Zobacz pełną wersję : Zimno. Co padło ??
Od kilku tygodni zauważyłem, że honda bardzo wolno się rozgrzewa. Jak już się rozgrzeje to jak stane na światłach i obroty silnika spadną znowu zaczyna chłodne powietrze lecieć.
Aby dobrze ja nagrzać, tzn. żeby leciało ciepłe powietrze nawet na postoju trzeba dobrych 45 minut ciągłej jazdy.
A dziś zauważyłem, że w ogóle nie grzeje. Można jeździc i jeździc i non stop zimne powietrze leci.
Co mogło paść ? ? Termostat ? Nagrzewnica się zamuliła ?
Termostat najprędzej. Prawdopodobnie zatrzymał się w pozycji otwartej.
Nagrzewnica... wątpliwe.
Termostat najprędzej. Prawdopodobnie zatrzymał się w pozycji otwartej.
Nagrzewnica... wątpliwe.
tu masz racje
A silnik Ci się rozgrzewa prawidłowo ? Wskaźnik temperatury powinien być na 1/3 skali po przejechaniu ok 2 kilometrów. Jeśli tak nie jest to do wymiany termostat. A jeśli silnik się dobrze i szybko nagrzewa ale ogrzewanie wnętrza nie działa prawidlowo, to albo masz zbyt mało płynu chłodzącego, albo nie otwiera się zawór puszczający płyn na nagrzewnicę. No chyba, że zakamieniona jest nagrzewnica ale to już ekstremalny przypadek.
A przypadkiem nagrzewnica nie jest bezpośrednio połączona z układem chłodzenia?
Jeżeli by nie było przepływu w momencie zatkania drożności nagrzewnicy to raczej silnik by się zbytnio nagrzewał co byłoby zauważalne na wskaźniku temperatury...
wskaźnik raczej dobry, chyba, że ktoś ma pecha i wszystko na raz padnie...
sprawdź ile masz płynu może układ zapowietrzony
Jeżeli by nie było przepływu w momencie zatkania drożności nagrzewnicy to raczej silnik by się zbytnio nagrzewał co byłoby zauważalne na wskaźniku temperatury...
Kolejny super post :D
A odpowiedz sobie na proste pytanie. W lecie jak nie grzejesz w aucie wtedy masz zamknięty obieg na nagrzewnicę czy wtedy podczas jazdy silnik Ci się bardziej nagrzewa i czy jest to zauważalne na wskaźniku ?
Uświadomię Cię, że nagrzewnica jest podłączona dodatkowym obiegiem płynu, i jest zamykana przez zawór, którym sterujesz poprzez ruszanie suwakiem temperatury w aucie.
Wracając do tematu to trzeba zacząć od sprawdzenia ilości płynu. Bo u mnie jak miałem kiedyś walniętą chłodnice, to pierwszym obiawem ubytku płynu było to, że ogrzewanie przestawało działać.
:D
a gazicha nie masz w aucie ? nie zapowietrza Ci sie uklad ?
karpik, widzę że masz więcej cierpliwości. Zacząłem odpisywac, ale po pierwszym zdaniu doszedłem do wniosku, że to i tak nic nie da :D
HondaCzęści
31-12-09, 10:15
Termostat można sprawdzić czy jest sprawny w bardzo prosty sposób Np.Rano kiedy silnik po nocce nie był jeszcze odpalany po jego uruchomieniu sprawdzić ręką czy waż idący od termostatu do chłodnicy robi się ciepły Jeżeli tak świadczyło by to o tym ze termostat jest otwarty a w tedy cały obieg płynu idzie od razu przez chłodnice Ale zawsze jest opcja awaryjna Możesz sobie zasłonić chłodnice kawałkiem tekturki:D Żartowałem Termostat nowy to wydatek około 30,00 Mam taki jak coś Zapraszam:D
Hmm gazicha nie ma ;)
Płyn w normie.
Co do rozgrzewania się prawidłowo ze wskazówką to tak średniawo jest. Raczej nie po przejechaniu 2km.
Około 7-10
A jakie jest prawidłowe położenie wskaźnika temperatury gdy silnik już się zagrzeje ? Na moim liczniku wskazówka jest idealnie w połowie wskażnika czy to dobrze?
sprawdz termostat na dzien dobry, jak to zostalo opisane
w nastepnej kolejnosci duze prawdopodobienstwo walnetej nagrzewnicy masz
Hmm gazicha nie ma ;)
Płyn w normie.
Co do rozgrzewania się prawidłowo ze wskazówką to tak średniawo jest. Raczej nie po przejechaniu 2km.
Około 7-10
to duzo , mialem to samo i termostat zablokowal sie w polowie - takze nie bylo tak ze w ogole sie nie grzal , ale grzal sie bardzo dlugo a potem zdarzalo sie ze nawet temp spadala przy jezdzie z wieksza predkoscia (szczegolnie bez gazu). takze powtarzam opinie lio - wymien termostat , kosztuje raptem 50 plnow w IC w 40 min max ogarniesz , jak masz mniejsze rece to nawet nie w 20
Uświadomię Cię, że nagrzewnica jest podłączona dodatkowym obiegiem płynu, i jest zamykana przez zawór, którym sterujesz poprzez ruszanie suwakiem temperatury w aucie.
Dziękuję, sądziłem, że jest to jeden spójny układ a czy Ci do środka grzeje czy nie to uważałem iż jest to tylko kwestia włączenia nawiewu. Dodając wiele tematów o ubywaniu płynu w układzie i wymienianej cieknącej nagrzewnicy uważałem, że nie ma tam żadnego odgrodzenia od układu głównego.
Tak, jest obieg mały i duży w układzie chłodzenia. Pomimo Twojego sprostowania zostanę przy swojej wersji dopóki nie sprawdzę. Z tego co czytałem jedyne zawory jakie są to termostat i korek chłodnicy.
No i po sprawie. Termostat wymieniony, grzeje aż miło =]
Czas: około 30 min, bezproblemowo ;]
Koledzy,
Ja mam podobny problem.Zimno w hani jak lala.Płyn w normie.Układ juz odpowietrzalem i nic.
Przewód idacy z chłodnicy do kolektora stasznie nabrzmiewa i jest strasznie twardy jakby mial pęknąć.
Czy u mnie tez kwestia termostatu.Wymieniałem go we wrześniu.
może i tak. ale może być i kilka innych rzeczy. Poczytaj o tym i będzie wiadomo co robić. Tematów w tym zakresie znajdziesz sporo :)
Czy u was przy tych mrozach jest tak ,że jak się nagrzeje do 1,4 wskaznika ,przy załączonym nawiewie ciepłego powietrza,jak dam gaz w podłogę to tak przy 120km leci temperatura na dół ?Czy to wina mrozów czy termostatu?
raczej wina termostatu ,nie zamyka sie i silnik sie wychładza przez to , w każdym razie tak być nie powinno .
nie raczej tylko napewno. (jeżeli kolega z pierwszego posta miał na myśli lecenie w dół wskaźnika temp. a nie temperature lecącego powietrza z nawiewu)
Termostat się zaciął w pozycji otwartej.
pany ,u mnie dzis temp powindowla prawie na maksa.ozywiscie odrazu wylaczylem silnik ,sprawdzilem poziom borygo,jest Ok..co moze byc?czyzby czujnik temp w silniku?.jutro sprawdze czymzoe cos "chwilowego" to bylo...
termostat się zaciął zamknięty? albo zostanie czujnik, jedno i drugie obok siebie jest :)
rosiniak99
28-01-10, 07:20
termostat się zaciął zamknięty?
każdy termostat jest na początku zamknięty i temperatura nikomu nie winduje w góre
albo zostanie czujnik, jedno i drugie obok siebie jest
kolejna mądrość że czujnik jest koło termostatu :D
pany ,u mnie dzis temp powindowla prawie na maksa.ozywiscie odrazu wylaczylem silnik ,sprawdzilem poziom borygo,jest Ok..co moze byc?czyzby czujnik temp w silniku?.jutro sprawdze czymzoe cos "chwilowego" to bylo...
jeżeli temperatura rośnie nieprzyzwoicie szybko to obieg wody ustał a przyczyną tego jest najprawdopodobniej niedziałająca pompa lub niedrożny układ wodny bo może borygo było słabe i gdzieś "przyłapało"
jeżeli temperatura rośnie nieprzyzwoicie szybko to obieg wody ustał a przyczyną tego jest najprawdopodobniej niedziałająca pompa lub niedrożny układ wodny bo może borygo było słabe i gdzieś "przyłapało"
wlasnie,mam lekki wyciek z pompy wiec moze to to byc ,co do droznosci uklad dawal rade w majwieksze mrozy ale sprawdzimy jak to wyglada ale skoro to moze byc pompa to pewnie to jest przyczyna..thx,pzdr..
Kurcze ,przytkałem dziś chłodnice dektutką i w mig chwycil temperaturkę :)
mi pomogla wymiana plynu..
Jak jest wyciek z pompy albo inne nieszczelnosci to wymiana nic tu nie pomoze :p
rosiniak99
28-01-10, 20:44
Kurcze ,przytkałem dziś chłodnice dektutką i w mig chwycil temperaturkę
nic bardziej mylnego że zasłonięcie chłodnicy pomaga w początkowym nagrzaniu układu wodnego, jeżeli termostat działa właściwie to do póki silnik nie osiągnie temperatury przewidzianej przez producenta chłodnica jest zimna jak lód natomiast jeżeli zabieg karton i inne drut mody pomagają trzeba wymienić termostat ;)
Jak jest wyciek z pompy albo inne nieszczelnosci to wymiana nic tu nie pomoze
rozwiń swoją kolejną "mądrość" :confused:
mi pomogla wymiana plynu..
rosiniak miałem na myśli tą wymianę (domyślam się że chłodniczego)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.