadziejne warunki pogodowe i nawierzchnie rowniez... ale tak cif po mini-me nie powinien jezdzic... :(

Aśka
02-08-06, 09:41
Wiem, wiem że powinien lepiej... dzień wcześniej na g-techu było 16.1 16.2 we 2 osoby i z pełnym wyposażeniem środka - też bez rewelacji, ale jak na kogoś kto dopiero uczy się jeździć to byłam lepiej nastawiona na Pruszcz.
A kopciuszek jest, bo pierścienie skończyły się a na idealnie zrobionej głowicy cały olej ucieka teraz dołem... a najgorsze jest to, że mieliśmy już odkręconą miskę i przygotowane pierścionki żeby zmienić, ale kolesie którzy niby lepiej się znają, stwierdzili że są OK, że nie trzeba zmieniać...
Obiecuję poprawić się w Toruniu:)
A skrzynia kosztowała 350zł+przesyłka i jest na niej niewyobrażalna różnica:) znaleziona na allegro.
pozdrawiam wszystkich

Aśka
02-08-06, 09:41
Wiem, wiem że powinien lepiej... dzień wcześniej na g-techu było 16.1 16.2 we 2 osoby i z pełnym wyposażeniem środka - też bez rewelacji, ale jak na kogoś kto dopiero uczy się jeździć to byłam lepiej nastawiona na Pruszcz.
A kopciuszek jest, bo pierścienie skończyły się a na idealnie zrobionej głowicy cały olej ucieka teraz dołem... a najgorsze jest to, że mieliśmy już odkręconą miskę i przygotowane pierścionki żeby zmienić, ale kolesie którzy niby lepiej się znają, stwierdzili że są OK, że nie trzeba zmieniać...
Obiecuję poprawić się w Toruniu:)
A skrzynia kosztowała 350zł+przesyłka i jest na niej niewyobrażalna różnica:) znaleziona na allegro.
pozdrawiam wszystkich

Furious
02-08-06, 10:06
Obiecuję poprawić się w Toruniu:)
Moze do Torunia tez sie wybiore i wystartuje w nowej klasie MINI STREET :)
Mam nadzieje ze wystartujemy razem i bedziemy szli przynajmniej równo :)
pozdro

Furious
02-08-06, 10:06
Obiecuję poprawić się w Toruniu:)
Moze do Torunia tez sie wybiore i wystartuje w nowej klasie MINI STREET :)
Mam nadzieje ze wystartujemy razem i bedziemy szli przynajmniej równo :)
pozdro

Aśka
02-08-06, 10:19
mini street?? :?: dawaj linka co to ma byc! bo jakby jechały osobno seryne auta i osobno wydmuszki, to byłoby super!! [/code]
P.S. 1. skrzynia ma chyba nadal za długą 3 i 4 bo kończę 400m na 3 jeszcze...
2. biorąc pod uwagę fakt, iz jeszcze pół roku temu toczyłam się eko-vtekiem nie przekraczając 3 tys. (!!) a wyścigi na 1/4 uważałam za najgłupszy sport samochodowy (vide: ankieta na ulubiony sport motoryzacyjny), to i tak jestem zadowolona że mogłam w ogóle wystartować :)

Aśka
02-08-06, 10:19
mini street?? :?: dawaj linka co to ma byc! bo jakby jechały osobno seryne auta i osobno wydmuszki, to byłoby super!! [/code]
P.S. 1. skrzynia ma chyba nadal za długą 3 i 4 bo kończę 400m na 3 jeszcze...
2. biorąc pod uwagę fakt, iz jeszcze pół roku temu toczyłam się eko-vtekiem nie przekraczając 3 tys. (!!) a wyścigi na 1/4 uważałam za najgłupszy sport samochodowy (vide: ankieta na ulubiony sport motoryzacyjny), to i tak jestem zadowolona że mogłam w ogóle wystartować :)

Furious
02-08-06, 13:08
http://www.sss.org.pl/index.php
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?t=1212

Jesli nie masz FD 4.437 (trudno to znalezc) tylko 4,25 to na 3 biegu osiagniesz predkosc w granicy 145km/h wiec jak na czas ktory zrobilas to jest to mozliwe

Furious
02-08-06, 13:08
http://www.sss.org.pl/index.php
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?t=1212

Jesli nie masz FD 4.437 (trudno to znalezc) tylko 4,25 to na 3 biegu osiagniesz predkosc w granicy 145km/h wiec jak na czas ktory zrobilas to jest to mozliwe

Aśka
08-08-06, 14:12
Ratunku!!
żeby nie kopcił -> wymiana pierścieni, ale:
- zmienić blok na d15b2 (z tłokami) ?
- wymienić same pierścienie w moim bloku d15z1?
- nowe tłoki od ... ??
No kto wie??

Furious
08-08-06, 15:52
Chyba wiem dlaczego Ci on w ogole nie jezdzi....
Jesli nie planowalaś głowicy i zakladam ze dalas uszczelke glowicy grubosci takiej jaka jest w D16Z6 to kompresja przy bloku D15Z1 i głowicy D16Z6 wychodzi 7.81:1... :/ Czyli to w ogole nie powinno jezdzic... a czemu kopci...? Moze wlasnie z tego powodu?

http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Aśka
08-08-06, 16:24
No uszczelke pod głowice mam od d16y8, a głowica była tylko muśnięta, bo była w dobrym stanie...
No to co mam teraz zrobić? wypukłe tłoki od d14a8 nie będą przegięciem?? robił tak ktoś? w bloku d15z1 w dodatku?? :roll:

P.S. Czyli jak na coś co "nie powinno jeździć" to nie jest tak źle z niskimi 16 na g-techu ;)

Furious
08-08-06, 17:07
wg. kalkulatora z tłokami od D16Z6 powinno byc OK i uszczelke glowicy dal bym taka jaka jest w D16Z6 (wyjdzie kompresja 10.6:1), no i pierscienie to widadomo.. odrazu wymienic

Aśka
08-08-06, 17:09
no właśnie - OK, a jaka jest górna granica??
bo nam wychodzi wyższa wartość na tłokach d16a6, ale czy to dobrze czy źle??
fak, ale z tym problemów :|

Furious
08-08-06, 17:22
Seryjny silnik D15B7 ma 9.2:1 jesli sie nie myle, bezpieczna granica to tak 10.5:1, chociaz np. Sajmon jezdzi na 11.5:1 i uszczelki mu wydmuc**** :D
Przejdzmy moze na PW lub GG bo tak to sie niedogadamy :)

rem36
08-08-06, 18:04
wkradl sie tu pewien chochlik ;) a mianowicie tloki z d16z6 wyjda ponad blok a to raczej nie zadobrze.... zostaje Ci zmiana tlokow razem z korbowodami ( np z d15b7 ) lub cus od d15b ale same tloki maja chyab inna srednice czopa, wiec chyab tez z korbami trzeba by bylo zmieniac, dalo by to lepszy stosunek korba/korbowod niz d15b7( o ile pasuja do walu d15z1) ale pewnie o graty z d15b bedzie ciezko...

Na czas nie ma co patrzec bo w tych warunkach nie dalo sie zrobic dobrych czasow ale po czasach z gteca oraz tej nocnej rozgrzewce przed zawodami widac ze auto nie jezdzi tak jak powinno, chyba ze wtedy bylo nie modyfikowane tak jak mowiliscie :P :P ...

Pare osob juz robilo rozne myki z glowicami wiec jest z kim si ekonsultowac, napewno dojdzie z samochodem do ładu o ile straczy nato cierpliwosci, checi i funduszy.

pozdro

sajmon1100
09-08-06, 01:23
Seryjny silnik D15B7 ma 9.2:1 jesli sie nie myle, bezpieczna granica to tak 10.5:1, chociaz np. Sajmon jezdzi na 11.5:1 i uszczelki mu wydmuc**** :D
Przejdzmy moze na PW lub GG bo tak to sie niedogadamy :)
narazie dmuchło jedną ,ale kurdele metalową :shock:

[ Dodano: Sro 09 Sie, 2006 ]

Chyba wiem dlaczego Ci on w ogole nie jezdzi....
Jesli nie planowalaś głowicy i zakladam ze dalas uszczelke glowicy grubosci takiej jaka jest w D16Z6 to kompresja przy bloku D15Z1 i głowicy D16Z6 wychodzi 7.81:1... :/ Czyli to w ogole nie powinno jezdzic... a czemu kopci...? Moze wlasnie z tego powodu?

http://www.zealautowerks.com/dseries.html
Furia -skoro Asi :oops: na gteh wyskakuje 16 s,a tym masz srednio 15,4 to chyba niezły wynik na osobę która niema takiej wprawy w starcie jak ty :?:

Furious
09-08-06, 08:51
Furia -skoro Asi na gteh wyskakuje 16 s,a tym masz srednio 15,4 to chyba niezły wynik na osobę która niema takiej wprawy w starcie jak ty
ale widzisz, G-Tech ma to do siebie ze nie jest zbyt dokladny i czasami potrafi mocno odbiegac wynikami od tych na profesjonalnym pomiarze czasu :)
Tak czy siak, kompresja na poziomie 7.8:1 nie jest prawidlowa i to dymienie tez raczej nie :)
Czekamy az Asia wymieni co trzeba i stawi sie znowu na zawodach :)

sajmon1100
09-08-06, 15:38
Furia -skoro Asi na gteh wyskakuje 16 s,a tym masz srednio 15,4 to chyba niezły wynik na osobę która niema takiej wprawy w starcie jak ty
ale widzisz, G-Tech ma to do siebie ze nie jest zbyt dokladny i czasami potrafi mocno odbiegac wynikami od tych na profesjonalnym pomiarze czasu :)
Tak czy siak, kompresja na poziomie 7.8:1 nie jest prawidlowa i to dymienie tez raczej nie :)
Czekamy az Asia wymieni co trzeba i stawi sie znowu na zawodach :)
jeśli dymi na czarno to przepala bene ze względu na kompreche ,ale jak daje na niebiesko to pierscionki kaput...

Aśka
10-08-06, 16:23
no będzie ciekawie - spróbujemy włozyć jednak tłoki z d16z6 i zobaczymy co się stanie :D
będę informować na bieżąco ;)
a tak BTW: czy ktoś już robił mini-me z silnika d15z1 ????

sajmon1100
10-08-06, 22:54
no będzie ciekawie - spróbujemy włozyć jednak tłoki z d16z6 i zobaczymy co się stanie :D
będę informować na bieżąco ;)
a tak BTW: czy ktoś już robił mini-me z silnika d15z1 ????
niedawno rozmawiałem z ziomem co robił z1 z głowicą od z6 i mówi ze cos mu to nie banglało ....a ziom to Myqel jego gg 1915359 -to sobie pogadaj

Furious
10-08-06, 22:59
spróbujemy włozyć jednak tłoki z d16z6 i zobaczymy co się stanie
rem nie polecał Ci tej operacji... wiec bądz ostrozna :)

Aśka
24-08-06, 16:49
No, w końcu mogę chyba szczęśliwie zakończyć ten temat: auto w końcu ma nowe tłoki i jeździ, tzn. na razie dociera się, więc tylko wożę się po 3city :D

Furious, częściowo miałeś rację - tłoki z d16z6 nie weszły, ale nie dlatego, że za wysokie, ale korbowody nie pasują na mój wał :|
za to tłoki+korby z d15b2 pasują do mojego wału i bloku - wg pomiarów mają ok. 4,6 mm do zaworów (uwzględniając potrójną metalową uszczelkę o grubości 0,6 mm) , czyli nawet na krzywkach v-teca muszą się zmieścić :grin:

to na razie tyle, jeśli zdążę przed Toruniem dotrzeć silnik, to podjadę na hamownię i wrzucę wykres, jeśli nie - pierwsze pomiary i sprawdzian skuteczności modów będą podczas zawodów :D

pozdrawiam wszystkich serdecznie i chyba jednak odradzam robienie mini-me z d15z1 :?

rem36
24-08-06, 17:07
tłoki z d16z6 nie weszły, ale nie dlatego, że za wysokie, ale korbowody nie pasują na mój wał

No i cale szczescie :) a tloki pasowaly na korbowody od z1? czy nei sprawdzaliscie? tak z ciekawosci pytam ;)



za to tłoki+korby z d15b2 pasują do mojego wału i bloku - wg pomiarów mają ok. 4,6 mm do zaworów

a w pomiarach zostalo uwzglednione to ze zawory zamykaja sie po GMP ?? zreszta łotewer z tymi tlokami i tak powinno wszytko dobrze dzialac :)

Zapraszamy w takim razie na Bemowo :D

Furious
24-08-06, 17:07
Furious, częściowo miałeś rację
czesciowo Rem mial racje :P


odradzam robienie mini-me z d15z1
w USA tez odradzaja mini-me z D15Z1, juz wiemy dlaczego :)


pierwsze pomiary i sprawdzian skuteczności modów będą podczas zawodów
no to widzimy sie na kresce w Toruniu :)

Aśka
25-08-06, 09:35
a tloki pasowaly na korbowody od z1? czy nei sprawdzaliscie? tak z ciekawosci pytam ;)

pasowałyby bo średnica sworznia tłokowego jest taka sama, ale nie przymierzaliśmy bo nie udało się tłoków ściągnąć... no i jakby to leżało na korbowodach z1 też nie wiadomo. Poza tym, Główny Mechanik stwierdził, że tłoki d15b2 lepsze niż z d16z6 bo mają płaskie denka => wyższe sprężanie ;) Czyli teraz wg kalkulatora st. sprężania wychodzi 10.22:1 i powinno być znośnie.
A w ramach docierania silnika codzienny wieczorny kursik na Hel robimy, coby przed Toruniem zdążyć dotrzeć i przetestować silnik + parę lekcji ruszania :D
pozdrówka

LIO
25-08-06, 15:28
ja bym wolal wypukle tloki, niz plaskie

Aśka
25-08-06, 16:09
a d16z6 ma wklęsłe :razz:
wiem, bo sama je szorowałam...

sajmon1100
26-08-06, 00:20
a d16z6 ma wklęsłe :razz:
wiem, bo sama je szorowałam...
zuch dziewczyna :D

BRNK
10-10-06, 09:41
no i jak autko?
pytam bo jeżdze takim samym d15z1 :)

Aśka
10-10-06, 11:07
Wszystko super, mam jeszcze tłumik końcowy rurowy zaprojektowany specjalnie dla mnie przez Ultera [bo stary pierdział i brzęczał przy ok. 3 tys. i strasznie mnie to irytowało, a nie chciałam typowego "sportowego żeby nie było za głośno], tłoki od d15b2 dobrze się sprawują w bloku d15z1 [st. sprężania 10.22:1] , skrzynia od d13b2 może jeszcze ma ciut za długą 3 ale już czeka w garażu od crx'a :D Niestety jeszcze nie byłam na hamowni :cry: Ale ogólnie jeździ się super, z reguły oglądam inne samochody we wstecznym lusterku :wink:
a, spalanie przy mojej spokojnej jeździe po mieście ok. 8,5 l :P
a! zapomniałam że jeszcze mam zmieniony kolektor wydechowy na 4-2-1 "mugen sport" i znacznie lepiej ciągnie od dołu :)
pozdrawiam sedecznie

BRNK
10-10-06, 21:47
tak czy siak chyba z tego co czytałem to problem z d15z1 zrobic cos czym da sie szybciej pojezdzic

Kras
11-10-06, 08:29
Może problemowo i trudniej niż zaczynać z B2 lub B7 ale jak widać da się. No i efekty są.

Furious
11-10-06, 12:26
ale z tego D15Z1 to został tylko sam blok :D

Aśka
11-10-06, 13:04
no w sumie tak :D

Kras
11-10-06, 13:45
No i najważniejsze. Jak ktoś podniesie maske i spojrzy to właśnie Z1 zobaczy wybite na bloku. I o to chodzi.

Aśka
11-10-06, 14:07
No ba! nawet na pokrywie mam VTEC-E :lol:

itr
11-10-06, 15:19
podziwiam wytrwalosc :) tak trzymac. Inteligentny i ciekawy topic. Oby takich wiecej.

Aśka
11-10-06, 15:40
Witam ponownie!
Byłam w końcu na hamowni - wynik:
132,2 KM i 148 Nm
- mnie zadowala, ale moje Wsparcie Technicze kręci nosem więc będzie dalej rzeźbione ;)

pozdrawiam :)

P.S. jak mi ktoś pomoże zmiejszyć wykres to go wstawię w odp. miejscu :oops:

P.S.2 - Lio: jakbyś chciał wypukłe tłoki to już mam, jedyne 300zł komplecik, nówki oczywiście ;)

cush
26-09-07, 09:42
Witam,
mam pytanie do autora tematu. Czy sama wymiana kolektora w d15z1 od np. d16z6 da jakiś konkretny rezultat? Tzn. czy gra jest wogóle warta świeczki? Warto zauważyć, że trzeba wówczas pozbyć się katalizatora, bo jest mocowany oryginalnie z przodu.

Aśka
26-09-07, 12:13
d15z1 MA katalizator z przodu więc zmieniając kol. wydech. na jakikolwiek od serii D lub jakiś sportowy w każdym przypadku pozbywamy się kata ponoć = 10% mocy więcej :brawo:
czy to zabieg warty zchodu? hmm, przy tak spapranym kol. ssącym, przepustnicy i kanalikach w głowicy, chyba lepiej zacząć od ZMIANY SKRZYNI BIEGÓW - efekt lepszego "zbierania się" gwarantowany!!
a kata oczywiście wyciąć z puszki ;)

pozdrówka

cush
26-09-07, 12:17
Dzięki Aśka za odpowiedź. Sprawę muszę w takim razie przemyśleć :)

Furius mylisz się w sprawie kata. Przejrzyj manual serwisowy... katalizator pod spodem mają silniki np. d16z6 i d15b7, a z przodu takie jak d15z1 i d15z6. Zresztą wystarczy, że sam spojrzę pod maskę ;)

Pozdr.

sadam
26-09-07, 21:04
hmm, przy tak spapranym kol. ssącym, przepustnicy i kanalikach w głowicy,
niemowmy ze spapranym bo przeciez nie o to chodzi.silnik ma za zadanie byc ekonomiczny i dlatego tak jest a nie inaczej.a wymiana
epiej zacząć od ZMIANY SKRZYNI BIEGÓW - efekt lepszego "zbierania się" gwarantowany!!
dokladnie.a jesli mocy bedzie wciaz malo to wydaje mi sie ze lepiej kupic caly b7 a ten sprzedac,

Aśka
27-09-07, 09:13
taa, w sumie to "spaprany" powinno być tak napisane, bo generalnie mi też podobało się spalanie na trasie ok. 5,5l/100 a skądś musiało się to brać ;)

cush
27-09-07, 10:50
Paru rzeczy nadal nie rozumiem... Piszecie o nowej skrzynie biegów, więc poczytałem trochę na ten temat.
Otóż skrzynie w d15z1 i w d15b2 mają dokładnie takie przełożenia:
d15z1:
1 - 3.25
2 - 1.761
3 - 1.066
4 - 0.852
5 - 0.702
final - 3.250
dla d15b2 oraz d13b2:
1 - 3.250
2 - 1.900
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.750
final - 4.250
Jak widać przy dość znacznej różnicy w przełożeniach auta mają niemal identyczne osiągi przy tej samej mocy 90KM:
d15z1 do 100km/h - 10.1
d15b2 do 100km/h - 9.7
Momenty obrotowe odpowiednio 129Nm/4500obr i 119Nm/4700obr, prędkości maksymalne takie same.

rem36: Otóż przełożenie na jakim jedziemy jest po prostu mnożnikiem obrotow i tym samym momentu obrotowego, im krótszy bieg ( wyższa cyfra ) tym wiecej mocy mamy na kołach, i możemy szybciej przyspieszać jednak prędkość osiąg na przez samochód będzie niższa

Z powyższych wynika chyba, że zmieniając skrzynię biegów w swoim d15z1 na np. z d13b2 zyskam co najwyżej 0.5sec do setki.. tak? I jak to jest z tym momentem obrotowym, czy nie zostanie on przesunięty na inne obroty przy zmianie skrzyni, tzn. czy max. moment i moc są nieprzesuwalne co do obrotów (z tego co się orientuję to silnik d15z1 nie jest przystosowany do osiągania wys. obrotów ok6300max.) dla danego silnika?

Serdecznie pozdrawiam

kubz
27-09-07, 13:53
Z powyższych wynika chyba, że zmieniając skrzynię biegów w swoim d15z1 na np. z d13b2 zyskam co najwyżej 0.5sec do setki.. tak? I jak to jest z tym momentem obrotowym, czy nie zostanie on przesunięty na inne obroty przy zmianie skrzyni, tzn. czy max. moment i moc są nieprzesuwalne co do obrotów (z tego co się orientuję to silnik d15z1 nie jest przystosowany do osiągania wys. obrotów ok6300max.) dla danego silnika?

Serdecznie pozdrawiam

oho! podlaczam sie do pytania kolegi, w planach mam wymiane skrzyni na ta z d13b2 i mam podobne obawy o moment

sadam
27-09-07, 18:02
ale krzywa momentu i mocy sie nie zmiania.
nietykacie silnika a skrzynie.im krotsze przelozenia tym szybciej auto sie wkreca na obroty, a co za tym idzie lepiej przyspiesza mimo ze biegi trzeba zmieniac szybciej.hjakby to nie bylo sprawdzone to by sie o tym tak nie trabilo ;) .

[ Dodano: Czw 27 Wrz, 2007 ]

zyskam co najwyżej 0.5sec do setki..
mozliwe ze wiecej urwiesz, z jakas sekunde, to sporo.

Kras
27-09-07, 18:18
Dokładnie tak. Moment na silniku zostaje identyczny. Zwiększa się moment na kołach ponieważ jest to nic innego jak (moment na silniku x przełożenie danego biegu x przełożenie główne) minus straty.

Czyli np. jadąc sobie na trójeczce przy skrzyni Z1 masz w jakimś momencie 100Nm na silniku czyli na kołach 100 x 1.066 x 3.250 = 346.45Nm.

Po zmianie skrzyni, na tej samej trójce, w tym samym momencie gdy silnik wygeneruje 100Nm to na kołach będzie ich już 100 x 1.25 x 4.25 = 531.25Nm.

A więc aż o 53% więcej. Masakra.

Czasami do setki bym się nie sugerował gdyż Z1 osiąga ją na drugim biegu, a B2/B7 raczej nie. Więc trzeba doliczyć jeszcze z 0.5s na zmianę. Plus oczywiście nie tylko się do setki w życiu jeździ...przy takich przełożeniach Z1 to wręcz UMIERA na prędkościach ponad 120km/h czy wszelkich wyprzedzaniach.

Ekard
27-09-07, 18:47
Jest jeszcze jedna zaleta krótszej skrzyni.
Po zmianie biegu obroty są wyżej, a to właśnie w tych partiach nasze silniczki generują największą moc.

I akurat wyprzedzanie przy 90-120 km/h na skrzyni od d15z1/b8 jest całkiem fajne bo robisz to na 2-jce :>

Ale to jedyna zaleta tej skrzyni.

kubz
27-09-07, 20:11
oho :afro: to sie biore za poszukiwania skrzyni z d13b2 :] moze przed zimą sie uda to poskładać :D

cush
27-09-07, 21:36
Dzięki chłopaki za konkretne odpowiedzi.


I akurat wyprzedzanie przy 90-120 km/h na skrzyni od d15z1/b8 jest całkiem fajne bo robisz to na 2-jce

Ale chyba troche przeginka z tą dwójką ;)

Pozdr.

kubz
27-09-07, 21:55
I akurat wyprzedzanie przy 90-120 km/h na skrzyni od d15z1/b8 jest całkiem fajne bo robisz to na 2-jce

Ale chyba troche przeginka z tą dwójką ;)

Pozdr.
110 na 2 :)

Aśka
28-09-07, 10:03
jeszcze tylko małe przypomnienie do tematu skrzyni od d13b2: szukajcie z lat 94-95 wersja na Europę, bo tylke te mają FD 4.437 (a nie 4.250 jak pozostałe)
w praktyce wygląda to tak, że przy obrotach silnika 3.000 na poszczególnych biegach mam nastepującą prędkość:
1. 20 2. 40 3. 60 4. 80 5. 100
na trasie jest może ciut głośno, za to wyprzedzać można czasem nawet na 5 biegu, bo jadąc ok. 100-120/h auto nadal żwawo przyspiesza ;)
no ale nie zastąpi to oczywiście przyjemności z kręcenia do 7500 rpm :d

sadam
28-09-07, 16:25
I akurat wyprzedzanie przy 90-120 km/h na skrzyni od d15z1/b8 jest całkiem fajne bo robisz to na 2-jce
no nie wiem czy to jest takie fajne...
ja wole to robic na 3 bo moment jest lepszy

Czasami do setki bym się nie sugerował gdyż Z1 osiąga ją na drugim biegu, a B2/B7 raczej nie. Więc trzeba doliczyć jeszcze z 0.5s na zmianę.
mimo ze trzeba wbijac ta trojke to i tak kazdy urywa czas do setki.

cush
28-09-07, 18:01
Ekard napisał/a:
I akurat wyprzedzanie przy 90-120 km/h na skrzyni od d15z1/b8 jest całkiem fajne bo robisz to na 2-jce

Sadam napisał:
no nie wiem czy to jest takie fajne...
ja wole to robic na 3 bo moment jest lepszy


Zgadzam się tu z Sadamem. Poza tym tak myśląc o inne skrzyni biegów trzeba mieć właśnie na względzie moment a ten w d15z1 jest maksymalny już przy 4500obr. Biorąc zatem pod uwagę fakt, ze odcięcie jest na 6000 obr. a moc max na 5500 obr., skrzynie nie może być za krótka, bo po 1 - może nie być wykorzystywany w pełni moment; po 2 - ten model silnika nie kręci się wysoko ... strata spowodowana zmianą biegu byłaby zbyt kosztowna np. gdyby obroty miałyby się cofać od 6000 do ok 5300. Przy tym silniku chyba korzystna skrzynia byłaby np. od d15z6 - niewielkie skrócenie 2,3 i 4 ale to tylko moje zdanie. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że ten silnik puchnie już przy obrotach ok 5800... ten "pik" mocy jest bardzo krótki... Zdecydowanie więcej daje ten moment na 4500.

Pozdrawiam.

Kras
29-09-07, 08:09
Nadal myślisz momentem na silniku, a nie na kołach.
To nieważne, że on już na silniku spada, jeśli różnica przełożeń jest na tyle duża by to skompensować. A właściwie w każdej skrzyni biegi 1/2/3 są tak rozstrzelone, że warto kręcić do końca.
Poza tym, co z tego, że nie spadniesz na peak silnikowego momentu na krótszej skrzyni, tak jak na oryginalnej Z1. Krótsze przełożenie sprawi, że na kołach będzie go czy tak więcej ...a o to tutaj chodzi...moment na silniku nie jest najistotniejszy...gdyby tak było juz dawno nikt nie mógłby dogonić diesli :d

Ekard
29-09-07, 15:04
No może rzeczywiście seryjne d15z1 nie pociągnie 120 na dwójce ale u mnie przy dłubniętym d15b8 do 115KM@6700 to 120km/h na dwójce nie stanowi problemu.
Nie zmienia to jednak faktu, że krótsza skrzynia i tak by się przydała.

I tak jak pisze Kras. Przy tej samej prędkości na niższym/krótszym biegu będziesz miał lepsze przełożenie mocy na afalt niż na wyższym/dłuższym.

cush
29-09-07, 15:56
No, przekonują mnie wasze opinie. A jak np. chciałbym zostawić tylko 5 bieg ze skrzyni od d15z1 to mogę to jakoś przełożyć ?

Pozdr.

Ekard
29-09-07, 19:17
Powinien pasować bez problemu.

Polecam 2 FAQi:
by Rem36 http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823

by Furious http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783

Igła
23-03-08, 01:19
a cieaki mnie jedna rzecz... czy da rade przelozyc bebechy ze skrzyni z 4 gen do skrzyni 5 gen?

sadam
23-03-08, 09:05
z 4 gen do skrzyni 5 gen
no pewnie
crx to przeciez to samo co 4 gen a 3 i 4 chlopaki przekladaja z zamknietymi oczyma ;)

AdamG
15-04-08, 09:15
W środku d15b VTEC jest agresywniejszy wałek i to robi różnicę (niewielką, ale zawsze), dodatkowo wyższa kompresja.
A wspomniany czujnik VTEC to zupełnie odrębna kwestia, bo dotyczy tylko EK3 (czyli 6 gen z OBD2).
Zalecane info do poczytania o d15b VTEC: http://asia.vtec.net/article/d15b/
Tam też są fotki zarówno głowicy od EG5, jak i od EK3 - dla porównania podwójnego grzybka VTEC w tym ostatnim.

Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze w tym...

EK3 D15Z6 nie ma dwóch grzybków Vtecka. Nie wiem czy w tym artykule nie jest mowa o silniku D15Z7 który występował w Sedanach 6-gen i miał 130KM a jego oznaczenie to też EK3

Ekard
15-04-08, 09:33
havok dobrze pisze.
D15B w rocznikach 96-00 ktore wychodzily w EK4 ale nie u nas tylko w Japoni maja 3stopniowy VTEC, widać to po dwóch selenoidach przy głowicy.

Ficek
22-04-08, 15:59
Na skrzyni z d15z1 na 2 biegu dojedzie 110 -120 a na d13b2 jak to wygląda i jak się zmienia prędkość maksymalna ??

Ekard
23-04-08, 12:48
Na skrzyni z d15z1 na 2 biegu dojedzie 110 -120 a na d13b2 jak to wygląda i jak się zmienia prędkość maksymalna ??

Mialem ta skrzynie u siebie w d15b8 i jest naaaprawde dluuuga.

U siebie odcinke na 2 mialem przy 120-125km/h
obecnie po wsadzeniu skrzyni od 15b2 czyli takiej jak w wiekszosci d13b2
2ka sie konczy okolo 80km/h 3 okolo 120/km/h

Przyspieszenie i elastycznosc baaardzo sie poprawily.
Zaluje ze az tak dlugo zwlekalem z wymiana chodz wiedzialem ze efekt bedzie bardzo przyjemny.
Przy okazji wymiany wlecial zamach Fidanzy i sprzeglo Exedy.
Komplet bardzo przyjemnie sobie radzi.

A co do predkosci maksymalnej, no to moje d15b8 nie chcialo wiecej poleciec jak 100 mil/h
na 3ce, to byl maks co dalo rade wycisnac z tego silnika u mnie. 4ka i 5 to juz byly u mnie typowe nadbiego to ekonomicznej jazdy, chodz nigdy z nich nie korzystalem, bo strasznie slabe bylo tam przelozenie mocy na kola.
Na nowej skrzynie jeszcze za bardzo nie testowalem V maxa, ale mysle ze w okolicach 200km/h bedzie.
I niby skrzynia ekonomiczna byla, i spalanie mialem w okolicach 8L/100km po miescie, jezdzilem gora na 3 biegu i dosc wysokie obrotu bo nie lubie jak brakuje mocy, a tak wlasnie bylo na niskich obrotach orzy wyzszych biegach.
Po zmianie moglem zaczac wreszcie uzywac wyzsyzch biegow i spalanie spadlo o jakies 0.5L :D

bender
21-06-08, 14:43
Wszystko super, mam jeszcze tłumik końcowy rurowy zaprojektowany specjalnie dla mnie przez Ultera [bo stary pierdział i brzęczał przy ok. 3 tys. i strasznie mnie to irytowało, a nie chciałam typowego "sportowego żeby nie było za głośno]

Mam pytanie Asiu odnośnie tłumika. To jeden z dedykowanych do silnika 1,5L dla hondy Civic czy jakiś na specjalne zamówienie? Jak dedykowany to czy możesz podać nr katalogowy? :D Ma znaczenie średnica końcówki? Czy auto jest głośniejsze niż przy seryjnym tłumiku? Nie lubię zbyt głośnego basu z tyłu i chciałbym mieć cichy wóz :)
Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiam

kamilo001
29-06-10, 19:59
Cześć wszystkim :)
Mam Honde Civic 5G z silnikiem 1.5 D15Z
Zamontowany jest sportowy wydech z strumienica ale został pozostawiony kolektor wydechowy stary i chciał bym go zmienić, tylko na jaki? oczytałem się na forach to piszą rożne rzeczy ze nie można poprawić osiągów tego silnika a ostatnio znalazłem na forum zęby wywalić kata i zmienić dolot powietrza i wylot spalin co zwiększy trochę osiągi i charakterystykę silnika
Co radzicie jaki założyć wylot palni w jaki systemie??

4-2-1 czy 4-1??

kornel861
30-06-10, 02:30
12 stron jest o tym :rolleyes:

daj kolektor od D16Z6

djibiza
30-06-10, 12:03
Kol wydechowy 4-2-1 taki ebayowy, w ostateczności d16z6, kolektor ssący d16z6 lub d15b7, przepustnica d16z6, wywal cały EGR, zrób dolot zimnego powietrza ze zderzaka, stożek, jakaś rura, bandaż termoizolacyjny na wydechowy kolektor, skrzynie biegów najlepiej od d13b2 po 94r i będzie w miarę latać. Do tego jakiś zamach lekki możesz dać i przy okazji dobre sprzęgło. Mi sprzęgło padło jakieś 4000km po modach. Być może to zbieg okoliczności. A i nie zapomnij o całym układnie wylotowym. 2" z przelotem na środku i końcu. Pozdro :)

derwisze
30-06-10, 12:09
Wydechowy z6 też daje rade.

mateuszafro
30-06-10, 12:11
do dolotowego od z6 wejdzie krokowy od z1?

kamilo001
30-06-10, 20:28
"djibiza"co do wydechu chciał bym kupić coś porządnego i nie chce zaraz zmieniać bo jakieś badziewie kopiłem.Mozę polecisz mi jaki model z jakiejs firmy lub stronę do firmy tuningującej co ma w asortymencie na sprzedasz części moze oni doradzili by cop jest najlepsze do tego silnika

"djibiza"co do wydechu chciał bym kupić coś porządnego i nie chce zaraz zmieniać bo jakieś badziewie kopiłem.Mozę polecisz mi jaki model z jakiejs firmy lub stronę do firmy tuningującej co ma w asortymencie na sprzedasz części moze oni doradzili by cop jest najlepsze do tego silnika

djibiza
30-06-10, 21:54
do dolotowego od z6 wejdzie krokowy od z1?

Plug & play nie wejdzie. Trzeba nawiercić otwór na śrubę. Ja się nie bawiłem z tym tylko kupiłem krokowca. Dobrze poszukasz to tanio kupisz. Ja dałem chyba 40zł.

"kamilo001" kupowałem wszystko z allegro, tłumik końcowy to KM MALON, lekki bas. W miarę dobrze brzmi i nie pierdzi tak mocno jak większość i średnio głośny. Gość ma login: km-malon na allegro. Tłumik mam jakieś 2 lata i póki co zadowolony jestem. Nie gnije jeszcze :) A układ wydechowy to jak już wolisz. CZy z nierdzewki robić ( dość duży koszt ) albo z normalnych rur. Podjedź do jakiś tłumikarzy u Ciebie w okolicy i Tobie to opanują. A środkowy przelotowy M-Tech chyba najlepszy, coś koło 200zł i jest dość cichy.


Przy okazji spytam jeszcze o coś.
Kilka linijek wyżej, w poście 111 Kolega Ficek napisał, że na skrzyni z d15z1 na 2-ce prędkość winna sięgać 110-120 km/h. U mnie prędkość max na dwójce do odcinki wynosi około 99/100 licznikowe, trójka zaś około 150km. CZyżby u mnie siedziała inna skrzynia czy jak? Jak myślicie...

kamilo001
01-07-10, 19:55
Ja w swojej Hondzie na 1-ce do odcinki to prawie 80km łapało a na 2 niestety nie pamiętam na 4 przy 5 tysiącach miąłem 160km wiec sadze ze do odcinki na 4 biegu doszło by do 180 może i więcej niedługo będę jechał w trasę to sprawdzę na każdym biegu ja i napisze a co do mojego wydechu to mam jakis model Remusa i srotkowy przelotowy albo struminice nie wiem taki już był jak kopiłem i tylko musze zmienić ten nieszczęsny kolektor

djibiza
02-07-10, 00:15
A jeszcze pytanie mam odnośnie głowicy. Chyba się poświęcę i dłubnę coś więcej.

Podsumowując:

kompletna głowica d16z6 z gniazdami świec, wałkiem itp
tłoki i korby d15b2 lub d15b7
uszczelka pod głowicę d16z6 lub d16y8
ecu p28
sonda 4-ro żyłowa
pasek rozrządu d16z6 ???
napinadz d15b2
pompa wody JC AUTO D14033 ???

i powinno hulać. Może ktoś to potwierdzić?

mateuszafro
02-07-10, 09:42
Jeszcze mam pytanie odnośnie ssącego.Czy między przepustnicą od z6 a b7 jest duża różnica? bo za przepustnice od z6 można kupić kompletny ssący od b7.Który był by lepszy do d15z1?

artek0903
02-07-10, 10:46
przepustnice sa takie same

kamilo001
07-07-10, 10:38
Witam ponownie Klubowiczów
Sprawdziłem swoja Hondę z silnikiem D15Z1 prędkości maksymalne na poszczególnych biegach
o to wyniki:
odcinka zapłonu 6700rmp
1- 76km/h
2- 130km/h
3 - 162km/h
4 -182km
182km/ h było prędkością maksymalna

Maximus1919
07-07-10, 11:10
A na tej 4 ci odcieło?? Ja na 4 miałem 195 (jak bym jeszcze z górki poleciał to pewnie i ze 200 by pykło... :rolleyes:)
Ogólnie to trochę dziwne ci prędkości powychodziły...?? :confused:
u mnie było 1-60,2-110/115,3-160,4-195 (ale nie odcięło więc dokładnie nie wiem??)
Najlepiej to wsadź sobie skrzynie z d16z6/y8 i będziesz zadowolony lub zrób hybrydę... :)
Ps. A tak przy okazji czemu zaśmiecasz czyjś temat?? :cool:

djibiza
07-07-10, 21:06
Masakrycznie dluuuuugie biegi :| kurcze to chyba ja już mam inną skrzynię, po modach 1-ka +/- 60, 2-ka 98, 3-ka 155 . Przed modami było jeszcze krócej

Maximus:
nie zaśmieca, tylko wszystko w jednym temacie niech będzie, szczególnie, że o Z1 nie ma wielu tematów o mini me itp.

TmK18
13-11-10, 20:18
Z tego co wstępnie czytałem o D13B2 to wychodzi mi że tłoki od D13 właśnie, podniosły by kompresje jeszcze bardziej niż te z D15b2/b7
A co za tym idzie więcej mocy..
Co wy na to?

Maximus1919
13-11-10, 20:52
Szkoda kasy... Nie opłacalna zabawa z tym silnikiem :rolleyes:

TmK18
13-11-10, 23:50
Sorry ale to ja decyduje co zrobię ze swoją kasą:p
A Silnik nie jest wcale zły bo trochę Niutonów można z niego wyciągnąć
Jak z tymi tłokami z D13?:p

Maximus1919
14-11-10, 00:23
Ale czy ja tobie cokolwiek zabroniłem?? Ładuj w niego ile wlezie przynajmniej potomni będą wiedzieli co można maksymalnie z niego wyciągnąć ;) Ja bynajmniej już wiem po sobie że nie ma sensu bo efekt i tak nie jest adekwatny w stosunku do włożonej kasy i czasu w ten silnik... Dobrze po modzona d15b7 złoi ci tyłek aż będzie huczało... A chyba w końcu po to się podkręca jednostki żeby nie dostawać batów?? :rolleyes:

TmK18
14-11-10, 01:15
Nie no spoko.
A możesz zapodać jakie dałeś modyfikacje i jak z mocą teraz? bo nie mogę znaleźć tematu o Tobie:p
I mi lepiej powiedz jak z tymi tłokami? :confused: :D

zakit
14-11-10, 01:51
Ale czy ja tobie cokolwiek zabroniłem?? Ładuj w niego ile wlezie przynajmniej potomni będą wiedzieli co można maksymalnie z niego wyciągnąć ;) Ja bynajmniej już wiem po sobie że nie ma sensu bo efekt i tak nie jest adekwatny w stosunku do włożonej kasy i czasu w ten silnik... Dobrze po modzona d15b7 złoi ci tyłek aż będzie huczało... A chyba w końcu po to się podkręca jednostki żeby nie dostawać batów?? :rolleyes:

no tak nie do konca sie moge z toba zgodzic, d15z1 a d15b2 czy b7 rozni sie w sumie tlokami i korbami - oczywiscie poza glowica. wedlug tego co bylo napisane na wczesniejszej stronie, ze blok Z1 wraz z tlokami pm3 i glowica p08, i reszta osprzetu od z6 da generalnie dokladnie takie samo minime jak w przypadku B2/7 na Z6 wiec nie widze problemu. Z1 jest zasadniczo konstrukcja bardzo podobną do D15B jdm ktore sam ujezdzam, i nie widze zeby jakies minime mnie 'baciło'...

Maximus1919
14-11-10, 09:43
no tak nie do konca sie moge z toba zgodzic, d15z1 a d15b2 czy b7 rozni sie w sumie tlokami i korbami - oczywiscie poza glowica. wedlug tego co bylo napisane na wczesniejszej stronie, ze blok Z1 wraz z tlokami pm3 i glowica p08, i reszta osprzetu od z6 da generalnie dokladnie takie samo minime jak w przypadku B2/7 na Z6 wiec nie widze problemu. Z1 jest zasadniczo konstrukcja bardzo podobną do D15B jdm ktore sam ujezdzam, i nie widze zeby jakies minime mnie 'baciło'...

Powiem tak, nigdy się aż tak nie zagłębiałem w modyfikacje tego silnika bo po co?? On jest stworzony do eco jazdy a nie do zapie.... po ulicach :) Wiadomo że jest mega różnica doczówalna po modyfikacjach w stosunku do serii ale to i tak nie jest to... :rolleyes: Jedyna osoba na forum która się wzięła za pożądne mody to (chyba użytkownika) Aśka gdzie po rozebraniu silnika i złożeniu go na lepszych gratach został z Z1 tylko blok a kasy na to też poszło sporo... :rolleyes: Wiesz d15b7 bardzo pomodzone nie da rady d15b ale d15z1 opierniczy tak że głowa boli... Nawet przy tym co ja wyciągnąłem z Z1 to d14 w 6 genie zostaje tylko o pół auta za mną (też pomodzona ;))... :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=HYK-fmmj1pU&feature=related

TmK18 ja ogólnie szedłem w kierunku d16vtec czyli kol. ssący z6+dolot simota, wydechowy 4-2-1, skrzynia hybryda i to co uzyskałem to 110KM i 140Nm. Jeszcze z takich dodatkowych rzeczy jakie będę przy nim robił to obudowa stożka, taśma termo na kolektor i większy cichy wydech (średnica między 2 a 2,25") i to by było na tyle co można maksymalnie z niego wydoić bez ruszania silnika a potem tylko pod ten cały osprzęt można władować praktycznie bez większych przeróbek d16vtec i nie trzeba już za dużo modzić bo wszystko było już wcześniej ogarnięte :o A z tymi tłokami niestety ci nie pomogę bo nie mam zamiaru otwierać silnika przez co nie interesowałem się tym wcale :)

zakit
14-11-10, 13:57
ogolnie nadal sie z toba nie zgodze, ale narazie bez podstawnie :D

ja szukam caly czas drugiego d15b najlepiej uszkodzonego zeby to rozebrac na czesci i dopiero powiedziec co i jak, Z1 juz mam i niedlugo sie bede zabieral do rozlozenia tego ;)

TmK18
14-11-10, 13:59
Dobra doczytałem troche
I teraz tak:
Bez zmiany głowicy (na np. Z6) mogę sobie pomażyć o chociażby 120KM, gdyż Z1 ma tak samo wąskie gardła jak jej ssący
co więcej jeśli zmieniać tłoki to brać z D15B2/B7 ale razem z korbami (bo inaczej czapka wyjdzie przez maskę :P ) i przy jednej uszczelce od z6 jeśli dobrze obliczyłem Kompresja wynosi 13:1 !!! ;) co jest raczej samobójstwem
A tłoki D13B2 są praktycznie takie same jak PM3 (D15B2/B7)
Czyli bez zmiany głowicy odpada zmiana tłoków czyli już wiem że nie zrobie ani jednego ani drugiego...

Czyli pozostaje mi zmiania kolektorów od Z6 (narazie mam od D13B2) porządny dolot i ewentualnie wydech 2"
Do tego można by zmienić kompa na P28( z Z6, gdyż od Z1 jest raczej nie modyfikowalny) z tym że wgrać mapy od Z1 i ewetnualnie to wystroić i ustawić odcinke na 7500rpm
Czyli pewnie max 115KM by wyszło

Skrzyni nie zmieniam bo ma być jeszcze jednak oszczędnie


@zakit
Z1 i B mogą mieć jedynie takie same bloki
Z tym że tłoki sa inne
Korby takie same

Jeśli dobrze doczytałem :P

Pozdro

Maximus1919
14-11-10, 23:42
TmK18 Zastanawia mnie tylko to co napisałeś; Czyli pozostaje mi zmiania kolektorów od Z6 (narazie mam od D13B2) porządny dolot... o jakim ty kolektorze mówiłeś?? A z tą odcinką był już taki człek co kombinował i niestety nic to nie daje bo moc już spada powyżej ~6000 obr. i chyba już tego ruszyć się nie da... :confused: A co do skrzyni to i tak będzie oszczędnie jeśli będziesz jeździł z głową ;) A różnica w przyśpieszeniu (jeśli zajdzie taka potrzeba) jest na prawdę odczówalna :)

TmK18
15-11-10, 00:33
Sorry trochę pomieszałem :p
Teraz mam kolektor wydechowy od D13B2
I żeby nie przekładać wiązki itp i robić remontu ze zmianą tłoków, pozostaje mi tylko założenie Kolektora ssącego od Z6 i wydechowego od Z6
Czyli nawet komp odpada

Maximus1919
15-11-10, 00:56
Oooo kurczaki... A czemu masz kol. wydechowy z d13?? I czemu chciałeś przekładać wiązkę?? Jeśli masz d15vtec-e to wiązka (z tego co kojarzę) jest albo taka sama albo minimalnie trzeba ją przerobić jak w d16vtec obd1. :)

zakit
15-11-10, 12:40
Oooo kurczaki... A czemu masz kol. wydechowy z d13?? I czemu chciałeś przekładać wiązkę?? Jeśli masz d15vtec-e to wiązka (z tego co kojarzę) jest albo taka sama albo minimalnie trzeba ją przerobić jak w d16vtec obd1. :)

wydechowy sie nie rozni niczym od tego z d15, wiec nie rozumiem czym ty sie przejmujesz.

tmk
owszem d15z1 i b maja takie same korby.

natomiast uwierz mi ze tloki z pm3 i d13 nie sa takie same, i roznia sie i to bardzo. a tloki ktore siedza w B i Z1 nie iwem jakie są i nie dowiem sie dopoki nie rozbiore obydwu silnikow, ale wychodzi an to ze sa bardzo podobne...

Malak
18-11-10, 13:22
tloki p08 (d15b) sa bardzo podobne do p28 (d16z6), roznia sie tym, ze p08 sa jakby splanowane. Jedyna realna zmiana sprezania w d15b, to wlasnie wlozenie splanowanych tlokow p28. bo bez tego wystaja chyba 1mm jak dobrze pamietam.

btw: dół d15b to to samo co dół d15z1. (poza tłokami)

zakit
18-11-10, 14:46
no i wlasnie to trzeba sprawdzic sciagajac kiedys czapke ;) chyba ze uda mi sie dostac gdzies drugi blok d15b ;)

Malak
19-11-10, 15:00
ja mam d15b rozlozone w czesciach...

tak wyglada tlok i blok :cool:

http://lh4.ggpht.com/_Y0MAcHygbMM/TLdTJS8rE2I/AAAAAAAAA4U/7YIR8Ccp43Y/s800/DSC03096.JPG

http://lh4.ggpht.com/_Y0MAcHygbMM/TLdTInBa_hI/AAAAAAAAA4I/0gAtZmi0Gdw/s800/DSC03093.JPG

TmK18
19-11-10, 19:33
@Malak
Chyba wyglądał :p
Czyli czapka z D15B była by u mnie w sam raz ale tu już jest na pewno inne OBD itp no i znajdź taka głowice z Wiązką...
Albo chociaż na początek tłoki P08 z D15B coś tam kompresji powinno pójść w gorę
@Maximus1919
Nawet na oko widać ze kolektor z D13 jest o wiele grubszy niż mój były z Z1 no i D13 bez kata...
Kurde no masz racje Z6 i Z1 ma OBD-1 czyli pewnie tylko komp od Z6 i to wszystko z wiązką chyba:rolleyes:

zakit
19-11-10, 19:43
@Malak
Chyba wyglądał :p
Czyli czapka z D15B była by u mnie w sam raz ale tu już jest na pewno inne OBD itp no i znajdź taka głowice z Wiązką...
Albo chociaż na początek tłoki P08 z D15B coś tam kompresji powinno pójść w gorę
@Maximus1919
Nawet na oko widać ze kolektor z D13 jest o wiele grubszy niż mój były z Z1 no i D13 bez kata...
Kurde no masz racje Z6 i Z1 ma OBD-1 czyli pewnie tylko komp od Z6 i to wszystko z wiązką chyba:rolleyes:

czapka z B jdm to prawie to samo co Z6, ale tloki sa zupelnie inne, i jak na moje to kompresja by spadla znacznie. d15b rowniez ma obd1 wiec nie widze problemu aby dostac takie wiazki...

Malak
19-11-10, 20:29
d15z1 na tlokach p08 daje fajne sprezanie prawie 12:1.
ale po zmianie glowicy na zwykly vtec, sprezanie znow wraca do normalnosci 9.6:1...

glowica w z1 jest fajna bo ma mala komore spalania, ale ma tez wszystko inne male... zawory, kanaly...

TmK18
20-11-10, 00:11
@zakit
Czyli czapki z D15B się nie opłaca skoro to to samo co Z6
Tak apropo to chyba w grudniu będę robił uszczelniacze to zrobię zdjęcia tłoków z wierzchu:p
@Malak
Czyli muszę szukać tłoków z D15B z uszczelką Z6 i sprężanie 11.50:1 mi wyszło około, kanały da się trochę powiększyć gorzej z zaworami
Tylko czy mi to się nie wysra?
Znalazłem nowe tłoki ;) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-95-1-5L-Honda-Civic-S-DX-LX-D15B-Pistons-Bearings-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45eb473845QQitemZ30030 0056645QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

salvadore
24-11-10, 01:10
wrzuc glowice d15z6 ma troche wieksza komore niz z1 ale duzo mniejsza niz z6 - prawie to samo co y8.

zakit
24-11-10, 21:08
@zakit
Czyli czapki z D15B się nie opłaca skoro to to samo co Z6
Tak apropo to chyba w grudniu będę robił uszczelniacze to zrobię zdjęcia tłoków z wierzchu:p


d15b ma ostrzejszy walek.

TmK18
17-03-11, 22:09
A kolektor od D15Z6 podejdzie do mojego Z1? Bo ponoć jest trochę lepszy niż D16Z6
Wydaję mi się że tak ale wolałbym mieć pewność:)

kornel861
17-03-11, 22:40
A kolektor od D15Z6 podejdzie do mojego Z1? Bo ponoć jest trochę lepszy niż D16Z6
Wydaję mi się że tak ale wolałbym mieć pewność:)

nie jest wcale lepszy od D16Z6.
Wezsze kanaly ma tak wiec,nie sugeruj sie tym ze inny ksztalt puchy skoro jest zdlawiona:D

Wsciekly13
26-03-11, 13:08
Wiatm! Ja również posiadam D15Z1:) Jesli chodzi o modywikacje w celu osiągniecia odrobiny wiekrzej mocy to załozyłem : kolektor 4-2-1, przelot 2,15 cala, tłumik ulter NSR, stozek, dolot zimnego powietrza z zderzaka. Nie zamiezam az tak duzych modyfikacji wprowadzać, ale jest jadna rzecz która chciał bym zmienić:) a mianowicie mam przepustnice z D16Z6 i musze jeszcze tylko dokupić kolektor ssący tylko nie wiem jaki najlepiej spasuje :/ Który polecacie? i czy powinna mnie taka zmiana zaskoczyć pozywtywnie:)?

mateuszafro
26-03-11, 14:21
Możesz napisać jak auto jeździ po tych zmianach?ja tez mam d15z1 i na razie wymieniłem wydechowy kolektor na d16z6,jak się cieplej trochę zrobi to będe spawał wydech na 2 cale,jestem ciekaw czy to trochę nie za dużo na tak słaby motor.

Wsciekly13
26-03-11, 16:08
Powiem Ci ze ja jestem w pełni zadowolony z efektów:) Wiadomo ze cudów nie ma ale i tak byłem miło zaskoczony róznicą:) Tylko bedziesz miał problem na przeglądzie do spaliny wyjda około 4 krotnie wyzsze, a jesli chodzi o spalanie to to nie ma zauwazalnej róznicy:D
Chce jeszcze przepustnice z kolektorem wymienic tylko potrzebuje jakiejs opini:)

Maximus1919
27-03-11, 08:34
Ładuj z d16z6 + dolot simota!!! Jak tak zrobiłem i poszło 12KM i 2Nm do góry z tym że 10Nm było więcej przy 2500 niż przed zamontowaniem ssaka!!! Różnica?? Tak jak po kol. wydechowym nie odczułem nic, tak po ssaku się czułem jak bym inny motor wsadził!!! Dół się zrobił kosmicznie mocny w stosunku do serii...!!!! Ale najlepiej jak pod to wpakujecie hybrydę, wtedy jest dopiero szał!!!
Ps. Jak to wszystko zrobicie co wam napisałem plus wasze modyfikacje to możecie się śmiało ustawiać z 530td 184KM!!! ;) Oczywiście jeśli macie zdrowe jednostki... :rolleyes:

Wsciekly13
27-03-11, 09:16
Fajnie takie rzeczy słyszeć:D Mam oferte kupna kolektora z D15B7 co o tym myslicie? podobno o duzo sie nie róznią

Maximus1919
27-03-11, 10:27
Może być, grucha miał podobne przyrosty na ssaku b7 :)

Ale nie masz ci się łudzić że z d14 pomodzoną dasz sobie radę, a jesli już to naprawdę nie wiele... :rolleyes:

jasiek09
27-03-11, 10:43
Fajnie takie rzeczy słyszeć Mam oferte kupna kolektora z D15B7 co o tym myslicie? podobno o duzo sie nie róznią
zdecydowanie nie warto

Wsciekly13
27-03-11, 11:49
jasiek09 Czemu nie warto?

jasiek09
27-03-11, 12:07
bo jak wydawać kasę to już dobrze a nie za jakiś czas szukać kolektora z z6 na którym będzie o wiele lepsza górna partia obrotów:)

Maximus1919
27-03-11, 12:16
A skąd wiesz?? Sprawdzałeś oba na swoim silniku??

jasiek09
27-03-11, 12:28
tak a po za tym widziałem wykres tego samego silnika z tymi kolektorami i tam gdzie się kończy z b7 tam zaczyna się z6, użytkownik dragi hamował na obu kolektorach http://images27.fotosik.pl/158/52d53d03bd22ef1b.jpg :rolleyes:

Maximus1919
27-03-11, 12:30
A widzisz i to są rzetelne informacje ;) Czyli już wiadomo że najlepiej z d16z6 :)

Wsciekly13
27-03-11, 12:53
Hmm przeputnice mam juz z Z6 a kolektor mam do kupienia dosłownie za grosze z B7. Takze kupie go i załoze tylko chciałem wiedzieć czy bedzie pasował:) a jak mi sie nie spodoba to tak jak mówisz jasiek09 bede szukał ssaka z z6:D

Maximus1919
27-03-11, 14:04
Będzie pasował

mateuszafro
27-03-11, 14:08
coś mi się nie chce wierzyc że nawet pogrzebane d15z1 jest wstanie objechac 530 d ,patrząc na dane katalogowe bmw z tym motorem ma 8 sekund do setki.

Maximus1919
27-03-11, 14:29
Nie patrz na dane a na realia... Po moich wszystkich modach (ssak z6 dolot + 4-2-1 + hybryda) dopiero jak wbijam 3 to zaczyna mnie brać... 3 razy ustawka i 3 razy baty... :rolleyes: Katalog to nie wszystko...

mateuszafro
27-03-11, 14:45
no to ładnie;) tak się tylko dziwiłem bo mam kumpla który twierdzi że mnie objedzie alfą 146 1.9 tdi 90km,ale zawsze jak mówię "to chodź się ścigac" stwierdza że dziś nie bo ma dużo roboty w domu;)

Maximus1919
27-03-11, 14:49
Ja objeżdżam ibize 1.9 tdi 105/110KM z 2009 roku która ma przelatane ok 40.000km i jak na tak młody silnik, w takiej kondycji dostaje baty to ty jeśli masz to samo co ja porobione to 90KM diselek może ci poskakać :rolleyes:

kamilgt
27-03-11, 14:52
Nie patrz na dane a na realia... Po moich wszystkich modach (ssak z6 dolot + 4-2-1 + hybryda) dopiero jak wbijam 3 to zaczyna mnie brać... 3 razy ustawka i 3 razy baty... :rolleyes: Katalog to nie wszystko...

dopiero ? a 3 bieg wbijasz przy 80km/h :D

Maximus1919
27-03-11, 15:11
Trochę źle się wyraziłem, 1 i 2 dla mnie, a na 3 mnie dochodzi i wciąga ale nie przy 80km/h bo to się dzieje tak już pod koniec...
Dla jasności początek trójki widzę że zaczyna dochodzić, jakoś w połowie/pod koniec 3 mnie objeżdża ale bez jakiegoś specjalnego szału... :p

kornel861
27-03-11, 20:45
130KM/140NM dostaje druzgocace baty od 530 d
Nie ma H powyzej 120KM/H beta ucieka konkretnie.

Widocznie Twoj kierowca nie ogarnia bemki.

Maximus1919
28-03-11, 00:32
Musiał byś chociaż raz w życiu z nim pogadać to byś stwierdził że Kubica przy nim to małe piwo... :rolleyes:
Ja mam/miałem :p 111KM i 140Nm i na kresce dałem mu radę :) Wiadomo że z rolki to już nie mam szans... :rolleyes:
Żałuje tylko że nikt nie nagrał filmiku z tej ustawki to byś zobaczył :cool:

jasiek09
28-03-11, 08:32
chłopaki nie ten dział do takich pogaduszek:rolleyes:

Wsciekly13
28-03-11, 21:06
Kolektor ssacy z b7 zakupiony :) Ładnie pasuje do przepustnicy:D W tym tygodniu planuje załozyć:D A jak to jest z ta hybryda? ile taka zabawa mnie wyniesie?

Maximus1919
28-03-11, 22:59
Gotowa koło 700-850zl z tym że nie wiesz co masz tak na prawdę lub ok. 1000zl ale wtedy wiesz dokładnie co masz :)

Kras
29-03-11, 09:06
Popatrz w dzial sprzedam...sporo ostatnio hybryd i samych przelozen sie pojawia.

Wsciekly13
29-03-11, 22:30
Ok dzieki za info:)

mie3slaw
02-04-11, 09:24
Panowie szybkie pytanie, czy do kolektora ssącego od d15b7 podejdzie listwa wtryskowa od d15z1 ?

Maximus1919
02-04-11, 16:27
Tak

i wtryski także... :o

Wsciekly13
02-04-11, 22:08
Podejdą wtryski:) nie zakładaj innych bo bedzie przelewac.
A tak apropo do tematu ( bo jestm w trakcie zakładania kolektora )
Silniczek krokowy nie bedzie pasował, trzeba wymienić albo nawiercać dziure w kolektorze no i trzeba bedzie EGR zaślepic

Maximus1919
03-04-11, 00:33
wywal całego egr-a bo będzie ci wyrzucał co po chwile jakiś błąd...

Wsciekly13
03-04-11, 00:37
Ale jak go usune to i tak chyba błąd bedzie wywalac co?

Maximus1919
03-04-11, 14:51
nie

Wsciekly13
03-04-11, 22:20
Napewno? masz tak zrobione?

Maximus1919
03-04-11, 22:32
Miałem do zeszłego tygodnia... Teraz mam d16w4 ;)

Wsciekly13
04-04-11, 08:47
Aha to gratuluje kolejnych posunięć:D

TmK18
04-04-11, 10:51
Szybkie pytanie, przepustnica od D16Y3 podejdzie do kolektora ssącego D16Z6 i okablowania od mojego D15Z1?

bolek89
04-04-11, 18:29
Jaka jest różnica miedzy wtryskami z d15z1 a d15z6?

TmK18
06-05-12, 12:12
poinformuje tylko że wałek od d15z6 do d15z1 pasuje idealnie i chodzi na nim silnik bez problemu, bo mam go założonego
z tym że efekty raczej daje nie duże bo tylko krzywki wydechowe różnią się o niecały 1mm
http://i54.tinypic.com/5zpswk.jpg

kazik2_h9w3
07-05-12, 18:59
krzywki wydechowe różnią się o niecały 1mm
A czasy otwarcia???

TmK18
11-05-12, 23:38
Raczej porównywalne bo wszystko teoretycznie gra
Swoją drogą idzie w całym zakresie obrotów odczuwalnie lepiej, warto sobie przełożyć ten wałek zwłaszcza że jest za grosze
Co prawda ja mam kompa z org. mapą P06 i wtryski 240ccm(b7/z6) i spięte na stałe 16V i wydech 2" i przestawiony zapłon
także od dołu ciągnie gdzieś tak od 2-2,5K rpm ale wałek poprawił odczuwalnie ale nie wiem o ile tak naprawdę więcej dał

Kew#
20-08-12, 22:46
co tak temat ucichł?;)

kupersxd
31-08-12, 23:51
tez mam wlasnie d15z1, a najlepsze jest to ze wszedzie mam napisane oprocz na silniku d16z6 i ci powiem ze tez nie wygalda jakby mial 90km, jestem zadowolony tylko musze dac mu troche powietrza

mirasek
01-09-12, 00:49
nie wiem czy takie najlepsze ;) jaka to buda, EG4 czy EG5 (masz w nr vin)?
ciekawe na jakim kompie to chodzi?

kupersxd
01-09-12, 00:53
5gen, teraz wgl patrze w dokumenty i nagle d15b22814081...

Yotomeczek86
01-09-12, 01:35
To masz swapa zrobionego, pokaz jakieś foto - zobaczę chętnie ;]

gruszkin
01-09-12, 09:04
nie , on wpisuje EG4 i naturalnie większośc eg4 miałą d15b2, ale d15z1 to również kasta eg4 , zrób zdjęcie silnika, dwa rzuty oka i będzie jasne

kupersxd
01-09-12, 11:00
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcm52mlaOymaqS3tTTnKqVp86Z3dbT,
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcmaSllaGqlqaS3tTTnKqVqM2Z3dbT,
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcmJyinJ-vmqTWzOCWnaqY5JHV480,
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcm56qlaCvlaiS3tTTnKqVq9qZ3dbT,
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcmpurlaOvlKuS3tTTnKqVrMiZ3dbT
macie te foto

mirasek
01-09-12, 12:26
Buda EG5 więc pierwotnie był tam d16z6, pewnie ktoś włożył słupek d15z1 ze skrzynią od jakiejś angielki (1M) na starym osprzęcie i chodzi to bardzo kulawo między 3000-5000 rpm ;) albo tylko dół jest d15z1 a czapka d16z6, więc cr 7,8:1 i także chodzi kulawo ;) ktoś nie miał pojęcia co składa... Jak bierze olej to szukaj słupka d16 vtec i przekładaj.

jasiek09
01-09-12, 12:34
Czapka jest też chyba z d15z1, pokrywa tylko od vtec, widać aparat został stary bo są rozwiercone mocowania żeby pasował

kupersxd
01-09-12, 12:37
słupka czyli? niestety wgl sie nie znam... kolega mi robi ten samochod bo troche potrafi

jasiek09
01-09-12, 12:43
Słupek to popularnie blok z głowicą bez kolektorów i reszty osprzętu

kupersxd
01-09-12, 12:47
aha okej

anticorr
23-09-12, 16:25
A powiedzcie mi ludzie, bo nikt mi nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć a w temacie też za bardzo nie ma rozwiniętej tej myśli, tutaj w Z1 wrzucony jest ECU p28, i sonda 4żyłowa, niby vtec od 5500 obr sie włącza, i to tak normalnie hula na mapie od D16Z6, i żeby tą sondę wrzucić to jak wiązki trzeba przerobić?? Bo chcę taki zabieg wykonać u siebie żeby wystroić cholerstwo, a wiadomo ECU P1G jest praktycznie niemodyfikowalne i żaden magik się tego nie podejmuje, więc P28+sonda i co jeszcze?? I pytanie czy jes ktoś kto ogarnie takie coś mi??

zakit
24-09-12, 00:12
schematy wiazek masz w manualu lub samnaprawiam, i naprawde jest to proste.

na glowicy Z1 Vtec nigdy nie bedzie działal, tylko po zmianie komputera na p28.

TmK18
02-10-12, 21:39
Podłączenie sondy 4 żyłowej w D15Z1 na p28(P06 pewnie także) wygląda tak
Z kompa D14 Wtyczka przy sondzie Kolor Pomarańcz/Niebieski - > Biały sondy
D22 zielono/biały - > Zielony sondy
A6 żółto/czarny - czarny sondy (są 2 czarne, najwyżej zrobię zdjęcie który czarny ja podłączyłem)
I teraz idziemy do Kompa (P28) ucinamy, wyciągamy kabel D16 i lutujemy go najlepiej do B1 bodajże żółto/czarny
I wtedy wtyczka sondy Pomarańcz - > czarny sondy
W D15Z3 są delikatnie inne kolory ale to dopiszę jutro albo zrobię zdjęcie

Zmieńcie sobie wałek na D15Z6 odpowiednia mapa i załączanie vteca (16V) na około 3 K RPM i będzie znacznie lepiej (wałek mam na sprzedaż jak coś :)

gruszkin
15-10-12, 11:26
no i tu jest w zasadzie wstawiona też głowica z d16z6, d15z1 na kompie p28(sprawdzałem) nie bangla

anticorr
15-10-12, 18:14
no i tu jest w zasadzie wstawiona też głowica z d16z6, d15z1 na kompie p28(sprawdzałem) nie bangla
To to wiadomo że tak na żywca wrzucony komp nie za bangla, trzeba przerobić kable pod sondę 4-żyłową, i jeszcze parę innych pierdół:)

parruwaa
28-12-12, 03:11
panowie szybkie pytanko ;)
co trzeba zmianic w d15z1 zeby to mialo oficjalnie vteca ;)

anticorr
28-12-12, 08:46
panowie szybkie pytanko
co trzeba zmianic w d15z1 zeby to mialo oficjalnie vteca
Tak na szybko to przeczytaj od A do Z cały ten temat i już masz odpowiedź.

Maximus1919
29-12-12, 12:58
anticorr zostaw go, przecież to parruwaa!!!! ;)

Kew#
15-01-13, 08:33
anticorr zostaw go, przecież to parruwaa!!!! ;)
haha no takt to jest jak sie czytać nie chciało ;)

Szarmi
02-05-15, 23:28
sorry za odkop ale niedawno kupiłem civica z D15Z1 (niby po modach i nie mogę ich zidentyfikować trochę, niby ssący od 16Z6 dolotowy od D15B7) zamieszczę zdjęcie silnika może to coś pomoże :)
http://images70.fotosik.pl/853/6bc61845b0e04e99.jpg

kazik2_h9w3
03-05-15, 15:05
Widać ze kolektory nie są seryjne
A czy coś było więcej robione ciężko powiedzieć

Szarmi
04-05-15, 13:16
no będe musiał Vmaxy na poszczególnych biegach musze sprawdzic, na 3 na pewno 150 leci (nie bylo jeszcze odciecia) na 4 180km/h (wiecej juz nie chcial jechac ale jechalem w 3 osoby i troche uchylone szyby) bd musial pogadac z poprzednim wlascicielem co dokladniej robił bo podobno był robiony w japan cars w bb

artek0903
04-05-15, 13:23
no będe musiał Vmaxy na poszczególnych biegach musze sprawdzic

a co Ci to da?

Szarmi
04-05-15, 17:46
choćby czy coś z skrzynia było robione w porównaniu do seri

siara87
04-05-15, 19:34
jeszcze tylko małe przypomnienie do tematu skrzyni od d13b2: szukajcie z lat 94-95 wersja na Europę, bo tylke te mają FD 4.437 (a nie 4.250 jak pozostałe)
w praktyce wygląda to tak, że przy obrotach silnika 3.000 na poszczególnych biegach mam nastepującą prędkość:
1. 20 2. 40 3. 60 4. 80 5. 100
na trasie jest może ciut głośno, za to wyprzedzać można czasem nawet na 5 biegu, bo jadąc ok. 100-120/h auto nadal żwawo przyspiesza ;)
no ale nie zastąpi to oczywiście przyjemności z kręcenia do 7500 rpm :d

Odkopalem starego posta i mam pytanie co do skrzyni od 1.3 moze ktos potwierdzic stosunek wartosci obrotow do predkosci jak w cytowanym fragmencie? Mam skrzynie niewiadomego pochodzenia i z tego co kolezanka napisala wychodzi ze to s20 z 1.3 tylko u mnie na piatce jest jakies 95km/h przy 3tys obr a na czworce 78km/h, na pierwszych trzech biegach nie rozni sie od tego przykladu, jak to wyglada u posiadaczy takiej skrzyni?
Co do foto komory pare postow wyzej ti ssacy wyglada na seryjny z1 chyba nawet zawor egr siedzi, z wygladu jest taki sam jak te od b7 i z6 tylko troche mbiejszy

kuster
04-05-15, 19:50
To ze masz FD 4.437 to nie znaczy ze prędkość będzie taka sama...
Pytanie jakie masz opony (szerokosc/wysokość)
Do tego biegi różnią sie od siebie
NP. W D14 w skrzyni FD 4.437 dwójka jest bodajże 1.782 a nie 1.9
I juz jest inna prędkość ;)

siara87
04-05-15, 20:13
Czyli nie ma pewnosci dopuki sie jej nie wyjmie i nie policzy obrotow walka glownego?

kazik2_h9w3
04-05-15, 20:19
Co do ssaka to faktycznie pewnie to seria
Zmylilo mnie mocowanie linki i ta śruba w przepustnicy

artek0903
05-05-15, 08:29
choćby czy coś z skrzynia było robione w porównaniu do seri

Nic Ci to nie da a tym bardziej, jeśli np coś z kompem było mieszane i np przesunięto odcinkę. Nie musisz do tego sprawdzać maksów na wszystkich biegach, wystarczy prędkość przy jakichkolwiek obrotach, np. 3tys

Szarmi
06-05-15, 00:41
na 3 przy ok 3 tysiacach jest ~68km/h na 4 sprawdze jutro