Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap d13b2 na d15b2



lukijg
26-12-09, 15:55
Mam pare pytań na które mam nadzieje ktoś mi odp.
Otóż ma D13B2 i zastanawiałem sie nad swapem na d15b2 tylko nie wiem czy to ma sens i jakie będą koszta i czy dużo jest przy tym roboty. Nie mam tyle kasy żeby wstawić jakiś lepszy silnik dlatego myslałem nad tym.

Chyba że ktoś mi poleci jaki motor wstawić małymi kosztami i zbyt dużą ilością pracy żeby uzyskać dobry przyrost mocy. Jednak te seryjne 75Km już sie znudziło.

Nie znam sie na tym i może ktoś mi podsunie jakiś plan.

SiAtkarzz
26-12-09, 15:58
nie wiem czy widziałeś, pare dni temu założyłem podobny temat, czytaj, czytaj czytaj :) :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=63280

zakit
26-12-09, 17:21
na d15b2 nie ma sensu
lepiej dolozyc troche kasy i d16z6 lub tym podobne, komplet na swapa na d16 zamkniesz sie pewnie w 3k, do tego nalezy doliczyc jakas robocizne, zalezy u kogo bedziesz robil.

ja obecnie szykuje sie do swapa z d15b2 na d15b. za komplet zaplacilem wlasnie 3k.

lukijg
27-12-09, 15:32
A powiedzcie bo czytałem że do d13b2 można wsadzić jakiś wałek z innego silnika. Jaki to mógłby być najlepiej?? I czy jest przy tym dużo roboty żeby go wymienić i jak finansowo to wygląda i czy da rade to samemu ogarnąć?

molekss
27-12-09, 15:49
A powiedzcie bo czytałem że do d13b2 można wsadzić jakiś wałek z innego silnika. Jaki to mógłby być najlepiej?? I czy jest przy tym dużo roboty żeby go wymienić i jak finansowo to wygląda i czy da rade to samemu ogarnąć?

no to dobrze ale za mało czytałeś. na forum znajdziesz potrzebne ci informacje.

pasuje wałek od silnika z mechaniczną pompa paliwa, np. od d14a1 - ja taki mam u siebie. zależy za ile kupisz i kto za ile ci go założy, trochę grzebania przy tym jest

zakit
27-12-09, 17:17
potem jeszcze musisz to wystroic, wiec nie wiem czy jest sens. jesli masz robic cos przy tym silniku to wrzuc wtrysk mpfi z B7 albo cała czapke z z6, inaczej daj sobie spokoj. no chyba ze koniecznie chcesz tego 1.3 modzic.

ironman
27-12-09, 19:47
akurat wałek od d14a1 jest w chwili obecnej na sprzedaż ale cena z czapy jak dla mnie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=64126 w podobnych pieniądzach masz wałek od d15b2 oraz elektryczną pompkę

Maximus1919
28-12-09, 00:33
Weź sobie poszukaj na CK czy tam na civic5g.pl jest gościu co założył czape z z6 i wypluło mu ponad 130KM z 1.3 silniczka... Więc te b2 olej bo szkoda kasy a jeśli nie stać cię na mini me to tj. pisał zakit zrób z niego d13b7 i już możesz sie powoli ustawiać z d15b2 na serii :p zależy jaki masz na to fundusz przeznaczony??

jogal
28-12-09, 09:37
Weź sobie poszukaj na CK czy tam na civic5g.pl jest gościu co założył czape z z6 i wypluło mu ponad 130KM z 1.3 silniczka... Więc te b2 olej bo szkoda kasy a jeśli nie stać cię na mini me to tj. pisał zakit zrób z niego d13b7 i już możesz sie powoli ustawiać z d15b2 na serii :p zależy jaki masz na to fundusz przeznaczony??

Chciałeś napisać chyba, że z d16z6 bo d15b2/b7 to się na odblokowanym gaźniku bierze...

Free
28-12-09, 22:38
jogal, nie zaczynaj znowu :D A tak na poważnie to masz sporą dyskusję w tym dziale na ten temat, poszukaj. Jeśli już chcesz koniecznie swapa na 1.5 w sensownej kasie to lepiej od razu na d15b7 swapować, bo b2 byś i tak potem chciał na b7 robić,a potem na z6 :P Chyba, że masz siano to na d16z6 zbieraj :) Ja planuję właśnie do siebie wrzucać d16z6, chyba, że dostanę jakimś cudem podwyżkę to b16 się wrzuci :)

Nowy Kubi
29-12-09, 15:31
A może chodziło o "wałek" korbowy i tłoki, bo d13 i d15 to jeden blok. Do tego mini-me na górę :)
Ale to bez sensu bo cylindry już nie są nowe i tak na surowo nie zwiększysz skoku bez szlifu.

Przerabiać i tak musisz elektrykę, bak, pompę paliwa itd. itp. D13 jest upierdliwe pod tym względem.
Ale jak już robić najbardziej po taniości to d15b7, nic poniżej. A najlepiej D16 vtec jak wspomniane (z6,z9,y8,w2...)

chedder
30-12-09, 11:24
moim zdaniem jezeli uda Ci sie zrobic swap samemu to b2 jest sensowne jako ze to bardzo rozwojowy silnik
przy swapie ogarniesz wiazke na przyszle minime (da sie bezproblemowo) a potem w miare przyrostow funduszy bedziesz sobie modzil ( z czapka od z6, kolektorem, wydechem, dolotem bedziesz ganiac b16)

Co najwazniejsze w porownaniu do modzenia d13 :
- bedziesz miec wieksza pojemnosc = wiecej momentu
- bedziesz miec juz inny bak z pompa paliwa ktory wyda pod z6
- bedziesz miec wiazke user friendly