Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z EJ2 D15B7 na B16A2



The Player
13-12-09, 02:30
Szukałem, ale nie znalazłem fachowej odpowiedzi. Chodzi mi o kompletną listę części jaka jest potrzebna do przekładki z EJ2 D15B7 na B16A2 (anglik EG6) i z czym trzeba się tam bawić (bo z tego co wiem to wiązkę trzeba przedłużać tak?).

Tompro
13-12-09, 13:07
To coś słabo szukałeś. Wiązke zostawiasz swoją i doczepiasz tylko 3 kabelki do zaworu VTEC'a. Bawić to tam nie ma się z czym, to jest swap praktycznie plug & play.

The Player
14-12-09, 17:49
Wiem, że OBD jest to samo (1), ale z racji tego, że to jest Anglik wiązka silnika idzie w prawo, a powinna iść w lewo, dlatego trzeba przedłużać. Tak zrozumiałem z rozmowy ze znajomym.

piroman
14-12-09, 18:39
Pytasz się na wszystkich forach o to samo i cały czas wszyscy ci mówią że nie ma żadnego sensu wkładać wiązki z angola i w niej rzeźbić. Czego jeszcze potrzebujesz do potwierdzenia :confused:

Tompro
14-12-09, 19:34
Kolega The Player chyba lubi sobie robić niepotrzebną robote. Oczywiście jak chcesz to wkładaj tą z anglika przedłużaj, kombinuj jak wolisz to od dołożenia 3 słownie trzech kabelków do tej co masz na aucie.

The Player
14-12-09, 19:39
Trzeba przedłużyć bo gniazdo łączące wiązkę silnikową z kabinową w angolu jest po drugiej stronie i nie sięgnie.

Tompro
14-12-09, 20:00
Trzeba przedłużyć bo gniazdo łączące wiązkę silnikową z kabinową w angolu jest po drugiej stronie i nie sięgnie.

Pytanie tylko po co. Człowieku ogarnij się. Ja mam wrzucony silnik H22A z anglika i jest na wiązce z D15B7 oraz mam dołożone chyba z 5 kabelków. Więc skoro można zrobić prościej to po co sobie życie utrudniać.

timor
14-12-09, 21:16
może mi się uda wytłumaczyć:D wiązki w d15b7 i b16a2 są w 99% identyczne! róznią się tylko 3 kabelkami od vteca!!wiec dokładasz 3 kable do wiązki d15b7 i masz wiązkę identyczną z b16a2(również z d16z6/z9).Jak ktoś Cię chce naciągnąć na przerobienie wiązki na kilka stów, to ja Ci mogę to zrobić za 50;) potrzebne Ci są silnik z osprzętem,skrzynia, półosie, łapy,wybieraki,komp p30)

The Player
15-12-09, 00:13
Już mam jasność odnośnie wiązki (pytałem z ciekawości bo nie będę wykonał swapa tylko oddam to kompetentnej osobie, bo ja się na tym nie znam), ale kłopotem jest klima. Co oprócz zmiany sprężarki i nabicia potrzebne jest do prawidłowego jej funkcjonowania?

Tompro
15-12-09, 06:22
Już mam jasność odnośnie wiązki (pytałem z ciekawości bo nie będę wykonał swapa tylko oddam to kompetentnej osobie, bo ja się na tym nie znam), ale kłopotem jest klima. Co oprócz zmiany sprężarki i nabicia potrzebne jest do prawidłowego jej funkcjonowania?

Klima to jest kłopotem przy swapie na H serie bo kompletnie na nią nie ma miejsca a przy swapie na B to potrzeba tylko węże do sprężarkio od B serii (z kierownicą po naszej stronie), sprężarka z B serii i łapa sprężarki przy silniku. Także jak masz anglika to tylko szukasz przewodów lub dajesz do przerobienia komuś. Nie ma w tej chwili problemu z przeróbkami bo jest zakuwanie przewodów oraz spawanie aluminium więc nawet jak nie znajdziesz to możesz te z anglika połączyć ze swoimi z D serii i też będzie chodzić.

The Player
15-12-09, 14:20
Dzięki wielkie za info.

The Player
17-12-09, 21:04
A jeszcze jedna sprawa, skraplacz i pozostałe elementy od klimatyzacji są takie same, albo czy będą działać z tą sprężarką i wężami z B serii?

Tompro
18-12-09, 06:07
A jeszcze jedna sprawa, skraplacz i pozostałe elementy od klimatyzacji są takie same, albo czy będą działać z tą sprężarką i wężami z B serii?

Są takie same i będą działać.

The Player
18-12-09, 13:49
Przeczytałem na innym forum, że pasek jest inny, dłuższy.

Tompro
18-12-09, 14:15
Przeczytałem na innym forum, że pasek jest inny, dłuższy.

A to kupno paska to jakiś mega problem? Jak robisz swapa to zostawianie starych pasków jest bez sensu bo nie wiesz kiedy były wymieniane i kiedy mogą walnąć.

sodemarco
19-12-09, 14:19
A jak ma sie sprawa z wiązką podczas swapu z d15b7 na b16a z kolei ze tak sie wtrace w temat ? Tak samo ?

Tompro
19-12-09, 20:52
Jak to b16a jest na OBD1 to tak samo dokładasz 3 przewody od VTEC'a.

The Player
08-01-10, 17:00
Nie chcę tworzyć kolejnego tematu (a myślę, że ten obszerniejszy komuś się może jeszcze przyda). Mam pytanie odnośnie części jakie trzeba obowiązkowo wymienić przy takim swapie i części, które lepiej, żebym wymienił, ale nie koniecznie. Z tego co czytałem to:

- kompletny rozrząd (pasek, rolka paska, pompa wody)
- olej w silniku
- filtr powietrza
- filtr oleju
- olej MTF

Coś jeszcze? MTFu lepiej wlać 1L czy 2L, a może więcej? I pytanie odnośnie tych części, to jakie polecacie? OEMy Hondy czy coś innego? Olej Castrol Edge Sport 10w/40 będzie dobry? Pasek Mitsuboshi czy inny? Jaka firma MTFu? Jakie filtry itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

dimo
08-01-10, 17:07
W **uja lecisz bo wszystko bylo... temat o olejach jest na kilka stron, o paskach to samo... załamka:o
i oprocz CKPL i C5G na ilu jeszcze forach zalozyles taki temat?:rolleyes:

Tompro
08-01-10, 18:28
W **uja lecisz bo wszystko bylo... temat o olejach jest na kilka stron, o paskach to samo... załamka:o
i oprocz CKPL i C5G na ilu jeszcze forach zalozyles taki temat?:rolleyes:

Dlatego jak tu zajrzałem to aż mi ręce opadły do ziemi i nie chciało mi się odpisywać. A Dimo bardzo dobrze to ująłeś :D

RDK
08-01-10, 19:25
i oprocz CKPL i C5G na ilu jeszcze forach zalozyles taki temat?ja znam jeszcze 2 :D
Player strasznie się z tym cackasz, a wszystko jest napisane wiadomo że nie w jednym miejscu, ale warto chwilę poświęcić, odpowiedź dostałeś na optionie

The Player
09-01-10, 17:36
W **uja lecisz bo wszystko bylo... temat o olejach jest na kilka stron, o paskach to samo... załamka:o
i oprocz CKPL i C5G na ilu jeszcze forach zalozyles taki temat?:rolleyes:



Dlatego jak tu zajrzałem to aż mi ręce opadły do ziemi i nie chciało mi się odpisywać. A Dimo bardzo dobrze to ująłeś :D

Nie wiem czy zauważyliście, ale moje zapytanie nie traktuje tylko o olejach i paskach. A to na ilu forach założyłem ten temat co ma do rzeczy? Założę na tylu ilu będę chciał, nawet na forum Pani Domu jeśli zechcę. Im więcej opinii tym lepiej, ja nie jestem obeznany z tematem i dopiero podchodzę poważnie do tematu Hondy więc pytam, a nie miałem czasu dokładnie przeczytać tamtych tematów, ale jak już mówiłem wcześniej, nie tylko o to w pytaniu .

RDK dzięki za odpowiedź, dowiedziałem się jeszcze, że czekają mnie wydatki na płyn do wspomagania, chłodnicy (bo wymieniam na tą od B16A2) i sprzęgła.

Tompro
09-01-10, 17:44
Nie wiem czy zauważyłeś, ale moje zapytanie nie traktuje tylko o olejach i paskach. A to na ilu forach założyłem ten temat co ma do rzeczy? Założę na tylu ilu będę chciał nawet na forum Pani Domu jeśli zechcę.

RDK dzięki za odpowiedź, dowiedziałem się jeszcze, że czekają mnie wydatki na płyn do wspomagania, chłodnicy (bo wymieniam na tą od B16A2) i sprzęgła.

Zadajesz pytania które są oczywiste przy każdym swapie. Skoro je zadajesz to znaczy, że nie znasz się wogóle na silnikach i sprawach mechanicznych i nawet Ci się nie chce doczytać. Skoro się nie znasz to bierzesz auto, jedziesz do mechanika, zawozisz lub przysyłają mu swapa i On się już tym zajmuje. A Ty odbierasz gotowe auto i jeździsz. Co w tym takiego skomplikowanego?
Znam się - robie sam.
Nie znam się to:
a) douczam się czytając fora a nie zadając setki pytań na które są tam już dawno odpowiedzi, ale ta opcja w Twoim przypadku nie przejdzie bo w dodatku jesteś leniem,
b) daje komuś zarobić i zdaje się na jego wiedze w tym temacie.

The Player
09-01-10, 18:08
Jeśli bym nic nie czytał na ten temat to nawet nie wiedziałbym, że trzeba rozrząd zmienić więc nie trafiłeś. A nie miałem czasu grzebać wytrwalej po forum, więc to co było niejasne o to zapytałem. To tak kwestią offtopa.

Chyba już wszystko wiem co chciałem wiedzieć. A jak nie to spytam, tylko nie bijcie :D.

Tompro
09-01-10, 19:45
Jeśli bym nic nie czytał na ten temat to nawet nie wiedziałbym, że trzeba rozrząd zmienić więc nie trafiłeś. A nie miałem czasu grzebać wytrwalej po forum, więc to co było niejasne o to zapytałem. To tak kwestią offtopa.

Chyba już wszystko wiem co chciałem wiedzieć. A jak nie to spytam, tylko nie bijcie :D.

Spoko :D

The Player
24-02-10, 22:48
Jeszcze jedno pytanko mam. Okazało się, że przy swapie nie dostałem map sensora z B16A2 czy ten z D15B7 (lub ogólnie z D serii) będzie działać? Czy nawet gdy błąd zniknie (aktualnie jest błąd podciśnienia i nie załącza się VTEC) to czy map sensor z D serii nie wyłączy jakiś funkcji?

EDIT: Już doczytałem się.