PDA

Zobacz pełną wersję : D16z2 -> D16a9



Talib
11-07-06, 11:23
Jak w temacie czyli najbardziej interesuje mnie co moge zostwić z tego silnika co mam, żeby wyszło to jak najtaniej. Czy można zmienić samą głowice ??
Z góry dzieki za pomoc ;)

Lord_ZED
11-07-06, 18:55
EEE coś nieczaje chcesz zapodać głowice z D16z na D16a ?? Z tego co mi sie wydaje to się nieda bo d16a9 niema vtec więc od ręki nie podejdzie Chyba że są jakieś mody aby to sklepać razem.

Talib
11-07-06, 23:08
Chciałbym przerobić silnik d16z2 na d16a9 ;)

Pati
11-07-06, 23:15
wymieniasz sam silnik i gotowe. glowicy A9 na blok z sohc nie założysz.

Talib
12-07-06, 09:45
Czyli komp i wtryski mogą zostac?

Pati
12-07-06, 17:21
wtryski tak. komp niekoniecznie. szukaj kompa od D16A9 (PM7)

Tomo
15-07-06, 00:57
po 100zl na allegro np.

Lord_ZED
15-07-06, 03:57
ja na twoim miejscu brał bym wszystko co się da. Aby zmniejszyć komplikacje swapa.

ygor
13-03-08, 08:35
a słyszeliście kiedyś może o mini-me d16z2 na z6 jest sens w ogole ? Niby tu SOHC i tu SOHC tu VTEC i tu VTEC a jednak 16 KM róźnicy - i tak mnie ciekawi skąd - czy kwestia całego silnika (młodsza jednostka) czy może podmianką któregoś z podzespołów można się do tej mocy zbliżyć ? Póki co pytam z czystej ciekawości - szukamy dla dziewczyny żelazka i tak mnie to zaciekawiło

Pati
13-03-08, 11:02
na pewno z2 jest vtec?

ygor
13-03-08, 12:07
o wlasnie ... widze pewna rozbieznosc tutaj :
http://img254.imageshack.us/img254/2474/44gennnkopiaxf4.jpg
jest ze to vtec 108 KM a tutaj :
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D16

D16A6

Also known as D16Z2.

* Found in:
o 1988-1991 Honda Civic Si, CRX Si, Civic Wagon RT4WD
o 1990-1991 Honda Civic EX Sedan
o 1988-1995 Honda Civic Shuttle RT4WD (UK/Europe/Asia/AU/NZ)
o 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe)
+ Displacement : 1590 cm³
+ Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
+ Compression : 9.1:1
+ Power : 115 hp (86 kW) @ 5600 rpm & 95 ft·lbf @ 3,800 rpm, redline 6500 rpm (USA)
# Note: 1988 engines were 105 hp (78 kW), MY89-91 hp was increased to 108
+ Valvetrain : SOHC
+ Fuel Control : OBD-0 four-point PGM-FI
+ Head Code : PM3
+ Piston Code : PM6


Nie VTEC ...

Pati
13-03-08, 12:43
bo to nie jest vtec...

ygor
13-03-08, 12:46
taa chyba Lcfr się pomylił ....
http://www.psytronix.org/engine/HondaEngineSpecs.html
A jak myślisz da się przeszczepić z z6 ? znasz jakieś przypadki >?

Pati
13-03-08, 12:48
a czemu ma sie nie dac zalozyc glowicy z z6? ja nie widze problemu... popularna przekładka.

ziolo
24-04-08, 13:29
Podczepie sie pod temat..
Mam D16Z2. Jak juz doszliscie jest to SOHC bez Vtec.


a czemu ma sie nie dac zalozyc glowicy z z6? ja nie widze problemu... popularna przekładka.

Czyli bez problemowo powinno dac sie zapodac sobie sama glowice + wtrysk + komp i bede sobie smigac na Vtec`u tak??

I jeszcze jedno pytanko...
Czy jesli kupie teraz kolektor wydechowy 4-2-1 to przypaci on pozniej do tej glowicy z Z6?? I tu i tu seria D wiec wg mnie powinno sie zgrac ale lepiej zapytac.

RDK
24-04-08, 13:56
kolektor do D serii to kolektor do D serii
nie ma rozbieżności [czyt. nie słyszałem]

ziolo
25-04-08, 08:27
kolektor do D serii to kolektor do D serii
nie ma rozbieżności

No i git :D

Wiec zapytam jeszcze czego bym potrzebował..
Tak abym wydał jak najmniej kasy...

Wiadomo że głowice :) I co dalej? Komp. Z jakiego Civic`a? Wiązke wtedy to zapewne razem z kompem...

No i czy wtrysk oraz kolektor ssący koniecznie? Czy ten moj z Z2 da rade...