Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Moc-osiągi



Boss1000
01-07-06, 02:00
Co można zrobić małym nakładem finansowym w silniku 1.5 vtec-e (d15z6) żeby lepiej śmigał? Co myślicie o lekkim kole pasowym ? proszę o sprawdzone patenty

havok
01-07-06, 02:06
Nie zgadniesz co napiszę...
OGARNIJ SIĘ!
Dziesiątki już tego było, bo ten silnik to nie filozofia. Były już tu robione 1.5, były 1.5 VTEC, były 1.6 i 1.6 VTEC (mniejszych nie licząc). Każdy odnotował pewne przyrosty (zależnie od modyfikacji).
A po zjebce parę szczegółów: ile to jest mały nakład finansowy? Czego oczekujesz od osiągów? Co jest największym priorytetem i dlaczego w czołówce jest oszczędność :D ?
Lekkie koło pasowe, jak już to ktoś na forum ujął, jest tym samym dla osiągów co odelżenie felg (czytaj - zmiana na lżejsze).

Sprawdzony patent który działa - układ wydechowy (kolektor do serii d, tłumiki przelotowe, ewentualnie powiększenie średnicy rur w wydechu) i dolotowy.
Sprawdzony patent który nie działa - magnetyzery, świecące spryskiwacze, czipy do NA itp.

Wersja najtańsza - wywal wszystkich pasażerów, zbędne przedmioty, koło zapasowe, w razie potrzeby fotele itp. (słowem odelżanie).

damios
01-07-06, 10:33
Dokladnie tak, pewnie wszystko juz bylo.

Lekkie kolo pasowe narazie mozesz sobie odpuscic. Lepiej zainwestuj w dolot, albo wydech. Jakie to tez juz bylo, mozesz kupic kolektor od jakiegos D16 i zrobic reszte przelotowa.

Mozna tez zmienic skrzynie bo ta z D15Z6 ma dlugie przelozenia. Generalnie o jakie przyrosty mocy Ci chodzi i jaki naklad?

dongibbon
25-07-06, 03:38
a ja bym odchudzil i zalozyl dopalke jesli auto jest zadbane i maly przebieg nie bedzie sie nic dzialo jak nie bedziesz przesadzal, nizej pokazuje 2 wersje tansza i drozsza, gg7153816

http://img96.imageshack.us/img96/5104/turbokitcivicjp5.jpg (http://imageshack.us)

[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
ta wyzej koszt okolo 5tys, ta nizej 2500zl, i masz te 70-150 kucykow wiecej :wink:

http://img141.imageshack.us/img141/6594/turbochargercivicct4.jpg (http://imageshack.us)

havok
25-07-06, 09:44
Mała uwaga - nie sugeruj się canami i osiągami zestawów turbo z ebaya. Bo tam większość części w nim jest beznadziejna i prowadzi najwyżej do szybszego, a nieuchronnego wybuchu. Poza tym dolicz transport, montaż, strojenie i brakujące elementy. Nadal jak nic wychodzi 10tys.

ppm702
25-07-06, 12:35
co ten wątek robi na technicznym? Na tuning z nim ;)

dongibbon
25-07-06, 13:35
dobry zestaw dobrze zrobiony musi chodzic, wielu tak smiga, wiadomo ze kase to mozna wkladac w nieskonczonosc (turbonectics itp.), ale trzeba myslec rowniez, ja tam CRV 250bhp (z silniczka vtec 150bhp fabrycznego) gniotlem pol roku na tej drozszej instalce, do dzis nic w aucie sie nie dzieje, auto ma kolejnych 2 wlascicieli i kazdy VERY HAPPY bo wielka kabina rodzinna ma 7 sekund :lol: :lol:

mighty
25-07-06, 13:40
dobry zestaw dobrze zrobiony musi chodzic, wielu tak smiga, wiadomo ze kase to mozna wkladac w nieskonczonosc (turbonectics itp.), ale trzeba myslec rowniez, ja tam CRV 250bhp (z silniczka vtec 150bhp fabrycznego) gniotlem pol roku na tej drozszej instalce, do dzis nic w aucie sie nie dzieje, auto ma kolejnych 2 wlascicieli i kazdy VERY HAPPY bo wielka kabina rodzinna ma 7 sekund Laughing Laughing
taki maly OT: twoja fura byla w "czas tuningu" ?

dongibbon
25-07-06, 14:43
czas tunningu polska gazeta?? ja nie mieszkam na terenie kraju, w angli vtec ludzie kochaja i swiruja strasznie :smile:

[ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 ]
turbo charger do vtec to zadna nowosc, honda jest nie do zdarcia, tylko czasem dbac trzeba 8) pozdro zioomy

mighty
25-07-06, 14:55
program taki, byla tam swego czasu crv uturbiona wlasnie. EOT

Amorr
25-07-06, 17:34
swego czasu crv uturbionaktora objechala 1.8vti

mighty
25-07-06, 18:19
ledwo bo ledwo ale objechala. podejrzewam, ze z 1.6 juz by dostala.

damios
25-07-06, 18:46
ta wyzej koszt okolo 5tys, ta nizej 2500zl, i masz te 70-150 kucykow wiecej :wink:

+100 koni na seryjnych gratach? Watpie czy da sie tym bezawaryjnie jezdzic

mighty
25-07-06, 19:02
nie da sie, a juz na pewno nie na zestawach z ebaya, które służą do spektakularnych wybuchów silnika.

BRACIA
25-07-06, 20:01
Juz kiedys gdzies pisalismy, te zestawy sa to tanie chinskie podrobki, pekaja w nich korpusy turbin, wywalaja sie uszczelniacze i jeszcze inne *******ki, sporo o tym pisali na forach zza oceanu.

Pati
25-07-06, 22:21
z tego zestawu znośne są bovy (do 1 bara) i od bidy sprawdzaja sie wastegate'y.
ic to ic, kolektory pękają, a turbo leją olejem we wszystkie strony.

Tomo
26-07-06, 11:41
Co można zrobić małym nakładem finansowym w silniku 1.5 vtec-e (d15z6) żeby lepiej śmigał? Co myślicie o lekkim kole pasowym ? proszę o sprawdzone patenty

zmień skrzynie na jakąś np. od D16Z6

Boss1000
11-08-06, 23:07
Wracam do tematu zmiany kolektora dzisiaj widziałem w innej Hani silniczek d15z6 w ek3 i miała katalizator pionowy (chyba seria),a w mojej katalizator mam przed wydechem środkowym i kolektor inaczej wygląda jest to jakiś oryginalny 4-1 , jak mogę się dowiedzieć od jakiego silnika mam, i co mi się zmieniło w charakterystyce silnika po takiej zmianie czy spalanie tez mogło wzrosnąć NAJWYRAZNIEJ POPRZEDNI WŁASCICIEL COS KABINOWAL