PDA

Zobacz pełną wersję : Interpretacja wykresu z hamowni



haste
19-12-09, 13:08
Witam,

Dzis po hamowaniu mojej B18C4, moim oczom ukazal sie taki nieco niepokojacy wykres.

http://zapodaj.net/4e20cb5e333f.jpg.html

Wyszlo niby te 160KM - torche malo przy CAI, odpowiednim wydechu (kolektor seria), pozatym ten dolek(miedzy 5 a 5,5k), VTEC ustawiony od 4,5K, odciecie 8,4k. Jednak wykres wyszedl bardzo nierowny (w pozostalych samochodach ktore sie hamowny w tym samym czasie wykresy byly ok), VTEC'a na wykresie prawie nie wiedac (ale stychac jak sie wlacza). Dodam ze hamownia NIE obciazeniowa. BTW zuzycie oleju w normie (ok 500ml na 3k KM), moze nieco za duzy przedmuch - jak sie korek oleju odkreci.

Jakies pomysly co to moze byc? Czy moze od razu generalke robic?

QowaX
19-12-09, 16:11
na jakim kompie latasz ??

haste
19-12-09, 16:45
na jakim kompie latasz ??
P9K - generalnie po jakis zmianach - po poprzednim wlasicielu, a wiec nie wiem dokladnie co - poza przesunieciem VTEC'a, zostalo przeprogramowane.

jogal
19-12-09, 17:09
Nie wiem kto Ci jakichś kitów nawciskał o przesuwaniu vteca, ale na tym kompie się tego nie robi, chyba że masz jeszcze jakieś inne ustrojstwo zamontowane do tego...

Pasowałoby sprawdzić AFR co tam się w Twoim silniku dzieje (może IAB nie działa). Dobrze byłoby przejść na obd1 i kompa p28 i wystroić autko. Ten silnik masz w angliku 5D czy jakimś jajku??

Rikoo
19-12-09, 17:11
w ej9 ma

haste
19-12-09, 17:33
Nie wiem kto Ci jakichś kitów nawciskał o przesuwaniu vteca, ale na tym kompie się tego nie robi, chyba że masz jeszcze jakieś inne ustrojstwo zamontowane do tego...

W takim stanie go dostalem - jesli wymagana bedzie wymiana na P28 to oczywscie to zrobie. Zadnych innych patentow raczej nie ma :)



Pasowałoby sprawdzić AFR co tam się w Twoim silniku dzieje (może IAB nie działa). Dobrze byłoby przejść na obd1 i kompa p28 i wystroić autko. Ten silnik masz w angliku 5D czy jakimś jajku??

Generlanie bledow samodiagnostyka nie pokazuje to IAB raczej dziala, AFR hm...jakby jeszcze zlacze OBD bylo podpieta - ale nie jest, to by sie sprawdzilo. Chyba jednak bede musial zaczac od wymiany na przynajmniej P28 - chyba P9K jesli chodzi o wtyczki jest podobny do OBD1 .
Co do modelu to tak jak napisal Rikoo - EJ9.

chedder
19-12-09, 20:20
W takim stanie go dostalem - jesli wymagana bedzie wymiana na P28 to oczywscie to zrobie. Zadnych innych patentow raczej nie ma :)



Generlanie bledow samodiagnostyka nie pokazuje to IAB raczej dziala, AFR hm...jakby jeszcze zlacze OBD bylo podpieta - ale nie jest, to by sie sprawdzilo. Chyba jednak bede musial zaczac od wymiany na przynajmniej P28 - chyba P9K jesli chodzi o wtyczki jest podobny do OBD1 .
Co do modelu to tak jak napisal Rikoo - EJ9.


podobny problem mial maniak2007 w swoim b18c4 - auto nie jechalo, mialo problemy z lekko modzonym d16z6, miedzy 4 a 5k obrotow straszna zamula - wymiana kompa na p28 i drobne korekty w nim poskutkowaly tym, ze auto gna jak dzikie :D wczesniej bylo wlasnie p9k

skolopendra
19-12-09, 20:35
torche malo przy CAI,

wywal cia ,wstaw serie


VTEC ustawiony od 4,5K,

to są seryjne nastawy ,i ja tak miałem w serii


odpowiednim wydechu

czyli rozumiem że poza kolektorem serii nie ma ?

haste
19-12-09, 20:46
wywal cia ,wstaw serie



hm..Wiesz jesli mialby to byc jakis allegrowy stuff to pokusilbym sie o sprawdzenie, ale jak robi dolot profesjonalna firma i daje jakas gwarancje na poprawe parametrow to raczej mozna wine CAI wykluczyc.
Chociaz nigdy nie wiadomo. Bedzie okazaja to sprawdze. Narazie chce kupic P30 albo 28 - moze pomoze.



to są seryjne nastawy ,i ja tak miałem w serii


Tego nie wiedzialem :)





czyli rozumiem że poza kolektorem serii nie ma ?

Tak, poza kolektorem jest 55mm, na 3 tlumikach (2 przelotowe, jeden komorowy)

Furious
20-12-09, 13:57
Tak jak ktos wczesniej napisal, przydaloby sie sprawdzic AFR obecnie, oraz czy IAB napewno dziala i wtedy dalej myslec o zmiane komputera na OBD1 - polecam wersje z IAB, to naprawde bardzo dobrze dziala, a przyjął sie jakiś dziwny trend na wymiane ssaków bez IAB.

skolopendra
20-12-09, 13:59
Tak, poza kolektorem jest 55mm, na 3 tlumikach (2 przelotowe, jeden komorowy)

wiec wydech z dolotem jest źle zgrany, stad tak sknocony wykres.p28 nic nie zmieni zwłaszcza ze na dzień dobry pewnie wrzucisz seryjne mapy

wystrojenie zmieni,lecz pewnie nie wiele

Fawor
20-12-09, 16:02
55mm po wewnątrz czy zewnątrz?

haste
20-12-09, 16:16
55mm po wewnątrz czy zewnątrz?
Wewnatrz

taz666
20-12-09, 23:06
Tak jak ktos wczesniej napisal, przydaloby sie sprawdzic AFR obecnie, oraz czy IAB napewno dziala i wtedy dalej myslec o zmiane komputera na OBD1 - polecam wersje z IAB, to naprawde bardzo dobrze dziala, a przyjął sie jakiś dziwny trend na wymiane ssaków bez IAB.


Dlaczego dziwny? Przykład: [H]Dylu[H], wątpię żeby osiągnął w B18C4 moc 201 KM na seryjnym ssaku z IAB...

skolopendra
21-12-09, 13:12
w B18C4 moc 201 KM na seryjnym ssaku z IAB...

przy "lekkim dłubnięciu":Di na seryjnym ssaku znaczne się przekroczy się granice 200km

sprawdzone

BRACIA
21-12-09, 17:31
przy "lekkim dłubnięciu":Di na seryjnym ssaku znaczne się przekroczy się granice 200km

sprawdzone

pokaz mi dlubniete pojazdy np. na tor z IAB , po to sie dlubie by sie nie ograniczac , by wykluczyc jak najwieksza czesc podzespolow przed defektem , ktory potecjalnie moze zawazyc na osiagach , to takie walenie kotka za pomoca mlotka , jak dlubiesz wymien , nie dlubiesz zostaw serie bo zostala ona stworzona by zachowac kompromis miedzy emisja spalin , spalaniem a osiagami , takie jest moje zdanie.

chedder
21-12-09, 17:37
przy "lekkim dłubnięciu":Di na seryjnym ssaku znaczne się przekroczy się granice 200km

sprawdzone

pokaz wykres i zakres modow

skolopendra
21-12-09, 18:33
pokaz wykres i zakres modow

pokazywałem jak byłem mały :rolleyes:

a zakres modów przewyższył wartość samego silnika

chedder
21-12-09, 20:42
pokazywałem jak byłem mały :rolleyes:

a zakres modów przewyższył wartość samego silnika

w takim razie popadasz w skrajnosci.

wg mnie, zmieniajac jedynie osprzet silnika (nie tykajac slupka) tj. kolektory, wydech, dolot ciezko w c4 dobic do 200km. trzeba albo zwiekszac kompresje i/lub zmieniac walki.

+ to co napisal BRACIA

wiem wiem, teraz chlopaki ogarniaja juz profi strojenie z IAB ale to jednak pozostaje najslabszy punkt dolotu.

skolopendra
21-12-09, 22:05
w takim razie popadasz w skrajnosci.

wg mnie, zmieniajac jedynie osprzet silnika (nie tykajac slupka) tj. kolektory, wydech, dolot ciezko w c4 dobic do 200km.

ale o czym ty piszesz ?a kto powiedział że nie tknięty dolot i wydech :rolleyes:

mowa była jedynie o kolektorze ssącym
czytaj ze zrozumieniem :cool:


trzeba albo zwiekszac kompresje i/lub zmieniac walki.

i parę innych gratów, lecz ameryki tu nie odkryłeś

tak czy inaczej seryjny kolektor nie jest zły .tylko potrzeba całość ogarnąć z głową

chedder
21-12-09, 22:27
ale o czym ty piszesz ?a kto powiedział że nie tknięty dolot i wydech :rolleyes:

mowa była jedynie o kolektorze ssącym
czytaj ze zrozumieniem :cool:



i parę innych gratów, lecz ameryki tu nie odkryłeś

tak czy inaczej seryjny kolektor nie jest zły .tylko potrzeba całość ogarnąć z głową

kolego przeczytaj raz jeszcze i sam zobacz napisalem ze zmieniajac osprzet tj kolektory, bla bla bla - w nawiasie wyjasnilem co rozumiem pod pojeciem osprzet...

kenny
22-12-09, 00:00
Pytanie do mądrzejszych. W czym IAB przeszkadza skoro da się to normalnie w kompie obsłużyć? I jakie mody trzeba zrobić by IAB zaczęło przeszkadzać?

Fawor
22-12-09, 00:48
tak czy inaczej seryjny kolektor nie jest zły .tylko potrzeba całość ogarnąć z głową
a skąd wiesz czy na skunku nie byłoby lepiej? Bo samo przekroczenie 200KM przy np podbitym CR, mocniejszych wałkach itp jest raczej słabym wyznacznikiem zaje*istości kolektora..

BRACIA
22-12-09, 02:35
Pytanie do mądrzejszych. W czym IAB przeszkadza skoro da się to normalnie w kompie obsłużyć? I jakie mody trzeba zrobić by IAB zaczęło przeszkadzać?

Mysle ze zaczelo by przeszkadzac przy wymianie walkow :) , jezeli bierzemy iz OEM rozwiazania sa jedne z lepszych to w ITR B18C6 tez powinien byc IAB , dziekuje za uwage :)

PS IAB jest zastosowany by skompensowac osiagi pojazdu na nizszych obrotach w porownaniu do B18C6 gdzie jest wiekszy CR a co za tym idzie i wartosci Nm a zarazem dotrzymac norm toksycznosci spalin ustalonych w tamtym okresie , wierzcie mi ze w silniku wolnossacym kazde niewlasciwe zawirowanie , kazdy kat zgiecia ma znaczenie a znaczenie to wzrasta wraz z wzrostem obrotow silnika , to tyle w temacie , dziekuje za uwage :)

Furious
22-12-09, 08:16
Na seryjnych walkach i seryjnym ssaku z IAB w B18C4 napewno mozna dojsc do 195KM w peaku, a dodatkowo IAB zapewni sporo (15Nm?) wiecej momentu w dolnym zakresie obrotów.
Oczywiście dla ogromnej większości osob liczy sie tylko jedna cyfra mocy maksymalnej, malo kto interesuje sie przebiegiem momentu... to podejście szybko sie nie zmieni.

skolopendra
22-12-09, 12:31
Oczywiście dla ogromnej większości osob liczy sie tylko jedna cyfra mocy maksymalnej, malo kto interesuje sie przebiegiem momentu... to podejście szybko sie nie zmieni.

i tym optymistycznym akcentem proponuję zakończyć ten infantylny spór :)

Fawor
22-12-09, 12:45
Oczywiście dla ogromnej większości osob liczy sie tylko jedna cyfra mocy maksymalnej, malo kto interesuje sie przebiegiem momentu... to podejście szybko sie nie zmieni.
ta "większośc" i "mało kto" to przykłady wzięte z jakiś Twoich kolegów, tak? Bo kultura nakazuje nie wypowiadać się za innych, jeśli się ich nawet nie zna..

Na seryjnych walkach i seryjnym ssaku z IAB w B18C4 napewno mozna dojsc do 195KM w peaku, a dodatkowo IAB zapewni sporo (15Nm?) wiecej momentu w dolnym zakresie obrotów.
z ogromną chęcią zobaczę porównanie 19X KM z IAB i 19X ze skunkiem. Obdarzysz nas tą przyjemnoscią?

kenny
22-12-09, 13:16
ta "większośc" i "mało kto" to przykłady wzięte z jakiś Twoich kolegów, tak? Bo kultura nakazuje nie wypowiadać się za innych, jeśli się ich nawet nie zna..

Favor, ale nie możesz zaprzeczyć, że tak nie jest. Popatrz na tematy ludzi w NH, gdzie koniują przykładowo nad pikiem +10KM pomiędzy 7500 a 7700 obr/min., niepatrząc że przy 2500 mają marne 120Nm. Wiadomo, że jest coraz więcej bardziej świadomych userów, ale niestety większość nadal patrzy tylko na maksymalne wartości KM i Nm nie patrząc na przebieg.

Fawor
22-12-09, 13:25
Favor, ale nie możesz zaprzeczyć, że tak nie jest.
przez "w", jeśli mógłbyś..

Wydaje mi się, że Furious nie rozmawia tutaj z większością ( tak, wiem jaka jest większosć ), tylko z tymi, którzy się wypowiadają. Po tonie wypowiedzi wnioskuje, że próbuje mi i Braciom wcisnąć, że, mówiąc wprost, ch*ja się znamy, a na takie coś sobie nie pozwolę. Lubię rozmawiać na argumenty, a nie ogólnikowe dosrywanie, więc dopóki nie zobacze wykresu z IAB na 19X KM i kilkanaście Nm więcej w przebiegu to zdania nie zmienię.

kenny
22-12-09, 13:51
Gdyby Furia, przepraszam Furious, miał na myśli osoby piszące tylko w tym temacie to by tak napisał. Tu wg mojego rozumienia tekstu pisanego, sprawa dotyczy ogólnie osób co robią swapy na B18C4, który jest chyba najpopularniejszym teraz swapem, a którzy b często słyszą od mechanika/tunera który wsadza ten silnik, że IAB jest mu niepotrzebne i/lub że się nie da tego włączyć.
Jak napisał/li BRACIA IAB zaczyna przeszkadzać przy ostrzejszych wałkach, większym CR, czyli grubszych modach, których mogę zaryzykować że 80% swapujacych na B18C4 nie będzie robić. Akurat im IAB będzie b przydatne.

BRACIA
22-12-09, 14:05
Favor, ale nie możesz zaprzeczyć, że tak nie jest. Popatrz na tematy ludzi w NH, gdzie koniują przykładowo nad pikiem +10KM pomiędzy 7500 a 7700 obr/min., niepatrząc że przy 2500 mają marne 120Nm. Wiadomo, że jest coraz więcej bardziej świadomych userów, ale niestety większość nadal patrzy tylko na maksymalne wartości KM i Nm nie patrząc na przebieg.

to uswiadom sie do konca ze i tak przy marnej trakcji FWD za duza liczba Nm z przodu jest chyba zbednam trafia Ci sie przeciwnik na ulicy i mowisz mu ze scigamy sie do 5tys bo tam mam wiecej Nm :) a wszelkie zakladane elementy pozwalaja nam glownie rozwinac skrzydla od sredniego zakresu w gore , bardziej sie przydaje do ostrej streetowej jazdy zakres powyzej 4-5 tys - o kurde wlasnie nam sie IAB przelacza , hmmm , ciekawe dla czego ;) ? Tory dragowe - tam nie startuje sie z 2tys obrotow , scigasz sie to nie wypadasz z VTECa a to juz nie sa 2tys obrotow , jezeli chodzi o jazde po miescie to ok , elastycznosc jest wazna , wyscigi , mlynek jest zbedny , nie wierzysz , zobacz sobie nasz filmik na mokrym z toru , gdzie wiekszosc zakretow byla przejechana na 3 biegu , tym milym akcentem koncze wypowiadanie sie w tym temacie , niech kazdy robi sobie jak chce .

Fawor
22-12-09, 14:07
Tu wg mojego rozumienia tekstu pisanego, sprawa dotyczy ogólnie osób co robią swapy na B18C4, który jest chyba najpopularniejszym teraz swapem, a którzy b często słyszą od mechanika/tunera który wsadza ten silnik, że IAB jest mu niepotrzebne i/lub że się nie da tego włączyć.
ale... chyba niepotrzebnie rozszerzasz. Jak na razie jest mowa o 190KM z IAB, a nie o tym 'który tuner kogo dyma'. Został podjęty temat, że ludzie narzekający na IAB, mówiąc delikatnie, nie mają racji, bo on jest zajefajny. No to po proszę potwierdzenia zajefajności, nic więcej, bo jak na razie usłyszałem tylko teorie "na pewno można", a to dla mnie ciut za mało.

Furious
22-12-09, 14:37
FaVor, arogancki znawco tematu, nie pisalem o Tobie, tym bardziej o Braciach, doszukujesz sie sensacji tam gdzie jej nie ma. Ja nie bede nic nikomu udowadnial, tym bardziej Tobie, bo nie darze Cie specjalna sympatia, ty masz klapki na oczach i niech tak zostanie, a wykresow poszukaj sobie w dziale Nasze Hondy.

Bracia, oczywiscie masz(macie) racje, natomiast nie zostalo tu sprecyzowane do czego "budujemy" auto. IMO ssak z IAB do auta na codzien, do jazdy po miescie to idealne rozwiazanie. Mowiac o torowym czy dragowym przeznaczeniu, naturalnym jest ze obroty ponizej 5000rpm są nam zbędne, tym samym IAB jest zbedne, zgadzam sie.

Fawor
22-12-09, 15:24
FaVor, arogancki znawco tematu, nie pisalem o Tobie, tym bardziej o Braciach, doszukujesz sie sensacji tam gdzie jej nie ma. Ja nie bede nic nikomu udowadnial, tym bardziej Tobie, bo nie darze Cie specjalna sympatia, ty masz klapki na oczach i niech tak zostanie, a wykresow poszukaj sobie w dziale Nasze Hondy.

nie ma to jak techniczna dyskusja na CKPL... Fouryou's ( skoro już schodzimy tak nisko do przekręcania nicków.. ) nie wiem co Ci się ubzdurało z klapkami na oczach. Czy ja z góry założyłem, że IAB jest ch*jowy? Nie. Chciałbym po prostu zobaczyć potwierdzenie tego o czym mówisz. Jeśli zobaczę - przyznam Ci rację, bo i czemu nie. Jeśli nie masz przyjemności poszukać mi tych wykresów to chociaż powiedz czyje auto tak własnie wystroiłes, znajdę sobie sam.

chedder
22-12-09, 17:21
wydaje mi sie ze cala ta dyskusja wynika z roznego podejscia do tematu modzenia :

- skolopendra w swoim "ulicznym" aucie podbije kompresje, zalozy ostre walki, talezynki, sprezynki i nie wiadomo jeszcze co zeby krecic c4 w kosmos a zostawi ssaka z IAB zeby miec moment z dolu i dlawic silnik tam gdzie reszta gratow dopiero pokazuje na co je stac - ciekawe podejscie :rolleyes:

- Furious natomiast chce miec uliczne auto z IAB - takie w ktorym swobodnie wyprzedza i jezdzi z dolu - tutaj IAB ma racje bytu jak najbardziej - mimo, ze juz przy czestszym kreceniu powyzej 5k bedzie najciasniejszym miejscem dolotu
P.S no offence ale powiedz kto ma setup bez skunka, walkow, kompresji w c4 i 195kucy (rozumiem sam dolot, wydechowy i reszta wydechu + strojenie?) - u nas probowalismy i nic z tego, wiec chetnie zobacze co zroiblismy zle ;/

- Fawor twierdzi ze nawet w ulicznym aucie IAB jest zbedne, bo jak juz zabieramy sie do modzenia to bez polsrodkow

- Bracia twierdza, ze silnik Hondy jest stowrzony do wysokieko krecenia i jezeli modzimy to wlasnie po to by uzywac auta zgodnie z przeznaczeniem

Ja bym IAB wyrzucil nawet w ulicznym aucie - kosztem slabszego niutona z dolu wole mocniejsza gore - to nie diesel
i nie chodzi, ze w peaku chce miec srylion kuca -ze skunkiem bez IAB poprostu wykres przesunie sie w prawo
jesli jestem w bledzie, prosze poprawcie mnie.

Fawor
22-12-09, 18:30
P.S no offence ale powiedz kto ma setup bez skunka, walkow, kompresji w c4 i 195kucy (rozumiem sam dolot, wydechowy i reszta wydechu + strojenie?) - u nas probowalismy i nic z tego, wiec chetnie zobacze co zroiblismy zle ;/



Fawor twierdzi ze nawet w ulicznym aucie IAB jest zbedne, bo jak juz zabieramy sie do modzenia to bez polsrodkow
własnie fawor na razie nic nie twierdzi, po prostu chciałbym, tak samo jak Ty, potwierdzenia podanego wyniku. Bez niego nadal nie wiemy o czym rozmawiamy, bo rozprawka jest o tym, że IAB da więcej na dole przy tej samej co na skunku górze.

[H] Dylu [H]
23-12-09, 12:18
P.S no offence ale powiedz kto ma setup bez skunka, walkow, kompresji w c4 i 195kucy (rozumiem sam dolot, wydechowy i reszta wydechu + strojenie?) - u nas probowalismy i nic z tego, wiec chetnie zobacze co zroiblismy zle ;/


Gruszka w swoim MB6 :)

haste
14-04-10, 18:22
Odkopie temat aby wyjasnic (moze sie komus przyda) co bylo nie tak.
Dzis sie okazalo - przy montowaniu skunka, ze zawor IAB nie byl wcale podpiety - podcisnienie tak, elektryka nie. Ciekawe tylko jaki patent zrobil swapujacy ze komp nie pokazuje bledow - ale juz jutro EMG sie tym zajmie.
BTW 160HP z ssakiem seryjnym, mapami z IAB bez dzialajacego zaworu IAB to chyba i tak niezly wynik....

Okazalo sie jeszcze ze komp czytal tylko jedna mape - niska, przy wlaczeiu VTEC'a nie przelaczalo sie na wysoka - problem raczej z wiazka. EMG dal rady i juz wszystko dziala jak nalezy.

zabas
24-04-10, 18:32
A więc dziś 24.04.2010 pojechałem z moim maleństwem na hamownie. Efekt hmmm taki na jaki liczyłem aczkolwiek niutków mogło by być więcej :D 131,7 KM i 141,7 Nm - wyniczek całkiem całkiem zważywszy że startowałem od mocy 120KM mojego D16z7 a nie 125KM jak to sie ma u D16z6/9.
wykresik :

http://img263.imageshack.us/img263/4149/wykresikpierwszy.th.jpg (http://img263.imageshack.us/i/wykresikpierwszy.jpg/)

Autko miało robione uszczelniacze, pierścienie,( i tak dymi :D ) przy okazji coś tam splanowana głowica, uszczelka od Y8.
jedyne co pomodzone to wydech - 4-2-1 ebay, zamiast kata przelot AWG, środkowy od Vti, końcowy Mtech Oem Look przelot - wszystko 2 cale.
Pytanie czemu tylko tyle Nm ? Jest to spowodowane całkowicie seryjnym dolotem ?