Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wałek d16z2



daniel_2007
14-12-09, 17:01
Czy wałek d16 z2 w głowicy d16y7 coś poprawi w osiągach auta i czy przepustnica b18c4 podejdzie do kolektora d16z6 po rozwierceniu i czy podłączenia wężyków i kabli będą plug play
Pozdr.

skolopendra
14-12-09, 20:21
Czy wałek d16 z2

a czy podejdzie on w ogóle?

daniel_2007
14-12-09, 21:35
No właśnie było napisane ze pasuje do D-serii ale ogłoszenie zostało usunięte

skolopendra
15-12-09, 17:18
do d owszem, lecz nie do każdej

daniel_2007
15-12-09, 20:56
a od d16a6? i czy warto sobie tym zawracać głowę doczytałem że wałek a6?z2 to to samo i jeżeli pasuje do d15b7 to do głowicy d16y7 też raczej pasuje

Misiekemeryt160
16-12-09, 03:00
wałkek a6 a z2 to bodajże to samo

kornel861
17-12-09, 02:05
a od d16a6? i czy warto sobie tym zawracać głowę doczytałem że wałek a6?z2 to to samo i jeżeli pasuje do d15b7 to do głowicy d16y7 też raczej pasuje

daj znac jaki tam wstawisz :D jak zadziala to tez tak zrobie:p

Nowy Kubi
17-12-09, 13:39
a6/z2 do b7 raczej pasuje, ale y7 to już nowsza głowica, pokrywa inna, czyli świece z drugiej strony, czyli odwrotne ustawienie koników na dolot i wydech. To chyba raczej nie ma jak pasować !

daniel_2007
17-12-09, 15:48
daj znac jaki tam wstawisz :D jak zadziala to tez tak zrobie:p

Ogólnie to myślałem o jakimś wałku sportowym GMS albo OBX ale to podobno szajs bo krzywki są napawane czyli szybko się wytrą

headone
17-12-09, 23:58
A po wrzuceniu takiego wałka d16z2 do D15b2 podniesie troszkę moc, plus kółko regulowane ?

Misiekemeryt160
18-12-09, 06:39
A po wrzuceniu takiego wałka d16z2 do D15b2 podniesie troszkę moc, plus kółko regulowane ?
tak to odbry mod taki wąłek. chodź lepiej do b7 niz no b2. regulowane kółko barzo by sie przydało gdyz bez niego wałek mocno zostanie wyprzedzony z racji róznicy w blokach, chodź dokładniej nie wiem czy mozna to skorygować przestawieniem rozrzau o jeden ząbek

Kras
18-12-09, 07:30
Nie mozna.

headone
19-12-09, 13:14
tak to odbry mod taki wąłek. chodź lepiej do b7 niz no b2. regulowane kółko barzo by sie przydało gdyz bez niego wałek mocno zostanie wyprzedzony z racji róznicy w blokach, chodź dokładniej nie wiem czy mozna to skorygować przestawieniem rozrzau o jeden ząbek
Mam w planach przejście na MPFI i wrzucenie wałka D16Z2 oraz regulowane kółeczko :)
A może jeszcze jakaś lepsza przepustnica ?

skolopendra
19-12-09, 13:16
A może jeszcze jakaś lepsza przepustnica ?

na pewno nie zaszkodzi powiedzmy h22

headone
19-12-09, 13:59
A można mniej więcej podejrzewać ile to da koników ?
Wiem, wiem że najlepiej pokaże to hamownia :p

skolopendra
19-12-09, 14:29
to da koników ?

3? :p

QowaX
19-12-09, 16:08
Ogólnie to myślałem o jakimś wałku sportowym GMS albo OBX ale to podobno szajs bo krzywki są napawane czyli szybko się wytrą

niezle okreslenie podobno honda tez sie nie psuje :) tak powstaja mity :D
walki GMS nie sa napawane.
fabryczne krzywki sa zmieniane za pomoca szlifowania, zbieranie fabrycznego materialu nadaje inny ksztalt
zmniejszone jest kolopodstaw daje nam to wiekszy wznios a czasy otwarcia wg ustalen z producentem

pozdrawiam

kornel861
23-12-09, 19:40
I jak z tym walkiem ? :p

daniel_2007
23-12-09, 20:02
Będę miał niedługo na razie tylko do porównania z moim ale raczej i tak odpuszczę ten temat bo nie warto sportowy wałek to jakieś 1000 zł + strojenie daję w porywach z 12 koni dozbieram jeszcze z 1000 i poszukam Eatona m62 i resztę gratów i taki mod daje dużo więcej mocy i radości :D

kenny
24-12-09, 00:51
czasy otwarcia wg ustalen z producentem producentem?

Nowy Kubi
24-12-09, 22:48
Będę miał niedługo na razie tylko do porównania z moim ale raczej i tak odpuszczę ten temat bo nie warto sportowy wałek to jakieś 1000 zł + strojenie daję w porywach z 12 koni dozbieram jeszcze z 1000 i poszukam Eatona m62 i resztę gratów i taki mod daje dużo więcej mocy i radości

Jak chcesz ukompresornić Dserię za 2 tys. to ja Ci życzę powodzenia. Na wejście zakładaj 5k i to jest wariant mocno optymistyczno-ekonomiczny bo generalnie to tak z 7-8k żeby było full (dolot wydech komp strojenie itp itd) jak nie robisz sam.

arekgr
24-12-09, 23:04
Nowy Kubi, ja planuję w 2kpln mieć już wystrojone m45 :D

jogal
24-12-09, 23:18
Nowy Kubi, ja planuję w 2kpln mieć już wystrojone m45 :D

Oczywiście jak sam ogarniasz sprawę to możesz się w tych pieniądzach zmieścić :)

daniel_2007
25-12-09, 10:12
Jak chcesz ukompresornić Dserię za 2 tys. to ja Ci życzę powodzenia. Na wejście zakładaj 5k i to jest wariant mocno optymistyczno-ekonomiczny bo generalnie to tak z 7-8k żeby było full (dolot wydech komp strojenie itp itd) jak nie robisz sam.

kompresor 1500 orurowanie 200 flansze zrobię sam łapę mocującą zrobię sam boow to zalęży czy hks czy inny zegar doładowania to też zależy jaki intercooler to też da się załatwić wtryski dadzą radę w kompie mam wgrane lepszejsze :) mapy a nawet strojenie 400-500 no to wychodzi 2500 max 3000 7-8 koła tak wyjdzie ale na nowych częściach
Pozdr.
Ps. zapomniałem dodać że wydech i dolot to już mam ogarnięty

arekgr
25-12-09, 11:28
daniel_2007, w podpisie masz b7, więc po co Ci m62 za 1500zł? m45 wystarczy, a będzie bezpieczniej :p IC to ok 200zł, orurowanie tak jak piszesz. Mnie kosztowało jak na razie: m45 - 800zł, elementy ururowania (łączniki, rury) - 200zł, wskaźnik boost AG SM - 212zł, IC - 180zł, zawór DV - 90zł. Wszystkie ceny oczywiście z wliczonymi w nie kosztami pocztowymi :rolleyes: Stożek K&N mam na stanie, kompa mam już od dawna z dodatkowym eepromem, spawarka/mig się znajdzie. Jedyne czego brakuje, to czas czas czas, no i krata browara :D

Koniec OT

Nowy Kubi
25-12-09, 15:04
Wszystko pięknie i ładnie wygląda na etapie kupna kompresora za 800 zł ale potem dochodzi kupa rzeczy.
Ja samego Jacksona szczęśliwie i z pomocą dobrych ludzi nabyłem za 2 tys zł, a i tak przy całkowicie własnej robocie całośc wyszła prawie 5k. Bo trzeba było zrobić wydech cały 2.25 plus kolektor, kółka rolki paski (życzę powodzenia z używanymi rolkami), komputer (miałem obd2) + kości, przepustnica 60, dolot, strojenie, płyny wężyki i inne *******ety. A to wszystko przy częsciach po kosztach i montażu własnoręcznym.

Więc do tej całości za 2 tys. podchodzę z dużą rezerwą, bo ja też liczyłem mniej. Chodziaż oczywiście można zrobić taniej, wydech nie z kwasu, przy B7 nie trzeba zmieniac kompa, m45 sam w sobie tanszy itd.

arekgr
25-12-09, 15:27
Nowy Kubi, wydechu pod to nie podciągam, bo i do niedmuchanego jako taki wydech trzeba mieć.

Ja Wam udowodnię, że za 2kpln będę miał zrobione :D I wystrojone :)

No tak, w B7 lutownica w łapę, kilka pierdołek i już przystosowany na przyjęcie eeproma.

daniel_2007
13-01-10, 20:22
sportowy wałek z d16z6 podejdzie do d16y7?

JulekCIVIC
13-01-10, 22:46
Walek od Z6 (VTEC) ma krzywki od zmiennej fazy,dodatkowe wyższe krzywki, wiec nie zgrasz go z glowica od y7 do y8 to juz predzej ale nie jestem pewny...

daniel_2007
14-01-10, 09:43
właśnie czy sportowy wałek od z6 ma wszystkie krzywki wyższe czy tylko tą która pracuje po załączeniu się vteca

JulekCIVIC
14-01-10, 17:35
właśnie czy sportowy wałek od z6 ma wszystkie krzywki wyższe czy tylko tą która pracuje po załączeniu się vteca

po pierwsze to nie jest sportowy walek, seryjny lecz z krzywkami VTEC'a
a po drugie co rozumiesz pod pojeciem wyzsze krzywki? od pozostalych czy od jakiegos konkretnego walka?

rafalcrx150
14-01-10, 19:02
właśnie czy sportowy wałek od z6 ma wszystkie krzywki wyższe czy tylko tą która pracuje po załączeniu się vteca


wszystkie krzywki ma wyższe

daniel_2007
14-01-10, 20:07
po pierwsze to nie jest sportowy walek, seryjny lecz z krzywkami VTEC'a
a po drugie co rozumiesz pod pojeciem wyzsze krzywki? od pozostalych czy od jakiegos konkretnego walka?

Wcześniej zadałem pytanie o sportowy wałek z z6 i dalej ciągnę wątek
tyle to ja wiem że seryjny wałek w z6 nie jest wałkiem sportowym

JulekCIVIC
14-01-10, 20:25
Wcześniej zadałem pytanie o sportowy wałek z z6 i dalej ciągnę wątek
tyle to ja wiem że seryjny wałek w z6 nie jest wałkiem sportowym


no ale chciales go zaladowac do y7 ktory nie ma zmiennych faz...
moze dlatego mnie to zmylilo :)

jasiek09
23-08-10, 13:17
odgrzebie kotleta, bo czytam czytam i już się pogubiłem, jedni piszą że z2 względem b2 ma taki sam wznios drudzy że inny, jedni że taki sam czas otwarcia tylko przesunięty drudzy że inny, więc kto mi powie jak to jest? niektórzy pisali że po samym wału była różnica na plus inni że na minus i dopiero reg kółko załatwiało sprawę, kółko z VI gena zrobi tą samą robotę co regulowane?

skolopendra
23-08-10, 17:35
kółko z VI gena zrobi tą samą robotę co regulowane?

nie

jasiek09
23-08-10, 20:11
nie
a możesz to bardziej rozwinąć ? wyczytałem że wałek jest opóźniony o niecałe 5 stopni (rzekomo) a różnica między kółkami b2 a y8 to pół ząbka(rzekomo), czyli 9,5stopnia/2 =4.75