Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami
Pacjet D16y7.
Mam problem z obrotami na biegu jalowym tzn. jade sobie wrzucam na luz tocze sie obroty spadaja i zostaja w okolicy 1100-1200 dopiero po calkowitym zatrzymaniu po chwili spadaja na te 800-900.
Po resecie bylo troche lepiej tzn obroty zostawaly na 1000
Krokowiec wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, nowe filtry.
Dodam ze problem pojawia sie tylko podczas zimy ujemne temp.
JeNNy_forever
18-12-09, 23:12
Pacjet D16y7.
Mam problem z obrotami na biegu jalowym tzn. jade sobie wrzucam na luz tocze sie obroty spadaja i zostaja w okolicy 1100-1200 dopiero po calkowitym zatrzymaniu po chwili spadaja na te 800-900.
Krokowiec wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, nowe filtry.
Dodam ze problem pojawia sie tylko podczas zimy ujemne temp.
wciśnij od spodu pedał gazu, jakby podnieś go butem do góry zamiast na dół, jak obroty Ci spadną od razu to znaczy że masz do przesmarowania chociaż z doświadczenia wiem ze mało pomaga więc raczej do wymiany linkę gazu ;)
tez o tym myslalem, bo wsumie jak dodaje gazu na wolnych obr to jest takie nic nic i nagle skacza na 1500
Myslalem ze to przepustnica sie blokuje bo zasyfiona byla, ale czyszczenie nie pomoglo.
JeNNy_forever
18-12-09, 23:24
tez o tym myslalem, bo wsumie jak dodaje gazu na wolnych obr to jest takie nic nic i nagle skacza na 1500
Myslalem ze to przepustnica sie blokuje bo zasyfiona byla, ale czyszczenie nie pomoglo.
to działaj ;)
jutro sie biore. Pewnie dlatego sie to dzieje bo mroz zlapal i sie przycina. To wyjasnia sprawe, ze ten problem wystepuje tylko podczas zimy.
pozdro
JeNNy_forever
18-12-09, 23:41
jutro sie biore. Pewnie dlatego sie to dzieje bo mroz zlapal i sie przycina. To wyjasnia sprawe, ze ten problem wystepuje tylko podczas zimy.
pozdro
u mnie zas odwrotnie było ;) jak stałem w korkach i w upałach to mi się linka przycinała i nie chciały obroty spaść, smarowałem linkę ale nie pomagało, silnik prawidłowo reagował na dodawanie gazu, bez opóźnień czy coś... linki jeszcze nie wymieniłem ale jak mnie kiedyś bardzo zdenerwuje... :D
u mnie juz ladnie zaczol silnik chodzic po czyszczeniu przepustnicy i krokowca, a jak te mrozy sie zaczely to glupieje na maqksa. Dziwna sprawa bo jak tocze sie np z gorki to obroty stoja na 1100 i moge tak ze 100 metrow przejechac. dopiero jak sie zatrzymam to po chwili spadaja do prawidlowych
skolopendra
19-12-09, 12:31
smarowałem linkę ale nie pomagało,
linki się nie smaruje ,używka ok 40 zł
moze jest zepsuty potencjometr w przepustnicy...?
to nie linka. O co chodzi z tym potencjometrem za co on odpowiada
Miałem tak po czyszczeniu kroka i przepustnicy jeszcze latem, teraz problem wrócił:(
skolopendra
20-12-09, 14:03
za nastawy komputera :)
za nastawy komputera :)
komp nauczony po resecie . Czyli odpalilem i silnik chodzil do 2-czy 3 zalaczen wentylatora. krotko po tej nauce wszystko bylo ok, a teraz znowu problem wrocil.
skolopendra
20-12-09, 21:47
komp nauczony po resecie .
restart kompa tyczy się tylko obrotów biegu jałowego
restart kompa tyczy się tylko obrotów biegu jałowego
to co teraz proponujesz zrobic?
skolopendra
21-12-09, 14:48
spróbuj ruszyć śrubką na przepustnicy,może jest mocno wykręcona
Pacjet D16y7.
Mam problem z obrotami na biegu jalowym tzn. jade sobie wrzucam na luz tocze sie obroty spadaja i zostaja w okolicy 1100-1200 dopiero po calkowitym zatrzymaniu po chwili spadaja na te 800-900.
Po resecie bylo troche lepiej tzn obroty zostawaly na 1000
Krokowiec wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, nowe filtry.
Dodam ze problem pojawia sie tylko podczas zimy ujemne temp.
Moim zdaniem wszystko jest w porządku jak najlepszym. Nigdy kiedy jedziesz nie bedziesz mial dokladnie jalowych obrotow. Zawsze sa delikatnie wyzsze. Przykryj grill tekturą, powinno pomóc.
Wnioskuje, że przy obecnych mrozach zimne powietrze skutecznie walczy z czujnikami odpowiedzialnymi za odczyt temperatury i ustawienie obrotow na biegu jalowym. Nic się nie dzieje!
marcocivic1
24-12-09, 15:58
FALEK84 na egzaminie na prawko jezdzac tak bys nie zdal:) Podstawowa zasada eco jazdy to unikanie jazdy na luzie. Jak sie do tego zastosujesz to i nie badzie ci przeszkadzac ze te obroty tak sie zachowuja. U mnie d15z6 tez tak jest i wydaje mi sie ze tak powinno byc skoro hania dziala jak powinna.
hamuje zawsze na biegu, ale podczas jazdy w korkach sie nie da. I wtedy ten problem jest uciazliwy bo szarpie samochodem.
Zarzuć terminator na miejsce czujników, będziesz musiał sam sobie to kontrolować, ssanie rano też nogą stosować :P
Jest ok chłopak :)
mrozu nie ma wszystko ok czyli to nie jest normalne
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.