PDA

Zobacz pełną wersję : Honda i skrzynia biegów - pomocy

k0zik
11-12-09, 19:53
Witam wszystkich.

Jako że jestem zupełnie zielony w temacie samochodów, prawo jazdy mam od roku a samochód od prawie roku bardzo was prosze o pomoc.

Jestem posiadaczem hondy civic - rok 1998 / 5 drzwiowa / silnik 1.4 / wersja comfort :)
Jeżdzę na gazie, miesięcznie robie około 2200 km

Dziś dowiedziałem się że moja skrzynia biegów jest już na wymarciu, mechanik do którego nabieram zaufania powiedział mi tak:

Skrzynia do wymiany, używana skrzynia to koszt w granicach 700 zł , wymiana 200 - 300. Do tego przydało by się również wymienić sprzęgło, gdyż samochód jest już stary więc jak już robić tą część samochodu, to dokładnie.

Tak więc robi się z tego prawie 2000 zł.

Co o tym myślicie ? Najbardziej obawiam sie o to że ta skrzynia którą kupię będzie używana. Człowiek który sprzedaje tą skrzynie ( facet ogólnie handluje skrzyniami ) daje miesiąc gwarancji - mój mechanik z nim handluje, nie ja.
Jak duże jest ryzyko że ta skrzynia też mi klęknie za powiedzmy kilka miesięcy ?

Dodam że wymieniłem już w niej przez ten niecały rok następujące elementy:

tarcze hamulcowe z tylu + klocki
tłumik
wahacze z przodu
rozrząd

Nasuwa się pytanie czy ładować w ten samochód te pieniądze ? Wylazła mi również rdza przy tylnich błotnikach. Kupiłem ten samochód bo wiele osób bardzo chwaliło ten model ... ale widzę że chyba trafił mi się mocno zajechany model :)

Na koniec powiem że samochód ogolnie bardzo mi się podoba, fajnie mi się prowadzi i ogólnie bardzo mi pasuje, tyle że oczywiście nie mam porównania do innych bo to mój pierwszy samochów.

Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co robić ...

Pozdrawiam

k0zz

ps. Czy można kupić nową skrzynie ? Jeśli tak to jaki to koszt ?

szastal
11-12-09, 20:02