Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : do posiadaczy uturbionych D16z6 i D15 serii



sajmon1100
06-07-06, 16:51
Wiec tak mam cos takiego:

turbina GARETT bodajże GT 35 (niewiem czy sie nie pomyliłem ) wraz z przerobionym seryjnym kolektorem -jest to skręcone w jedna całość,turbo po regeneracji i wyważeniu wirnika)

i teraz pytania....
1.Chcąc uturbić d15b7 co mi potrzeba : i skąd to brać: ) c
2.Jaki potrzebuje Mapsensor?
3.ile odpreżyc silnik i w jaki sposób
4.Czy na seryjnym 9,2:1 mozna bez odprezania jezdzic na małym doładowaniu? tzn 0,3 (niewiem czy tyle da sie ustawić) 0,4 b
5.Skąd wziąść smarowanie turbiny (podobno albo z czujnika albo z filtra oleju-ale niejestem pewien) i gdzie kupić jakieś postawki ,trójniki...
6.Czy seryjne wtryski na tzw .Soft turbo dają rade?
7.Czy pompa paliwa daje rade ?
8.Czy bawić sie w to dalej czy olać temat?
9.Jakie sumy $ przy HMT -czyli ogólnie jakiś cennik części zwiazanych z uturbianiem
10.Czy intercooler z Astry 1.7 TD wystarczy ?(bo akurat taki posiadam)

z góry dzięki
a i jeszcze jedno pytanko-czy VAFC II obsłuży turbafke? czylepiej FMU

lukasjuve
06-07-06, 17:47
Do softu nie potrzeba odprężać, smarowanie z czujnika ciśnienia oleju poprzez trójnik lub z podkładki pod filtr oleju, seyjne wtryski mogą być pod warunkiem zastosowania FMU (użądzenie podnoszące ciśnienie paliwa proporcjonalnie do ciśnienia powietrza), jednak przy strojeniu SMTkiem potrzeba większych wtrysków.
W obu przypadkach potrzebna wydajniejsza pompa paliwa.
IC do HMT z astry wystarczy.
Jeśli jesteś poważnie zainteresowany Home Made Turbo szukaj opisu uturbienia CRXa Kukusa na forum CRX i na SR.

Pati
06-07-06, 18:20
1.Chcąc uturbić d15b7 co mi potrzeba : i skąd to brać: ) c
wszystkiego :)

2.Jaki potrzebuje Mapsensor?
seryjny - starcza do 0,8 bara

3.ile odpreżyc silnik i w jaki sposób
nie odprężać - zbędne

4.Czy na seryjnym 9,2:1 mozna bez odprezania jezdzic na małym doładowaniu? tzn 0,3 (niewiem czy tyle da sie ustawić) 0,4 b
mozna. powinno wytrzymac do 0,5 bara

5.Skąd wziąść smarowanie turbiny (podobno albo z czujnika albo z filtra oleju-ale niejestem pewien) i gdzie kupić jakieś postawki ,trójniki...
trójnik pod czujnik cinienia oleju, albo podstawka pod filtr oleju. znajdziesz na allegro. pamietaj jeszcze o odpływie oleju do miski olejowej.

6.Czy seryjne wtryski na tzw .Soft turbo dają rade?
z bólem i trudem. ja bym dał większe

7.Czy pompa paliwa daje rade ?
tak

8.Czy bawić sie w to dalej czy olać temat?
za 4200 masz do kupienia gotowy zestaw wyjęty z d16z6. sam ocen czy to duzo czy mało

9.Jakie sumy $ przy HMT - czyli ogólnie jakiś cennik części zwiazanych z uturbianiem
dowolne

10.Czy intercooler z Astry 1.7 TD wystarczy ?(bo akurat taki posiadam)
mały, ale ujdzie

GT35 na moje oko jest dość duża, żeby nie powiedzieć, że za duża. szukaj T28, T3, K04.

Piterek
06-07-06, 20:01
Wymiary Garrett'a GT35
http://img347.imageshack.us/img347/5505/turbogarrettgt35wymiarowanie6c.gif

sajmon1100 tak wyglada mniej wiecej twoj GT 35 :?:
http://img271.imageshack.us/img271/2916/garrettgt35rs8ko.jpg

Wez najlepiej pyknij fotke swojemu Garrett'owi :wink:

Pati
06-07-06, 20:03
ze jeszcze niby twin scroll?

sajmon1100
07-07-06, 12:34
no to ok czyli jesli seryjny mapsensor wystarczy ,wtryski z bólem dadzą rade,to wychodzi na to ze potrzebuje tylko turbo z kolektorem (juz mam) zawory rurki i co to wszystko? chyba troche mało co nie

alonzo
07-07-06, 13:20
IC z astry ma byc ok? Do czego? CC 900 turbo? Lepiej juz nie zakladac albo poszukac czegos lepszego - z 1.9tdi, 1.8t, g60 sa popularne a wydajnosc maja 10x lepsza.

sajmon1100
07-07-06, 13:24
Wymiary Garrett'a GT35
Obrazek (http://img347.imageshack.us/img347/5505/turbogarrettgt35wymiarowanie6c.gif)

sajmon1100 tak wyglada mniej wiecej twoj GT 35 :?:
Obrazek (http://img271.imageshack.us/img271/2916/garrettgt35rs8ko.jpg)

Wez najlepiej pyknij fotke swojemu Garrett'owi :wink:
kurde tp ja chyba niemam gt35......tak mi sie wydawało bo tablicznki niema znamionowej ,wiem ze to garet ale jaki?
http://img221.imageshack.us/img221/4284/turbo5dc.jpg

Pati
07-07-06, 13:29
na oko to t3 z volvo.
w takim razie potrzebujesz jeszcze zewnętrzny wastegate :) a co za tym idzie, nowy kolektor. no i jakiegos bova.

sajmon1100
07-07-06, 23:18
na oko to t3 z volvo.
w takim razie potrzebujesz jeszcze zewnętrzny wastegate :) a co za tym idzie, nowy kolektor. no i jakiegos bova.
czemu nowy kolektor?

[ Dodano: Pią 07 Lip, 2006 ]

IC z astry ma byc ok? Do czego? CC 900 turbo? Lepiej juz nie zakladac albo poszukac czegos lepszego - z 1.9tdi, 1.8t, g60 sa popularne a wydajnosc maja 10x lepsza.
słuchaj poruwnywałem ten IC z IC mitsu 2L GST od fifera i wsumie to fifera moze był 2 cm wyzszy

Pati
07-07-06, 23:26
zeby mial wyjscie na zewnetrzny wastegate

sajmon1100
07-07-06, 23:46
zeby mial wyjscie na zewnetrzny wastegatei cza kolektor do tego zmieniac? myslealem ze skoro brakuje to wystarczy dokupic i dokrecic do turba...
czy moze to kilka osob potwierdzic ze trzbea kolektor zmieniac? bo jakby co to moge jeszcze zwrócic tego zestawa : ) i szukać innego

BRACIA
08-07-06, 06:03
i cza kolektor do tego zmieniac? myslealem ze skoro brakuje to wystarczy dokupic i dokrecic do turba...
czy moze to kilka osob potwierdzic ze trzbea kolektor zmieniac? bo jakby co to moge jeszcze zwrócic tego zestawa : ) i szukać innego



osz kurde, chlopie z taka wiedza budowanie turbo to tak jakbys chcial latawcem w kosmos leciec :D , powodzenia.

Pati
08-07-06, 10:49
no tak... po prostu dokręc do turba :roll:

sajmon1100
08-07-06, 11:41
i cza kolektor do tego zmieniac? myslealem ze skoro brakuje to wystarczy dokupic i dokrecic do turba...
czy moze to kilka osob potwierdzic ze trzbea kolektor zmieniac? bo jakby co to moge jeszcze zwrócic tego zestawa : ) i szukać innego



osz kurde, chlopie z taka wiedza budowanie turbo to tak jakbys chcial latawcem w kosmos leciec :D , powodzenia.
ty no jakbym wszystko wiedział to bym nie pytał......

Fawor
08-07-06, 13:40
ty no jakbym wszystko wiedział to bym nie pytał......
ale jesli z brakiem podstawowej wiedzy chcesz robic homemade turbo to ja przepraszam...

mighty
08-07-06, 21:45
ziom jak ty sam uturbisz to auto to dla mnie rządzisz :D to nawet JA wiem wiecej na temat turbo :D

sajmon1100
10-07-06, 00:27
ziom jak ty sam uturbisz to auto to dla mnie rządzisz :D to nawet JA wiem wiecej na temat turbo :D
ty no niemów że od urodzenia wiesz wszystko o turbo -bo napewno sie teżwszystko prędzej czy później dowiedziałeś ,więc tak nie kozacz :570:

Myslałem ze forum jest po to żeby pomagać ,a nie żeby sie wyśmiewać ....

BRACIA
10-07-06, 01:17
Myslałem ze forum jest po to żeby pomagać ,a nie żeby sie wyśmiewać ....
Mysle ze mozemy stwierdzic iz posiadamy wiedze w zakresie modyfikowania hond, ta wiedze nabylismy kiedy jeszcze zadne specjalistyczne forum nie funkcjonowalo w naszym kraju, ty masz o wiele latwiejsze zadanie, jest opcja szukaj na forach, sa zdjecia gotowych instalacji turbo-wystarczy je przeanalizowac pod wzgledem budowy i zasady dzialania(heh no i oczywiscie trzeba znac zasade,reszta dojdziesz motoda analizy), jest literatura polska dotyczaca doladowania silnikow, wiec mysle ze nie masz na co sie obrazac tylko wystarczy sie zabrac do nauki i poszukiwan interesujacych materialow bo sa one dostepne.

mighty
10-07-06, 11:33
ty no niemów że od urodzenia wiesz wszystko o turbo -bo napewno sie teżwszystko prędzej czy później dowiedziałeś ,więc tak nie kozacz n
nie o to chodzi, po prostu trzeba SPORO czytać. ja nie mowie, ze wiem duzo, bo wiem naprawde niewiele, ale podstawowe rzeczy, jak to dziala i co potrzeba to wiem :)
poczekaj lepiej pare miesiecy, albo do nastepnego sezonu, poszerzaj wiedze i zbieraj graty :)

sajmon1100
10-07-06, 16:36
ty no niemów że od urodzenia wiesz wszystko o turbo -bo napewno sie teżwszystko prędzej czy później dowiedziałeś ,więc tak nie kozacz n
nie o to chodzi, po prostu trzeba SPORO czytać. ja nie mowie, ze wiem duzo, bo wiem naprawde niewiele, ale podstawowe rzeczy, jak to dziala i co potrzeba to wiem :)
poczekaj lepiej pare miesiecy, albo do nastepnego sezonu, poszerzaj wiedze i zbieraj graty :)
Spoko ziom-ja nigdy niekupuje wszystkiego naraz bo mnie na to nie stać wiec i tak zawsze zbieram graty dłuższy czas ( tak samo jak robilem b7/z6) pozdro PEACE!!!! ;)

Lao
13-07-06, 10:36
Wytłumaczcie mi bo ja chyba czegoś nie rozumiem.

Mapsensor w hondzie działa na podciśnienie w silniku wolnossacym.
Więc jak to jest? Wcześniej pisaliście, że mapsensor w hondzie jest do 0.8 bar i wystarczy. Skoro przy doładowaniu robi się nadciśnienie w dolocie a nie podciśnienie?

Na moją wiedzę to trzeba czujnik nadciśnienia, albo przepływomierz i coś żeby współgrało z którymś z czujników. Bo chyba ECU jest przytosowane do odbierania wartości podciśnienia tylko?

Jeżeli się mylę to proszę wytłumaczcie mi.

Pati
13-07-06, 11:10
wolnossak ma w dolocie podcisnienie, ale map sensor w civach 92-00 toleruje wartosci nadcisnienia do 0,8 bara. w 88-91 chyba jest mniej tolerancyjny.

Lao
13-07-06, 11:21
Ok to rozumiem ale teraz:

Jedziemy wolnossącym pod górę, wciskamy więcej gazu i robi sie większe podciśnienie tak?
Więc ECU daje większa dawkę paliwa bo tak jest zaprogramowany, tak?

Więc jeżlei robi mu się nadciśnienie (zamontowane turbo) to co wtedy się dzieje? zmniejsza dawkę paliwa?

Czy wtedy potrzebujemy jakiegoś użądzenia przejściowego od mapsensora do ecu, żeby przy większym nadciśnieniu dawał więcej paliwa

trochę nudzę ale mnie to bardzo ciekawi

BRACIA
13-07-06, 14:32
Więc jeżlei robi mu się nadciśnienie (zamontowane turbo) to co wtedy się dzieje? zmniejsza dawkę paliwa?

No jak doladowywuje to juz nie jest podcisnienie, mapa jest wyskalowana w funkcji obrotow do podcisnienia,generalnie by uzyskac cisnienie mape rozszerza sie o doladowanie lub w zestawach turbo stosuje sie specjalne "dynksy", ze samochod pomimo faktycznego istnienia doladowania(cisnienia) tego cisnienia nie widzi. To tak w wielkim skrocie.

Lao
13-07-06, 21:53
Wiem że można oszukać ecu żeby nie widział nadciśnienia i podawał paliwo tak jak przy podciśnieniu. Ale jeżeli tłoczymy więcej powietrza do cylindrów to żeby miało to sens trzeba też postarać się o więcej paliwa (więcej niż seryjnie dawał przy największym podciśnieniu). A znowu w zakresie obrotów kiedy turbo się jeszcze nie załącza to nie może dawać za dużo paliwa bo go zaleje. Więc co się stosuje żeby ecu przy nadciśnieniu wprostproprcjonalnie podawał więcej paliwa?

Jak ktoś ma czas żeby mi to wytłumaczć będę bardzo wdzięczny

Mati79
13-07-06, 22:18
Wiem że można oszukać ecu żeby nie widział nadciśnienia i podawał paliwo tak jak przy podciśnieniu. Ale jeżeli tłoczymy więcej powietrza do cylindrów to żeby miało to sens trzeba też postarać się o więcej paliwa (więcej niż seryjnie dawał przy największym podciśnieniu). A znowu w zakresie obrotów kiedy turbo się jeszcze nie załącza to nie może dawać za dużo paliwa bo go zaleje. Więc co się stosuje żeby ecu przy nadciśnieniu wprostproprcjonalnie podawał więcej paliwa?

pewnie mogą byc rózne rozwiązania ... ja mam D16Z6 na 0,3 bara i mam dodatkowy map sensor który odpowiada za załączania dwóch dodatkowych wtryskiwaczy tylko wtedy gdy występuje doładowanie, przy danym doładowaniu załacza najpierw jeden a pózniej w miare wzrostu doładowania załacza drugi !

Lao
14-07-06, 08:16
Dzieki Mati.
Może jeszcze ktoś się pochwali innym rozwiązaniem :)

adamez
14-07-06, 12:25
Najlepszym rozwiązaniem jest zachipowanie ECU i wgranie nowych map które w porównaniu z seryjnymi są rozszerzone o nadciśnienie (rozszerza się mapy paliwa i zapłonu). Wtedy ECU bez oszukiwania i kombinowania odczytuje ciśnienie i podaje odpowiednią dawkę paliwa - tak jak w seryjnym aucie. Oczywiście program dopisze ci rozszerzone mapy z grubsza i potem trzeba je dostroić do konkretnego samochodu.

Tomo
15-07-06, 00:55
dokladnie,

tak samo mozna zamontowac dodatkowy komputer który będzie modyfikował sygnał kompa tak żeby podać odpowiednia dawke paliwa

a tu kilka przykladow:

SMT6
http://tuning.jcauto.pl/oferta/silnik/perfect_power/

UNICHIP - strasznie drogie i przestarzale
http://www.majer-tech.com.pl/ramki/unichip.htm

od biedy APEXi VAFC
ostatnio wprowadzili "Super AFC NEO" - nie wiem kto to ogarnia do polski
http://www.apexi-usa.com/news_article.asp?id=15


lub mozna zamontowac zupenie zewnetrzny komputer:

AEM EMS
http://sklep.pws.com.pl/index.php?cPath=22_91

Autronic
http://www.majer-tech.com.pl/ramki/autronic.htm

hondata
http://www.ecu-performance.com.pl/new/

i sa jeszcze jakies inne ale mniej popularne do hond lub poprostu na naszym rynku...

norbas
17-07-06, 13:08
z tym MAP sensorem jest tak, ze przy N/A wykorzystywana jest ok połowa zakresu pracy sensora, ten zakres to 0-5V (no prawie, bo nigdy nie osiaga 0 i nigdy 5V), mówiąc krótko wystarczy dać ECU informacje co ma zrobić jak stwierdzi sygnał z MAPa inny niż taki jak zazwyczaj, robi się to rozszerzając mapy wtrysku i zapłonu za pomocą np: TurboEdit, Uber czy innych programów tego typu, ale to wierzchołek góry lodowej :)

sajmon1100
17-07-06, 21:26
Najlepszym rozwiązaniem jest zachipowanie ECU i wgranie nowych map które w porównaniu z seryjnymi są rozszerzone o nadciśnienie (rozszerza się mapy paliwa i zapłonu). Wtedy ECU bez oszukiwania i kombinowania odczytuje ciśnienie i podaje odpowiednią dawkę paliwa - tak jak w seryjnym aucie. Oczywiście program dopisze ci rozszerzone mapy z grubsza i potem trzeba je dostroić do konkretnego samochodu.
akurat crome mam opanowane to w obd 1 niema problemu ale wolał bym przez APEXI wysterować bo akurat je mam

Lord_ZED
17-07-06, 23:52
No i jeszcze panowie najbadziewniejsza najtańsza opcja FMU. Przktycznie nie poleciłbym na więcej niż 0.4 bara. Ale działa. Mimo że przelewa przeważnie silnik wachą (już lepiej niż przelewa niż bdzie ubogo).

BRACIA
19-07-06, 09:14
akurat crome mam opanowane to w obd 1 niema problemu ale wolał bym przez APEXI wysterować bo akurat je mam
To powiedz do konca ze masz crome a nie masz pelnej wersji, a jezeli faktycznie mozesz wystroic sobie crome to sie nie zastanawiaj. Wierz mi ze nie masz do konca opanowane CROME, coraz bardziej mnie zdumiewasz.

sajmon1100
20-07-06, 16:45
akurat crome mam opanowane to w obd 1 niema problemu ale wolał bym przez APEXI wysterować bo akurat je mam
To powiedz do konca ze masz crome a nie masz pelnej wersji, a jezeli faktycznie mozesz wystroic sobie crome to sie nie zastanawiaj. Wierz mi ze nie masz do konca opanowane CROME, coraz bardziej mnie zdumiewasz.
Crome mam tylko w wersji freeware-natomiast w tej wersji działa opcja boostu więc nie widze problemu -a wystrojenie da rade tylko skołowaćznizke na hamownie i ogień