Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie 4mm czy 6mm??



hubi88wwy
10-12-09, 11:13
Witam jakie obnizenie byscie polecili??4mm czy 6mm??;)juz sam niewiem:Doczywiscie chodzi mi tu o zestaw springi +amory:)


http://img682.imageshack.us/img682/8672/09022009719mp0.jpg (http://img682.imageshack.us/i/09022009719mp0.jpg/)http://img682.imageshack.us/img682/09022009719mp0.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img682/09022009719mp0.jpg/1/)

radar333
10-12-09, 12:13
Nie 4 i 6 mm tylko 40 i 60 mm. Głupie pytanie bo ja bym robił - 60 a Rysiek - 15. - 40 bardziej uniwersalne (o czym sie przekonasz:D) Temat chyba do działu styling a już najprędzej to do prywatnego tematu.

Pati
10-12-09, 12:15
zrób 4mm.

Free
10-12-09, 12:53
4mm to siądze jak tydzien w mcdonaldzie posiedzisz :)

hubi88wwy
10-12-09, 13:14
4mm to siądze jak tydzien w mcdonaldzie posiedzisz :)


niepotrzebne takie gadanie bo raczej kazdy wie ze to zwykla pomylka:rolleyes:

Gorliś
10-12-09, 13:35
Dwa pytania:
Czy czesto kogos wozisz z tylu?
Czy ten zestaw amorki + springi planujesz cos jak mts/technix czy wyzsza polka?

hubi88wwy
10-12-09, 13:53
czasami sie zdaza ze kogos woze ale zazwyczaj jezdze tylko z pasazerem,no i wlansie zastanawiam sie nad MTS Technik.

tomay
10-12-09, 17:11
Witam jakie obnizenie byscie polecili??4mm czy 6mm??juz sam niewiemoczywiscie chodzi mi tu o zestaw springi +amory
chodzi ci o walory wizualne, funkcjonalność czy o co?

kenny
10-12-09, 17:23
jak masz brać mts to lepiej same sprężyny kup które obniżają ok 30mm a amory zostaw, chyba że musisz wymienić to na jakieś normalnej firmy, a nie mts

rojass
10-12-09, 18:01
MTS są gorsze od OEM amortyzatorów. Miałem raz, nigdy więcej. Niestety kupiłem wówczas 2 zestawy. Do mojego auta i auta dziewczyny. Do dzisiaj nikt nie siada z tyłu, bo zwoje sprężyn leżą na sobie a amorek dobija do samego końca. Lepsza była zepsuta seria z przebiegiem 200 tys km...

Gorliś
10-12-09, 18:02
Jesli jezdzisz sam to moglbys zaryzykowac 60, ja u siebie mam -30mm i wizualnie mi malo, ale jak jade z pasazerami/bagazem to juz powoli i ostroznie bo opona jest blisko blotnika.
Co do amorkow, ja sam zastanawiam sie nad mts/technix, ale ciezko o obiektywne opinie - ci co chwala nie maja porownania do koni/bistein/kyb agx, a ci co mowia ze to do niczego zazwyczaj nie mieli z tym stycznosci. Wiec jak to najczesciej bywa najlepiej sie przekonac na wlasnym przykladzie.
Co do sprezyn to szukalbym jakis markowych uzywek - umowmy sie - jest zima zaraz, wiec nie ma co teraz gleby robic, a do wiosny jakas okazje bys ustrzelil. Bo jesli o amorkach tych tanich firm mozna zlaezc pozytywne opinie, to juz o springach ciezko;)

rojass
10-12-09, 20:44
ci co mowia ze to do niczego zazwyczaj nie mieli z tym stycznosci
napisałem przecież, że miałem i nie chcę nigdy więcej...

Gorliś
10-12-09, 21:25
Jak zaczalem pisac mojego posta Twojej opinii jeszcze nie bylo:)
Zreszta nieprzypadkiem napisalem ZAZWYCZAJ.
Co do tego taniego zawiasu opinie sa podzielone.

kenny
11-12-09, 00:08
A opinia z drugiej reki Cię zadowala? Jeśli tak to mojemu znajomemu MTSy/Techniksy padły po ok 2000 km i to tak kompletnie, wywaliło olej. Jeśli kupowac budżetowo to kayaby (zamiennik serii), jeśli do obniżenia to bilstein, koni czy inne uznane marki.

herminator
11-12-09, 00:08
Mialem u siebie sprężyny MTS TECHNIK jak i JAMEX -40mm z czego moim zdaniem auto obniżyło się ok -50 mm a to ze względu na to, że sprężyny są strasznie miękkie. Samochód prowadził się fatalnie, szybsze pokonywanie zakrętów było wręcz niemożliwe ze względu na znaczne przechyły nadwozia.
W porównaniu do sprężyn weiteca -40mm , na których jeździłem ok miesiąca to niebo a ziemia. Aktualnie mam sprężyny skunk2 -60 progresywne i dopiero teraz jazda po krętych trasach to prawdziwa frajda.

Jeśli kupisz MTS TECHNIK to bądź pewien, że po miesiącu będziesz się rozglądał za porządnymi sprężynami.

spychu
12-12-09, 12:36
Jesli jezdzisz sam to moglbys zaryzykowac 60, ja u siebie mam -30mm i wizualnie mi malo, ale jak jade z pasazerami/bagazem to juz powoli i ostroznie bo opona jest blisko blotnika.
A jak nie jezdzi sam to juz nie moze wsadzic -60 ? Jakie to ma znaczenie czy jezdzisz sam czy z pasazerami ? Warto bylo dobrac odpowiednie ET felg a nie pisac bzdury o glebie.

Ja mam u siebie ponad -60 przednie kola rowno z nadkolami a tylne milimetry od nadkoli i spokojnie moge jezdzic autem w 4 osoby, bez zadnych problemow z obcieraniem, dobijaniem itd.

Jak w auto wsiadaja te 4 osoby to jego wysokosc praktycznie sie nie zmienia. Kwestia tylko odpowiedniego zawiasu i odpowiedniego ET i nie masz zadnych problemow z jazda przy glebie -60, no moze poza nieco meczacym omijaniem dziur, studzienek, turlaniem sie przez torowiska itp jesli ktos szanuje auto.

Herminator Weitec tez jest progresywny tylko pewnie miekszy niz Skunk.Nie masz dramatu na tych Skunkach podczas jazdy na dziurach ? Auto nie skacze jak pileczka ? Jakie masz do tego amory ?

Jak dla mnie najlepsza opcja do miasta i okazjonalne pojezdzawki to twardy amor plus srednia sprezyna. Np. Bilstein/Koni + Weitec/Eibach a gibanie na winklach niwelowac dobrze by bylo stabilizatorami a nie betonowymi sprezynami, ale to tak na marginesie.

Gorliś
12-12-09, 15:55
Spychu, oczywiscie ze najlepiej dobrac sobie odpowiednio duze Et i problem z glowy, ale nie zawsze ludzie kupuja nowe felgi i maja do wyborku kilka ET.
U mnie jest zdecydowana roznica z 4 pasazerami i bez, jesli u Ciebie nie ma roznicy to przyznasz, ze to dosc twarda sprezyna.
I owszem, uwazam ze jak ktos jezdzi czesto z kompletem pasazerow to gleba -60 ma wiecej wad niz zalet.

mizer
14-12-09, 14:10
Tak jak pisze Kenny - kup sobie Eibachy -30/-35 i zostaw amortyzatory serie - taki zestaw da ci wiecej radosci niz kupowanie calego zawiasu niewiadomego pochodzenia i bedzie o niebo lepszy od MTS`a
Moim zdaniem te springi to najlepszy kompromis miedzy niskim autem a jazda codzienna - jak dasz -60 bedziesz przeklinal co chwile...

karas
16-12-09, 16:37
opinia z drugiej reki Cię zadowala? Jeśli tak to mojemu znajomemu MTSy/Techniksy padły po ok 2000 km i to tak kompletnie, wywaliło olej

U mnie prawy amor z zestawu koni 1110 padł po pół roku -wyrzygał cały olej jaki mial w środku. Takze nawet markowe amory tez sie potrafia zepsuc.

spychu
16-12-09, 21:27
U mnie prawy amor z zestawu koni 1110 padł po pół roku -wyrzygał cały olej jaki mial w środku. Takze nawet markowe amory tez sie potrafia zepsuc.

Akurat te z kitu 1110 wsrod opinii uzytkownikow potrafia zrobic to bardzo czesto.

Barti88
17-12-09, 16:04
oczywiscie ze najlepiej dobrac sobie odpowiednio duze Et i problem z glowy, ale nie zawsze ludzie kupuja nowe felgi i maja do wyborku kilka ET.
U mnie jest zdecydowana roznica z 4 pasazerami i bez, jesli u Ciebie nie ma roznicy to przyznasz, ze to dosc twarda sprezyna.
I owszem, uwazam ze jak ktos jezdzi czesto z kompletem pasazerow to gleba -60 ma wiecej wad niz zalet.

bo nawet jesli nie planuje się obniżać zawieszenia bądź dawać niższego sportowego powinno się kupować felgi z ET i szerokośćią felgi zalecanymi przez producenta...wtedy problem z głowy i auto wygląda normalnie a nie jak golf z dystansami.

mario123
04-01-10, 20:51
Witam!mam okazje zamienic sie z malo doplata:)moje seryjne amory +sprezyny z 6gen sedan na sportowe sprezyny +amory -80,z Vgen,nie znam marki dokladnej tej calej zawiechy bo przyjechala z niemiec(wlasciel tez nie zna)teraz moje pytanie brzmi:jak to bedzie wygladac w moim samochodzie i czy da sie przelozyc bez zadnych przerobek?!

kenny
05-01-10, 12:23
-80mm? odważny jesteś :)

mario123
05-01-10, 17:12
tez dlatego putam sie was o opinie,czy warto i co wy na to?

kenny
05-01-10, 17:33
jak chcesz jeździć tym autem to zapomnij o takiej glebie

mario123
05-01-10, 17:45
az tak zle?to co proponujesz?

taz666
05-01-10, 18:03
-40 to optimum -60 to już hardkor, na -80 nie przejechałbyś kilometra...

mario123
05-01-10, 18:12
ok,dzieki za info,Pozdro!

radzio1704
05-01-10, 19:32
Witam,
A mieliscie stycznosc z eibachami -35? obnizaja tyle ile podaje producent? Czy mniej/wiecej?
Ja zastanawiam sie nad sprezynami MTS na seryjny amor... ale czytajac Wasze opinie to mi sie ich odechciewa.
Bo kupic badziew za 300zl to nie problem, ale z drugiej strony Eibachy kosztuja dwa razy tyle...

tony_bf
06-01-10, 15:40
Witam,
A mieliscie stycznosc z eibachami -35? obnizaja tyle ile podaje producent? Czy mniej/wiecej?
Ja zastanawiam sie nad sprezynami MTS na seryjny amor... ale czytajac Wasze opinie to mi sie ich odechciewa.
Bo kupic badziew za 300zl to nie problem, ale z drugiej strony Eibachy kosztuja dwa razy tyle...

mieliśmy,
6 gen na seryjnych amor. (na razie)
są super
czy dokladnie 35 linijką nie mierzyłem , ale jak położyłem je koło serii przed montażem to tak gdzieś wychodziło :)

MTS to jest lol.
Chcesz trochę pojeździć kup eibachy.

radzio1704
06-01-10, 17:17
A możesz coś więcej napisać o wrażeniach z jazdy? Twardo? Miękko? pewniej się pokonuje zakręty?

tony_bf
06-01-10, 17:26
już nie pamietam jak się jeździ serią, ale nie jest tak twardo, bo zostały seryjne amorty, a eibachy ogólnie mają opinię tych "miękkich". Do codziennej jazdy cywilnej są b.dobre.

zakręty czy pewniej, hmm.. napewno lepiej niż seria, bo auto jest niżej :)
ale to nie to samo co z twardymi sport amortami + np. rozpórkami, wtedy mozna powiedziec że wchodzi w zakręty jak trzeba.

radzio1704
06-01-10, 17:31
czyli mozna powiedziec ze zakladajac eibachy jedynie obnize Hankę a komfort bedzie porownywalny do serii?

tony_bf
06-01-10, 17:44
tak można tak powiedzieć
na pewno będzie trochę twardziej, ale nie bez przesady.

domyślam się że chcesz posadzić dla lepszego wyglądu, jeśli tak - to najlepsza opcja dla Ciebie (tak na szybko)

jeśli zależy Ci na sportowym zawieszeniu auta - to springi, amortyzatory pod krótkie springi, rozpórki - na początek wystarczy, takie minimum :)

mario123
06-01-10, 18:11
jedno pytanie,moze troche odbiegajace od tematu ,czy zawieszenie od 5gen bedzie pasowalo do 6gen?mowa o sportowym zawieszeniu

daniel_2007
06-01-10, 18:45
a co myślicie o sprężynach sportowych postert? czy to twarde springi?

skilo_one
06-01-10, 19:46
a jak jest ze sprężynami z Pro Teca? podchodzą do hachtbacka? Jaka jest różnica względem sprężyn z pozostałych wersji?

radzio1704
06-01-10, 21:01
tak można tak powiedzieć
na pewno będzie trochę twardziej, ale nie bez przesady.

domyślam się że chcesz posadzić dla lepszego wyglądu, jeśli tak - to najlepsza opcja dla Ciebie (tak na szybko)

jeśli zależy Ci na sportowym zawieszeniu auta - to springi, amortyzatory pod krótkie springi, rozpórki - na początek wystarczy, takie minimum :)


No tak na początku dla lepszego wyglądu a później się pomyśli nad czymś konkretnym...
a nie uważasz że -35 to może być trochę mało jeśli chodzi o wygląd? :)
nie chce umoczyć kilku stów i być później niezadowolonym...

tony_bf
06-01-10, 22:41
No tak na początku dla lepszego wyglądu a później się pomyśli nad czymś konkretnym...
a nie uważasz że -35 to może być trochę mało jeśli chodzi o wygląd? :)
nie chce umoczyć kilku stów i być później niezadowolonym...

na pewno nie jest to samo co -60mm, ale pamietaj że to nie USA, i tutaj mamy inne ulice, poza tym, przy -60 seryjne amortyzatory nie wytrzymają Ci długo :D
Chcesz posadzić -60mm to od razu sport amrt. obowiązkowo.
Ale nie unikniesz problemów z miską olejową itp. :) chociaż wielu tak jeździ, wybór należy do Ciebie
ale sądząc po tym że rozważałeś tanie springi, nie zamierzasz dokupywać amortyzatorów, więc zapomnij.
Eibach może drogie ale płacisz za jakość.

honda posadzona -35 bardzo ładnie wygląda.

radzio1704
07-01-10, 09:57
chociaż wielu tak jeździ, wybór należy do Ciebie
ale sądząc po tym że rozważałeś tanie springi, nie zamierzasz dokupywać amortyzatorów, więc zapomnij.
Eibach może drogie ale płacisz za jakość.

honda posadzona -35 bardzo ładnie wygląda.


Ja tak nie będę jezdził:) no na razie nie zamierzam kupowac amorow... a z czasem się pomyśli...
w sumie to masz racje lepiej kupić Eibachy może pojeżdżę dłużej niż na tych MtS i innych wynalazkach;)
a jak myślisz opłaca się od kogoś kupić używane Eibachy czy lepiej nie bawić się w takie coś i kupić nówki???

daniel_2007
07-01-10, 10:18
spręzyny z coupe 97 podejdą plug play do hb 93?

tony_bf
07-01-10, 12:21
a jak myślisz opłaca się od kogoś kupić używane Eibachy czy lepiej nie bawić się w takie coś i kupić nówki???

zależy z jakim przebiegiem, jak ktoś Ci pokaże paragon zakupu i springi będą np. pół roczne, roczne czy nawet 2 letnie to myślę że można wziąć. Czy więcej to nie wiem, teoretycznie są wytrzymałe.
Ja kupiłem nówki, bo akurat nikt nie miał używek. Będzie kwit to dokupię amort np. blistein b8 lub inne do tego. Tobie też radzę, tak na przyszłość.

radzio1704
07-01-10, 13:14
patrząc po allegro to sa Eibachy ale wszystkie obnizaja -30... wiec jak to z nimi jest?

poszukam na forum może ktoś będzie miał używki...

tony_bf
07-01-10, 14:58
patrząc po allegro to sa Eibachy ale wszystkie obnizaja -30... wiec jak to z nimi jest?

poszukam na forum może ktoś będzie miał używki...

eibach
civic coupe do 95: -30mm
civic coupe od 96: -35mm

http://www.rallyshop.pl/index.php?p1388,sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic

radzio1704
07-01-10, 15:36
dzięki wielkie tony_bf

zieliniaczek
12-01-10, 11:23
ja mam u siebie 50 sam zobacz

zapomnialem dopisac mam VOGTLAND

mAgik
12-01-10, 11:30
Dzisiaj zakupiłem eibachy, zobaczymy jak to się będzie sprawować w MB6. Poczekam do wiosny z ich założeniem bo boję się, że będę za pług robił w obecnych warunkach.

radzio1704
12-01-10, 13:51
Dzisiaj zakupiłem eibachy, zobaczymy jak to się będzie sprawować w MB6. Poczekam do wiosny z ich założeniem bo boję się, że będę za pług robił w obecnych warunkach.



I zakladasz je na seryjne amory?

mAgik
12-01-10, 23:29
Tak. Mam Kayabe Excel G z przodu i z tyłu gazówki. Jak nie spełnią swojej roli to kupię nowe amorki.
Zależy co kto chce osiągnąć. Ja chcę aby auto nieco lepiej trzymało się w zakrętach, ładniej wyglądało i zachowało odrobinę komfortu.
Znajomy załatwił mi nówki po dobrej cenie więc trzeba było brać :)
Mam nadzieję, że te sprężynki spełnią moje oczekiwania.

spychu
13-01-10, 00:17
Nie spełnią bo są dość miękkie :) Co nie zmienia faktu, że uważam je za dobre sprężyny i idealne do miasta.

rosiniak99
13-01-10, 07:13
czyli jak ktoś chce niżej a nie rezygnować z komfortu to Eibach + seria? Nie ma innej alternatywy?

radzio1704
13-01-10, 09:40
Znajomy załatwił mi nówki po dobrej cenie więc trzeba było brać :)

A za ile Ci je zalatwil? Jesli mozna wiedziec...
jak cos to napisz na PW...
Ja tez sie zastanawiam nad Eibachami na seryjny amor i na poczatek chyba tak zrobie...:)

subbler
13-01-10, 10:30
Nie spełnią bo są dość miękkie :) Co nie zmienia faktu, że uważam je za dobre sprężyny i idealne do miasta.

Tak właśnie ;D komfort jest, gleba jest.. ale na zakrętach jak bujało tak buja.. - tzn pamiętam, że kilka dni po założeniu jarałem się, że jeździ się dożo lepiej [czyt. sportowo] ale to taki efekt placebo. Generalnie jest nisko, ładnie tłumi nierówności obniża ci troche środek cięzkości przez co rzeczywiście troche lepiej sie auto prowadzi... i to tyle ;)
Na początek - moim zdaniem WARTO - kasy się nie wtopi, bo potem sprzedajesz je i niewiele tracisz tak naprawdę... nauka jazdy po dziurach na glebie prze rok się przydaje - a przez ten czas zbierasz hajs i wrzucasz markowy gwint - jedyne sensowne rozwiązanie ;)

Tyle ode mnie :o

spychu
13-01-10, 12:26
Albo do tych Eibachów dokładasz twardszy, krótszy amor np bila B8 albo Koni Sporta i masz bdb zawias.

hubi88wwy
13-01-10, 12:46
no i MTS juz zalozony i cholera tyl jest nizej a przod wyzej;/a jak tylem na dolek wjade to mnie prawie do dachu wyrzuca;/sa tam 4 regulacje wysokosci na przodzie jak i na tyle mam na te najznizsze,czy myslicie ze powinienem na tyle zmienic na przedostatnie?i czy wtedy niepodskawial bym tak??

daniel_2007
13-01-10, 13:14
Może masz zamienione sprężyny tył z przodem

mAgik
13-01-10, 13:29
Tak właśnie ;D komfort jest, gleba jest.. ale na zakrętach jak bujało tak buja.. - tzn pamiętam, że kilka dni po założeniu jarałem się, że jeździ się dożo lepiej [czyt. sportowo] ale to taki efekt placebo. Generalnie jest nisko, ładnie tłumi nierówności obniża ci troche środek cięzkości przez co rzeczywiście troche lepiej sie auto prowadzi... i to tyle ;)
Na początek - moim zdaniem WARTO - kasy się nie wtopi, bo potem sprzedajesz je i niewiele tracisz tak naprawdę... nauka jazdy po dziurach na glebie prze rok się przydaje - a przez ten czas zbierasz hajs i wrzucasz markowy gwint - jedyne sensowne rozwiązanie ;)

Tyle ode mnie :o


Zależy mi przede wszystkim za zachowaniu komfortu:) Jeżdżę autem głównie na Wawie, na tor się nie wybieram. Auto powinno lepiej zachowywać się na zakrętach, pamiętajmy że VTI seryjnie ma rozpórki, stabilizatory itp, a po obniżeniu środka ciężkości, jakieś efekty to musi dać i auto nie powinno za bardzo się bujać i wychylać na zakrętach.
Co do wrażeń i stopnia zadowolenia wypowiem się dokładnie na wiosnę jak je założę.
W razie czego tak jak mówicie dokupię sportowe amorki.

radzio1704- poszło PW

radar333
14-01-10, 15:44
no i MTS juz zalozony i cholera tyl jest nizej a przod wyzej;/a jak tylem na dolek wjade to mnie prawie do dachu wyrzuca;/sa tam 4 regulacje wysokosci na przodzie jak i na tyle mam na te najznizsze,czy myslicie ze powinienem na tyle zmienic na przedostatnie?i czy wtedy niepodskawial bym tak??

Bo te amory są właśnie takie przy*ebane że ci przód stoi wyżej niż tył. Masz 3 opcje:
1.Wyp*erdolić te amory
2.Dać przednie amory do tokarza żeby ci zrobił dodatkowy frez
3.Umieścić przednie amory w koszyczku na dole troszkę niżej. Tam jest na amorach takie przetłoczenie na śrubkę ale można je dać niżej (jakieś 2 cm) i przekręcić śrubę która troszkę wetnie się gwintem w amora ale nie zaszkodzi to w niczym.

Ja zrobiłem opcje nr 3. Do tego mam springi Eibach ProKit progresywne -30mm o których mowa w tym temacie i auto siedzi mi przy maxymalnym nastawie dolnym tak:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=18667&highlight=radar333

Co do tych sprężyn to na seryjne amory jak je dałem to lepiej tłumiły wyboje niż seryjne sprężyny i na zakrętach odczuwalnie lepiej. We współpracy z tymi amorami to jest nieźle. Jest tylko jedna mega bolączka, mianowicie przez to "regulowanie" (które jest głupotą sama w sobie) amor jest bardzo złożony i na poprzecznych nierównościach dobija ci amor do dobijaka czyli się składa. Jest nieprzyjemne dobicie ale jeżdżę już tak rok i nauczyłem się zwalniać przed takimi przeszkodami. Radzę OBOWIĄZKOWO zmienić dobijaki na nowe, twarde przy tych amorach. Je tego nie zrobiłem i na wiosnę to zrobię. Wycieków oleju nie stwierdzam, auto prowadzi się raczej dobrze. Wahacze górne po pół roku musiałem wymienić i wszystkie gumki z przodu ale nie były chyba nigdy wcześniej wymieniane. Jeżdżę codziennie 70 km po zrytych drogach. Jakby siadł mi od tego dobijania przód to tak, kupię je jeszcze raz bo są już po nawet 70 zł/szt ale tym razem dobre dobijaki. Możliwe że te springi (jak już tu pisano) są troszkę za miękkie do takiego obniżenia i ewentualne twarde springi by polepszyły sytuacje.

Rozpisałem się ale chciałem konkretnie wypowiedzieć się aby pomóc innym przy wyborze.

hubi88wwy
14-01-10, 16:51
Dzieki za rady;)ale hmmm teraz jezdzac czuje sie jak w ciagniku na kazdym dolku wyrzuca mnie w gore i wszystko co jest w bagazniku,czy po wymianie dobijaka bd w miare lepiej?;)

And84
14-01-10, 19:32
Ja śmigam na Eibach Pro kit + seria amory ( śmigam tak ponad rok nic nie umarło ) jak na niski zawias jest bardzo dobrze a po mniejszych nierównościach lepiej pracują niż seria co do dobić to praktycznie zero na ten sezon może uda się kupić jakiś lepszy amor i będzie konkret zawias .
Ogólnie polecam :)

radar333
15-01-10, 09:21
jezdzac czuje sie jak w ciagniku na kazdym dolku wyrzuca mnie w gore i wszystko co jest w bagazniku,czy po wymianie dobijaka bd w miare lepiej?

Nie, dobijaki nic nie zmienia. To jest gleba, musisz nauczyć się jeździć: omijać dziury, zwalniać przed nierównościami itp. A nie jak na "kozim" zawiasie pyta i do przodu.

hubi88wwy
15-01-10, 09:55
Nie, dobijaki nic nie zmienia. To jest gleba, musisz nauczyć się jeździć: omijać dziury, zwalniać przed nierównościami itp. A nie jak na "kozim" zawiasie pyta i do przodu.

A nie bylo by lepiej uciac seryjna sprezyne o 1,2 kregi i wlozyc na tyl?nie bylo by lepiej?seryjna sprezyna jest przecierz mietsza niz ta mts;)

rodzyneck
15-01-10, 10:00
Taaa, nie ma to jak sztuczki rodem z calibry, a może spinki na 3 zwoje założyć?

hubi88wwy
15-01-10, 10:07
Taaa, nie ma to jak sztuczki rodem z calibry, a może spinki na 3 zwoje założyć?

i co mnie poruwnujesz do jakiejs calibry;/szukam pomocy a jak nie potrafisz pomoc to tu nie pisz.Takie dziwne ze chce cos zrobic zeby mi tyl tak nie skakal;/?

zabas
15-01-10, 10:18
hubi88wwy to nie proponuj sztuczek z calibry... nie ucina się sprężyn, jasne może to i działa, na chwile ale to bez sensu.
ktoś napisał że może masz zamienione springi przód na tył i w drugą stronę. sprawdzałeś ? amorki z tyłu masz mts nówki ?

hubi88wwy
15-01-10, 10:29
nie wiem czy to calibrowe czy nie calibrowe sztuczki,chce poprostu zeby mi tak dupa niep odskakiwala,lece do garazu i zobacze co tam jets;)a amortyzatory mam na przodzie i na tyle nowki mtsa,caly zestaw mts.


bylem w garazu i na tylnej sprezynie jest do gory nogami 100137 bodajrze;)jakie musio byc na przodzie jakie na tyle??

tomek85
15-01-10, 14:32
witam, podepne sie do tematu, bo chce znac Wasza opinie. Mam u siebie sprezyny -30 ap sportfahrwerke na seryjnych amorach w coupe 5gen. Chce je zmienic i zastanawiam sie czy warto zakladac te sprezyny do kayba exel-g albo bilstein b4 ? Ewentualnie jakies inne zamienniki seryjnych amorków? Niestety mam na to tylko 700-800zł, dlatego tez taki wybór.

spychu
15-01-10, 17:35
Hubi88 nie skacze Ci dlatego, ze jest twarda sprezyna ale dlatego, ze amory ciagle wala w odboje, bo przy glebie co sobie zafundowales amor jest tak scisniety, ze przy seryjnych odbojach ma minimalny skok. Wali w odboj na kazdej dziurze i dlatego podskakuje.

hubi88wwy
16-01-10, 10:35
Bylem na przegladzie i mechanik po komputerowym wykazie stwierdzilz e sa za twarde te sprezyny i jechac gdzies dalej to skzoda gadac;/no i tera zmoje pytanie jakie polecicice obnizajace sprezyny tak 40mm przod 20mm lub 30mm na tyl???

radar333
21-01-10, 09:15
Eibach Pro Kit, tak jak juz pisano tu jest git. nie za twardy, nie za miękki. Markowe, pewne i sprawdzone tylko ze cena duża a używki rzadko się trafiają.

Mimo to uważam że dramatyzujesz bo nigdy wcześniej na glebie nie jeździłeś. Ja teraz chciał bym twardziej jednak :rolleyes: Może przejedź sie jakimś innym autem znajomego obniżonym którego właściciel twierdzi że jest ok i zobacz czy nie ma tak samo. Żeby kasy nie potrzebnie nie wydawać...

RyBa
21-01-10, 22:10
Mała podpinka do tematu...
Chciałbym glebe cos koło -60 bo -30 wydaje mi sie troche hmm za małe i czytalem duzo i powiedzmy ze mam do wydania jakies 800-1000 zl co polecacie? byłbym skłonny Eibach pro kit'a ale wydaje mi sie ze moja hanka wysoko stoi i nie bedzie róznicy jak załoze -30 wlasnie Eibacha na seryjny amor a moze sie myle... Jakies propozycje?

grafix
21-01-10, 23:46
kolejne zblakane dusze do nawrócenia ...

jesli ma byc do 30mm na seryjny z przymrzeniem oka mozna
jesli wiecej niz 30mm czyli 40, 60 to juz amor o krotszym skoku

ewentualnie na mega twardym springu do - 40mm i seryjnym amorze tez ujdzie

tylko pytnie .. po co ?

woz1938
22-01-10, 13:34
ja wlasnie zobacze jak bd wygladal pro kit w moim sedanie tylko kase odloze...
mam sedana z '92r i tez troszke wysoko stoi i razi to...obnize narazie -30mm zobaczymy jak to bd wygladac na feldze 15 i oponie 50
ale mowicie ze te springi -30mm moge zalozyc na serie? tak mowil And84 i u niego wszystko ok

zabas
22-01-10, 21:19
czyli tak jakby twarda spręzyna jest zdrowsza dla seryjnego amorka ? np. taki H&R ?

radzio1704
22-01-10, 21:45
czyli tak jakby twarda spręzyna jest zdrowsza dla seryjnego amorka ? np. taki H&R ?


predzej zajezdzisz amortyzator...
a jakie amortyzatory najlepsze bylyby do Eibachow -30 lub -35??

zabas
22-01-10, 21:50
no grafix tak to ujął więc pytam :D

daniel_2007
23-01-10, 10:45
ze sprężyną H&R na dużej glebie będzie dobrze bo auto nie będzie przechylać w zakrętach ale seryjny amor szybko się wyeksploatuje

grafix
23-01-10, 11:55
Jesli spring jest mega twardy i obniżenie nie jest większe od 40 mm to amor pracuje na górnej granicy , nie tłumi jak powinien i nie wybiera nierówności poprawnie. Amora nie zajedziesz tak w sezon czy nawet dwa. Z większym obniżeniem/ miększa sprężyna szybciej go wykończysz.

dlatego pytanie na koniec .. po co ?
to sa półśrodki jedynie na wygląd, w każdym przypadku jest gorzej (niebezpiecznie) niż stock !

rozwiązaniem jest cały zestaw amor + spring lub zakup bila i dobranie do niego springów.

RyBa
24-01-10, 15:46
Na seryjny amor zakładam -30 i zbieram na kmpl zawieszenia (amor+spring) co by polozyc Hanke nizej.. Jedyne chyba rozwiazanie ekonomiczno stylistyczne :)
Pozdrawiam

skolopendra
24-01-10, 17:58
Jedyne chyba rozwiazanie ekonomiczno stylistyczne

ale nie jezdne

kenny
25-01-10, 14:29
Jedyne chyba rozwiazanie ekonomiczno stylistyczne

Chyba tylko stylistyczne. W sporcie początkujący często robią na początku maks glebę bo naoglądali się w TV aut co szoruja dupą po torze. Większość z nich po czasie wraca do seryjnych sprężyn tylko amory utwardza.

tony_bf
25-01-10, 17:02
Chyba tylko stylistyczne. W sporcie początkujący często robią na początku maks glebę bo naoglądali się w TV aut co szoruja dupą po torze. Większość z nich po czasie wraca do seryjnych sprężyn tylko amory utwardza.

tak tylko gdzie nie spojrzę na "pro-tuningowe" auta to wszystkie posadzone.

skolopendra
25-01-10, 17:45
tak tylko gdzie nie spojrzę na "pro-tuningowe" auta to wszystkie posadzone.

bez przesady moje siedzi na serii ;) twardo :D

rosiniak99
26-01-10, 15:02
wystaw tylko w dziale Nasze Hondy swoją H to co drugi komentarz "Na glebę z nią!" albo "bardzo ładna ale wygląda jak terenówka" no i weź i nie obniż :D
Niestety w moim przypadku właściwości jezdne na glebie pogorszyły się i to na pewno na nierównej drodze a mam glebę -40 + seria amor... Na zimę mam serię i jest duuużo lepiej ;)

zabas
26-01-10, 20:15
Chyba tylko stylistyczne. W sporcie początkujący często robią na początku maks glebę bo naoglądali się w TV aut co szoruja dupą po torze. Większość z nich po czasie wraca do seryjnych sprężyn tylko amory utwardza.

ok. wraca do seryjnych sprężyn i utwardza amor. czy to też oznacza że zakłąda skrócone amory ? jest to wogóle realne ? skrócony amor pierwszy lepsze mts do seryjnych springów ?

kenny
26-01-10, 22:36
ok. wraca do seryjnych sprężyn i utwardza amor. czy to też oznacza że zakłąda skrócone amory ? jest to wogóle realne ? skrócony amor pierwszy lepsze mts do seryjnych springów ?

Niekoniecznie krótsze. Auto po pierwsze musi się dobrze i bezpiecznie prowadzić. Zawieszenie musi wybierać nierówności, a nie na nich podskakiwać. Niestety wielu "tjuningowców" jak się zawias sypie to wymienia sprężyny na niższe i twardsze, bo myślą że przestanie bujać, auto będzie się lepiej prowadzić bo będzie niższe itd. A tu dupa bo na zajechanych amorach i twardych springach jest jeszcze gorzej, ale to nic, bo jest + 5 do respektu za glebę.
Amortyzator musi być po pierwsze sprawny.

skolopendra
27-01-10, 15:27
Zawieszenie musi wybierać nierówności,

a to czuć , jak na zjeżdżalni wodnej :D

PIMPEK_EJ2
29-01-10, 22:55
Ja nie polecam sprężyn jamex-a.Kilka dni po założeniu niby fajnie extra ale po czasie doszedłem do wniosku że to nie jest to czego szukałem.Auto skacze za bardzo i siada przy 4-5 osobach za bardzo.Amory rok temu wymieniane

DymisR^
26-05-10, 21:27
witam zamierzam kupic sprezyny do mojej Hani eg4 firmy FK http://moto.allegro.pl/item1028898802_sportowe_sprezyny_obnizajace_honda_ civic_fk.html mam pytania zwiazane z tym: czy ktos jezdzil na tych sprezynach?jesli tak czy warto je kupic za te pieniadze?i czy faktycznie przy obnizeniu 35-40mm auto tyle siadlo nizej

zabas
27-05-10, 10:38
oo kolega z okolic chyba :)
założe w przyszły tydzien to ci powiem :D

DymisR^
27-05-10, 12:12
ok czekam na relacje i milo by bylo zobaczyc foty z przed i po zalozeniu :D
tak z okolic mieszkam ok 3km od Kęt

zabas
27-05-10, 22:26
spoko tak zrobie :) sam dla siebie dla porównania :D
lognij sie na www.teamrice.pl - tam jest wiecej ludzi z okolic :D

DymisR^
27-05-10, 23:05
ok jak znajde troche czasu, teraz mam duzo nauki bo koniec roku a trzeba oceny podciagnac ;d i isc jak najszybciej do roboty bo trzeba zrobic remoncik hani od silnika po blacharke niestety ,przynajmniej jak z nia zrobe bede wiedzial co mam:)jakos zbyt duzy sentyment do niej mam zeby ja sprzedac
PS.wrzucaj jak najszybciej te sprezyny i pokaz zdjecia bo juz sie doczekac niemoge;p

Qban
17-07-10, 15:31
A co powiecie o zawiasie Tein super street [ss] ;] mam okazje do kupienia uzywek 6scio miesiecznych za dobra cene nowy zestaw 1200 yoyo (euro) jezdzi ktos na tym? Jakie wrazenia warte polecenia ? Tak wiem wiem to nie jest zawias z dolnej polki, ale ciekawi mnie czy warty swojej ceny

lozek
17-07-10, 16:32
jak za 1200 to warto i nie ma sie co zastanawiac

Qban
17-07-10, 17:12
jak za 1200 to warto i nie ma sie co zastanawiac

1200 euro nowe kosztuja, ja mam okazje do kupienia za 490euro 6miesiecy jezdzone.. tylko czy ktos ma jakies opinie z ich uzytkowania

lozek
17-07-10, 18:20
Sorry, źle przeczytałem.

czyli mniej niż połowa ceny za te uzywki.

Są one jeszcze na aucie? jak tak to warto sprawdzić jak się zachowują. Jak nie to troche kupowanie w ciemno. Cena dobra, ale nie wiadomo jaki ich stan ( choć i tak po pół roku to zajechane raczej nie są ). Jeżeli stan dobry to ja bym brał, bo za taką cenę nie da się skompletować jakiegoś super zestawu

Qban
17-07-10, 21:35
Sorry, źle przeczytałem.

czyli mniej niż połowa ceny za te uzywki.

Są one jeszcze na aucie? jak tak to warto sprawdzić jak się zachowują. Jak nie to troche kupowanie w ciemno. Cena dobra, ale nie wiadomo jaki ich stan ( choć i tak po pół roku to zajechane raczej nie są ). Jeżeli stan dobry to ja bym brał, bo za taką cenę nie da się skompletować jakiegoś super zestawu


Dzieki tez tak wlasnie pomyslalem, gwinty byly juz wyjete z auta, ale jeden amor byl "spocony" poza tym nie wygladaly najepiej odpuscilem...

Cywa
17-07-10, 22:46
Niekoniecznie krótsze. Auto po pierwsze musi się dobrze i bezpiecznie prowadzić. Zawieszenie musi wybierać nierówności, a nie na nich podskakiwać. Niestety wielu "tjuningowców" jak się zawias sypie to wymienia sprężyny na niższe i twardsze, bo myślą że przestanie bujać, auto będzie się lepiej prowadzić bo będzie niższe itd. A tu dupa bo na zajechanych amorach i twardych springach jest jeszcze gorzej, ale to nic, bo jest + 5 do respektu za glebę.
Amortyzator musi być po pierwsze sprawny.

koledze przyznam 1000% racji

a podsumuje to tak, jezdzilem na wielu zestawach zawieszen i z doswiadczenia (nie z "usłyszenia") powiem ze zadne jamexy, weitec`i na seryjne amory, mts techniki ktore sa porazka (cena mowi sama za siebie) twarde sprezyny typu h&r na seryjne amory - tym bardziej zuzyte... darujcie sobie to wszystko i niech kazdy zrozumie ze na zawieszeniu sie nie oszczedzi! jezeli sie chce dobrze = "dobra cena", polsrodkami nie ma co sobie zawracac w tym temacie dupy, to podobnie jak z uszczelkami do auta.. albo drogie oem, albo zadne...

p.s DOBRY zawias w przystepnej cenie nie biorac pod uwage drogich gwintow to np. koni kit 1130 bodajze o ile cyferek nie pomylilem lub kyb agx + pro kit eibacha , na ktorym sam aktualnie jezdze

L0k0
03-08-10, 15:00
z tego co tu wyczytałem to dla kogoś komu zależy przede wszystkim na wyglądzie i nie chce stracić zębów jeżdżąc po naszych drogach, najlepsze rozwiązanie to kupić sprężyny eibacha -40mm i założyć sportowe amory Bilstein (bo seryjne są już dojechane)

tak ?

Adrian
21-11-10, 22:52
Czy na samych sprężynach eibacha tył auta nie będzie niżej??

And84
22-11-10, 15:09
Czy na samych sprężynach eibacha tył auta nie będzie niżej??
W sensie niżej od przodu czy w ogóle od serii :confused: Od przodu niżej nie będzie nawet delikatnie wyżej a względem serii jest naturalnie niżej .

Adrian
22-11-10, 15:20
Napaliłem się na TA Technix ale chyba dam sobie z tym spokój i wybiorę eibachy

And84
22-11-10, 19:23
Dokładnie daj sobie spokój , też mam Eibachy na początku śmigałem na serii amorach i było naprawdę ok po czasie kupiłem amory Koni Sport i jestem bardzo zadowolony z zawiasu .