Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co zrobic zeby vtec wlaczal sie od np 3tys. A nie 4,5??



BLACKDEVIL
21-12-09, 01:34
Witam. Chcialbym zmienic u siebie w d16z6 ustawienia zaworu vtec zeby zalaczal sie od 3tys. A nie od 4,5 czy tam 5tys. Jak to zrobic??? Slyszalem cos o jakims vtec-kontrolerze...

mroziak1
21-12-09, 07:15
no najlepiej bo będziesz mógł sobie ustawiać w zależności od humoru..

bulikcbr
21-12-09, 08:05
musisz w ECU zmienic i tyle

BLACKDEVIL
21-12-09, 11:17
no wlasnie tak slyszalem o tym controlerze a gdzie takie cos dostac i jak to podłączyć??

szczepan358
21-12-09, 11:31
http://allegro.pl/item819925074_vtec_controller_honda_sohc_dohc_vtec _dxx_bxx_hxx.html

Furious
21-12-09, 12:42
A po co Ci to? Chcesz zmniejszyć sobie moment obrotowy?

BLACKDEVIL
21-12-09, 16:36
hm.... to zalozyc to czy nie..... jak go podkrece na powiedzmy 2,5tys. to bedzie zrywniejszy i bardziej agresywny czy na odwrot....

Furious
21-12-09, 17:28
nawet po strojeniu w d16z6 zwykle vtec optymalnie wychodzi na 4800rpm.. im bedzie nizej tym wiecej mocy w tych obrotach bedziesz tracil

BLACKDEVIL
22-12-09, 01:21
aha.... to czyli lepiej zostawic tak jak jest.... ;-(( to co zrobic zeby go ozywic???? chodzi mi o to zeby byl bardziej agresywny.... jak to mowia szlifierka;-))) a mam jeszcze pytanie odnosnie tego czy i jak mozna zmienic odciecie zaplonu???? zeby sie krecil wyzej czy lepiej tego nie robic???

Furious
22-12-09, 08:02
a mam jeszcze pytanie odnosnie tego czy i jak mozna zmienic odciecie zaplonu????
modyfikacja kompuera + zmiana map

BLACKDEVIL
22-12-09, 12:19
aha;-))) a ile takie cos by mnie kosztowało????

a no i czy warto???? zeby mi korby nie wyszly bokiem....

Misiekemeryt160
22-12-09, 12:25
aha;-))) a ile takie cos by mnie kosztowało????

a no i czy warto???? zeby mi korby nie wyszly bokiem....

na warmi i mazurach takia usułga to jakieś 300zł

kiler113
24-12-09, 00:41
czlowieku poczytaj troche forum najpierw bo twoja wiedza jest zerowa z tego co widze, nawet nie wiesz przy ilu ci sie Vtec zalacza...

bo to co czytam ( m.in. przesuniecie Vtec'a na 2,5rpm ??!!!!!!!!!/co zrobic zeby ozywic D16???? ) to az nie moge uwierzyc...

zakit
24-12-09, 01:04
czlowieku poczytaj troche forum najpierw bo twoja wiedza jest zerowa z tego co widze, nawet nie wiesz przy ilu ci sie Vtec zalacza...

bo to co czytam ( m.in. przesuniecie Vtec'a na 2,5rpm ??!!!!!!!!!/co zrobic zeby ozywic D16???? ) to az nie moge uwierzyc...



niestety musze sie zgodzic...

zacznij od jakiegos wydechu- dolotu, czegokolwiek, bo jak sadze nie dlubales tego jeszcze...

BLACKDEVIL
24-12-09, 02:31
a i tu sie mylicie bo mam caly dolot ze stozkiem i wydech tez przelot 2,25

a vtec załacza sie mniej wiecej kolo 5tys... prawda????

dolot ze zderzaka.... wejscie z prawej strony ze zderzaka do stozka simoty wraz z dolotem....


czlowieku poczytaj troche forum najpierw bo twoja wiedza jest zerowa z tego co widze, nawet nie wiesz przy ilu ci sie Vtec zalacza...

bo to co czytam ( m.in. przesuniecie Vtec'a na 2,5rpm ??!!!!!!!!!/co zrobic zeby ozywic D16???? ) to az nie moge uwierzyc...

ciekawe czy kolega tak odrazu był wszechwiedzacy!!!!!!!!!!!

kiler113
24-12-09, 12:36
a i tu sie mylicie bo mam caly dolot ze stozkiem i wydech tez przelot 2,25

a vtec załacza sie mniej wiecej kolo 5tys... prawda????

dolot ze zderzaka.... wejscie z prawej strony ze zderzaka do stozka simoty wraz z dolotem....



ciekawe czy kolega tak odrazu był wszechwiedzacy!!!!!!!!!!!

co z tego ze masz super dolot ze stozkiem (odgrodzony chociaz??? ) jak widze ze nie masz pojecia za bardzo o swoim samochodzie i wogole o samochodach


ja nie bylem wszechwiedzacy od razu ale zaczalem spedzac dluzsze chwile na forum "czytajac" o roznych rzeczach a nie zakladalem bezsensowne tamaty na temat "ej czy to moge sobie zrobic?? "

dlatego bez obrazy ale zluzuj troche narazie i zacznij czytywac forum i uzywac opcji SZUKAJ :)

BLACKDEVIL
26-12-09, 00:03
a mam odgrodzony ;-PPP a forum czytam ale tematu jak obnizyc wlaczanie sie vtec-a nie znalazlem wiec zapytalem.... a pojecie mam o samochodach bo wydech sam spawalem z nierdzewki i oslone dolotu tez razem z wprowadzeniem ze zderzaka.... a nie napisalem czy moge zrobic tylko w jaki sposob bo jakbys przeczytal moj pierwszy post albo drugi to bys wiedzial ze wiedzialem o vtec kontrolerze tylko nie bylem pewien czy naprawde jest cosik takiego i przede wszystkim gdzie to nabyc.... a o zmiane odciny zaplonu zapytalem bo roznie mowia.... jedni zeby robic a drudzy zeby nie bo mi korby zaraz wyjda bokiem a wiec warto czy jednak nie Panie Damianie???? a jesli chodzi o obraze to luz.... ja nie z tych co sie fochaja za byle co;-)

a musze sie tez pochwalic ze krokowca sobie wyczyscilem przedwczoraj bo troche mi falowal miedzy 1200 pod 2000tys.obr no i dimer zrobilem tez sam..... podswietlanie schowka i zapalniczki (oryginalnej)
a za dwa dni zrobie sobie lampy tyl na usdm bo teraz mam clear-y red-white ;-)))

wiec chyba cos tam kumam;-))))

smad
26-12-09, 00:16
Jednak słabo szukałeś.
Odcinkę możesz przesunąć o kilkaset obrotów i nic się nie stanie o ile będziesz rozważnie z niej korzystać. Tak samo jak obniżyć załączanie się zmiennych faz.
Na pewno masz vitka? Skoro nie czujesz kiedy Ci się załącza :p

Możesz zainwestować w wałek, przepustnicę, głowicę, koło i hybrydę :)

PS. do chwalenia się załóż temat w dziale Nasze Hondy.

BLACKDEVIL
26-12-09, 01:24
no mam vitka;-))))) czuje kiedy sie zalacza;-))) a ja sie nie chwale tylko probuje dowiesc ze jakies tam pojecie mam ;-)


Możesz zainwestować w wałek, przepustnicę, głowicę, koło i hybrydę


przepraszam ale czy mozesz mi to jakos bardziej szczegolowo napisac ;-)))

Kazik_h9w3
26-12-09, 01:42
Przepraszam ze sie wtrącam ...

Napisał smad
Możesz zainwestować w wałek, przepustnicę, głowicę, koło i hybrydę

przepraszam ale czy mozesz mi to jakos bardziej szczegolowo napisac ;-)))
:eek: szukaj - wałek , szukaj - przepustnica, szukaj - obróbka głowicy, szukaj - lekkie koło zamachowe , szukaj - skrzynia hybrydowa;)

BLACKDEVIL
26-12-09, 14:45
oki;-)) szukam. dzieki

Nooooooooooo ;-))))) teraz juz wiem wiele wiecej....... ;-)))) w h.......j ciekawych reczy przeczytalem;-))) kto by mi pomogł ogarnac temat zebrania czesci lub wiedzy kto ma takie bo widze ze wiekszosc z ebay-a poleca szukac.... a chodzi mi o dobry zamach,reg kolo zaworow,tloki od d16a9,walek i kogo byscie polecali jezeli chodzi o strojenie i obrobke glowicy ;-))

prosze o pomoc ;-)))

Nemereth
26-12-09, 23:53
W D16Z6 nie potrzebujesz regulowanego kółka na rozrządzie bo o te Ci chodzi zapewne? :)

Tematy strojenia i obróbki są przerabiane... Odwiedź podforum Obsługa i Serwis. Części to popatrz w dziale "nasze hondy" co ludzie zakładają i przy czym to będziesz wiedział. Ale z mostu to podpowiem, Findaza, Exedy głownie się słyszy albo Skunk2, tłoki albo z innych silników albo kute np Eagle, jakieś tam śrubki ARP.

Wszystko jest już w 99% opisane i wspomniane w różnych działach.

BLACKDEVIL
27-12-09, 01:06
no wlasnie czytalem dzisiaj duuuzo na te tematy i wlasnie o kole Findaza lub Exedy ale pisza tez ze jezeli sie planuje glowice tak na walek stage 2 to lepiej zalozyc kolo regulowane bo wtedy mozna dobrze zestroic ;-)
zalozyc tłoki bo to pojda nowe od d16a9 to sam zrobie kolo zamach tez ale zestroic to juz napewno nie dam rady sam i obrobke glowicy tez tzeba kogos z talentem a nie jakiegos pseudo talenta ;-)

Sebek_WWL
27-12-09, 11:41
jestem w tej samej fazie co ty tylko juz rozebrałem silnik i mam troche części
tylko ze ja stosuje tłoki z D16a6 I zdecydowałem sie na firme NPR wraz z pierścieniami Ale robiąć góre też musisz dół wzmocnić ja zakupiłem panewki ACL RAcing bo są sporo wytrzymalsze od oem :) jak coś to wal na pw bo biore sie za obróbke głowicy

BLACKDEVIL
27-12-09, 16:37
no spoko ;-)))) bede pisal jak cosik ;-))) wielkie dzieki;-)
a o panewkach tez wlasnie gdybalem jakie i skad...

kiler113
27-12-09, 17:01
smietnik straszny sie zrobil w tym temacie...

moderatorzy chyba spia??

rodzyneck
27-12-09, 21:48
A tak swoją drogą, gdyby przesunięcie vtec o 1500 obrotów niżej faktycznie coś poprawiało, to chyba by było tak fabrycznie, prawda? :>

BLACKDEVIL
29-12-09, 00:59
a no niestety prawdopodobnie nie,poniewaz wiekszosc firm produkujacych auta nie ustawia wszystkiego co moga przy silniku na maks tylko o wiele nizej aby były bardziej wytrzymale i mniej podatne na usterki.....

Nemereth
29-12-09, 02:02
Silników wtedy by nie było praktycznie z VTECiem głównie dlatego, że silnik na VTECu jest paliwożerny niestety :)

Leoncivic22
29-12-09, 16:51
zostaw tak jak jest kazdy mysli ze właczenie vteca wczesniej cos daje nie prawda a kto ci przesunie krzywke na wałku rozrzadu i woule co to za bajki

kaktusr
29-12-09, 23:56
Chcesz agresywnego słyszalnego vteka wsadz B serie najlepiej B18C6 nie dość że w serii Vtec dobrze słyszalny to i kręci się wyżej niż takie B18C4 czy D16Z6

Damianek_90
07-02-10, 01:29
dokładnie ! a jak narzekasz że nie ma zrywności ( co według mnie Z6 ma ) to B20 ładuj i po problemie :)

BLACKDEVIL
09-02-10, 11:55
hehehehe spoko i dzieki za rade ale bedzie b18c4 lub 6 + turbo a D16z6 jest zrywne ale juz sie za bardzo przyzwyczailem ;-))