Zobacz pełną wersję : Moc-osiągi
Co można zrobić małym nakładem finansowym w silniku 1.5 vtec-e (d15z6) żeby lepiej śmigał? Co myślicie o lekkim kole pasowym ? proszę o sprawdzone patenty
Nie zgadniesz co napiszę...
OGARNIJ SIĘ!
Dziesiątki już tego było, bo ten silnik to nie filozofia. Były już tu robione 1.5, były 1.5 VTEC, były 1.6 i 1.6 VTEC (mniejszych nie licząc). Każdy odnotował pewne przyrosty (zależnie od modyfikacji).
A po zjebce parę szczegółów: ile to jest mały nakład finansowy? Czego oczekujesz od osiągów? Co jest największym priorytetem i dlaczego w czołówce jest oszczędność :D ?
Lekkie koło pasowe, jak już to ktoś na forum ujął, jest tym samym dla osiągów co odelżenie felg (czytaj - zmiana na lżejsze).
Sprawdzony patent który działa - układ wydechowy (kolektor do serii d, tłumiki przelotowe, ewentualnie powiększenie średnicy rur w wydechu) i dolotowy.
Sprawdzony patent który nie działa - magnetyzery, świecące spryskiwacze, czipy do NA itp.
Wersja najtańsza - wywal wszystkich pasażerów, zbędne przedmioty, koło zapasowe, w razie potrzeby fotele itp. (słowem odelżanie).
Dokladnie tak, pewnie wszystko juz bylo.
Lekkie kolo pasowe narazie mozesz sobie odpuscic. Lepiej zainwestuj w dolot, albo wydech. Jakie to tez juz bylo, mozesz kupic kolektor od jakiegos D16 i zrobic reszte przelotowa.
Mozna tez zmienic skrzynie bo ta z D15Z6 ma dlugie przelozenia. Generalnie o jakie przyrosty mocy Ci chodzi i jaki naklad?
a ja bym odchudzil i zalozyl dopalke jesli auto jest zadbane i maly przebieg nie bedzie sie nic dzialo jak nie bedziesz przesadzal, nizej pokazuje 2 wersje tansza i drozsza, gg7153816
http://img96.imageshack.us/img96/5104/turbokitcivicjp5.jpg (http://imageshack.us)
[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
ta wyzej koszt okolo 5tys, ta nizej 2500zl, i masz te 70-150 kucykow wiecej :wink:
http://img141.imageshack.us/img141/6594/turbochargercivicct4.jpg (http://imageshack.us)
Mała uwaga - nie sugeruj się canami i osiągami zestawów turbo z ebaya. Bo tam większość części w nim jest beznadziejna i prowadzi najwyżej do szybszego, a nieuchronnego wybuchu. Poza tym dolicz transport, montaż, strojenie i brakujące elementy. Nadal jak nic wychodzi 10tys.
co ten wątek robi na technicznym? Na tuning z nim ;)
dobry zestaw dobrze zrobiony musi chodzic, wielu tak smiga, wiadomo ze kase to mozna wkladac w nieskonczonosc (turbonectics itp.), ale trzeba myslec rowniez, ja tam CRV 250bhp (z silniczka vtec 150bhp fabrycznego) gniotlem pol roku na tej drozszej instalce, do dzis nic w aucie sie nie dzieje, auto ma kolejnych 2 wlascicieli i kazdy VERY HAPPY bo wielka kabina rodzinna ma 7 sekund :lol: :lol:
dobry zestaw dobrze zrobiony musi chodzic, wielu tak smiga, wiadomo ze kase to mozna wkladac w nieskonczonosc (turbonectics itp.), ale trzeba myslec rowniez, ja tam CRV 250bhp (z silniczka vtec 150bhp fabrycznego) gniotlem pol roku na tej drozszej instalce, do dzis nic w aucie sie nie dzieje, auto ma kolejnych 2 wlascicieli i kazdy VERY HAPPY bo wielka kabina rodzinna ma 7 sekund Laughing Laughing
taki maly OT: twoja fura byla w "czas tuningu" ?
czas tunningu polska gazeta?? ja nie mieszkam na terenie kraju, w angli vtec ludzie kochaja i swiruja strasznie :smile:
[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
turbo charger do vtec to zadna nowosc, honda jest nie do zdarcia, tylko czasem dbac trzeba 8) pozdro zioomy
program taki, byla tam swego czasu crv uturbiona wlasnie. EOT
swego czasu crv uturbionaktora objechala 1.8vti
ledwo bo ledwo ale objechala. podejrzewam, ze z 1.6 juz by dostala.
ta wyzej koszt okolo 5tys, ta nizej 2500zl, i masz te 70-150 kucykow wiecej :wink:
+100 koni na seryjnych gratach? Watpie czy da sie tym bezawaryjnie jezdzic
nie da sie, a juz na pewno nie na zestawach z ebaya, które służą do spektakularnych wybuchów silnika.
Juz kiedys gdzies pisalismy, te zestawy sa to tanie chinskie podrobki, pekaja w nich korpusy turbin, wywalaja sie uszczelniacze i jeszcze inne *******ki, sporo o tym pisali na forach zza oceanu.
z tego zestawu znośne są bovy (do 1 bara) i od bidy sprawdzaja sie wastegate'y.
ic to ic, kolektory pękają, a turbo leją olejem we wszystkie strony.
Co można zrobić małym nakładem finansowym w silniku 1.5 vtec-e (d15z6) żeby lepiej śmigał? Co myślicie o lekkim kole pasowym ? proszę o sprawdzone patenty
zmień skrzynie na jakąś np. od D16Z6
Wracam do tematu zmiany kolektora dzisiaj widziałem w innej Hani silniczek d15z6 w ek3 i miała katalizator pionowy (chyba seria),a w mojej katalizator mam przed wydechem środkowym i kolektor inaczej wygląda jest to jakiś oryginalny 4-1 , jak mogę się dowiedzieć od jakiego silnika mam, i co mi się zmieniło w charakterystyce silnika po takiej zmianie czy spalanie tez mogło wzrosnąć NAJWYRAZNIEJ POPRZEDNI WŁASCICIEL COS KABINOWAL
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.