PDA

Zobacz pełną wersję : Układ chłodzenia problem!!!



Krzynio!
29-12-09, 12:36
Witam mam problem od jakiegos czasu w zboirniczku wyrownawczym jest pelo plynu ponad max niekiedy az go wysadza korkiem zas w chlodnicy robi sie pusto...uklad odpowietrzalem kilka razy nic nie pomaga ciagle robi sie to samo!co moze byc przyczyna?pomyslalem o uszczelce pod glowica ale nie jestem pewien.?

karpik85
29-12-09, 13:02
Ja bym zaczął od wymiany korka chłodnicy na nowy o odpowiednim ciśnieniu otwarcia, bo to od niego zależy kiedy i ile płynu zostanie odprowadzone do zbiornika wyrównawczego.

Krzynio!
29-12-09, 13:54
Sprobuje tak jak mowisz i zobacze co sie bedzie dzialo!dzieki wielkie

Arturvf500
29-12-09, 13:56
Witam mam problem od jakiegos czasu w zboirniczku wyrownawczym jest pelo plynu ponad max niekiedy az go wysadza korkiem zas w chlodnicy robi sie pusto...uklad odpowietrzalem kilka razy nic nie pomaga ciagle robi sie to samo!co moze byc przyczyna?pomyslalem o uszczelce pod glowica ale nie jestem pewien.?

zrob prosty test - na cieplym (uwaga przy odkrecaniu korka) silniku zaloz rekawiczke lateksowa albo kondoma na wlew chlodnicy i zacisnij wezyk od wyrownawczego - jak sie szybko nadyma to uszczelka, jezeli nie to nowy korek i po sprawie; chyba ze masz uwalony termostat i najzwyczajniej gotuje Ci sie plyn

pozdrawiam
Artur

Krzynio!
29-12-09, 14:01
dobra ale jak to bede sprawdzal to silnik ma chodzic czy mam byc tylko rozgzany ale zgaszony?

Arturvf500
29-12-09, 14:37
dobra ale jak to bede sprawdzal to silnik ma chodzic czy mam byc tylko rozgzany ale zgaszony?

na cieplym chodzacym - raczej nie na goracym bo oberwiesz woda z chlodnicy; chodzi o sprawdzenie czy spaliny nie przedostaja sie do chlodziwa przez uszkodzona uszczelke; lekka podgazowka moze sie przydac

Krzynio!
29-12-09, 15:16
Dzieki wielkie jak sprawdze to dam znac ale to dopiero jutro!

skolopendra
29-12-09, 15:34
raczej nie na goracym bo oberwiesz woda z chlodnicy;

ktoś pisał kiedyś że właśnie na gorącym odkręcał korek i słabo mu pryskało :D:D samobujca

Nemereth
29-12-09, 15:53
Ja na gorącym odkręcałem kiedy miałem ten problem u siebie :) Raz mi wywaliło jak z bata i troche się poparzyłem a to ręka a to coś twarz trafiło... Także trzeba uważać (najlepiej do połowy odkręcić i na skos ułożyć w poziomie uchylajac i zamykając w momencie jak plyn podchodzi i pryskac zacznie i tak aż całe ciśnienie zejdzie)

Przyczyną były chyba Jaskółki wbite w spod chłodnicy.... w każdym bądź razie na dolnym mocowaniu węża (w tej okolicy) miałem plame na osłonie... więc ciut kapało i pewnie podciśnienie jakoś powietrze zasysało...


Powiem tak. Gdyby to była wina uszczelki pod głowicą przy tych temperaturach i zmianach ich już by ją całkowicie wywiało że byś nie miał żadnej kompresji na tłokach czyli byś nie pojeździł.

Sprawdzić pompe wody
srawdzić dokładnie chłodnice
sprawdzić dokładnie przewody chłodziwa i ich mocowania.

Karoles
29-12-09, 21:36
a mi wywalalo plyn przez zbiorniczek jak mialem przedmuchy na uszczelce pod glowica :D

Lcfr
29-12-09, 21:40
J
Powiem tak. Gdyby to była wina uszczelki pod głowicą przy tych temperaturach i zmianach ich już by ją całkowicie wywiało że byś nie miał żadnej kompresji na tłokach czyli byś nie pojeździł.

bzdura

falek84
29-12-09, 23:08
mialem identyczne objawy u mnie winna byla uszczelka. Sprawdz tez czy jak jest rozgrzany silnik weze od chlodnicy nie sa za bardzo twarde i czy temp silnika nie skacze ponad norme.

Nemereth
30-12-09, 02:35
bzdura

Racja. Przesadziłem :)

Ale jeśli by się tego nie skontrolowało w czas to silnik do remontu. Swoją drogą to jednak nie była uszczelka głowicy przynajmniej w moim przypadku bo problem wywalania ustał a uszczelki głowicy nie robiłem.

skolopendra
30-12-09, 14:50
Racja. Przesadziłem

jak zwykle ;)

Nemereth
30-12-09, 23:03
Jest możliwość, że na przewodach jest nieszczelność. Jeżeli przewody po sprawdzeniu okażą się całe to posmaruj delikatnie szykji końcówek Tawotem, załóż przewody i zaciśnij dobrze. Jak dalej będzie dmuchało to może termostat był przynajmniej odkręcony a raczej jego obudowa, tam lubi ciec także. Może być też pompa wody. W najgorszym wypadku którego nie życzę to uszczelka głowicy.

Lcfr
30-12-09, 23:07
błagam...

karpik85
30-12-09, 23:27
Jest możliwość, że na przewodach jest nieszczelność. Jeżeli przewody po sprawdzeniu okażą się całe to posmaruj delikatnie szykji końcówek Tawotem, załóż przewody i zaciśnij dobrze. Jak dalej będzie dmuchało to może termostat był przynajmniej odkręcony a raczej jego obudowa, tam lubi cieć także. Może być też pompa wody. W najgorszym wypadku którego nie życzę to uszczelka głowicy.
Bez kitu, Stary jakie Ty masz teorie.


cieć
A ja Michał :D

Nemereth
30-12-09, 23:36
ha ha ha

Co jest w tym nieprawdziwego ?

karpik85
30-12-09, 23:45
Zacznijmy od tego, że Koledze płyn wywala z chłodnicy, a Ty piszesz o wyciekach. Tawotem to wiesz co możesz sobie posmarować...

Nemereth
30-12-09, 23:51
Karpik. Z całym szacunkiem do Twojej wiedzy. Mówię o tym co sam u siebie przerobiłem bo miałem ten sam problem. Wymieniłem pare ważniejszych rzeczy ale głowicy nie ruszałem, nigdy też pod korkiem oleju nie było kawy i nigdy nie dolewałem oleju.

Gdziekolwiek będziesz miał prześwit to powietrze pójdzie na chłodnice wywalając płyn zagotowany do zbiorniczka z tego co doświadczyłem i wiem.

Lcfr
30-12-09, 23:55
masakra...

falek84
30-12-09, 23:58
Bez kitu, Stary jakie Ty masz teorie.


A ja Michał :D

prze-edytowal i jest ok Karpik masz racje i w tym temacie i w reszcie...
bez komentarza to zostawie

Nemereth
31-12-09, 00:04
masz racje i w tym temacie i w reszcie...

Kolejny mądry post...

Sam sobie robie w samochodzie to czy tamto i jakoś problemów z nim nie mam, jeździ i nie narzeka. Także se gadajcie co chcecie...

karpik85
31-12-09, 00:09
Dobra ale swoje doświadczenia najlepiej już zachowaj dla siebie, bo się nóż w kieszeni otwiera jak się czyta Twoje posty.
Strach pomyśleć, że ktoś może Cię posłuchać.
A odnośnie tych prześwitów, o których pisałeś i o tym, że to przez nie powietrze pójdzie do układu chłodzenia to proponuję poczytać jak działa układ chłodzenia, ze szczególnym uwzględnieniem ciśnienia, które się w nim wytwarza.

falek84
31-12-09, 00:10
Kolejny mądry post...

Sam sobie robie w samochodzie to czy tamto i jakoś problemów z nim nie mam, jeździ i nie narzeka. Także se gadajcie co chcecie...

ja tez sam grzebie przy swoim, a jezeli ty sam sobie naprawiasz fure to sadzac po twoich innych postach to w zyciu bym od ciebie jej nie kupil.
Sorka za calkowity out w tym temacie, ale wkoncu czlowiek nie wytrzyma.

Nemereth
31-12-09, 00:12
A odnośnie tych prześwitów, o których pisałeś i o tym, że to przez nie powietrze pójdzie do układu chłodzenia to proponuję poczytać jak działa układ chłodzenia, ze szczególnym uwzględnieniem ciśnienia, które się w nim wytwarza.

Tak wiem... powinno wywalać tam gdzie jest nieszczelność... Rozmawiałem o tym też z mechanikiem ASO, niestety nie potwierdził, że musi właśnie tam wywalać chyba że jest spora dziura.

falek84
31-12-09, 00:24
koniec out-a winna jest uszczelka pod glowica. Przepompowuje "caly" plyn do zbiornika wyrownawczego w wyniku zbyt duzego cisnienia w ukladzie chlodzacym, a powodowane jest to tym iz wystepuje nieszczelnosc miedzy cylindrem a kanalami ukladem chlodzenia. Wtedy cylinder zamiast stwazac kompresjie w komorze spalania kompresuje nam uklad chlodzenia.

Nemereth
31-12-09, 00:52
Wtedy cylinder zamiast stwazac kompresjie w komorze spalania kompresuje nam uklad chlodzenia.

Chyba proste do sprawdzenia...
Włączyć silnik, można troche przegazować, odkręcić korek pomocniczego zbiorniczka, jeśli po czasie powiedzmy 10-15 minut będzie bulgotało w zbiorniczku pomocniczym to masz rację. Jeśli jednak nie będzie wyganiało powietrza tą drogą niestety jesteś w błędzie i nie jest to uszczelka głowicy.

Na tłokach masz duże ciśnienie więc powinno dobrze bulgotać przy Twojej wersji. Inaczej zostanę przy swojej i sprawdzę obejmy węży i inne pierdoły.


Co do waszego szydzenia ze mnie... Książkową wiedzę sam sobie poczytam, w życiu jednak bywają odstępy od niej.

falek84
31-12-09, 01:00
Chyba proste do sprawdzenia...
Włączyć silnik, można troche przegazować, odkręcić korek pomocniczego zbiorniczka, jeśli po czasie powiedzmy 10-15 minut będzie bulgotało w zbiorniczku pomocniczym to masz rację. Jeśli jednak nie będzie wyganiało powietrza tą drogą niestety jesteś w błędzie i nie jest to uszczelka głowicy.

Na tłokach masz duże ciśnienie więc powinno dobrze bulgotać przy Twojej wersji. Inaczej zostanę przy swojej i sprawdzę obejmy węży i inne pierdoły.


Co do waszego szydzenia ze mnie... Książkową wiedzę sam sobie poczytam, w życiu jednak bywają odstępy od niej.

masz na mysli zbiornik wyrownawczy.
Posiadam wiece ksiazkowa, a glownie wiedze nabyta w eksploatacji hondy. Nie pierwszej juz

Furious
31-12-09, 08:12
Chyba proste do sprawdzenia...
Włączyć silnik, można troche przegazować, odkręcić korek pomocniczego zbiorniczka, jeśli po czasie powiedzmy 10-15 minut będzie bulgotało w zbiorniczku pomocniczym to masz rację. Jeśli jednak nie będzie wyganiało powietrza tą drogą niestety jesteś w błędzie i nie jest to uszczelka głowicy.



Przeciez to zostalo opisane w pierwszym poscie jako problem, opisujesz to samo innymi slowami.
Nemereth, lepiej poczytaj jeszcze troche tej wiedzy ksiazkowej bo twoich teorii czytac sie nie da...

kenny
31-12-09, 09:22
bo twoich teorii czytac sie nie da...
wprost przeciwnie, odkąd zaczął pisać to przestałem kupować gazetę do porannej kawy, forum mi wystarcza :D

Lcfr
31-12-09, 12:48
gorzej jak ktos to przeczyta i zacznie sie stosować do tych banialuków

Nemereth
31-12-09, 19:11
Wy tylko generujecie koszty bo widzicie tylko uszczelke glowicy. Nic innego dla was zepsuc sie nie moze...

majdan
01-01-10, 13:37
Wy tylko generujecie koszty bo widzicie tylko uszczelke glowicy. Nic innego dla was zepsuc sie nie moze...

Heh, może. Ale mają doświadczenie i nie raz czy dwa spotkali się z podobnym problemem nie koniecznie u siebie. Pewne objawy są oczywiste w Hondzie, wiec warto posłuchać zamiast wymyslać nowe opcje.

Krzynio!
04-01-10, 12:57
Dobra w sumie nie wiem ktorych rad sluchac!ale pompa jest nowa bo miesiac temu wymienialem rozrzad nie ma zadnych wyciekow. chlodnica wraz z wezami tez sucha nie ma wyciekow zauwazylem jeszcze ze jak sie rozgrzeje to jest takie cisnienie w wezach ze malo co ich nie rozerwie!w sumie myslalem ze jest zapowietrzony uklad ale odpowietrzajac go moglem to robic w sumie caly dzin i non stop zbieralo sie to cisnienie chyba w sumie to bedzie uszczelka...

Nemereth
04-01-10, 16:31
tak, to raczej uszczelka glowicy

LIO
04-01-10, 16:55
no i żeście mu koszty wygenerowali z tą uszczelką...

Krzynio!
04-01-10, 20:49
Dzieki panowie za pomoc jakos sobie poradze!!!pozdrawiam