Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kontrolka oleju a filtr



lar
13-12-09, 11:38
Witam. Wyczytałem tu na forum ze jeśli kontrolka oleju gaśnie dopiero kilka sekund po odpaleniu silnika to jest to najprawdopodobniej wina filtra oleju, mam teraz filtrona, a wiec musze zakupić jakiś dobry filtr knecht lub Bosch (może jakiś inny jeszcze polecicie?), i tu mam pytanie czy mechanik wymieni mi sam filtr bez spuszczania oleju (bo olej mam nowy) czy będzie z tego robił jakiś problem, czy w ogóle da sie wymienić sam filtr? Jutro jade w trase i po drodze kupie filtr i mam nadzieje ze mechanik wymieni mi od ręki.

macieks
13-12-09, 13:01
Cześć.
Miałem to samo i wczoraj wymieniłem Filtrona na OEM kupiony w serwisie (43zł) i po problemie. Warto raz na wymianę dorzucić te kilka złotych i mieć pewność że wszystko jest tak jak należy.
Nie musisz spuszczać oleju, mechanik wykręca poprostu stary filtr i wkręca nowy. Tracisz jedynie tyle oleju ile wchodzi do filtra czyli jakieś 200ml. Dlatego warto żebyś przed całą operacją miał dobry stan na bagnecie. Następnego dnia rano dokładnie sobie uzupełnisz. Pozdrawiam.

abarth81
13-12-09, 13:12
kolego najpewniejszy bedzie OEM kupiony w aso jesli chcesz inny to polecam knecht ja stosuje od 2 lat i zero problemów i zadnych nieszczelnosci dla twojego silnika bedzie to OC617 reszte sprawdz tutaj http://217.6.60.45/mahle/start.jsp?folder=fahrzeug&sessionClear=true&sprache=en_GB

elemenateur
13-12-09, 13:25
nad Boschem jakościowo lepiej stoi MANN ale na forum przez sprzedawców średnio jest oferowany bo kosztuje kilka zł więcej niż Bosch.

Zatem jeśli chodzi o jakośc filtrów to OEM, w dalszej kolejności Knecht jak pisali przedmówcy i MANN , dalej Bosch.

Pozdrowionka serdeczne.
Marcin

lar
13-12-09, 13:39
jesli chodzi o filtr OEM to pewnie mozna go kupić tylko w ASO niestety mam tam kawał drogi więc nie bardzo mi sie opłaci jechać po sam filtr a wiec bedze skazany na filtry drugiej kategorii. Jezeli bedzie w sklepie knecht to pwenie jego wezme, gorzej jak nic porządnego nie bedzie tylko same filtrony jak w większości sklepów. w każdym razie cel jest 1 zeby kontrolka smarowania gasły juz przy kręceniu. Dziekuje koledzy za rady. pozdrawiam :)

Xeper81
13-12-09, 21:22
lar mam taki sam silnik jak Ty(D16Y2) i cały czas jeżdżę na filtrach Knechta. Nigdy nie miałem problemu z tymi filtrami, kontrolka oleju gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika. Do tego silnika pasuje filtr oleju Knecht o numerze OC 115, a nie jak pisał abarth81 OC 617, jestem tego na 100% pewien bo już 4 razy taki kupowałem. Koszt takiego filtra to około 27zł.


PS.przeglądałem ten katalog do którego podał link abarth81 i nie wiem czemu tam jest inne oznaczenie filtra oleju niż to które ja znam, reszta filtrów(powietrza, kabinowy i paliwa)oznaczenia się zgadzają tylko to do filtra oleju się różni.nie mam pojęcia czego tak jest, może się zmieniło to oznaczenie?

skolopendra
13-12-09, 21:40
teraz filtrona

filtrony o tyle nie są dobre że lubią podciekać .a kontrolki też różnie gasną, w zależności od silnika ,moja np gaśnie po ok 3 sek

lar
14-12-09, 09:13
moja np gaśnie po ok 3 sek
czyli mam rozumieć ze to norma? i można tak jeździć bez obaw?
Ale mimo to zmienie filtr i zdam relacje;p

skolopendra
14-12-09, 16:16
czyli mam rozumieć ze to norma?

tak

lecz wymiana filtru nie zaszkodzi ;)

abarth81
14-12-09, 18:18
Do tego silnika pasuje filtr oleju Knecht o numerze OC 115, a nie jak pisał abarth81 OC 617, jestem tego na 100% pewien bo już 4 razy taki kupowałem. kolego nie popełniłem błedu katalog podaje jasno oc617 i wiem dlaczego jest to nowy produkt w katalogu internetowym w zakłądce new filters jest podany oc617 jako nowa pozycja prawdopodobnie zastepuje oc115 sam zakłądam ten filtr do swojej d14a7 teraz sie chyba oznaczenia pozmianiały chociaz oc 115 jest dostepny jeszcze,co do OEM to producentem jest Purflux widziąłem taki orginał z jednej strony napis HONDA a z drugiej Purflux.

Xeper81
14-12-09, 21:26
Wiem, że teraz w katalogu oznaczenie dla filtra oleju jest OC 617, bo sam to wczoraj sprawdziłem.Oznaczenie OC115 też znalazłem w tym samym katalogu tylko fakt, że było to jakiś czas temu, wiec możliwe że jest on teraz zastąpiony tym OC 617, co nie znaczy że filtr OC 115 nie pasuje, bo sam taki zakładam już od ponad 3 lat i wszystko jest OK.Różnica między tymi filtrami jest taka ,że ten OC 115 jest po prostu trochę większy od tego OC 617 i to wszystko :)

oklahoma
16-12-09, 11:18
U mnie problem ze zbyt długo świecącą kontrolką skończył się po wymianie pompy oleju na używke. Od tego czasu spokój. Kontrolka coraz dłużej świeciła się po odpaleniu zimnego silnika (przy niższych temperaturach coraz dłużej) i jak wykazywał pomiar ciśnienia oleju w tym czasie rzeczywiście nie było smarowania. Wymiany filtrów nic nie dały. Dodam, że po rozebraniu stara pompa nie wykazywała żadnych dostrzegalnych gołym okiem śladów zużycia. Wymieniłem na używkę i jest spokój - kontrolka od oleju gaśnie szybciej niż ta od ładowania :)

skolopendra
16-12-09, 18:28
Dodam, że po rozebraniu stara pompa nie wykazywała żadnych dostrzegalnych gołym okiem śladów zużycia

a to dziwne .zazwyczaj bywają "zryte" :)

abarth81
16-12-09, 19:36
Różnica między tymi filtrami jest taka ,że ten OC 115 jest po prostu trochę większy od tego OC 617 i to wszystko no to wyglada na to ze "cięcie kosztów" dopadło i knechta...:(