PDA

Zobacz pełną wersję : Złe Obroty d15z6



Boss1000
01-07-06, 01:06
Obroty spadają do prawidłowych po czym podbija na ok. 1300 i wolno spadają? Czego wina krokowy , przepustnica , reset już przerobiony i nic .Może regulacja wolnych obrotów ,tylko jak ja zrobić ?nie mogę znaleźć dokładnego opisu

qba1983
01-07-06, 08:59
regulacja obrotow, robi sie samoczynnie po prawidlowo przeprowadzonym resecie(szukaj na firum) mysle ze to krokow; wykrec przeczysc i zobacz co sie dzieje, mozesz tez przeciscic przepustnice, nic sie jej nie stanie a moze bedzie lepiej :grin:
powodzenia

to wszystko zalkadajoc ze swiece i przewody masz dobre :P

Boss1000
01-07-06, 10:18
Przepustnica , krokowy czyszczone i reset kąpa też ,właściwie to po pierwszym resecie właśnie kłopoty się zaczęły wcześniej było wszystko ok. świece i przewody tez są ok

[ Dodano: Sob 01 Lip, 2006 ]
Dzisiaj została wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym żeby była pewność ze nie ssie lewego powietrza i nic to nie dało problem ten sam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! macie jakiś jeszcze pomysł????

barti
02-07-06, 23:34
przylacze sie do pytajacego
tez mam podobny objaw

Furious
03-07-06, 10:39
Opcji jest kilka:
1. IACV lub EACV
2. FITV
3. TPS
4. regulacja wolnych obrotów
5. nieszczelnosc ukladu dolotowego
6. zapowietrzony układ chłodzenia
7. nie prawidłowa nauka ECU po resecie

Proponuje na dzien dobry:
1. czyszczenie silniczka krokowego
2. czyszczenie przepustnicy
3. sprawdzenie czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie dolotowym (wymiana uszczelki przepustnicy)
3. odpowietrzenie układu chlodzenia
4. reset ECU
5. regulacja wolnych obrotów

Jesli to nie pomaga to:
1. sprawdzenie TPS - a może poluzowała sie śruba od regulacji kąta otwarcia przepustnicy i powietrza jest za malo/za duzo
2. czyszczenie FITV

Boss1000
03-07-06, 23:37
A co to jest FITV i gdzie się to znajduje, nie orientuję się.A co do nauki ecu to już cos było ale jak można najważniejsze powtórzyć. Z góry dzięki

Furious
04-07-06, 04:36
A co to jest FITV i gdzie się to znajduje, nie orientuję się
Fast Idle Thermo Valve znajduje sie pod przepustnicą


A co do nauki ecu to już cos było ale jak można najważniejsze powtórzyć.
nie przesadzajmy, uzyj opcji szukaj

pablo_020
27-10-10, 09:24
Trochę odkopie kotleta ;) (4 lata)
Ale Furious wymienił tu kilka rzeczy, żeby sprawdzić.

Opisze może co mnie dręczy:
1. Obroty i szarpanie na biegu pierwszym, drugim bez dodawania gazu i nie tylko
2. Spalanie na poziomie 9,50 l/100km (kiedyś było 8,5l/100, również w zimie).

Ok to zacznijmy od początku.
Przy hamowaniu dojeżdżając do skrzyżowania, kiedy obroty spadną do ok. 1 tyś.obr/min, wciskam sprzęgło. Obroty wtedy spadają na chwilę do ok. 400-500 obr/min potem rosną do 1,5tyś i tak się utrzymują do chwili zatrzymania, po zatrzymaniu po 1 sek. stabilizują się na poprawnej wartości tj. 750 obr/min
Druga sprawa w tym punkcie to jak jadę na biegu 1, 2 po puszczeniu gazu, kiedy obroty spadną już do 750 obr/min autem zaczyna szarpać (potocznie - robi kangurki).


Opcji jest kilka:
1. IACV lub EACV
2. FITV
3. TPS
4. regulacja wolnych obrotów
5. nieszczelnosc ukladu dolotowego
6. zapowietrzony układ chłodzenia
7. nie prawidłowa nauka ECU po resecie


1. IACV był czyszczony – efektów brak, podmieniłem inny też bez skutku. Więc to raczej odpada. (Edit: uszczelka pod IACV oczywiście dana nowa OEM)
2. Nie posiadam
3. Tutaj właśnie pada podejrzenie tych objawów później opiszę dlaczego.
4. Była wykonana wg.. manuala
5. Nie ma, uszczelka pod przepustnicą nowa OEM (po zatkaniu otworu przepustnicy ręką auto praktycznie od razu gaśnie)
6. Tutaj też jest wszystko ok.
7. Nauka wg. wzoru opisywanego na forum

Dlaczego pada podejrzenie na TPS?
Już wyjaśniam, po odpięciu od niego wtyczki obroty są na poziomie 1,4-1,5 tyś.obr/min (tak powinno być czy raczej powinny utrzymywać się na poziomie 750 obr/min?), ale wszystkie objawy ustąpiły. Przy schamowaniu auta do 1 tyś/obr i wciśnięciu sprzęgła obroty wskakują od razu na 1,4-1,5 tyś.obr/min bez żadnego falowania i spadania do 500 obr./min.
Również auto nie szarpie na w.w. biegach, po puszczeniu gazu jedzie płynnie.
Wyczytałem na forum, że TPS może mieć wpływ na spalanie, ponieważ współpracuje z sondą (prawda to?). Sonda była wymieniana i spalanie nic się nie zmieniło.

I teraz pytanie czy te objawy wskazują faktycznie na TPS, czy trzeba szukać jeszcze innych przyczyn tego wszystkiego? Czy kupić inną przepustnicę i sprawdzić?

Dodam, że szukałem na forum ale nie za dużo napisane o TPS w tym silniku.

Za rady z góry dziękuję