Zobacz pełną wersję : WYCISZENIE AUTA - JAKIE MATY ???
Witam,
w najbliższym czasie chcę wygłuszyć drzwi (albo raczej zlecić wygłuszanie ;))).
Na pewno nie będzie mnie stać na maty DYNAMAT, czy STINGER, ale też zastanawiam się, czy najlepszą dla nich alternatywą są maty bitumiczne APP, które co prawda są tanie, ale ciężkie (dla mnie to wada) oraz ich współczynnik stratności akustycznej jest dość kiepski.
Przeglądając oferty różnych firm znalazłem maty B-Quiet Extreme, które są 3 razy tańsze od Dynamatów i biją maty APP jeżeli chodzi o wagę, współczynik stratności akustycznej oraz wytrzymałość na temperatury. Poniżej tabelka z porównanie (współczynnik im bliżej wartości 1,0 tym doskonalszy):
TEMP DYNAMAT B-QUIET MATA BITUMICZNA
0 st|||||0,26||||||0,16||||||| 0,06
10 st||||0,29||||||0,19 ||||||| 0,10
20 st||||0,41||||||0,29 ||||||| 0,12
30 st||||0,30||||||0,20 ||||||| 0,11
WAGA||| 1,8 ||||||1,5 ||||||| 3,0
(1kg/m2)
Dane zweryfikowałem jeżeli chodzi o DYNAMAT i B-QUIET!Jeżeli chodzi o matę bitumiczną to zawierzyłem osobie, która dała mi linka do dokumentu (że jest tak słaba).
Niestety maty B-QUIET nie są dostępne, ale dowiedziałem się, że ich odpowiednikiem są dostępne w CASTORAMIE maty dekarskie -Soudal / SOUDABAND, Selena/TYTAN.
I teraz pytania:
1. czy ma ktoś pojęcie, czy rzeczywiście ta mata Soudal jest odpowiednikiem B-QUIET
2. czy wyciszał ktoś z Was samochód SOUDAL'em - jakie są efekty
3. może jednak nie biorę czegoś pod uwagę, skoro tak wiele osób wyciszało swoje samochody matami APP - w takim przypadku prosiłbym o uświadomienie ;))))
Dzięki
Pstrokaty
hmm... ja robiłem na APP twardych w Peuegocie 206 3D gdzie drzwi sa ogromne. Przez 4 lata żadna mata mi nie pękła, więc z tym pękaniem to chyba czarny PR konkurencji. Teraz czekam na maty APP miękkie- o efekcie będe mógł powiedzieć po weekendzie. Co do mat dekarskich z Castoramy. Kilka dni temu widziałem jes po 85 zł. Mają warstwe aluminium na sobie- jest to w rolce. Zastanawia mnie dźwięk jaki jest jeżeli komora w której będzie pracował głośnik będzie pokryta aluminium? Rozumiem, że tworzy szczelną dość sztywną komorę, jednak dźwięk odbijajacy się od aluminium jakoś mnie nie przekonuje- ale tu kilka osób już robiło taki manewr i jeżeli maja porównanie to na pewno się wypowiedzą.
Jeżeli chodzi o samą warstwę aluminium to tylko mam taką uwagę.
Gdyby ta warstwa jakoś źle wpływała na jakość dźwięku to nie byłaby stosowana w matach Dynamat Extreme,Stinger Expert Roadkill, B-Quiet Extreme, Brown Bread :))), czyli dedykowanych do wygłuszania samochodu!
Mhmmm trochę mnie dziwi mała ilość osób wypowiadających się w tym temacie na forum, ale nadal czekam na opinie ;))) szczególnie jeżeli chodzi o maty dekarskie ;)))
...jednak dźwięk odbijajacy się od aluminium jakoś mnie nie przekonuje...
cienka warstwa alu nie ma absolutnie żadnego wpływu na dzwiek. po pierwsze efekt tłumiący tego alu jest pomijalny, po drugie ew. rezonanse w tak cienkiej warstwie przyklejonej do maty poprostu są wykluczone, a po trzecie jesli by miało to jakis wplyw to na wysokie czestotliwosci ktorych w midbasie(bo on siedzi w komorze drzwi) nie ma.
tak na marginesie to jakas firma, nie wiem czy nie BOSE czy KODA robi monitorki 5.1 w odlewanych alu obudowach i nic sie nie dzieje niekorzystnego.
Pstrokaty,
ja robilem na APP i procz wagi nie narzekam. jak narazie mija rok od zrobienia drzwi i jest ok. robilem miekkimi i twardymi.
co do soudala to na forum CASP jest kilka topikow. przykładowo:
http://www.audiocar.pl/forum/read.php?f=2&i=38647&t=38635
Po kilku dniach czytania, szukania, przeglądania wyrobiłem jakąś tam sobie opinię na temat wygłuszania samochodu i materiałów jakich do tego trzeba użyć.
Najlepiej by było mieć kasę i kupić maty albo DYNAMAT albo STINGER - są one po prostu najlepsze i już, ale dla mnie odpadają, bo są za drogie i chyba nie ta półka cenowa, jeżeli chodzi o mój sprzęt, który mam i który chcę nabyć.
Dlatego na mój amatorski (pewnie malutki w materii CAR AUDIO) umysł ;)))) trzeba będzie znaleźć jakiś złoty środek ;).
Jako, że sam na pewno nie będę wygłuszał drzwi (po prostu nie mam talentu do takich rzeczy) pogadam i postaram się dojść do jakiegoś kompromisu z osobą, która będzie montować mi wybrane przeze mnie głośniki PROA SIMPLEX oraz zrobi wyciszenie (jak tylko wróci z urlopu ;)). A jak już to zrobi to się pochwalę efektami!!!
Pstrokaty
co do mat to ja mam APP i tez sobie chwale nic eni peka i nic sie z nimi niedzieje jak to czasmi wypiosuja....
simlexy brałes od emg?
Paweł wygłuszał jakimiś matami dekarskimi chyba :roll:
skoro jest już temat o matach wygłuszających to mam pytanko...
ile waży taka mata APP miękka 500x500mm?
Mam u siebie seryjne głośniki Hondy w przednich dzwiach i denerwują mnie drgania które przechodzą na całe dzwi pozatym bas bardzo ucieka, czy taka mata bardzo pomoże i czy jest wogóle sens inwestować jeśli mam seryjne głośniki?
Mata APP
twarda - około 0,94 kg (50cm X 50cm), czyli 3,76kg/m2
miękka - około 0,90 kg (50cm X 50cm), czyli 3,60kg/m2
A ma ktoś pojęcie ile waży polimerowa mata APP?
Pstrokaty
Ok- wygłuszyłem mojego sedana, zamontowałem dystanse oraz zastosowałem maty miękkie i twarde APP. Moge powiedziec o różnicy między nimi. Na pewno nie użyłbym juz mat miękkich APP. Byłem pewien że będzie rewelacja w porównaniu do twardych i.. kicha. Miękkie tylko do wewnątrz drzwi bo się świetnie układają- (bym powiedział przelewają między palcami) ale na wierzch tylko twarde lub z w/w warstwą aluminium. Dlaczego ? Bo miękkie maty sa cholernie miękkie i pukający basik w drzwiach sprawia że poprostu zaczynają mocno pracować- a nie o to tu chodzi!. Dlatego dymałem jeszcze do sklepu w sobotę po twarde maty. Samo wygłuszenie to pikuś- chwila roboty (gdyby nie ten......... silikon na którym trzymała się folia zabezpieczająca na drzwiach) Coś strasznego- ciągnie się, gorzej niż rozgrzana guma do żucia i miałem ogromne problemy ze zmyciem tego siuwaxu. Za to montaż dystansów i przerpowadzenie 2 x 2.5 mm kabli przez drzwi do kabiny, docinanie plastikowych boczków to koszmar, wiele godzin pracy, żeby wyszło ok.
Użytkownik AMD sprzedaje chyba jeszcze maty z powłoką alu. Ja głuszyłem nimi pod PB. Efekt jest fajny. Cenowo wychodzą ok. 100 za komplet na drzwi przednie. Są sporo lżejsze od APP twardych (na oko co najmniej dwukrotnie). Warstwa Alu dobrze usztywnia matę, ale utrudnia formowanie (nawet na goraco pod opalarką mata nie rozciągnie się tak jak ta w całości bitumiczna). Uwazam ze na drzwi sa lepsze od APP twardych - są po prostu lzejsze - nie dociazasz tak drzwi, a są na tyle sztywne że nie rezonują (przynajmniej przy takim natezeniu dzwieku jakie moge im bez wzmaka zaserwowac). Ale to moje zdanie. Po 2-3 miesiącach ściągałem boczki i widze że maty trzymają się tak jak zostały przyklejone. A głośniczki pod samym radiem potrafią zatrzęść autem, choć oczywiscie densingu na cala wies nie da rady zrobic.
Co do tych mat od AMD to wydaje mi się, że to są właśnie te maty SOUDAL albo TYTAN, które można kupić w CASTORAMIE.
A może :wink:
Ale byłby zonk :mrgreen: Aż sobie podjade i zobacze ile przepłaciłem :lol: :mrgreen:
No to jeszcze jedno pytanie do wyciszających ;) Od razu mówię, że się już pojawiało na tym forum, ale szczerze mówiąc to zgłupiałem czytając na nie odpowiedzi. Pytanie brzmi:
Ile mat o rozmiarze 50 cm x 25 cm jest potrzebnych do wyciszenia pary drzwi w Hondzie Civic 6 generacja?
Pytam o to dlatego, gdyż ludzie podają zakresy od 7 do 12 mat ;)). Na dodatek często w ogóle nie jest podany rozmiar mat, a maty APP są sprzedawane w 2 rozmiarach (50x25,50x50).
Tak więc proszę o jednoznaczną odpowiedź, która pozwoliłaby mi obliczyć ile metrów kwadratowych mat trzeba kupić, aby wyciszyć parę drzwi.
Pstrokaty, a masz w domu miarkę? Mierzysz poszycie drzwi z zwenątrz i masz powierzchnię. Do tego mnożysz razy 2 jak chcesz zamknąć porządznie drzwi i ewentualnie razy 3 jak chcesz kleić boczek. Dodajesz 10% dla bezpieczeństwa i jak zostanie to najwyżej wyklejasz tylną klapę. Ile komu poszło to ciężko przez 2 lata pamietać...
Wyciszałem 2 dni temu. Kupiłem 12 mat APP miękkich rozmiar 25x50. Byłem przekonany że wystarczy. Okazało się że musiałem dokupić jeszcze 3 arkusze! Jeżeli chcesz dokonac pełnego wyklejenia to 15 mat jest to minimum. Wykorzystałem każdy kawałek i powiem że powiniem użyć jeszcze jedną matę gdyć nie wygłuszyłem w jednych drzwiach pasek pod listwą zgraniająca wodę o grubości około 8-10 cm na całej długości i chodzi mi oczywiście o wnętrze drzwi. Tyle poszło na parę. Nie wiem jak ludzie wygłuszają 7 czy 10 matami. Chyba naklejają łatami tylko miejsca otworów i to na styk. Zaznaczam, że nie naklejałem podwójnych warstw. Wszystko zostało zrobione jedna obok drugej. Nie ma mowy, żeby mniej wyszło niż te 15 mat robiąc to niby "profi". Wiem, że chłopaki robili z mniejszej ilości- ale to już twój wybór jak chcesz to zrobić.
No to znowu dorzucę swoje 3 grosze. Żeby dobrze wygłuszyć drzwi dla lepszego dźwięku z głośników trzeba usztywnić i spowodować, że blachy będą "niżej" wpadały niekorzystne rezonanse, powodujące podbicie lub wyciszenie niektórych częstotliwośći. A co się z tym wiąże, trzeba albo bardzo dobrze usztywnić, albo zwiększyć masę, tak, aby grający głośnik nie wprowadzał drzwi w wibracje. Moim zdaniem łatwiej zwiększyć masę, a lekkimi matami się nie da. Oczywiście lekkie maty bardzo dobrze wyciszą szumy od "jazdy" itp., ale jeżeli głośnik będzie odpowiednio mocny i odpowiednio mocno zasilony to na wiele się mogą nie przydać.
Firestarter
11-11-06, 01:35
ostatnio znalazłem filmik jak zainstalować maty na drzwiach, dotyczy on mat Dynamat.
http://www.crutchfieldadvisor.com/ISEO-rgbtcspd/learningcenter/car/dynamat_movie.html?movie=dynamat&format=wmv
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.