Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Skaczące obroty...czujnik położenia przepustnicy?



brzoza20
20-12-09, 14:30
Witajcie. Proszę o poradę dotyczącą mojego EG3 D15B7 minime... problem objawia się skaczącymi obrotami do wartości ok 1800obr/min i gwałtownym spadku do 900obr/min. Dzieje się to bez przerwy jak tylko silnik troszkę się rozgrzeje. Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły błędy 1, 3 i 7. Wiem, że to sonda lambda, czujka bezwzględnego ciśnienia i czujka położenia przepustnicy. Już wcześniej miałem problem z kodem nr 1, bo mimo wymiany sondy na nową NTK i zresetowaniu kompa błąd nadal się pojawiał. Dwa następne błędy to zupełna nowość. Pytanie moje brzmi...czy mam od razu szukać obu tych czujników, czy może coś jeszcze warto sprawdzić lub przeczyścić by podziałało? z góry dzięki za każdą przydatną informację :) pozdr

skolopendra
20-12-09, 14:56
lub przeczyścić by podziałało?

nie bardzo ,najprościej pożycz i przełóż cała przepustnicę

tfidos
20-12-09, 21:02
mam ten sam problem, no pozatym, ze nie mam bledow.
po nagrzaniu silnika, obroty faluja 1000-1500

Tompro
20-12-09, 21:07
Na początek sprawdźcie to co macie w temacie:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=63525

Tam jest 6 gen, ale głowica i ssak z 5 gen, więc jest to samo w kwestii falowania.



Witajcie. Proszę o poradę dotyczącą mojego EG3 D15B7 minime... problem objawia się skaczącymi obrotami do wartości ok 1800obr/min i gwałtownym spadku do 900obr/min. Dzieje się to bez przerwy jak tylko silnik troszkę się rozgrzeje. Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły błędy 1, 3 i 7. Wiem, że to sonda lambda, czujka bezwzględnego ciśnienia i czujka położenia przepustnicy. Już wcześniej miałem problem z kodem nr 1, bo mimo wymiany sondy na nową NTK i zresetowaniu kompa błąd nadal się pojawiał. Dwa następne błędy to zupełna nowość. Pytanie moje brzmi...czy mam od razu szukać obu tych czujników, czy może coś jeszcze warto sprawdzić lub przeczyścić by podziałało? z góry dzięki za każdą przydatną informację :) pozdr

Czujników na razie nie szukaj. Zmierz miernikiem jakie masz napięcia na czujniku położenia przepustnicy przy przepustnicy otwartej i zamkniętej, przy włączonym zapłonie. I zobacz też czy nie ma jakichś skoków napięcia jak będzie ruszał w miare płynnie.

tfidos
20-12-09, 21:19
Na początek sprawdźcie to co macie w temacie:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=63525dzieki za info


wyszedłem dzis z kluczem zadarłem maske do gory odpalilem silnik i co? przeszlo! hanka sie wystraszyła to juz sprawdzalem, u mnie nie przechodzi taki myk :P

Tompro
20-12-09, 21:22
Akurat bardziej chodziło mi o moje posty w tamtym temacie ;) , żeby nie dublować.

tfidos
20-12-09, 21:23
Akurat bardziej chodziło mi o moje posty w tamty temacie do tego wlasnie bede zmierzal ;) ale po swietach, bo na tym mrozie to rece zamarzaja :P

brzoza20
20-12-09, 22:30
No cóż... dzięki chłopaki za pomysły :) spróbuję tego co w tym linku było o rozebraniu przepustnicy i przeczyszczeniu wszystkiego, może to pomoże... a jeśli chodzi o sprawdzenie czujki miernikiem, to jakie wartości są poprawne a jakie niepokojące?

Tompro
20-12-09, 22:43
0,5V przy zamkniętej przepustnicy i około 4,5V przy otwartej na max.

brzoza20
26-12-09, 18:05
OK, jest tak... zrobiłem to wszystko co było napisane w tym linku o przeczyszczeniu przepustnicy i rozkręceniu czujki położenia przepustnicy. Poskładałem wszystko do kupy i... hania odpala i obroty od razu wspinają się do ok 5 tys obr i tak jakby odcina bo słychać strzelanie ;/ może jakieś wskazanie co zrobiłe źle, że efekt jest taki? :(

Tompro
26-12-09, 18:15
Widocznie masz teraz żle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Na zgaszonym silniku ustaw ten czujnik ale na włączonym kluczyku na zapłon. Napięcia masz podane wyżej dla odpowiednich ustawień przepustnicy.

brzoza20
26-12-09, 18:26
Mam wpiąć multimetr w jakiś piny na kompie i sprawdzać napięcie do wartości które podałeś wyżej?

Tompro
26-12-09, 20:20
Przy kompie między pinami D11 a D22 musisz zmierzyć, ewentualnie na samej wtyczce TPS'a pomiędzy czerwonym/niebieski pasek a zielonym/biały pasek. Sprawdź też czy między żółtym/biały pasek a zielonym/biały pasek jest około 5V (lub D20 a D22).

brzoza20
27-12-09, 10:32
Dzięki, zaraz się zajmę tym sprawdzeniem. A swoją drogą odrysowałem sobie położenie TPS na przepustnicy i jestem pewien, że założyłem go tak samo jak był...;/

brzoza20
29-12-09, 11:26
Sprawdziłem te napięcia. Jest wręcz podręcznikowo... zamknięta przepustnica 0.44V otwarta na max 4.46V (sprawdzane na pinach kompa D11 i D22). Wartości rosną płynnie. Te dwa ostatnie piny (D20 i D22) napięcie 4.86V. Zrobiłem od razu kolejną samodiagnostykę i tym razem wywaliło błędy 6, 10 i 22 ;/ jakieś sugestie? :(



Tompro jak możesz to wyślij mi na PW swój numer telefonu, łatwiej będzie się dogadać;)

brzoza20
30-12-09, 18:02
Okazało się, że szalenie silnika było wynikiem nieszczelności między przepustnica a kolektorem...uszczelka z ASO okazała się zbyt cienka;/ musiałem dociąć z kartonu i te objawy zniknęły... ale koło się zamknęło, bo znów faluje mi na obrotach 900-2000 ;/ wygląda na to, że przeczyszczenie przepustnicy nic nie dało... a przynajmniej nie pomogło na te dolegliwości :( jak już wcześniej pisałem na pinach kompa sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy i wartości napięcia się nie zmieniły... zmierzyłem też podczas tego falowania i na pinach D22 i D11 wartość 0,47V. Nie wiem co dalej... pomóżcie !!! :(

Tompro
30-12-09, 18:18
Okazało się, że szalenie silnika było wynikiem nieszczelności między przepustnica a kolektorem...uszczelka z ASO okazała się zbyt cienka;/ musiałem dociąć z kartonu i te objawy zniknęły... ale koło się zamknęło, bo znów faluje mi na obrotach 900-2000 ;/ wygląda na to, że przeczyszczenie przepustnicy nic nie dało... a przynajmniej nie pomogło na te dolegliwości :( jak już wcześniej pisałem na pinach kompa sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy i wartości napięcia się nie zmieniły... zmierzyłem też podczas tego falowania i na pinach D22 i D11 wartość 0,47V. Nie wiem co dalej... pomóżcie !!! :(

Zatkaj dolny otwór w przepustnicy po zdjęciu dolotu oczywiście - zaraz przed motylkiem jest na dole otwór. Jak przestanie falować to FITV do czyszczenia/regulacji.

uniu1
30-12-09, 20:40
Czy taki zawor FITV jest też w d14z1 99r - jeśli tak to czy pomoże jego czyszczenie na drobne szarpanie podczas ruszania lub naciskania minimalnie pedału gazu. Jeśli to mozliwe to niech ktos wklei zdjecie gdze go szukac w d14

Tompro
31-12-09, 11:56
Czy taki zawor FITV jest też w d14z1 99r - jeśli tak to czy pomoże jego czyszczenie na drobne szarpanie podczas ruszania lub naciskania minimalnie pedału gazu. Jeśli to mozliwe to niech ktos wklei zdjecie gdze go szukac w d14

Ten zawór występował w OBD1, więc u Ciebie go nie ma. To szarpanie masz od zawsze czy tak się nagle stało?

uniu1
31-12-09, 14:32
To jest delikatny kangur jak na wrzuce na luz , autio sie toczy i potem wkładam bieg i chce jechać dalej i wciskam minimalnie gazu to są2 lub 1 szrpniecie czasami 3. Miałem tak od początku. Dodam ze gdy pojezdze ostro to tego problemu tak nie czuć. Przewaznie jest to na 1 i 2 biegu wyżej juz tego tak nie czuć

brzoza20
31-12-09, 21:11
Do sprawdzenia zostało mi tylko zatkanie tej dziury w przepustnicy :( naczytałem się na zagranicznych forach o falowaniu obrotów i 90% mówiło o przeczyszczeniu FITV i IAC... o ile FITV przeczyściłem już przy okazji czyszczenia przepustnicy to za IAC zabrałem się dziś. Efekt po zresetowaniu kompa i odpaleniu był niestety taki sam jak do tej pory...póki zimna Hania pracuje na ok 1900obr/min, a jak tylko się rozgrzeje zaczyna bujać 900-2000obr ;/ nie wiem już co mogę zrobić ;/ Jutro spróbuję jeszcze z zatkaniem tej dziury w przepustnicy, ale mam przeczucie, że i to nic nie wyjaśni ;/

brzoza20
03-01-10, 16:10
Zwariuje z tą hanią ;/ bujanie obrotów się nie zmieniło niestety, ale komp nie wyrzuca mi już poprzednich błędów... zamiast nich doszedł kod 43 ;/ masakra... teraz coś z ukłądem zasilania paliwem?

Tompro
03-01-10, 16:14
Zwariuje z tą hanią ;/ bujanie obrotów się nie zmieniło niestety, ale komp nie wyrzuca mi już poprzednich błędów... zamiast nich doszedł kod 43 ;/ masakra... teraz coś z ukłądem zasilania paliwem?

Ale zatykałeś tą dziure na ciepłym?

cifek wawa
04-01-10, 11:37
jak sie czysci/reguluje ten FITV ?

Tompro
04-01-10, 12:41
jak sie czysci/reguluje ten FITV ?

Rozbierasz i czyścisz w benzynie ekstrakcyjnej lub ewentualnie zwykłej. A reguluje się na chybił trafił ;) Najpierw ustawiasz mniej więcej położenie jakie było. Jak nie trafisz dokładnie i dalej falują obroty to znowu rozbierasz i dokręcasz minimalnie (pół do jednego obrotu). Tak do skutku aż nie będzie problemu z falowaniem. Jak minimalnie jeszcze w jakimś etapie nagrzewania silnika zafalują to czasem trzeba troche pojeździć, żeby się zawór ułożył i może samo już to zniknąć a jak nie to znowu z pół obrotu trzeba wkręcić. Także jest to troche upierdliwa robota.

cifek wawa
04-01-10, 15:55
Rozbierasz i czyścisz w benzynie ekstrakcyjnej lub ewentualnie zwykłej. A reguluje się na chybił trafił Najpierw ustawiasz mniej więcej położenie jakie było. Jak nie trafisz dokładnie i dalej falują obroty to znowu rozbierasz i dokręcasz minimalnie (pół do jednego obrotu). Tak do skutku aż nie będzie problemu z falowaniem. Jak minimalnie jeszcze w jakimś etapie nagrzewania silnika zafalują to czasem trzeba troche pojeździć, żeby się zawór ułożył i może samo już to zniknąć a jak nie to znowu z pół obrotu trzeba wkręcić. Także jest to troche upierdliwa robota.
no to ciezko bedzie bo u mnie faluja dopiero przy porzadnym nagrzaniu silnika ...trzeba bedzie kombinowac

brzoza20
05-01-10, 04:51
Rozebrałem raz jeszcze FITV tym razem na części pierwsze i wyczyściłem dokładnie wszystko. Po założeniu okazało się, że jest o niebo lepiej:) Można powiedzieć, że problem właściwie znikł. Sporadycznie pojawia się nadal wachlowanie obrotami 1000-1200obr/min. Nie wiem od czego to zależy bo czasami trzyma równy 1000obr a czasami właśnie tak wachluje. Ten trzpień wkręciłem na maxa, dalej się albo nie dało, albo moje narzędzie specjalnie do tego przeze mnie skonstruowane odmówiło dalszej współpracy ;)

BTW... po poprawnym resecie i "nauce" kompa pojechałem na przejażdżkę i po jakimś czasie zapalił się Check. Po powrocie zrobiłem diagnostykę i błąd 43 zniknął a został się tylko nr 1. Nie wiem co z tą sondą może być, ale jutro postaram się sprawdzić ją multimetrem to może będę coś wiedział :)

Tymczasem dzięki Tompro za porady

WeissMan
12-03-11, 12:16
post niżej , mała pomyłka.

tfidos
12-03-11, 12:20
mozliwe ze lyka lewe powietrze po tym jak coś zostało niestarannie poskładane w dolocie
a ustawianie dolotu powietrza w komputerze? niezla bajka :)

WeissMan
12-03-11, 12:24
Witam
Od niedawna posiadam honde civic 99r 1.4 model silnika d14z1, seryjnie posiadał 75 koni, postanowiłem zdjąc tzw "simlock" powikszyc dolot powietrza i dostał ok 12km wiecej, i wtedy zaczął pojawiać się problem z falowaniem wskazówki od obrotów silnika gdy się tylko nagrzeje, skacze ok 1000 do ok 2000, dowiedzialem się że wystarczy podłączyć go do komputera i ustawić. Nie wiem nie znam się jak zle cos napisalem to mne poprawcie, jaka jest wasza opinia na ten temat??

tfidos
12-03-11, 12:25
tak jak napisałem, sprawdz czy nie bierze lewego powietrza

adrianw
16-03-11, 07:46
a może cos jest z silniczkiem krokowym