PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana środkowego tłumika...



rosro
16-12-09, 18:07
przymierzam się do wymiany środkowego tłumika u chciałbym się dowiedzieć czy to jakoś specjalnie trudne?
przypomne że to vgen hatchback

derwisze
16-12-09, 18:18
30 min roboty, jak oczywiście masz sprzęt odpowiedni.

Pietras
16-12-09, 18:22
Hejka zakładam, że chcesz wymienić cały układ wydechowy na sportowy. Moim zdaniem nie ma sensu wycinać tłumika środkowego bo on i tak jest tylko przelotówką, a wycięcie jego nic ci nie da. Jeżeli już chcesz go wyciąć to wspawaj sobie w jego miejsce rurę o średnicy 3-4 milimetry większą. To trochę poprawi osiągi.

rosro
16-12-09, 19:05
nie po prostu chce założyć jakiś seryjny środkowy bo ten "pierdzi" i coś przerywa w nim.... chodzi o wymianę tylko środkowego... jakich narzędzi potrzebuję?

skolopendra
16-12-09, 19:14
jakich narzędzi potrzebuję?

kątówka i migomat :)

Pietras
16-12-09, 19:18
dokładnie kątówkę i spawarę tak jak napisał użytkownik Skolopendra. Wycinasz stary wspawujesz nowy i po kłopocie. A jak nie to jedź do jakiegoś mechanika on ci to zrobi za grosze.

rosro
16-12-09, 19:36
a co myślicie o tym żeby wyciąć tą środkową puszkę i wspawać tam rurkę? czy to odbije się na głośności w stosunku do wstawienia nowego tłumika? czy różnica będzie nie duża ?(a sporo tańsza)

Pietras
16-12-09, 19:54
możesz bez problemów wspawać sobie rurę, nie bedzie różnicy jeżeli chodzi o brzmienie. Jak już pisałem wspawaj sobie rurę tylko srednica rury żeby była większa 3-4 milimetry. Poprawi to troszeczkę osiągi.

tukisowy
16-12-09, 20:16
nie po prostu chce założyć jakiś seryjny środkowy bo ten "pierdzi" i coś przerywa w nim.... chodzi o wymianę tylko środkowego... jakich narzędzi potrzebuję?

Może problem nie leży w środkowym a gdzie indziej...

rosro
16-12-09, 21:28
Może problem nie leży w środkowym a gdzie indziej...
nie to tłumik bo próbowałem nawet przytkać tą dziurę ale nic to nie dało... teraz pojawiła się kolejna spowodowana chyba tym że przytkałem trochę układ przy zatykaniu poprzedniej dziury silikonem... przerywa nim tylko na niskich obrotach na wyższych tylko głośno wyje... więc myślę że przerywanie spowodowane jest przytkaniem układu ponieważ aż się trochę trzęsie rura

Pietras
16-12-09, 21:37
wstaw rurę zamiast tego tłumika, koszt nie jest duży a zobaczysz czy będzie poprawa. Na razie nie doszukuj się innych problemów. Jeżeli wymienisz i będzie dalej przerywał, to trzeba będzie zapewne wyczyścić silniczek krokowy, i po sprawie.
Na razie nie ma co się martwic na zapas.

rosro
17-12-09, 15:00
jak się okazuje to nie tylko tłumik... dzisiaj po dopaleniu załapał za 3 razem i nawet nie załączyło się ssanie... podczas krótkiej jazdy okazało się że samochód stracił również na mocy z problemami wkręcał się na 3tys obrotów... co to może być ?

Pietras
17-12-09, 17:10
Najpierw wyczyść silniczek krokowy, jeżeli to nie to wymień kable i świece.
Jak nadal będzie przerywał to wymień palek od rozdzielacza i kopułkę.
Jeżeli wymiana tego nie pomoże, to zostaje wymienić moduł w aparacie zapłonowym bądź cały aparat.

mc47
17-12-09, 21:20
ale po co przy wymianie spawarka ?

przeciez tłumik środkowy to jest ta cała część od katalizatora do tłumika końcowego i jest ona przykręcona na śruby i tylko te przy katalizatorze pewnie trzeba będzie odciąć bo się zapiekają

a do kupienia nie ma chyba nawet tłumika środkowego samego bez reszty rur zeby go wspawać ale nawet po co sie bawić jak cały nowy kosztuje około 100 zł

Pietras
18-12-09, 16:46
kolego tłumik środkowy jest pomiędzy katem, a końcowym i to nie jest cała rura.
środkowy jest grubszy od tej rury co idzie od kata do końcowego ma około 50 cm długości.

skolopendra
18-12-09, 16:48
a do kupienia nie ma chyba nawet tłumika środkowego samego bez reszty rur zeby go wspawać ale nawet po co sie bawić

są tłumik nawet cała gama.. a po to, że często jest to jeden z pierwszych modów wydechu

rosro
18-12-09, 18:55
a czy mogła to być wina paliwa... ponieważ wtedy jeździłem na oparach, dzisiaj zalałem i jest ok...

mc47
20-12-09, 12:07
są tłumik nawet cała gama.. a po to, że często jest to jeden z pierwszych modów wydechu


no ok w sumie masz rację ale skupilem się na tym że problem polegał na tym że auto pierdziało i nie miał być to żaden mod aby podnieść jakiekolwiek wskaźniki
wiec w takim przypadku chyba najlepszym najtańszym i najszybszym rozwiązaniem jest wymiana na standardowy tłumik który jest wraz z całą rurą i się go tylko przykręca :)


kolego tłumik środkowy jest pomiędzy katem, a końcowym i to nie jest cała rura.
środkowy jest grubszy od tej rury co idzie od kata do końcowego ma około 50 cm długości.


no też tak myślalem, ze będzie spawanie jak mi się rozwalil tłumik środkowy ale jak poszedłem szukać w sklepach to na hasło tłumik środkowy wszędzie w katalogach była to całą ta najdłuższa część wydechu od kata do końcowego

no ale ja szukałem zwykłego tłumika a nie jakiegoś do modzenia wydechu, tak jak chyba założyciel tego tamatu :) (szukając innego też pewnie znalazłbym sam tylko tłumik środkowy bez rur do wspawania ale tu chyba nie o taki chodzi)