Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu (co zrobić aby zyskać kilka koników)
Nie wiedziałem gdzie podpiąć ten temat więc wylądował w Hyde Park.
Jestem przed wymianą rozrządu, po przeczytaniu wielu postów nie tylko z tego forum wybrałem następujące zamienniki
Pasek - mitsubishi
rolka - koyo
pompa - aisin
swiece, zamowilem od siwasa BKR6E-11.
Mam problem z filtrami ponieważ nie wiem jakiej firmy są dobre (filtron, JC, Knecht, inne), tutaj liczę na wasza pomoc.(Podajcie jakie firmy waszym zdaniem sa dobre)
Mam tez następne pytanie:
Co można zrobić aby odrobinę podnieść moc samochodu, chodzi mi o jakieś drobne przeróbki nie wymagające dużej inwestycji finansowej.
Moj silnik ma teorytycznie 105 KM, ale niektorym na chamowni prawie ze na serii wychodzi ok 115 KM, wiec co mozna zrobic aby choc odrobine zwiekszyc ilosc koni w samochodzie.
Moze lepsze swiece, lepsze filtry itp....
Moze ktos zrobi jakas mala rozpiske w co nalezy inwestowac po kolei, aby stopniowo zwiekszac moc samochodu.
Mam problem z filtrami ponieważ nie wiem jakiej firmy są dobre (filtron, JC, Knecht, inne), tutaj liczę na wasza pomoc.(Podajcie jakie firmy waszym zdaniem sa dobre)
filtron jest ok, mam u siebie i nie narzekam. poza tym firma jest w moim miescie :D
filtron jest ok, mam u siebie i nie narzekam. poza tym firma jest w moim miescie
tez miszkam w tym miescie i raczej filtrona nie polecam (ale sam go mam- nie byc zadowolony ) !
ja mam filtrona i teraz kupilem oryginal w aso, niewiele drozszy, a filtron mi sie "pocił"
z czego niby nie jestes zadowolony???
tymi rękoma kiedys te filtry robilem!! :D
Ładnie zakamuflowane pytanie o to, jakie robić modyfikacje dla zwiększenia mocy. I znowu na łatwiznę... A zbiór doświadczeń klubowiczów idzie w las i leży odłogiem - może lepiej po prostu czata zrobić?
Co zrobic zeby sie nie narobic a zeby zarobic
Co zrobic zeby nic nie zrobic a zeby szybciej jezdzilo... rany...
Proponuje wymienic, olej, wszystkie filtry, swiecie, kable WN i zalaz VP99+ nie mylic z Power Diesel. Bez kasy nie ma efektow, amen.
Havoc przeciez od tego jest forum aby dzielic sie doświadczeniami. Raz ktoś coś zrobil i może przysłużyć się innym. Nie każdy musi odkrywać AMERYKĘ na nowo.
I wcale nie jest to zakamuflowane pytanie. Jest ono zadane wprost. Co zrobić aby zwiększyć trochę moc i jakich filtrów uzywac (paliwa, powietrza, oleju).
@Vex
Nie chodzi o duzy przyrost mocy,a o mały gdzie maksymalną przeróbką byłaby zmiana kolektora wydechowego i dolotowego z jakiegos innego silnika bo ten moj ma chyba z d15z6 (i nie jest zbyt ciekawy) oraz zmiana calego ukladu wydechowego. W tym poscie chodzi bardziej o kolejnosc drobnych zmian jakie nalezy wykonac aby samochod lepiej jezdzil. Oczywiscie samochod z tym silnikiem d16y7.
Wymiana tych wszystkich rzeczy o ktorych piszesz bez VP99+ (nie wiem co to) bedzie robiona za jakies 2-3 tygodnie (po wyplacie), Dlatego sie pytam co warto jeszcze zrobic aby bylo lepiej.
Havoc przeciez od tego jest forum aby dzielic sie doświadczeniami. Raz ktoś coś zrobil i może przysłużyć się innym. Nie każdy musi odkrywać AMERYKĘ na nowo.
No i wlasnie o to chodzi... tzn. ze to wszystko bylo na forum z pitnascie razy. Wystarczy poprzegladac i ta ameryke zwiedzisz, dlatego kazdy tak reaguje.
VP99+ = V-Power Racing 99+ :)
Zgadza sie bylo na forum ale bylo porozwalane po roznych postach. A chyba warto od czasu do czasu taka wiedze skomasowac w jednym poscie. A posty typu "szuakj na forum" uwazam za zbytecznosć i za wyraz arogancji piszacego. Przegladam to forum juz od dawna i wiem ze gdzies widzialem odpowiedzi na moje pytania, a po uzyciu opcji szukaj nie znalazlem odpowiedzi na swoje pytanie dlatego napisalem tego posta.
A pomyślałeś o tym, że zadając to pytanie jesteś arogancki wobec wylanej tutaj po kilkanaście razy wiedzy innych? Okazujesz w ten sposób brak szacunku dla naszej pracy.
O d16y7 dużo się dowiesz z opisu modyfikacji auta użytkownika rem36. Ale pewnie to już wiesz (bo czytasz forum).
Dodam coś, co boli najbardziej (a też jest często powtarzane) - tuning nie jest, nie był i nigdy nie będzie tanim hobby. Chyba że zmieniasz Civica 1.4 75hp na 1.4 90hp.
O modyfikacjach rem36 czytalem, jednak to sa ekstremalne jak dla mnie modyfikacje. Mysle o czyms mniej radykalnym typu zmiana kolektora, ukladu wydechowego itp. Wiem ze wiaze sie to z kosztami, ale nie tak duzymi jak np turbina. Wlasnie o takie "drobne" modyfikacje mi chodzi, w jakiej kolejnosci je zastosowac, zaczynajac od tych najtanszych, za jakimi firmami warto sie ogladac itp. Natomiast budowa hybrydowej skrzyni biegow tak jak w przypadku rem36 nie wchodzi w gre (po prostu nie znam sie na tym). Moze w koncu ktos odpowie na zadane pytanie, a nie wypisywal ze juz o tym bylo, bo po prostu szkoda czasu na pisanie bezowocnych postow.
troche cie rozumie, ale tylko troche bo powiem Ci jedno i nazwe to po imieniu
informacji jest tutaj od c****, ale w dwa dni to jeszcze nikt nie ogarnął takiego ogromu informacji, wiem ze chce sie szybko i tanio zalatwic, ale tak sie nie da, mozna taniej, ale nie tanio. niewiem co wpisujesz w wyszukiwarke, ale ja bym zaczal szukac tak - poswiecasz chwile i szukasz w dziale "Nasze Hondy" samochodu z takim silnikiem jak ty masz, nawet mozesz zrobic inaczej - inny rodzaj silnika nie oznacza innej drogi modyfikacji. wchodzisz w temat fouriusa jak zbudowac szybkie d15b7, silnik inny ale podejrzewam ze zasady są w 90% takie same, na wejscie uklad wydechowy, uklad dolotowy (te hasła wpisujesz w wyszukiwarke, a nie pytania "jak stuningowac za grosze?" :roll: ) choc jak sam kolega fourius pisze - on jakby zaczynał to zacząłby od skrzyni. pozniej trudno powiedziec, wchodzisz na strony związane stricte z tuningiem mechanicznym i jedziesz dalej z tematem, nikt Ci przeciez nie bedzie robil za opiekuna i powie sluchaj zrob tak, a pozniej nie bedzie tego egzekwował, gdyby tak wygladał tuning nawet ten deliktany to szybko by sie znudzil, ogarnij istniejace info, bo skoro inni sobie radza to Ty i inni nowi równiez dadzą rade, zreszta cos w tym jest skoro w zakladaniu tematów tego typu przodują nowi, a nie starzy userzy :roll:
RDK nie wiem skad wioles te 2 dni (na forum jestem od kilku miesiecy), nie szukam opiekuna zeby mnie sprawdzal jak sobie radze z wlasnym samochodem. Tak jak zapewne wiele osob zastanaiwam sie co zrobic zeby samochd dawal wiecej przyjemnosci (nie inwestujac w to ogromnych pieniedzy - jeszcze raz tyle co wartosc samochodu) Myslalem ze w temacie znajdzie sie kilka odpowiedzi na postawione pytanie, ale jednak ciezko na to liczyc. Bede musial zrobic tak jak mowisz RDK poszukac w dziale nasze hondy i tam moze cos wyszukam (szczerze mowiac do tego dzialu duzo nie zagladalem - moze tam beda odpowiedzi na moje pytania).
Mam tez następne pytanie:
Co można zrobić aby odrobinę podnieść moc samochodu, chodzi mi o jakieś drobne przeróbki nie wymagające dużej inwestycji finansowej.
Moj silnik ma teorytycznie 105 KM, ale niektorym na chamowni prawie ze na serii wychodzi ok 115 KM, wiec co mozna zrobic aby choc odrobine zwiekszyc ilosc koni w samochodzie.
Moze lepsze swiece, lepsze filtry itp....
generalnie... jak większosc... zmienic dolot/zmienic wydech .....
i tu własciwie konczy sie pole do popisu w przypadku "małoekstremalnych=niskobudżetowych" przeróbek...
A i tak przy nich, teoretycznie :) - w wielkim uproszczeniu - 1kM=100zł
Moze ktos zrobi jakas mala rozpiske w co nalezy inwestowac po kolei, aby stopniowo zwiekszac moc samochodu.
a tu się przychyle do poprzedników.... Uzyj opcji szukaj mimo wszystko....!!!!
Przecież nikt nie bedzie robił takiej rozpiski tylko dlatego, ze chcesz (szczególnie pod Twój model auta) To forum to olbrzymia skarbnica wiedzy i pomysłów ale jak sama nazwa wskazuje to jest tylko "forum" a nie poradnik co,w jakiej kolejnosci,gdzie i jak...
Tak jak pisali poprzednicy-dział NAsze Hondy sporo podpowie uważnemu czytelnikowi ;)
Dlubanie D14
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=983
Dlubanie D15
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=15734
Wymiana kolektora ssacego w D16Y7
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=5265
Przelozenia skrzyn:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783
Modyfikacja skrzyni:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823
Po tych artykulach powinienes juz wiedziec co robic, tanim kosztem nie ma nic, standard to dolot i wydech, a pozniej to kwestia kasy.
Zauwaz ze nic teraz od siebie nie napisalem... wszystko znalazlem w opcji SZUKAJ :!:
Nie każ nam pisać po raz n-ty tego samego, bo po prostu nie szanujesz naszej pracy i wiedzy, którą tu gromadzimy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.