Zobacz pełną wersję : D16z2 -> D16a9
Jak w temacie czyli najbardziej interesuje mnie co moge zostwić z tego silnika co mam, żeby wyszło to jak najtaniej. Czy można zmienić samą głowice ??
Z góry dzieki za pomoc ;)
EEE coś nieczaje chcesz zapodać głowice z D16z na D16a ?? Z tego co mi sie wydaje to się nieda bo d16a9 niema vtec więc od ręki nie podejdzie Chyba że są jakieś mody aby to sklepać razem.
Chciałbym przerobić silnik d16z2 na d16a9 ;)
wymieniasz sam silnik i gotowe. glowicy A9 na blok z sohc nie założysz.
Czyli komp i wtryski mogą zostac?
wtryski tak. komp niekoniecznie. szukaj kompa od D16A9 (PM7)
ja na twoim miejscu brał bym wszystko co się da. Aby zmniejszyć komplikacje swapa.
a słyszeliście kiedyś może o mini-me d16z2 na z6 jest sens w ogole ? Niby tu SOHC i tu SOHC tu VTEC i tu VTEC a jednak 16 KM róźnicy - i tak mnie ciekawi skąd - czy kwestia całego silnika (młodsza jednostka) czy może podmianką któregoś z podzespołów można się do tej mocy zbliżyć ? Póki co pytam z czystej ciekawości - szukamy dla dziewczyny żelazka i tak mnie to zaciekawiło
o wlasnie ... widze pewna rozbieznosc tutaj :
http://img254.imageshack.us/img254/2474/44gennnkopiaxf4.jpg
jest ze to vtec 108 KM a tutaj :
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D16
D16A6
Also known as D16Z2.
* Found in:
o 1988-1991 Honda Civic Si, CRX Si, Civic Wagon RT4WD
o 1990-1991 Honda Civic EX Sedan
o 1988-1995 Honda Civic Shuttle RT4WD (UK/Europe/Asia/AU/NZ)
o 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe)
+ Displacement : 1590 cm³
+ Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
+ Compression : 9.1:1
+ Power : 115 hp (86 kW) @ 5600 rpm & 95 ft·lbf @ 3,800 rpm, redline 6500 rpm (USA)
# Note: 1988 engines were 105 hp (78 kW), MY89-91 hp was increased to 108
+ Valvetrain : SOHC
+ Fuel Control : OBD-0 four-point PGM-FI
+ Head Code : PM3
+ Piston Code : PM6
Nie VTEC ...
taa chyba Lcfr się pomylił ....
http://www.psytronix.org/engine/HondaEngineSpecs.html
A jak myślisz da się przeszczepić z z6 ? znasz jakieś przypadki >?
a czemu ma sie nie dac zalozyc glowicy z z6? ja nie widze problemu... popularna przekładka.
Podczepie sie pod temat..
Mam D16Z2. Jak juz doszliscie jest to SOHC bez Vtec.
a czemu ma sie nie dac zalozyc glowicy z z6? ja nie widze problemu... popularna przekładka.
Czyli bez problemowo powinno dac sie zapodac sobie sama glowice + wtrysk + komp i bede sobie smigac na Vtec`u tak??
I jeszcze jedno pytanko...
Czy jesli kupie teraz kolektor wydechowy 4-2-1 to przypaci on pozniej do tej glowicy z Z6?? I tu i tu seria D wiec wg mnie powinno sie zgrac ale lepiej zapytac.
kolektor do D serii to kolektor do D serii
nie ma rozbieżności [czyt. nie słyszałem]
kolektor do D serii to kolektor do D serii
nie ma rozbieżności
No i git :D
Wiec zapytam jeszcze czego bym potrzebował..
Tak abym wydał jak najmniej kasy...
Wiadomo że głowice :) I co dalej? Komp. Z jakiego Civic`a? Wiązke wtedy to zapewne razem z kompem...
No i czy wtrysk oraz kolektor ssący koniecznie? Czy ten moj z Z2 da rade...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.