PDA

Zobacz pełną wersję : civic VI 1.6 vtec



shimko
13-12-09, 12:29
Witam.
Nie wiem czy to dobry dział ;P
Przeczytałem już setki postów o Hondach i chyba zdecydowałem się na kupno VI generacji civica ;)
Myślę nad D16Y8 lub D16Z7 . Jednak nie mogę znaleźć na allegro hatchback'a z takim silnikiem. W coupe owszem. I dlatego nasuwa mi się pytanie, czy w ogóle mam szanse spotkać hatchback'a z takim silnikiem ?

przepity
13-12-09, 12:41
W usa tak, w pl myślę że parę sztuk chyba takich jeździ. ewentualnie zawsze można swap-ować

Duff-1964
13-12-09, 12:48
D16Z7 to silnik występujący tylko w wersji USA. Jak sam słusznie zauważyłeś, D16Y8 jest znany głównie z QP. Jeśli 1.6 w HB, to tylko (mówię teraz o wersjach na Europę) B16A2. Dużo łatwiej będzie ci znaleźć zadbane egzemplarze z silnikiem 1.5 (np D15Z6, które serdecznie polecam).

shimko
13-12-09, 12:55
A jak wyglądają koszty utrzymania takiego B16A2 ?
I druga sprawa, lepiej sprawdzi się QP 1.6 125KM czy HB 1.5 ? Biorąc pod uwagę osiągi, bo spalanie jest pewnie podobne. CZy lepiej od razu celować w silniki serii B? Ale tu spalanie pewnie jest wyższe. Ile można wycisnąc z 1.5 rozsadnym kosztem ? Mam zamiar przejechać się niedługo kilkoma roznymi samochodami, lecz nigdy nie jezdzilem hondą, ile to ma mocy na niskich obrotach?

Duff-1964
13-12-09, 13:11
Powiem tak: B seria jest kultowa, świetne osiągi i trwałość. Dopóki nie będziesz cisnął, to spalanie zapewne będzie w normie. Jeżeli ciągle będziesz osiągał wysokie obroty to paliwko szybko popłynie. Typowe dla silników z VTECiem. Teraz D-seria. Otóż jeśli zrobisz w D15Z6 mini me (czyli głowica od D16 najlepiej D16Z6), to będziesz miał dużo więcej niż D16Y8 oferuje za nieduże pieniądze (bodajże w granicach 1000zł można się zmieścić). Nie wiem dokładnie jaki to będzie przyrost mocy, ale patrząc na miny ludzi, którzy to zrobili, to jest big smile ;)

shimko
13-12-09, 15:22
Rozejrzałem się trochę po ofertach na allegro i otomoto. Rzeczywiście można dostać 1.5 całkiem fajne już :)
Pytane do posiadaczy D15Z6 czy nie żałujecie kupna modelu z tym silnikiem? Jak takie autko ma się do Audi a3 1.8 20v 125KM ? Bo Honda oferuje niższe spalanie od Audi. Z tego co wyczytałem to hondy nie sprawiają raczej problemów. 1.6 vti jak dla mnie za dużo spala, patrząc na autocentrum. Ale boje się, że ten 1.5 będzie za słaby.. może jednak niesłusznie? Jakie są koszty zmiany układu wydechowego i dolotowego gdybym chciał więcej :D ?

skolopendra
13-12-09, 21:16
Jakie są koszty zmiany układu wydechowego i dolotowego gdybym chciał więcej ?

od kilkuset zł wzwyż :D

gruszkin
13-12-09, 22:40
z moim poprzednim silnikiem czyli wyżyłowane d15z1 objeżdżałem d15z6 po standardowych modach w hb, natomiast coupe d16y7 po standardowych modach nie mialem co smierdzieć. mankamentem nr 1 w d15z6 jest tak skrzynia

marcocivic1
13-12-09, 22:57
Ztego co sie orientuje to w audi 1.8 125 silniki sa awaryjne ale ja tu zadnego porownania do audi nie widze (audi przy hondzienie ma w niczym szans) D15Z6 to suoer polaczenie dobrych osiagow przy BARDZO małym jak na ta moc spalaniu i jest bezawaryjny(zreszta jak wszystki hondy:)

shimko
14-12-09, 14:14
I jeszcze krótkie pytanie i chyba bede już wiedzial wszystko co chce :P
vtec czy vtec-e ? Czy vtec-e ma gorsze osiagi? Bo tak własnie kojarzy mi sie słowo econo.. XP

lozek
14-12-09, 15:23
dobrze ci się kojarzy. Ty chcesz vtec'a ;)

GT-R
18-12-09, 15:18
Ale na vtec-e jeździsz prawie za darmo.

skolopendra
18-12-09, 16:37
Ale na vtec-e jeździsz prawie za darmo.

mi jak się zapnie
vtec-e to wtryski leją jak z cebra :D

Robal83
18-12-09, 17:54
polecam D15Z8 114 Km i niewielkie spalanie do 6 litrów

rojass
18-12-09, 22:22
W moim B16 spokojnie zejdę na trasie do 7L, w mieście około 9-12 w zależności od długości przebiegów i sposobu jazdy. Mocy nigdy nie będzie za dużo, a gdzie możliwości D się kończą, tam w B się zaczynają :)

Duff-1964
18-12-09, 22:26
D15Z6 to jest VTEC, nie VTEC-E, na 100%

Barti88
18-12-09, 23:26
D15Z6 to jest VTEC, nie VTEC-E, na 100%
otóż błąd....nie wiem skąd ludzie biorą takie informacje. (w necie nie wszystko jest prawdą)
silnik 1.5 D15Z6 to jest VTEC-E ! (tak samo inne 1.5 'eco' np. d15Z8 w 'angolu')
i teraz wypada sprostować że VTEC-E pracuje do pewnych obrotów na 12 zaworach (chyba do 3,5krpm.) natomiast powyżej do samego końca na 16v. i vtec w tym silniku to jest wlaśnie przejśćie z 12v na 16v co nie ma nic wspólnego z VTECiem np. w D16Z6 gdzie mamy cały czas 16v a przy 4800rpm. włącza się ostra krzywka czyli VTEC.
Więc nazwe VTEC-E potraktował bym raczej jako samo "E" (czyt ECO) na niskich obrotach bo ten silnik VTEC'a nie posiada.

Na miejscu pytającego. Znaleśc VTEC SOHC w 6gen. HB będzie mega trudno...jesli B-seria to dla Ciebie za dużo (spalanie) to kup Coupe z silnikiem D16Y8 vtec sohc a jesli taką też będzie Ci ciężko znaleśc szukaj D16Y7 105km. -ten silnik VTECa nie ma ale po zmianie kolektora wydechowego i całego wydechu znacznie się odmula. A jesli chcesz cos z nim modzic więcej mozesz zalozyc głowice SOHC VTEC z silnika Z6/Y8/Y2 wystroić to i będzie jeździło bardzo fajnie...ale to jest oplacalne raczej tylko wtedy gdy tanio kupisz potrzebne części.

luzik
18-12-09, 23:38
Witam.
Nie wiem czy to dobry dział ;P
Przeczytałem już setki postów o Hondach i chyba zdecydowałem się na kupno VI generacji civica ;)



http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11737

poczytaj i wybieraj :D :D

kris-cf
19-12-09, 13:57
Według tej tabeli D15Z6 nie jest typowym eco vtec-iem http://img511.imageshack.us/img511/7577/vtecnq7.jpg

karas
19-12-09, 15:02
d15z6 jest to VTEC-E . Barti 88 dobrze napisał . Owszem ma zaworek vtec'a -grzybek :) ale służy on przejsciu na 16v . Nie ma ostrej krzywki!!!! d16z6 ja ma d15b ja ma d16y2 ja ma i jakieś inne silniki z wersji angielskiej Natomiast d15z6 d15z8 i oraz d16b1 -czy cos w tym stylu (ma lampke ekono) jej nie ma dlatego nie mozna mówic o tych silnikach ze to prawdziwym VTEC co nie zmienia ze nawet fajnie sie zbieraja kreca do 7000tys obrotow i wydaja dzwiek wiartarki :))
peace!!

Barti88
19-12-09, 15:05
jak działa D15Z6 napisałem dwa posty wyżej.
w takim razie czym miał by różnić się D15Z6 od Z8 przy którym jest napisane 'vtec-e'.
nawet jesli czymś się różnią to D15Z6 nie ma Vteca a jedyne co tam się przełącza to z 12v na 16v.
wg. mnie bład w tabeli i tyle...

może warto dodać że silnik D15B JDM 130km występujący tylko na rynku japońskim ma dwa zawory VTEC'a i działa tak: 12v->16v->ostra krzywka(VTEC). Niestety jest to mylone(czasem celowo przy sprzedazy auta) z naszym europejskim D15Z6 który po zapięciu 16v do samego końca już tak pracuje.

shimko
20-12-09, 11:28
Na miejscu pytającego. Znaleśc VTEC SOHC w 6gen. HB będzie mega trudno...jesli B-seria to dla Ciebie za dużo (spalanie) to kup Coupe z silnikiem D16Y8 vtec sohc a jesli taką też będzie Ci ciężko znaleśc szukaj D16Y7 105km. -ten silnik VTECa nie ma ale po zmianie kolektora wydechowego i całego wydechu znacznie się odmula. A jesli chcesz cos z nim modzic więcej mozesz zalozyc głowice SOHC VTEC z silnika Z6/Y8/Y2 wystroić to i będzie jeździło bardzo fajnie...ale to jest oplacalne raczej tylko wtedy gdy tanio kupisz potrzebne części.

QP jest dla mnie trochę za długie, podoba mi się, ale bedzie mniej praktyczne. B-seria jedyne rozwiazanie to zalozenie gazu, jednak nie chce tego robic. Pozostaje mi jedynie znalezienie zadbanego egzemplarza HB po swapie na d16y8 :) Muszę troche pojedzic i zobaczyc jak to wszystko chodzi. Może i d15z6 i wystarczy choc brak vtec to dla mnie raczej wada ;)

kris-cf
20-12-09, 12:44
Barti88 ja tez wiem jak działa vtec w D15Z6 widocznie tak jak napisałes w tej tabeli którą podałem jest faktycznie błąd.