Albi
04-07-06, 07:42
Witam:)
Problem jak w temacie, cos, nie wiadomo co, stuka (klekota) mi w silniku. Ale tylko na wolnych obrotach, a jak dodam gazu to nieslychac, pozniej spada na wolniejsze to znowu slychac. Na poczatku myslalem ze to zawory ale po tym jak zostaly wszystkie wyregulowane problem dalej istnieje wiec one odpadaja (chyba ze sie jakos zluzyly ale tego juz nie umiem powiedziec) Tez myslalem ze to panewki ale jesli by to byly one to przy najwyzszych obrotach dymilo by mi z rury, co nie mam miejsca. Dadajac na koniec napisze jeszcze ze zostalem wymienione wszystkie plyny w silniku wraz z uszczelka pod glowica.
Dadam jeszcze ze mi tak strzela z tlumika tzn przerywa:/
Moze ktos wie gdzie tkwi problem bo ja nie mam zielonego, czerwony ani niebieskiego pojecia co to moze byc:(
Na jednej stronce ktos napisał:
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
1.Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
2.Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
3.Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
4.Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
Problem jak w temacie, cos, nie wiadomo co, stuka (klekota) mi w silniku. Ale tylko na wolnych obrotach, a jak dodam gazu to nieslychac, pozniej spada na wolniejsze to znowu slychac. Na poczatku myslalem ze to zawory ale po tym jak zostaly wszystkie wyregulowane problem dalej istnieje wiec one odpadaja (chyba ze sie jakos zluzyly ale tego juz nie umiem powiedziec) Tez myslalem ze to panewki ale jesli by to byly one to przy najwyzszych obrotach dymilo by mi z rury, co nie mam miejsca. Dadajac na koniec napisze jeszcze ze zostalem wymienione wszystkie plyny w silniku wraz z uszczelka pod glowica.
Dadam jeszcze ze mi tak strzela z tlumika tzn przerywa:/
Moze ktos wie gdzie tkwi problem bo ja nie mam zielonego, czerwony ani niebieskiego pojecia co to moze byc:(
Na jednej stronce ktos napisał:
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
1.Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
2.Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
3.Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
4.Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).