Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przegląd po 80 tys.



erasure
04-07-06, 12:40
Witam użytkowników Civic'ów

Wszedłem w posiadanie EU7 z 2002 roku, jednak nie dostałem do niej książki serwisowej :( Przekroczyłem już 80 tys. i teraz zamierzam udać się na przegląd (kupiłem jak miała 72 tys. i była serwisowana). Wiem, że klocki i tarcze, olej były wymieniane, jednak nie wiem na co teraz zwrócić uwagę. Nie wiem czy już czas na rozrząd, czy może tylko pasek bądź napinacz. Czy też może czas na pompę wodną. Proszę o podpowiedź na co zwracać uwagę i co koniecznie wymienić.

Pozdrawiam

MichalG
04-07-06, 12:53
Rozrząd napewno nie teraz jeśli jestes pewien przebiegu. Przeczytaj tu:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=214958#214958

Niezaleznie jednak od zaleceń - ja wymieniłbym i napinacz i pasek i pompę - ale po 120kkm/96m-cach :)

Co do reszty - jeśli nikt nie napisze Ci co wchodzi w standardowy przegląd przy tym przebiegu to napiszę ja ale wieczorem jak dotrę do domu i książeczki gwarancyjnej - napewno to będzie ten grubszy przegląd ze świecami i regulacją zaworów.

Ogólnie to myślę że więszkość mnie poprze - jak się nic nie dzieje to nie ma co filozować tylko jeździć i "regulaminowe" przeglądy wykonywać w ASO czy tam gdzie sobie chcesz - byleby było zrbione jak trzeba.

PS. Nie wiem czy dałbym wiarę temu przebiegowi skoro książeczki nie ma...

erasure
04-07-06, 13:32
Też byłem zły, że nie ma książki, ponoć się zagubiła (Honda była wtedy na użytek firmy). Byłem w salonach, gdzie ponoć były dokonywane przeglądy i w jednym dostałem wydruk (tarcze, klocki - wymiana), z drugiego, po 70 tys. (przegląd kwiecień 2005 r.), wiem na pewno, że wymieniali olej, bo pytałem na jakim teraz jeżdżę. Mam nadzieję, że zrobione było wszystko co zaleca serwis po 70 tys. W każdym razie czekam, aż prześlą mi dokumenty z historią tego co było robione. Odnośnie przebiegu, mam pewność że nie była kręcona.
Przy 80 tys. z tego co się dowidziałem zalecają: wymienić olej, świece i ustawianie zaworów, dodatkowo filtry. Na razie zaworów nie słychać, nie wiem czy je regulować, chciałem uniknąć kosztów w ASO zaśpiewali mi 1100 zł  za przegląd. Chcę wymienić świece (NGK) powymieniać filtry (Filtron) i olej (Midland), ale na razie zaworów nie chce dotykać. Nie mam książki, wiec nie chce jechać koniecznie do ASO, bo ciut za dużo sobie liczą, a zaworów z kolei nie zostawię do regulacji panu Heniowi z warsztatu, bo jednak z tym przydałoby się podjechać do wyspecjalizowanej jednostki . Rozrząd to raczej bliżej 90 tys. ale też nie do końca wiem co tam wymieniać. Co z pompą? I co jeszcze w tych „koniecznych” rzeczy?
Bardzo dziękuję za informacje i czekam na dalsze jak sprawdzisz książkę po powrocie do domu. O ile możesz napisz co mnie czeka w bliskiej i dalekiej perspektywie czasu.

Pozdrawiam

MichalG
04-07-06, 14:03
IMHO wiele rzeczy można przeciągnąć ale regulacje zaworów raczej zrób i nie kombinuj. Rozrząd odpuść sobie do tych 120kkm - nie ma co przesadzać. Ja wymieniłbym również pompę (pracuje tez na pasku rozrządu i robi taki sam przebieg jak napinacz) niemniej stadard to pasek+rolka.
Nie mam generalnie zdania na temat wyższości jednych olejów nad innymi ale raczej stosowałbym oleje np. shella czy mobila.
BTW ile kosztuje w ASO sama regulacja zaworów?

Z tego co Cię może spotakć poczytac na naszym "usterkowym" topicu tutaj.

lukas-comp
04-07-06, 18:12
z ksiazki:
Wymienic: olej, filtr oleju, sprawdzenie hamulcow, regulacja hamulca recznego, sprawdzenie ustawienia swiatel, jazda probna (halasy itp), sprawdzenie zawieszenia i koncowki drazka kierownicy, sprawdzenie przewodow hamulcowych + ABS, sprawdzenie ukladu wydechowego, wymiana filtru powietrza, wymiana swiec, sprawdzenie paskow napedowych, sprawdzenie luzu zaworowego

pompa wymiana przy 240tys km ;)

Troll
05-07-06, 08:29
zaworki to radze wyregulowac ja przy 80kkm (miesiac temu) miałem ponizej minimum . Tak z obserwacji wyszło mi ze jak sa jakies dziwne problemy z wolnymi ( falowania spadki obrotów do 500rpm ) i po resecie ecu problem sie pojawia to na pewno zawory ...moim zdaniem oczywiście :)
A uszczelka pod pokrywe ~110zł . Ja u siebie wymyłem starą w benzynce ekstrakcyjnej odtłusciłem miejsca styku i jest oki ( mozna sprawdzić ilość reg zaworów po ilości silikonu ..koloru na rogach uszczelki ja miałem biały i czerwony :) )

MichalG
05-07-06, 09:36
pompa wymiana przy 240tys km


Nudny będę :) - ale to nie jest zalecenie Hondy tylko "widzimisie" userów - pompę należy sprawdzać tak samo jak rolkę co 120kkm/96m-cy*


*tak rzecze książeczka przeglądów.

I w sumie dziwne że wszyscy jakoś rolkę wymieniają a pompy nie choć obie rzeczy zapitalają tak samo w tym samym przebiegu.



zaworki to radze wyregulowac ja przy 80kkm (miesiac temu) miałem ponizej minimum . Tak z obserwacji wyszło mi ze jak sa jakies dziwne problemy z wolnymi ( falowania spadki obrotów do 500rpm ) i po resecie ecu problem sie pojawia to na pewno zawory ...moim zdaniem oczywiście n
A uszczelka pod pokrywe ~110zł . Ja u siebie wymyłem starą w benzynce ekstrakcyjnej odtłusciłem miejsca styku i jest oki ( mozna sprawdzić ilość reg zaworów po ilości silikonu ..koloru na rogach uszczelki ja miałem biały i czerwony n )


Dokładnie tak.

lukas-comp
05-07-06, 14:17
pompa wymiana przy 240tys km


Nudny będę :) - ale to nie jest zalecenie Hondy tylko "widzimisie" userów - pompę należy sprawdzać tak samo jak rolkę co 120kkm/96m-cy*


*tak rzecze książeczka przeglądów.

I w sumie dziwne że wszyscy jakoś rolkę wymieniają a pompy nie choć obie rzeczy zapitalają tak samo w tym samym przebiegu.



zaworki to radze wyregulowac ja przy 80kkm (miesiac temu) miałem ponizej minimum . Tak z obserwacji wyszło mi ze jak sa jakies dziwne problemy z wolnymi ( falowania spadki obrotów do 500rpm ) i po resecie ecu problem sie pojawia to na pewno zawory ...moim zdaniem oczywiście n
A uszczelka pod pokrywe ~110zł . Ja u siebie wymyłem starą w benzynce ekstrakcyjnej odtłusciłem miejsca styku i jest oki ( mozna sprawdzić ilość reg zaworów po ilości silikonu ..koloru na rogach uszczelki ja miałem biały i czerwony n )


Dokładnie tak.

to, ze masz problemy czytania ze zrozumieniem to nie moja wina....
w KSIAZCE SERWISOWEJ PISZE: wymiana pompy wodnej przy 240kkm, a jej sprawdzenie przy wymianie paska czyli przy 120kkm...
wiec jesli wszystko jest ok to po co wymieniac pompe, ktora nie nalezy do tanszych czesci...

temat dotyczy wymiany elementow wedlug ksiazki serwisowej, a nie gdybania ja bym wymienil to, ja to...
jak sie kupuje to jest oczywiste, ze jesli nie ma dokumentacji to wymienie sie olej/swiece/filtr powietrza/rozrzad i inne rzeczy

MichalG
05-07-06, 17:41
wiec jesli wszystko jest ok to po co wymieniac pompe, ktora nie nalezy do tanszych czesci...


to po co wymieniasz rolkę?

[ Dodano: Sro 05 Lip, 2006 ]
I po chwili i zerknięciu do ksiązki gwarancyjnej na stronę 16 i 17...


to, ze masz problemy czytania ze zrozumieniem to nie moja wina....
w KSIAZCE SERWISOWEJ PISZE: wymiana pompy wodnej przy 240kkm, a jej sprawdzenie przy wymianie paska czyli przy 120kkm...
Po pierwsze to nie PISZE tylko JEST NAPISANE, a po drugie to NIBY GDZIE JEST TO NAPISANE (może mamy rózne książki serwisowe - ale w to wątpię - także GDZIEŚ TY TO WYCZYTAŁ).

BTW Moja książka przewiduje przeglądy do 200kkm a potem to chyba czapa i złomowisko ;)

lukas-comp
05-07-06, 21:31
ja mam przy 120kkm wymiana paska rozrzadu plus napinacza oraz sprawdzenie pompy wodnej...

P.S. To mamy jakies inne ksiazki bo ja to mam na stronie 14-15 :mrgreen:
na 16 i 17 mam czasy przegladow i trudne warunki eksp.

erasure
08-07-06, 12:34
Witam

Zapewne temat wymiany oleju maglowaliście już wiele razy, toteż może doradzicie mi co mam zrobić. Jeżdżę teraz na MOBIL-u 5W-50 i szykuje mi się jego wymiana. I teraz nie wiem, czy odżałować i kupić ten sam olej czy może przerzucić się na tańszy (jednak też dobry) np. MIDLAND 5W-40. Co sądzicie o takiej zamianie? Ciekawi mnie również sprawa filtrów. Słyszałem dużo dobrego odnośnie FILTRONA, ale także i dużo złego. Ponoć pobierają wilgoć, a filtr oleju potrafi się rozpuścić. Jakie Wy stosujecie? Czy wymiał ktoś z Was filtr paliwa. Jest to droga część (około 160 PLN) i zastanawiam się czy warto wymieniać. To samo dotyczy filtru pyłkowego. Podpowiedzcie także odnośnie wymiany świec. Jakie stosujecie?

Pozdrawiam

MichalG
08-07-06, 12:58
Bez urazy ale trzeba było kupić poloneza i oszczędzać na oleju ;)

Ale tak poważnie to dobry silnik wymaga dobrego oleju - oszczędzanie na takich rzeczach jest IMO nieuzasadnione. oleje IMO należy porównywać nie w kategorii ceny/oszczędności tylko jakości - zrobisz jak chcesz.

Ja sądzę, że filtry czy to paliwa czy powietrza należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta przy określonym przebiegu lub wieku samochodu a nie wtedy kiedy to "się opłaca lub czy warto to robić" - dzięki temu samochod odwdzięczy ci się niezawodną eksploatacją - jak zaczynają się oszczędności (szczególnie totalnie nieuzasadnione) to i auto zaczyna pokazywać różki.
Świece wymieniasz co 40kkm niezależnie czy warto czy nie. Filtr pyłkowy to już IMO sprawa bardzo indywidualna - u mnie po 15kkm był czarny jak diabli a u innego przejedzie 50 i będzie ok - tu trzeba go zobaczyć - nie wymienienia wcale nie polecam - zasyfi Ci się cały układ wentylacyjny i będziesz miał sympatyczne zapaszkzi w samochodzie ;)

Świece oczywiście DENSO albo NGK - te ostatnie ZFR6J11 o ile dobrze pamiętam.

Ogólnie to sądzę, że 500-1000 złotych rocznie na tzw. maintenance takiego samochodu to jest w sam raz.

erasure
08-07-06, 13:56
Wiesz, to nie chodzi o oszczędność, jak najbardziej zależy mi by samochód sprawował się jak najlepiej i by wszystko „grało” jak należy. Chodzi mi tylko o to by nie przepłacać tam, gdzie nie jest to konieczne. Wiem, że Mobil ma dobre właściwości i że następcą starego oleju powinien być ten sam, jednak Midland, z tego co wiem, nie jest olejem o złych parametrach, jest tańszy, silnikom na nich nic się nie dzieje, a cena jest w takim przypadku wykładnikiem, o ile wszystko ma być identycznie, jeżeli chodzi o eksploatację. Słyszałem, że nie ma powodów by nie wymienić na właśnie taki, czy w zasadniczy sposób zaszkodziło by to silnikowi? To też dobry olej, tutaj na forum był chwalony. Ja nie upieram się by jeździć maksymalnie oszczędzając, chodzi mi tylko o by być zadowolonym i jeździć ze spokojną głową niekoniecznie, o ile się da, kupować wszystko z górnej pułki (zapewne wiel użytkowników stosuje różne tańsze zamienniki). Chodzi mi o zebranie informacji Was, którzy użytkujecie Hondy już długi czas, więc o tyle łatwiej będzie Wam mi podpowiedzieć i wskazać odpowiedni asortyment.

Podpowiedzcie mi jeszcze z filtrem paliwa…Jaki, kiedy, co ile i czy w ogóle?

A tak z innej beczki, czy możecie podesłać namiary na manuala do Civic’a 1.4 z 2002 roku? Jest też książka „Sam naprawiam Hondę Civic” – może i to się znajdzie?

Dzięki i pozdrawiam

MichalG
08-07-06, 14:07
Dlatego napisałem, żeby oszczędność była uzsadniona - jeśli olej jest ok to powinno być wszystko dobrze. Sprawdź tylko, czy klasa jakościowa (nie lepkościowa) jest taka sama lub wyśza.



Podpowiedzcie mi jeszcze z filtrem paliwa…Jaki, kiedy, co ile i czy w ogóle?

co 120kk/ 72 miesiące



A tak z innej beczki, czy możecie podesłać namiary na manuala do Civic’a 1.4 z 2002 roku? Jest też książka „Sam naprawiam Hondę Civic” – może i to się znajdzie?

mam manuala do civica si - w domu spraawdzę gdzie go można zassać. Co dokśiązki to ZTCW nie ma ksiązki "sam naprawiam" do Civica 7Generacji. Jest do 2001 roku:
http://www.wkl.com.pl/oferta.php?searcher=1&stytul=civic&sdzial=0&sautor=&sisbn=&sseria=3&x=38&y=8

lukas-comp
08-07-06, 21:06
olej (shell ultra racing 10w-60) i filtr wymieniam w aso za 200zl - jak dla mnie cena za to jest ok
ksiazki serwisowej z cyklu "napraw to sam" osobiscie nigdzie nie widzialem do tej generacji (tzn nie widzialem w sieci/w sprzedazy)

erasure
09-07-06, 15:02
Powiedzcie mi jeszcze ile litrów oleju wchodzi do Waszych bryk? Równe 4 czy może mniej lub więcej, bo nie wiem ile kupić, a nie chcę by mi czasem zabrakło.

A tak Zanów odnośnie oleju, to czy Waszym zdaniem jest sens zamieniać 5W50 na 0W40, wiedząc, że ten ostatni jest olejem, który przyłoży się na ekonomiczność.

Pozdrawiam

lukas-comp
09-07-06, 15:20
jesli chodzi o olej to nie pamietam teraz ile dokladnie ale 3,2l lub 3,4l wiec 4l w zupelnosci wystarczy

erasure
09-07-06, 17:03
Chwalą się w Norauto, że mają oleje do 35 % taniej. Podajadę jutro to zweryfikuję to co piszą. O ile będzie tanio to kupię.

Informacje o promocjach (http://www.norauto.pl/promocje.php)

Dzięki za informacje odnośnie ilości

Pozdrawiam

al_
17-08-06, 13:13
Witam wszystkich,

mam podobny problem, wiec nie będe otwierał nowego wątku. Od pół roku cieszę sie honda civic, która własnie ma 80 tys. przebiegu. Czas na "duży przegląd". Za tę przyjemność w ASO bede musiał zapłacić ok. 1200 PLN. Trochę mnie to boli. Stąd moje pytania:
1) Czy warto to robić w ASO? Jakie sa koszty takiego przeglądu poza ASO?
2) Gdzie w W-wie (i okolicach) można zrobić dobrze taki przegląd? CHodzi mi o wskazanie wartych polecenia ASO lub innych stacji diagnostycznych?

Pozdrawiam,

al

gregoryo
17-08-06, 14:47
tak przy okazji ,w tabeli przeglądów podana jest wymiana płynu chłodzącego aż po 200 000 km ,lub po 120 miesiacach, czy przez tak długi okres płyn zachowa swoje właściwości np. odporność na zamarzanie ?

kapsel
17-08-06, 21:06
Witam.Czy moze ktos mi odpowie ile placil za pierwszy przeglad ten po roku i 20 tys. km.Oczywiscie w autoryzowanym serwisie.Ponoc chca 550 zl,bez wymiany filtra kabiny,tylko olej i filtr.Wychodzi na to ze za 1 roboczo godz. chca 300zl. :|

Troll
18-08-06, 08:27
u mnie miał do -38st C auto z 01r wiec chyba tak co prawda troche dolałem bo jakos wyparował :)

MichalG
18-08-06, 09:43
Witam.Czy moze ktos mi odpowie ile placil za pierwszy przeglad ten po roku i 20 tys. km.Oczywiscie w autoryzowanym serwisie.Ponoc chca 550 zl,bez wymiany filtra kabiny,tylko olej i filtr.Wychodzi na to ze za 1 roboczo godz. chca 300zl. n

W skład czynności poerwszego przegladu nie wchodzi wyłacznie wymiana oleju. To że tylko takie elementy ekploatacyjne są wymianiane nie przesądza o tym że ASO tylkot o robi.
Co po 20.000km:
Co 20kkm/co rok:
-wymiana oleju + filtr
-sprawdzenie przednich i tylnych hamulców
-sprawdzenie regulacji hamulca ręcznego
-sprawdzenie ustawienia reflektorów
-jazda próbna (hałas, stabilność, działanie wskaźników)
Kontrola wzrokowa:
-końcówek drążków, układ kierowniczy, osłony gumowe
-elementy zawieszenia
-osłony gumowe przegubów
-poziom i stan wszystkich płynów
-układ wydechowy
-przewody paliwowe
-koła i stan ogumienia

Dodam, że np. sprawdzenie hamulców to nie było naciśnięcie pedału hamulca i kontrola wzrokowa klocków ;) i odptaszkowanie czynności ale rozebranie zacisków ze wszystkich kół i przesmarowanie odpowienich elementów - potem poskładanie tego wszystkiego do kupy.


Taki przegląd kosztował mnie 220 (brutto)+ koszt części - i sądzę, że przsłowiowy pan Henio te wszystkie czynności za podobną cenę wykona (jeśli będzie chciał to robić.. - zawracanie dupy pierdołami)

U mnie przegląd kosztował:
1. Materiały pomocnicze 24,40
2. Mycie podwozia 1,00
3. Przegląd 220,00
4. MOBIL1 0w/40 186,20 (3,8L)
5. filtr oleju 40,00
6. podkładka korka 3,00

RAZEM 474,60 - oczywiście wszytsko "z VAT". Ja tam wolę wybecalować raz do roku te 220 i mieć świadomość, że ktoś to wszystko kontrolował.

an6968
05-12-07, 12:25
Też macie w książce serwisowej napisane :wymiana płynu chłodzącego po 200000 km lub co 120 m-cy?
Co wy na to

lelo
07-12-07, 18:58
Witam.Czy moze ktos mi odpowie ile placil za pierwszy przeglad ten po roku i 20 tys. km.Oczywiscie w autoryzowanym serwisie.Ponoc chca 550 zl,bez wymiany filtra kabiny,tylko olej i filtr.Wychodzi na to ze za 1 roboczo godz. chca 300zl. :|

450 z filtrem kabiny.