PDA

Zobacz pełną wersję : Concerto - grzewanie, temp. silnika - kłopoty



thevice
26-12-09, 23:15
Cześć.

Podejrzewam walniętą nagrzewnicę, i potrzebuję opinii.

Objawy:

nieregularne, nie zależą od pogody, długości jazdy, trasa czy korek - kompletnie losowo. Wygląda to tak, że temperatura silnika rośnie sobie do przepisowej połowy skali, w normalnym czasie. Jest ok, raz godzinę, raz całą trasę, raz 5 minut. Następnie dzieje się takie cudo - temperatura silnika podchodzi nagle, w ciągu trzech-czterech sekund pod koniec skali, nie ma w tym czasie ogrzewania w kabinie. Wyłączam silnik, zostawiam wentylator, silnik stygnie. Jadę dalej kilka sekund, znowu. Po którymś razie, czuję w końcu gorące powietrze z nawiewu, problemy z temperaturą silnika ustają.
Ubywa też płynu, ale nie jakoś znacznie.
Jutro odpowietrzam układ, ale raczej stawiam na zawaloną nagrzewnicę. Wie ktoś jak się do niej dobrać w concerto, jak najwygodniej i najpewniej wyczyścić?

pozdrawiam.

vtec
26-12-09, 23:20
Jak ubywa Ci płynu to lepiej sprawdź czy nie masz kawowej mazi pod korkiem wlewu oleju. Jeszcze się okaże, że masz uszczelkę pod głowicą padniętą.

falek84
27-12-09, 06:37
mialem podobne objawy powodem byl ubytek plynu. wiec masz jakis wyciek, albo puscila uszczelka pod glowica.

Spider22
27-12-09, 09:26
Tak jak koledzy mówią trzeba sprawdzić czy aby nie jest to uszczelka pod głowicą, choć po twoim opisie w którym piszesz że w parę sekund strzałka temp szybuje mocno do góry obstawiałbym czujnik temp. No chyba że ubytki są rzeczywiście duże wtedy na pustym układzie istnieje możliwość że uderzenie pary wodnej na czujnik powoduje gwałtowny ruch strzałki temp

adnoh5
27-12-09, 20:17
uszczelka, termostat, dziwne jakies zapowietrzenie układu

PeJot
27-12-09, 21:20
Raczej na pewno uszczelka pod głowicą - znam te objawy z autopsji.
Przedmuch z cylindra do układu chłodzenia ...

Ew. można jeszcze sprawdzić pompę wody, czy nie cieknie ale raczej wątpię.

thevice
28-12-09, 00:51
Dzięki. Uszczelka.. Raczej nie (mam nadzieję), nic nie kopci, oleju ubywa, ale w minimalnych ilościach, brak oleju w płynie, brak płynu w komorach spalania - nie kopci.
Nie jest też to błąd czujnika - jak już poleci ciepłe powietrze, to czuć (na ręku, i po zapachu) że jest cieplejsze niż zazwyczaj. Obadam pompę wody, czy aby nie gubi...

A tak na marginesie, wie ktoś z Szanownych jak dobrać się do nagrzewnicy w concerto?

pozdrawiam.

PeJot
28-12-09, 21:14
Pytasz w dziale 92-00, zapytaj może w dziale 4.gen lub na Civic4g.pl ... ;)

thevice
29-12-09, 08:21
ech, i teraz mi głupio.. kłopot zlokalizowany, to jednak termostat psocił. Zaciął się skubany w zamkniętej pozycji. Zamykamy :)