Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 4d sedan FDx przedlift-polift różnice



Red_Point
08-12-09, 15:52
Witam,
na forum przez opcję szukaj niestety do niczego się nie dokopałem, przeglądając ręcznie dział techniczny również...:/ Może już był poruszany taki temat na forum, a ja po prostu nie mogę go odnaleźć... (proszę wtedy o pomoc i usunięcie tego tematu)

Mam pytanie, czy ktoś może mi wytłumaczyć (podać ink do jakiś opisów) różnic (głównie konstrukcyjnych) między tymi wersjami...?
FD2 - wiadomo type-r w sedanie
któreś FD to hybryda itd...

głównie interesuje mnie opis FD1 vs FD7... dlaczego tych dwóch? ano dlatego, ponieważ mam zamiar przesiąść się na FD7, a wszystkie części "tuningowe" opisywane są jako FD1 (chodzi mi o ich kompatybilność - zawieszenie, układ hamulcowy, koła)

Przy okazji chciałem również zapytać, co jest z nadwoziami FD (po za FD2) że nie występują do nich żadne aplikacje powyżej 17" jeśli chodzi o felgi?
Ostatnio sprawdziłem autko od spodu i faktycznie jest tam mało miejsca (co najmniej tylne, lewe koło - blisko przebiega rurka wlewu paliwa), ale czy taktycznie aż tak mało aby nie mieściło się tam nic o szerokości 8" z ET 40-45 bez obcierek (zarówno od środka jak i o nadkola)? Względem mojego poprzedniego auta (avensis t25) faktycznie miejsca jest tam mało (między budą, a kołem) ale chyba jest jakaś nadzieja na "sensowne" koła do tego modelu?

przeglądając galerię użytkowników forum, największe to chyba 7x17et40
przeglądając zawartość netu, ludzie śmigają na 19kach.
Pytanie tylko, czy wymaga to drastycznych przeróbek, czy też nie ma z tym większych problemów... - niestety modele "modyfikowane" występujące w necie to inne niż FD7....

Proszę o jakieś info w miarę możliwości...

pzdr

ervyll
13-12-09, 11:38
Witam,
Poszczególne wersje oznaczone jako FD1-FD7 (poza FD2R) różnią się głównie silnikiem i są produkowane na rynek azjatycki, amerykański lub europejski. Natomiast nadwozie jest to samo.

I tak:

Azja
FD1 - 1.8
FD2 - 2.0
FD2R - 2.0 JDM Type R (PI)
FD3 - 1.3 Hybrid
FD4 - 1.6

Kanada
FD5 - 1.8 (Acura CSX)

Europa Wschodnia
FD6 - 1.6
FD7 - 1.8

Tak więc wszystkie części, które pasują do FD1 będą pasować do FD7.

Red_Point
13-12-09, 12:17
już zaczołem tracić nadzieje na jakiekolwiek info...

ale na szczeście miłe zaskoczenie...

PS
Głównie oglądałem Twój samochodzik, bo najwiecej przy nim zrobiłeś... - gratuluje autka...
Ja za "swój" będe miał zamiar zabrac sie około wiosny, mam nadzieję ze bedzie już wtedy budżet na kompleksowe mody...
Najbardziej przeraża mnie jednak ściąganie części z Państw, z którymi jeszcze nie miałem przyjemności... (głównie chodzi o lampy...)

pzdr i thx za bardzo konkretne i potrzebne mi info...

ervyll
13-12-09, 12:27
pzdr i thx za bardzo konkretne i potrzebne mi info...
Nie ma sprawy.

Co do ściągania części z Azji (Singapur, Tajwan, Japonia) to naprawdę nie ma problemu. Paczki dochodzą w całości, tylko trzeba zapłacić cło i VAT :(
Problemem jest faktycznie ściągnięcie większych gabarytowo części, np. bodykitu. Z tego co pamiętam kolega Adyn, chciał swego czasu sprowadzić bodykit, nie wiem czy sprawa jest aktualna, ale we dwóch wyszłoby wam taniej.

Yossarian
13-12-09, 13:01
Kanada
FD5 - 1.8 (Acura CSX)


Jest jeszcze Acura CSX Type S z silnikiem K20, produkowana na rynek kanadyjski, ale nie mam pojęcia jakie ma oznaczenie.

Red_Point
13-12-09, 13:24
ervyll tak myślałem że nie ma ztym wiekszego problemu, ale zawsze "najtrudniejszy pierwszy raz"...

Nie chce zakładać nowego wątku, zasmiecac Twoje wątku o samochodzie, ani pisać an PW (aby było dla "nastepnych), ale powiedz mi, jak wygląda sprawa kół u Ciebie..?
masz 7x17 et40 i jak to wygląda przy max obciążonym aucie? ile miejsca zostaje między oponą a nadkolem? ile może tam być mniej więcej miejsca?
Przeglądając chyba największą baze danych na temat FD i kół (http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?t=68099&page=5) tak naprawdę cieżko coś wywnioskować... (pewnie będę musiał w końcu mierzyć...)
z forum wynikia ze na 100% podchodzi 7,5x18 et42 + 215/45/18, natomiast jeśli chodzi o większe średnice i i szerokości głosy sa już podzielone (te same felgi jedni opisują jako idealni, inni nie bardzo....)
jak wygląda to u Ciebei przy max obciązeniu? (z tego co czytałem w Twoim topicu, zawias to seria?)

remi_k
22-03-15, 21:46
Może już było... ale nie znalazłem,
Jakie są różnice miedzy wersją przed i po lifcie? Od kiedy byl polift?
Mowa o wersji sedan 4d Civic FD7, hybrydy FD3 czyli te dostępne w polsce.

wystukane z LG-D855

jockow
22-03-15, 22:23
FD 7 lift wszedł w 2008r jeżeli chodzi o zmiany to zmiany są kosmetyczne.Wygląd zewnętrzny:zmieniony zderzak przedni,atrapa,halogeny,lampy przednie ciemniejsze,tylne diodowe świecące w kształcie podkowy,brak zamka w tylnej klapie (trzeci przycisk do otwierania w kluczyku)Wnętrze zamiast szarej tapicerki i części deski czarny welur,podgrzewane fotele,funkcja up & down, panel wejście aux inny model felg aluminiowych.Więcej chyba nic niech ktoś coś jeszcze dopisze jak coś pominąłem.

irecki26
23-03-15, 05:11
FD 7 lift wszedł w 2008r jeżeli chodzi o zmiany to zmiany są kosmetyczne.Wygląd zewnętrzny:zmieniony zderzak przedni,atrapa,halogeny,lampy przednie ciemniejsze,tylne diodowe świecące w kształcie podkowy,brak zamka w tylnej klapie (trzeci przycisk do otwierania w kluczyku)Wnętrze zamiast szarej tapicerki i części deski czarny welur,podgrzewane fotele,funkcja up & down, panel wejście aux inny model felg aluminiowych.Więcej chyba nic niech ktoś coś jeszcze dopisze jak coś pominąłem.

Doszła jeszcze wersja BASE

Norbi-n34
23-03-15, 07:52
Różnice były też w samym wyposażeniu. Poliftowa wersja wyposażenia executive miała dołożone na pewno ksenony i regulacje częstotliwości pracy wycieraczek. W poliftingowej wersji comfort chyba niczego aż tak ważnego nie dodano, a nawet odjęto, bo comforty 2006-2008 chlapacze miały w standardzie, natomiast dla roczników 2009-2011 były dostępne w opcji:p Każdy polift ma vsa i radio z rds, natomiast przedlifty dopiero od połowy 2007r. Tak jak napisał irecki26 polifty wypuszczane były też w mocno okrojonej wersji base. Jako nowe były tańsze kilka tys zł, ale nie mają np. kurtyn powietrznych, termometru itp.

remi_k
23-03-15, 10:47
A czy zdarza się, że roczniki 2008 są w wersji przedliftowej jak i poliftowej mimo tego samego roku produkcji?

jockow
23-03-15, 11:16
Tak od połowy roku mogą być poliftowe.

k0st3k
23-03-15, 19:10
Odkopuję :)

Czy możecie podpowiedzieć jakie różnice są w wersji po liftowej. Głównie chodzi mi o body. Z tego co zauważyłem to zderzaki i tyle lampy się zmieniły. Czy coś jeszcze ? Czy przednie lampy i błotniki są te same ? Czy przedni zderzak od po lifta podejdzie do przedliftowych lamp?

Norbi-n34
24-03-15, 11:44
Lampy są takie same, tylko mają ciemne wkłady, błotniki są identyczne. Wydaje mi się że poliftowy zderzak podejdzie do przedlifta, bo widziałem już takie modyfikacje. Nie wiem tylko czy nie będziesz musiał też zmienić grilla

irecki26
24-03-15, 13:29
Lampy są takie same, tylko mają ciemne wkłady, błotniki są identyczne. Wydaje mi się że poliftowy zderzak podejdzie do przedlifta, bo widziałem już takie modyfikacje. Nie wiem tylko czy nie będziesz musiał też zmienić grilla
zderzak po lifcie wygląda zdecydowanie lepiej

k0st3k
24-03-15, 14:12
Grilla także inny. Zdecydowanie lepiej wygląda zderzak od FD2. Gdzie można kupić zderzak od FD2R lub FD2? Czym one się różnią? Wyglądają na takie same. Zderzak po lift FDx jest inny niż FD2/FD2R i wygląda jeszcze lepiej moim zdaniem.


FD1
http://marsperformance.com.au/attachments/images/FOG%20LIGHTS/HONDA/FD2-NF-S.jpg
FD2
http://www.artofstance.com/wp-content/uploads/2012/05/DSC_2175.jpg

Wloty są większe oraz zderzak z boku jest niższy.

jockow
24-03-15, 20:22
Irek, chyba że masz dokładki oem:D

irecki26
24-03-15, 21:32
bez dokładek bardziej mi się podoba :)

jockow
24-03-15, 22:31
bez dokładek bardziej mi się podoba :)
Jasne to rzecz gustu ale z dokładkami wygląda bardziej podobnie do zderzaków poliftowych.

k0st3k
01-04-15, 14:26
Wersję z kamerą cofania widzieli ? :) https://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/honda/civic/16121363/

Wersja GL 2.0 jest oznaczona FD2

https://vimeo.com/54560778

Norbi-n34
01-04-15, 17:48
Wersje 2.0 były oferowane na niektórych rynkach, jak np w Japonii, Nowej Zelandii czy Australii. Chyba wszystkie mają automatyczne skrzynie. Niektóre wyposażone są w ciekawe rzeczy, jakich próżno szukać u nas, np bumper pole, kamera cofania itp.

k0st3k
14-04-15, 12:20
Czy w sedanie USA lampy przednie pasują lift/przedlift? Były jakieś zmiany?




EDIT:

Sprawdzone pasują