Zobacz pełną wersję : Hondzina nie chce odpalic
hondzina 12
19-12-09, 18:22
Witam,
Hondzina nie chce odpali.Kręci ale nie chce załapac.problem pojwił się dopiero jak przyszły przymrozki.Iskra jest,są now świece,przewody.Akumulator 100% sprawny.Przy ciągnięciu na linke przez inny samochód też nie chce załapac.Silnik ma chęci bo troche pomrukuje ale oroty są zerowe.Czekam na jakieś sugestie bo bez samochodu to jak bez ręki:)
Pompa paliwa przy przekręceniu kluczyka "cyka"?
hondzina 12
19-12-09, 18:30
tak
Muzyk-Grzes
19-12-09, 18:40
A tak BTW jaki masz olej zalany w silniku?
hondzina 12
19-12-09, 18:42
wstyd mówic ale nie pamiętam:)
skolopendra
20-12-09, 13:55
może kiepskie paliwo? powodów moze być wiele
poszukaj to dziś popularny temat ...
mam taki sam problem jak kolega, z tym że jak przekręcam kluczyk to nie słychac zeby pompa buczała, bo jak wczesniej włączałem to było takie buuuuuuuuuuu i dopiero cyk! sprawdzałem bezpiecznik fuel pump 15 A i dalej nic, myślicie ze padła pompa paliwa?przyznam wam ze ostatnio zdarzyło mi sie troche jezdzic na rezerwie, wiecie jakie mamy czasy... wiec tankowałem po 20-30zł...czyli zatarłem pompe mam rozumiec?
Odepnij kostkę pod tylną kanapą i sprawdź czy po włączeniu zapłonu prąd się pojawia na grubych przewodach. Jeżeli tak to albo szczotki w pompie kaputen albo jakieś piny nie stykają. Wywlecz pompę i stuknij w nią czymś i sprawdź jeszcze raz czy ruszy. Jak ruszy to znak ze czas na wymianę
okej! tak też zrobie jutrzejszego dnia, dodam ze dziś zamarzł mi płyn do spryskiwaczy w zbiorniczku i cały dzień stał na lewarku ale to chyba nie ma znaczenia do tej sprawy! jutro dam znac czy pomogło...bo jesli nie to ...witaj Ralf:D
Zalej większą ilośc paliwa i postaraj się furę postawić w cieplejszym miejscu może po prostu przymarzło coś w niej ale prąd też możesz sprawdzić :D
Wszystkie drogi prowadzą do Ralfa :)
A tak BTW jaki masz olej zalany w silniku?
OŁ men a co ma do tego olej? Musiał by mieć zalany 75w90 aby mieć przez niego problem z rozruchem :D
panowie no i jest sprawa, wszedłem dziś do hankii chciałem zrobic porzxądek z moją pompą paliwa, nie mam zadnej próbówki ale mam stary neon który służy mi za próbnik podłączyłem i co? nie mam napięcia na pompie paliwa, mało tego mysle sobie popatrze na bezpieczniki te przy akumulatorze otwieram puche łapie za pierwszy bezpiecznik po lewej stronie z oznaczeniem 15A FI E/M i przepalony, włożyłem drugi odpalam i co.....i nic wyjmuje bezpiecznik ten który włożyłem nowy i okazało sie ze spalony, czyli pali mi bezpiecznik....! czyli co pompa robi zwarcie czy jeszcze zobaczyc ten przekaznik?
?
moj przekaznik wygląda tak...
http://images42.fotosik.pl/158/37e61869e2d7d61cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
wizualnie nie ma nic sfajczonego wiec chyba jest ok... biore sie za pompe
a może imobilaizer padł co jak myślicie?
JulekCIVIC
11-01-10, 15:09
Wiesz do pompy mozesz po odpieciu kostki podac zewnetrzne napiecie z aku, poprostu plus minus i wiesz czy pompka chodzi, jesli tak to szukaj przyczyny w kablach, a moze gdzies sie przetarl po dordze do pomki plus i trze o mase jak zadasz napiecie, no i pali bezpiecznik. spr i daj znac
a ten wyłącznik bezwładnosciowy? może to on, bo wczoraj gdzebałem przy zderzaku i może jakiś czujnik złapał sygnał i odcioł mi paliwo.... tylko gdzie on jest ...? mam ej6 d16y7 i juz rozkreciłem poł samochodu
JulekCIVIC
11-01-10, 15:28
w necie zobacz, w manualach. no a spr jak ci pisalem pompe?
skolopendra
11-01-10, 16:01
wizualnie nie ma nic sfajczonego wiec chyba jest ok... biore sie za pompe
podłącz bezpośrednio +12 na pompę ,będziesz wiedział .p styki prze lutuj
a ten wyłącznik bezwładnosciowy?
po lewej stronie za schowkiem
ok zaraz sie zabiore za pompe, ale zrobiłem samodiagnostyke(ze spalonym bezpiecznikiem) i wyskoczyło mi ...15,16,18,61
pompa działa podłączałem ją pod stary aku i pompuje
czyli co to może byc
po lewej stronie za schowkiem
nie mam go? możliwe to?
skolopendra
11-01-10, 16:13
możliwe to?
ktoś kiedyś bardzo długo szukał i znalazł gdzieś w cholerę schowany (po jakiś przeróbkach )
podłącz zasilanie na wyjście za stykami przekaźnika, wyeliminujesz w ten sposób 1,5m odcinek przewodu
podłącz zasilanie na wyjście za stykami przekaźnika, wyeliminujesz w ten sposób 1,5m odcinek przewodu
nie rozumiem, mam odpiąc przekaznik czy poucinac kabelki które idą do pompy i bezposrednio puscic przez nie prąd? nigdy nie miałem doczynienia z elektryką ale szybko sie ucze wiec tylko powiedz dokładnie co mam zrobic do pompy prowadzą dwa kabelki czarny(podejrzewany =) i żółto niebieski(podejrzewany -) i w nie puscic 12v tuż przy kostce?
ale czemu te błędy i to palenie bezpiecznika? włożyłem 20 A zeby diagnostyke zrobic i tego też spaliło
JulekCIVIC
11-01-10, 16:21
a wez spr w ten sposob ze podlacz do plusa idacego do pompy miernik i do jakiejs masy i spr czy nie ma zwarcia...
w tym problem ze nie posiadam takich urządzeń, jedynie to stary neon który świeci jak jest prąd a nie świeci jak nie ma, czyli bede musiał podjechac gdzieś do warsztatu?
JulekCIVIC
11-01-10, 17:27
kurcze no najprostrzy miernik ci potrzebny ktory kosztyje 20zl moze nawet mniej, a moze przyda ci sie w przyszlosci :) albo od jakiegos kolegi porzycz, musisz spr przejscie w kablu zasilania +, czy nie przewodzi do masy, skoro pali ci bezpiecznik po przekreceniu kluczyka na zaplon, wtedy na kablu zasilania pompy pojawia sie napiecie ktore pali ci bezpiecznik. spr to :)
ok postaram sie to sprawdzic, podade do jakiegoś marketu i kupie ten miernik.dam znac jak to zrobie
skolopendra
11-01-10, 18:56
podade do jakiegoś marketu i kupie ten miernik.dam znac jak to zrobie
ba, bez miernika na forum hondy ani rusz :p
jak dojdziesz niedługo do wprawy to będziesz robił jak niektórzy pomiary sondy lambda ,3x w ciągu sekundy ;):D
tylko najlepiej nie ten najtańszy
Odepnij kostkę od pompy i włącz zapłon ... jeżeli bezpiecznik będzie cały to silnik elektryczny pompki robi zwarcie. Podepnij kostkę i abarot to samo.
JulekCIVIC
11-01-10, 19:13
Odepnij kostkę od pompy i włącz zapłon ... jeżeli bezpiecznik będzie cały to silnik elektryczny pompki robi zwarcie. Podepnij kostkę i abarot to samo.
Panie czytaj wczesniejsze posty :P
kolega juz robil test pompy i jest sprawna... :D
Ale podpinał na krótko :)
JulekCIVIC
11-01-10, 19:33
Ale podpinał na krótko :)
no i? to nie spr czy silnik robi zwarcie?
nie rozumie...
jak by chyba robil zwarcie to by mu iskrzylo przy podlaczaniu i pompa by nie ruszyla...
:D No co Ty :D Ziomek nie wiedziałem o tym :D
Nie nerwujsia wicia :D
JulekCIVIC
11-01-10, 19:41
Ja sie nie denerwuje tylko zaczalem sie zastanawiac juz czy moze sie myle :P
niech kolega zrobi pomiary i da cynk bedzie wiadomo...
zaprosiłem na jutrzejszy poranek mojego dobrego znajomego który zna sie na rzeczy i ma odpowiednie narzędzia wtedy powalczymy ...nie wiem czemu tak hanka mi sie odwdzieńcza za to co dla niej robie, ile gratów nowych dostaje odemnie i wogóle dbam bardziej niż o narzeczoną ...a ona mi tak sie odwdzieńcza...ehh....
p.s ale kupie sobie i tak próbnik, napewno godnie zastąpi mojego starego pocvzciwego neona;)
JulekCIVIC
11-01-10, 21:21
Kup kup napewno przyda sie w dalszym modzeniu :)
może to ma wpływ ale w maju oddawałem hanie na mini me i gość który to mi robił troszeczke brzydko pozostawił kable od wtrysków ze byłi poplątane i zakręcone w izolacje, a ja nie mogłem na to patrzec i kupiłem troszke peszla samochodowego i wszystkie przewody które były na wierzchu ładnie pochowałem, byc może uszkodziłem jakieś przewody? ale nic nie odpinałem, poza tym odrazu po zabiegu jeszcze jezdziłem ze 2 dni i było wszystko ok. nie wiem, bede na bierząco informował was.
JulekCIVIC
11-01-10, 21:30
Noo wiesz uklad zasilania paliwa wydaje mi sie ze jest na jednym bezpieczniku wiec mozesz i tam luknac czy jakis przewodzic sie nie rozpial lub nie urwal... nie duzo roboty a moze tam problem tkwi :D
przepala sie bezpiecznik od "przekaznika pompy paliwa, urządzenie sterujące zabezpieczeniem przed kradzieżą"
więc może wina leży w imobilaizerze?
a więc tak,jest zwarcie na zółtym i czarnym przewodzie wychodzącym z przekaznika,doprowadziło to nas do krokowca i całej tej wiązki, są dwie kostki których nie mogliśmy wypiąc niebieskiej i szarej pod kolektorem ssącym wiec trzeba wjechac na kanał w celu łatwiejszego dostępu,elektryk pojechał do pracy wiec prace wstrzymano...
no i dzisiejsze grzebanko wyglądało tak, zlokalizowaliśmy przewod który robił zwarcie,wyciołem go i poprowadziliśmy nowy, extra, nie przepalało bezpiecznika, ale problem z odpaleniem musiałem pomoc jej dodając gazu,przy odpalaniu słychac szybkie cykanie potem spoko, przekaznik przelutowany pompa chodzi,..... po jakims czasie honda odpaliła i pracuje normalnie, zrobiłem samodiagnostyke i wyskoczyły błędy 15, 16, 18, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 61 MASAKRA
zauważyłem dziwną rzecz, gdy silnik pracuje i odpinam krokowca to silnik gaśnie!
obstawiam ze gdzies sie cos poprzecierało i wszystko pier**li honda po jeżdzie próbnej spoko ale jak ją przycisnołem to na wysokich obrotach przerywa! co jest grane panowie? bo ja juz zwariowałem, komputer sie spierdzielił czy wiązka silnikowa sie jebi8e? problemy są na tej wiązce od zasilania przy zbiorniczku od wspomagania.
co radzicie?
JulekCIVIC
17-01-10, 01:07
Sluchaj, no spr dokladnie wiazke praktycznie kazdy przewod i szukaj skoro wyskoczylo ci tyle bledow to pewnie cos w kablach no bo raczej wszystko ci sie nie popsulo na raz... a komp, hmmm moze warto z jakims kolega sie zamienic i spr...
elektryk pojechał do pracy wiec prace wstrzymano...
:cool:
Podmień kompa i będziesz wiedział. Krokowca możesz przeczyścić a pozatym postaw go w ciepłym garażu żeby odmarzł i ociekł.
Podmień kompa i będziesz wiedział. Krokowca możesz przeczyścić a pozatym postaw go w ciepłym garażu żeby odmarzł i ociekł
spoko jutro zamienie kompa, może być p28 z mapą b18c4?
panowie,dziś jak jechałem i ja pocisnołem to podczas załączania vteca to silnik jakby nie dostawał paliwa przez 1 sek a dalej juz cacy nie mam pojecia co to, jutro dalsze poszukiwania
krokowca czysciłem jakiś miesiąc temu ale zajrze jeszcze do niego.
Silnik krokowy podtrzymuje wolne obroty więc wydaje mi się że w czasie jazdy to nie on powoduje chwilowy brak reakcji.
po wyłączeniu krokowca auto gaśnie, a wiem ze nie powinno!!! jak wczesniej wyłączałem krokowca to obroty tylko skakały ale było wszystko cacy! i szarpie ostro autem dokładnie 4.800 rpm :/
http://w58.wrzuta.pl/film/a2G89scomko/civic_sti
Panowie a może pomyliłem wtryski?
czemu hania tak chodzi?
dzisiaj wymieniłem przekaznik i cały czas mi cyka przy kreceniu rozrusznikiem cały czas cyka i bardzo duży problem z odpaleniem, ale odpaliła jak pomagałem jej gazem, potem tak jak by chodziła na 3 garach, chwilke pokreciłem i uspokoiło sie, zrobiłem runde, wymieniłem kopułke i przewody WN ale tez na używke zeby zobaczyc jaki bedzie efekt, efekt był taki ze zaczeła strzelac z wydechu nie jak STI ale jak grube WRC:( !!! Panowie myslicie ze to może byc aparat zapłonowy?czemu po odpieciu krokowca mi gasnie ? i pstryka mi ten przekaznik POMOCY!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.