PDA

Zobacz pełną wersję : kompresor w 1.4



kartman
08-12-09, 23:10
Tak myslalem ostatnio o zrobieniu czegos takiego w swoim 1.4, i takie pytanie do bardziej obeznanych w temacie czy jest wogole sens cos takiego robic przy tym silniku? co trzeba by zmienic..?

Karuzel
08-12-09, 23:12
zacznijmy od tego czy ten silnik wytrzyma doladowanie z kompresora. bo w turbo to tak do 0,3 bara a kompresor??

arekgr
09-12-09, 10:27
Zacznij od swapa na jakieś D16Z6/Y8, no i wtedy myśl o doładowaniach ;)

Kras
09-12-09, 11:36
zacznijmy od tego czy ten silnik wytrzyma doladowanie z kompresora. bo w turbo to tak do 0,3 bara a kompresor??
Nie widze powodow by byl mniej wytrzymaly na doladowanie z kompresora, ktore przeciez narasta liniowo, a nie strzalem. Mysle, ze 0,4 moznaby tam dmuchnac...ale to nadal pozostanie 1.4:(

mroziak1
09-12-09, 11:37
doładowane d14 też jest spoko lecz lepsze jest doładowane d16 :)

co do wymiany rzeczy to raczej żeby to miało ręce i nogi to na pewno trzeba zakuć, inne to: wydech, mocowanie kompresora( no chyba że chcesz wstawić JRSC), cały układ dolotowy z bov i ic no i jakieś wskaźniki co żeby kontrolować to wszystko...
większość z tych rzeczy będziesz mógł później przełożyć do d16

kuba_guzik110
09-12-09, 13:19
nic nie zakuwaj kupuj eatona m45 z mini i zakladaj będzi esuper śmigać obstawiam ze będziesz miał w granicach 150km :)

mroziak1
09-12-09, 13:42
tak tylko ciekawe przy jakim doładowaniu te 150km i jak długo wytrzyma silnik..

kartman
09-12-09, 14:24
no wlasnie, wiec raczej jezeli bym sie juz decydowal na taki projekt raczej bym poszedl w kierunku propozycji mroziak1...czytalem jak ogarnal to carlose tylko w 1.6..

mroziak1
09-12-09, 14:52
wiesz zakucie to koszt swapa..
teraz jeżeli zakujesz to będziesz miał jakieś 180km, zrobisz swap tak jak carlos to będziesz miał ponad 200km.. z tego co również pamiętam to carlos nie zakuwał tylko śmiga na jakimś doładowaniu 0,7.
wszystko kwestia ile masz $$$, osobiście lepszym rozwiązaniem jest swap na d16y8(lub coś podobnego) + eaton itp..

Kras
09-12-09, 14:58
Pamietajcie, ze z kompresora mozna dmuchnac troszke wiecej niz z turbo na sofcie, takze z madrym wystrojeniem mogloby to miec sens. Wiadomo, ze 1.6 lepsze, ale jak sie ma pewne i sprawne 1.4 to czemu nie.

skolopendra
09-12-09, 16:22
tylko te korby dość cieniutkie ...

rosiniak99
11-12-09, 07:52
jeżeli chce się dmuchać to graty warto zbierać a jak się w trakcie człowiek opamięta i wrzuci przynajmniej D16 pod maskę to wszystko jest i można wkładać ;)
Też miałem plany dmuchania D14 ale gdzie bym nie wyczytał i pytał wszyscy mówili swap więc poszedłem w tym kierunku i D16Y2 już siedzi pod maską :D a plany dmuchania wróciły ;)

Nowy Kubi
11-12-09, 10:31
Pół bara wchodzi na miękko bez żadnego zakuwania, pasuje jedynie wydech pogrubić.
Przy 1.4 na takim doladowaniu będzie 140, może 150 KM i już jest to jeżdżące (nie ma co porównywać do rozkręconego dopprężonego d16 NA bo od 3 tys wciąga) a wydech wystarczy seryjny z Vti, co też jakoś kosmosem cenowym nie jest (uzywany)

Wszystko kwestia kasy, jeżeli tanio kupisz eatona i zmieścisz się w 3 tys ze wszystkim to nie jest taki zły pomysł. Ale dobrze policz bo 5k w taki setup nie warto wkładac.

Kras
11-12-09, 10:32
tylko te korby dość cieniutkie ...
Niestety...ale jesli sie kompresuje z glowa to powinno byc ok...

andrew22zzz
13-12-09, 22:44
Największy ból to chyba i tak eaton....sporo ludzi tego szuka a ceny lecą w kosmos.

mroziak1
14-12-09, 07:32
no to jest ból ale jest wydajniejszy..

kartman
15-12-09, 21:09
dziekuje wszystkim za rady i podpowiedzi..

leonik
15-12-09, 22:12
a do 1.8 mozna zalozyc kompresorek?kiedys sie dowiadywalem to mowili zeby uturbic na 200 KM ale za duze koszty-2 x wiecej niz swapik k20. jakie koszty takiego kompresorka?

mroziak1
16-12-09, 07:15
bardzo podobne...