PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie lub klekotanie w silniku



Albi
04-07-06, 07:42
Witam:)

Problem jak w temacie, cos, nie wiadomo co, stuka (klekota) mi w silniku. Ale tylko na wolnych obrotach, a jak dodam gazu to nieslychac, pozniej spada na wolniejsze to znowu slychac. Na poczatku myslalem ze to zawory ale po tym jak zostaly wszystkie wyregulowane problem dalej istnieje wiec one odpadaja (chyba ze sie jakos zluzyly ale tego juz nie umiem powiedziec) Tez myslalem ze to panewki ale jesli by to byly one to przy najwyzszych obrotach dymilo by mi z rury, co nie mam miejsca. Dadajac na koniec napisze jeszcze ze zostalem wymienione wszystkie plyny w silniku wraz z uszczelka pod glowica.

Dadam jeszcze ze mi tak strzela z tlumika tzn przerywa:/

Moze ktos wie gdzie tkwi problem bo ja nie mam zielonego, czerwony ani niebieskiego pojecia co to moze byc:(

Na jednej stronce ktos napisał:
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

1.Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
2.Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
3.Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
4.Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

pirat
04-07-06, 09:57
Podpinam sie ;-)
U mnie na wolnych obrotach chodzi jak diesel, tykle ze nie jest to klekotanie tylko takie bulgotanie :shock: albo mi sie cos ubzduralo :roll:
Wogole ma to na jakies 600obrotow, ktos tak wczesniej chyba ustawil i ja juz tego nie przestawialem, wiem ze powienien miec 800... ale chyab jak beda takie to nic sie nie stanie... mam nadzieje

Albi
04-07-06, 11:25
Najgosze jest to ze nikt nie wie na zadnym forum co to moze byc:(

MacK
04-07-06, 13:10
3.Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
na pewno nie to bo łańcucha brak ;)

Albi
04-07-06, 13:18
NO tak...:)

Moze tez to byc ze panewki na walku rozrzadu mi sie tluka (dzisiaj moze sie uda zobaczyc)

bamse
04-07-06, 17:36
tez mnie interesuje co to moze byc, mi tak stukalo w d15b2, nikt nie doszedl co to jest, kilku mechanikow nie wiedzialo, hondzie sprzedalem, wlasciciel slyszal i powiedzila ze juz kilka hondek slyszal i wszytkie tak stukaly :P teraz mam d15b7 i nic nie stuka a przebieg wlasnie stuknol na 210k

bidz
04-07-06, 18:28
katalizator :)

[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 ]
P.S. Posłuchaj uważnie, czy to z komory silnika, czy moze faktycznie z układu wydechowego. Dzwięk sie potrafi nieść.
A u mnie równo przy 1000 obr/min katalizator tłucze niemiłosiernie.
Trochę w górę lub w dół z obrotami i nic nie słychac.

[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 ]
P.S.S- czasem tłuką tylko te osłony kata.
Ja zerwałem, ale nic nie pomogło :lol: W przyszłym tygodniu wybebeszam kata i wspawam jakąś rurke.

Wally
05-07-06, 08:23
bidz, sorry ale co ma piernik do wiatraka - katalizator a stukanie w silniku :?: U mojej kobitki w D14A4 EJ9 tez stuka, jedna swieca jest gorsza bo bardziej osmalona i troche zaolejona, nic nie kopci. Moj zaprzyjazniony mechanik powiedzial ze moze to byc zaplon i wowczas spalanie stukowe wchodzi w gre ale nie wiem czy to akurat tak wyglada.

bidz
05-07-06, 09:17
Chodzi mi o to, że moze nam się czasem wydawać, ze stuki są z silnika, a źródło dźwięku jest gdzie indziej.
W moim przypadku stuki na wolnych obrotach niosa się po układzie az do komory silnika- tez miałem stracha na początku ze to silnik.
Pozdro.

[ Dodano: Sro 05 Lip, 2006 ]
P.S- nie chce nikogo w błąd wprowadzac, tylko polecam dobrze wszystko sprawdzić.

wieshaq
05-07-06, 10:06
wowczas spalanie stukowe wchodzi w gre
a to po tym wogole silnik zyje?



Dadam jeszcze ze mi tak strzela z tlumika tzn przerywa:/
to zmierz cisnienia na cylindrach bo mozliwe na ktoryms ci spala olej. ile musisz dolewac?

Albi
05-07-06, 10:35
Katalizator napewno nie bo kiedys sobie zalozylem struminnice a pozniej ja sciagnolem i spowrotem zalozylem kata bez oslonki, po za tym eweidentnie slychac to w silniku. a co do oleju to wszystko ok, ani nigdzie nie wycieka ani mi nie bierze.

Znajomy mi powiedzial ze to moga byc panewki ale na wolku rozrzadu (to co go trzyma) ze sie wyrobilo. Zobaczymy w najblizszym czasie

hcc
05-07-06, 15:42
Znajomy mi powiedzial ze to moga byc panewki ale na wolku rozrzadu (to co go trzyma) ze sie wyrobilo. Zobaczymy w najblizszym czasie

hym... nie wiedzialem ze na walku sa panewki :roll:

ale jedno musze przyznac ze to cos na pewnow w glowicy... ja juz mam 3 dol silnika a ta sama glowice i zawsze tak samo pracyje jak diesel... wiec to cos z "czapka"... ja sie do tego przyzwyczailem.

reso33
07-07-06, 20:47
A czy ktoś może wie w czym tkwi problem mianowicie jak dodaje mocniej gazu tak troche mocniej to coś mi dzwoni pod maską tak jakby coś nie było niedokręcone przy normalnej jeździe nic nie dzwoni......

Wally
08-07-06, 00:48
Duzy luz jest slyszalny przy wiekszym obciazeniu gdy przy malych obrotach prawie go nie slychac, nie wiem jednak co to moze byc konkretnie.

Yattaman
10-07-06, 12:39
moja propozycja brzmi - wymien pasek rozrzadu z napinaczem

cvc d15
10-07-06, 13:06
Wyrobiony wałek i punkty podparcia w głowicy (mój przypadek) raczej nic nie poradzisz, tylko glowica w lepszym stanie. Ewentualnie tłoki dzwonią bo juz się na dole wyrobiły i klepią prowadzeniami.