PDA

Zobacz pełną wersję : LPG



coyote
12-07-06, 15:01
witam. orientuje sie ktos ile by mnie kosztowalo zamontowanie gazu do civikia 93r. 1.5 dxi ?? silnik d15b2.. i ile spalanie by wzroslo..

Dzida
12-07-06, 15:04
montaż około 1500, spalanie wzrasta o 2 litry.

coyote
12-07-06, 15:24
spoko, dzieki.. zastanowie sie czy jest sens. a silnik na tym cierpi albo cos innego, nie wiem, moc spadnie, samochod bedzie mulił itp?

Dzida
12-07-06, 15:27
Troszke spadnie, ale nie tak bardzo ;)

niektórzy mówią, ze silnik cierpi itp, bo taka jest teoria. Wyższa temperatura spalania gazu i to, ze jest "suchy".

Ale w praktyce niektórzy jeżdżą dobre 100000 nie grzebiąc, innym się czasami coś wywali, ale to nie jest reguła.

M@rcin
12-07-06, 16:36
Mam w swojej Hondzie(d15B2) gaz już od ponad roku, i przejechane jakieś 30tys. z początku nie było różnicy czy gaz czy benzyna z czasem silnik lekko sie zamulił ale zaznaczam że lekko i nie ma takiej elastyczności. Po przełączeniu na benzyne trzeba pojeździć jakieś 20km żeby silnik się odmulił i wtede lata jak strzała. Muszę wymienić tylko emulator sondy lambda na PD-44 ponieważ po przełączeniu na gaz świeci się CHECK a kiedy w czasie jazdy chce przełączyc na benzyne check nie gaśnie i samochod dziala w trybie awaryjnym tzn. odcięcie jest przy 3,5tys obr. i pali jak smok.Emulator ponoć również zapobiega szarpnięciom podczas przyśpieszania przy niższych obrotach. to tyle :D

coyote
12-07-06, 16:53
jeszcze pytanie jaka instalacja.. czy sa rozne do wyboru? jedne prostsze drugie bardziej skomplikowane i jak to jest wtedy cenowo?

Dzida
12-07-06, 16:55
W sumie tutaj wiele wyboru nie ma...

mirbie
12-07-06, 17:24
zakładałem gaz wczoraj.. silnik D15B2.. zapłaciłem 1700 zł + 200 zł za ten emulator.. nie czuć dużego spadku mocy ale mam mały problem bo po przełączeniu na benzyne nie chodzi równo na niskich obrotach.. jak jade to jest wszystko ok ale jak go puszcze na luz to obroty falują między 0 -1000 obr. a na gazie po puszczeniu na luz jest nie raz dobrze a nie raz silnik zgaśnie.. w czwartek jade do serwisu nich naprawiają... :/ więc jak narazie miło się tankuje ale będę zadowolony do końca jak mi ładnie to wszystko będzie działać..

coyote
12-07-06, 17:28
a ile pali na gazie Tobie? i czemu tak drogo ta instalacja??

dejvt
12-07-06, 17:49
zakładałem gaz wczoraj.. silnik D15B2.. zapłaciłem 1700 zł + 200 zł za ten emulator.. nie czuć dużego spadku mocy ale mam mały problem bo po przełączeniu na benzyne nie chodzi równo na niskich obrotach.. jak jade to jest wszystko ok ale jak go puszcze na luz to obroty falują między 0 -1000 obr. a na gazie po puszczeniu na luz jest nie raz dobrze a nie raz silnik zgaśnie.. w czwartek jade do serwisu nich naprawiają... :/ więc jak narazie miło się tankuje ale będę zadowolony do końca jak mi ładnie to wszystko będzie działać..

poszukaj sobie troche na ten temat... znajdziesz naprawde sporo :)

Dzida
12-07-06, 17:59
Nie przejmuj się. Wyjeździsz na tej instalacji kilka butli i będzie lepiej. :)

mirbie
12-07-06, 20:49
a ile pali na gazie Tobie? i czemu tak drogo ta instalacja??

jeszcze nie wiem ile pali bo dopiero jestem po 1 tankowaniu... :) a czemu tak drogo... tak sobie panowie to obliczyli... :/
ale co mi się podoba.. przycisk przełaczający jest przy otwieraniu szyber dachu a wlew jest sprytnie schowany pod klapką wlewu benzyny.. mój zderzak nie ucierpiał.. :)

już czytałem na temat tego co tam sie dzieje ale jak zwykle ciężko wyciągnąć jakieś wnioski bo za dużo różnych wypowiedzi...

sebas2o
12-07-06, 22:53
Ja mam takie objawy jak mirbie to samo jak jade na gazie i wrzucam na luz to mi gaśnie a nie wiem co to moze być bo dziś założyłem moze by ktoś pomógł?

michal750
12-07-06, 22:57
To, ze gasnie na luzie to prawie normalne przy LPG. Mozna sobie z tym poradzic,kierujac wlot powietrza w strone tylu auta (powietrze nie moze wpadac do filtra siłą rozpedu, tylko silnik musi sam sobie ciagnac). Nie zawsze to pomaga, ale warto sprobowac to przerobic.


ale co mi się podoba.. przycisk przełaczający jest przy otwieraniu szyber dachu ...
Tez sobie tak zrobilem, bo tam jest chyba najlepsze miejsce do tego
http://www.misiu.spinet.pl/forum/Obraz%201761.jpg

coyote
13-07-06, 00:38
nie wiem co to jest ale ciagnie mnie do tego civika... bo doradzali mi rovera serii 400, bo tanszy i bogatsze wyposazenie za ta cene.. albo mazde 323f tez tansza.. ale widzialem ze spalanie ma chyba civic najmniejsze :) zreszta bede myslal o gazie raczej...

sadam
13-07-06, 17:59
Ja przycisk mam identycznie zamonotwany :)
spalanie??na poczatku mialem jakis inny emulator(bo nie mieli akurat tego własciwego i od razu check wywalał) rowne 10 litrow.zmienili emulator(nie wiem jaki symbol i tak dalej), przeszedł regulacje i zaczał palic od 8.5 do 9.5 w zależnosci od jazdy ;) .potem pojawił sie problem bo auto mialo jakas straszna przerwe miedzy srednim a maksymalnym otwarciem przepustnicy.wymiana filtra powietrza, ponowna regulacja (bo gasł na gazie i nie chcial jechac praktycznie w ogole) i wszystko wrocilo do normy.Wszystko było pieknie.Założyłem przelot WM(jeżdze tylko z silencerem) i spalanie znow na poziomie minimalnym 10 litrow do maks 11.5 :? Instalacja II gen. BRC(chyba firma ok), koszt 1450( stowe taniej bo znajomy warsztat prowadzi), zrobione 20 tys na gazie(przelot auta 220 tys).dynamika rzeczywiscie ciut spadła, i jak napisał M@rcin, trzeba troche na benzynce odmulic przez pare kilosow i wszytsko wraca do normy.kolejna sprawa to z tymi obrotami na biegu jałowym.u mnie wystarcza regulacja gazu(co 15 tys razem z wymianem filterka), bo tak to tez falowały, spadaly prawie do zera itp.I jeszcze jedna sprawa odnosnie checka.zmienili emulator:check sie zapalal (albo i nie) po paru kilometrach ale odcinki nie było.teraz zapala sie prawie od razu i jest odcinka na benz :evil: .przy nastepnej regulacji porusze ten temat.za to na gazie nie ma żadnej odcinki :P .
podsumowujac
robisz spore przebiegi:zakładaj, jezdzisz jakies 10 tys rocznie:daj sobie spokoj.
problemy jakie sie pojawiaja z gazem sa przewaznie łatwe do usuniecia, chyba że cos gazownik spierdaczył przy montażu.warto zainteresować sie blosem jeśłi zależy Ci na osiagach.
Ja poki co smigam i dalej zamierzam, nie mam problemow ze strzałami, cofaniem sie gazu i tymi inymi świnstwami :wink:
to tyle ode mnie :D
peace

_Qba_
14-07-06, 17:32
sadam, problem z chceckiem to wina emulatora i podlaczenia odciecia zasialnia wtryskiwaczy. juz to opisywalem na forum chyba nawet kilka razy ;)

sadam
14-07-06, 20:14
to wina emulatora i podlaczenia odciecia zasialnia wtryskiwaczy


ale wczesniej sie palił na benzynie i odcinał przy obr maksymalnych teraz sie pali i odcina przy 3.5 :?
_Qba_, podeślesz link?z góry dziekuje 8)

_Qba_
14-07-06, 23:03
masz kilka mozliwosci:
zle podlaczone odciecie zasilania wrtyskow
nie podlaczony jakis przewod z emulatora lub jego brak (tak bylo u mnie)
dziwne, ale jak tylko dolozyli do wiazki ten co byl w innym egzemlarzu a u mnie nie wszystko ruszylo ;)
mozesz jeszcze miec uszkodzony emulator

tak wiec wszystko kreci sie wokol naszego kochanego PD-44 :)

powodzenia

mirbie
16-07-06, 13:10
byłem w serwisie i mi powiedzieli że muszę zrobić jakiś dodatkowy układ "resetujący" czy jakoś tak żeby komp nie łapał błędów od gazu i żeby trzymał wolne obroty bo jak zresetowali komp. to wszystko ładnie chodziło i na benzynie i na gazie ale po przejechaniu kilku kilometrów problem wrócił... tak wiec narazie czekam na troche wolnego czasu żeby podrzucić im autko.. jak to zrobią i będzie wszystko ok to będę happy.. ;)

_Qba_
16-07-06, 18:29
glupoty ci mowia!! niech wszystko sprawdza i zrobia porzadnie!! musi chodzic z tym emulatorem. nie ma innej mozliwosci.

mirbie
16-07-06, 20:57
koleś mi pokazywał jakiś tam schemat i cos tam tłumaczył... hmmm a może zapomnieli jakiś przewód podłączyć i teraz ściemka że niby jakiś układ jest potrzrebny.... :P :P niech robią co chcą byle to dobrze chodziło... :) tylko mam nadzieje że jak zrobią jakiś tam układ resetujący to że komp nie będzie dostawał po d***... :/

ppm702
17-07-06, 10:06
nie do końca. Emulator 2 lambady nic nie daje. Mam zestaw resetujący kompa i jest wszystko w porządku od 50k km na LPG więc śmiało :)

mirbie
18-07-06, 23:10
nie będę dawał nowego tematu bo moje pytanie sie tez tyczy LPG.. jak się ma gaz do stożka..?? podobno przy gazie najlepiej jak powietrze nie wlatuje bezpośrednio do układu a przy stożku znowu odwrotnie najlepiej jak najwiecej zimnego powietrza.. i teraz sie pojawia dylemat gdzie zamontować filtr stożkowy zeby spełniał swoją funkcje a jednocześnie nie kolidował z LPG... :/

_Qba_
19-07-06, 23:18
ppm702, powiedz jak dziala ten uklad. po kazdym odpaleniu resetuje kompa?? tzn ze komp ma zawsze ustawienia fabryczne czyli nie donca poprawne???

sadam
20-07-06, 15:18
ppm702, powiedz jak dziala ten uklad. po kazdym odpaleniu resetuje kompa?? tzn ze komp ma zawsze ustawienia fabryczne czyli nie donca poprawne???


ja gadałem kiedys z gosciem ktory cos takiego też mial tylko że w nie hondzie.miał problemy jak ja przed wymiana filtra powietrza(skoki mocy, mało płynna praca silnika).jak mu to "coś" zamontowali to problem mu zniknal.w sumie znow powraca temat resetu kompa :?

_Qba_
21-07-06, 23:14
no to moze ktos wiec cos wiecej na temat tego ukladziku??? jak, gdzie i dlaczego jest podlaczony. bo ostatnio tez mam problemu z wolnymi obrotami na beznynie. nawet nowa sonde kupilem ;) i rzeczywiscie po resecie kompa jest przez pewien czas ok i pozniej znowu problem powraca.
ale nadal zastanawia mnie jedna rzecz. przeciez robiac reset kompa benzynowego robimy go na zimnym silniku odpalamy i czekamy az sie nagrzeje. wtedy dopiero jest poprawnie ustawiony. a w przypadku, gdy bedziemy go resetowac co chwile nie bedzie mial poprawnych wartosci... dobrze mysle?? :)

sadam
22-07-06, 08:44
a ja sie dzisiaj podziele najlepszym zjawiskiem.otóż przez ostatnie dwa dni(i dzisiaj rano) jeżdziłem dosyc ostro.w sumie nawet bardzo ostro.od swiatełdo swiateł pełen but, pare aut w tyle i co sie stało??obroty na biegu jałowym stoja jak drut na poziomie prawie 1000 obr, dynamika niemalze identyczna jak na benzynie, zero jakiegokolwiek zamulenia.i to wzssytko na lpg :shock: .wniosek:trzeba po prostu ostro przyspieszac aby wszystko było ok :lol: .no kurde już sam nic nie rozumiem teraz :?

_Qba_
22-07-06, 13:11
hmm niezly pomysl :D tylko ze wtedy gazu Ci spali ze 2 razy wiecej niz beznyny :D

sadam
22-07-06, 13:33
tylko ze wtedy gazu Ci spali ze 2 razy wiecej niz beznyny

wiecej niż 11 mi nie spalił :wink: ach to lpg.ale lanosa 1.6(benzyna)łoje na lpg, o długośc :D .poki co jezdzimy dalej i zobaczymy co z czasem bedzie sie działo.albo i nie bedzie :wink: .

pozdro

_Qba_
22-07-06, 23:12
no to fakt. tez mi nigdy nie przekroczyl 11l.
a wracajac do poprzedniego tematu moze ktos juz wie cos na temat ukladu resetujacego kompa???? :)

ppm702
25-07-06, 12:14
Wróciłem z urlopu i już Ci piszę o resecie.

Po każdym wyłączeniu zapłonu po upływie kilku minut ECU jest odłączane od zasilania podtrzymującego pamięć na 10-20s. Oczywiście jeśli wtedy wąłczysz tacyjkę to zasilanie powraca.

Efekt jest taki, że ECU powraca do ustawień fabrycznych i za kazdym razem adaptuje się na nowo. U mnie efekt jest taki, że dynamika i spalanie jest zależna od tego jak zaczynam jeździć. Jeśli butuję to spalanie wzrasta tak jak i dynamika. I odwrotnie - jeżdżąc spokojnie mam niskie zużycie i dynamika spada. Generalnei po założeniu tego układu problemów z autem nie mam ani na Pb ani na LPG.

Na początku reset ECU brzmiał dla mnie niebezpiecznie, ale poczytałem trochę na forach w US i okazało się, że goscie jeżdżący autem ćwiartkę i normalnie przed wyścigiem robią reset ECU żeby nie pamiętał ustawień z ulicy, czyli troszkę lepiej szedł przy butowaniu.

Innymi słowy, nie widzę żadnych przeciwskazań :)

BTW zrobiłem już ponad 50k km z resetem i wszystko śmiga bez zarzutu :)

sadam
25-07-06, 15:39
a ja jak sie zapytałem to odpowiedz była:że co?pierwsze słysze.
i tak dałem sobie spokoj.w sumie dobre jest w tym resecie to że niemal w każdej chwili można zmienic sobie że tak powiem: program na wyścigowy i odwrotnie :) .
może warto coś takiego założyć.wiecie jaki koszt?

ppm702
25-07-06, 15:54
chyba coś koło 100-150PLN, ale najlepiej zapytać u gazowników

sadam
25-07-06, 17:09
chyba coś koło 100-150PLN, ale najlepiej zapytać u gazowników


a czy naprawde wartp to zakładać?w sumie niemam jakis tam wielkich problemow(głownie to wolne obroty lubia pofalowac)

mirbie
25-07-06, 20:53
dzisiaj mi zalozyli taki reset i powiem że problem z obrotami znikł :) :) I`m Happy :)
koles powiedział ze teraz musi to działać bo mam napchane tyle elektroniki że nie dlugo im zabraknie na magazynie :P :P tylko został jeszcze jeden problem przy ostrych zakrętach na biegu jałowym obroty spadają prawie do 0.... wcześniej potrafił się zgasić silnik ale koleś wzbogacił troche mieszanke i jest troche lepiej tyle że pali ciut wiecej.. ;) ma ktoś jakiś eliksir na takie cos? :) czego to może być wina.. ?

_Qba_
25-07-06, 21:06
spadajace obroty na zakrecie to wina zlej regulacji parownika. ile Cie kosztowal uklad resetujacy???

BTW taki uklad to zadna filozofia w sumie ;) jakby mi sie chcialo to bym sam zrobil :D

Gumol
25-07-06, 22:47
_Qba_ tez mialem problem z niskimi obrotami na benzynie ale gazownik zmienil mi emulacje i niby obroty trzyma, powiedzcie mi czy ktos z Was mial problem ze jadac na lpg po jakims czasie zapalala sie kontrolka check? na benzynie tego nie ma tylko na lpg ;) walcze z tym od miesiaca czyli od czasu jak zalozylem gaz ;) i dupa gazownik nie moze tego zlikwidowac :( moze jakies pomysly co do przyczyny? :D

mirbie
25-07-06, 23:31
ile Cie kosztowal uklad resetujacy???



nic mnie nie kosztowało bo w sumie zrobili to w ramach gwarancji.. :] teraz mam więcej elektroniki od gazu niż od całej reszty auta ;)

ppm702
25-07-06, 23:35
jadac na lpg po jakims czasie zapalala sie kontrolka check? na benzynie tego nie ma tylko na lpg
sonda lambda. Jeśli masz 2 sondy, to reset załatwi sprawę

sadam
26-07-06, 07:50
czy ktos z Was mial problem ze jadac na lpg po jakims czasie zapalala sie kontrolka check


ja mam ten problem.tylko że kiedyś nawet jak sie check palił to nieodcinał na benzynie,a teraz niestety tak robi.reset nie pomogł.ja sie już przyzwyczaiłem :)
mnie nie przeszkadza.

Gumol
26-07-06, 09:00
a czy jest mozliwe ze to nie sonda lambda tylko zle dobrany program w emulatorze?

ppm702
26-07-06, 14:01
mało prawdopodobne ale mozliwe

_Qba_
26-07-06, 21:43
u mnie to sie zdazalo czesciej zima. nie zawsze i nie wiem dlaczego. najczesciej po przejechaniu powiedzmy 5-10 km jadac rownomiernie spokojnie. zastanawiam sie czy to rzeczywiscie nie jest wina ustawien. ja sam sobie podpinam kompa i wlasciewie te wszystkie opcje juz znam. jest tam czas emulacji stanu H i L sondy. moze to jest przyczyna. zbyt dlugi, krotki????
a sonde teraz zalozylem nowa i w sumie tez juz raz mi check wywalilo. dokladnie w takich samych warunkach. jadac spokojnie, rownomiernie po prau km.

Gumol jaka masz instalke??? glownie chodzi o kompa. ja mam bingo M. jak masz ten sam to mozemy kiedys podlaczyc i porownac ustawienia ;)

Gumol
26-07-06, 22:17
hmmmm sonde lambda specjalnie dzisiaj sprawdzilem w stacji diagnostycznej i jest z nia wszystko ok :D a wiec musi byc to przyczyna ustawien : 8) Qba powiem Ci szczerze ze nie wiem jakiego mam kompa instalacji ja ogolnie jestem ciemny w tej sferze ;) wiem ze mam instalacje Elpigazu 2 generacji ktora zakladalem na gajowej :lol: chociaz czekaj wlasnie widze ze w swiadectwie homologacji mam napisane ze mam uklad sterujacy Nicolaus jesli to o to chodzi 8) a i co do warunkow wyskakiwania checka to mam dokladnie tak samo umiarkowana jazda przewaznie na 4 i 5 biegu. aaa Qba jak bedzie najblizszy spot grupy bydgoszcz to najwyzej bym sie pojawil po raz pierwszy :P i bysmy najwyzej to obgadali :grin:

sadam
26-07-06, 22:34
co do warunkow wyskakiwania checka to mam dokladnie tak samo umiarkowana jazda

też sie zaliczam do tego klubu :wink:

_Qba_
26-07-06, 23:51
no to mamy to samo. ja w sumie z tego powodu nowa sonde zalozylem. i jak mi po tym znowu check wyskoczyl to sie wkurzylem :D ale i tak sonde juz chyba mialem na wykonczeniu bo wolno chodzila.
Gumol, pogadamy na spocie. musze zobaczyc jaka wtyczke ma nicolaus no i programik sciagnac i tez sie da podlaczyc :)