Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zapchany katalizator?



wykitajlo
11-12-09, 15:02
juz nie mam sily do tego spalania? trzecia sonda i dalej takie samo spalanie na poziomie 11/100
koncowka tlumika wiecznie czarna
czy efektem tego moze byc zapchany katalizator?
silnik d14a2

dzisiaj wyciagnelem sonde i jest okopcona a ma dopiero tydzien

tukisowy
11-12-09, 15:31
może bierze Ci olej?:) ja miałem nowy apexi w tydzień cały czarny , olej brał wiadrami, szybki zakup nowego silnika i problemów nie ma

wykitajlo
11-12-09, 15:35
oleju nie lyka ani grama

darp4
11-12-09, 15:42
sprawdż zawory, kable, świece, zapłon. Jak jeżdzisz też ma wpływ. Mi na krótkich odcinkach pali 10-11 i taki urok. Jak ktoś powie,że zimą, na krótkich odcinkach3-4km pali 7-8l/100 to nie uwierzę.

skolopendra
11-12-09, 19:05
pali 10-11 i taki urok. Jak ktoś powie,że zimą, na krótkich

dokładnie :)


i dalej takie samo spalanie na poziomie 11/100

więc to pawie norma ,tym bardziej na krótkich odcinkach ,a świec przypadkiem nie masz za zimnych?

darp4
12-12-09, 00:31
dokładnie
a nie jest tak?

klakier665
12-12-09, 00:43
d14a2 moje pali od kiedy pamietam 7-8 max przed i po remoncie tak samo. mnie samego to dziwi bo szwagier ma tez 1.4 i pali ok. 9. Ja mysle ze niema reguły na to bo niby silniki te same a cos powoduje ze palą róznie. gdzie przyczyna nie mam pojecia i mądrzy ludzie(czyt. mechanicy lub "mechanicy") zaczna filozofowac i i tak nie dojda o co chodzi bo to chybił trafił. czasami jest jakas przyczyna ze pali duzo a czasami czary nawet nie pomogą.

darp4
12-12-09, 00:53
postów na ten temat jest mnogo. technika jazdy, miasto miastu nierówne, jakość paliwa...

lunatyk
12-12-09, 07:39
dupa blada, każdy pitoli że mu auto max 6 pali a prawda jest taka, ze chcąc nie chcąc 8 L / 100 km to jest norma :) przyciśniesz mocno i masz 12 :)

Gallus
12-12-09, 11:31
dokładnie... nie ma czegos takiego ze w miescie 6 pali.. to nie jest TDI od VW....
mi w normie pali 9l

pozdro!

Barry
12-12-09, 12:49
dupa blada, każdy pitoli że mu auto max 6 pali a prawda jest taka, ze chcąc nie chcąc 8 L / 100 km to jest norma :) przyciśniesz mocno i masz 12 :)

I tu się z Tobą zgadzam w 100 %.

darp4
12-12-09, 20:49
a mi pali 10 jak jeżdze 2-3 km "trasy"(silnik zimny) i to jest norma.

teg
14-12-09, 18:13
Mnie 8-9/100 w samym zakorkowanym miescie, odcinki po 4km. D15Z8. 7,5l w miescie da sie zrobic tym silnikiem, ale nie dalbym rady psychicznie tak jezdzic...

darp4
14-12-09, 19:38
No tym silnikiem, może się da, ale nie 1.4

teg
15-12-09, 18:21
No i wlasnie o to mi chodzi :) Dlatego mi sie wydaje, ze 10/100 w miescie na krotkich odcinkach moze wystepowac :(

Domanoid
17-12-09, 01:26
Zimny silnik, ciągłe hamowanie, gazowanie... Coś koło 9/100 wyjdzie. Ja pokonuję odcinki po mniej więcej 5km, zawsze z rana, jak na dworze jeszcze jest na -, to wyszło mi ostatnio 8,5l/100. Dosyć wysoko, w trasie spalił mi ostatnio 6.5, jak dla mnie bardzo fajny wynik. Ciekawe jakby wóz nie był załadowany, do tego byłyby letnie kapcie oraz sucha droga ;)
Tyle tylko że ja cisnę strasznie jak się już motor rozgrzeje, może dlatego mi tyle wyszło... 8.5/100.
Twój wynik, czyli 10l/100km to jak dla mnie za dużo. Ale rzeczywiście, po x latach katalizator i tak prawdopodobnie jest już niesprawny. Chociaż nikt się tym specjalnie nie przejmuje. Nie wiem jak można to sprawdzić. Najlepiej wyciągnąć i zaglądnąć do środka chyba?
Kopci z pewnością nie od kata. Jak już to od oleju.

Jak dla mnie i tak dosyć dużo ten silnik pali, jeszcze nie miałem przyjemności sprawdzić spalania w lecie ponieważ samochód mam od października.
Spalanie u mnie:
http://img188.imageshack.us/img188/8550/zrzutekranu1s.png
oznaczenia:
opony - zółte=letnie; białe=zimowe
cykl- ilość ludzi=ilość ludzików; żółty znaczek=normalna jazda; czerwony=agresywna; AC=klima; teczka=bagaż
l/100- strzałka przy ilości oznacza tankowanie niepełne, dopiero po doliczeniu do tankowania pełnego obliczana jest ilość

zestawienie zacząłem robić mniej więcej dwa tygodnie po kupnie samochodu. Polecam! Jeśli zacznie żreć więcej paliwa łatwo to zobaczyć.

Jest kilka stron godnych polecenia, ja jestem na motonotes.pl (można wysyłać "tankowanie" przez sms), autocentrum.pl, oraz motostat.pl. Pierwsze i ostatnie ciągle się rozwijają.

teg
17-12-09, 03:44
Domanoid, rada taka jest moja: przestan tankowac na Orlenie, Carrefourze a szczegolnie Lukoil, przerzuc sie na Shell, Statoil, a z tanszych a dobrych Lotos. Mnie w ten sposob spalanie spadlo o pol litra/100km w miescie :| A sam nie wierzylem w to...

Co do 8,5 w miescie na odcinkach po 5km to tyle wyjdzie, koledze D14Z3 ZAGAZOWANY pali 9-11l/100km gazu. Ja 90% czasu robie odcinki po 4km i D15Z8 pali tyle wiec 8,5 jak na D14 jest jak najbardziej w normie. D15Z6/Z8/Z3 pokazuje przewage w trasie - 5,6l/100km - i przy dluzszych odcinkach w miescie, np. osoby jezdzace po Warszawie, nawet stojace w korkach ale pozwalajace sie rozgrzac silnikowi robiac dluzsze odcinki, udowadniaja ze te silniki moga spalac w ten sposob nawet 7,5l...

Xus
17-12-09, 11:50
jak tak czytam to co piszecie ile wam pala 1,4 1,5 to lepiej juz kupic 1,8 i przynajmniej pali tyle samo a przyjemnosc z jazdy wieksza.
juz gdzies pisalem ze moja w trasie na full zaladowana caly czas 140-160km/h kolo 8
jezdze raczej w cyklu mieszanym miasto autostrady krecona czasami do 8,5k i po nizej 10 tez mam

Domanoid
17-12-09, 15:47
Domanoid, rada taka jest moja: przestan tankowac na Orlenie, Carrefourze a szczegolnie Lukoil, przerzuc sie na Shell, Statoil, a z tanszych a dobrych Lotos. Mnie w ten sposob spalanie spadlo o pol litra/100km w miescie :| A sam nie wierzylem w to...

U siebie tankuje na Orlenie bo paliwo jest na nim najlepsze, 7km dalej mam BP... A do najbliższego Shell mam 40km. Mogę też tankować w Niemczech lecz to jest zabójstwo finansowe. Wszystkie stacje u mnie biorą paliwo z tej samej hurtowni. A wielu kumpli/koleżanek pracowało na różnych stacjach i wiem gdzie mieszają paliwo a gdzie nie. Dlatego tankuje na Orlenie.

Pozdro :)

skolopendra
17-12-09, 16:11
1,4 1,5 to lepiej juz kupic 1,8 i przynajmniej pali tyle samo a przyjemnosc z jazdy wieksza.

dokładnie tak jest :)

darp4
17-12-09, 18:05
wiadomo, ale dobrych 1.8 jak na lekarstwo( nie mówie o angolach lub swapach)

vtec
17-12-09, 18:30
D15Z3 to może i palą tyle co B18, Z8 pali zdecydowanie mniej. Jak ktoś nie wierzy to zapraszam na testy, z chęcią pokaże jak Z8 w lato bierze 7,5l w mieście :D Nie wierze, że którekolwiek B18 tyle pali :D

mirasek
17-12-09, 18:56
D15Z3 to może i palą tyle co B18
no to żeś dowalił :D co za myk ma Z8 że pali mniej od Z3? :p

skolopendra
17-12-09, 19:25
nie mówie o angolach lub swapach)

dlaczego nie ..swap to podstawa ;)



Jak ktoś nie wierzy to zapraszam na testy, z chęcią pokaże jak Z8 w lato bierze 7,5l w mieście Nie wierze, że którekolwiek B18 tyle pali

to prawda ,,jak i to ze te silniki w serii nie jeżdżą:D

poza tym jak ktoś ceni ekonomię ponad jazdę niech kupi sobie diesla ...

vtec
17-12-09, 20:04
no to żeś dowalił :D co za myk ma Z8 że pali mniej od Z3? :p

Taki, że ma więcej mocy i Nm i ciut krótszą skrzynię, co skutkuje tym, że silnik mniej męczy się z autem i przy tym mniej pali.


I faktycznie, nie jedzie :D :D Aczkolwiek nie jest tak tragicznie, EJ9 objeżdża :D

mirasek
17-12-09, 20:25
Więcej mocy z samego powietrza sie nie bierze, poza tym w Z3 na econo można jechać do 3800rpm, a w Z8 do ilu? :) ide o zakład że oba silniki mają podobne zużycie paliwa, no ale napewno nie aż tak niskie jak B18 które pewnie i 4/100 potrafi wykręcić ;) ;)

Domanoid
17-12-09, 20:28
To jakie spalanie ma B18? Bo w końcu tak zakręciliście że zgupiałem...

vtec
17-12-09, 20:28
Więcej mocy z samego powietrza sie nie bierze, poza tym w Z3 na econo można jechać do 3800rpm, a w Z8 do ilu? :) ide o zakład że oba silniki mają podobne zużycie paliwa, no ale napewno nie aż tak niskie jak B18 które pewnie i 4/100 potrafi wykręcić ;) ;)

Ale nie kumasz tego, że nie musisz tak deptać auta żeby jechało? Przecież to ma ogromny wpływ na spalanie. W temacie poniżej z pytaniem o spalanie w Z8 napisałem jak to wygląda u mnie, jak byś miał wątpliwości to jak napisałem wyżej, zapraszam na test ;) W Z8 z lampką econo można jechać na piątym biegu do 120km/h czyli ok. 3200 RPM, potem załącza się vtec i econo gaśnie, co nie oznacza automatycznie, że spalanie idzie 1l w góre ;)

Domanoid-kumplowi w zimie C4 w budzie EJ9 na krótkich dystansach przy spokojnej jeździe bierze 12-13l nawet :p

mirasek
17-12-09, 20:59
Kumam kumam, to wychodzi na to że B18 faktycznie powinno jeszcze mniej spalić bo nie trzeba go tak deptać żeby jechało ;) Nie wiem co chcesz udowadniać, nigdzie nie napisałem że nie zgadzam sie z tym co podajesz ale skumaj że mi Z3 spala zupełnie podobnie jak Tobie Z8 (4,7 - 7,8 l/100) ale potestować zawsze możemy ;)

SPUTNIK1957
17-12-09, 21:22
moze i ja się wtrace... D15Z3 zostało zaprojektowane by było tylko oszczędne, a B18C4 aby miało moc i w miare niskie zuzycie paliwa ale to w miare niskie jest napewno wyszsze niz przy oszczednej jezdzie D15Z3 wiec o czym tu dyskutować ? a motor Z8 ma wieksza moc ale to nic nadzwyczajnego bo ta wieksza moc jest generowana przy wyszszych obrotach wiec normalna rzecz. A jesli chodzi o oszczednosc to myslę ze najoszczedniejszy to był motor 1,8 GDI z carismy , dziennikarze gazety motor uzyskali na nim wynik 2,9 l/100

vtec
17-12-09, 22:33
Kumam kumam, to wychodzi na to że B18 faktycznie powinno jeszcze mniej spalić bo nie trzeba go tak deptać żeby jechało ;) Nie wiem co chcesz udowadniać, nigdzie nie napisałem że nie zgadzam sie z tym co podajesz ale skumaj że mi Z3 spala zupełnie podobnie jak Tobie Z8 (4,7 - 7,8 l/100) ale potestować zawsze możemy ;)


Tylko, że B18 ma już prawie 100KM z litra, tutaj oszczędności już nie uzyskasz. No i w b18 nie odłączają się 4 zawory, a wzniosy mają takie aby generować jak największą moc. Stąd w B18 takie, a nie inne spalanie.

dexster
18-12-09, 09:21
Przypominam temat :P


zapchany katalizator?


A nie ile pali moja bryka :P

lar
28-12-09, 14:24
ja mam ten sam "problem" spalanie 11 litrów cykl mieszany i może ze 4 razy depłem do 6k rmp a tak to jazda 2500 do 3200 obr. rura osmolona na czarno(nie tłusta). przeczytałem ze jeżeli końcówka wydechu jest okopcona to znaczy że mieszanka jest za bogata:confused: wec gdzie leży problem?

andrzej_civic
30-12-09, 13:21
ja mam ten sam "problem" spalanie 11 litrów cykl mieszany i może ze 4 razy depłem do 6k rmp a tak to jazda 2500 do 3200 obr. rura osmolona na czarno(nie tłusta). przeczytałem ze jeżeli końcówka wydechu jest okopcona to znaczy że mieszanka jest za bogata wec gdzie leży problem? to samo mi sie dzieje od jakiegos czasu stawiam na sonde bo silnik tez cos slabszy sie zrobil