Zobacz pełną wersję : [CTDi] Długo trzeba kręcić
Coś ostatnio moja furka dziwnie zapala jak jest zimny. Kręcić muszę kilka sekund zanim odpali i jak juz myślę że coś nie tak to odpala normalnie. Jak jest ciepły to pali normalnie. Podejrzewałem świece ale to chyba by nie palił na wszyskie cylindry i kilka sekund po odpaleniu by kopcił a tu nic. Kręci, kręci i nagle normalnie odpala. Też tak macie?
może po prostu aku już zaczyna niedomagać
A to nie po prostu akumulator? Albo moze pompka paliwa nie nadaza dobijac paliwa. Sprobuj chwile odczekac na zaplonie i dopiero odpalaj.
Ludzie w temacie jest napisane :CTDi - Diesel - aku i pompa nie ma tu nic do rzeczy- to co innego niz benzyna ;) Swiece mogą być powodem tak jak piszesz - jedna np. moze być spalona i tak bedzie sie działo. A kiedy ostatnio wymieniałes filtr paliwa - nie wiem czy wiesz ale w dieslach powinnieneś przed kazda zima wymieniać filtr, bo zbiera sie w nim woda.
Aku kręci żywo - kupiony latem, pompki paliwa to chyba nawet nie ma, fakt filtru w tym roku nie wymieniłem, jak się ociepli to spuszczę wodę z niego. Dziś rano zagrzałem świece 2 razy i bryknął już szybciej. Może po prostu w mrozy trzeba zakręcić dłużej.
Trzeba dokladniej rozgrzewac swiece w taki mroz. Dlatego slabo odpala...
Pytanko za 100 punktów. Cz CTDi posiada pompę paliwa elektryczną (niskiego ciśnienia) czy tylko ręczną + wysokiego ciśnienia która zaciąga paliwo z baku?
A pali się kontrolka świec ?, bo jak nie to któraś umarła.
Nie pali się. Zresztą w Hondzie nawet jak świece są spalone to się nie pali :) Ale chyba sprawdzę świece dla świętego spokoju choć jakoś tego nie obstawiam.
Bo jak honda to only PB:). Bez urazy do diesli ale te z isuzu zamontowane w civic-ach nie sa zbyt dobre.
Skąd wiesz? Koledzy mówili? No i bardzo pomogłeś w tym temacie.Ja uważam że nie są gorsze od innych obecnie produkowanych diesli a nawet lepsze pod kilkoma względami. Benzyny w Hondach też mają swoje wady i to nawet poważniejsze niż zatkany ukad paliwowy jak np. wadliwe skrzynie.
Skąd wiesz? Koledzy mówili? No i bardzo pomogłeś w tym temacie.Ja uważam że nie są gorsze od innych obecnie produkowanych diesli a nawet lepsze pod kilkoma względami. Benzyny w Hondach też mają swoje wady i to nawet poważniejsze niż zatkany ukad paliwowy jak np. wadliwe skrzynie.
z pierwszą częścią się zgadzam z ostatnim zdaniem już niekoniecznie, a czemu? ano dlatego, że mimo iż łożyska rzeczywiście padają na pewno w 1.4 bo sam już to wymieniałem, to jednak przez 3,5 roku użytkowania tego auta nigdy nie miałem sytuacji żebym nie mógł jechać dalej (poza przebiciem opony), żadnych problemów z odpalaniem (no poza śmiercią aku) żadnych problemów z zasilaniem paliwem bez względu na warunki atmosferyczne, żadnych problemów z checkiem...
no ale nie jest to wątek do porównania PB / ON więc na tym zakończę, bo w samym temacie nic od siebie nie mam do dodania...
życzę zatem wszystkim cieplejszej zimy (no poza górami bo narty czekają...):D
pozdro :cool:
No i wszystko prawda. Moje drugie autko benzynowe odpaliło od pyknięcia, jednak ogólnie pisanie że ten silnik jest nieudany jest MZ niesłuszne. Interesuje sie trochę tematyka diesli i ten ISUZU wygląda na tle awaryjności całkiem nieźle co nie zmienia faktu że z benzynami są jednak mniejsze
pimbartosz
13-04-10, 22:26
mi tez od jakiegoś czasu zaczął ciężko odpalać i to na pewno nie z powodu mrozu bo juz ich nie ma. Do taj pory palił na dotyk a teraz na zimnym robi 2-3 obroty i towarzyszy temu wyrazne tarcie (nie jest to odgłos przed ani po odpaleniu taki jak wydaje rozrusznik lecz w trakcie odpalania), kolejne odpalenia juz normalnie. Czy ktoś sie domyśla moze co jest z tym tarciem?
Czy ktoś sie może oriantuje czy czujnik na pompie paliwa jest wymienialny czy trzeba całą pompe wymieniać?
a jestes pewien ze to nie słaby aku jest przyczyną?
pimbartosz
13-04-10, 22:36
pewien nie jestem, ale nawet gdyby to skąd te tarcie, nie wydaje mi sie aby od slabego akumulatora.
KOWAL ziom
14-04-10, 22:01
może to być rozrusznik... tak mi po głowie chodzi przez to tarcie...
pimbartosz
29-04-10, 20:06
no i po sprawie, te tarcie to od rozrusznika, poza tym kilka razy tak sie zawiesil ze zero reakcji na przekrecenie kluczyka, nawet nie było tego "tik" ktore wystepuje jak elektromagnes siada. po wymianie rozrusznika pali na dotyk bez ruznicy zimny czy cieply i zadnych dziwnych dzwiekow nie wydaje.
Ludzie w temacie jest napisane :CTDi - Diesel - aku i pompa nie ma tu nic do rzeczy- to co innego niz benzyna ;) Swiece mogą być powodem tak jak piszesz - jedna np. moze być spalona i tak bedzie sie działo. A kiedy ostatnio wymieniałes filtr paliwa - nie wiem czy wiesz ale w dieslach powinnieneś przed kazda zima wymieniać filtr, bo zbiera sie w nim woda.
Potrzebuję dolny i górny czujnik halotronowy położenia wału do 1,7 CTDI 2004. Mam problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Poza tym 2 razy zapaliła mi się kontrolka świec żarowych kod P1331. Czy tylko to może być problem z tymi czujnikami ? Pozdrawiam Amona
Witam wszystkich Panów:) kupiłam niedawno (ok. miesiąc temu) śliczną hondę civic 2002 1,7 CTDI, wersja 3d, w kolorze czarnym:) autko jest super, wygodne, zwinne, ma świetne przyspieszenie :) ale... moja fascynacja trwała 3 tygodnie po czym auto zaczęło szwankować...w sumie od początku długo kręcił zanim odpalił (tak, tak - pamiętałam, że to diesel i czekałam, aż świece się podgrzeją:), ale po kilku sekundach załapywał...któregoś razu nie odpalił wcale i w efekcie wracałam na lawecie:( moi panowie (wujek i tata:) po wielkich namysłach doszli do wniosku, że to filtr paliwa - wymienili:) wszystko super przez tydzień, po czym problem powrócił:(( najpierw nie chciał odpalić na ciepło (dopiero za trzecim, czwartym razem), a kilka dni temu nie odpalił już wcale.... nie wiem gdzie mam się udać, bo generalnie tego silnika w hondzie każdy się boi:(( czy ktoś mający takie auto miał taki problem?? dodam,że po zgaszeniu silnika (jak samochód jeszcze jeździł) kluczyk (zielona kontrolka) od immobilizera migał z pięć razy i dopiero gasł...więc może to kwestia elektroniki? Panowie wybaczą ten amatorki opis, ale jak na kobietę to i tak nieźle się orientuje;)) będę wdzięczna za każda radę:) Pozdrawiam wszystkich wielbicieli Hondy:)
.
Witam.
U mnie jest ten sam objaw, chyba że ten typ tak ma. W porównaniu do benzynki trzeba w dieslu pokręcić dłużej.
Według mnie to i tak za długo tylko nie wiem czym to może byc spowodowane? U mnie wszystko bangla, świeczki się podgrzewają choć sądzę iż przy zasilaniu CR i tak spełniaja swoją rolę tylko zimą.
Natomiast dziwne jest to że trzeba dłużej kręcić i odpala od kopa.
Teraz pytanie czy ten typ tak ma? Czy coś jest skopane np. czujnik położenia wałka ?? czy jeszcze coś innego??
Odrazu powiem że aku jest OK.
Może ktoś coś już z Was zaradził na ten temat w swoich 1.7ctdi??
Witam wszystkich Panów:) kupiłam niedawno (ok. miesiąc temu) śliczną hondę civic 2002 1,7 CTDI, wersja 3d, w kolorze czarnym:) autko jest super, wygodne, zwinne, ma świetne przyspieszenie :) ale... moja fascynacja trwała 3 tygodnie po czym auto zaczęło szwankować...w sumie od początku długo kręcił zanim odpalił (tak, tak - pamiętałam, że to diesel i czekałam, aż świece się podgrzeją:), ale po kilku sekundach załapywał...któregoś razu nie odpalił wcale i w efekcie wracałam na lawecie:( moi panowie (wujek i tata:) po wielkich namysłach doszli do wniosku, że to filtr paliwa - wymienili:) wszystko super przez tydzień, po czym problem powrócił:(( najpierw nie chciał odpalić na ciepło (dopiero za trzecim, czwartym razem), a kilka dni temu nie odpalił już wcale.... nie wiem gdzie mam się udać, bo generalnie tego silnika w hondzie każdy się boi:(( czy ktoś mający takie auto miał taki problem?? dodam,że po zgaszeniu silnika (jak samochód jeszcze jeździł) kluczyk (zielona kontrolka) od immobilizera migał z pięć razy i dopiero gasł...więc może to kwestia elektroniki? Panowie wybaczą ten amatorki opis, ale jak na kobietę to i tak nieźle się orientuje;)) będę wdzięczna za każda radę:) Pozdrawiam wszystkich wielbicieli Hondy:)
.
jedź do serwisu Opla... w Astrach te konstrukcje Isuzu występowały 10 razy częściej niż w Hondach, więc i know-how jest ;]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.