PDA

Zobacz pełną wersję : czy znowu planować głowice?



klucz
30-12-09, 02:36
Witam, w maju 2009 robiłem mini me i oddawałem całą głowice do obróbki olanowania i takie tam. Splanowali mi 0,20 wrzuciłem nową uszczeleczke i jezdziłem, zrobiłem może 5,000 km i teraz chce sie wziąsc na doł pierscienie, panewki, tłoki doprężające, i pytanie mam takie... czy znowu bede musiał oddac głowice do planowania? uszczelke tez musze nową założyc?

Nemereth
30-12-09, 02:51
Z tego co wiem, głowicy nie trzeba planować o ile silnik w tym czasie nie został przegrzany. Planowanie wyrównuje Tobie powierzchnię która się odkształci kiedy przegrzejesz silnik.

Planowanie - nie.
Nowa uszczelka głowicy - tak.

tomekjzg
30-12-09, 08:05
niekoniecznie planujesz też wtedy gdy masz jakieś wżery w głowicy ale po 5tyś przebiegu powinno być ok co do uszczelki powinno być ok z tym że nie wiem czy jakiejś mocniejszej nie powinieneś dać ale na ten temat niech ktoś mądrzejszy się wypowie

jero11
30-12-09, 08:15
głowicę możesz oddać do sprawdzenia w warsztacie zajmującym się naprawami głowic, tam sprawdzą czy trzeba zabielać czy nie.
Uszczelka pod głowicę tylko nowa.

skolopendra
30-12-09, 14:48
głowicę możesz oddać do sprawdzenia w warsztacie


można to zrobić prosto i szybko przy pomocy kalki i przymiaru ;)

zawsze możesz ją tylko "zabielić "

kiler113
30-12-09, 14:56
uszczelke pod glowice bedziesz musial dac nowa a planowac nie musisz jezeli jest wszystko OK

Skoti
30-12-09, 15:36
Ja dla świętego spokoju bym splanował min.

Lcfr
30-12-09, 16:21
planowanie - tak
uszczelka - tak (tylko OEM)

planowanie - tzw"zabielanie" po to by wyrównac głowice. stosuje sie zawsze przy zdjeciu jeżeli ma być profi. poza tym nie ma na czym oszczędzac skoro koszt to 40-60zł (60zł to mała cena za spokojna głowę)
i nie ma sie czego obawiac, że bedzie za duzo - jak jest seryjna głowica (czyli nie sciachana za mocno przez jakis magików wcześniej) to kolejne planowanie jej nie zaszkodzi... I nie planuj o wartosć jakas tylko popros o najmniejszą możliwą - skoro jest prosta to wcale nie musi byc aż 0,2.

tomekjzg
30-12-09, 19:07
0,2 to było pewnie żeby podbić kompresje:D

klucz
30-12-09, 20:26
dokładnie, porting i takie tam, mam nadzieje ze mi sie nic nie wysypie bo ładuje teraz w moj blok czyli d16y7 tłoki od d16a9 one są wypukłe troche a głowice mam z6 z uszczelką metalową od y8 ...bedzie to wszystko chodziło ze sobą?

skolopendra
30-12-09, 20:27
.bedzie to wszystko chodziło ze sobą?

może nie od razu,ale tak :)

Lcfr
30-12-09, 20:53
tak jak pisałem - popros zeby Ci zabielili tylko- czyli najmniej ile trzeba
z takim setupem to nie zaryzykowałbym braku planowania i założenia uszczelki innej niż OEM

tomekjzg
30-12-09, 21:06
kluczyk ale będziesz latał.....:D

Nemereth
30-12-09, 22:38
koszt to 40-60zł

Gdzie tak tanio planują ? Ze zdjęciem i założeniem?

Lcfr
30-12-09, 22:40
kto mówił o zdjeciu i zalożeniu?
poza tym jaki warsztat oferuje planowanie ze zdjeciem i założeniem?

Nemereth
30-12-09, 23:40
Nie miałem takiej potrzeby, ale napewno są warsztaty gdzie Ci wyjmą, splanują i założą głowicę. Czy się mylę ?

Ty poważnie mówisz, że planowanie to koszt 40-60 zł ?

karpik85
31-12-09, 00:46
Nie ma takich warsztatów, bo niby czemu miałby służyć taki zabieg ? Zrzuca się głowicę po to aby coś więcej przy silniku zrobić, a nie tylko dla jej planowania.
Tak, samo planowanie to kosz ok 50 PLN.
Wracając do tematu, to tak jak Lcfr napisał powinno się wykonać zabielanie, po to aby dokładnie usunąć resztki starej uszczelki, ewentualny nagar, albo kamień kotłowy z wody.

Nemereth
31-12-09, 00:56
To zostawiając samochód w jednym z większych ASO mając problem z uszczelką głowicy rozumiem że moja głowica nie jest planowana w tak dużym warsztacie tylko jest gdzieś wywożona do lasu?

lozek
31-12-09, 01:04
To zostawiając samochód w jednym z większych ASO mając problem z uszczelką głowicy rozumiem że moja głowica nie jest planowana w tak dużym warsztacie tylko jest gdzieś wywożona do lasu?

Co ty masz w bani, i o czym ty piszesz? Skąd takie wnioski?


Jest wszystko wyraźnie opisane a ty snujesz jakieś dziwne teorie.


Masz podany koszt, co owa cena zawiera, po co się to robi, i o jaką część milimetra się planuje. Oczekujesz czegoś więcej?

karpik85
31-12-09, 01:05
To zostawiając samochód w jednym z większych ASO mając problem z uszczelką głowicy rozumiem że moja głowica nie jest planowana w tak dużym warsztacie tylko jest gdzieś wywożona do lasu?
Prawdopodobnie tak, bo nie opłaci się im zakup maszyny do planowania głowic, skoro taka usługa w specjalistycznym zakładzie kosztuje parę dych. Tym bardziej, że ASO raczej rzadko robi takie większe naprawy, przy których się głowice zdejmuje.

Nemereth
31-12-09, 01:08
Chodzi mi o stwierdzenie, że nie ma warsztatów gdzie zdejmą Tobie głowice zrobią z nią co trzeba i założą na miejscu.

Fakt faktem ASO w Białymstoku wozi gdzieś głowice do planowania, ale to niewielki warsztat.
Fakt jest też taki, że za planowanie głowicy ze zdjęciem i założeniem liczą sobie 1000 PLN około.

karpik85
31-12-09, 01:27
Chodzi mi o stwierdzenie, że nie ma warsztatów gdzie zdejmą Tobie głowice zrobią z nią co trzeba i założą na miejscu.


Pewnie jakiś jest, ale praktycznie wszyscy wożą głowicę do ludzi, którzy się planowaniem profesjonalnie zajmują, bo tak jest taniej. W sumie nie wiem w czym problem. Ubędzie CI tej głowicy jak będzie gdzieś przewożona ? Prestiżu ASO coś takiego chyba też nie umniejsza.

Nemereth
31-12-09, 01:35
ok. rozumiem, dzięki za info :)
Ja po prostu wole na miejscu coś robić. Raz już zostawiłem samochód na wymiane okładzin w bębnach, to widziałem swój samochód na przejażdżce po mieście i to przed wymianą :P

klucz
04-01-10, 19:45
wpadłem na genialny pomysł, tylko pewnie mnie zaraz zjedziecie, mianowice daje głowe ze głowica jest cacy zrobiona i nie chce jej ruszac i znowu planowac,za to chce wrzucic tłoki doprężające, pierscienie, panewki i moje genialne pytanie brzmi czy da sie to zrobic bez sciągania głowicy? w sęsie czy można tłoki wyjąć dołem?nawet jezeli bede musiał demontowac skrzynie to i tak byłoby lepsze bo mam zamiar wrzucic hybryde?to jak da rade to wszystko porobicbez sciągania głowicy?

Lcfr
04-01-10, 20:16
nie da rady wyjąc dołem
ktoskiedys pisał, że jakimś cudem po podszlifoeaniu czegostam chyba dałobyrade ale IMO to nie ma sensu

straszne masz te pomysły
to planowanie to smieszne pieniądze - duzo wieksze to uszczelka
ale razem 300zł max

klucz
04-01-10, 20:31
ok, nie ma co po kosztach robic!chce sie miec mody to trzeba za nie płacic... bo wiadomo, chytry dwa razy więcej traci