Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z szybami



JeNNy_forever
01-01-10, 13:21
Siemanko ;)

Nie doszukałem się analogicznego tematu na forum więc zakładam nowy temat.

Mam pewien problem od dłuższego czasu - mianowicie chodzi o to, że przy zamykaniu szyb (elektryka) słychać jakby silniczek zdychał i szyby zamykają się bardzo powoli, ostatnio na mrozie to prawie stanęła przy podnoszeniu się szyba pasażera. Nie wiem za bardzo od czego się za to wziąć bo dostęp do mechanizmów w drzwiach nie jest zbyt wygodny, czy szukać przyczyny w konających silniczkach czy może to wina prowadnic i da się je czymś przesmarować czy coś innego może powodować takie działanie? Miał ktoś z takim problemem do czynienia?

headone
01-01-10, 13:45
Najlepiej rozebrać boczek i przeczyścić prowadnice i nasmarować smarem jeszcze raz wszystko, powinno byc lepiej.
Chyba ze silniczek sie już kończy ...

JeNNy_forever
01-01-10, 13:49
Najlepiej rozebrać boczek i przeczyścić prowadnice i nasmarować smarem jeszcze raz wszystko, powinno byc lepiej.
Chyba ze silniczek sie już kończy ...

jakiś konkretny smar do tego jest czy co się znajdzie pod ręką? tak coby mi w zimie nie skostniał :D

RobertSz1981
01-01-10, 14:04
W prowadnice dałbym zwykly ŁT43 lub smar silikonowy.

karpik85
01-01-10, 14:11
Ja to smarowałem silikonem do uszczelek w spraju, lałem go do prowadnic szyby, a takim normalnym smarem jeszcze smarowałem przekładnie, która jest w drzwiach. Od tego czasu już przez dwa lata, nie mam żadnych problemów.
Już sam silikon wtryśnięty bez rozbierania boczków powinien dużo zdziałać. Ale najlepiej to rozebrać drzwi i nasmarować wszystko dokładnie.

headone
01-01-10, 14:19
Silikon w sprayu również sie sprawdza w prowadnice, ja smarowałem prowadnice jakimś smarem do maszyn :)
Ale tak jak pisał RobertSz1981 może być zwykly ŁT43.

thompson17
02-01-10, 15:35
ja smarowałem u siebie i nie dało mi poprawy :( pewnie silniczek?

Mario
03-01-10, 22:54
Najlepiej rozebrac calosc, jest banalnie prosta sprawa, najpierw szybe wyjac luzujac 2ie sruby w odpowiedniej pozycji szyby, pozniej kolejne 2 sruby od "krotkiej" prowadnicy pozniej chyba 4 w okolo silniczka i wszystko wyjezdza nam dolem....
Ja poczyscilem wszystko dokladnie, na przekladnie zebata dalem ŁT43 na prowadnice smar silikonowy i te male plastikowe tulejki w srodku tez psiklem, pozniej w prowadnice szyb dalem troche silikonowego (po podniesieniu szyby nie widac smaru) i nasmarowalem lekko silikonem do uszczelek miejsca prowadzenia szyb powyzej lini drzwi.... Teraz szybki chodza jak z salonu

Skoti
04-01-10, 00:07
ja uzywam silikonu w sprayu. poprawa niesamowita

civic-5
04-01-10, 23:43
No to trzeba wypróbowac silikon w sprayu , mam rozumiec ze wd40 swojej roli tu nie spełnia ?

karpik85
05-01-10, 10:22
WD40 pomoże ale nie na długo. Kup ten silikon w sprayu, bo jest tańszy niż WD40, a efekt się utrzyma na wiele miesięcy.

Mario
06-01-10, 08:53
WD40 to shit.... wiem bo sprzedaje on sie nadaje ale szybko odparowuje nie pozostawiajac dobrej powloki "poslizgowej" przynajmniej w zastosowaniach na zewnatrz. Najlepiej jak byś kupił smar silikonowy - silicon spray ale tez nie kupuj najtanszego (tanszego od WD40 ;)) Polecam Firmy BEKO ale cena ok 34,- za 400ml, z czego zostanie duzo na inne okazje.

civic-5
06-01-10, 21:41
Ok dzieki wszystkim za porady, z WD40 trzeba sie przerzucic na silikon w sprayu.

JeNNy_forever
06-01-10, 23:10
też w takim razie spróbuję ;)

.michal
07-01-10, 12:14
silikon w sprayu dobra rzecz - też mialem problem z szybami i pomogł

krakers
10-01-10, 12:03
u mnie po swapie elektryki zaczęły się przycinać. tylko odrazu zaznaczę że elektryka została się ta nieoryginalna z zestawów adaptacyjnych czy może być to problem wiązki i zbyt małego napięcia. w oryginalnej wiązce są 4 kabelki u mnie tylko 2 czyli niema domykania itp. pierdół. czy jakiś pomysł? fakt że spadek napięcia przy włączonym radyjku słychać nawet w głośnikach czy kondensator coś pomoże dla obciążonej elektryki?

SajmonLP
10-01-10, 12:08
smar tawot'a u mnie spelnia role od wielu wielu miesiecy