PDA

Zobacz pełną wersję : Mam problem z wiatrakami chłodnicy - nie włączają się!



BIGer
05-07-06, 21:54
Mam problem z wiatrakami chłodnicy - nie włączają się!
Silnik się rozgrzewa, chłodnica także gorąca a wiatraki nie chcą się załączyć. Po włączeniu klimy wiatraki załączają się. Wypadałoby sprawdzić przekaźniki - problem tkwi w tym że nie mogę zlokalizować przekaźnika (ów) od wentylatorów. W skrzynce na podszybiu w miejscu oznaczonym jako wiatraki jest oryginalny mostek (reszta przekaźników sprawdzona). Podstawowe pytanie czy do załączania wiatraków jest jeden przekaźnik czy dwa (jeden sterowany klimą a drugi sterowany temperaturą cieczy) i gdzie ja mam ich szukać??? Mile widziany także schemat elektryczny do tego modelu i silnika.
Sprawa pilna - ciepłe lato nadchodzi! Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam

Furious
05-07-06, 21:57
polecam opcje szukaj!
jak wskazowka temperatury nie skacze to jest OK

BIGer
06-07-06, 07:10
polecam opcje szukaj!
Jako bywalec niejednego forum w pierwszej kolejności szukam później pytam. Niestety nic nie znalazłem na temat tego silnika - przypominam że chodzi o honda civic 1998 2.0 TDI (20T2N) + klima.

jak wskazowka temperatury nie skacze to jest OK
Niestety czasem wskazówka skacze tzn temperatura nagle się podnosi, po zwiększeniu prędkości lub włączeniu klimy opada.

Piotrek Klag
06-07-06, 13:20
po zwiększeniu prędkości lub włączeniu klimy opada.
powinna Ci opaśc temepratura po ZMNIEJSZENIU prędkosci i WYŁĄCZENIU klimy lub włączenui ogrzewania a nie na odwrót.... - jak masz tak jak napisałeś to bez kitu co masz narobione w tym aucie na max....

pirus
06-07-06, 13:31
Wlasnie logiczne, ze jak zwiekszy predkosc to temperatura opada.

Piotrek Klag
06-07-06, 14:29
Wlasnie logiczne, ze jak zwiekszy predkosc to temperatura opada.
widziałeś kiedys auto które jak zaczyna sie gotować to Ci działa pedał gazu chłopie ? - z reguly auto momentalnie traci moc i se moższ przyśpieszać chyba na księżyc szczególnie jeszcze z włączoną klimą która dodatkowo pochłania moc auta - chłodzi sie lepiej jak sie jedzie szybciej tylko żeby jeszcze mozna byo przyśpieszyć !

pirus
06-07-06, 17:33
widziałeś kiedys auto które jak zaczyna sie gotować to Ci działa pedał gazu chłopie ?
autorowi tematu sie udalo zwiekszyc predkosc, wiec to chyba mozliwe jednak...

wedlug mnie temperatura wtedy spada, bo jest lepsze chlodzenie, ale napisz czemu uwazasz ze powinna spasc gdy zmniejszy predkosc, a wiatrak nie bangla

Dzida
06-07-06, 20:53
kuna manana.

jeden myśli że jak stoi to marznie, drugi że jak jedzie 180 to sie gotuje.

Pierwszy przypadek jazdy powoli powoduje zwiększenie temperatury silnika ze względu na to, że nie ma obiegu powietrza wokół chłodnicy, drugi przypadek powoduje spadek temperatury silnika ze względu na powietrze które pędzluje w chłodnice tak namiętnie jakby cały czas wiatraczydło dymało.

Druga sprawa ze przy nizszej predkosci silnik mniej sie grzeje, a przy szybszej bardziej, ale nie az tak bardzo ;)

BIGer
07-07-06, 08:35
Widzę że temat się rozwija ale troszkę zbacza. A więc jeszcze raz...
Samochód:
honda civic 1998 r. z silnikiem 2.0 TDI (diesel, 20T2N - bardzo rzadko spotykany w civic'ach, częściej w rover'ach) + klimatyzacja.
Budowa:
są dwie chłodnice umieszczone jedna za drugą, pierwsza cieczy chłodzącej, druga freonu do klimatyzacji, na pierwszej chłodnicy są dwa wentylatory które się nie włączały.
Objawy:
na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się dosyć długo, temparatura trzyma się w połowie skali, następnie temp. nagle wzrasta do czerwonego pola, włączenie klimy powoduje włączenie wentylatorów co skutkuje spadkiem temperatury, zwiększenie prędkości - większy przewiew przez chłodnicę - także temp. spada.
Została wyeliminowana usterka - przerwany przewód do przekaźnika wentylatorów chłodnicy. Wentylatory już się załączają ale dopiero gdy wskazówka temperatury nagle wchodzi w czerwone pole!

Piotrek Klag
07-07-06, 09:29
Została wyeliminowana usterka - przerwany przewód do przekaźnika wentylatorów chłodnicy. Wentylatory już się załączają ale dopiero gdy wskazówka temperatury nagle wchodzi w czerwone pole!
w chłodnice masz wkręcany czujnik tempratury aktywujący wentylatory - weż go wymień i tyle albo zewrzyj druty i wentylaotyr beda Ci stale pracowac.

i to nie jest iny tor temtu tylko moiim zdaniem włączenei klimy to głupi objaw chłodzenia Twojej chłodnicy zwykłej bo klima ma osobny obieg i tyle - klima obiąża silnik i jej wyłączne powinien zmniejszyc temeratury a co najwyzej włączenie OGRZEWANIA na maxa może obniżyc temperature silnika - przyczyna jest chyba oczywista.


Coś masz chłopie spieprzone w tym aucie i tyle - to jest nielogiczne zachowanie układu chłodzenia jak po włczeniu klimy Ci sie załaczaja wiatrakiod chłodnicy głownej bo jedno z II ma niewiele wspólnego.

BIGer
10-07-06, 07:25
Coś masz chłopie spieprzone w tym aucie i tyle - to jest nielogiczne zachowanie układu chłodzenia jak po włczeniu klimy Ci sie załaczaja wiatrakiod chłodnicy głownej bo jedno z II ma niewiele wspólnego.
Chyba nie przeczytałeś dokładnie mojego poprzedniego postu:

są dwie chłodnice umieszczone jedna za drugą, pierwsza cieczy chłodzącej, druga freonu do klimatyzacji, na pierwszej chłodnicy są dwa wentylatory
Jeżeli chłodnice silnika i klimy są jedna za drugą i mają "wspólne" wiatraki to muszą mieć coś wspólnego.
Zblokowanie czujników nic nie daje.