Zobacz pełną wersję : Mam gaz w B18C4 i jestem zadowolony ;)
Vtam,
temat zupelnie inny niz wszystkie w tym dziale ;) pisze go zeby obalic pewne mity -
jak to honda nie moze jezdzic na lpg a B-seria to juz w ogole profanacja. skoro typ ery czy tam porshaki cayany moga ;)
od poczatku ...
pare lat temu mialem jajko eg4 z d15b2, bylem przeciwnikiem gazu dlugo, za dlugo ...
po 4 latach uzytkowania postanowilem zagazowac auto. byla do 2gen.lpg lovato ze zwezka i fakt byla to porazka.
auto strasznie sie zamulilo, na lpg i na benie odpychalo sie sporo slabiej, i odechcialo mi sie przy nim juz co kolwiek modzic, sluzylo mi juz tylko do taniego przemieszczania.
pojezdzilem nim jeszcze 3 lata i sie sprzedalo. temat zamkniety.
pozniej urodzil mi sie syn i postanowilem kupic wieksze auto. mial to byc sedan z b16, po roku szukania bez efektu, postanowilem kupic 5d rowniez z b seria,
ale rowniez ciezko to bylo znalezc (3lata temu) w dobrym stanie. wybor padl na aero i po obejrzeniu paru sztuk sie cos wybralo.
oczywiscie vti i wszystko tak jak chcialem :) zadowolenie ogromne. szukajac auta, wiedzialem ze pierwsze co bedzie gazowanko, oczywiscie sekwencja. wtedy jeszcze malo wiedzialem o lpg,
wiec poczytalem troche na necie i wybralem ze to bedzie stag300, reszte gratow dobral gazownik. oczywiscie byl to blad, nie obylo sie bez problemow ale to jzu mam za soba :)
pierwsza konfiguracja instalki (z zoltymi valtekami, ktore zajechalem juz po 13tys.km, na gwarancji wymienili mi na nowe-takie same lol) wyniosla mnie 2700pln (w 2007r.). niestety.... tanio to zazwyczaj = zle !
2 lata przez okres gwarancji, gazownicy palowali sie z moim autem (regulacje etc.) bez wiekszych, lepszych rezultatow.
nie potrafili ogarnac tematu, ale po namysle w sumie nie ma sie co im dziwic, na sprzecie jaki mi zainstalowali po prostu bylo to niewykonalne. drut team i tyle !!!
po gwarancji wzialem sprawy w swoje rece, kupilem i wymienilem co trzeba i jest gitara. ogolnie instalka mnie wyniosla jakies 3400pln
+ laptop :)
pacjent:
Honda Civic Aerodeck 1.8Vti
silnik: B18C4
obecna konfiguracja (po wlasnym upgradzie) systemu doladowania LPG:
komp lpg Stag300, listwa wtryskiwaczy Matrix HD544, reduktor KME Gold (do 350km), dysze 2.5mm, miedz 6mm, duzy filtr fazy lotnej czaja FL02 (rozwiercone krocce),
cisnienie na reduktorze 1.15-1.2bara, butla w kolo 47l, sonda lambda podlaczona.
zaopatrzylem sie w laptopa, kabel do staga, poczytalem madre fora i sam temat lpg i b-serii ogarnolem.
auto jezdzi prawie jak na benie. ladnie ciagnie do odciecia (ustawilem sobie odciecie lpg na 8300obr.), vtek zalacza sie normalnie.
screeny programu Stag300
wolne obroty, pokrycie czasow wtrysku Pb i Lpg:
http://img22.imageshack.us/img22/1075/screen7awolneobroty.jpg
max but 8100rpm
http://img704.imageshack.us/img704/6852/8100.jpg
objasnienie oscylogramow:
http://img26.imageshack.us/img26/8673/ostatniareg1.jpg
spalanie:
przy moim stylu jazdy wyglada mniej wiecej tak:
miasto 100% na benie 10l, na lpg 11-12l.
trasa drogami lokalnymi: 80-120km/h kolo 9.5-10l lpg
trasa autostrada, non stop 150-170km/h (tuz przed vitkiem, utrzymywane kolo 5500obr.) spalanie kolo 12-13l lpg, bardzo delikatne obchodzenie sie z pedalem gazu.
obecnie na instalce zrobilem kolo 30tys.km i jest ok. dodam, ze moj kolega kupil swoje vti 5d juz z gazem, ma przejechane na lpg ponad 150tys. (w B-serii !) i nic sie zlego nie dzieje.
fakt, ze instalka dobra - prins za kolo 5000pln, ktore to i tak sie zwrocilo z nawiazka a teraz tylko zarabia na siebie nie spalajac beny, zawsze to miesiecznie zostaje w portwelu.
jezdzi tanio, w normalnym uzytkowaniu nie ma roznicy czy jedzie na lpg czy benie. pewnie na gorze obcielo pare km ale jest to praktycznie nieodczuwalne.
kreci sie ladnie, bogato na sondzie do odciecia, jest bez szkody dla silnika. jesli chce czasem miec pewnosc 100% pelnej mocy zawsze mam pod reka przelacznik Pb/Lpg.
jesli ktos ma jakies watpliwosci, pytania odnosnie regulacji staga, doboru gratow to chetnie podpowiem.
pozdrawiam
ps. vti+podtlenek LPG ? da rade :)
Użytkownik Rafsio także posiada taką jednostkę z LPG :) i nie narzeka :)
EG4 sprzedalem ale mialem w nim B18C4 ze Stagiem i tez kompletnie nic sie nie dzialo. Zero awarii i jakichkolwiek problemow, spalanie 11-12l. Na gazie objechalem EG6, EP3 itd. Roznicy kompletnie nie odczuwalem. Niestety hamowany nie byl. Moze nowy wlasciciel sie skusi.
Generalnei jak najbardziej polecam lpg pod jednym warunkiem - dobra instalacja, porzadnie wystrojona, zalozona przez profesjonalistow z doswiadczeniem.
ja mam b18c4 z lpg i nie narzekam...
wszystko sie da, tylko trzeba uwazac na gazownikow, bo potrafia wlozyc tomasetto alaske do d16/b16/b18 ;)
ja mam u siebie alaske i okazalo sie, ze jest wszystko wykrecone na max cisnienie i wlasnie czekam na scorpiona ST.
Dobre (szybkie) wtryskiwacze + wydajny reduktor + dobre strojenie = nie poznasz sie czy jedziesz na PB czy LPG ;)
ja mam u siebie alaske i okazalo sie, ze jest wszystko wykrecone na max cisnienie i wlasnie czekam na scorpiona ST.
Dobre (szybkie) wtryskiwacze + wydajny reduktor + dobre strojenie = nie poznasz sie czy jedziesz na PB czy LPG ;)
zgadza sie ! to jest przepis na brak problemow z lpg.
scorpion st dobry i tani reduktor, jak zalozysz i ci sie ulozy to napisz jak ze stabilnoscia cisnienia przy max butcie, cisnienie przy pelnym i prawie pustym (rezerwa) zbiorniku i wydajnoscia cieplna (tzn. czy pojedziesz dluzej np. 180km/h, czy nie zamraza gazu). wiem, ze byla wadliwa seria scorpiona mini i gt, ktora z cisnieniem miala problemy.
aaaaa najwazniejsze, jaki masz moootoor ? ;) bo do 120km i non vtec to prawie kazdy reduktor obsluzy ;)
pozdrawiam
Hejka, zastanawiam się właśnie nad włożeniem instalki LPG do mojego D14A8... wiem wiem było sporo tematów, czytałem je ale jest dużo opinii jedne mówią tak drugie inaczej, mniej więcej już się rozeznałem co dobre a co gorsze, skoro ogarnąłeś swoją b serie to może podpowiesz mi z jakich części składać instalkę do mnie? był bym wdzięczny:)
no tak jak piszesz, bylo wiele o tym juz walkowane.......
masz 90km i malo wymagajacy silnik jesli chodzi o reduktor lpg. oczywiscie nie jakas alaska czy tomasetto ;)
jesli ma byc tanio i dobrze to wystarczy ci:
np. reduktor zavoli zeta n lub scorpion mini, wtryski matrix hd344 lub magic jet, komp stag300 plus lub stag4 (pierwszy zestaw wg. mnie lepszy, ale drozszy, to po "lub" tez bedzie dobre)
druga opcja sekwencja brc seq24.
jedna i druga opcja bedzie dobra (czyli stag lub brc), ale dobre graty to moze 50% sukcesu. musisz trafic na dobry zaklad montujacy, nalezy sciagnac kolektor do nawiertow pod wkretki lpg, poprawnie zalozyc instalke i potem ja wystroic, oczywiscie lacznie ze strojeniem w czsie jazdy.
pozdrawiam
To i ja sie dopisze:D Mam gaz w D16Y5 i jestem zadowolony. Instalka: komp Stag 300 , reduktor Zavoli Zeta N , wtryski Magic Jet. Spalanie srednie 8,8 l lpg/100km .
To i ja sie dopisze:D Mam gaz w i jestem zadowolony. Instalka: komp Stag 300 , reduktor Zavoli Zeta N , wtryski Magic Jet. Spalanie srednie 8,8 l lpg/100km .
hehe, widze ze masz dokladnie taki zestaw pod maska jaki polecilem powyzej. jesli u ciebie przy 115km daje rade to na pewno sie sprawdzi przy 90km.
ps. dopisywac sie dopisywac, mysle ze jest tu wiecej zadowolonych z konfiguracji H+LPG ;)
szczepan358
11-12-09, 08:27
jak sie nie myle to chyba czytalem o Twoich przygodach na lpg-forum.pl na wiosne zamierzam przerobic swoja instalke na sekwencje, mam teraz blosa i w sumie jakos to jedzie ale nie czyje sie w pełni usatysfakcjonowany, slinik tez b18, mam zamiar ograniac sam wiec pewnie skorzystam z twojej pomocy
aaaaa najwazniejsze, jaki masz moootoor ? bo do 120km i non vtec to prawie kazdy reduktor obsluzy D15miniZ6 138KM
ze byla wadliwa seria scorpiona mini i gtno byla byla, tez tak slyszalem. podobno zacinal sie zawor - wystarczy podobno go podszlifowac z deczka. ale mam informacje, ze usterka zostala juz usunieta przez producenta
D15miniZ6 138KMno byla byla, tez tak slyszalem. podobno zacinal sie zawor - wystarczy podobno go podszlifowac z deczka. ale mam informacje, ze usterka zostala juz usunieta przez producenta
oo zaczepisty franek wyszedl z tego d15 ;) gratki wyniku.
co do usterki wadliwej partii scorpionow z przed pol roku, to faktycznie, damex poprawil usterke i tez bez problemu uwzglednia to przy reklamacji.
To i ja się wypowiem silnik D14A3 instalacja 2 generacji lovato - szalu nie robi bo jednak osiągi w porównaniu do benzyny zmniejszyły się ale auto służy mi do ekonomicznego przemieszczania się.
Auto w chwili obecnej ma 235 tys. przebiegu. LPG założone przy 105tys., czyli już na lpg przejechane 130 tys w tym ja nim zrobiłem 70 tyś w przeciągu 2 lat.
Średnie spalanie trasa 8.5l. miasto 9-10litrow LPG ale mam ciężką nogę :)
Mam nadzieje że moja następną H będzie właśnie z silnikiem b18c4 z podtlenkiem LPG ale już na porządnej sekwencji.
Ja tez jak na razie zadowolony :]
VIgen. 5D->D15z3 a więc podwójna oszczędność :)
Inst. sekwencyjna za 2300zł.
Autko jeździ tak samo jak na benie.
Na kapciach 205 spalanie 7,5-8l lpg/100km :D
Zobaczymy wkrótce jakie będzie na zimówkach 175..
Silnik zaczął brać olej, ale powinno starczyć od wymiany do wymiany(zalany do max). Co to jest te 100ml/1000km.. To bardzo częste zjawisko a u mnie możliwe że by nie paliła nic oleju gdybym się tak nie bawił vtec'iem i tak jej nie przeciągał .. ;)
mialem gaz w d13 i juz wiecej nie zaloze.
po pierwsze przed zalozeniem gazu silnik nie bral mi ani grama oleju. Po zalozeniu zaczal brac ok 100ml na 1000km niby nie duzo ,ale jednak.
po drugie osiagi na lpg strasznie spadly, obroty wariowaly dopiero odpiecie krokowca pomoglo i zalozenie zwezki na dolocie.
Wtedy na gazie jakos jechal, a na benzynie do 3000obr po przekroczeniu wogole.
Tylko to byl gaznik nie wiem jak jest na mpfi.
Do d13 nie polecam gazu no chyba, ze blos.
mialem gaz w d13 i juz wiecej nie zaloze.
po pierwsze przed zalozeniem gazu silnik nie bral mi ani grama oleju. Po zalozeniu zaczal brac ok 100ml na 1000km niby nie duzo ,ale jednak.
miales za uboga mieszanke i zwezke na dolocie, nie dziwota ze nie jechalo i do tego wciagalo oliwe.
po drugie osiagi na lpg strasznie spadly, obroty wariowaly dopiero odpiecie krokowca pomoglo i zalozenie zwezki na dolocieWtedy na gazie jakos jechal, a na benzynie do 3000obr po przekroczeniu wogole. .
pisalem w pierwszym poscie o instalce IIgen. w d15b2, tez mialem problemy i duze spalanie, oliwy nie bral ale tez na osiagach sie strasznie pogorszylo. NIE POLECAM 2gen. ! chyba, ze to autek 3-4litry w gore, gdzie 10-30% straty mocy i inne problemy z obrotami i etc. - nie robi wiekszej roznicy :)
Tylko to byl gaznik nie wiem jak jest na mpfi...
Do d13 nie polecam gazu no chyba, ze blos.
no wlasnie, mowimy tu o sekwencjach, to co miales w d13 (sorka ale) bylo druciarstwem a nie instalacja lpg i przez takiego samego druciarza zalozona. dobrze, ze gogoniles tego d13 i temat juz zamkniety. drugiej generacji mowimy NIE !
pozdrawiam
miales za uboga mieszanke i zwezke na dolocie, nie dziwota ze nie jechalo i do tego wciagalo oliwe.
10-12L gazu na 100km nie wydaje mi sie ze to uboga dawka gazu. Bez zwezki wogole nie jechalo.
Co nie zmienia faktu, ze ta instalacja byla druciarstwem.
Przez takich gosci co spieprzyli mi instalacje instalacje uznalem,ze juz nigdy lpg nie zaloze no chyba, ze bede mial pod maska 3.0.
pozdro
10-12L gazu na 100km nie wydaje mi sie ze to uboga dawka gazu.
pozdro
wiesz...... to ze palil ci 10-12l nie oznacza, ze nie jezdziles na ubogiej mieszance i zalatwiales silnik :cool:
no wlasnie... jak to jest, z tego co czytam to macie niskie spalanie, moja coupe d16y7 wciaga mi ok 11-12 litrow gazu plus troszke benzynki na rozgrzanie, mam sekwencje zalozona przeze mnie prawie zaraz po kupnie furki, ma jakies 4 mies, gadalem z gazownikiem i mowi ze spalania niema co ruszac jest odpowiednie, co o tym sadzicie? wydaje mi sie sie ze troche za duzo, szczegolnie ze niemam ciezkiej nogi i 4000 to max ;) zakladajac LPG u niego sugerowalem sie tym ze sam jezdzi juz kolejna honda, w kazdej mial gaz, wiec silniki i samochody mozna uznac ze zna.
no wlasnie... jak to jest, z tego co czytam to macie niskie spalanie, moja coupe d16y7 wciaga mi ok 11-12 litrow gazu plus troszke benzynki na rozgrzanie, mam sekwencje zalozona przeze mnie prawie zaraz po kupnie furki, ma jakies 4 mies, gadalem z gazownikiem i mowi ze spalania niema co ruszac jest odpowiednie, co o tym sadzicie? wydaje mi sie sie ze troche za duzo, szczegolnie ze niemam ciezkiej nogi i 4000 to max ;) zakladajac LPG u niego sugerowalem sie tym ze sam jezdzi juz kolejna honda, w kazdej mial gaz, wiec silniki i samochody mozna uznac ze zna.
w d16y7 przy spokojnej jezdzie w 8 litrach mozna sie spokojnie zmiescic 10L to max przy butowaniu, ale oczywiscie mowa o benzynie. Wydaje mi sie ze troche za duzo ci wciaga 10 powinno spokojnie starczyc temu silnikowi.
nie ma co dramatyzowac, litr w ta czy w tamta nie ma znaczenia przy cenie 2pln za litr.
wszystko zalezy jak, gdzie i kiedy uzytkujesz auto. mysle, ze twoje d16 powinno oscylowac wlasnie kolo 10-11l 100% miasto. ale to tez zalezy czy jezdzisz w szczycie, stoisz w korkach, robisz krotkie odcinki (pol drogi na ssaniu), temp. przelaczania z bp na lpg, jakie wtryskiwacze, itp.
mowisz, ze pali ci 11-12l lpg, a sprawdzales jak ci pali w tych samych warunkach, na tych samych trasach - benzyny ? jesli ci pali w miescie kolo 10-15% wiecej lpg to nie nalezy ruszac, jest dobrze. najlepiej sprawdz w trasie spalanko, tylko pamietaj przy tescie tankuj na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze, bo przy tankowaniu do pelna na roznych stacjach moga byc kolosalne roznice i wtedy moga wychodzic dziwne pomiary spalania. np. raz do pustego na shellu zatankowalem 37l (na dystrybutorze 0.9bara), wyjezdzilem do konca a pozniej na orlenie weszlo 45l (dystrybutor 1.6bara) i pomiar byl ponad 13l/100. takie jaja :D.
pozdrawiam
w sumie ile pali na benzynce dokladnie nie sprawdzalem, ale na poczatku tak pi razy oko wyszlo ok 9 litrow, o tankowaniu w jednym miejscu tez wiem i staram sie tak robic, no chyba ze dziwny gaz sie trafi ;) co do jazdy to faktycznie roznie, czasem korki, krotkie trasy, zbytnio sie tym nie przejmuje, jesli tyle musi spalic to niech tak bedzie, wazne by sie dobrze i tanio spisywala instalacja. dzieki i pozdro.
Witam,
Po przeczytaniu wątku zastanawiam się nad gazem. Mój znajomy gazownik proponuje do B18C4 taki zestaw:
Komp - KME DIEGO (twierdzi, ze ostatnim czasem STAG jest awaryjny???.)
Wtrysk - VALTEK CZERWONY
Redutkor - KME SILVER.
Zbiornik 44l.
Proszę o sugestie. Rozmawiałem z nim na temat Matrixow HD544 i mi odradził, bo twierdzi, ze jak zatankuję syfiasty gaz to może okazać się do wymiany cała listwa, a to koszt ok. 700 PLN, a co do VALTEKow twierdzi, ze je rozbiera, czyści i znowu śmigają.
Mam dylemat. Proszę o pomoc.
Wesołych świąt.
PS. Co jaki czas regulujecie zawory przy założonym LPG?
Jeżeli po przeczytaniu wątku bierzesz w ogóle pod uwagę Valteki, to chyba nie przeczytałeś go dokładnie....
Co do awaryjności stagga - ciężko mówić. Brat zakładał ostatnio instalację do Peugeota na staggu 300 i magic jetach. Podczas 3 miesięcy użytkowania był wymieniany i komputer i wtryskiwacze (wszystko na gwarancji i bez najmniejszych problemów, ale jednak). Poza tym, auto śmiga jak szalone i spadek osiągów względem benzyny jest nieodczuwalny.
Jeżeli po przeczytaniu wątku bierzesz w ogóle pod uwagę Valteki, to chyba nie przeczytałeś go dokładnie....
Co do awaryjności stagga - ciężko mówić. Brat zakładał ostatnio instalację do Peugeota na staggu 300 i magic jetach. Podczas 3 miesięcy użytkowania był wymieniany i komputer i wtryskiwacze (wszystko na gwarancji i bez najmniejszych problemów, ale jednak). Poza tym, auto śmiga jak szalone i spadek osiągów względem benzyny jest nieodczuwalny.
Przeczytałem.Valteki biorę pod uwagę, bo gazownik mi je poleca - twierdzi, ze to rozsądniejszy wybór niż Matrixy. Różnica w cenie jest nie wielka ok. 300 PLN tańsze są Valteki, więc nie sądze, że gazownik na siłę chce mnie naciągnąć na tańsze w złej wierze.
Czy jest na forum ktoś, kto jeździ na Valtekach? :)
Czy jest na forum ktoś, kto jeździ na Valtekach? :)
Ja jeździłem na żółtych do czasu aż jeden z tych cudów techniki tak sie rozkalibrował,że az padł i auto mi chodziło na gazie na 3 cylindrach(wytrzymały jakies 20 000km).Gazownik Ci poleca Valteki bo zapewne bierze cały kit STAG-a i ma na nie dobrą cenę.Ja mam Magicjety,na razie przejechałem na nich 10000 km i nic sie z nimi nie dzieje,a osiągi,kultura pracy,spalanie odczuwalnie lepsze niz na waldemarach...Konkluzja: do B18C4 w życiu nie bierz VALTEKÓW !!!!!
A i reduktor to też porażka , bierz Scorpiona ST lub GT,Zavoli Zeta S będzie chyba na styk katalogowo,a więc za słaby w realu;)
Witam,
Po przeczytaniu wątku zastanawiam się nad gazem. Mój znajomy gazownik proponuje do B18C4 taki zestaw:
Komp - KME DIEGO (twierdzi, ze ostatnim czasem STAG jest awaryjny???.)
Wtrysk - VALTEK CZERWONY
Redutkor - KME SILVER.
Zbiornik 44l.
z tego zestawu tylko i wylacznie sprawdzi sie zbiornik, ale ja polecam 47L brutto, bejdzie na styk a zasieg wiekszy.
reszta syf i nie bedzie jezdzilo z tym silnikiem. jezdzilo - mam na mysli zapindalalo "jak na pb" bez uszkodzenia silnika.
owszem bedzie jezdzilo, z wiekszymi lub mniejszymi problemami: z obrotami, muleniem, spalaniem, awaryjnoscia, podbieraniem beny przy wyzszych obrotach, itd. (to co pisalem ci na pw).
Proszę o sugestie. Rozmawiałem z nim na temat Matrixow HD544 i mi odradził, bo twierdzi, ze jak zatankuję syfiasty gaz to może okazać się do wymiany cała listwa, a to koszt ok. 700 PLN, a co do VALTEKow twierdzi, ze je rozbiera, czyści i znowu śmigają.
bzdura !
mialem na starcie z tematem lpg u siebie zolte valtegi ktore sie rozklepaly po 13tys. km, wymienili listwe na gwarancji, ktora tez niedomagala. rownoczesnie kolega z 5d i b18c4, mial listwe matrix jx544(slabsza niz hd544), padla mu po kolo 110tys.km (regeneracja we wlasnym zakresie kosztuje kolo 200pln - drogo co ?), wiec kupil super hipper, po taniosci czerwone valteki za 145pln.
pojezdzil i po miesiacu doszed do wniosku, ze nie to samo auto, ze nie da sie na tym jezdzic. podkulil ogon i kupil zestaw naprawczy do matrixa, zregenerowal i auto znowu smiga - jak to sie mowi: kupuj tanio - kupuj 2 razy !
a swoja droga jesli sam kupisz matrixa hd544 to wyniesie cie kolo 550pln a nie 700pln jak u twojego gazownika - niezle przycina na czasciach.
PS. Co jaki czas regulujecie zawory przy założonym LPG?
ja reguluje co 20tys., jesli ma sie czas to nie zaszkodzi co 15tys., po spawdzeniu przy 10tys. nie bylo roznicy.
ja ci nie wrog......
wiadomo kto zaklada lpg szuka oszczednosci, bo w sumie racja, po cholere placic za 100km o prawie raz za duzo ?!
ale zeby tak bylo nie mozna oszczedzac na porzadnej instalacji !!!
jak juz uwierzyles swojemu gazownikowi i zdecydowales sie na montaz powyzszego zesatwu, bardzo prosze wyjezdzij z 5tys.km i zdaj relacje jak to sie spisuje. moze ja zyje w niewiedzy i bzdury opowiadam.
nie wiem ile masz zaplacic za ta instalacje u twojego gazownika, ale ja ci radze, jesli ma byc tanio i dobrze to rozwaz zestaw np. stag300plus, reduktor scorpion gt, matrix hd544 lub DOBRA wersje BRCseq24 (ale nie taka za 2700, musza byc zolte wtryski brc i porzadny wydajny reduktor do kolo 250-300km).
pozdrawiam
ps. jeden kolega z tego forum, nie bede zdradzal kto bo moze sie WSTYDZI ;) (sam sie ujawni jesli bedzie chcial), po wielu dlugasnych rozmowach, kalkulacjach, pm-ch itd. niedawno wrzucil wlasnie wypasiona brc i z tego co mowi jest bardzo zadowolony. nawet sie nie spodziewal, ze vti b18c4 mozna tak tanio jezdzic z bananem na twarzy do odciecia :D
Ja jeździłem na żółtych do czasu aż jeden z tych cudów techniki tak sie rozkalibrował,że az padł i auto mi chodziło na gazie na 3 cylindrach(wytrzymały jakies 20 000km).Gazownik Ci poleca Valteki bo zapewne bierze cały kit STAG-a i ma na nie dobrą cenę.Ja mam Magicjety,na razie przejechałem na nich 10000 km i nic sie z nimi nie dzieje,a osiągi,kultura pracy,spalanie odczuwalnie lepsze niz na waldemarach...Konkluzja: do B18C4 w życiu nie bierz VALTEKÓW !!!!!
A i reduktor to też porażka , bierz Scorpiona ST lub GT,Zavoli Zeta S będzie chyba na styk katalogowo,a więc za słaby w realu;)
no i to dobry przyklad zadowolonego uzytkowina, jak widac wywalenie valdka i wrzucenie tanich i rowniez dobrych magic jetow potrafi zadowolic.
reduktory, ktore sa wymienione powyzej, rowniez nadaja sie do b-serii, z tym ze st i zeta s wydaja mi sie na styk do 170-180km ale powinny dac spoko rade. ja bym jednak postawil na stowe drozszy gt, opowiem wiecej jak przetestuje, moze juz na wiosne (moj kme gold - niby do 350km, niby daje rade ale jestem bardziej wymagajacy co do reduktora i szukam czegos "mocniejszego" - czyt.stabilniej cisnieniowo przy max bucie i vitku ;)).
pozdrawiam
Dorzucę moje 3 grosze... Odnośnie B18C4, to miło słyszeć, tylko gdzie się podziali Ci którzy zawsze krzyczeli, że gaz do "lepszych" silników jest "bee"? :rolleyes:
Mogę się wypowiedzieć odnośnie D16Y7, chociaż było o tym wiele razy i ja też już o tym pisałem... Moja Honda na teoretycznie bardzo słabej instalacji sekwencyjnej śmiga już ponad rok. Zrobiłem w tym czasie na LPG ok. 40.000km i zero problemów. Spalanie średnie wynosi ok. 7,5l do max 8,0/100km (gazu), najwięcej, bo ok. 9,3l/100km spaliła mi na autostradzie jadąc non-stop licznikowe 130-140km/h...
Różnicy nie ma/nie czuję, no chyba, że w portfelu.....
KME Diego G3, Tomasetto, Valtek czerwone (tak, od początku te same, jak je założyli tak są :p )
Witam.
Ja dokładam swoje odczucia.
D15Z6 seria zero modyfikacji
Waldki to hłam!! moje już po 3000km, dają ciała, i na przyszły tydzień idą na gwarancje!
KME diego to jeszcze większa porażka, nie kuma czy jest ciepło czy zimno, i w ogole jakiś tempy ten gaz, co wiecej chyba mi po tych 3000 zmulił benzyne.
Reduktor to pewnie alaska bo co innego tańszego może być do wciśnięcia klintowi.
No a po najważnejsze mój gazownik to debil z ponad 10 letnim starzem!!!!
Z dala od tego zestawu.
bylo dawno ale mialem d15b2 w gazie 2 gen BRC.80tys przebiegu na tym i tylko filterki i regulacje.silnik byl jakims fenomenem bo przy 260tys nie bral oleju.spalanie d0 11 litrow na setke.
teraz polo 6n.2 na sekwencji OMVL.do wymiany te cewki zaplonowe co wtryski otwieraja.nierobie bo mam tylko 10km do pracy wiec silnik sie ledwo co nagrzewa i jezdze na benie :p
a cena calej listwy z wtryskami cale 250zl :P
...Bartuś...
13-01-10, 22:21
A robił może ktoś z was pomiar na hamowni Benzyna Vs Gaz B18c4
Tak ja robilem w swoim poprzednim vti 3 lata temu na benzynie 169km & 160nm na gazie 165km & 156nm.
Samochod praktycznie seria zamiast seryjnej puszki zalozony stozek i koncowy wydech ulter.
W granicach 6,5-7tys/obr znaczny spadek mocy na gazie a tak to wykres podobny mam go gdzies jak znajde to wrzuce.
Gaz zamontowany. Valtek czerwony, kme diego i kme silver. Zbiornik w kole. Balem się...gaz jest od 29 grudnia zamontowany. Przejechane narazie 2000 km.
Jestem milo zaskoczony!!! Wbrew wszelkim zlym opiniom na temat tych klockow, samochod narazie chodzi bardzo bardzo dobrze. Nic nie muli. Nie dlawi się. Pracuje bardzo równo. Idzie do samego konca - ponad 8 licznikowe. Nic nie klęka, nie dławi się. W piątek jadę na dostrojenie, aczkolwiek nie bardzo wiem co można jeszcze dostroić.
Jedyne co, to czuć różnicę w jakości gazu(Shell, BP, ORLEN). Moim zdaniem Shell ma najlepszy gaz - tzn. moja honda najlepiej chodzi na Shellu :) ale nie są to różnice diametralne, a tylko lekko wyczuwalne.
Spalanie w bardzo mieszanym cyklu (chwilami do odcięcia na 1,2; prędkości do 180 km/h), na przebiegu 2000 km wychodzi 9,6l/100km.
Instalacja kosztowała mnie 2000 PLN.
Mam nadzieje, że nie będzie gorzej :)
Myślę, że 80% sukcesu to dobry montaż i strojenie. Reszta klocki.
Mam gaz w B18C4 i jestem bardzo zadowolony.
Planuję jechać na hamownie i sprawdzić jak wychodzą parametry na gazie i na benzynie, ale przejadę jeszcze 3000 - 5000 km i dopiero to zrobię.
Podzielę się również spostrzeżeniami po większym przebiegu...
Pozdrawiam
W miarę możliwości mogę zabrać zainteresowanych na jazdę próbną :)
9 l gazu ?? ja nie moge zejsc ponizej 10 PB...
9 l gazu ?? ja nie moge zejsc ponizej 10 PB...
nie ma sie co dziwic, ze pali 9, przeciez napisal co ma pod maska. wg mnie na 100% jest ubogo na gorze i wspomaga sie bena. przy takiej jezdzie, nie ba bata, 12-13 lpg musialby spalic zeby silnik nie dostyawal po dupie.
ani czerwone waldki ani silver nie da rady temu silnikowi zeby jezdzil dobrze tylko na lpg.
chetnie bym wykres zobaczyl z hamowni, nalozenie lpg/pb i foty z montazu instalki pod maska i jak jest butla, jak kolek nawiercony ....
pozdrawiam nastepnego szczesliwego posiadacza b-serii z lpg ;) czekam na wiesci za te 3-5tys.km.
nie ma sie co dziwic, ze pali 9, przeciez napisal co ma pod maska.
to samo co i ja... c4... dlatego mnie to tak dziwi... nawet Z6 palila w okolicach 10 LPG...
mysle ze w przeciagu tygodnia moze dwoch .. tez bede mogl wrzucic porownanie wykreskow z hamowni miedzy LPG / PB...
nie ma sie co dziwic, ze pali 9, przeciez napisal co ma pod maska. wg mnie na 100% jest ubogo na gorze i wspomaga sie bena. przy takiej jezdzie, nie ba bata, 12-13 lpg musialby spalic zeby silnik nie dostyawal po dupie.
chetnie bym wykres zobaczyl z hamowni, nalozenie lpg/pb i foty z montazu instalki pod maska i jak jest butla, jak kolek nawiercony ....
pozdrawiam nastepnego szczesliwego posiadacza b-serii z lpg ;) czekam na wiesci za te 3-5tys.km.
Wiedzialem, ze wyjdzie na to, ze jestem z kosmosu :) ale faktycznie tak jest, samochod chodzi zaskakująco dobrze.
Pali 9,6l, ale jest to na pewno zafalszowany wynik - nie tankowaniem na różnych stacjach, bo przewaznie tankowalem na jednym Shellu, ale zafałszowany przebiegiem na butli, bo przy obecnych temperaturach zimny samochód przełącza się na gaz po ok. 5-6km...myślę, że jak będzie ciepło, spalanie się zwiększy.
ani czerwone waldki ani silver nie da rady temu silnikowi zeby jezdzil dobrze tylko na lpg.
Zobaczymy jak będzie za 5000km. Narazie dają spokojnie radę.
Co do spalania benzyny, to przy mojej spokojnej jeździe do 120-130 km/h B18C4 na przebiegu ok 1000 km spalił mi 7,8 l/100km. Przy częstym katowaniu spala 12-13 l/100km.
Uśrednione spalanie to ok 8,5 - 9 l benzyny.
Witam.
Ja mam instalację BRC SEQUENT24 KIT. Silnik d16y7 seria. Spalanie benzyny ok. 8 litrów, a gazu ok 12-13 litrów przy jeździe w mieście, korki. Na trasie jadąc średnio ok 90-100 km/h spalanie wyszło 10 litrów. No i niestety nie mogę zejść niżej. Jak myślicie dawac do regulacji czy ok?
Witam.
Ja mam instalację BRC SEQUENT24 KIT. Silnik d16y7 seria. Spalanie benzyny ok. 8 litrów, a gazu ok 12-13 litrów przy jeździe w mieście, korki. Na trasie jadąc średnio ok 90-100 km/h spalanie wyszło 10 litrów. No i niestety nie mogę zejść niżej. Jak myślicie dawac do regulacji czy ok?
troche duzo w stosunku do benzyny, gdzies ci przelewa ....... pytanie jak ci to jezdzi ?
jak trafisz na slabego gazownika to moze ci przedobrzyc, zrobi za ubogo i przesatnie jezdzic.
zalezy taz jaki masz styl jazdy i w jakich warunkach uzytkujesz. jesli piszesz, ze na trasie 90-100km/h to mysle, ze masz na mysli spokojnie/ekonomiczna jazda i wtedy auto powinno palic kolo 8.5l - w 9ciu sie zamknac. 12-13 w miescie tez z litr moze 2 za duzo, zalezy jak cisniesz, jakie korki itd.
ja wyznaje zasade, ze lepiej litr za duzo niz za malo, przy cenie gazu to nie jest az taki wydatek. szkoda glowicy jesli bedziesz mial ten litr za malo ;/
ale jesli masz znajomego gazownika, ktory poswieci ci troche czasu to mozna pokusic sie o regulacje, najwyzej wroci ci do ustawien z przed grzebaniny jesli auto przestanie jechac ;)
pozdrawiam
Napisałeś, że lepiej litr więcej bo szkoda głowicy, dlaczego?
A wracając to fakt przy ekonomicznej na gazie pali mi 10l. A przy normalnej mieszanej jeździe ok 12-13l
Napisałeś, że lepiej litr więcej bo szkoda głowicy, dlaczego?l
dlatego, ze jesli masz uboga mieszanke (ty sie cieszysz, ze pali mniej lpg niz beny) wypala ci gniazda zaworow w glowicy. koszt naprawy dosc znaczny. jesli masz zaaaa bogato ("litr wiecej") to najwyzej zapchasz katalizator.
jedz na stacje kontroli pojazdow i zrob test spalin w trzech progach: przy wolnych obrotach, kolo 2500-3000rpm i kolo 5000rpm. wez wydruk, popros diagnoste o wytlumaczenie/objasnienie wydruku i bedziesz wszystko wiedzial, gdzie jest ok, a gdzie poprawic (zaplacisz za to kolo 25-30pln, ale warto) i z tym swistkiem do gazownika, jesli bedzie kumaty to moze cos poprawic.
A wracając to fakt przy ekonomicznej na gazie pali mi 10l. A przy normalnej mieszanej jeździe ok 12-13l
reasumujac, jesli auto dobrze jezdzi - nie ruszaj (chyba, ze masz fachowca pod reka mozna to spalanie dopiescic), auto na lpg powinno spalac kolo 10-20% wiecej w stosunku do spalania benzyny i tego sie trzymaj - na sekwencji tez.
pozdrawiam
to I JA DOŁĄCZAM SIĘ DO ZADOWOLONYCH UŻYTKOWNIKÓW VTI+LPG
ZESTAW ESGI2+SCORPION GT+MATRIX HD544+DYSZE 2,5
JEST GIT
nom Matrix HD544 :)
w hondzie polowa sukcesu to dobre wtryskiwacze, wydasz raz kase i przynajmniej potem nie marudzisz :D
W odpowiedzi do tematu napisze, ze mam D16Y7 z wydechem 2" i dolotem K&N z sekswencja firmy Zenit i tez jestem zaodowolony. Wczoraj na ponad 180 km trasie spalil mi dokladnie 13,2 litra lpg :) Bylem w szoku. Gaz mam od prawie roku.
nom Matrix HD544 :)
w hondzie polowa sukcesu to dobre wtryskiwacze, wydasz raz kase i przynajmniej potem nie marudzisz :D
no i dobry reduktor...naprawdE polecam Scorpiona GT
Witam ja mam D16V1 + instalacja PRINS VSI i nie narzekam instalacja z mojej strony (kierowcy ) bezobsługowa raz na rok wymiana filtrów (fazy ciekłej i lotnej) 190 pln odpala na benzynie jak sie rozgrzeje tak po 1000 m przeskakuje na LPG( nie czuje kiedy to sie dzieje brak szarpnięć ) zmienia sie tylko kolor kontrolki osiągi takie same jak na PB tylko taniej jak skończy sie gaz przeskakuje na benzyne . Grunt to dobra instalacja (Chytry dwa razy traci) jak będziecie żydzić przy wyborze instalki i polecicie po taniości to wymienicie sobie głowice a wasza instalacja LPG dalej będzie GÓWNIANA i zajedzie kolejną i tak w kółko . PRZEMYŚLEĆ JAK TRZEBA DOZBIERAĆ TROCHE KASY I MONTOWAĆ
U mnie trasa 8-8,5 L
Autostrada Poznań -Stryków 200 km w 1,5 h (z postojem na siku i fajke) :) 10 L
miasto (raczej szybko) 9-10 L LPG
Edit : Prins VSI ma wydajność do około 400KM u mnie jest 110 tak że nie jest (instalacja) zbytnio przepracowana :cool:
http://moto.sklep.pl/?grut=389778
Swieta racja, grunt to nie isc po taniosci, bo sie zemsci predzej czy pozniej.
Prins to juz wysoka polka, ale za ta cene masz swiety spokoj, zdrowy silnik i kilometry pokonujesz za poldarmo - instalka prawie bezobslugowa, tak jak piszesz. To samo Landi Renzo, reszta instalek to rzezba i trzeba dobrego fachowca w doborze gratow, instalacji i regulacj zeby to jezdzilo.
pozdrawiam
trzeba jeszcze dobrą instalkę w której da się rzeźbić a nie w takiej w której korekty nic nie dająi i strojenie przypomina rzeźbienie w gównie.:D
Panowie piszecie o ustawianiu zaworów , czym to jest spowodowane? Zużywaniem sie gniazd zaworowych?
i wycieraniem krzywek czy to benzyna czy lpg
Czyli na dobrze wyregulowanym gazie ścieraja sie tak samo jak na benzynie?
ważne jest aby sonda pracowała tak jak na gazie....
więc to jest kwestia mieszanki jeżeli za słba sie wyciera, jeżeli za mocna niszczy uszczelkę itd ... a jeżeli ok to silnik tak samo działa jak na benzynce
mieszanka nie może by za słaba bo wtedy wypala się uszczelka i gniazda zaworowe.... jeżeli bedzie za bogata to może katalizator szybciej wypali auto nie będzie w pełni dynamiczne
Kieruje pytanie do autora postu, jak na dzień dzisiejszy gaz sie sprawuje, czy były jakieś przygody?
Kieruje pytanie do autora postu, jak na dzień dzisiejszy gaz sie sprawuje, czy były jakieś przygody?
czesc,
smigam juz prawie 3.5roku i jest ok, nic sie nie dzieje jesli chodzi o awarie czy jakies niedomagania. Oczywiscie niebylbym soba jakbym sie troche instalka nie pobawil, roznego rodzaju testy z dyszami i regulacjami sie odbywaly ale to raczej w ramach testow i zabawy. Hamownia pokazala strate 2% w stosunku do beny, wiec probuje jeszcze te 2% odzyskac :D. Oliwy nie lyka, nawet pokusilem sie o zmiane z polsyntetyka 10W40valwoline na rzadszy full syntetyk 5W50valvoline.
Regularne wymiany filterow co 10tys. + przeglady parametrow instalki i hulam.
pozdrawiam
to pochwal się tym wydrukiem z hamowni:)
Też mam B18C4. Kupiłem z gazem, przejechałem 50 000 km i bez problemu.
Jedyną zmianą jaką zrobiłem to odcięcie gazu na niższych obrotach żeby cały v-tec był na benzynie.
Przed zmianą różnica LPG/benzyna była tylko w końcowym zakresie obrotów. Po zmianie różnicy nie odczuwam (końcówka na benzynie).
Poprzedni właściciel twierdził że na hamowni była różnica 1 KM na korzyść LPG. Niestety nie widziałem wykresu.
Pozdrawiam
PAWEL...
W czwartek zakładam LPG do swojego HR-V`a. Po wypowiedziach z tego tematu zdecydowalem sie na Stag 300+, Matrix HD344, Zavol Zeta N. Napisze swoja opinie po kilku tys. km.
Masz dosc krotkie czasy wtrysku, na poziomie kolo max 11ms, wiec szybkie wtryskiwacze to podstawa.
Powinien sie sprawdzic ten zestaw w harfie 105+km, jesli masz motorek 125km to bym sie jeszcze zastanowil nad reduktorem i moze wtryskami. Mozna by sprobowac reduktor AC R-01 lub magicIII i wtryski hana2000, reduktorek ma dobra opinie i obrobi do 170km a wtryski moga sie okazac nawet lepsze od matrixa hd344 (te obrobia do 120-130km max), hanki mozna zamontowac blizej - znaczy lepiej.
Nie zapomnij o dobrym filtrze fazy lotnej, najlepiej cos typu FL02 (matrix lub czaja - te duze filtry) a jeszcze lepiej FL03.
Ale tak jak pisalem na poczatku, zestaw ktory chcesz zalozyc bedzie dobry do 105km a zadowoli rowniez 125km, a jak mysle nie bedziesz modzil tego dupowoza z moca ;)
pozdrawiam
Dziei za pomoc. HR-V jest 105konny, przypilnuje tylko gazownikow co by jeszcze zalozyli jeden z tych filtrow o ktorych mowisz. HR-V`a naturalnie nic nie modze, robi za zwykly japoński środek transportu :)
aa to jak juz masz zamiar pilnowac gaziarzy, to na szybko pare dobrych rad, zeby potem nie poprawiac:
pilnuj zeby odpowiednio zamontowali zbiornik w "kole", bo zazwyczaj montuja do jazdy na "wstecznym". Wielozawor ma byc od strony tylnej belki a nie tak jak im sie wygodnie montuje - przy siedzeniach. Nastepnie, zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego, minimum na rowni. Rowne wezyki i mozliwie krotkie to oczywiste (od matrixa do kolektora). Wkretki mozliwie najblizej wtryskow beny, pod tym samym katem, no i najwazniejsze dobrze by bylo zeby do nawiertow sciagneli ssaka, bo pelno opilkow bedzie w srodku.
Bedzie smigac az milo i to prawie za poldarmo :)
pozdrawiam
w hrv'ce ojca (d16w5 sohc VTEC 125km) założyliśmy LPG na takiej konfiguracji:
stag4
zavoli zeta N
valteki czerwone 3ohmowe (wiem wiem, niby nie polecane ale na razie jest ok i tanie w regeneracji w razie czego - upierdliwe sa jedynie na zimnym bo klekocza, pozniej jest cicho)
filtr czaja fl02
wlew pod klapką
cena 2100
Na razie mało przejechane, bo tylko 6 tyś ale wszystko ok, check sie nie pali, nie czuc roznicy benzyna-gaz. spalanie w miescie ok 12/13 litrow gazu.
zainteresowanym moge podac namiary na instalatora, który mi to zakładał.
Jak czesto potencjalnie zapala sie wam kontrolka check engine jezdzac na LPG?
Codziennie mam blad 45 (System Too Lean or Too Rich), reset ECU i nastepnego dnia to samo. Bede jechal do typow co zakladali na ponowne strojenie, ale czy mam wymuszac tak aby ona nigdy sie nie zapalala czy jednak czasami sie to zdaza?
wogole sie nie powinna zapalac
jak jest dobrze zrobiona i zestrojona sekwencja to nawet nie poznasz czy jedziesz na pb czy lpg
krzysiek8k
14-12-10, 01:18
Oscar mam nadzieje ze sie nie pogniewasz. Pozwolę sie podczepić. Czy do d15b7 również polecasz te klocki które wypisales wyzej?:> U mnie podobno ostatnio promocja za cale 1990zl sekwencje zakladaja ale jak maja popsuc to ja wole te pare zlotych na 100km dolozyc:)
EDIT: Dzisiaj byłem u innego gazownika powiedział 2,500 za zenita z Matrix'ami, 2300 z valtekami. Wybralem opcje drozsza miejmy nadzieje zywotniejsza;)
Jak czesto potencjalnie zapala sie wam kontrolka check engine jezdzac na LPG?
Nigdy !
ostatni raz mi sie check zapalil jakies 4-5 lat temu ale przy d15b2 z gazownia IIgen., w MC2 od 3 lat ani razu sie nie zapalil - tzn. odkad jest tam lpg. Tak jak pisza powyzej, jesli wsio jest jak trzeba zamontowane i zestrojone to nie ma prawa sie zapalac check.
Oscar mam nadzieje ze sie nie pogniewasz. Pozwolę sie podczepić. Czy do d15b7 również polecasz te klocki które wypisales wyzej?:> U mnie podobno ostatnio promocja za cale 1990zl sekwencje zakladaja ale jak maja popsuc to ja wole te pare zlotych na 100km dolozyc:)
Tak, ten zestaw co mowilem, bedzie ok.
EDIT: Dzisiaj byłem u innego gazownika powiedział 2,500 za zenita z Matrix'ami, 2300 z valtekami. Wybralem opcje drozsza miejmy nadzieje zywotniejsza;)
Zgadza sie, dobra zasada, na instalce nie mozna oszczedzac bo potem same problemy, oszczedzac bedziesz pozniej na c-pe-enie ;). Ja bym jednak wybral staga zamiast zenita.
krzysiek8k
16-12-10, 10:37
Dupowoz z cyklonem do odebrania w sobotę. W niedziele napisze jakie wrażenia :)
Edit:
Dupowoz odebrany za ok 1000km na przeglad. Wrażenia: niemalże to samo a o polowe taniej:)
OSCAR w jakim zakresie zbierasz mapki przy strojeniu??? dziwie sie ze tak ladnie Ci auto lata, bo matrix potrzebuje dosc duzych korekt po obrotach
No w pelnym zakresie :) od 0-8200rpm.
Stroje wg. instrukcji staka, czyli kolo 4-5km normalna jazda na 4tym biegu na benie potem w tych samych warunkach na lpg zbieram punkty mapy az sie ladnie wyrysuje.
Potem kilka osrtych startow 1-2-3 do kolo 170km/h, pedal w podloge na benie patrze gdzie sie rozjezdza i potem to samo na lpg. Koryguje czasy wtrysku na lpg i gra.
Od lata nie zagladalem do kompa zeby cos podregulowac, jedynie po 2 miesiacach od ostatniej regulacji spawdzilem czy sie mapki nie rozjechaly, ale jest ok, pokrywaja sie +/- 2%.
pozdrawiam
hmmm ja to troche inaczej robilem (moze przyzwyczajenia z Diego)
zbieram mape w zakresie powiedzmy 2-3tys rpm i stroje, a reszta w korektach po obrotach
jak probowalem w wiekszym zakresie obrotow to straszny rozrzut byl
witam,
mam do was małą sprawę, w przyszły weekend będe gazował moje b18 :( . potrzebuję porady gdzie najlepiej wiercić kolektor pod króćce do wtryskiwaczy? (magicjet pojedyńcze). pozdr.
maksymalnie blisko wtryskiwaczy benzynowych i pod tym samym katem co one.
Witam
Temat wałkowany (cały przeczytałem) jednak poradzę się raz jeszcze już doświadczonych forumowiczów.
Posiadam Civica 1.4 is z 1998 roku od kwietnia 2009 roku, przebieg w granicach 142 tys udokumentowany książka serwisową (przeglądy poprzednia właścicielka robiła co 20 tyś) jestem drugim właścicielem pierwszym była lekarka która kupiła ja w polskim salonie użytkowała ja jako drugie autko. W związku z galopującymi cenami beny rozważam instalację podtlenku LPG oczywiście sekwencja. Jaką konfigurację byście mi polecili do tego autka i jakie wiązałyby się z nią mniej więcej koszty i co najwazniejsz gdzie w okolicy Gniezna - Poznania można bezpiecznie zagazować Hondę. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie rady i odpowiedzi :rolleyes:
W związku z ciągłymi wzrostami cen PB odświeżam temat.
Zacząłęm się zastanawiać nad instalacją LPG firmy BRC Sequent P&D??? Czy ktoś ma informację jak to się sprawuje? Pacjent to B18C4
Czy też nie kombinować i iść za przetestowaną opcją użytkownika OSCARa
Zaznaczam, że zależy mi na instalacji nie sprawiającej problemów i w przyzwoitej cenowo.
Witam,
Co sądzicie o takim zestawie LPG dla B18C4?
ESGI2
Scorpion GT
valtec 3ohm
ESGI2
Scorpion GT
valtec 3ohm
Ja bym wybral
Stag
IG1 (z tanszych ACR 01 wersja do 250KM)
Hana 2000 (valteki wybij sobie z głowy!!)
Ja bym wybral
Stag
IG1 (z tanszych ACR 01 wersja do 250KM)
Hana 2000 (valteki wybij sobie z głowy!!)
Kolega dobrze gada.
Dzięki :)
Zakładając, że mam już w/w zestaw (ehhh...rzecz nabyta), co mógłbym zrobić, żeby "ucywilizować" tę instalację i nie pakować się w zbyt duże koszta?
Co masz na myśli pisząc "ucywilizować"? Taka instalację montujesz, potem tankujesz i jeździsz. Pamiętaj żeby dać auto fachowcowi, pytaj się czy zdejmują kolektor ssący do nawiercania. Jak nie to szukaj innego instalatora, taka moja rada :)
valtec 3ohm
Nawet nie próbuj.
Nawet nie próbuj.
ok :) problem polega na tym, że nabyłem auto z taką właśnie konfiguracją instalacji LPG.
Teraz czytam, że rewelacji w tym przypadku nie ma...
Czy mogę wymienić np tylko wtryskiwacze (np na HANA 2000)?
Jestem zielony w "gazownictwie"....
Poprzedni właściciel dał mi razem z autem jakieś kabelki, przejściówki i uszkodzoną ?listwę wtrysków? itp do innego modelu wtrysków (chyba jakiś MATRIX)
Czy mogę po prostu dokupić inne wtryski i je zamontować? Czy wiąże się to ze strojeniem całości?
Co zrobilibyście (biorąc pod uwagę ekonomikę) na moim miejscu?
Ewentualnie jaki może być tego koszt?
Tłumaczcie jak "krowie na rowie" proszę :):)
właściwie, to na czym polega taka dysproporcja pomiędzy Valtek a Hana czy Matrixami?
Valteki sa to najtansze wtryski na rynku,wiecej nie musze pisac:)
Ja 2tyg temu zmienialem valteki na hane i teraz dopiero sie przekonalem jakie scierwa mialem pod maska! Auto strasznie odzylo na Hanach koszt (pojedynczy wtrysk 79zl x 4, przejsciowki valtek/hana 4zl szt.,listwa romano16zl,opaski i weze 30zl) po wszystkim strojenie Stag300 program jest w necie a interfejs do kupienia ok 40zl)
Mozesz dokupic cala listwe lub pojedyncze zalezy jak masz powiercony kolektor i ile masz miejsca.
Jest mozliwosc regeneracji matrixow jesli masz HD to ok 220zl wiec by wyszlo troche taniej.
przekonałeś mnie :)
Wiem, że to może nie być ten dział, jednak może polecilibyście jakiegoś sprawdzonego gazownika w powiecie wołomińskim (WWL)?
Zaloguj sie na www.lpg-forum i tam napewno ci pomoga w znalezieniu jakiegos zakladu ktory porzadnie ci to zrobi, jest tamnawet odpowiedni dzial z polecanymi zakladami.
Grochu_666
14-02-12, 09:21
w moim B18C4 (totalny stock) mam filterek Czaja, calosc zasilana z reduktora Versus a wtryski to niebieskie hany 2000. Do tego stag 200 (niestety takiego zalozyl poprzedni wlasciciel). Calosc sprawuje sie wysmienicie (wczesniej mialem wtryski Reg Fast - nie dawaly rady od 4k rpm.
Calosc wysterowana na oslep bo sonda tez nie podlaczona, ale bedize to ogarniete w najblizszym czasie. Milo sie zaskoczylem reduktorem, bo myslalem ze nie bedize dawal rady, a na pelnym bucie cisnienie spada max do 0.85 bara wiec akceptowalnie.
Spalanie - 8-11 zalezy od ciezkosci prawej nogi :D
(pojedynczy wtrysk 79zl x 4, przejsciowki valtek/hana 4zl szt.,listwa romano16zl,opaski i weze 30zl
gdzies Ty kupil hane za 80 pln za sztuke?
Spalanie - 8-11 zalezy od ciezkosci prawej nogi
ja nie wiem.. jakos ponizej 11 to ja za ch... zejsc nei moge... 8? abstrakcja jak dla mnie...
gdzies Ty kupil hane za 80 pln za sztuke?
w megapolu chociażby :D
w megapolu chociażby
Dokladnie tam:)
Jesli bedziesz tam kupowal to zamow od razu wszystko co bedzie ci potrzebne np. weze, opaski itp to wyjdzie cie duzo taniej spr. na sobie :)
Chcialem taniej kupic opaski w castoramie a tam 80gr drozsze 1szt!!;)
a jak ma się LPG do oturbionego d16?
da radę?
Ktos tu jezdzi lub jezdzil z turbo na gazie i sobie chwalil ze nie ma problemow, kwestia dobrego wystrojenia.
A ja Panowie przy b18c4 mam następującą konfiguracje :
Reduktor KME GOLD
Wtryski Hanna 2000 Niebieskie
Sterownik STAG 4
I jak narazie zero problemów! Jeździ się jak na benzynie;) Spalanie do 12 litrów, a noga ciężka , w trasie do 10 litrów;)
Musze zakupić interfejs i zerknąć, pobawić się troche, choć tego jeszcze nie robiłem ;)
Musze zakupić interfejs i zerknąć, pobawić się troche, choć tego jeszcze nie robiłem
Na allegro widzialem juz po 30pare zl, program w necie i mozna sie bawic:)Nie jest to skaplikowane wiec powinienes sobie spokojnie poradzic.
A ja Panowie przy b18c4 mam następującą konfiguracje :
Reduktor KME GOLD
Wtryski Hanna 2000 Niebieskie
Sterownik STAG 4
I jak narazie zero problemów! Jeździ się jak na benzynie;) Spalanie do 12 litrów, a noga ciężka , w trasie do 10 litrów;)
Musze zakupić interfejs i zerknąć, pobawić się troche, choć tego jeszcze nie robiłem ;)
Masz instalke podobna do mojej i faktycznie dobrze zestrojona daje rade, w moim przypadku była roznica -2% w stosunku do beny.
Kup sobie ten kabelek, warto polookac czasami.......
na poczatku tego tematu sa screeny jak to u mnie wygladalo z dokladnym opisem wykresów. Warto sprawdzic jak sonda pracuje i czy powyzej 6500-8000rpm nie pracuje na ubogo, ale patrzac po spalaniu jest ok, u mnie bylo tak samo.
pozdrawiam
blue_honda
15-03-12, 12:58
a ja mam pytanie jak ma sie zagazowanie B16A2? bo większość z tego co widzę ładuje LPG do C4 lub D serii. chyba nie powinno być problemu z A2?
jezdzi tu pare B16tek z lpg, moze koledzy sie wypowiedza ....
ogolnie beda problemy jak sie zalozy instalke po taniosci, a takie z reguly proponuja instalatorzy, bo jak zaproponuja cos drozej to pojdziesz do konkurencji gdzie bedzie 300pln taniej.
Jesli zalozysz dobra (wydajna) instalke i jeszcze jak instalator nie spierdzieli roboty to bedziesz zadowolony. Silnik jest dosc wymagajacy, ale kreci sie nizej niz B18, wiec tez jest do ogarniecia.
blue_honda
15-03-12, 15:33
jezdzi tu pare B16tek z lpg, moze koledzy sie wypowiedza ....
ogolnie beda problemy jak sie zalozy instalke po taniosci, a takie z reguly proponuja instalatorzy, bo jak zaproponuja cos drozej to pojdziesz do konkurencji gdzie bedzie 300pln taniej.
Jesli zalozysz dobra (wydajna) instalke i jeszcze jak instalator nie spierdzieli roboty to bedziesz zadowolony. Silnik jest dosc wymagajacy, ale kreci sie nizej niz B18, wiec tez jest do ogarniecia.
może ktoś dojrzy i podzieli sie opinia o gazie w B16. LPG generalnie juz mam ale w D14 a B czeka na włożenie i myśle czy gaz przerobić pod nowy silni czy calkiem wywalic.
ehhh... Moje sreberko ma wszczepiony zestaw:
-ESGI2
-reduktor SCORPION GT
-wtryski VALTEK 3ohm
muszę przyznać, że zestrojona jest nieźle, jednak masakra dzieje się przy zimnym silniku...
Wiem, że przełączenie na lpg wymaga podgrzania serducha, ale w moim przypadku trzeba czekać w nieskończoność.
Maleństwo dławi się, kaszle, dostaje delirki do chwili gdy wskazówka temperatury silnika wyjdzie spod kreski i ustawi się w poziomie i/lub wyżej
i tak bedzie nawet jesli bedziesz sie dwoil i troil z regulacja ..... co prawda nie znam mozliwosci ESG, ale nie jest to nowa konstukcja i na 100% nie ma tych mozliwosci co polski stag.
Niestety, na czerwonych valtekach nigdy to nie bedzie dobrze jezdzilo, zawsze bedzie problem z moca na gorze, zawsze bedzie problem na wolnych obrotach. Te elektrozaworki sa z poprzedniej epoki, sa za wolne i za malo wydajne do tego silnika.
Ja mam zagazowane B18C4 i tez nie narzekam. Przejechałem juz 15 tys km i puki co wszystko ok na gazie krece do 5 tys dalej odcina na benzyne zeby nie bylo bo auto troche podkrecone jest na 2xx Km. Ostatnio spprawdzałem kompreche na wszystkich od 14,9 do 15,2
Instalka na Stag 4 niedługo bede profli po modach stroił benzyne i lpg na sondzie afr wiec bedzie bardzo profesionalnie wystrojone.
Ja mam zagazowane B18C4 i tez nie narzekam. Przejechałem juz 15 tys km i puki co wszystko ok na gazie krece do 5 tys dalej odcina na benzyne
W tym przypadku trudno narzekac, nie wiem co masz pod maska, jaka instalke itd. ale do 5k rpm na lpg to pojedzie b18 na wszystkim, zalozone moze byc nawet u pana kazia w garazu i po samej autokalibracji.
Dla mnie jest jakims tam osiagnieciem, jak krecisz na LPG do konca, wtryski ci sie nie zapetlaja, reduktor nie zamarza, nie jest ubogo na sondzie jak pedal w podloge i dysponujesz podobna moca jak na benie.
Oczywiscie ustawienie przelaczania po przektoczeniu 5k rpm stag umozliwia i tez tak mozna smiagac ;) ale to jest polsrodek.
Ja osobiście do b18 nie założyłbym gazu...
Do jakiegoś 1.3, 1.4, 1.5 bez vteca to tak.
Ale gazowanie vteca to zły pomysł.
Ale gazowanie vteca to zły pomysł
Mozesz to rozwinac :)
Sam myślałem że gazowanie hondy to zły pomysł. Ale jak zacząłem jeździć i jeździć, to coraz częściej zastanawiam się nad gazem, jednak za 120zł nad morze i z powrotem, to robi różnicę. Mając B18C4 które w przyszłości chcę włożyć, włożyłbym i gaz, ksiądz zabrania czy jak?
mariusz_k25
24-03-12, 09:45
Panowie kwestia montażu to podstawa a reszta to tylko sprawa parametrów. Ja również mam zagazowane swoje auto, moc w pełnym zakresie obrotów do odcinki, różnicy w zmianie paliwa nie odczuwam, odpycha się zaj...cie:) vtec pracuje bez żadnych problemów. Spalanie wyborne, nie wiem co tu jeszcze dodać.Aa, też obsłuchałem się że to niby Vtec to nie nadaje się pod gaz i takie tak. Jeżdżę bez problemowo, moc ta sama, tankuję taniej, dla mnie temat zamknięty. Instalke mam Landi Renzo Omegas polecam:)
Pozdrawiam
Ostatnio gadałem z kolesiem, co ma B18C4 + jakaś lepsza sekwencja. Przejechał już na tej instalacji 120 tys. km. i nie miał nigdy najmniejszego problemu. Auto chodzi tak samo na benzynie jak i na gazie. Obecnie silnik ma już nalatane ponad 280 tys. i nie zdradza żadnych oznak zużycia. Podstawa to dobrze dobrana instalacja, fachowy montaż i dbanie o wymianę filtrów itp. Gadanie, że VTEC'a się nie gazuje można sobie o kant pupy potrzaskać... takie moje zdanie.
Dokładnie tak jak mówicie, lpg nie może zaszkodzić silnikowi a tym bardziej portfelowi jeżeli instalka jest dobrze dobrana i fachowo zamontowana. Mój ojciec założył lpg do 2 letniej CR-V'ki i nie narzeka (niech ktoś powie ze to profanacja to zlinczuje). Jeździ połowę taniej a różnicy w mocy nie ma żadnej. Póki co zrobił 10k km na gazie w silniku i-vtec i wszystko jest jak należy. W aucie jest zamontowane:
Reduktor niko do 250km
Listwa wtryskowa matrix
Sterownik stag 300+ isa2
Butla 54l w kole
Wlew w klapce
Jak ktoś się boi gazu to niech narzeka że benzyna droga. Dla nas lepiej, im mniej aut na gaz tym mniejsze prawdopodobieństwo że sztucznie wzrośnie cena lpg ;D
thegentleman
26-03-12, 17:00
Witam serdecznie.
Poczytalem wasze komentarze od poczatku. Sam jezdze na lpg w Saabie 2.3T. Mam Stag 300 plus reduktor magic jet, i wtryski magic jet. Pierwsze 50.000km przejechalem na valtekach (glosne jak para tanczacych szkieletow na blaszanym dachu) ale na 2.3 z lekkim turbo (170 kucy) dawalo rade. Potem zrobilem swapa na 2.3 pelne turbo (Mitsu TD04 HL15, z wersji AERO) i wtryski zamulily auto na max. W ogole cuda zaczely sie dziac. Zmiana na wtryski Magic jet, i konfiguracja zalatwily sprawe. I tak kolejne 130.000km. Mam najechane 270.000km (11-letnie auto) i na lpg wszystko dziala sprawnie (wymienialem tylko zuzyte membrany i regularnie filtry).
Teraz szukam mniejszego autka dla zony (nie dam jej Saaba bo sie zabije ;-) i wybor padl na Civica. Zawsze chcialem Honde, kupilem Saaba, a szkoda (Saab = swinka skarbonka, tyle ze potwornie szybka a to kusi).
Doradzcie dobry zestaw na silnik K20A3 prosze. Tu gdzie mieszkam jest ich od groma (nazywaja to Type S ). Silnik ma ok.160 kucy i oszczedny vtec (tak slyszalem, pseudo vtec he he, ale 2.0 litry zonie wystarcza, mnie rowniez).
Na pewno bedzie Stag, moze tym razem 300 plus (chociaz 300ka chodzi pieknie juz ponad 4 lata). Wtryski, hmm Magic jet jest dobry ale nie wiem ja w Hondzie (wysokie obroty, Saabem mam 441Nm przy 1900 obr. jak w tirze). Mysle tez o Hana czerwonych. No ale wpierw poslucham waszych sugestii zebym sie nie wkopal w jakies szambo (jak z Valtekami w Saabie).
Z gory dziekuje.
Mysle tez o Hana
I tak zrob ! Zapomniaj o Valtekach czy Magic Jetach a bedziesz sie cieszyl z jazdy.
Gawrys1978
03-06-12, 19:37
ja tez mam gaz w B18C4 i jest Gitara :)
Mysle tez o Hana czerwonych
:) chyba zielonych
witam, posiadam silnik b16a2, (w planach za jakies pol roku mysle o sofciku turbo) mam stary gaz ktory byl w d16y7 ale aby to jako tako dzialalo pora powymieniac pare rzeczy. Mysle o wymianie reduktora, wtrysków oraz kompa (stary komp cos sie pier...)
redukto:r scorpion tylko ktory model? gt350km nie bedzie przesada (320zl)?? st250km?(240zl)? czy moze ktm gold 360km (330zl)?
komp: stag 300isa2 (600zl)
wtryski: hana zielone/niebieskie (430zl) ?
Witam
Trochę z innej beczki, orientujecie się może czy w Niemczech i Francji trzeba jakieś przejściówki na LPG czy takie same korki są jak u nas ?
w Niemczech i Francji
W Niemczech maja inne ale nie ma problemu bo maja na stacjach zestawy koncowek. A Francja nie wiem.
Camellia Racing
24-06-12, 20:41
W Niemczech maja inne ale nie ma problemu bo maja na stacjach zestawy koncowek. A Francja nie wiem.
Znaczy obsługa czy trzeba dokupić ? ;P
Oke, dzięki za info :)
poszukam jeszcze po sklepach, może ktoś ma,bo zawsze lepiej mieć swoje :)
a o powiecie na to
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg
http://pl.scribd.com/doc/90335868/PRINS-LPG-Schwarze-Liste
sam prins twierdzi ze silniki civic'a sie nei nadają do gazu
ale chyba tylko od k-serii
Ale gazowanie vteca to zły pomysł
to zdanie słyszę od 90% osób posiadającą Hankę, jakies uzasadnienie tego? czy tak bo tak i koniec kropka ?
Ta opinia bierze sie z nieznajomosci zasady dzialania vtec jak i mozliwosci dzisiejszych sterownikow lpg.
czyli kompletnie NIC nie stoi na przeszkodzie instalacji gazu do jakiegokolwiek vteca ?
czyli kompletnie NIC nie stoi na przeszkodzie instalacji gazu do jakiegokolwiek vteca ?
jakiekolwiek z serii b,d,h i być może k
jeśli dobierzesz odpowiednią instalację , prawidłowo założysz i wystroisz to nie
siemka, poczytałem w temacie i chcę założyć instalację gazową:
wysłałem pytanie o instalację do gazownika:
poprosiłem o wycenę na takich częściach:
>> > -Sterownik Stag 300 ISA2 lub podobny
>> >
>> > -Wtryski Hana 2000 Niebieskie
>> >
>> > - Reduktor Scorpion GT lub podobny
Gazownik odpisał mi jaki koszt instalacji, ale zaproponował mi taki zestaw:
>> Reduktor Zavoli s do 350 KM
>> Listwa REG
>> Sterownik Stag ECO
>> Koszt takiej konfiguracji to kwota 2000 zł.
Różnica w kosztach jest nie duża. Chciałbym wiedzieć jak sprawdza się ta druga instalacja? Czy warto to zakładać? proszę o opinie co zrobić
Jesli ma to byc do auta w opisie to bym wybral co najmniej Staga 300 plus (robisz aktualizacje i mam ISA)wiec po co przeplacac, Wtryski Hany, reduktor ACR01 lub Zavolaka S jest do 250KM (tak podaje producent) nie wiem skad gazownik ma zavolaki do 350KM :):)
Wtryski bym dal pojedyncze.
realny wydatek zavoli n to 150km zavoli S to 180km no chyba że wyciągniesz z niego sprężynki grzejne to obsłuży ok 210 km w automacie :P
Scorpiona GT od razu sobie odpuść :P nie stabilny ciśnieniowo względem temp parownika oraz względem ilości gazu w butli, poza tym te parowniki potrafiły się rozkręcić same z siebie :P
najbezpieczniej zamontować AC-r01 do mocy ok 160km powyżej pakować AC-r01 250 (czerwony)
Sterownik Stag 4 ECO nie posiada korekt po temp gazu oraz innych bajerów typu odczyt RPM z czujnika położenia wałka rozrządu
lepiej dopłacić i zamontować Staga 4 Plus
montowanie staga 300 plus też trochę się mija z celem gdyż funkcja ISA2 nie działa poprawnie i zazwyczaj potrafi więcej namieszać niż dać pożytku :P
Wtryskiwacz OMVL REG fast to średnia lub niższa półka wtryskiwaczy i w połączeniu ze sterownikiem stag ECO (brak korekt po temp gazu) to fatalny wybór :P
najbezpieczniej zamontować AC-r01 do mocy ok 160km powyżej pakować AC-r01 250 (czerwony)
Samochód o mocy 169KM, to chyba AC-r01 do mocy ok 160km za mały?
Więc powinienem chyba wybrać ten AC-r01 250 czerwony lub zavoli S.
Jeśli chodzi o wtryski to hany niebieskie chyba powinny spełnić swoje zadanie? REG jak coś już sobie odpuszczę jeśli to taki badziew.
Duża różnica cenowa między stag 300+ a stag 400+?
chronologicznie od najgorszego do najlepszego to jest tak
stag 200
stag 4 ECO
stag 4 Plus
Stag 300 Plus
Stag 300 Premium
stag 400 dpi dopiero wejdzie do sprzedaży i jest dla silników z wtryskiem bezpośrednim
jest jeszcze stag Qbox który w swoich możliwościach kasuje się gdzieś za 300 plus
Tak wiec juz wiesz co zakladac, i zeby cie gazownik nie namowil na jakis badziew swoimi opowiadaniami:)
Ja w d16z9 mam taki zestawik :
Reduktor : Tomasetto Alaska AT09 , Listwa VALTEK Rail Type30 , Sterownik : Stag 4+
I czy warto coś zmieniać skoro wszystko hula :D?
Autko nie katowane na gazie. Zrobiłem na tym zestawie już 10 000 km w przeciągu pół roku, z czego może tylko 5 razy przekroczyłem 5000 obr.
Nie mówię o PB :)
blazernh ja bym zmienił wtryski na hany bo valtek to chyba najgorsze co może być. Miałem te same valteki niedawno i że akurat miałem w zapasie BRC to wrzuciłem BRC i jest jak dla mnie dużo lepiej bo i szybciej się wkręca na obroty i ma dużo stabilniejsze lotne obroty. Według mnie valteki są za wolne dla hondy. A na tym parowniku dasz rade przeciągnąć go na 1 2 3 do końca i się nie zamuli ? bo ja u siebie pod koniec 2 biegu miałem chwilowego muła i później znowu szła, duże spadki ciśnienia miałem.
Ja w d16z9 mam taki zestawik :
Reduktor : Tomasetto Alaska AT09 , Listwa VALTEK Rail Type30 , Sterownik : Stag 4+
I czy warto coś zmieniać skoro wszystko hula :D?
Autko nie katowane na gazie. Zrobiłem na tym zestawie już 10 000 km w przeciągu pół roku, z czego może tylko 5 razy przekroczyłem 5000 obr.
Nie mówię o PB :)
mam taki sam zestaw
i każdy gazownik mówi ze w tym silniku reduktor jest znacznie za słaby wiec na pewno będę go wymieniał
co do listwy to wiadomo lepiej zmienic ale nie ma koniecznosci
jak nie włczasz vteca to teoretycznie moze zostac ten setup ale jaki sens ma taka instacja co działa tylko w połowie
blazernh ja bym zmienił wtryski na hany bo valtek to chyba najgorsze co może być..
hany sa drogie wystrczy baracuda czy regfast
A na tym parowniku dasz rade przeciągnąć go na 1 2 3 do końca i się nie zamuli ? bo ja u siebie pod koniec 2 biegu miałem chwilowego muła i później znowu szła, duże spadki ciśnienia miałem.
Nie wiem bo nie katuję silnika na gazie :D Staram się nie przekraczać 4000 obr.
Koszt hana vs baracuda wychodzi podobnie
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Nie wiem bo nie katuję silnika na gazie Staram się nie przekraczać 4000 obr.
Obecnym autem zrobilem juz 170tys na LPG kiedy mam ochote to do odcinki, generalnie nie dziaduje auta:)
Nie popadajmy w skrajnosci,:)
Moja honda na LPG tak idzie i też jak chce przycisnać to czy na gazie czy na benzynie i dobrze jest xD sory za tak słabą jakoś
http://www.youtube.com/watch?v=JclA-4Kz1L4
Pany moje d16z9 zaczęło palić więcej gazu.
Wcześniej 9l = 100 km przy średnim stylu jazdy ( raz mocniej raz słabiej ) teraz za 9l robię 70 km przy eko jezdzie.
Czym to może być spowodowane ? Urok niskich temperatur ?
Filtry zmieniłeś?
Może pora instalacje wystroic?
Ew. Sonda lambda
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Filtry zmieniane , kalibracja była robiona 10 tys km temu
Sprawdź spalanie na benzynie, będziesz wiedział czy wina leży po stronie lambdy. Pomiary wykonujesz zalewając zbiornik do pełna, wyjeżdżając np. 100km i znów tankując do pełna? Zapewniam Cię, że inne metody są nieskuteczne.
Spalanie na benzynie OK. Ostatnia kalibracja gazu robiona 10 000 km temu.
Panowie nie jest normalne że za 50 zł przy cenie gazu 2,60 robię 120 km xD
Mowisz o kalibracji u gazownika czy ustawianiu lpg na drodze?
Jesli o tym pierwszym to nie powinienes sie dziwic ze tyle pali.
Jaką masz instalacje? Która generacja?
Czy ktoś z was ma jakiegoś sprawdzonego gazownika w Łodzi / okolicach który porządnie założył w B18C4?
Porządnie zakłądają na strykowskiej Tom-gaz tylko przypilnuj żeby ci dobrze wyregulowali
Jezeli trzeba kogos pilnowac to nie nazwalbym tego dobrym warsztatem...
Mateusz_Civic
21-02-14, 10:26
Spalanie na benzynie OK. Ostatnia kalibracja gazu robiona 10 000 km temu.
Panowie nie jest normalne że za 50 zł przy cenie gazu 2,60 robię 120 km xD
udaj sie do gazownikow na kalibracje , moze ktorys z czujnikow padl? mozna duzo gdybac trzeba podjechac podpiac i zobaczyc co jest grane :)
Jezeli trzeba kogos pilnowac to nie nazwalbym tego dobrym warsztatem
x2
Kazik_h9w3
25-02-14, 05:26
Czy ktoś z was ma jakiegoś sprawdzonego gazownika w Łodzi / okolicach który porządnie założył w B18C4?
Jeżeli akceptujesz że okolicą jest +/- 50 km to mogę polecić gazownika z Zelowa , zakładałem tam gaz ponad dwa lata temu i jak na razie nie narzekam do tego ceny ma konkurencyjne , dodam że nie byłem tam jedynym klientem z b18c4 , jeżeli chcesz dokładne namiary to się odezwij na pw
Witam,
Panowie odświeżam nieco temat bo będe zakładał gaz. Co sądzicie o takim zestawie. Ewentualnie co byście zmienili ?
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: Matrix HD544
Reduktor: KME Gold
Dysze: 2.55mm
dobry zestaw ale ten matrix to chyba jst w listwie
a hany sa osobno mozna dac je bliżej kolektora =maksymalnie krótkie wężyki
Masz na myśli Hany 2000 Zielone ?
tak hany 2000
chyba zielone
kolor trzeba dobrać do silnika i reduktora
gdzies tu chyba wklejałem tabelkę
Trochę poczytałem na forum lpg i doszedłem do takiego zestawu :). Pytanie który komp będzie lepszy ? stag4+ czy stag 300 premium ?
Elektronika: Stag 4+/stag 300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 zielone lub nawet niebieskie
Reduktor: KME Gold/ac R-01
Dysze: 2.55mm
miedź 8mm/faro 13mm
zbiornik 43l
Filtr FL-02
A skad Ci sie dysze przy wtryskach hana urodzily?
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
A skad Ci sie dysze przy wtryskach hana urodzily?
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
poczytaj o Hana Gold
Trochę poczytałem na forum lpg i doszedłem do takiego zestawu . Pytanie który komp będzie lepszy ? stag4+ czy stag 300 premium ?
Elektronika: Stag 4+/stag 300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 zielone lub nawet niebieskie
Reduktor: KME Gold/ac R-01
Dysze: 2.55mm
miedź 8mm/faro 13mm
zbiornik 43l
Filtr FL-02
stag 300 Premium w pełni wykorzystasz tylko w autach z OBD 2
Po 2000r była standaryzacja chyba i każdy 6g po tej właśnie dacie miał pełne OBD2 a tak to nie :)
poczytaj o Hana Gold
Nie muszę, mam takie :p kolega pisał o zielonych stąd pytanie
Ja bym zastanowił się jeszcze nad wtryskami barracuda. To polski produkt tak jak i stag, miałem hany a teraz mam właśnie barracud'y i choć oba typy są bardzo dobre to lepsze wydają mi się barracud'y
kolega pisał o zielonych stąd pytanie
hana gold bez dysz mają wydajność hana zielone i tak też powinny być ustawione w oprogramowaniu
i na tym kończy się ich wydajność a kolega również pisał o niebieskich. Nie ważne, wiadomo o co chodzi
Nowe barracud'y bez dysz mają taką samom wydajność co hana niebieski. Przy większych wtryskach zawsze można obniżyć ciśnienie.
No właśnie snafu przciez b18c4 ma obd2 :). Czyli lepiej dać staga 300 premium ?
Nie będę zakładał nowego tematu, więc napiszę tutaj...
Słyszeliście jakieś opinie o instalacjach polskiego producenta LPGTECH???
http://www.lpgtech.pl/
Ziomek_heja
22-07-14, 23:02
seremaq podobno bardzo dobre, dużo osób sobie chwali i poleca innym na forum lpg :) zastanawiasz się nad założeniem instalacji do swojego wozidełka ? ;)
lpg-tech to tylko sterownik; reszta standart; generalnie większość nowych sterowników jest ok; bardziej bym się skupił na kwesti doboru dobrego montażysty :)
seremaq podobno bardzo dobre, dużo osób sobie chwali i poleca innym na forum lpg zastanawiasz się nad założeniem instalacji do swojego wozidełka ?
Właśnie znajomy mi polecał tą instalację i chciałem wysłuchać opinii od ewentualnych użytkowników znajdujących się na forum. Decyzja jeszcze nie zapadła... cały czas biję się z myślami czy zakładać gazownię.
lpg-tech to tylko sterownik; reszta standart; generalnie większość nowych sterowników jest ok; bardziej bym się skupił na kwesti doboru dobrego montażysty
Poza sterownikami produkują również wtryski.
Ziomek_heja
25-07-14, 19:40
Właśnie znajomy mi polecał tą instalację i chciałem wysłuchać opinii od ewentualnych użytkowników znajdujących się na forum. Decyzja jeszcze nie zapadła... cały czas biję się z myślami czy zakładać gazownię.
Poza sterownikami produkują również wtryski.
Saremaq pamiętasz o tym że jestem pierwszy na liście jak byśkiedyś sprzedawał auto ? :P więc powiem Ci tak, jeżeli na prawdę twoje maleństwo będzie na sprzedaż to a nie będziesz miał instalacji to pewnie ja bym ją założył :D ale to tak tylko gdybanie bo czuje że w twoim posiadaniu będzie jeszcze z dobrych palę lat :P
Co do instalacji to montują Lpg-tech na ulicy: Al. Jerozolimskie 232A
tel.505 340 110
Mają sporo dobrych opinii na forum LPG i jak na razie mieli z jednym autem problem ale poprawili to co im nie wyszło a właściciel był zadowolony ;) Zadzwoń zapytaj się to niewiele kosztuje a może rozwiać twoje wszystkie wątpliwości.
Tak po za tym kiedyś widziałem Grupona z ich warsztatu na montaż instalacji koszt 100 zł a rabat 500 :P
PS. Sorry za reklamę, pisze tylko informacje zaczerpnięte z innego forum a sam z tym warsztatem na prawdę nie mam nic wspólnego :)
to i ja się podepnę pod temat, obecnie mam D16Y7 i taki zestaw:
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: OMVL (niebieskie)
Reduktor: Tomasetto Alaska 100 kw
planuję przejście na OBD1 i zmianę silnika na D16W4. Czy kompa od gazu mogę zostawić? Jakie wtryski i reduktor polecacie? Moc docelowa to ok. 150 KM, więc najlepiej, żeby wtryski i reduktor miały trochę wydajności w zapasie.
pzdr.
Muzyk-Grzes
18-01-15, 00:11
Alaska ma max 140 KM a nie 100. Docelowo 150 koni to już jednak reduktor powinien być większy ,bo Alaska ogarnie spokojnie seryjne D16W4 (ja mam w D16Z6) Zamień parownik na "mocniejszy" np: Zavoli Zeta S ,wtryski Reg Fast spokojnie wystarczą.
Alaska ma max 140 KM a nie 100
Reduktor: Tomasetto Alaska 100 kw
napisałem 100 kw, czyli ok 140 KM:)
jeżeli chodzi o wtryski, to myślałem o zielonych wtryskach Hany.. może ktoś coś o nich powiedzieć? :)
Muzyk-Grzes
18-01-15, 08:45
Sorry moje niedopatrzenie ,a co do wtrysków to OMVL obsługują spokojnie mocniejsze jednostki.
Reduktor alaska tylko teoretycznie jest do 140KM a tak na prawde do obsluguje zaledwie max 110KM,oczywiscie w 140KM on tez bedzie dzialal ale przy wyzszych obrotach moze byc problem. Wiem bo zakladamy to codziennie
to co byś polecił? Zavoli Zeta S czy AC R01 R-01?
Muzyk-Grzes
18-01-15, 10:19
AC jest polski i ludzie sobie chwalą, ja w Accordzie mam Zavoli Zeta S i też nie mogę złego słowa na niego powiedzieć.
Jeden i drugo to b.dobra opcja.
Moj pierwszy zavolak w obecnym aucie zrobil ok 150tys.km, teraz jezdzi kolejny:) Myslalem nad ACR01 ale nie chcialo mi sie przerabiac mocowania, giac miedzi i dorabiac wezykow.
oki, dzięki za rady. A jakie wtryski byście polecili? obecne omvl to straszna lipa, bardzo głośno pracują, choć są bezawaryjne. No i oczywiście, żeby dobrze współpracowały z AC01. Coś do 200 KM.
Muzyk-Grzes
18-01-15, 20:43
Reduktor alaska tylko teoretycznie jest do 140KM a tak na prawde do obsluguje zaledwie max 110KM
To moje D16Z6 z CAI i 4-2-1 i strojonymi mapami musi mieć max 110 koni bo lata do odcinki (7900 rpm) na Alasce i spokojnie daje sobie radę.
a jak z kosztami zalozenia gazu do d16y7 ? bo rozmaslam caly czas i przejrzalem caly watek i juz jestem prawie na tak ale dopytac nie zaszkodzi ;)
Muzyk-Grzes
18-01-15, 21:33
Zależnie od regionu polski od 2100 zł na częściach z dolnej półki poprzez 2500 zł za średnią i 3000 zł za "pełen wypas"
To moje D16Z6 z CAI i 4-2-1 i strojonymi mapami musi mieć max 110 koni bo lata do odcinki (7900 rpm) na Alasce i spokojnie daje sobie radę.
no to odpal przejdź na LPG zdemontuj bezpiecznik pompy paliwa i rura pod odcinkę :) zobaczymy ile w tym prawdy :)
Muzyk-Grzes
19-01-15, 17:21
no to odpal przejdź na LPG zdemontuj bezpiecznik pompy paliwa i rura pod odcinkę zobaczymy ile w tym prawdy
W sobotę jak wrócę z pracy macie jak w banku.
Te 7900, to prawdziwe obroty ustawione podczas strojenia, czy wydumane na podstawie tego co pokazuje obrotomierz? :)
Muzyk-Grzes
19-01-15, 18:14
Ustawione przy strojeniu.
Nie żebym się czepiał, ale podobno dla seryjnego słupka takie obroty zbyt zdrowe nie są:)
Druga sprawa, to seryjny wałek powyżej 7600 i tak już raczej nic nie produkuje.
Muzyk-Grzes
20-01-15, 20:07
podobno dla seryjnego słupka takie obroty zbyt zdrowe nie są
Możliwe ,ale co dzień na takich obrotach nie jedzie. Szczególnie że Civic więcej stoi niż jeździ....
Druga sprawa, to seryjny wałek powyżej 7600 i tak już raczej nic nie produkuje.
A to akurat (7800 a nie 900 jak wcześniej pisałem) zostało po wałku CompCam 59300 ,który wcześniej jeździł w tym aucie, mapy ma zbliżone do seryjnych ,ale ustawienia skopiowałem z wcześniejszych.
Witam panowie.
Na czasie będe turbił swoje d16z9. Docelowa moc 220 KM.
Teraz pytanie co i na co zmienić w mojej obecnej instalacji lpg aby jakoś to jezdziło ?
Obecna konfiguracja :
Reduktor : Tomasetto Alaska AT09 , Listwa VALTEK Rail Type30 , Sterownik : Stag 4+
Przy odcince lekko zmodzonego d16z9 już brakuje tej instalacji , i przełącza się na pb
Wojtec12345678
18-02-15, 00:08
Przy turbo wrzuciłbym 2 parowniki , np 2 takie jakie masz aktualnie, wtryski brakudy bądź hanny
i miedź na 8mm a co za tym idzie wymiana wielozaworu przy butli
Przy turbo wrzuciłbym 2 parowniki , np 2 takie jakie masz aktualnie, wtryski brakudy bądź hanny
2 takie jak mam teraz wydolą ? O fuck , gdzie ja na to znajdę miejsce ;p
A nie wystarczy jeden parownik :
AC/R 01 oraz wtryski Hana H2000 ?
U mnie taki zestaw dawał rade przy 170 KM do odcinki bez zajakniecia, po weekendzie napisze Ci czy daje rade w obecnym setupie jak wystroje furę i LPG... :) ale powinno wydolic.. chłopaki mi mówili że do 240KM ma uciagnac
Tylko bierz Hany niebieskie bo te są chyba najmocniejsze ale upewnij się :)
ACr-01 250KM powinien dać rade jeśli będzie odpowiednie zasilanie w fazę ciekłą
a już dla mega wymagających to jedynie KME TWIN
Czyli
AC/R 01 oraz wtryski Hana H2000.
A miedź 6 nie wydoli ? Koniecznie trzeba 8 ?
No ACR czerwony jest zasilany z druta 8mm, jak zostawisz 6mm to tak jak byś czarnego zamontowal
miedz 6 potrafi stykowo zasilić 230 km pod warunkiem że masz dobrze zamontowaną butlę, oraz odpowiedni przelot na elektrozaworze i wielozaworze (ale to już jest wyższa szkoła gazownicza )
tak więc standardowo powyżej 200KM stosuje się miedz fi8 lub grube faro oraz wielozawór super
Odświeże planuje uturbienie swojego B18C4 moc docelowa 350 km czy jakiś gaz da rady to obskoczyc ?
mam gaz w b18c4 MB6 i chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami,założyłem taki setup
Stag 300 isa2 komputer
wtryski Hana niebieskie
reduktor Kme gold
przewód faro 8
samochód jeździ na benzynie jak na gazie i nie ma spadków mocy kręci się do odcinki ,był ustawiany na sondzie szeroko pasmowej,jeśli chodzi o spalanie to przy normalnej dynamicznej jeździe pali 11 litrów lpg ,tak to jedzie na gazie samochód seria dolot jedynie parówa big tube https://www.youtube.com/watch?v=VjH7IVXkFvQ&feature=youtu.be
mam gaz w b18c4 MB6 i chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami,założyłem taki setup
Stag 300 isa2 komputer
wtryski Hana niebieskie
reduktor Kme gold
przewód faro 8
samochód jeździ na benzynie jak na gazie i nie ma spadków mocy kręci się do odcinki ,był ustawiany na sondzie szeroko pasmowej,jeśli chodzi o spalanie to przy normalnej dynamicznej jeździe pali 11 litrów lpg ,tak to jedzie na gazie samochód seria dolot jedynie parówa big tube https://www.youtube.com/watch?v=VjH7IVXkFvQ&feature=youtu.be
Kolego masz modul zaplonowy do wymiany :) konczy sie :)
moduł był wymieniany i dalej to samo,jest coraz gorzej będę musiał zmienić niestety cały aparat
Czyli mówisz ze wymiana samego modułu nie pomogła ? Ja dziś idę u siebie zmienić..
moduł był wymieniany i dalej to samo,jest coraz gorzej będę musiał zmienić niestety cały aparat
Jaki moduł nabyłeś zacznijmy od tego? Bo jak te zamienniki to można o tył rozbić. Cewkę taką kupiłem SKV i gorsza jak stara.
moduł był zmieniany na używany oem i nowy mobiletron
cewke dwa dni temu kupował kolega nty a w kartoniku był TEC więc niby oem
Odświeże planuje uturbienie swojego B18C4 moc docelowa 350 km czy jakiś gaz da rady to obskoczyc ?
Reduktor KME RED1 Gold GT do 260kW (350KM). Reduktor KME RED1 Extreme do 300kW (408KM).
wg producenta, w rzeczywistości nie ma szans, aby jeden reduktor podołał w pełnym zakresie obrotów i obciążenia
Mniej więcej zresztą cały czas nie może pracować w górnym zakresie wydajności ale żeby do 6 tys obrotów np gaz a potem bezyna a jakie wtryski do tego zawór do butli jaka średnica przewodu z butli do reduktora 10 mm faro wystarczy
Po założeniu parówy/shorta trzeba jak najszybciej podjechać wyregulować/dostroić lpg ? Jazda parę dni ze zmienioną mieszanką nie będzie szkodliwa ? : )
Przy silniku b18c4 i LPG jakie obroty macie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym na zasilaniu LPG a jakie na PB?
Pytam ponieważ u mnie na LPG silnik pracuje nierówno, 'klekocze', obroty są*jak by za niskie, natomiast na PB silniki pracuje równiej, nie 'klekocze', obroty są minimalnie wyższe.
Właśnie czekam w kolejce do serwisu LPG celem sprawdzenia co złego się dzieje w instalacji LPG bo Hondę kupiłem kilka tygodniu temu i na LPG jeździ po prostu źle.
Przy silniku b18c4 i LPG jakie obroty macie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym na zasilaniu LPG a jakie na PB?
Pytam ponieważ u mnie na LPG silnik pracuje nierówno, 'klekocze', obroty są*jak by za niskie, natomiast na PB silniki pracuje równiej, nie 'klekocze', obroty są minimalnie wyższe.
Właśnie czekam w kolejce do serwisu LPG celem sprawdzenia co złego się dzieje w instalacji LPG bo Hondę kupiłem kilka tygodniu temu i na LPG jeździ po prostu źle.
Na LPG jak i na PB są takie same...także coś masz źle instalacje wystrojoną
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
dokładnie, kłania się strojenie.
niestety nawet w najbardziej polecanych warsztatach LPG nie przykładają się do strojenia i mało kiedy silnik na gazie chodzi tak samo jak na benzynie. potem biorą się głupie gadki, że gaz to zło i do silnika się nie nadaje.
Moja Honda wróciła kilka dni temu od Checkera (m.in. regulacja zaworów) i teraz czekam na swoją kolej w PITEC w Poznaniu. Tam poprzednio zakładałem gaz do Mazdy 6 i byłem bardzo zadowolony, tym razem kupiłem Civica już z LPG i niestety ta instalacja chodzi źle :/
I jeszcze jedno pytanie - czy też tak macie na LPG że jak jedziecie na zasilaniu LPG to w momencie gdy włącza się*VTEC (mam VTI 169 KM) to silnik przełącza się*na zasilanie PB? Czy tak powinno być?
To już zależy od Ciebie i Twojego stroiciela. Możesz sobie puścić cały zakres na gazie, lub od pewnych obrotów ustawić na automatyczne przełączanie na benzynę. Ja mam ustawione przełączanie na PB od 6k rpm. Zawsze to trochę zdrowiej dla motorowni, no i gazu nie zakłada się po to by ciągle na nim pałować, tylko jeździć tanio :)
Moja Honda wróciła kilka dni temu od Checkera (m.in. regulacja zaworów) i teraz czekam na swoją kolej w PITEC w Poznaniu. Tam poprzednio zakładałem gaz do Mazdy 6 i byłem bardzo zadowolony, tym razem kupiłem Civica już z LPG i niestety ta instalacja chodzi źle :/
I jeszcze jedno pytanie - czy też tak macie na LPG że jak jedziecie na zasilaniu LPG to w momencie gdy włącza się*VTEC (mam VTI 169 KM) to silnik przełącza się*na zasilanie PB? Czy tak powinno być?
Druciarstwo jak s****ysyn. To jeszcze więcej szkody robi jak pożytku, takie operacje są często głupim ratowaniem sie gazowników ;)
U siebie mam ustawione odcięcie gazu przy 8k +\- i wtryski nie zapętlają.
To jeszcze więcej szkody robi jak pożytku
możesz jaśniej? ;)
Może niepotrzebnie u mnie ustawiliśmy zakres do tych 6k i zdrowiej będzie puścić go na gazie do odciny :p
możesz jaśniej? ;)
Może niepotrzebnie u mnie ustawiliśmy zakres do tych 6k i zdrowiej będzie puścić go na gazie do odciny :p
Pełen but, w pewnym momencie silnik przechodzi z LPG na pb uważasz że to sie dzieje tak że silnik cały czas ma dostęp do paliwa? Nie wiem jak u was (może moja instalacja jest ******a ma 6 lat :D) ale jak za*******e pełen but i po prostu gaz się kończy i przełącza na PB to ewidentnie to czuć. Przy delikatnych jazdach nawet nie wiem kiedy to sie dzieje.
U mnie nie czuć absolutnie nic. Choćbyś nie wiem jak był wyczulony, to nie wyłapiesz momentu przejścia na PB. Wtrysk benzyny przecie nie podaje paliwa przez cały czas i nie wszystkie podają go dokładnie w tym samym momencie, więc jest czas i miejsce by w pewnym momencie wyłączyć zasilanie gazem i zastąpić je zasilaniem benzyną. Przynajmniej ja na chłopski rozum tak to widzę. Zresztą pytałem o to Jogala i mówił mi, że nie ma opcji by silnik w momencie przełączenia rodzaju zasilania pozostał bez paliwa. To by przecie groziło dziurą w tloku.
Może mój zaufany gaziarz jest przewrażliwiony na tym punkcie. Montował takie wtryski żeby wszystko było na gitara do końca ;P
Hej czy do B18C4 zasilanego gazem stosujecie jakieś specjalne przewody zapłonowe? Właśnie mi się rozleciał*jeden (mam Bosch Silicone Power 453) i nie wiem teraz jakie nowe kupić.
Jak Cie stać to OEM a jak nie to bierz visiony/beru lub to co masz pod ręką ;-)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Polecam ngk. U mnie jeżdżą w moim turbo lpg 2 lata i nie ma problemu, w drugim aucie z kompresorem bez lpg również bez problemu.
Przy lpg fajnie mieć lepsze świece np irydowe, lub chociaż taką z małą elektrodą typu Iridium TT.
NGK to model RC HE73 ? gdzieś*na forum widziałem posta że nie do końca pasują. Wg danych które znalazłem to są*nieco krótsze od tych które właśnie zdjąłem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.