Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : vtec a d13



Skoti
14-12-09, 22:43
Panowie przerzuciłem forum parę razu i wiem że była odpowiedź ale nie potrafie znaleźć:
potrzebuje znać odpowiedź na 3 pytania:
1. D16z6- przy jakich obrotach załącza sie vtec i co można zrobić żeby obniżyć procedurę załączania Vtec'a
2. D16z6 ma OBD I czy OBD II
3. powiada się że D13b2 nie ma odcinki ale czy napewno ? mi odcina zapłon przy ok 8500

Lcfr
14-12-09, 22:46
1. D16z6- przy jakich obrotach załącza sie vtec i co można zrobić żeby obniżyć procedurę załączania Vtec'a
2. D16z6 ma OBD I czy OBD II

1. 5000 i można stroic=dowolne zalaczenie VTEC
2. OBD1

falek84
14-12-09, 22:47
ad.2 Obd I
ad.3 D13b2 nie ma odcinki. 8500 moze to jest kres mozliwosci tego silnika.
P.S. Mi by bylo szkoda go ciagac do takich obrotow.

Skoti
14-12-09, 22:49
LCFR co masz na myśli pisząc można stroić dowolnie?

Manies
14-12-09, 22:51
ad.3 D13b2 nie ma odcinki. 8500 moze to jest kres mozliwosci tego silnika.
P.S. Mi by bylo szkoda go ciagac do takich obrotow.
Tym bardziej, że od ok.7000 już nic sie nie dzieje, auto nie przyspiesza tylko wyje :D

Skoti
14-12-09, 22:57
ja przeciągnołem 2 razy w życiu do takich obrótów zanim to zrobie 3 raz i się upewnie wolę zapytać nim mam katować silnik

Manies
14-12-09, 23:01
Naprawde uważam, że nie ma sensu go tak piłować. Uważam, że 7000 jest ostateczna granicą dla tego silnika przy zmianie biegu wtedy obroty na kolejnym spadaja na ok.5500 i auto sie najlepiej wkręca.

Lcfr
14-12-09, 23:01
LCFR co masz na myśli pisząc można stroić dowolnie?
że praktycznie możesz ustawic VTEC tak jak chcesz... (oczywiscie+ograniczenia konstrukcyje)
inna sprawa czy ma to sens

Skoti
15-12-09, 09:41
Dziękuje wszystkim za info :)

BAND-I
15-12-09, 15:34
Może ja sie wypowiem poniewaz jako pierwszy w PL złożyłem D13VTEC(niechwaląc się) jezdze tym juz rok
D13 mozna krecic wysoko poniewaz ma krotki skok, ja mam odcinke na 8000 ale nie ma sensu tak krecic bo powyzej 7000 auto jest co raz słabsze i lepiej zakrecic np: do 7200-7400 i zmiana biegu
Minus jest taki ze jesli chcesz krecic wysoko to i tak kiedys panewki padną mimo tego ze to D13, zakładając czapke Z6 podbijasz stopien sprezania i to tez ma wpływ na panewki i korby.

A na gazniku przy 8500 nie masz odcinki tylko pompka niewyrabia bo zanim sie otworzy to juz sie zamyka :D

skolopendra
15-12-09, 15:37
ja mam odcinke na 8000 ale nie ma sensu tak krecic bo powyzej 7000 auto jest co raz słabsze i lepiej

a masz jakiś wykres tego cuda ;)

Muzyk-Grzes
15-12-09, 17:39
Może ja sie wypowiem poniewaz jako pierwszy w PL złożyłem D13VTEC(niechwaląc się) jezdze tym juz rok

Zapewne, choć przed tobą w PL był taki silnik kolega BeYonD kupił D16Z6 tylko ktos mu sprzedał z blokiem D13 :eek: Nie mniej jednak na wiosnę też planuję taki projekt, tylko mnie juz łatwiej będzie bo B7 + wiązki mam z vteca. Więc wystarczy głowicę , kolektor i kompa zamienić.
A tak BTW nie myślałeś żeby panewki zmienić na jakieś mocniejsze?
Edit: O sorki widzę że jednak juz taki temat poruszyłeś

BAND-I
15-12-09, 21:54
Mocy nie mierzyłem ale na 1/4 mili uzyskałem czas 15.5 ET wiec jak na 1.3 to chyba OK (z rozsypana skrzynia biegów)

No fakt spojrzałem na jeo temat wiec chcac nie chcac przez przypadek był pierwszy, ale nie chodzi mi o przechwałki kto był pierwszy.

D13B7 19 marzec 2008r
http://img163.imageshack.us/img163/7091/21j.jpg

D13VTEC Grudzień 2008
http://img163.imageshack.us/img163/399/1111vr.jpg


Panewki chce kupic ale do innego silnika bo chciałbym zejsc w okolice 15s na 1/4 dlatego tez składam drugi silnik na podobnym osprzecie