PDA

Zobacz pełną wersję : silnik oszalał - 6gen HB



ravvir
18-12-09, 22:32
dzis mojej hance odwaliło na maxa wsiadam odpalam a tu nagle bach obroty na 3000 po czym na 1000 i do 2500 i pozniej na zmiane 1000-2500 i tak w kolko łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył jakbym sam gazował a stałem w miejscu i na jałowym silnik pracował jest -16 tylko co temperatura ma z tym wspolnego ... Pojechałem zagrzac silnik - nie ustąpiło doszło do normalnej temperatry pracy i dalej to samo..... nie wiem co z tym robic .... miał ktoś takie jazdy ? na bank mam katalizator do wywalenia bo w srodku dzwoni - nie wiem jednak za bardzo na co bo mam lambde w katalizatorze - raz wyskoczył mi check engine - 67 czyli kat -zrobiłem reset kompa 3 dni temu bezpiecznikiem 7,5 back up było ok do dziś ....

JeNNy_forever
18-12-09, 23:01
dzis mojej hance odwaliło na maxa wsiadam odpalam a tu nagle bach obroty na 3000 po czym na 1000 i do 2500 i pozniej na zmiane 1000-2500 i tak w kolko łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył łyyyyyyyył jakbym sam gazował a stałem w miejscu i na jałowym silnik pracował jest -16 tylko co temperatura ma z tym wspolnego ... Pojechałem zagrzac silnik - nie ustąpiło doszło do normalnej temperatry pracy i dalej to samo..... nie wiem co z tym robic .... miał ktoś takie jazdy ? na bank mam katalizator do wywalenia bo w srodku dzwoni - nie wiem jednak za bardzo na co bo mam lambde w katalizatorze - raz wyskoczył mi check engine - 67 czyli kat -zrobiłem reset kompa 3 dni temu bezpiecznikiem 7,5 back up było ok do dziś ....

objaw typowy dla silniczka krokowego chociaż różnica obrotów min i max bardzo duża to słyszałem kiedyś na własne uszy jak babce chyba pod 4000 sie wkręcało w jakimś citroenie bodajże i spadało nisko i tak w kółko w bardzo szybkim tempie, przeczyść silnik krokowy, może ustąpi

klapejron
18-12-09, 23:35
A może "lewe" powietrze?

falek84
18-12-09, 23:44
A może "lewe" powietrze?

wydaje mi sie ze za duze roznice w obrotach jak na lewe powietrze, krokowiec tez na tyle by obrotow nie podbil, a moze krokowiec i lewe powietrze kumuluja sie i jest taki rezultat. W co watpie

pwl
18-12-09, 23:47
A może prądu zabrakło przy odpalaniu i się reset sam zrobił?

klucz
18-12-09, 23:58
ziom chodzi ci o cos takiego?

http://w336.wrzuta.pl/film/0VChCNPMoK2/obroty_silnika_honda_kluczyka

też mam ten silnik i tez mam ten problem, ja zrobiłem tak bo mam mini me na z6 i rozkręciłem moją parówe i w przepustnicy jest taka dziurka po lewej stronie, ja ja przytkałem palcem i jak ręką odioł obroty na 700rpm przeczysciłem krokowca dalej nic samodiagnostyka wypluła mi baąd 14 wiec krokowy... i jade jutro po krokowca nowego napisze ci czy pomogło...

p.s a do czasu wyjasnienia mow kolega ze masz ostry wałek....pomaga;)

ja juz tak jerzdze dobre 2 tyg ludzie sie pukają w czoło a nie bede okłamywał ze mam cichy wydech ;D

falek84
18-12-09, 23:58
A może prądu zabrakło przy odpalaniu i się reset sam zrobił?

bez przesady na podtrzymanie pamieci kompa niewiele pradu trzeba

ravvir
19-12-09, 00:39
ziom chodzi ci o cos takiego?

http://w336.wrzuta.pl/film/0VChCNPMoK2/obroty_silnika_honda_kluczyka

też mam ten silnik i tez mam ten problem, ja zrobiłem tak bo mam mini me na z6 i rozkręciłem moją parówe i w przepustnicy jest taka dziurka po lewej stronie, ja ja przytkałem palcem i jak ręką odioł obroty na 700rpm przeczysciłem krokowca dalej nic samodiagnostyka wypluła mi baąd 14 wiec krokowy... i jade jutro po krokowca nowego napisze ci czy pomogło...

p.s a do czasu wyjasnienia mow kolega ze masz ostry wałek....pomaga;)

ja juz tak jerzdze dobre 2 tyg ludzie sie pukają w czoło a nie bede okłamywał ze mam cichy wydech ;D


dokładnie taki sam efekt jak u ciebie tyle ze mi wskazówa lata na jakieś 2450
jak byłem przygrzac silnk to na skrzyzowaniach patrzyli na mnie jak na czuba - przypomniałem sobie ze miałem juz z tym problemy zawsze w dni kiedy było chłodnawo z rana. odpalałem fure ale po chwili po mocniejszym dodaniu gazu na wcisnietym sprzegle przechodziło.

Dodam ze ciulowo sie jezdzi bo przy zmanie biegow auto zwyczajnie szarpie nawet pusciłem auto na 2biegu i zdjąłem noge z gazu - auto jechało samo i raz przyspieszało a raz zwalniało :( lipa

jutro chyba dobiore sie do krokowego i od niego zaczne. Nie wiem tylko czy odkrecając go w tak niskich temperaturach nie upieprzeczegos - czytałem ze krokowce ponoc sa z czegoś kruchego....

mroku
19-12-09, 01:28
daj znac kluczyk czy krokowy pomogl i ile za niego zaplaciles jesli wolno

Tompro
19-12-09, 07:05
ziom chodzi ci o cos takiego?

http://w336.wrzuta.pl/film/0VChCNPMoK2/obroty_silnika_honda_kluczyka

też mam ten silnik i tez mam ten problem, ja zrobiłem tak bo mam mini me na z6 i rozkręciłem moją parówe i w przepustnicy jest taka dziurka po lewej stronie, ja ja przytkałem palcem i jak ręką odioł obroty na 700rpm przeczysciłem krokowca dalej nic samodiagnostyka wypluła mi baąd 14 wiec krokowy... i jade jutro po krokowca nowego napisze ci czy pomogło...

p.s a do czasu wyjasnienia mow kolega ze masz ostry wałek....pomaga;)

ja juz tak jerzdze dobre 2 tyg ludzie sie pukają w czoło a nie bede okłamywał ze mam cichy wydech ;D

Ta dziura którą zatykałeś to była na lewo górna czy dolna? Jak dolna to krokowy nic ci nie da nowy. Zawór FITV trzeba przeczyścić i wyregulować. Jakbyś nie wiedział to jest on pod przepustnicą w z6 i dochodzi do niego tylko płyn.

klucz
19-12-09, 10:27
Ta dziura którą zatykałeś to była na lewo górna czy dolna?

dolna, wymiana krokowca nic nie pomogła wkładałem od z6, od b7, i swoj na kazdym tak samo, więc biore sie za ten FViT? czyli musze odkręcic całą przepustnice?i ją przeczyscic?

Tompro
19-12-09, 13:49
dolna, wymiana krokowca nic nie pomogła wkładałem od z6, od b7, i swoj na kazdym tak samo, więc biore sie za ten FViT? czyli musze odkręcic całą przepustnice?i ją przeczyscic?

Jak odkręcisz całą będzie lepsze dojście. FITV jest do przepustnicy przykręcony od dołu 3 śrubami. Musisz go rozebrać i wyjąć cały trzpień na sprężynie ze środka, wyczyścić i poskładać. Może być tak, że wkręcisz za mało trzpień to jeszcze będzie falować przy nagrzewaniu, wtedy musisz trzpień jeszcze bardziej wkręcić ale to już o jakiś max 1 obrót rób zmiany.

klucz
19-12-09, 13:59
ok,dam znac czy pomogło

no i sprawa wygląda tak,

rozkreciłem przepustnice była ostro brudna bo z odmy waliło olejem,i pod przepustnicą było przykręcone to ustrojstwo czyli FitV czy jakoś tak, po odkręceniu trzech srub dobrałem sie do dwoch bocznych którymi jest przykręcony taki dekielek po jego odkręceniu wyszło szydło z worka... częsci niemalrze rozsypały sie na podłoge! czyli diagnoza jest taka ze pod wpływem drgań wykręcił mi sie ten czujnik, nie wiem jak to mozliwe, wszystko przemyłem benzynką i zmontowałem dokręciłem go na tyle ile miałem siły w palcach złożyłem przepustnice wszystko pospinałem reset kompa i.....i jest miodzio ssanie 1500 po nagrzaniu 700 obroty nie falują i jest super poprawa w czułosci na dotyk gazu i nie szarpie i ciszej, w razie problemów moge pomoc innym,

P.S dziekuje wszystkim którzy mi pomogli dojsc do tego co to było!

ravvir
19-12-09, 18:53
wyszedłem dzis z kluczem zadarłem maske do gory odpalilem silnik i co? przeszlo! hanka sie wystraszyła :D odpusciłem więc na razie grzebanie przy krokowym bo diabelnie zimno jest


pojawil sie znow check engine i znow komp pokazal 67 - katalizator zdycha i słychac to bo dzwon imam silnik d14z2 i lambde w katalizatorze powiedzcie mi co zrobic z tym fantem nie chce jakos inwestowac teraz w wydech bo i tak w planach jest b18c wiec wszystko pojdzie do wymiany. Poki co musze cos ztym katem zrobic bo dusi mi chyba auto muł się zrobił straszny. Czytałem o rurkach o tłumikach przelotowych itd i sam nie wiem co do takiej wersji silnika bedzie odpowiednie.

klucz
19-12-09, 19:19
ty masz katalizator razem z kolektorem?

ravvir
19-12-09, 19:43
ty masz katalizator razem z kolektorem?


kat jest oddzielnie znaczy sie demontowalny

klucz
19-12-09, 19:53
ja wiem ale tu zprzodu go widac? czy jest pod silnikiem?

skolopendra
19-12-09, 20:28
ty masz katalizator razem z kolektorem?

1,4 mają zawsze katalizator w tym samym miejscu ,pod spodem .to nie y7

klucz
19-12-09, 22:08
no właśnie chciałem się upewnic,jeszcze nie mam obcykanego która honda co ma gzie i w jakiej ilości dopiero sie ucze,na przyszłośc juz bede wiedział , dobrze ze są tacy ludzie jak skolopendra dzieki nim zycie staje sie łatwiejsze;)

ravvir
20-12-09, 23:11
panowie/panie jakieś pomysły ? nie wiem czy wypatroszyc po prostu kata -nie wiem jaki miiałoby to efekt - czy komp wywali mi error gdy wsadze pusty katalizator ?? w sumie do 200 moge włożyć na cos co bedzie miec rece i nogi jakieś pomysły ?

pwl
20-12-09, 23:32
Wywali Ci błąd - druga sonda dostanie zbyt "brudne" (?) powietrze. Albo wsadzasz kata, albo zmieniasz położenie sondy tak, aby oddychała świeżym powietrzem, albo oszukujesz kompa wpinając zamiast sondy jej emulator.

ravvir
21-12-09, 11:10
Wywali Ci błąd - druga sonda dostanie zbyt "brudne" (?) powietrze. Albo wsadzasz kata, albo zmieniasz położenie sondy tak, aby oddychała świeżym powietrzem, albo oszukujesz kompa wpinając zamiast sondy jej emulator.

a czy przykładowo wspawanie rurkiw kata cośda w takiej sytuacji ?

skolopendra
21-12-09, 14:56
a czy przykładowo wspawanie rurkiw kata cośda w takiej sytuacji ?


nic

kenny
21-12-09, 17:27
a czy przykładowo wspawanie rurkiw kata cośda w takiej sytuacji ?

Wywali Ci błąd - druga sonda dostanie zbyt "brudne" (?) powietrze. Albo wsadzasz kata, albo zmieniasz położenie sondy tak, aby oddychała świeżym powietrzem, albo oszukujesz kompa wpinając zamiast sondy jej emulator.

ravvir, czytaj ze zrozumieniem

wastag
21-12-09, 19:32
mam pytanie czy ten FViT jest także w d15b2? i gdzie jesli można
bo obroty mi faluja zaraz po zejsciu z ssania ( 0-1000)
czyszczenie wielokrotne krokowca i zmiana na używany działający dobrze w innym aucie nic nie daje
błędów nie wywala, no może czasem nr 1 ale to przez inst gazowa

ravvir
21-12-09, 23:15
mam pytanie czy ten FViT jest także w d15b2? i gdzie jesli można
bo obroty mi faluja zaraz po zejsciu z ssania ( 0-1000)
czyszczenie wielokrotne krokowca i zmiana na używany działający dobrze w innym aucie nic nie daje
błędów nie wywala, no może czasem nr 1 ale to przez inst gazowa
z tego co mi wiadomo może to być również wina brudnej przepustnicy


ravvir, czytaj ze zrozumieniem


ok staram się ... koega wczesniej napisał ze sonda dostanie brudy więc wstawienie rurki na przelot przez kata sprawi ze sonda nic nie poczuje a raczej poczuje nie do konca czyste powietrze zle kombinuję ? - nie tak ?

kenny
22-12-09, 00:51
ok staram się ... koega wczesniej napisał ze sonda dostanie brudy więc wstawienie rurki na przelot przez kata sprawi ze sonda nic nie poczuje a raczej poczuje nie do konca czyste powietrze zle kombinuję ? - nie tak ?

Ech... w D14Z2 masz dwie sondy. Jedna przed, a druga za katem. Na podstawie odczytów z OBU sond komp dobiera mieszankę. Jeśli wywalisz kata komp wywali błąd bo są za "brudne" spaliny.

uniu1
22-12-09, 20:40
Jeden kolega z naszego forum też ma d14z2 wywalił kata i wstawił rurke a drugą sonde wozi pod dywanikiem wewnątrz samochodu i jak twierdzi komp mu nie wywala błędu. nie wiem czy to dobry sposób ale zawsze to coś

tomekjzg
22-12-09, 21:36
zrobisz symulator sondy i po kłopocie