Zobacz pełną wersję : schemat budowy 4-2-1
witam,
szukałem i nie znalazłem, a jeżeli jest to przepraszam. do rzeczy- mianowicie szukam rysunku szczegółowego- rysunku technicznego kolektora 4-2-1 takiego z któego później można by skonstruować własnoręcznie taki kolektor. ogarniał to ktoś już? wydaje mi się że sama budowa kolektora jest całkiem prosta, potrzebne mi tylko wymiary dokładne i myślę że dałoby się to poskładać.
kiedys zrobilem taki "rysunek techniczny" i wklejalem na forum ze wszystkimi wymiarami. poszukaj dokladnie, jak szukajka nie znajduje to przesledz wszystkie napisane przeze mnie posty.
skolopendra
10-12-09, 17:42
mi tylko wymiary dokładne i myślę że dałoby się to poskładać.
pewnie że można ,tylko sensu przynajmniej ja nie widzę
mozesz rozwinac swoja mysl??dlaczego nie mialoby to wg ciebie sensu?
bo za cenę materiałów możesz mieć ebayowego
a skad wiesz ze autor tematu nie ma dostepu do materialow po znacznie innych cenach?? lub/i sam jest spawaczem i zrobi sobie to samodzielnie?
Nawet jesli to policz sobie jego prace. Chinole 4-2-1 sa teraz tak smiesznie tanie, ze naprawde nie warto samemu ameryki odkrywac...
No chyba, ze sztuka dla sztuki, pasja spawacza, doskonalenie umiejetnosci czy jak to tam nazwac, wtedy luz.
nie wazne jak tani sa chinole, jesli koles mam mozliwosc to nie placi za swoja robote nic. poza tym moze lubi cos sam pogrzebac przy aucie a nie wszystko kupowac na allegro.
jakby ktoś szukał tego tematu z rysunkiem technicznym to jest tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=349723#post349723
skolopendra
11-12-09, 15:00
dlaczego nie mialoby to wg ciebie sensu?
bo za cenę materiałów możesz mieć ebayowego
i
nawet jak jest spawaczem i ma dostęp do giętarek to jest to kupa roboty ,a efekty mierzalne mogą dalece odbiegać od
parametrów złej jakości chinola
więc ...
JW
moze kolega po prostu chce to zrobic - just for fun
Witam, przepraszam ze odkopuje tak stary temat ale nie chcialem zakladac nowego.
Moze ktos podpowie jakie parametry powinien posiadac takowy kolektor i o na co zwracac szczegolna uwage podczas jego wykonywania???
Dodam ze mam material na ten ze element i jestem spawaczem wiec wdg mnie warto troche kasy zaoszczedzic no i potem miec satysfakcje ze sie zrobiło samemu a nie kupione na ebayu lub allegro.
Pozdrawiam.
Witam, przepraszam ze odkopuje tak stary temat ale nie chcialem zakladac nowego.
Moze ktos podpowie jakie parametry powinien posiadac takowy kolektor i o na co zwracac szczegolna uwage podczas jego wykonywania???
Dodam ze mam material na ten ze element i jestem spawaczem wiec wdg mnie warto troche kasy zaoszczedzic no i potem miec satysfakcje ze sie zrobiło samemu a nie kupione na ebayu lub allegro.
Pozdrawiam.
Spytam się o tę kwestię finansową. Planujesz kolektor do D czy B-serii? 4-2-1? Jak sądzisz, ile Ciebie to wyniesie?
ja robilem taki kolektor do d serii materiały były za darmo, ale w sumie gra nie warta swieczki. Kupa roboty z ojcem okolo 2 dni sie papralismy. dodam ze mialem drugi silnik w garazu co bardzo ulatwilo przymiarki. Satysfakcja jest, ze sie samemu zrobilo i na dupohamowni tez efekty byly.
Do D14A3, no jedyne co mnie to wyniesie to troche czasu i checi bo material mam.
Flansze zrobie sobie na frezarce i potem na szlifierce do plaszczyzn sobie to wyrownam zeby nigdzie nie dmuchalo no jedyny problem to bedzie rury wygiac w odpowiedni sposob i tak myslalem ze skoro ktos z forumowiczow juz to robil to podrzuci mi jakies wskazowki co i jak zrobic zeby uzyskac najlepszy efekt.
Pozdrawiam :)
Ja uzylem gotowych kolanek a tam gdzie trzeba bylo rure podgiac to podcinalem i zaspawywane bylo
No ale jak naciąłes i zaspawałeś to juz gładkiego przepływu nie ma. Czy to w niczym nie bedzie przeszkadzało??? Według mnie najlepiej było by na goraco giac lub na gientarce do rur ale moge sie mylic.
Moze wypowie sie ktos kto lepiej sie na tym zna??
Jest jeszcze takie ustrojstwo do rozpychania rur, czyli w danym miejscu zwiększasz ich średnicę tak, by jedna rura weszła w drugą, wtedy możesz spawać dookoła i masz gładki przepływ spalin, widziałem to na rurach miedzianych :p Do stali czy kwasówki też powinno coś takiego być, chociaż tą drugą trudno byłoby rozepchnąć.
no ale takie rozpychanie to juz nie jest to co cala rura gładka w srodku
Jak już zrobisz ten kolektor to wrzuć foto chętnie bym kupił taki:)
No ale jak naciąłes i zaspawałeś to juz gładkiego przepływu nie ma.
Na pewno, ale wątpię żebyś poczuł różnice.
Czy to w niczym nie bedzie przeszkadzało???
Zależy jeszcze jakie te połączenia będą.
Według mnie najlepiej było by na goraco giac lub na gientarce do rur ale moge sie mylic.
Jak tak zrobisz to pokaż,efekty. Rozmawiałem z kilkoma fachowcami i polecili mi kolanka hamburskie.
Kwasiak ponoć nie jest taki prosty w obróbce.
No stal nierdzewna/kwasowa jest ciężka w obróbce, ale za to najlepsza i jak dla mnie jedyna na układy wydechowe. Czarna się gnie i rdzewieje.
Jak by ktoś potrzebował to będę chyba w posiadaniu flansz do budowy takich kolektorów. Nierdzewka. Czarna też może ale odradzałbym ;) Jak się sam nie wezmę i nie pospawam całego kolektora, ale to jednak rzeźba jest ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.